رژیم غذایی مگنی چیست؟

 

 

رژیم غذایی مگنی چیست؟

رژیم غذایی مگنی، رژیم تخم مرغ یا رژیم مارگارت تاچر  یک سیستم تغذیه ای مبتنی بر پروتئین است که از 2 تا 4 هفته طول می کشد که می توانید حداکثر تا 20 کیلوگرم وزن اضافی را بدون شمارش کالری و احساس گرسنگی از دست بدهید.
داستان ظهور این تکنیک به سال 1979 بازمی گردد و با مارگارت تاچر نخست وزیر معروف انگلیس همراه است. تا همین اواخر، دستور العمل های ظروف و اصل رژیم غذایی مگنی مخفی نگه داشته شد و تنها پس از مرگ بارونس، سیستم کاهش وزن کم کربوهیدرات، جهان را دید.
 
با توجه به تحقیقات انجام شده، در جریان تجزیه و تحلیل آرشیو "بانوی آهنین"، مورخان، یک جزوه را پیدا کردند که جزئیات طرح رژیم غذایی که توسط کلینیک مایو (ایالات متحده آمریکا) تهیه شده بود، شرح داده شد. به عنوان یک نتیجه، روش چاپ شده پس از تاثیر گذار ترین زن قرن بیستم - مارگارت تاچر نامگذاری شد که نام آن به 4 حرف ناشناخته کاهش یافت.
 
رژیم اصلی مگنی 14 روز است، در حالیکه تمام تغییرات دیگر از نمونه اولیه توسط دانشمندان به روز شده است.
 
اصل روش بر اساس واکنش های شیمیایی موجود در بدن است که باعث سوزاندن تدریجی چربی و کاهش وزن می شود. بر خلاف بسیاری از تکنیک ها، بر روی محدود کردن تعداد کالری مصرف شده در روز، مانند رژیم غذایی Malysheva ساخته نشده است.به همین دلیل مردم روش از دست دادن وزن "بانوی آهنین" اغلب رژیم غذایی مگنی نامیده می شود. 
 
در حال حاضر تمام روش های کاهش وزن را می توان به  پروتئین  ( دوکان ، مگنی، اتکینز، کرف ) و سبزیجات ( گندم سیاه ، برنج ، بلغور جو، آب، میوه، سبزیجات) تقسیم کرد.
 
بشریت هنوز سیستم ایده آل برای حذف وزن اضافی را اختراع نکرده است، به همین دلیل هر یک از آنها دارای مزایا و معایبی است و همچنین اثر مفید و مضر بر عملکرد ارگان های داخلی بدن انسان دارد.
 
اصل رژیم غذایی مگنی بر اساس کاهش شدید میزان چربی ها و کربوهیدرات های ورودی در بدن به دلیل غلبه پروتئین حیوانی در رژیم غذایی است. بررسی های متعددی  نشان می دهد که یکی از مزایای سیستم تغذیه ای با پروتئین، حفظ توده عضلانی، کاهش احساس گرسنگی و نیز جلوگیری از تضعیف پوست است.
 
علیرغم مزایای رژیم غذایی پروتئین، بررسی پزشکان برعکس می گوید: یک رژیم غذایی  سفت و سخت و بیش از حد، فقط به عملکرد ارگان های داخلی، به ویژه کلیه ها، آسیب می رساند. علاوه بر این، هضم آنزیم هایی که در بدن به مقدار محدود تولید می شوند برای هضم پروتئین لازم است، در نتیجه، بیش از مقدار "پروتئین" مصرف شده در روده، باعث یبوست، اسهال، التهاب، تخمیر و التهاب دستگاه گوارش می شود.
 

 

انواع رژیم غذایی مگنی

رژیم غذایی مگگی با بیشترین شاخص های زیر متفاوت است:
کاهش شدید وزن (تا 20 کیلوگرم) در چهار هفته
کاهش قابل توجه حجم (تا 10 کیلوگرم)
رژیم غذایی سخت
یک فهرست معتبر از موارد منع مصرف
تثبیت وزن بدن
نتیجه را برای مدت زمان طولانی داشته باشید.
پس از اتمام دوره چهار هفته ای از دست دادن وزن، می توانید روش مگگی را قبل از 12 ماه تکرار کنید. در غیر این صورت، دور دوم دورۀ پروتئین، قوی ترین بار در بدن را اعمال می کند، یعنی بر روی کار قلب و کلیه ها تاثیر می گذارد.
 
رژیم مارگارت تاچر بسته به این عنصر اصلی است:
تخم مرغ
پنیر
رژیم تخم مرغ کلاسیک مگنی بر اساس مصرف تعداد قابل توجهی تخم مرغ در روز است که منبع اصلی پروتئین هستند. این محصول یک منبع اسید آمینه مهم و عناصر کمیاب است. یعنی ید، نیاسین، سلنیوم، آهن و فسفر، که برای فرایندهای شیمیایی در بدن و عملکرد طبیعی اندام های داخلی حیاتی است.
 
مصرف منظم تخم مرغ مانع توسعه آنمی، کم خونی، بهبود ایمنی، بهبود حافظه، تحریک مغز و افزایش توجه می شود.
 
با توجه به بررسی متخصصان تغذیه، برای به دست آوردن نتیجه سریع و کمبود کلسیم، توصیه می شود از پنیر حاوی محتوای چربی در محدوده 3-5٪ به عنوان ماده اصلی رژیم غذایی مگنی استفاده کنید . این محصول شیر تخمیر شده، منبع اصلی متیونین و تریپتوفان است که به طور فعال در عملکرد سیستم عصبی و گوارشی نقش دارند. همچنین کلسیم، فسفر، آهن - برای تکامل کامل استخوانها، دندان ها، کار هماهنگی عضله قلب، عادی سازی سطح هموگلوبین لازم است.
 
