10 رژیم غذایی برتر سال 2019

متخصصان تغذیه در جهان رتبه بندی بهترین رژیم غذایی سال 2019 را به خود اختصاص داده اند. در اینجا شاهد 10 برنده هستیم
 هر سال، پزشکان از  موسسه ملی بهداشت رتبه بهترین رژیم های غذایی در دسته های مختلف را رتبه بندی می کنند. بنابراین، آنها رتبه بندی سال 2019 را برای ارزیابی  انواع رژیم غذایی با توجه به پارامترهای مختلف: مزایا، تغذیه، کاهش وزن و غیره انجام دادند. ما جداگانه بررسی کردیم که چگونه هر رژیم غذایی بر سیستم قلبی عروقی اثر می گذارد و اینکه آیا می توان آن را در بیماری های مختلف (به عنوان مثال در دیابت) مورد استفاده قرار داد.
 
sayarak.com فهمید که چرا  این رژیم های غذایی مورد استفاده در تغذیه خاصی در ده رتبه از برندگان برتر بودند و چگونه از یکدیگر متفاوتند.

10. رژیم غذایی برای افزایش باروری 

این رژیم غذایی شامل یک سیستم برای بهبود باروری و در نتیجه سلامت به طور کلی است. تاکید بر چربی های غیر اشباع (ماهی آزاد، آووکادو، آجیل)، پرهیز از چربی های ترانس (کره، مارگارین، تنقلات)، انتقال از کربوهیدرات های زود هضم به کربوهیدرات هایی که کندتر هضم می شوند و اولویت پروتئین های گیاهی بر پروتئین های حیوانی .

رژیم غذایی برای افزایش باروری توسعه یافته توسط دانشمندان از دانشگاه هاروارد بر اساس مقیاسی بزرگ، که با شرکت 230،000 نفر صورت گرفت.

آیا رژیم غذایی برای افزایش باروری وزن  را کاهش می دهد؟ بله، به وزن نرمال می رساند.
آیا تطبیق با آن آسان است: زمان رژیم غذایی شما را برنامه ریزی می کند، اما حفظ رژیم غذایی آسان است. برنامه های غذا آماده و دستور العمل های فردی وجود دارد. رستورانها محدودیتی ندارند گرسنگیدر این رژیم وجود ندارد.
ورزش: اجباری، حداقل 30 دقیقه پیاده روی در روز.
 

9. رژیم غذایی Ornish

رژیم غذایی اورنیش توسط پروفسور دین اورنیش از دانشگاه کالیفرنیا توسعه یافت. رژیم غذایی برای بهبود سلامت و کاهش وزن طراحی شده است.این رژیم غذایی بر اساس محدودیت هر نوع چربی، کربوهیدرات های فرآوری شده و پروتئین حیوانی است . رژیم غذایی گزینه های مختلفی برای وظایف مختلف دارد (از دست دادن وزن، جلوگیری از سرطان، کاهش فشار خون، کاهش بیماری های عروقی و ...). تاکید بیشتر بر فیبر، کربوهیدراتهای پیچیده، آجیل و دانه است.

 
آیا رژیم غذایی Ornish برای از دست دادن وزن و رسیدن به تناسب اندام کمک می کند؟ وابسته به گزینه انتخاب شده است. به طور کلی، با توجه به تغذیه مناسب و ورزش، وزن به حالت طبیعی باز می گردد.
آیا پیروی از رژیم غذایی Ornish آسان است؟ مشاهده آسان است. تجربه گرسنگی ضروری نیست، غذاهای آماده را در رستوران انتخاب کنید. برخی از نوشیدنی ها نیز مجاز است.
آیا من نیاز به ورزش دارم؟ بله اجباری است. بسته به هدف رژیم غذایی، برنامه برای قدرت، قلب و کشش انتخاب شده است.

8. رژیم غذایی اسکاندیناوی

رژیم غذایی اسکاندیناوی توسعه یافته توسط دانشمندان از دانشگاه کپنهاگ بر اساس غذاهای اسکاندیناوی سنتی است. شامل مصرف روزانه میوه ها و سبزیجات؛ بیشتر ماهی های دریایی و رودخانه، محصولات دانه کامل؛ گوشت با کیفیت بالاتر (اما در مقادیر کمتری) و استفاده از محصولات فصلی. نسبت ایده آل کربوهیدرات ها و پروتئین ها در رژیم غذایی 2: 1 است. پروتئین به طور عمده ماهی و فیبر از سبزیجات و غلات است.
 
