زمان ایده آل برای ورزش روزانه جهت چربی سوزی بیشتر

در

(سیارک)  : صبح در مقابل عصر: زمان ایده آل برای ورزش روزانه شما جهت چربی سوزی بیشتر
سؤال بسیاری از مردم اغلب این است که بهترین زمان برای ورزش منظم صبح و یا عصر است؟ زمان تنها یکی از عواملی است که بر روی عملکرد فعالیت بدنی شما تأثیرگذار است. اگرچه هنوز هم این سؤال، سؤال مهمی است چراکه هر دو زمان موردبحث دارای مزایای مختلفی هستند و موجب نتایج متفاوتی می‌شوند.
اجازه دهید هر دو مورد را باهم مقایسه کنیم، سپس شما می‌توانید در مورد بهترین زمان برای ورزش روزانه خود تصمیم بگیرید.

مزایای یک ورزش صبحگاهی مطلوب
بسیاری از مردان تنومند تناسب‌اندام قویاً تأکیددارند که بدن شما در زمان فعالیت بدنی و ورزش صبحگاهی، چربی بیشتری می‌سوزاند. دلیل این موضوع چیست؟
1. کاهش قند خون - در هنگام صبح سطح قند خون شما پایین است. با این سطح، بدن شما به دنبال منابع انرژی دیگری است و شروع به تبدیل چربی به سوخت می‌کند.
2. هورمون چربی سوز - کورتیزول، هورمون چربی سوز شناخته‌شده، در سطوح بسیار بالاتری در زمان صبح قرار می‌گیرد. ورزش روزانه در آغاز روز به شما کمک می‌کند تا چربی سوزی بیشتری داشته باشید.

بنابراین مزایای ورزش روزانه در آغاز روز چیست؟
• زمانی که شما ورزش روزانه صبحگاهی انجام می‌دهید، به نظر می‌رسد که روال معینی را ایجاد می‌کنید.
• در هنگام صبح، به نظر می‌رسد شما با جدیت بیشتری ورزش و فعالیت بدنی خود را انجام می‌دهید برای اینکه ممکن است شما تمایل خود را برای انجام ورزش در عصر پس از یک روز طولانی از دست بدهید.
• شما سلامت روان خود را بهبود خواهید بخشید و موجب افزایش انرژی خود می‌شوید. تحرک بدنی، منبع بزرگی از انرژی است، چیزی که برای شروع یک روز کاری به آن نیاز داریم. داشتن یک ورزش صبحگاهی می‌تواند تمرکز و توانایی‌های ذهنی شمارا بهبود بخشد. این کار بسیار بیشتر از مصرف کافئین مؤثر خواهد بود.
• عادت به ورزش صبح می‌تواند در افزایش نظم و انضباط شخصی شما مؤثر باشد. هنگامی‌که شما هرروز برای انجام ورزش از خواب بیدار می‌شوید و امور روزانه خود را زودتر شروع می‌کنید، این عمل به‌زودی چیزی شبیه به یک عادت خواهد شد. درنهایت، جزء جدایی‌ناپذیر روند روزانه خواهد شد و در طول زمان انجام آن آسان‌تر می‌شود. شما همچنین خواهید فهمید که نظم و انضباط جدید شما در دیگر جنبه‌های زندگی روزمره خود شما نمود پیدا خواهد کرد.
این‌ها فقط برخی از مزایای ورزش روزانه در هنگام صبح است. بیایید این مزیت‌ها را با مزایای عادات ورزشی در هنگام عصر مقایسه کنیم تا بهترین زمان برای ورزش روزانه را تعیین کنیم.

مزایای ورزش روزانه در شب

شما در مورد ورزش روزانه در طول روز و مزیت‌های آن آگاه هستید، اما در مورد ورزش کردن در شب چطور؟ آیا ساعات اولیه شب بهترین زمان برای ورزش و فعالیت بدنی است؟ بیایید بررسی مختصری داشته باشیم.
• در هنگام عصر، شما ورزش و فعالیت بدنی شدیدتری را انجام می‌دهید. به دلیل این‌که ساعات پایانی روز است و شما تازه از خواب بیدار نشده‌اید، شما می‌توانید عملکرد خود را بهینه‌سازی کنید و خودتان را مجاب به این کارکنید!
• در ساعات اولیه شب، شما می‌توانید زمان طولانی‌تر ورزش کنید. ازآنجاکه شما عجله‌ای برای رسیدن به کار پس از انجام ورزش ندارید، می‌توانید با ورزش روزانه خود را تا زمان دلخواه خود ادامه دهید، به این معنا که نهایت استفاده را از زمان خود خواهید کرد.(سیارک
• شما عضلات خود را سریع‌تر آماده و تقویت می‌کنید. با همه تمرینات سخت‌تر و طولانی‌تری که شما هنگام شب دارید، متوجه می‌شوید که در شب‌هنگام، عملکرد و کشش عضلات شما در بالاترین سطوح قرار دارد. در هنگام صبح، رشد عضلانی ممکن است به دلیل کورتیزول محدود شود. درصورتی‌که در شب‌هنگام، تستوسترون درواقع رشد آن را افزایش می‌دهد.
• شما خواب عمیق‌تری دارید. هنگامی‌که شما خودتان را در سالن ورزشی تحت‌فشار و تحرک بدنی زیاد قرار می‌دهید، باقی‌مانده انرژی بدنی خود را به‌طور کی مصرف می‌کنید. در هنگام خواب، شما در آرامش کامل به خواب می‌روید.
• شما صبح آرام‌تری را تجربه می‌کنید. ازآنجاکه شما فعالیت بدنی خود را در ساعات اولیه شب انجام می‌دهید، نیاز به بردن وسایل کار به همراه خود ندارید و در طی روز استرس مازادی را ایجاد نمی‌کنید. شما می‌توانید از یک صبحانه مناسب و یک صبح آرامش‌بخش لذت ببرید.
انجام ورزش روتین در هنگام شب قطعاً دارای برخی عناصر سودمند است. ورزش شب‌هنگام، فرصتی را برای تعامل بیشتر با دیگران در ورزشگاه برای شما فراهم می‌کند به دلیل این‌که شما نگران رسیدن به‌موقع به محل کار خود نیستید. این امر همچنین به‌عنوان یک فعالیت کاهش‌دهنده استرس، انرژی را مضاعف می‌کند که به‌ویژه در زمان گذراندن یک روز بد سودمند است. موارد ذکرشده اغلب دلایلی هستند که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در هنگام شب ورزش کنند.(سیارک

بهترین زمان برای ورزش روزانه
بنابراین، بهترین زمان برای ورزش کردن چه زمانی است. این موضوع کاملاً به شما، اولویت شما و به اهداف شما بستگی دارد.
هر دو دارای مزیت‌های خود هستند و گفتن این‌که کدام‌یک مؤثرترین زمان برای انجام فعالیت ورزشی شماست، بسیار دشوار است. دلیل آن این است که درحالی‌که ورزش کردن در صبح هنگام دارای مزایت های عصبی بهتری است، اما با توجه به وجود کورتیزول، افزایش توده بدنی شما به زمان طولانی‌تری نیاز خواهد داشت و درنتیجه به عضله سازی بدن شما کمکی نخواهد کرد.
بااین‌حال، شما متوجه خواهید شد که حتی اگر شما شانس بهتری برای عضله سازی در طی شب داشته باشید، ایجاد یک‌روال همیشگی برای ورزش‌کار چالش‌برانگیزی خواهد بود. بسیاری از افرادی که به باشگاه‌های ورزشی شبانه می‌روند اغلب رفتن به باشگاه را نیمه‌کاره رها می‌کنند به این دلیل که آن‌ها در آن زمان احساس خستگی بیش‌ازحدی می‌کنند و یا پس از یک روز طولانی تحت‌فشار روحی و کاری قرار دارند. تمرینات ورزشی شبانه اغلب منجر به نظم و انضباط مطلوبی نمی‌شود که شما می‌توانید با تمرینات ورزشی صبحگاهی ایجاد کنید.
پیدا کردن زمان ایده آل برای ورزش روزانه نیز از تعهد و پایبندی شما نسبت به برنامه‌هایتان نشاءت می‌گیرد، نه‌فقط از مزایایی که هر یک دارای آن هستند.
بهترین زمان برای انجام فعالیت ورزشی روزانه موضوعی است که تنها شما می‌توانید واقعاً در مورد آن تصمیم بگیرید. این زمان معین نه‌تنها باید با توجه به خواسته‌های شما باشد، بلکه باید متناسب با توانمندی شما برای استفاده از زمان‌بندی شما باشد. مهم‌ترین موضوع داشتن جلسات ورزشی منظم در طی هفته است.

معجون معجزه آسا دشمن چربی دور شکم

آب سم زدای سوزاننده چربی

10 نکته برای کاهش چربی شکم بعد از زایمان

5 غذای چربی‌سوز عالی

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

ترجمه  itrans.ir / هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع (سیارک)  ممنوع است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

لاغری با درست خوردن 10 مورد

در

 

چه کسی غذا خوردن را دوست ندارد؟ بهترین پیشنهاد برای لاغری و کاهش وزن ، این است که لازم نیست خودرا به گرسنگی کشیدن مجبور کنید یاکالری مصرفیتان را حساب کنید. این قسمت در مورد چه وقت ؟چگونه ؟و چه چیز خوردن برای لاغری مناسب است می باشد. (سیارک)

درواقع این قسمت در مورد فنون و استراتژی لاغری و کاهش وزن با خوردن است. این عملکردها کار مارا بهبود می بخشد بهترین قسمت موضوع این است که می توانید همه آن هارا با هم انجام دهید.

لاغری با درست نوشیدن

40 ماده مفید برای کاهش وزن

بهترین راهکارها برای جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست بعد از کاهش وزن

1) به طور تقریبی روزانه ۳۰ گرم پروتئین را در وعده های غذایی خود بگنجانید. پروفسور دونالدلایمن دکتر دانشگاه امورتغذیه الینوی آمریکا می گوید: مصرف پروتئین به ساخت ماهیچه ها کمک می کند و حتی استراحت ماهیچه ای باعث سوختن کالری بیشتر می شود. یک همبرگر گوشت خانگی یک تکه سینه مرغ و یا یک فنجان پنیر محلی کم چرب می تواند به طور تقریبی ۳۰ گرم پروتئین داشته باشد.

2) صبحانه بخورید ؛ دریک مقاله منتشر شده توسط مجله آمریکایی علوم بیماری های مُسری دواطلبانی که صبحانه خوردند  ۴ الی ۵ برابر خطر ابتلابه افزایش وزن مفرط در آن ها کاهش یافته بود. صبحانه کامل صبحانه ای است که داری پروتئین کمپلکس کربوهیدرات ها و چربی های سالم باشد و همچنین شامل سوپ جو همراه با پودرگردو و یک فنجان ماست نیز می شود.

3) هر روز دو قاشق سوپ خوری تخم کتان به آبمیوه یا وعده صبحانتان اضافه کنید. این ترکیبات حس شادابی بیشتری به شما می دهد سطح هوشیاری شمارا بالامی برد کتی فرستون متخصص تغذیه گیاهی می گوید: یکی از ساده ترین راه هایی که می توانید برای تسریع لاغری انجام دهید اضافه کردن دو قاشق بذر کتان به وعده غذایتان است. یا آن را با آبمیوه مخلوط کنید حتی می توانید آن را خرد کرده و درون سالادتان بریزید. بذرکتان کربوهیدارت اندکی دارد درعوض سرشار از ویتامین بی، امگا ۳ و اسیدهای چرب است که باعث افزایش سطح هوشیاری  می شود. شمارا سرحال تر و پر انرژی تر نگه می دارد. بذر کتان را از عطاری ها و مغازه های فروش داروی گیاهی می توانید تهیه کنید. بذر کتان به مدت ۶ هفته درون فریزر ماندگاری دارد.

4 ) قبل از شام سالاد سبزیجات بخورید. طی مقاله ای که از پروفسور مایکل کاردل در مجله آکادمی امروز منتشر شد؛ خوردن سالاد قبل از وعده های غذایی باعث کاهش کالری های دریافتی و همچنین باعث سوزاندن کالری در طول روز می شود در طی تحقیقات منتشر شده در مجله اشتها درسال ۲۰۱۲ نشان داده شد که خوردن سالاد سبزیجات در ابتدای وعده غذایی به افزایش ۲۳ درصدی سوخت و ساز در بدن کمک می کند. 

5) با خود سرکارتان ناهار ببرید. در روزنامه دانشگاه رژیم و تغذیه بیان شده است افرادی که در وعده های غذایی خود حتی سرکار زمانی را به ناهارخوردن اختصاص می دهند به طور متوسط ۵ پند بیشترنسبت به دیگران وزن کم می کنند.

6)بعد از ناهار کربوهیدرات مصرف نکنید. باب هارمر یکی از حرفه ای ترین مشاوران لاغری درتلویزیون گفت: یکی از سخت ترین اهدافی که برای لاغری باید دنبال کنید این است که بعد از ناهار کربوهیدرات مصرف نکنید این کار روند کاهش وزن و لاغریتان را سریع تر می کند.(سیارک)

7) بعد از ساعت ۶ بعد از ظهر چیزی نخورید. ما این شعار را برای مدت های طولانی شنیده ایم. با توجه به این ایده محققان دانشگاه برینگتون آزمایشی  انجام دادند که طی آن داوطلبان بعد از ساعت ۶ عصر چیزی نخوردند. نتایج نشان داد افراد داوطلب هر روز ۲۳۸ کالری از دست داده اند یعنی نیم پند در یک هفته که نتیجه ای خارق العاده است.

7 فعالیت روزانه که به کاهش وزن کمک می کند

9 غذا برای کاهش وزن

رژیم کاهش وزن 15 روزه

8) مصرف مواد غذایی گیاهی را افزایش دهید؛ روش ابداعی دکترجان فارمن نویسنده کتاب (ایمنی قوی) برپایه سبزیجات، حبوبات، پیاز، قارچ ها، مغزها و دانه هاست. این مواد غذایی دارای اثر و قدرت بالای ضد سرطان و ضد چربی های ذخیره شده در بدن هستند. این دو باهم در ارتباط اند زیرا هر ماده غذایی که بر ضد ذخیره چربی باشد ضد بافت های غیر عادی سلول ها یا تومور نیز هست. وقتی شما بدنتان را با مواد تغذیه ای سالم سیر می کنید خود به خود بدن تان را به سمت وزن ایده آل هدایت می کنید.

9) برای شام سبزیجات و غذاهای سبک بخورید؛ این روش به خوبی جواب می دهد همچنین سرعت کاهش وزن و لاغری با سرعت یک دست و متناوب پیش می رود و کنترل وزن آسان تر خواهد بود اگر هدفتان کاهش وزن و لاغری سریع است این روش عالیست. همچنین باعث می شود زمان کمتری را در آشپزخانه صرف آشپزی کنید. چقدر سخت بنظر می رسد مرغ درست کنید و بروکلی هارا بخارپز کنید؟ می تواتید تغییراتی کوچک مانند: سس بدون شکر و ادویه جات اضافه کنید. می توانید مزه هارا عوض کنید. شب آینده به سالادتان تکه های مرغ اضافه کنید. 

10)  ۴ الی ۵ وعده غذایی که حاوی ۴۰۰کالری است را جایگزین ۳ وعده غذایی پر کالری کنید. این کار سوخت و ساز بدن شمارا در طول روز نگه می دارد. زمانی که وعده های غذایی خود را کوچک مثلا اندازه کف دست نگه می دارید انرژی بدن شما در تمام روز تأمین می شود این بخشی از روند کاهش وزن و لاغری محسوب می شود.(سیارک)

لاغری با 7 میوه

شش اشتباه عجیب و رایج در رژیم های لاغری

روش تهیه آب سم زدای لاغری

نظرات

در ادامه بخوانید...

لاغری سریع 3 مورد

در

1) روغن نارگیل

چربی ای که می تواند شما را لاغر کند. در مورد مصرف روغن نارگیل و روغن زیتون مطالب بسیاری شنیده ایم. این روغن ها به بدن برای چربی سوزی کمک می کنند. تحقیقات نشان می دهد زنانی که روزانه دو قاشق سوپ خوری روغن نارگیل مصرف می کنند در مدت 12 هفته چربی دور شکمشان کاهش چشم گیری داشته است و بدون بازگشت بوده است.(سیارک)

2 ) انبه ی آفریقایی

 

انبه آفریقایی که اغلب به آن انبه ی وحشی نیز گفته می شود، تحقیقات زیادی روی آن انجام شده است که همگی حاکی از آن بوده است که انبه وحشی به کاهش وزن و لاغری و چربی سوزی بدن کمک می کند. برای مثال در سال 2009 محققان مرکز سلامت دریافتند که داوطلبانی که انبه آفریقایی را هر روز به مدت 10 هفته مصرف کردند روند کاهش وزن و لاغریشان بهبود پیدا کرد، چربی خون، سایز بدن و سطح کلسترول و قند خونشان نیز کاهش چسمگیری داشته است.

لاغری خیلی سریع با جایگزینی مواد غذایی

لاغری با درست نوشیدن

40 ماده مفید برای کاهش وزن

بهترین راهکارها برای جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست بعد از کاهش وزن

3 ) قهوه ی سبز.

به گفته ی فاکس نیوز یک آزمایشگاه تحقیقاتی در فرانسه نتیجه تحقیقات خود را منتشر کرده است که نشان می دهد قهوه سبز دارای تاثیرات کاهش چربی است. یک گروه از داوطلبان هر روز 400 میلی گرم قهوه سبز و گروه دوم دارونما مصرف کردند. بعد از 60 روز داوطلبانی که قهوه سبر مصرف کرده بودند 5.7 درصد وزن اولیه ی خود را از دست داده بودند و گروه دوم تنها 2.8 درصد وزن خود را از دست داده بودند.(سیارک)

7 فعالیت روزانه که به کاهش وزن کمک می کند

9 غذا برای کاهش وزن

رژیم کاهش وزن 15 روزه

 

لاغری سریع تر با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع با جایگزینی مواد غذایی

نظرات

در ادامه بخوانید...

لاغری سریع تر با جایگزینی مواد غذایی

در

روش جایگزین کردن مواد غذایی روش مفید و سالمی برای رسیدن به لاغری سریع تر و چربی سوزی بیشتر می باشد. در این مقاله جایگزینی تعدادی از مواد غذایی آورده شده است.  

-  به جای سیب زمینی سفید از سیب زمینی نارنجی (شیرین) استفاده کنید. سیب زمینی شیرین یکی از خوشمزه ترین اغضای خوانواده ی سبزیجات نارنجی است، که سرشار ازویتامین آ و ویتامین ث است. همچنین منبع عالی فیبر نیز است، مصرف آن قند خون و چربی دور شکم رانیز کاهش می دهد. بهتر است است قبل از اضافه کردن شکر و کره شیرینی آن را امتحان کنید تا هنگام پخت زیاد شیرین نشود. (سیارک)

-  به جای خوردن ساندویچ گوشت گاو ( hamburger ) ساندویچ گوشت گاومیش ( bison burger ) مصرف کنید.گوشت گاومیش یا بوفالو، بعد از یک بار مصرف نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. گوشت بوفالو در بیشتر قسمت هایش فاقد استروئید و آنتی بیوتیک ها است و سطح چربی آن از گوشت گاو، خوک و حتی مرغ بدون پوست پایین تر است. مقاومت بوفالوها به بیماری ها بیشتر از دیگر احشام است، درنتیجه آنتی بیوتیک کمتری لازم دارد. بوفالوها اغلب در حیات وحش بزرگ می شوند در نتیجه گوشت بوفالویی که می خرید فاقد هورمون هایی است که به گاوها برای بزرگ و چاق شدن سریعتر داده می شود.گوشت بوفالو سرشار از آهن و ویتامین ب12 است. با همه ی این تعاریف مزه و بوی گوشت آن بسیار شبیه گوشت گاو است.

به گفته سازمان تغذیه آمریکا: 3 انس گوشت بوفالو 152 کالری و 7 گرم چربی دارد. این میزان با گریل کردن کاهش می یابد. 90 درصد کمتر از ساندویچ گوشت گاو به طور متوسط 184 کالری و 10 گرم چربی دارد. حتی 93 درصد از گوشت بوقلمون کمتر است که 176 کالری و 10 گرم چربی دارد.(سیارک)

-  گوشت قرمز را از هر وعده ی غذایی حذف کنید و به جای آن گوشت بوقلمون قیمه شده یا بهتر از آن قارچ تکه تکه شده مصرف کنید. قارچ ها نه جزء میوه اند و نه سبزیجات اما می توانند تاثیر بسزایی در کاهش وزن و لاغری شما داشته باشند. به گفته دکتر آز اگر سعی در کاهش وزن و لاغری خود دارید در دستور پخت غذای خود به جای گوشت از قارچ سوخاری استفاده کنید، تقریبا هم مزه اند. قارچ در هر وعده غذایی که فیبر بالایی دارد بسیار بهتر از گوشت است همچنین

ماهیچه های بدن به پروتئین بیشتر از کربوهیدرات برای کاهش وزن و لاغری نیاز دارند. 

- به جای استفاده از روغن در دستور پخت خود از سس سیب استفاده کنید_در بیشتر دستورالعمل های پخت و پز شما می توانید هر نوع روغنی را حذف و یک یا دو پیمانه سس سیب اضافه کنید و مطمئن باشید نتیجه ی خیلی خوبی می گیرید. در هنگام پختن کیک ها و شیرینی ها می توانید روغن را حذف کرده سس سیب را اضافه کنید که با این کار چربی های مضر وارد بدن نمی شود و حتی می توان اضافه کردن شکر را نیز حذف کنید.

کاهش وزن و لاغری با ویتامین 12 مورد

لاغری با درست خوردن 11 مورد

لاغری با درست خوردن 10 مورد

لاغری با درست نوشیدن

 

-  به جای استفاده از سس مایونز در دستور غذاهایتان از ماست یونانی ( ماست خانگی ) استفاده کنید. نمی توانید بدون سس مایونز ساندویچ یا سیب زمینی های سرخ شده تان را بخورید؟ یا شاید گروه خونی شما B یا AB است که می تواند وجود مقداری لبنیات را تحمل کند پس سراغ سس های پر از چربی نروید و به جای آن ماست یونانی را امتحان کنید. ماست یونانی پروتئین فراوانی دارد و لاکتوز کمتری نسبت به سس مایونز و ماست عادی دارد. حتی کسانی که از طرف دارن پروپا قرص لبنیات هستند می توانند کمی ماست یونانی را امتحان کنند، حتما خوششان خواهد آمد. می توان به جای سس مایونز از ماست یونانی استفاده کرد زیرا غلظت مشابهی داردند. این بدان معناست که اگر در یک دستور غذا یک فنجان سس مایونز وجود دارد می توان به جای آن از یک فنجان ماست یونانی استفاده کرد.

به طور کلی ماست ها سرشار از کلسیم هستند که به سوختن چربی کمک می کند و در کاهش وزن و لاغری نقش فراوان دارد.

تحقیقات دانشگاه تنسی در سال 2005 نشان می دهد، افرادی که در هر سه وعده ی غذایی خود ماست می خورند 22 درصد بیشتر وزن کم کردند و همچنین 61 درصد بیشتر چربی سوزی داشتند نسبت به افرادی که فقط کالری مصرفی خود را کاهش داده بودند.

-  به جای برنج سفید از برنج قهوه ای یااز دانه ی  کینوا استفاده کنید (کینوا گیاهی است که در آمریکای جنوبی می روید و نحوه طبخ آن شبیه برنج است.)

عضلانی کردن بدن با دانه کینوا Quinoa

دانه های کینوا سرشار از آمینو اسید های حیاتی و ویتامین هایی مانند: منیزیم و کلسیم است. همچنین کینوآ سرشار از آهن و ویتامین B12 است. ویتامین B12 و آهن هر دو برای تولید انرژی و کاهش وزن و لاغری ضروری هستند.

اگر شما از کمبود ویتامین گروه B رنج می برید روند کاهش وزن و لاغری شما بسیار کند خواهد بود زیرا بدن شما قادر به ترکیب مواد نیست و در این کار ناتوان است.

کینوآ دارای 9 آمینو اسید ضروری است. پروتئین نیز در غذاهای گیاهی یافت می شود که در گوشت نیز وجود دارد. کینوآ فیبر و آهن زیادی دارد و هر نیم فنجان کینوآ پخته شده 111 کالری دارد. (سیارک)

-  کره تهیه شده از شیر گاو را کنار بگذارید و به جای آن از کره ی تهیه شده از شیر نارگیل استفاده کنید. آشپزی با یک سبک سالم و داشتن چربی سالم کمی مواد اولیه را خشک می کند. پس شما باید کمی بیشتر ترکیبات مرطوب تر مانند پوره ی میوه ها یا روغن استفاده کنید. کره نارگیل دارای فواید بسیاری است.

سرشار از لوریک اسید است که باعث بالا رفتن سیستم ایمنی بدن می شود و باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها را از بین می برد. سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و دارای چربی های مفید است و به مدت طولانی تری احساس سیری می کنید.

- به جای استفاده از ژله هایی که به آنها شکر اضافه شده است از ژله هایی که از میوه ها و بدون شکر ساخته شده اند استفاده کنید. این هوشمندانه نیست، بیشتر ژله ها با هر چیزی حتی شیره غلات یا عصاره میوه شیرین یا مواد شیرین کننده مصنوعی شیرین شده اند، فقط مطالعه دستور تهیه آن را فراموش نکنید.

-  به جای استفاده از کره بادام زمینی بسیار شیرین از کره بادام درختی یا کره کاشیو ( بادام هندی ) استفاده کنید. دستور تهیه کره بادام زمینی خود را مطالعه کنید تا بدانید چه میزان شکر به آن اضافه شده است. برند های معتبر به ازای هر یک الی دو گرم مواد نگهدارنده یک الی دو گرم شکر اضافه می کنند. این مسئله مهمی نیست اما امروزه صنعتگران مختلف حدود نه گرم شکر به هر کدام از آنها اضافه می کنند، یعنی از شش قاشق چای خوری شکر مورد نیاز زنان و نه قاشق چای خوری شکر مورد نیاز مردان، یک و نیم قاشق آن را تامین می کند. بعضی از برندها به ازای هر گرم شکر یک الی دو گرم پروتئین نیز اضافه می کنند، البته در بعضی از آن ها قارچی سمی نام آفلاتوکسین نیز یافت شده است. چه کسی به آن نیاز دارد؟ مواظب خودتان باشید که هر کره ای مناسب نیست. (سیارک)

لاغری با 7 میوه

شش اشتباه عجیب و رایج در رژیم های لاغری

روش تهیه آب سم زدای لاغری

نظرات

در ادامه بخوانید...

لاغری موضعی شکم

در

بدنبال لاغری موضعی شکم هستید؟ وضعیت نیمرخ شکم تان در آینه برایتان رضایت بخش نیست؟ با ورزش و رژیم های سخت به ایده آلی که مد نظرتان بوده نرسیده اید؟در این صورت برای داشتن شکمی صاف و تخت از این مواد پرهیز کنید.

برای داشتن شکمی تخت از چه مواد غذایی پرهیز کنیم
 آبنبات و شیرینی جات


علاوه بر قند بالای آبنبات و شیرینی جات به احتمال استفاده از قند های مصنوعی در آبنبات و شیرینی جات که یکی از علل اصلی دیابت در بیشتر افرا می باشد از خوردن شان پپرهیز کنید. قندهای مصنوعی با افزایش سایز دور کمر علاوه بر چاقی موضععی شکم خطر ابتلا به دیابت را بالا می برند.

7 فعالیت روزانه که به کاهش وزن کمک می کند

بهترین راهکارها برای جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست بعد از کاهش وزن

6 نکته برای کاهش وزن بعد از زایمان

گوشت قرمز

در رژیم های لاغری معمولا توصیه می شود که از خوردن کربوهیدرات ها مثل برنج ، نان، پلستا و غیره پرهیز کنیم و غذاهای  پروتئین‌ دار مصرف نماییم اما سعی کنید از گوشت قرمز بخاطر بالا بودن چربی کمتر استفاده نمایید و ازپروتئین‌های حیوانی  دیگر مانند ماهی، مرغ و ... استفاده نمایید. از کربوهیدرات های تصفیه نشده و حبوبات کامل پر فیبر استفاده کنید.

فست فودها

فست فودها پر از کالری می باشند و معمولا درزمان پخت در روغن غوطه ور می شوند علاوه بر چربی ، دارای نمک زیاد استکه برای بدن مضر می باشد.


سیب زمینی سرخ کرده


سیب زمینی مانند اسفنج روغن را جذب می کند در صورتی که بدنبال شکمی صاف و تخت هستید از خوردن سیب زمینی سرخ کرده اجتناب کنید. چربی های اشباع شده بر عملکرد مغز تاثیر می گذارد و باعث افزایش وزن می گردد. 


بستنی نخورید



مواد خوراکی که در تولید آن از شکر فراوانی استفاده می شود ، باعث افزایش چربی  دور شکم می‌شوند. این نوع چربی، خطر ناکترین چربی برای بدن بشمار می آید.(سیارک)

رژیم کاهش وزن 15 روزه

9 غذا برای کاهش وزن

زمان ایده آل برای ورزش روزانه جهت چربی سوزی بیشتر

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

لاغری سریع

در


شما تا کنون آموخته اید که لاغری و کاهش وزن  یک نوع استراتژی است. چه استراتژی بهتر از اضافه کردن یک سری مواد غذایی که به شما در روند کاهش وزن و لاغری کمک می کند؟ تنها با اضافه کردن این مواد قرار است به جنگ با چربی های ذخیره شده در بدن خود بروید. اندام خود را به خوبی شکل می دهید، سطح انرژی خود را ارتقا می دهید و تمام روز پرانرژی باقی می مانید.
-  به تخم مرغ، سبزیجات و سوپ خود ادویه اضافه کنید. زردچوبه یک نوع چاشنی غذایی است، زردچوبه به عنوان یک ماده ضد عصبانیت شناخته می شود. عصبانیت پایه و اساس بیشتر بیماری های مزمن مانند افزایش وزن مفرط است، همچنین زردچوبه شکل ساختار چربی ها را عوض کرده و آنها را تبدیل به نوعی می کند که سلول های خونی به آن نیاز دارند. محققان مجله تغذیه اروپایی حدس می زنند که زردچوبه شاید در کنترل و کاهش بیماری های مزمن و افزایش وزن مفرط نقش داشته باشد. زردچوبه با اثر گذاشتن بروی گیرنده های انسولین بر روی کاهش قند خون اثر می گذارد. به یاد داشته باشید که قند خون بالا با بیماری افزایش وزن مفرط در ارتباط است و همچنین قرآیند سوخت و ساز بدن کاهش می یابد. (سیارک)

برای داشتن شکمی تخت از چه مواد غذایی پرهیز کنیم

لاغری موضعی شکم

لاغری با درست خوردن 10 مورد

لاغری با درست نوشیدن

لاغری خیلی سریع با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع تر با جایگزینی مواد غذایی
-  اضافه کردن حبوبات ارگانیک: حبوبات ارگانیک یک خوراک سرشار از پروتئین محصوب می شود. پروتئین موجود در غذاها به آرامی از معده خارج می شود و احساس سیری در فرد برای مدت زمان بیشتری پایدار است و شخص زود به سراغ وعده غذایی بعدی نخواهد رفت. یک فنجان حبوبات پخته، دارای 17 گرم پروتئین، 8 گرم فیبر و 189 کالری می باشد و به تنهایی یک خوراک کامل محصوب می شود. می توانید آن را به صورت گرم یا سرد مصرف کنید، کمی به آن نمک و ادویه اضافه کنید و از خوردنش لذت ببرید. هر رژیم غذایی سالمی به آن نیاز دارد البته در خوردنش زیاده روی نکنید زیرا سطح پروتئین بالایی دارد و باید به اندازه مصرف شود.
-  غذاهایی که خود دارای باکتری های مفید هستند ( پریبیوتیک ) مصرف کنید. شکل های مختلف موز رسیده، کنگرفرنگی، مارچوبه، خوراک جوی دوسر، برنج قهوه ای و کینوآ. طبق تحقیقات مجله نحوه عملکرد غذاها: وقتی پای کاهش وزن و لاغری و سوزاندن چربی های طبیعی در میان است، مواد پریبیوتیک عملکرد خوبی در کاهش وزن و لاغری داشته اند. فیبرهای پریبیوتیک غذاها را قابل هضم تر می کنند همچنین باعث می شوند که چربی های غیر ضروری کمتر جذب شوند.
-  سیب و گلابی اضافه کنید: سیب و گلابی درای پکتین هستند. پکتین باعث کاهش کلسترول خون شده و یبوست را درمان می کند. خوردن یک عدد گلابی یا سیب قبل از هر وعده غذایی باعث کاهش اشتها و جلوگیری از افزایش وزن می شود، دو تا سه ساعت احساس سیری را افزایش داده و باعث می شود فرد انرژی بیشتری را احساس کند.
- گریپ فروت اضافه کنید: تا به حال رژیم گریپ فروت را امتحان کرده اید؟ بعضی تحقیقات بر روی گریپ فروت باعث شده است که او به عنوان یک جنگنده قوی علیه چربی ها به شهرت برسد. تحقیقات کلنیک لس‌‌آنجلس در سال 2004 نشان می دهد خوردن نصف گریپ فروت قبل از هر وعده غذایی به کاهش وزن و لاغری کمک می کند و پایداری انسولین را افزایش می دهد. گریپ فروت چه به صورت کپسول، چه به صورت آبمیوه و چه به صورت خود میوه مورد آزمایش قرار گرفت و بهترین نتیجه در صورت خوردن خود میوه گریپ فروت حاصل شد. به فواید گریپ فروت منبع لیمینویید و لیکوپن نیز اضافه کنید. همچنین گریپ فروت ضد سرطان است. گریپ فروت قرمز در کاهش تری گلیسرید نقش بسزایی دارد نصف یک گریپ فروت فقط 39 کالری دارد.
-  اسفناج و کلم اضافه کنید: دانشمندان دانشگاه لاند سوئد دریافتند که اسفناج در غشا داخلی خود ماده ای به نام تیلاکوئید دارد که 43 درصد در کاهش وزن و لاغری نقش دارد. پروفسور کارلوت ارلسون آلبرتسون، پروفسور زیست شیمی دانشگاه لاند می گوید: ما دریافتیم افرادی که هر صبح قبل از صبحانه موادی مانند: کلم و اسفناج و یا آب آنها را که شامل تیلاکوئید است مصرف کنند، اشتهایشان کاهش می یابد و در تمام طول روز احساس آرامش و رضایت بیشتری خواهند داشت. (سیارک)

لاغری با 7 میوه

شش اشتباه عجیب و رایج در رژیم های لاغری

روش تهیه آب سم زدای لاغری

نظرات

در ادامه بخوانید...

چربی سوزی در ران ها

در

 

یکی از چربی های مشکل ساز در بدن چرب های ران پا می باشد مخصوصا در خانم ها که فرم ران ها برایشان بسیار مهم است . برای چربی سوزی و روی فرم آمدن  ران ها باید تمرینات هوازی ،  تقویت عضلات پا با تمرینات لانگز و  کم کردن کالری را در برنامه خود بگنجانید. (سیارک)

۱ – تمرینات هوازی
برای سوزاندن چربی‌های بدن مخصوصا در ران ها ، یکی از ورزش‌های هوازی مثل شنا ، پیاده روی و دوچرخه سواری را به مدت ۳۰ دقیقه در ۵ روز از هفته انجام دهید.هر کدام از ورزش ها را که انجام دادید باید در زمان انجام دادن باعث بالا رفتن ضربان قلب شود.از بین این 3 ورزش دوچرخه سواری برای سوزاندن چربی های ران از همه مناسب تر است. (سیارک)

 

۲ – تقویت عضلات پا

 تمرینات لانگز (Lunges)  علاوه بر تقویت عضلات پا و همسترینگ ،و بهبودافتادگی باسن به تعادل بدن  ما کمک می کند.

حرکت لانگز را بصورت تصویر بالا انجام دهید.

 

۳ – کم کردن کالری

تمرینات بالا در صورتی مفید واقع می شود که همراه با تغذیه مناسب باشد.

برای خواندن مقالات در باره کم کردن کالری ، کلمات  لاغری ، کاهش وزن یا چربی  را در سایت سرچ کنید.

لینک تعدادی از مقالات در زیر آمده است.

مطمئنا برای  پاهایی کشیده ، لاغر و عضلانی باید زمان کافی بگذاریدو شکیبایی خود را حفظ کنید.

برای داشتن شکمی تخت از چه مواد غذایی پرهیز کنیم

لاغری با درست خوردن 10 مورد

لاغری با درست نوشیدن

 

10 نکته برای کاهش چربی شکم بعد از زایمان

چگونه پوست شکم را بصورت طبیعی و سریع، سفت و محکم کرد: 26 راه حل - بخش چهارم

 

نظرات

در ادامه بخوانید...