رژیم غذایی مگگی منجر به افزایش تقسیم چربی، تسریع حذف سموم، بهبود وضعیت پوست می شود.
 
در صورت تمایل، به جای تخم مرغ و پنیر، میتوانید پنیر کم چرب (تا 25٪) را استفاده کنید. این محصول تاثیر مثبتی بر فشار خون دارد، باعث تخریب فعال محصولات تجزیه شده از کلیه ها می شود، میکرو فلور روده را تقویت می کند، استخوان ها را تقویت می کند، جذب کربوهیدرات ها را کاهش می دهد.
 
رژیم غذایی پنیر Maggi اجازه می دهد تا برای استفاده از هر گونه انواع کم چرب محصولات اسید لاکتیک (از جمله 9٪ پنیر، فتا نور تا 13٪، توفو 1.5٪، ریکوتا 8٪، گوئوته 7٪، موتزارلا 17٪، Bri 23٪، Adygei 14٪). محتوای چربی مطلوب در محصول 9٪ است.
 

 

مزایا، معایب و موارد منع مصرف رژیم غذایی مگنی

مزایا ی رژیم پروتئین عبارتند از:
بدون احساس گرسنگی، که روند کاهش وزن را آسان و بدون درد می کند.
هیچ محدودیتی در میزان مصرف محصول وجود ندارد
سهولت پخت و پز
بدون نیاز به کالیبراسیون روزانه
رژیم متعادل
کاهش قابل توجه در حجم
راندمان بالا
حفاظت درازمدت نتیجه (از 1.5 سال).
 
اغلب کسانی که از دست دادن وزن 18 تا 20 روزه دارند، این سؤال مطرح می شود: "چرا وزن کم نمی کنند؟" دلیل این "ناراحتی" اعتیاد ارگانیسم به رژیم پروتئین و کاهش شدید حجم است.
 
با توجه به بررسی متخصصان تغذیه، در انتخاب رژیم غذایی، مهم است که به یاد داشته باشید که هیچ روش کاهش وزن نباید تاثیر منفی بر سلامت انسان داشته باشد.
 
به همین دلیل، قبل از شروع رژیم غذایی مارگارت تاچر، باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:
 
بیماری های دستگاه گوارش، و همچنین قلب، کلیه
بارداری
آلرژی به تخم مرغ، پنیر، مرکبات
دوره شیردهی
کلسترول بالا که بیش از حد معمول است.
در غیاب عوامل خطر بالا، شما می توانید رژیم غذایی مگنی را با خیال راحت شروع کنید. با این حال، قبل از شروع ، باید با پزشک خود مشورت کنید.
 

 

ویژگی های رژیم غذایی مگگی

مارگارت تاچر در نسخه کلاسیک رژیم اصلی برای 14 روز طراحی شده است. با توجه به مصرف تخم مرغ در رژیم غذایی، این روش کاهش وزن اغلب به نام "رژیم تخم مرغ" نامیده می شود، گرچه منو شامل میوه ها، سبزیجات، پنیر و گوشت است. مصرف روزانه محصولات پروتئین و مرکبات، کمبود ویتامین ها و عناصر کمیاب را که منجر به غلبه پروتئین ها می شود، جبران می کند .
 

دستورالعمل های درست نرم افزار لاغری MAGGI

نوشیدنی روزانه 2 لیتر آب.
حذف از منو :گوشت ، روغن، شکر، سس مایونز، سس گوجه فرنگی، خامه قنادی.
نغییر تنظیمات مربوط به منو، ممنوع است.
رژیم غذایی نمی تواند قطع شود در صورت نقض قوانین کاهش وزن، تمام روش باید از ابتدا تکرار شود.
روزه گرفتن به شدت ممنوع است در طول روز، شما باید همه چیز را که در منو نشان داده شده است بخورید.
ورزش روزانه در هوای تازه حداقل یک ساعت، به افزایش سوخت و ساز کمک می کند.
خواب کافی (حداقل 8 ساعت خواب). عدم مطابقت با این وضعیت، باعث افزایش اشتها می شود.
اجازه دهید چای سبز بدون شکر را در هر زمان در طول دوره کاهش وزن بپذیرد.
روزانه وزن کنید. در مرحله اول، این امر به شما امکان می دهد پویایی تغییرات در وزن بدن را ردیابی کنید، و در مرحله دوم، انگیزه ای عالی برای ادامه دادن است.
جوشاندن سبزیجات در آب معمولی بدون نمک، ادویه جات، طعم دهنده ها افزایش یابد. در همان زمان، در فرآیند پخت و پز اجازه استفاده از سیر، پیاز، فلفل قابل قبول است.
در زمان گرسنگی خیار، هویج، کاهو کمک می کند. با این وجود، آنها می توانند بعد از 2 ساعت، پس از غذای توصیه شده در منو مصرف شوند.
اگر منو مقدار قابل توجهی از محصول مورد استفاده را ذکر نكند، می توان بدون محدودیت غذا خورد، تا زمانی كه احساس پرخوری نكنید.
در صورت لزوم، مدت زمان رژیم پروتئین را افزایش دهید، بهتر است تمام مراحل این تکنیک را دوباره تکرار کنید. کافی است صرف 14 روز در سیستم تغذیه هفته اول و 14 روز در چهارم (به اصطلاح طرح 1 4 1 4).
پیاده سازی توصیه های فوق موجب افزایش اثربخشی روش شناسی و نتیجه مطلوب خواهد شد.
در عین حال، رژیم مگگی برای دو هفته اجازه می دهد تا برای یک چرخه کامل از تکنیک های تکرار استفاده کنید.
 

نتایج حاصل از سیستم تغذیه پروتئین

صرف نظر از نوع رژیم غذایی (تخم مرغ، پنیر )، نتایج از دست دادن وزن یکسان خواهد بود.
هفته اول پروتئین است، به خوبی تحمل می شود و دارای نتایج خوب است. به طور متوسط، کاهش وزن در این دوره 2-8 کیلوگرم در روز است و به کل 5-7 کیلوگرم می رسد. در عین حال، کاهش وزن به دلیل حذف آب اضافی از بدن رخ می دهد.
 
در طول هفته دوم، چربی شروع به سوختن می کند، به همین دلیل است که در روز روزانه به میزان بیش از 0.3 کیلوگرم کاهش وزن نخواهید داشت.
 
پس از 14 روز از رژیم غذایی، وزن به آرامی کاهش می یابد، اما حجم آن به سرعت کاهش می یابد و پوست سفت می شود.
 
با توجه به این واقعیت که رژیم غذایی پروتئین ماگگی کمک می کند حجم حجم معده را کاهش دهد، در طول دوره کاهش وزن، گرسنگی تقریبا احساس نمی شود. به همین دلیل است که جیره های "تخم مرغ" و "پنیر" در میان بسیاری از زنان تقاضای زیادی دارند.
 
در وسط رژیم غذایی (برای 15 روز)، اغلب در میان کسانی که از دست دادن وزن دارند، این سؤال مطرح می شود: "چرا وزن کم نمی شود". علت این پدیده سازگاری ارگانیزم با سیستم توده بدن و تغذیه است. علاوه بر این، بیو ریتم، حالت روده، احتباس مایعات فیزیولوژیکی، و همچنین فاز MC، به طور مستقیم بر میزان کاهش وزن تاثیر می گذارد. تثبیت جرم در بعضی نقاط نباید باعث اتمام فرایند از دست دادن وزن شود، زیرا پس از چند روز فرایند از دست دادن کیلوگرم از بین می رود.
اثربخشی روش لاغری پروتئین بستگی به شدت انطباق با قوانین آن دارد.
در صورت نقض یکی از شرایط، برای مثال، هنگام تعویض یک محصول با دیگری یا مجدد برای ناهار و شام، نتیجه مطلوب را به ارمغان نخواهد آورد.
 
رژیم تخم مرغ مگنی برای 2 هفته، 3 وعده غذایی در روز را فراهم می کند. شام باید بعد از 18-00 باشد. در طول روز، شما نیاز دارید بدون محدودیت آب بخورید و همچنین برای جلوگیری از انواع تنقلات در فواصل بین وعده های غذایی از آب استفاده کنید.
 
این جدول شامل لیست کامل محصولات، مجاز است. 
 
محصول توضیحات
سبزیجات / سبزیجات نمک را می توان از هر سبزی ای تهیه کرد: اسکواش، هویج، کلم بروکلی، لوبیا و غیره علاوه بر این، مخلوط سبزیجات یخ زده اجازه مصرف داده می شود.روش های مجاز پخت و پز: بخار، جوشاندن، خوردن بصورت خام. از سرخ کردن و استفاده از روغن نباتی خودداری کنید.
میوه ها حتما در منوی خود اضافه کنید: گریپ فروت، نارنگی ، پرتقال، گیلاس، خرمالو، کیوی، سیب. فقط میوه های با کالری بالا را حذف کنید.
شیر ترش پنیر تا 20٪ چربی. از 4 هفته شروع به اضافه کردن ماست و پنیر دلمه به منو کنید.
ماهی، غذاهای دریایی ماهیان میگو و ماهی کم چرب، آردک، ماهی قزل آلا،  و غیره
پرنده، تخم مرغ مرغ (بدون پوست)، بوقلمون، تخم مرغ. مجاز به استفاده از محصولات جانبی: گوشت چرخ شده، کتلت و غیره
گوشت هر گوشت بدون چربی 
نان مصرف بیش از 30 گرم در روز نان سبوس دار در طول رژیم غذایی مجاز است.
چاشنی فلفل، نمک، پیاز، سیر، زنجبیل، سس سویا بدون قند، چاشنی (بدون قند یا نشاسته)، ژلاتین، لیمو، سرکه 
نوشیدن چای و قهوه بدون قند. آب
شیرین جایگزین شکر در حداقل مقدار، آب نبات بدون قند (بیش از 1 در هفته).
بگذارید جزئیات بیشتری را برای هر روز در نظر بگیریم.
هر روز برای صبحانه شما نیاز به خوردن گریپ فروت - 2 عدد تخم مرغ آب پز، نوشیدنی یک فنجان قهوه یا چای.
 
روز اول
ناهار - چای گیاهی، 2 تخم مرغ آب پز، گوجه فرنگی
شام - گریپ فروت ، چای سبز، 2 تخم مرغ آب پز
روز دوم
ناهار - گریپ فروت - 1 عدد، 2 تخم مرغ آب پز
شام - سالاد گوجه فرنگی، خیار، کرفس، گوشت بدون چربی پخته شده (مرغ یا بوقلمون).
روز سوم
ناهار - اسفناج، چای گیاهی، 2 تخم مرغ آب پز
شام - کلم، چغندر، چای سبز، تخم مرغ پخته شده، پنیر دلمه.
روز چهارم
شام - اسفناج، قهوه، 2 تخم مرغ آب پز
شام - قهوه، سالاد، ماهی کم چرب 150 گرم.
روز پنجم
ناهار - 2 تخم مرغ آب پز، چای گیاهی، اسفناج
شام - گل کلم، قهوه، ماهی، vinaigrette.
روز ششم
ناهار - سالاد میوه (گریپ فروت، آناناس، نارنگی)
شام - قهوه، استیک، سبزیجات ترکیبی از خیار، گوجه فرنگی، کرفس، پیاز.
روز هفتم
ناهار - فیله مرغ آب پز (سرد)، گوجه فرنگی، گریپ فروت
شام - هویج، کلم، سالاد گوجه فرنگی، بوقلمون پخته شده، قهوه.
رژیم غذایی دو هفته ای مگی بر اساس رژیم غذایی هفته اول است که باید 2 بار در یک ردیف به مدت 14 روز تکرار شود.
 