آیا رژیم غذایی اسکاندیناوی به کاهش وزن و لاغری کمک می کند؟ بله، اضافه وزن از بین می رود، و فشار پایین می رود.
آیا مطابقت با آن آسان است؟ با توجه به وابستگی به محصولات فصلی و نیاز به پخت و پز ، این امر آسان نیست. اما به لطف بسیاری از سبزیجات و پروتئین، در این رژیم گرسنگی نمی کشید.
آیا شما نیاز به ورزش دارید؟ اختیاری است، اما پزشکان توصیه می کنند که فعالیت بصورت معمولی شروع شود: 30 دقیقه فعالیت بدنی (راه رفتن، ورزش) روزانه.
 

7. رژیم غذایی TLC

 

رژیم غذایی TLC (از تغییرات شیوه زندگی درمانی انگلیسی) توسط کارشناسان موسسه ملی سلامت برای کاهش کلسترول ایجاد شده است. تاکیدغذا بر روی سبزیجات، میوه ها و دانه ها است. گوشت، مرغ، ماهی بسیار محدود است. نسبت اشباع چربی - بیش از 7٪ در روز.
 
آیا رژیم غذایی TLC برای از دست دادن وزن کمک می کند؟ رژیم کم چربی یک راه خوب برای کاهش کالری  و لاغری است.
آیا پیروی از آن آسان است؟ آسان نیست کنترل مصرف چربی و کلسترول ضروری است. ما مجبوریم ساندویچ سرخ شده، سس ها و هر دسری را فراموش کنیم.
آیا به ورزش نیاز دارید؟ حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی (مانند راه رفتن سریع) 2-3 بار در هفته.

6. رژیم غذایی حجمی

به گفته پزشکان، این یکی از بهترین رژیم های غذایی برای بیماران دیابتی و سلامت کلی است. محصولاتی که در این سیستم هستند با توجه به چگالی کالری: بسیار کم (سبزیجات غیر غذایی نشاسته ای، میوه ها، سوپ های رقیق، شیر خشک)، کم (میوه ها و سبزیجات نشاسته ای، غلات، گوشت بدون چربی، حبوبات)، متوسط ​​(گوشت، پنیر، نان) ، بالا (بیسکویت، آجیل، شکلات، کره). رژیم اصلی با دسته گروه 1 و 2 دسته و کمی از دسته 3 و حداقل مقدار مصرف از دسته 4می باشد.
 
آیا رژیم غذایی حجمی به از دست دادن وزن کمک می کند؟ یکی از بهترین رژیم های غذایی برای از دست دادن وزن است، زیرا از مواد غذایی با کالری کم کالری تشکیل شده است.
آیا مطابقت با آن آسان است؟ بسیار آسان است. با میوه ها، سبزیجات و سوپ ها احساس گرسنگی نمی کنند. در رستوران ها، رعایت رژیم دشوار نیست. دستور العمل های بسیاری از غذاهای مورد علاقه را می توان در منو وارد کرد.
آیا به ورزش نیاز دارید؟ اختیاری است، اما توصیه می شود هر روز حداقل 30 دقیقه پیاده روی کنید.

5. رژیم درمانگاهی Mayo

رژیم درمانگاهی Mayo طراحی شده توسط کلینیک مشهور Mayo به طور خاص برای انتقال به شیوه زندگی سالم است. رژیم غذایی شامل دو مرحله است: "از دست دادن" و "نگه داشتن ثابت وزن". ابتدا باید عادت های بد را کنار بگذارید و سپس آنهایی را که مفید هستند را تقویت کنید. رژیم درمانگاهی Mayo شامل مقدار زیادی از سبزیجات و میوه ها و دانه های کامل و همچنین تأکید ویژه بر وضعیت روحی است.
 
آیا رژیم درمانگاهی Mayo به کاهش وزن کمک می کند؟ بله، بازگشت به وزن طبیعی شما را تضمین می کند.
آیا رژیم درمانگاهی Mayo آسان است ؟: مرحله اول می تواند دشوار باشد. اما پس از آن رژیم غذایی ساده تر می شود. الکل بسیار محدود است با بسیاری از دستور العمل های آماده.
آیا شما نیاز به ورزش دارید؟ 30-60 دقیقه در روز، اما انتخاب ورزش با شماست.
 

4. رژیم غذایی راش(Rush)

رژیم غذایی راش طراحی شده توسط دکتر مارتا کلر موریس از مرکز پزشکی دانشگاه راش. رژیم غذایی برای کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و بهبود توانایی های شناختی طراحی شده است. تاکید ویژه بر 10 گروه از محصولات مفید است: سبزیجات برگ سبز، میوه ها، آجیل، انواع توت ها، لوبیا، دانه های کامل، ماهی، مرغ، روغن زیتون و شراب. این یکی از رژیم های نادر است که توصیه می کند یک لیوان شراب در روز بنوشید.
 
آیا به کاهش وزن کمک می کند؟ وزن آن در نظر گرفته نشده است، اما به کالری ها کمک نمی کند.
آیا رژیم غذایی راش آسان است ؟ بله آسان است اگر شما در خانه پخت و پز را انجام می دهید. شما باید از غذاهای فست فودی، دسر های سرخ شده و شیرینی اجتناب کنید.با مقدار زیاد فیبر موجود در این رژیم به شما اجازه نمی دهد تا گرسنگی را تجربه کنید.
آیا به ورزش نیاز دارید؟ بله، پزشکان حداقل 2 و نیم ساعت ورزش (راه رفتن) در هفته را توصیه می کنند.

3. رژیم غذایی انعطاف پذیر

رژیم غذایی انعطاف پذیر یک رژیم گیاهخواری است، اما با گوشت: شما می توانید مزایای مواد غذایی گیاهی را به دست آورید، اما خود را با یک برگر شاد کنید. رژیم غذایی شامل 5 گروه غذایی است: پروتئین (تخم مرغ، لوبیا)، میوه ها و سبزیجات، دانه های کامل، شیر . برنامه رژیم غذایی به طور پیش بینی شده برای 5 هفته برنامه ریزی شده است.
 
آیا رژیم غذایی انعطاف پذیر به از دست دادن وزن کمک می کند؟بله  به شما اجازه می دهد به خوردن کالری کم و از دست دادن وزن اضافی.
آیا پیروی از آن آسان است؟ برنامه های غذایی آماده با دستور العمل های ساده برای هر روز وجود دارد. آسان برای انتخاب غذا در رستوران.
آیا شما نیاز به ورزش دارید؟ بسیار توصیه می شود. ایده آل، بطور متوسط 30 دقیقه، ​​5 بار در هفته.

2. رژیم غذایی DASH

رژیم غذایی داش( DASH) برای کاهش فشار خون  طراحی شده است و توسط موسسه ملی بیماری قلب و ریه تایید شده است. رژیم غذایی بر اساس یک استاندارداست: سبزیجات و میوه بیشتر، دانه های کامل، گوشت کم چرب . اما همچنین لازم است که نمک به 2/3 قاشق چایخوری محدود شود. اطلاعات بیشتر در مورد این رژیم غذایی،رژیم غذایی داش.
آیا وزن شما را کاهش می دهد؟ بله، با کاهش کالری و از بین بردن محصولات مضر.
آیا رژیم غذایی داش آسان است ؟ شما می توانید یک منوی متنوع، خوشمزه و دلپذیر که می تواند اصلاح شود را تجربه کنید.
آیا شما نیاز به ورزش دارید؟ بله، شما می توانید با پیاده روی 15 دقیقه ای صبح و عصر شروع کنید.

1. رژیم غذایی مدیترانه

بر اساس منوی کشورهای مدیترانه ای، که در آن مردم تمایل دارند که طولانی تر زندگی کنند و میزان بیماری کمتری داشته باشند، رژیم غذایی مدیترانه حاوی دانه های کامل، میوه ها و سبزیجات، حبوبات و آجیل و روغن زیتون است. ماهی و غذاهای دریایی - حداقل 2 بار در هفته. مرغ، تخم مرغ، پنیر و ماست - متوسط. شیرینی و گوشت قرمز - در تعطیلات. 
آیا رژیم غذایی مدیترانه به از دست دادن وزن کمک می کند؟ بله و ثابت نگه داشتن وزن آسان است.
آیا رعایت رژیم غذایی مدیترانه آسان است؟ یکی از چند رژیم غذایی که تقریبا احساس نمی شود این رژیم است، آسان برای پیدا کردن غذای مناسب در رستوران ها. گزینه های منو و برنامه های غذایی آماده وجود دارد. فیبر زیادی در رژیم وجود دارد، بنابراین گرسنگی عذاب نمی دهد.
آیا شما نیاز به ورزش دارید: ورزش ضروری است، اما در قالب ملایم - قدم زدن، رقصیدن، پیلاتس، یوگا، کار در باغ. ما توصیه می کنیم حداقل 2 و نیم ساعت از این فعالیت ها در هفته.
به ما بگویید که کدام یک از این رژیم های غذایی را بیشتر دوست دارید و ما مقاله جداگانه ای در مورد آن آماده می کنیم.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید