15 محصولی که حتی پس از تاریخ انقضا برای مدت طولانی خراب نمی شوند

تاریخ انقضا

پنیر ، ماست و تخم مرغ غذاهایی هستند که می توانید بعد از  تاریخ انقضا  مصرف کنید

اگر تاریخ انقضای محصولی گذشته باشد چه اتفاقی می افتد

اعتقاد بر این است که خوردن غذاها پس از تاریخ انقضا ایده خوبی نیست. ارزش این است که از کالاهای منقضی شده خلاص شوید ، زیرا آنها طعم خود را از دست می دهند و می توانند عواقب ناخوشایندی را در بدن ایجاد کنند. با این حال ، در واقع ، تعدادی از محصولات وجود دارند که حتی پس از تاریخ انقضا نیز برای سلامتی خطرناک نیستند و برای تهیه بسیاری از ظروف غذا مناسب هستند. محصولاتی را که حتی پس از تاریخ انقضا قابل مصرف هستند ، یادداشت کنید.

 

1. ماکارونی

ماکارونی

ماکارونی تاریخ گذشته  :پس از انقضا می توان ماکارونی را برای یک یا دو سال دیگر نگهداری کرد 

تاریخ انقضا ماکارونی  و  آیا ماکارونی تاریخ گذشته قابل استفاده است تاریخ انقضای سویای ماکارونی  چطور؟
ایا ماکارونی تاریخ گذشته ،  لازانیا تاریخ مصرف گذشته را می توان مصرف کرد ؟ماکارونی تاریخ گذشته  ، لازانیا ، ماکارونی  و رشته فرنگی را می توان برای یک یا دو سال دیگر پس از   تاریخ انقضای ماکارونی  مصرف کرد.(در صورت نگهداری اصولی محصول )محصولات جوشیده را ، البته توصیه می شود سریع بخورید ، زیرا حداکثر یک هفته در یخچال می مانند. اما ما در مورد ماکارونی بدون مواد افزودنی مانند گوشت چرخ کرده و سس صحبت می کنیم ، زیرا چنین مواد غذایی حتی کمتر ذخیره می شود. آیا ماکارونی خشک می شود  ؟ بله به مرور بسته به محل نگهداری خشک می شود. سویای ماکارونی بعد از گذشت زمان بوی خشکی می گیرد ودر طعم غذا تاثیر می گذارد من سویای ماکارونی را در فریزر نگهداری می کنم.

آیا رشته آش تاریخ انقضا دارد 

بهترین روش برای سالم بودن هر محصولی بررسی ظاهر و بوی آن است. رشته آش را به علت نمک موجود در محصول می توان بعد از تاریخ انقضا مصرف کرد.

2 . تخم مرغ

تخم مرغ

تخم های کارخانه ای بیشتر از تخم های خانگی ذخیره می شوند / عکس


شرایط مطلوب برای ذخیره تخم مرغ زیر 18 درجه است. اگر محصولات تولیدی را به جای محصولات خانگی خریداری می کنید ، می توانید مدت زمان ماندگاری را کمی بیشتر کنید. البته ، تخم مرغ های تازه خوشمزه ترین هستند ، اما حتی چند هفته پس از تاریخ رسمی انقضا ، آنها کاملا برای مصرف مناسب هستند . توصیه می کنیم قبل از پخت و پز آزمایش کنید. یک لیوان آب بریزید و محصول تخم مرغ را درون آن فرو کنید. اگر تخم مرغ به پایین لیوان برود، می توانید بخورید. اگر روی سطح آب شناور شود،  قابل خوردن نیست. تخم مرغ های آب پز را می توان در یخچال نگهداری کرد ، اما بیشتر از 7 روز نشود.


3. غلات صبحانه

غلات صبحانه

غلات صبحانه را می توان برای 6-8 ماه دیگر ذخیره کرد / عکس


اگر بسته بندی غلات تا تاریخ انقضا تمام نشود ، هنوز هم می توان آن را برای مدت 6-8 ماه نگهداری کرد. اما به شرط باز نشدن بسته. اگر بسته باز شود ، غلات برای 4-6 ماه دیگر در غذا قابل استفاده است. دانه های بخارپز (مانند بلغور جو دوسر) را می توانید تا 5-4 روز در یخچال نگهداری کنید.


4. گوشت خام

گوشت خام

گوشت چندین ماه در فریزر می ماند / عکس


نگهداری گوشت تازه در یخچال به مدت 2-3 روز مجاز است. با قرار دادن محصول در فریزر بلافاصله پس از خرید ، می توانید ماندگاری آن را بیشتر کنید. بنابراین عمر گوشت چندین ماه به درازا می کشد. گوشت چرخ کرده یخ زده به مدت 3-4 ماه کافی است و می توان یک مرغ یا بوقلمون کامل را تا یک سال نگهداری کرد. تنها  پس از یخ زدن طولانی ، گوشت می تواند خشک شود ، اما برای سلامتی کاملاً ایمن است.


5. ماهی خام

ماهی خام

ماهی منجمد تقریباً یک سال ذخیره می شود / عکس


ماهی تازه به مدت 6-9 ماه در فریزر نگهداری می شود. ماهی دودی در منزل نیز می تواند منجمد شود ، اما به مدت 3-6 ماه. اگر ماهی یخ زده خریداری کرده اید و تا رسیدن به خانه یخ آن ذوب نشود ، محصول با اطمینان تا یک سال در فریزر قابل ذخیره است.


6. پنیر

پنیر

بهتر است با انواع پنیر نرم ریسک نکنید ، و انواع سفت آن عمر بیشتری دارند / عکس


مهم ظاهر و بوی پنیر است ، نه تاریخ انقضا. بهتر است با انواع نرم ریسک نکنید ، اما عمر انواع سفت آن بیشتر طول می کشد. پنیر را می توان در بسته بندی های مهر و موم شده تا 6 ماه و پس از باز کردن - تا یک ماه نگهداری کرد. اگر کپک روی پنیر ظاهر شد ، آن را با دقت قطع کنید. این فقط با انواع پنیر سفت و خشک مجاز است ، زیرا کپک به عمق آنها نفوذ نمی کند. پس از آن ، محصول را در بسته بندی پلاستیکی بپیچید و بگذارید بیشتر ذخیره شود.


7. غذای کنسرو شده

غذای کنسرو شده

کنسرو  بسته بندی از دو تا پنج سال دوام می آورد / عکس


فرم های دارای اسیدیته بالا (کنسرو میوه ها و سبزیجات) را نمی توان بیش از یک و نیم سال ذخیره کرد. اما محصولات گوشتی و ماهی باز نشده از 2 تا 5 سال دوام خواهند داشت. نکته اصلی توجه به وضعیت ذخیره است. اگر ﻗﻮﻃﯽ ﻫﺎی ﮐﻨﺴﺮو دارای   زﻧﮓ زدﮔﯽ ، از بالا یا پایین باد کرده  ، نشت کند یا ضربه خورده باشد ، بهتر است استفاده نکنید.


8. کره

کره

کره بعد از یخ زدن فقط برای پخت مناسب است / عکس


 تاریخ انقضا کره رو به اتمام است و هنوز مقدار زیادی برای شما باقی مانده است؟ آن را در فریزر قرار دهید. با این حال ، یک "اما" وجود دارد: پس از یخ زدایی ، باید از کل قطعه استفاده کنید. به عنوان مثال ، پای ، کلوچه یا سایر محصولات را با آن بپزید.


9. سبزی

سبزی

سبزی های پژمرده را می توان با آب یخ تازه کرد / عکس


اگر برگهای سبز کمی پژمرده شوند ، می توان آنها را "شاداب" کرد. آب یخ را در یک کاسه بریزید و سبزهای پژمرده  را به مدت 10-15 دقیقه غوطه ور کنید. اما در صورت سیاه شدن یا لغزنده شدن برگها ، باید بلافاصله دور ریخته شوند.


10. ماست

ماست

در یخچال ، ماست 1-2 هفته پس از انقضا باقی می ماند / عکس

 

محصول در بسته بندی های باز نشده را می توان پس از انقضا برای یک یا دو هفته دیگر در یخچال نگه داشت و استفاده کرد. ماست می تواند تا 2 ماه در فریزر بماند. اما پس از یخ زدایی ، فقط می توان از آن برای پخت استفاده کرد.


11. توت و سبزیجات منجمد

سبزیجات منجمد

توت و مخلوط سبزیجات منجمد برای مدت زمان طولانی ذخیره می شوند / عکس


اگر قبل از تاریخ انقضا وقت نداشتند بسته های توت یا سبزیجات را مصرف کنید ، عمر آ نها 8-10 ماه دیگر در فریزر طول می کشد.


12. کره بادام زمینی

کره بادام زمینی

تاریخ انقضا کره بادام زمینی :بسته به کیفیت ، کره بادام زمینی را می توان تا 2-6 ماه ذخیره کرد / عکس

تاریخ انقضا بادام زمینی
کره طبیعی بادام زمینی را می توانید برای 2-3 ماه پس از تاریخ انقضا نگهداری کنید. اگر این محصول حاوی مواد افزودنی باشد ، تا 6 ماه دوام خواهد داشت. یک بسته کره طبیعی بادام زمینی باز نشده تا یک سال دوام می آورد. 


13. عسل

عسل

در شرایط مناسب ، عسل را می توان سالها ذخیره کرد / عکس


عسل سفت برای مدت زمان طولانی ذخیره می شود ، زیرا محصول دارای رطوبت کم است چنین محیطی برای رشد اکثر باکتری ها و میکروب ها نامطلوب است ، بنابراین هیچ چیز عسل را تهدید نمی کند. اما در شرایط نامناسب نگهداری ، محصول می تواند با رطوبت هوا اشباع شده و زودتر از موعد خراب شود. عسل را در مکانی خشک و تاریک نگهداری کنید.


14. سس

سس

اتمام تاریخ انقضا دلیل بر دور ریختن خردل و سس گوجه فرنگی نیست / عکس

تاریخ انقضا سس گوجه فرنگی
سس گوجه فرنگی را می توان برای شش ماه دیگر پس از تاریخ انقضا و خردل را تا یک سال خورد. نکته اصلی این است که بسته بندی محصولات نباید باز شود.


15. محصولات خشک برای پخت

محصولات خشک برای پخت

پودر کیک تاریخ انقضا گذشته :محصولات خشک برای پخت و پز مثل پودر کیک برای 4-5 ماه دیگر مناسب است

پودر کیک تاریخ گذشته
ایا پودر کیک خراب می شود  ؟ آیا پودر کیک را خریده  ولی فراموش کرده اید استفاده کنید؟ و تاریخ انقضا آنها گذشته است؟  تاریخ انقضای پودر کیک چقدر است  ؟ مخلوط های پخت را می توان در مدت 4-5 ماه پس از انقضا استفاده کرد ، اما فقط در صورتی که در یک مکان خشک و خنک نگهداری شده باشد.

خوردن کیک تاریخ گذشته عوارض خوردن کیک تاریخ گذشته 

اما خوردن کیک تاریخ گذشته باعث ناراحتی دستگاه گوارش می شود.و عوارض کیک تاریخ گذشته  اسهال استفراغ و دل درد می باشد. بعد از تاریخ انقضای کیک و کلوچه از مصرف آن خودداری کنید.

تاریخ مصرف وانیل و بکینگ پودر معمولا روی بسته بندی ذکر می شود در صورت مصرف وانیل و بکینگ پودر تاریخ گذشته در کیک فقط عطر وانیل کمتر می شود و بکینگ پودر هم خاصیت اسفنجی کمتری به کیک می دهد. 

 

اگر می خواهید همیشه غذای تازه داشته باشید ، سعی کنید مقادیر زیادی مواد غذایی فاسدشدنی خریداری نکنید. برای اینکه کالاهای تاریخ مصرف گذشته هدر نرود ، از آنها در زندگی روزمره استفاده کنید.این مواد غذایی را هرگز در یخچال نگذارید

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Barbi 117 :

    چیزهایی که نباید بعد از تاریخ انقضا استفاده کنید. یک فرد همیشه می خواهد با نخریدن یک چیز جدید برای جایگزینی چیز قبلی در پول خود پس انداز کند. این مطالب در مورد ده مورد استفاده مکرر به شما می گوید که قطعاً باید دقیقاً به موقع تغییر دهید.

    1401/1/23 20:00
    • Barbi 117 :

      تخته های پلاستیکی برش محصولات غذایی........ توصیه می شود حدوداً سالی یک بار یا با ظاهر شدن آثار چاقوی عمیق تعویض شوند. اگر هنوز بتوان خراش های سطحی را از باکتری ها پاک کرد، با خراش های عمیق دیگر کار نمی کند. و آب جوش یک گزینه نیست، زیرا پلاستیک را ذوب می کند.

      1401/1/23 20:00
      • Barbi 117 :

        از ریمل قدیمی استفاده نکنید. کارشناسان استفاده از ریمل را بیش از شش ماه پس از شروع استفاده منظم توصیه نمی کنند. به دلیل باز کردن و تماس مکرر برس با محیط، هوا و محصولات غشای مخاطی، هنگام استفاده از ریمل، خطر ابتلا به عفونت زیاد است. علاوه بر این، اگر تاریخ مصرف منقضی شده باشد، به یک آلرژن بالقوه تبدیل می شود.

        1401/1/23 20:02
        • Barbi 117 :

          اثربخشی کرم های مرطوب کننده در شیشه ها در حال حاضر 2 ماه پس از باز کردن محافظ خلاء کاهش می یابد، چنین آماری غم انگیزی است. کرم های داخل شیشه توسط متخصصان توصیه می شود که هر 6 ماه یکبار تعویض شوند و همه اینها به این دلیل است که کرم را با انگشتان خود می گیرید و در نتیجه باکتری را وارد آن می کنید. بنابراین، سعی کنید فقط محصولاتی را که برای شما تجویز شده است، در شیشه بخرید، به این معنی که مطمئناً در حدود 4-6 ماه از آنها تا انتها استفاده خواهید کرد.

          1401/1/23 20:04
          • Barbi 117 :

            بیکینگ پودر 12 ماه پس از تولید اثر خود را از دست می دهد. استفاده از یک محصول منقضی شده منجر به این واقعیت می شود که کیک پنیر، پنکیک، نان زنجبیلی، بیسکویت و غیره پف نکرده و بافت آنها متراکم باقی می ماند. بررسی اعتبار بیکینگ پودر ساده است: فقط نصف قاشق چایخوری بیکینگ پودر را به حدود 50 میلی لیتر آب جوش اضافه کنید. اگر حباب ظاهر شود، محصول همچنان می تواند با خیال راحت استفاده شود.

            1401/1/23 20:08
            • Barbi 117 :

              به طور متوسط، محصولات ضد آفتاب پس از 3 سال منقضی می شوند. اما متخصصان پوست توصیه نمی کنند که به این تاریخ اعتماد کنید. قوام ضد آفتاب را بررسی کنید: نباید آبکی باشد و بوی آن تغییر کند. اگر این اتفاق بیفتد، به احتمال زیاد، اجزای آن اکسید شده اند و نمی توانند از پوست شما در برابر نور خورشید محافظت کنند، علاوه بر این، خطر بثورات پوستی یا مسدود شدن منافذ پوست را به همراه دارند.

              1401/1/23 20:09
              • Barbi 117 :

                ماندگاری روغن های مو به طور متوسط ​​2 سال است اما به طور کلی به نوع روغن آن بستگی دارد. به عنوان مثال روغن بادام از 6 ماه تا یک سال پس از باز شدن بسته قابل استفاده است. روغن آووکادو - تا 18 ماه، روغن کرچک - تا یک سال. مالیدن روغن تاریخ مصرف گذشته به مو و پوست سر اثر تاخیری منفی دارد. بلافاصله خود را نشان نمی دهد، اما پس از مدتی می تواند به شکل ناخوشایندی به شکل ریزش موی بیش از حد یا افزایش چربی مو احساس شود.

                1401/1/23 20:10
                • Barbi 117 :

                  بسیاری از مردم می دانند که مسواک باید هر 3-4 ماه پس از شروع استفاده تعویض شود. اما دندانپزشکان توصیه می کنند در صورت مشاهده علائم ساییدگی روی خود برس یا پس از ابتلا به سارس، منتظر این تاریخ نباشید و مسواک را عوض کنید .

                  1401/1/23 20:11
                  • Barbi 117 :

                    به طور متوسط، کفش های کتانی برای تقریباً 640 کیلومتر "مسافت پیموده شده" مشروط طراحی شده اند. اما طول عمر تا حد زیادی به سرعت و اجزای تمرین شما بستگی دارد. کارشناسان توصیه می کنند به احساسات خود در بدن گوش دهید. درد در مفاصل و قوس‌های پا نشان می‌دهد که کفش‌های کتانی دیگر نمی‌توانند با عملکرد ضربه‌گیر خود کنار بیایند و زمان تعویض فوری آنها فرا رسیده است.

                    1401/1/23 20:12
                    • Barbi 117 :

                      با گذشت زمان، بالش ها با کنه های گرد و غبار، سلول های مرده پوست و در نتیجه کپک های میکروسکوپی پر می شوند. برای افزایش طول عمر بالش ها استفاده از روکش های محافظ در زیر روبالشی توصیه می شود. با این حال، کارشناسان توصیه می کنند که هر دو سال یکبار آنها را تغییر دهید، به خصوص اگر آلرژی به یونجه یا آسم دارید.

                      1401/1/23 20:13
    • بهنام :

      یادآوری این نکته مهم است که اگر شرایط نگهداری نقض شود، هر ماده غذایی می تواند زودتر از موعد خراب شود. به عنوان مثال، اگر میوه های خشک را در یک ظرف شیشه ای یا کیسه پارچه ای دربسته قرار دهید، طعم و عطر خود را تا 12 ماه حفظ می کنند. و در یک کیسه پلاستیکی می توانند به سرعت کپک بزنند.

      1401/10/26 22:23
      • بهنام :

        بسیاری از زنان خانه دار معتقدند که عملیات حرارتی آسیب محصولات تاریخ مصرف گذشته را خنثی می کند. در واقع، بیشتر قارچ ها و باکتری ها در دمای بالای 100 تا 130 درجه سانتی گراد می میرند، اما مایکوتوکسین هایی که ترشح می کنند باقی می مانند. بنابراین، برای مثال، تهیه مربا و کمپوت از میوه های فاسد غیرممکن است. عواقب آن می تواند خطرناک تر از مسمومیت معمولی باشد. به عنوان مثال، سیب و گوجه فرنگی فاسد حاوی مایکوتوکسین پاتولین است. در دوزهای زیاد، اثر سرطان زایی دارد و بر سیستم عصبی و دستگاه گوارش تأثیر می گذارد.

        1401/10/26 22:26
        • بهنام :

          بیشتر اقلام تاریخ مصرف گذشته قابل بازیافت هستند. طبخ سالاد، کنسرو و سایر محصولات از آن ممنوع است. آرد، غلات، شیر، گوشت، سبزیجات، حبوبات و میوه جات مورد پذیرش دامداری هاست. محصولات تاریخ مصرف گذشته که به خوراک دام داده می شود باید تحت کنترل دامپزشکی قرار گیرند و ایمنی آنها را تأیید کند. پس از آن، آنها را به شکل طبیعی خود می دهند یا به خوراک مرکب تبدیل می شوند.

          1401/10/26 22:27
    • بهنام :

      چرا محصولات تاریخ مصرف گذشته خطرناک هستند؟ متخصص گوارش-ایمونولوژیست ادعا می کند که افرادی که محصولات تاریخ مصرف گذشته مصرف می کنند سلامت خود را به خطر می اندازند. چنین غذایی حاوی باکتری ها و قارچ هایی است که باعث مسمومیت بدن می شود. دکتر توصیه می کند از خرید محصولاتی که تاریخ انقضا آنها تا چند روز دیگر منقضی می شود و همچنین محصولاتی که برچسب های آنها را دوباره چسبانده و نوشته های ناخوانا دارند خریداری نکنید.

      1401/10/26 22:28
  • بهنام :

    اگر تاریخ انقضای محصولی گذشته باشد چه اتفاقی می افتد اگر روی پنیر یا نان کپک دیدید، آیا می توانید آن را جدا کنید یا باید بلافاصله محصول را دور بریزید؟ سلامتی گران است و نمی خواهید بدن را مسموم کنید، بهتر است فورا آن را دور بیندازید. کپک ها مایکوتوکسین های خطرناکی را آزاد می کنند. هنگامی که در بدن انسان وارد می شوند، می توانند باعث بیماری های مختلفی شوند - هم مزمن و هم نسبتاً سریع و در عین حال کشنده.

    1401/10/26 22:10
  • Claudiaren 126 :

    لازانیا تاریخ مصرف گذشته ........ ماکارونی تاریخ گذشته .....عوارض ماکارونی تاریخ گذشته ...... از نظر فنی، خوردن ماکارونی خشک پس از تاریخ انقضا آن بی خطر است، اگرچه کیفیت طعم یا بافت ممکن است پس از تاریخ انقضا شروع به تغییر کند." تاریخ انقضای جعبه ماکارونی معمولاً حدود یک تا دو سال است.

    1401/10/26 22:36
    • Claudiaren 126 :

      تاریخ انقضای ماکارونی ........هر غذایی که به درستی ذخیره نشده باشد مطمئناً خراب می شود. اگر در مورد ماکارونی خشک یا نپخته صحبت می کنیم، می تواند سال ها در انبار شما بماند، اما بهتر است آن را قبل از تاریخ مصرف کنید. قبل از اینکه ماکارونی خشک خود را در یک قابلمه در حال جوش با آب نمک بیندازید، ظاهر، بافت و بوی آن را بررسی کنید. اگر متوجه تغییر رنگ شدید یا بوی ترش داد، در دور انداختن آن تردید نکنید. ماکارونی خشک می تواند سال ها در انبار دوام بیاورد زیرا به سختی رطوبت دارد. بنابراین، نمی تواند بهترین محیط برای رشد باکتری ها باشد. اگرچه به سختی رطوبت را در خود نگه می دارد، اما به این معنی نیست که می تواند بهترین کیفیت خود را برای مدت طولانی تری حفظ کند. اگر چند سال ذخیره کرده اید، حتما بررسی کنید.

      1401/10/26 22:53
      • Claudiaren 126 :

        آیا خوردن ماکارونی تاریخ مصرف گذشته ( تاریخ انقضا ماکارونی )اشکالی ندارد؟ بله و خیر. از نظر فنی، می‌توانید ماکارونی خشک تاریخ مصرف گذشته را بخورید، اما انتظار داشته باشید که طعم یا کیفیت بافت قبلی را نداشته باشد. اگر ما در مورد ماکارونی تازه یا پخته صحبت می کنیم، داستان متفاوت است. هر غذای پخته شده ای که تاریخ انقضای آن گذشته باشد در معرض خطر بالای ابتلا به یک منبع بالقوه بیماری های ناشی از غذا است.

        1401/10/26 22:57
  • Claudiaren 126 :

    پودر کیک تاریخ گذشته ............ مهم است که به دنبال هرگونه تغییر در ترکیب کیک خود باشید که ممکن است به این معنی باشد که برای خوردن مناسب نیست. بیایید به برخی از علائم کلیدی نگاهی بیندازیم. بوی ترشیدگی....بوی ترش اگر این مورد برای مخلوط کیک شماست، بهتر است آن را دور بریزید. بسته را باز کنید. اگر مخلوط کیک به هر دلیلی از قبل باز شده است، بهتر است آن را دور بریزید. قالب... قابل توجه در صورت مشاهده هرگونه تغییر یا رطوبت در داخل مخلوط کیک، کپک رشد کرده است. اگر اینطور است، بهتر است به طور کامل از شر آن خلاص شوید. طعم ...اگر تاریخ «بهترین» آن گذشته است و طعم آن کاملاً مناسب نیست، ممکن است تمایلی به خوردن آن نداشته باشید.

    1401/10/26 22:47

بیشتر بخوانید