خلاصه ای از بررسی ها و نتایج نشان می دهد که تکنیک مارگارت تاچر در نسخه کلاسیک به شما اجازه می دهد تا 10-12 کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید.
 

 

سیستم قدرت چهار هفته ای MAGGI

رژیم پروتئین مگنی برای 4 هفته دارای الزامات مشابهی در رژیم غذایی چهارده روزه است. با این حال، با توجه به افزایش مدت زمان، این رژیم بسیار کارآمد است و اجازه می دهد تا شما تا 20 کیلو وزن اضافی را از دست بدهید.
 
رایجترین نوع روش - رژیم تخم مرغ مگنی را در نظر بگیرید. در صورت عدم تحمل و یا حساسیت به عنصر اصلی، می توان آن را با پنیر تا 25٪ (درصد چربی پایین تر بهتر است) جایگزین کنید.
 
با تمام شدت انطباق با رژیم غذایی، روش پروتئین - مرکبات حفظ توده عضلانی را تضمین و باعث تشدید چربی سوزی می شود، در حالی که باعث ایجاد احساس گرسنگی نمی شود.
 
گزینه لاغری مارگارت تاچر همان مقدار پروتئین را به عنوان سیستم تغذیه تخم مرغ در بر دارد، با این حال این تغییر رژیم غذایی مگگی مفید تر است زیرا محصول شیر تخمیر شده راحت تر هضم می شود، کلسترول را کاهش می دهد و باعث تقویت استخوان می شود. با این حال، مخالفت اصلی با آن استفاده بیش از حد از آب معده است. مصرف منظم یک محصول اسید لاکتیک باعث تشدید گاستریت می شود، که می تواند منجر به تشدید سلامتی یک فرد از دست دادن وزن و ظهور فرسایش (زخم) بر اندام مخاطی شود.
 
رژیم مگنی برای 28 روز به چهار هفته تقسیم می شود.منوی دقیق هر دوره را در نظر بگیرید که برای راحتی توصیه می شود چاپ و در آشپزخانه آویزان شود.
 

 

هفته اول رژیم غذایی مگنی

در دوره ای از روزهای 1 تا 14 روز صبحانه ، 2 تخم مرغ آب پز شده و نصف گریپ فروت / نارنگی است.
 
روز اول
ناهار - در طول روز، در مقادیر نامحدود، از یکی از میوه های مجاز زیر استفاده کنید: زردآلو، هندوانه، نعناع، ​​نارنگی، سیب، گلابی، آناناس
شام - فیله مرغ آب پز یا پیتزای گوشتی.
روز دوم
ناهار - بوقلمون آب پز بدون پوست
شام - لوبیا سبز - تخم مرغ آب پز - 2 عدد، نارنگی - 1 عدد، سالاد سبزیجات از هویج، فلفل شیرین، خیار، گوجه فرنگی.
روز سوم
ناهار - گوجه فرنگی ، پنیر کم چرب، نان تست 
شام - فیله آب پز یا کتلت مرغ، بخارپز، بدون اضافه کردن نمک، ادویه جات.
روز چهارم
ناهار - سیب
شام - کاهو، اسفناج، هویج، گوشت چرخ شده از انواع بدون چربی.
روز پنجم
ناهار - لوبیا سبز، تخم مرغ آب پز 2 عدد
شام - گریپ فروت ، فیله ماهی کم چرب، خیار، پیاز.
روز ششم
ناهار - زردآلو
شام - سالاد خیار، گوجه فرنگی، اسفناج، فیله گوشت کم چرب پخته شده.
روز هفتم
شام - کدو و هویج پخته شده، گوجه فرنگی - 1 عدد، نارنجی ، فیله بوقلمون بدون پوست 
شام - سبزیجات پخته شده: نخود سبز، بادمجان، پیاز، گوجه فرنگی.
 

 

هفته دوم رژیم غذایی مگنی

روز اول
شام - سالاد خیار و هویج، گوشت گوشت کم چرب پخته شده
شام - گوجه فرنگی، تخم مرغ آب پز - 2 عدد، پیاز، گریپ فروت - 1 عدد.
روز دوم
ناهار - کدو سبز و بادمجان بخار پز ، سینه مرغ آب پز.
شام - نارنگی - 1 عدد، تخم مرغ آب پز - 2 عدد.
روز سوم
ناهار - فیله بوقلمون، اسفناج، خیار
شام - تخم مرغ 2 عدد، پنیر، نارنگی.
روز چهارم
شام - پنیر سفید کم چربی (آدود، فتا)، نخود سبز جوشانده، 2 تخم مرغ آب پز.
شام - یک تکه هندوانه، 2 تخم مرغ آب پز شده.
روز پنجم
ناهار - ماهی رژیمی از انواع کم چرب، بدون افزودن ادویه جات ترشی جات و یا فلفل سیب زمینی سرخ شده و پخته شده
شام - تخم مرغ آب پز - 2 عدد.
روز ششم
ناهار - آب گوجه فرنگی، گوشت کم چرب بخار پز، گلابی
شام - سالاد میوه خربزه، هلو، نارنجی و سیب.
روز هفتم
ناهار - لوبیا سبز آب پز، اسکواش، مرغ بدون پوست، نارنگی 2 عدد
شام - گوجه فرنگی، هویج پخته شده و کدو سبز، گریپ فروت - 1 قاشق مرباخوری، بوقلون آب پز.
گوشت رژیم مگی فقط می تواند از انواع کم چرب استفاده شود.مرغ، تخم مرغ و گوشت کم چرب به راحتی قابل هضم است و دارای محتوای کم چربی (تا 5.5٪) است.
 
در طول رعایت روش لاغری پروتئین، مصرف گوشت خوک با کالری بالا (53٪) و گوشت گوسفند (18٪) ممنوع است، زیرا آنها روند کاهش وزن را کاهش می دهند و موجب وخامت نتایج می شوند.
 

 

هفته سوم رژیم غذایی مگنی

روز اول
در طول روز، شما باید هر میوه در هر مقدار، انبه، انجیر، موز، انگور استفاده کنید
 
روز دوم
از 08-30 تا 18-00 شما می توانید سالاد های مختلفی از سبزیجات تازه و پخته شده بخورید، در حالی که مهم نیست که آنها را با غلات خشک و سیب زمینی ترکیب کنید.
 
روز سوم
در طول روز مجاز به مصرف سبزیجات و میوه ها در مقادیر نامحدود است. علاوه بر رضایت دادن به احساس گرسنگی، آنها تأثیری مثبت بر روی بدن، اشباع آن با مواد مغذی دارند. ترجیحا، در روز هفدهم رژیم مگنی، سبزیجات باید به صورت پخته شده مصرف شوند.
 

سوالات متداول در هفته سوم

چه نوع سبزیجات می توانم بخورم؟
هویج، کدو سبز، کدو، کدو، لوبیا، بادمجان، نخود سبز، خیار، گوجه فرنگی
 
چه نوع میوه می توانم بخورم؟
هلو، زردآلو، گلابی، سیب، نارنگی، پرتقال، گریپ فروت، کیوی، خربزه، آلو، هندوانه، آناناس.
 
روز چهارم
در طول روز، مجاز هستید فقط سبزیجات آب پز، به جز کلم و کاهو، و همچنین ماهی های آب پز یا پخته شده مصرف کنید.
 
روز پنجم
رژیم غذایی این روز گوشت پخته شده (مرغ، بوقلمون،  گوشت کم چرب) و سبزیجات پخته شده است.
 
روز ششم و هفتم
در روزهای 20، 21 روز از رژیم تخم مرغ مارگارت تاچر، شما باید یک نوع میوه (به عنوان مثال، هلو و زردآلو) را انتخاب کنید که باید در روزهای ششم و هفتم هفته سوم جداگانه مصرف شود.
 
کاهش وزن مناسب در سیستم Maggi اجازه می دهد تا به تدریج کاهش وزن بدن بدون آسیب رساندن به سلامتی، که به ویژه برای افراد مبتلا به بیماری های مزمن دستگاه گوارش، سیستم قلبی عروقی مهم است، صورت بگیرد.
 
با توجه به بازخورد کسانی که وزن خود را با وزن بسیار زیاد از دست داده اند، هفته سوم با کاهش در روند حذف وزن اضافی و کاهش شدید در حجم مشخص شده است. در عین حال، در پایان، به طور معمول، از دست دادن وزن احساس احساس پر شدن سریع معده را تجربه می کنید. از این رو، پس از ترک رژیم غذایی برای حفظ وزن جدید، بسیار ساده تر خواهد شد.
 

 

هفته چهارم رژیم غذایی مگنی

تمام محصولاتی که می توانند در طول روز مصرف شوند باید به ترتیب به سه وعده تقسیم شوند.
شرح مفصلی از منو را برای مدت 22 تا 28 روز در نظر بگیرید.
 
روز اول
مرغ بدون پوست - 200 گرم.
خیار - 4 عدد.
نارنگی یا گریپ فروت - 1 عدد.
تن (بدون کره) - 1 عدد
گوجه فرنگی - 4 عدد.
نان تست - 1 عدد.
روز دوم
یک نوع میوه از لیست مجاز - در هر مقدار
خیار، گوجه فرنگی - 4 عدد.
گوشت بوقلمون آب پز - 200 گرم.
نان تست - 1 عدد.
روز سوم
سبزیجات پخته شده به استثنای سیب زمینی
پنیر کم چرب - 1 قاشق غذاخوری.
خیار - 2 عدد.
گریپ فروت - 1 عدد یا نارنگی - 2 عدد
گوجه فرنگی - 2 عدد.
پنیر تا 17٪ - 200 گرم.
روز چهارم
گریپ فروت، نان تست، خیار، گوجه فرنگی - 1 عدد.
سینه مرغ - 500 گرم.
روز پنجم
مخلوط گیاهی  فلفل شیرین، هویج، خیار  و 3 گوجه فرنگی
تخم مرغ پخته شده - 2 عدد.
نارنگی - 1 عدد.
روز ششم
پنیر کم چرب - 100 گرم.
نان تست - 1 عدد.
نارنگی، گوجه فرنگی، خیار - 2 عدد.
ماست - 1 فنجان
سینه مرغ - 500 گرم.
روز هفتم
تن بدون روغن - 1 قوطی
نان تست - 1 عدد.
نارنگی - 1 عدد
پنیر کم چرب - 1 قاشق غذاخوری.
گوجه فرنگی - 2 عدد.
خیار - 3 عدد.
بنابراین، رژیم تخم مرغ مگنی برای 4 هفته، کمپلکس کم کربوهیدرات است، با تاکید بر تغذیه پروتئین مرکبات. هر مرحله (7 روز) دارای جیره ای است که باید کاملا با دقت کامل دنبال شود. تغییرات غذایی خود به خودی، عادات غذا خوردن، تغییر ناهار و شام در مکان ها، افزایش بخش های مجاز، شایعترین علل کاهش وزن پس از 28 روز هستند.
 
تثبیت نتیجه رژیم غذایی مگنی
خروج از رژیم غذایی مگنی باید تدریجی باشد. برای جلوگیری از قرار دادن بار زیاد در بدن، مقدار کالری مصرفی در روز باید به آرامی افزایش یابد.
 
وقتی که 15 کیلوگرم یا بیشتر کاهش وزن دارید، ارزشمندترین نگرش برای تحکیم نتیجه است. تغذیه پس از رژیم غذایی باید متعادل، کم کالری و قابل هضم باشد. به همین دلیل است که برای از بین بردن احتمال بازگشت کیلوگرم های از دست رفته، مهم است که مصرف روزانه پس از پایان چرخه کاهش وزن و در طول دوره بعد (در طول عمر) محدود کردن مصرف نوشیدنی های شیرین، گازدار، مشروبات الکلی، قند و چربی باشد.
 

 

چگونه بعد از اتمام هفته چهارم از رژیم غذایی مگنی بیرون بیاییم؟

منو دقیق روزانه:
صبحانه روزانه 5 هفته، نارنجی یا گریپ فروت - 1 عدد، تخم مرغ - 2 عدد.
 
روز اول
ناهار - گوجه فرنگی، تخم مرغ آب پز - 2 عدد.
شام - نارنگی - 2 عدد، vinaigrette بدون روغن - 1 قسمت (200g.)، تخم مرغ آب پز - 2 عدد.
روز دوم
ناهار - کیوی - 3 عدد، تخم مرغ آب پز - 2 عدد.
شام - سالاد سبزیجات از کلم، کاهو، خیار، گوجه فرنگی، کرفس، فیله گوشت کم چرب آب پز - 180 گرم.
روز سوم
ناهار - اسفناج،  دو تخم مرغ
شام - کلم، چغندر، پنیر 5٪ یا پنیر 9٪، تخم مرغ آب پز - 2 عدد.
روز چهارم
ناهار - تخم مرغ آب پز - 2 عدد، برگ کاهو
شام - هویج ، کدو سبز، بادمجان، ماهی بخار پز- 150 گرم.
روز پنجم
ناهار - اسفناج، تخم مرغ آب پز - 2 عدد.
شام - نخود سبز پخته شده، ماهی بخار پزشده - 150 گرم.
روز ششم
ناهار - هر میوه از لیست مجاز در مقادیر نامحدود
شام - گوجه فرنگی، خیار، کرفس، گوشت گاو.
روز هفتم
شام - مرغ پخته شده با گوجه فرنگی و کدو سبز - 250 گرم.
شام - کلم با هویج، فیله گوشت کم چرب آب پز - 180 گرم.
رژیم غذایی مگنی برای 5 هفته اجازه می دهد تا نه تنها برای رسیدن به نتیجه مطلوب، بدون از دست دادن سلامت و ظهور "گرسنگی"، بلکه همچنین برای رفع آن. رژیم پروتئین مرکبات، مخصوصا توسط Clinic Mayo، به شما اجازه می دهد از 5 تا 20 کیلوگرم وزن خود را از دست بدهید. در صورت لزوم، حداقل تنظیم وزن بدن (تا 5 تا 8 کیلوگرم) بهترین راه حل رژیم مگگی برای 2 هفته و برای 28 تا 35 روز، 10-20 کیلوگرم یا بیشتر است.
 

 

سوالات متداول در رژیم مگنی

محصول مورد استفاده در رژیم مگنی چیست؟
این رژیم تعیین اندازه قابل توجهی از محصول مورد استفاده را بدون در نظر گرفتن روند کاهش وزن تعیین می کند. به طور معمول، در طول یک وعده صبحانه، قسمت مجاز: تخم مرغ - 2 عدد، پنیر خامه ای - 200 گرم، ماهی - 150 گرم، گوشت - 200 گرم، سبزیجات - 100 گرم.
 
چرا کاهش وزن رژیم غذایی مگنی بد است؟
به طور معمول، پس از 10-14 روز، روند کاهش وزن کاهش می یابد. دلیل این پدیده تمایل ارگانیسم بدن  به جرم جدید است.
 
محصولات ممنوع در رژیم مگنی چیست؟
مشروبات الکلی، موز ، انگور، خرما، سیب زمینی، گوشت خوک، بره و انجیر به عنوان غذای ممنوعه طبقه بندی می شوند.
 
آیا رژیم مارگارت تاچر ورژیم سوپ سریع سازگار است؟
نه با توجه به ترکیبات شیمیایی "سوپ سریع"، عدم وجود مواد مفید در آن، استفاده از محصولات خشک نشده تنها در طول دوره کاهش وزن، بلکه پس از خروج از رژیم غذایی نیز ایمن نیست.
 
در رژیم مگنی چه می توانم بنوشم؟
آب خالص ، چای سبز یا گیاهی، قهوه بصورت نامنظم در مقدار متوسط ​​بدون افزودن شیر (حداکثر 1 فنجان در روز).
 
