خواص گوجه فرنگی گیلاسی که ناشناخته مانده است

گوجه فرنگی گیلاسی
چندی پیش گوجه فرنگی گیلاسی فقط به عنوان تزیین ظروف دیده می شد. اکنون از گوجه فرنگی گیلاسی در همه جا استفاده می شود.گوجه فرنگی گیلاسی تعدادی از مزایای غیرقابل انکار نسبت به گوجه فرنگی های دیگر دارد ، که خیلی ها از خواص آن نمی دانند.

 

خواص گوجه فرنگی گیلاسی

  

 

 

 

خواص گوجه فرنگی گیلاسی

گوجه فرنگی گیلاسی

از ویژگی های مهم گوجه فرنگی گیلاسی ، میزان ماده خشک بالاتر آنها است. این شاخص گاه به 15٪ می رسد. طعم و میوه‌ی شیرین آن به دلیل داشتن محتوای چشمگیر قندها ، کاروتنوئیدها و اسیدهای مفید برای بدن انسان است.با کمال تعجب ، 150-200 گرم گوجه فرنگی گیلاسی می تواند نیاز روزانه لیکوپن را به طور کامل برطرف کند.
ویژگی مهم دوم : یکی از آنتی اکسیدان های قدرتمندی است که به طور فعال در حفظ سیستم قلبی و عروقی نقش دارد. علاوه بر این ، این کاروتنوئید پوست را تمیز کرده و درخشان می کند ، موها را تقویت کرده و روند پیری را کند می کند.

 

 

 

انواع مختلف گوجه فرنگی گیلاسی

گوجه فرنگی گیلاسی
گوجه فرنگی گیلاسی از نظر تنوع قابل توجه است و در غیر معمول ترین انواع ارائه می شود . شکوفه های گوجه فرنگی گیلاسی گرد و به رنگ قرمز است. با این حال ، گوجه فرنگی نارنجی ، زرد ، تمشکی و حتی سیاه وجود دارد.علاوه بر این ، رنگهای غیرمعمول  این گوجه فرنگی دارای رنگ بنفش بوده و  شبیه به یک آلو است.


برخی از انواع گوجه فرنگی گیلاسی برای یک هدف خاص پرورش و برای استفاده تجاری در نظر گرفته شده است. این نوع  F1 Hybrid Ruby Red Cherry Tomato دارای بلوغ زودرس است. انگورهای نارنجی نیز به نوبه خود برای نگهداری طولانی مدت طراحی شده اند. رنگ نارنجی روشن آن و گاهی اوقات حتی رنگ هویج مانند بخاطر مقدار زیادی کاروتن توضیح داده می شود.

 

گوجه فرنگی گیلاسی شبیه"توت فرنگی" را می توان با اطمینان به تزئینی نسبت داد. همانطور که ممکن است حدس بزنید ، شکل و رنگ چنین گوجه فرنگی شبیه توت معروف است.


گونه دیگر گوجه فرنگی گیلاسی با نام جالب "زرشک" شایسته ذکر ویژه ای است. با مراقبت مناسب ، حداکثر 50 مینی گوجه فرنگی می توانند روی یک شاخه رسیده شوند! این گوجه فرنگی شبیه زرشک کشیده است.

 

سیستم ریشه گوجه فرنگی گیلاسی

گوجه فرنگی گیلاسی

با وجود ابعاد جمع و جور شاخه ها و میوه ها ، گوجه فرنگی گیلاسی دارای یک سیستم ریشه ای قوی و شاخه ای به شکل میله است. قابل توجه است که اگر گیاه در شرایط راحت باشد ، ریشه تقریباً در هر قسمت رویشی می تواند تشکیل شود. حالت دوم به شما امکان می دهد نه تنها با قلمه ها یا دانه ها ، بلکه حتی با شاخه های جانبی ، گوجه فرنگی گیلاسی را بکارید.


عمق بستگی به انواع مختلف دارد. به طور متوسط ​​،شاخه به شکل میله یک متر وارد خاک می شود و قطر پخش ریشه آن می تواند به 200 سانتی متر برسد.
در عین حال ، در حال رشد ، به عنوان مثال ، در فضای باز ، عملاً با مراقبت از گوجه فرنگی معمولی تفاوت ندارد. البته ترکیب این عوامل به گیاه کمک می کند نه تنها سفت و سخت باشد بلکه گوجه زیادی  هم بدهد.

 

رسیدن زودرس گوجه فرنگی گیلاسی

البته هر نوع گوجه فرنگی گیلاسی دوره رسیدن خود را دارد. با این وجود ، اکثریت قریب به اتفاق ، بعد از گذشت سه ماه از کاشت در زمین قادر به میوه دادن هستند.

 

زمان برداشت گوجه فرنگی گیلاسی

یکی دیگر از مزیت های غیرقابل انکار این گوجه فرنگی  ، اکثریت قریب به اتفاق انواع گیلاسی همزمان شروع به رسیدن می کنند.
با مراقبت مناسب ، برداشت مناسب تا پایان شهریور تضمین می شود و برخی از گونه ها تا زمانی که دمای محیط به 7 درجه کاهش یابد. گلخانه ها شایسته ذکر ویژه هستند. گزینه ها یا مدل های گرم شده با شیشه و پوشش پلی کربنات با دوام امکان برداشت تا سال نو را فراهم می کنند.

 

ذخیره سازی و حمل و نقل گوجه فرنگی گیلاسی

محبوبیت بالای تجاری گوجه فرنگی گیلاسی نیز به دلیل حمل و نقل خوب آن است. گوجه فرنگی های کوچک توانایی قابل ملاحظه ای برای حفظ طعم اصلی خود در مدت زمان طولانی دارند. کارشناسان توصیه می کنند که شاخه را جدا نکنید و در دمای 13 تا 18 درجه در رطوبت نسبی حداقل 80٪ نگهداری کنید. در چنین شرایطی گوجه فرنگی گیلاسی را می توان دو یا سه برابر بیشتر از گوجه فرنگی معمولی نگهداری کرد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید