5 خواص شگفت انگیز چغندر

چغندر

آیا شما عادت به خوردن چغندر دارید؟ بدانید که این غذا فواید زیادی دارد. ما به شما اجازه می دهیم در این مقاله خواص چغندر را کشف کنید!

چغندر گیاهی است که خیلی اوقات فراموش می شود و به دلایل خوبی فواید زیادی برای سلامتی ما دارد. چغندر از سبزیجات متحد واقعی برای یک زندگی سالم تر است.  یک سبزی شگفت انگیز برای اضافه کردن فوری در برنامه تغذیه و رژیم غذایی خود.

این سبزی ریشه ای، بمبی از ویتامین ها و فیبرها است . برای جلوگیری از کمبود منیزیم ، مواد معدنی ، کلسیم و پتاسیم مناسب است. 

چغندر برای قلب مفید است

برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی احتمالی ، چغندر ایده آل است. به دلیل غلظت بالای پتاسیم و آنتی اکسیدان ، به کاهش فشار خون کمک کرده و کلسترول را کاهش می دهد. از این رو مشکلات قلبی به خوبی پیشگیری می شود و مهمتر از همه از آن جلوگیری می شود.

 

چغندر بیماریهای التهابی را کاهش می دهد

اگر یک ماده وجود داشته باشد که سرشار از آنتی اکسیدان باشد ، آن چغندر است. بنابراین یک متحد عالی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های التهابی مزمن به علت  چاقی یا بیماری کرون به عنوان مثال است. بنابراین ایده آل این است که حداقل یک بار در هفته مصرف کنید.

 

چغندر از سرطان جلوگیری می کند

بتانین دشمن سرطان است زیرا این ماده به از بین بردن سلولهای سرطانی کمک می کند. خبر خوب ، چغندر حاوی بتانین  است! از ادغام آن به طور مرتب در برنامه تغذیه و رژیم غذایی دریغ نکنید.

 

چغندر کبد را تمیز می کند

چغندر  حاوی بتانین است ، یک ماده با خاصیت آنتی اکسیدان  که از کبد محافظت می کند. در آب میوه های خود چغندر خام را اضافه کنید. حال شما بهتر خواهد شد.

 

چغندر از چشمان شما مراقبت می کند

شما به اندازه کافی در مورد آن فکر نمی کنید ، اما مهم است که از چشمان خود مراقبت کنید. و برای همین ، چغندر بهترین متحد شما یا به طور دقیق برگهای چغندر بهترین محصول برای چشم است. آنها حاوی کاروتنوئیدها ، آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند که به فیلتر کردن نور آبی کمک می کنند و بنابراین ، مشکلات آب مروارید یا شبکیه را به شدت محدود می کنند. این برگ ها را در آب میوه ، در سالاد یا همانطور که می خواهید همراه با اسفناج مصرف کنید.

 

چگونه چغندر را مصرف کنیم؟

هر چند چغندر همه ی خواص خوب را روی کاغذ دارد اما برای طعم آن همه  اتفاق نظرندارند. با این وجود روش های زیادی برای طبخ آن وجود دارد ! در آب میوه ، اسموتی ، سبزیجات خام ، سوپ و گازپاچوها (سوپ سرد مثل آب دوغ خیار)، پخته شده یا خام ، چغندرها به هر شکل و حتی به صورت شیرینی عرضه می شوند. در اینجا چند ایده برای طعم دادن به آن و به دست آوردن تمام مزایا ذکر شده است:

آب چغندر سیب انار
کلم قرمز کلم پیچ ، هویج ، چغندر
Hummus هوموس چغندر با پنیر
چغندر و عسل برشته شده در فر
چغندر بخار پز شده (لبو)
کیک چغندر

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    چغندر در پزشکی، آرایشی و بهداشتی و آشپزی استفاده می شود . معمولاً از برگ و ریشه چغندر استفاده می شود.

    1400/9/27 18:46
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    چغندر حاوی ویتامین های A، B1، B2، B6، B12، C، PP، U، بتائین، بتانین، قند، فولیک، سیب، اسیدهای اگزالیک، مواد نیتروژن دار، عناصر کمیاب - ید، پتاسیم، کلسیم، آهن، منگنز، سدیم، مس، ید، لیتیوم، کبالت.

    1400/9/27 18:46
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    از خواص دارویی چغندر در موارد زیر استفاده می شود: - چغندر برای کم خونی. - چغندر برای تب. - چغندر برای بیماری های عروق لنفاوی. - چغندر برای درمان زخم های بدخیم. - چغندر برای یبوست مزمن. - چغندر برای بیماری های کبد و مجاری صفراوی. - چغندر برای گلودرد، ورم لوزه، به عنوان شوینده گلو. - چغندر به عنوان یک مقوی عمومی، با ضعف و کاهش قدرت - چغندر برای بهبود متابولیسم - چغندر برای بیماری کلیوی - چغندر برای ذات الریه، جنب

    1400/9/27 18:55
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    -چغندر برای میگرن - چغندر برای درمان تومورهای بدخیم فقط آب چغندر تازه تهیه شده خاصیت ضد سرطانی دارد، چغندر آب پز و شیره آب پز چنین خاصیتی ندارند. - چغندر برای درمان بیماری های پوستی. - چغندر برای درمان زخم های ضعیف، التهاب، سوختگی. - چغندر برای درمان تومورها و کبودی ها. - چغندر برای پیشگیری از تصلب شرایین و ترومبوفلبیت. - چغندر برای تقویت سیستم قلبی عروقی. - چغندر برای عادی سازی کار دستگاه گوارش - چغندر برای پاکسازی خون - چغندر برای چاقی. - چغندر برای دیابت. - چغندر برای هموروئید. - چغندر برای فشار خون بالا و آنژین صدری. - چغندر برای افزایش خاصیت ارتجاعی عروق خونی. - چغندر برای اسکلروز. چغندر برای کاهش سرعت پیشرفت بیماری ها.

    1400/9/27 18:56
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    -چغندر برای سینوزیت و رینیت. - چغندر برای کاهش فشار. - چغندر برای بیماری پریودنتال.

    1400/9/27 18:56

بیشتر بخوانید