رژیم غذایی مگگی در دوران بارداری: می تواند انجام شود یا نه؟
با توجه به رژیم غذایی ضعیف، پزشکان توصیه نمی کنند که سیستم لاغری پروتئین مرکبات برای زنان دربارداری جالب توجه باشد. در موارد نادر، رژیم غذایی مگنی برای 2 هفته مجاز است، در حالی که در این دوره مادر باردار باید تحت نظارت دقیق متخصص قرار گیرد.
 
در رژیم مگی کاهش وزن در کدام نقاط بدن صورت می گیرد؟
به طور معمول، در دوره خطوط کم عمق، حجم (3 هفته) شروع به سرعت می کند، به خصوص در ناحیه کمر و شکم. با توجه به بررسی از دست دادن وزن، زمانی که 20 کیلوگرم در هفته چهارده کاهش می یابد، می توانید از اندازه 54 به 44 درجه برسید. 
 
چرا پس از رژیم غذایی مگنی اسهال رخ می دهد؟
دفع روده ای به صورت اسهال یک واکنش طبیعی به "اشباع شدن" بدن با محصولات پروتئین، کمبود چربی ها و کربوهیدرات ها و همچنین تغییر در رژیم غذایی است. به عنوان یک قاعده، پس از 2-3 روز رژیم غذایی، مشکل به طور مستقل حل می شود.
 
آیا امکان جایگزینی گوشت با مرغ وجود دارد؟
در روند پیوستن به رژیم مگگی، تنها گوشت بدون چربی می تواند خورده شود. این شامل: مرغ، بوقلمون (سینه بدون پوست یا فیله)، گوشت کم چرب، گوشت گاو یا گوشت گوساله است.
 
پزشکان درباره رژیم مگنی چه می گویند؟
قبل از اقدام به روش لاغری پروتئین، تمام کارشناسان اتفاق نظر دارند که: لازم است برای سالم نگه داشتن بدن آزمایش برای کبد، قلب، کلیه، معده، لوزالمعده انجام شود. برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت سلامت، در صورت تشخیص بیماری، برای شروع این رژیم به شدت ممنوع است . علاوه بر این،  اگر شما آلرژی به یکی از این محصولات دارید و یا یک مادر در انتظار نوزاد هستید، این رژیم برای شما خطرناک است.
 
چه چیزی می تواند جایگزین تخم مرغ در رژیم مگنی شود؟
پنیر خامه ای (با محتوای چربی تا 5٪) یا پنیر (تا 25٪، ترجیحا 9٪).
 
آیا یک برنامه کاربردی برای IPHONE "روش MAGGI از دست دادن وزن" وجود دارد؟
بله در حال حاضر، توسعه دهندگان آیفون هر سال عملکرد دستگاه را با اضافه کردن برنامه های اضافی به مجموعه ای از گزینه های استاندارد افزایش می دهد. یکی از محصولات جدید، نرم افزار کاهش وزن با استفاده از روش مارگارت تاچر است. 
مورد مهم توسعه آن، تامین نیازهای کاربر است. این نرم افزار نه تنها ما را به یاد رژیم غذایی درست ، بلکه محاسبه تعداد مورد نیاز از محصولات که باید در آینده از دست دادن وزن در هفته خریداری شود،می اندازد.
 
آیا استفاده از عسل ممکن است؟
اجازه داده شده، اما نه بیشتر از 1CH در روز
 
نان تست ؟
این یک تکه نان تست سیاه یا سفید است.
 
سس برای سالاد؟
سرکه سیب بهتر است برای آب سبزیجات، گاهی اوقات کمی آب لیمو، به ندرت اجازه داده شده است. سالاد را با سس مایونز، سس، کره و چربی به شدت ممنوع کنید.
 
آیا می توانم آدامس را در فرایند از دست دادن وزن بجویم؟
توصیه نمی شود اما در صورت استفاده  بهتر است آدامس بدون قند باشد.
 
ضعف رژیم مگنی چیست؟
ضعف اصلی این روش عدم امکان ادامه آن در صورت نقض رژیم غذایی است. در صورت نقض رژیم غذایی، ادامه دادن رژیم غذایی غیرممکن است، زیرا اثر مطلوب را به همراه نخواهد آورد. برای رسیدن به نتیجه ایده آل، مقیاس ها و چرخه کاهش وزن باید دوباره شروع شود.
 
آیا امکان دارد که روزهای روزه داری را هر پنجشنبه در طول رژیم پروتئین مرکبات بانوی آهنینادامه داد؟
نه این روش از دست دادن وزن باعث ضعیف شدن بدن می شود.
 
ورزش در رژیم مگگی چه جایی دارد؟
فعالیت بدنی (در حال اجرا، پیاده روی سریع، تناسب اندام، ایروبیک آبی، ژیمناستیک، شنا، شکل دادن، دوچرخه سواری) تأثیر مثبتی بر بدن انسان، بخصوص در طی دوره کاهش وزن دارد. 
تغذیه مناسب و ورزش به شما این امکان را می دهد که به سرعت وزن اضافی را از دست بدهید.
 
رژیم مگنی برای 14 روز یا 28 روز موثر تر است؟
هرچه مدت زمان رژیم  بیشتر طول بکشد، نتیجه از دست دادن وزن بهتر است. به طور متوسط، در دو هفته وزن کاهش وزن 5-8 کیلوگرم است، برای چهار هفته 10-20 کیلوگرم.
 

 

دستور غذاهای رژیم مگنی

غذاهای رایج از محصولات مجاز که منو را متنوع می کنند را در نظر بگیرید و نه تنها روند کاهش وزن را تسهیل می کند، بلکه لذت واقعی گرفتن غذای کم کالری سالم را نیز خواهید دید.
 
دستور غذاها برای رژیم مگگی 1 هفته

رول گوشت

ابتدا باید مواد زیر را آماده کنید:
 
گوشت گوشت کم چرب - 500 گرم.
تخم مرغ - 1 عدد.
سیر - 2 میخک
پیاز - 1 عدد.
جعفری، کرفس.
فرآیند پخت و پز به شرح زیر است: اول از همه، شما باید گوشت و پیاز را با استفاده از یک چرخ گوشت یا مخلوط کن ریز و چرخ کنید. سپس تخم مرغ خام را به گوشت چرخ شده اضافه کنید، خوب مخلوط کنید و روی یک پوشش پلاستیکی قرار دهید، لایه 2 سانتیمتری، سبزی خرد شده با سیر بپاشید. پس از آن، چاشنی را رول کرده و در کاغذ فویل قرار دهید و آن را روی یک ورق پخت قرار دهید.
 
فر باید با200 درجه گرم شود، سپس رول را 20 دقیقه در فر قرار دهید. پس از گذشت زمان مشخص، فویل را باز کنید و ظرف را  10 دقیقه بدون فویل بگذارید تا کاملا بپزد.
 
توصیه می شود از رول گوشت چرخ شده بیش از دو بار در هفته (روز سوم و هفتم) در مقدار 180 گرم در روز استفاده نکنید.
 

پای سبزیجات

مواد تشکیل دهنده:
 
هویج آب پز - 2 عدد.
نخود سبز تازه - 250 گرم.
تخم مرغ - 2 عدد
جعفری، اسفناج.
اصل پخت و پز پای سبزیجات: هویج رنده شده (ترجیحا با رنده درشت)، در صورت دلخواه، می توان آن را ریز ریز خرد کردت. هویج خرد شده و نخود سبز را در یک ظرف بریزید، سپس تخم مرغ را اضافه کرده هم بزنید (مثل کوکو).برای  پخت ،  ظرف را به مدت 20 دقیقه با180 درجه در فر قرار دهید. پای آماده را با سبزی تزئین کنید.
 
به عنوان مواد اصلی، به جای هویج و نخود سبز، می توانید از لوبیای پخته شده و کدو سبز استفاده کنید.
مصرف پایه سبزیجات می تواند بیش از 250 گرم در روز برای یک هفته باشد.
 

پنیر دلمه شده

در حال حاضر هر سال روش لاغری مبتنی بر پکیج مارگارت تاچر به طور فزاینده ای محبوب شده است. با توجه به این واقعیت که محتوای آمینو اسید در پروتئین شیر در مقایسه با یک حیوان بسیار بالاتر است، تعدادی از طرفداران چنین سیستم غذایی، در مقایسه با تخم مرغ، به طور قابل توجهی افزایش می یابد. و حضور کلسیم و فسفر ارزش آن را تعیین می کند.
 
رژیم غذایی Maggi با پنیر حاوی استفاده روزانه از شیرو شیر تخمیر شده کم چرب است که به آسانی می تواند به صورت مستقل در خانه ساخته شود.
 
اولین گام تهیه مواد زیر است:
 
شیر - تا 1.5٪ - 2L
سرکه - 2 قاشق غذا خوری
جوهر پنیر خانگی خانگی پخت و پز است به شرح زیر است: شیر را حرارت بدهیم تا ​​به 120 درجه برسد حال شعله را خاموش کنیم و  به تدریج سرکه را اضافه کنیم. هم بزنیم . شیر حالت تکه تکه و پنیری پیدا می کند برای جدا کردن پنیر از آب پنیر، توصیه می شود که بعد از30 دقیقه از یک پارچه تمیز برای جدا کردن آب پنیر استفاده کنید.(از پارچه مثل آبکش استفاده کنید)برای جلوگیری از "نشت" ذرات کوچک محصول، بهتر است که از پارچه استفاده کنید. پنیر آماده را با کارد برش بزنیدو در یخچال نگهداری کنید.
 

سالاد طلایی

تحمل رژیم غذایی مگنی به خصوص در 1 هفته اول دشوار است، زیرا در این دوره است که بدن باید به رژیم غذایی جدید سازگار شود. برای تسهیل این فرآیند و تنوع بخشیدن به منو، سالاد رژیمی طلایی کمک خواهد کرد.
 
مواد تشکیل دهنده:
سینه مرغ (بدون پوست) - 400 گرم.
1 عدد نارنگی
سیب - 1 عدد
کمی سس سویا 
روند پخت و پز به شرح زیر است: جوشاندن سینه مرغ تا نیمه پخته شده، به طور همزمان نارنگی و سیب را در مخلوط کن ریز ریز کنید. پوره آماده  با سس سویا را به گوشت اضافه کنید و 10 دقیقه بجوشانید.
 
شما می توانید این سالاد را  1-2 روز در مدت 28 روز مصرف کنید.
 
هنگام رعایت نکردن جیره پنیر خامه ای، توصیه می شود از یک فلفل دو بار در هفته به میزان 150 گرم در روز استفاده کنید.
 
بنابراین، برای جلوگیری از آسیب جبران ناپذیر به سلامت انسان، مبارزه با اضافه وزن باید بلافاصله شروع شود. یک روش امن برای حل مشکل چاقی، رژیم غذایی مگگی برای کاهش وزن است.
 
اثربخشی روش پروتئین مرکبات مارگارت تاچر مستقیما به تلاش شما برای از دست دادن وزن بستگی دارد. رعایت منصفانه منو و فعالیت های روزانه فیزیکی باعث کاهش سریع وزن در4 هفته می شود.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید