برفک یا کاندیدیازیس در زنان علائم و درمان

برفک در زنان

 

تقریباً تمام زنان بزرگسال نام چنین بیماری مانند برفک را شنیده اند. متأسفانه ، تعداد زیادی از زنان جوان شخصاً با مشکل برفک یا کاندیدیازیس ( کاندیدیاز )روبرو شده اند. در برخی موارد ، مبارزه با بیماری ماه ها ادامه دارد و بیماری بارها و بارها برمی گردد و کیفیت زندگی را کاهش می دهد و بیمار یک بار دیگر مجبور به مصرف دارو می شود.حال ببینیم کاندیدیاز واژینال چیست؟

 

 

برفک در زنان چیست

 

علت سفید شدن دهانه واژن

کاندیدیازیس واژینال چیست و کاندیدیازیس دهانی چیست

برفک در زنان بیماری واژن است که در علم به نام کاندیدیازیس نامیده می شود. ارتباط با برفک در میان جمعیت زنان به دلیل این واقعیت است که زنان ترشحات سفید در دستگاه تناسلی خود دارند ، از نظر قوام شبیه پنیرک .

 

عامل ایجاد کننده بیماری قارچ Candida albicans است. دانشمندان محاسبه کرده اند که این میکروارگانیسم در 80٪ افراد به عنوان میکرو فلورای خود در بدن وجود دارد ، بدون اینکه مشکلی ایجاد کند. واژن زن به طور معمول سترون نیست. روی اپیتلیوم آن میکروارگانیسم هایی از جمله این قارچ وجود دارد . این ماده در حفظ PH طبیعی واژن نقش دارد ، که برای خود اپیتلیوم ، فرآیند لقاح بسیار مهم است.

 

علاوه بر این ، فلور خود واژن با سایر میکروارگانیسم های ناخواسته رقابت می کند و احتمال ابتلا به بیماری های عفونی را کاهش می دهد. در عین حال ، مصونیت بدن زن به شدت وضعیت امور را کنترل می کند و در صورت لزوم ، از تولید مثل باکتری های "آن" جلوگیری می کند. اگر به هر دلیلی این اتفاق نیفتد یا شرایطی برای تولید مثل فعال آنها ایجاد شود ، احتمال ابتلا به برفک افزایش می یابد.

برفک یا کاندیدیازیس در زنان

 

علت برفک واژن در زنان

علت قارچ کاندیدیازیس چیست

دلایل زیادی وجود دارد که می تواند منجر به نقض تعادل ظریف در بدن یک زن شود و شرایط را برای ایجاد برفک ایجاد کند.

مصرف داروهای ضد باکتری 

مصرف داروهای ضد باکتری یکی از علل شایع آن است. اکنون بسیاری از بیماری ها باید با آنتی بیوتیک درمان شوند. این یک گروه موثر از داروها است که اجازه می دهد بسیاری از بیماری های کشنده فقط در عرض چند روز از بین بروند و از بروز عوارض جدی جلوگیری کنند. با این حال ، آنتی بیوتیک ها عوارض جانبی خاص خود را دارند. آنها بر روی یک میکروب به طور انتخابی عمل نمی کنند و می توانند بر میکرو فلورای واژن تأثیر منفی بگذارند.

 

از طرف دیگر ، قارچ ها ساختار کاملاً متفاوتی از دیواره سلول دارند و آنتی بیوتیک های ضد میکروبی برای آنها خطرناک نیستند. در نتیجه ، وضعیت زیر به دست می آید: قارچ ها ، عوامل برفک ، دست نخورده باقی می مانند و باکتری ها رنج می برند و تا حدی می میرند. هیچ جایگاهی در طبیعت خالی نیست ، و جای میکروب های مرده توسط Candida albicans گرفته شده است ، که به راحتی رقبایی ندارد. در نتیجه ، زن دچار کاندیدیازیس تناسلی می شود.

 

کاهش ایمنی

که مانع رشد و تولید مثل فلور فرصت طلب می شود. کاندیدیازیس شایع ترین عفونت فرصت طلب در بیماران آلوده به HIV است. اگر بیماران در بسیاری از مکانها (دهان ، واژن ، روده) دچار کاندیدیازیس شده و درمان آنها دشوار باشد ، احتمال زیادی وجود دارد که علت اصلی HIV باشد. بیماری های التهابی مزمن و عفونت های باکتریایی طولانی مدت نیز می توانند بر دفاع ایمنی بدن تأثیر منفی بگذارند.

 

اختلال در متابولیسم

تقریباً همیشه این وضعیت توسط دیابت شیرین ایجاد می شود . افراد کمی می دانند که با وجود این بیماری در بدن انسان ، نه تنها تنظیم سطح قند شکست می خورد ، بلکه متابولیسم چربی و پروتئین نیز آسیب می بیند. دیابت شیرین توسط دو مکانیسم همزمان به توسعه کاندیدیازیس کمک می کند.

 

در صورت عدم کنترل صحیح شخص (مصرف داروها یا انسولین ، کنترل سطح گلوکز) ، خون وی حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است. این نمی تواند محتوای آنها را در فضای بین سلولی و مخاط واژن تحت تأثیر قرار ندهد. به نظر می رسد که باکتری ها و قارچ های Candida albicans در یک محیط شیرین واقع شده اند که برای تغذیه و تولید مثل آنها ایده آل است - احتمال ایجاد برفک افزایش می یابد.

 

ایمونوگلوبولین ها موادی هستند که از طریق آنها پاسخ ایمنی بدن انسان تحقق می یابد. نقض متابولیسم پروتئین ، که در دیابت قندی اتفاق می افتد ، فقط در جهت منفی بر تشکیل آنها تأثیر می گذارد. نتیجه کاهش ایمنی و عدم کنترل لازم بر وضعیت و ترکیب میکرو فلوراست. قارچ ها با توجه به ماده مغذی مناسب به راحتی از این مزیت استفاده می کنند و بدون کنترل تکثیر می شوند و باعث کاندیدیازیس می شوند.

 

تغذیه نامتعادل و نامناسب 

به طور معمول ، فرد باید روزانه پروتئین ، چربی و کربوهیدرات را با نسبت معینی از نظر وزن مصرف کند. بسیاری از دختران مقدار زیادی شیرینی ، فرآورده های آردی و نوشیدنی های گازدار شیرین را به طور غیر قابل قبولی می خورند. لوزالمعده آنها تلاش می کند ، اما نمی تواند هورمون کافی تولید کند تا سطح گلوکز خون را حداقل در حد طبیعی کاهش دهد. سپس همه چیز تقریباً همانطور که در مورد دیابت شرح داده شده اتفاق می افتد : مقدار زیادی قند در خون- مقدار زیادی قند در اپیتلیوم واژن - شرایط خوبی برای تکثیر Candida albicans. علاوه بر این ، افرادی که از شیرینی استفاده می کنند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهند ، که بسیار جدی تر و خطرناک تر از برفک است.

زمینه هورمونی وضعیت دستگاه تناسلی زن

زمینه هورمونی وضعیت دستگاه تناسلی زن ، از جمله واژن ، به میزان هورمونی در بدن او بستگی زیادی دارد.

بارداری

بارداری می تواند منجر به تغییرات قابل توجهی در آن شود ، که احتمال ابتلا به برفک را افزایش می دهد.

داروهای ضد بارداری

داروهای ضد بارداری هورمونی نامناسب می توانند سطح هورمون ها را در خون شما تغییر دهند به طوری که احتمال ابتلا به کاندیدیازیس بیشتر است.

بیماری های سیستم غدد درون ریز

بسیاری از بیماری های سیستم غدد درون ریز می توانند منجر به ایجاد برفک شوند. پزشکان باتجربه همیشه این موضوع را به یاد می آورند و سعی می کنند عامل بسیار اصلی را پیدا کنند. این اجازه می دهد تا نه تنها از پیشرفت کاندیدیازیس در آینده جلوگیری کند ، بلکه آسیب شناسی هورمونی را نیز از بین می برد ، که مهم است.

لباس نامناسب

پوشیدن لباس زیر مصنوعی تنگ یا استفاده نادرست از دستمال های بهداشتی (لازم است اغلب به اندازه کافی تعویض شوند) شرایطی ایجاد می کند که در آن گرما و رطوبت به بیرون نریزد ، این شرایط ایده آل برای رشد قارچ ها است.

 

قارچ ناحیه تناسلی زنان

عکس قارچ ناحیه تناسلی زنان - عکس قارچ واژن زنان

 

علائم برفک در یک زن

این بیماری تظاهرات کاملاً مشخصی دارد که به پزشکان اجازه می دهد تا به سرعت تشخیص صحیح را انجام دهند. اغلب ، حتی قبل از مراجعه به پزشک ، زنان خود می فهمند که چه بیماری دارند و شروع به تلاش های خود برای درمان می کنند ، که غیر قابل قبول است.

 

بنابراین ، برفک مشخص می شود:

ترشحات پنیری از اندام های تناسلی خارجی. به خصوص در لباس زیر تیره قابل توجه است. آنها مخاطی هستند که تعداد زیادی توده سفید دارند.

احساس خارش و سوزش در ناحیه واژن

احساس خارش و سوزش در ناحیه واژن. به هیچ وجه نباید سعی کنید که منطقه آسیب دیده را به شدت بخارانید و باعث خراشیده شدن شوید ، زیرا این امر می تواند به اپیتلیوم ظریف ملتهب آسیب برساند و شرایطی برای نفوذ عوامل بیماری زا در اعماق بافت ها ایجاد کند. همچنین ، هنگام خراش ، ترشحات روی سطح بزرگی گسترش می یابد و باعث التهاب اضافی می شود.

درد و ناراحتی در هنگام دفع ادرار

درد و ناراحتی در هنگام دفع ادرار   به دلیل کاهش خصوصیات محافظتی مخاط واژن و مجرای ادرار. اپیتلیوم در برابر مایعات تهاجمی مانند ادرار بی دفاع است و التهاب باعث افزایش حساسیت گیرنده ها می شود.

درد و احساس سوزش در حین مقاربت فقط یکی از دلایل ارزش امتناع از انجام رابطه جنسی تا زمان بازگشت بیماری است.

بو

بو - باید جداگانه مورد بحث قرار گیرد. خیلی برجسته نیست و رنگ ترش ("کفیر") دارد. در بیشتر موارد ، فقط یک زن آن را احساس می کند ، اما برای او این یک مشکل بزرگ است. بیماران بر این باورند که مطمئناً همه رابطین وی قادر به گرفتن بو خواهند بود. بسیاری از بیماریهای مقاربتی و واژینوز باکتریایی بوی بد  دارند اما تقریباً هیچ ارتباطی با برفک  ندارد.

 

با دوره پاک شده (غیرمعمول) برفک و علائم خفیف ، زنان ممکن است فقط با یکی از علائم نشان داده شوند. بدون کمک متخصص نمی توان در چنین مواردی از بیماری مطلع شد. کاندیدیازیس اغلب با بسیاری از بیماری های زنان از جمله عفونت های مقاربتی نهفته و خطرناک همراه است. فقط یک پزشک واجد شرایط قادر به تجزیه و تحلیل علائم و تجویز درمان صحیح است. تشخیص و خود در درمانی موارد شدید تظاهرات بیماری بی فایده است و خوددرمانی خطرناک است.

 

یک جدول مقایسه ای از علائم مشخصه برای برفک ، واژینیت باکتریایی و تریکومونیاز را می توان در جدول مشاهده کرد. ارزش ندارد که آن را به عنوان کمک در تشخیص استفاده کنید. تشخیص توسط پزشک بر اساس آزمایش ، معاینه و شکایت بیمار انجام می شود. حتی در چنین مواردی وجود سایر عفونت های دستگاه تناسلی همراه برفک نیز امکان پذیر است. خود درمانی غیرقابل قبول است. تمام قرارها باید توسط پزشک معالج انجام شود. 

 

برفک زدن

بو: ترش

ترشحات: همگن ، رنگ شیری غلیظ ، یادآور پنیر کوک

ناراحتی: سوزش ، خارش ، درد در هنگام مقاربت و هنگام ادرار کردن

تریکومونیازیس

بو: بوی نامطبوع ماهی

ترشحات: رنگ فراوان ، چرکی ، کف دار ، سبز مایل به زرد.

ناراحتی: خارش شدید در حال افزایش (خارجی و داخلی) ، اختلال در ادرار ، قرمزی (تحریک) مخاط واژن.

واژینیت باکتریایی

بو: بوی ماهی (مشخصه ترشحات)

ترشحات: فراوان و نازک ، سفید خاکستری ، گاهی کف.

ناراحتی: خارش واژن ، سوزش ، تحریک غشاهای مخاطی.

 

اولین علائم برفک در زنان

اولین علائم توسعه برفک ، که باعث هشدار زن می شود ، عبارتند از:

سوزش و خارش حاد در ناحیه  علائم  اندام تناسلی؛

هیپرمی (قرمزی) اندام های تناسلی درخارج  و واژن ؛

ظاهر ترشحات واژن فراوان به رنگ سفید ؛

ادرار دردناک؛

احساسات دردناک در حین مقاربت.

 

به عنوان یک قاعده ، اولین علائم یک هفته قبل از شروع قاعدگی ظاهر می شود . سوزش و خارش در یک محیط گرم خصوصاً پس از استحمام به طور قابل توجهی بدتر است و اغلب در خواب اختلال ایجاد می کند. و ظاهر ترشحات سفید ، همه سو ظن های یک زن در مورد بیماری را تشدید می کند و او را به دکتر می رساند.

 

آیا برفک واژن خطرناک است

عواقب برفک در زنان

در مورد برفک ، لازم است چندین گزینه در نظر گرفته شود:

بیمار به موقع درمان برفک حاد را شروع کرد . با رفتار صحیح یک زن و پیروی از تمام توصیه های متخصصان ، می توانید به سرعت از برفک کامل خلاص شوید. داروهای مدرن با کارایی بالا و عوارض جانبی کمی مشخص می شوند.

 

برفک حاد به اشتباه و به موقع درمان شد . به تعویق انداختن مداوم مراجعه به پزشک و عدم انطباق متعاقبا با توصیه های وی ، احتمال تبدیل شدن بیماری به یک فرم مزمن را ایجاد می کند. در این حالت ، درمان بیماری بسیار دشوارتر است و عوارض آن بسیار جدی تر است.

 

قارچ ناحیه تناسلی زنان

 

عوارض برفک مزمن

طبق آمار ، تقریباً در 70 درصد موارد ، سیر مزمن بیماری منجر به ایجاد هرگونه عارضه می شود:

چسبندگی اندام های لگن ؛

انسداد لوله های رحمی به دلیل ایجاد چسبندگی ؛

ناباروری در نتیجه ایجاد انسداد لوله ها یا آسیب به تخمدان ها است.

کاهش ایمنی بدن ، که منجر به توسعه مکرر عفونت ها می شود.

اگر زنی باردار باشد ، قارچ ها  می توانند جنین را در رحم آلوده کنند.

انتقال بیماری به سایر اندام های لگن کوچک - مثانه و راست روده ؛

نفوذ پاتوژن به خون ، سپسیس کاندیداست .

 

 

آیا برفک به مردان منتقل می شود

به طور معمول ، بدن مرد به طور مداوم با همان قارچ های زن روبرو می شود. از آنجا که بیشتر آنها در واژن هستند ، دستگاه تناسلی شریک در هر صورت با عامل برفک تماس می گیرد. یک مرد همچنین می تواند به کاندیدیازیس دستگاه تناسلی مبتلا شود که تقریباً همان علایم آن را در زنان نشان می دهد. بنابراین ، اگر مردی ایمنی بدن خود را کاهش دهد ، دیابت یا سایر پیش نیازها داشته باشد ، می تواند به راحتی به برفک آلوده شود. علاوه بر این ، یک شریک جنسی می تواند مقدار زیادی قارچ را در بدن زن وارد کند ، که باعث پیشرفت بیماری می شود.

 

بنابراین ، برفک تنها در صورتی به انسان منتقل می شود که پیش شرط پیشرفت آن را داشته باشد و از قوانین اساسی بهداشت شخصی پیروی نکند. در پایان ، برای مردان بر خلاف زنان بسیار آسان تر است که  ، با شستن کامل ،   تمام عوامل بیماری زا را از سطح آلت تناسلی پاک کند. مقاربت جنسی  با وجود کاندیدیازیس ، برخلاف توصیه پزشکان ، عملی بدون فکر است و بعید به نظر می رسد که خوشایند باشد.

 

 

چگونه می توان همسر را برای برفک معالجه کرد

با همسر یا شریک زندگی مانند زن رفتار می شود. برای اهداف درمانی ، از داروهایی برای استفاده داخلی استفاده می شود ، به عنوان مثال ، Pimafucin 100 میلی گرم 4 بار در روز. چرخه درمان 10 روز است.

 

اغلب در مردان ، کاندیدیازیس بدون علامت است. در صورت ظاهر شدن علائم قابل مشاهده بیماری ، باید معاینه کاملی برای تشخیص عفونت کاهش دهنده ایمنی انجام شود. این آسیب شناسی ها شامل هپاتیت B ، C ، عفونت HIV ، ایدز ، سرطان خون حاد است.

 

برای تشخیص دقیق و تهیه یک تصویر بالینی کامل ، پزشک باید نه تنها نتایج آزمایش را داشته باشد ، بلکه براساس داده های معاینه نیز نتیجه گیری کند. رفتن به یک قرار ملاقات با یک متخصص زنان ، یک زن باید به تعدادی از سوالات پاسخ دهد. شما باید برای این امر آماده باشید و در صورت امکان کاملترین و مطمئن ترین اطلاعاتی را که به پزشک کمک می کند ارائه دهید.

 

تعدادی از سوالات متخصص زنان

ممکن است یک متخصص بپرسد:

چه علائمی نگران کننده است؟ شما باید در تمام جزئیات توضیح دهید.

اولین تظاهرات بیماری چه زمانی مورد توجه قرار گرفت؟

آیا علائم بیماری از زمان شروع تغییر کرده است؟ اگر چنین است، چگونه.

ماهیت ترشحات چیست؟ رنگ ، بو ، فراوانی ، قوام ، همه جزئیات مهم هستند.

چه عواملی باعث افزایش علائم می شوند؟ اگر شرایط بدتر شود ، چگونه تحریک شد؟ چه موقع و به چه دلایلی تسکین می یابد؟

آیا قبلاً علائمی داشته اید؟

آیا تاکنون مجبور شده اید برای بیماری های مقاربتی تحت درمان قرار بگیرید؟

زندگی جنسی شما چقدر فعال است؟ چند شریک جنسی؟

چگونه و با چه چیزی از خود محافظت می کنید؟

آیا شریک زندگی شما ترشح از آلت تناسلی دیده است؟

چه داروهایی اخیراً مصرف کرده اید؟ اگر آنتی بیوتیک تجویز شده ، کدام یک؟

قاعدگی چند روز طول می کشد؟ نظم قاعدگی؟

تا به حال از دوش استفاده کرده اید یا نه؟ 

آیا بیماری های مزمن وجود دارد؟ اگر آنها در گذشته بودند ، کدام یک؟

 

 پاپ اسمیر

عکس تست پاپ اسمیر

پس از جمع آوری اطلاعات لازم ، پزشک بیمار را معاینه می کند.تست پاپ اسمیر دهانه رحم و مخاط واژن گرفته می شود. بررسی میکروسکوپی تست پاپ اسمیر ممکن است میسلیوم قارچ را نشان دهد. این روش معاینه بیشتر آموزنده تلقی می شود ، زیرا تشخیص نوع عفونت قارچی که باعث برفک شده غیرممکن است.

 

کشف دقیقاً اینکه کدام قارچ باعث تحریک این بیماری شده است ، باعث تلقیح باکتریایی و حساسیت کلنی های شناسایی شده ، حساسیت آنها به داروهای ضد قارچ تعیین می شود. عامل کمی نیز بسیار مهم است. تعداد کمی از کلنی ها عادی برای میکرو فلورای سالم واژن در نظر گرفته می شود.

 

تمام مطالعات انجام شده توسط متخصصان به این واقعیت اشاره دارد که برفک با سایر عفونت های دستگاه تناسلی همراه است. در بیشتر موارد ، کاندیدیازیس در یک مجتمع رخ می دهد ، در حالی که علائم برفک توسط عفونت ها  پنهان پوشانده می شود. در دهه های اخیر تمایل به رشد و توزیع گسترده آنها وجود دارد. به همین دلیل پزشکان تشخیص افتراقی برفک را توصیه می کنند. این امر وجود بیماری هایی مانند گاردنرولوزیس ، سوزاک ، تریکومونیازیس ، تبخال دستگاه تناسلی ، اوره پلاسموز را نشان می دهد . مراجعه به متخصص   و گذراندن آزمایشات لازم ، امکان تأیید یا رد وجود عفونت های خطرناک و تهیه یک برنامه درمانی صحیح برای برفک را فراهم می کند.

 

یک معاینه جامع برای کاندیدیازیس مزمن به شناسایی دیابت شیرین کمک می کند. اولین علامت این بیماری جدی برفک واژن است. اگر آزمایشات نشان داد که بیش از حد قند درخون وجود دارد ، به زن توصیه می شود با یک متخصص غدد داخلی مشورت کند و توصیه های او را دنبال کند.

 

مشارکت یک متخصص گوارش نیز مهم است. برای درمان موثر کاندیدیازیس ممکن است به سونوگرافی شکم نیاز باشد. به احتمال زیاد ، شما باید آزمایش مدفوع  بدهید تا روده ها را بررسی کنند. در صورت وجود علائم ، FGS و سایر اقدامات تشخیصی تجویز می شود.

 

اگر برفک در سیستم ادراری عوارض ایجاد کند ، لازم است که به یک متخصص ارولوژی مراجعه کنید ، معاینه شوید و آزمایشات لازم را انجام دهید (سونوگرافی مثانه و کلیه ، تجزیه و تحلیل ادرار و.....

 

 

چه زمانی باید برای برفک به متخصص زنان مراجعه کنیم

عود کاندیدیازیس اغلب 4 بار در سال مشاهده می شود.

درمان به مدت یک هفته نتیجه نمی دهد و علائم را تسکین نمی دهد.

اگر پس از مصرف داروهای تجویز شده ، تحریک در دستگاه تناسلی ظاهر شود.

در مواردی که دما با برفک افزایش می یابد ، ضعف احساس می شود ، درد در زیر شکم شروع به آزار می کند.

با عود کاندیدیازیس پس از یک دوره درمان.

اگر در طول درمان خون و ترشحات چرکی ظاهر شود. به خصوص خطرناک ترشح رنگ قهوه ای در وسط چرخه درمانی است.

 

دارو برفک واژن

 

 

چگونه برفک واژن را در زنان درمان کنیم

درمان آفت دهانه واژن

داروها (داروها ، ویتامین ها ) فقط برای اهداف اطلاعاتی ذکر شده اند. استفاده از آنها را بدون تجویز پزشک توصیه نمی کنیم.

اگر بیماری سیر خفیفی داشته باشد و زن به موقع درخواست کمک کند ، پزشکان سعی می کنند با داروهای سبک تر این کار را انجام دهند. اینها قرص ها ، کرم ها یا شیاف هایی هستند که به واژن وارد می شوند. در آنجا آنها به سرعت به مقصد می رسند و شروع به فعالیت می کنند.

 

 

در اولین علائم برفک در زنان

در اولین علائم بیماری ، توصیه می شود یک رژیم درمانی خاص تجویز کنید:

کلوتریمازول به صورت شیاف ، 200 میلی گرم. 1 شیاف در شب به مدت 14 روز.

فلوکونازول - قرص 150 میلی گرم. این دارو در روزهای 1 ، 4 و 7 درمان یک قرص مصرف می شود. یا قرص ایتراکونازول 200 میلی گرم - 1 قرص به مدت 7 روز.

پس از یک درمان دو هفته ای ، یک دوره پروبیوتیک برای ترمیم میکرو فلورای واژن توصیه می شود .

 

 

درمان کاندیدیازیس در فرم ملایم

برای درمان کاندیدیازیس به شکل خفیف و بدون عارضه ، می توانید از داروهای موضعی استفاده کنید:

 

کلوتریمازول (Candizol ، Canesten ، Candibene ، Yenamazole 100 ، Antifungol). در مدت 14 روز ، از 1 شیاف واژن استفاده کنید.

 

میکونازول (gyno و-dactarine، Ginesol 7، Klion-D 100). دارای عملکرد ضد قارچ و ضد باکتری است. شب ها از 1 شیاف در واژن استفاده می شود. دوره درمان 14 روز است.

ایزوكونازول ( Gyno -travogen). این دارو بر نفوذپذیری غشای سلولی قارچ تأثیر می گذارد. دارای اثر ضد قارچی است ، قادر به از بین بردن علائم التهاب ، خارش است. تأثیر خوبی بر روی انواع قارچ هایی دارد که در برابر سایر داروهای ضد میکروبی مقاوم هستند. برای درمان ، 1 شیاف شبانه در عمق واژن وارد می شود. دوره 3 روزه است.

فنتیکونازول (لومکسین).

فلوئومیزین

 

 

درمان کاندیدیازیس به صورت مزمن

در فرم مزمن برفک همراه با داروهای خاص ، داروهای ضد باکتری ، تقویت کننده تجویز می شود:

فلوکونازول آنالوگ ها - Diflucan ، Flucostat.

ایتراکونازول آنالوگ ها - Kanditral ، Irunin ، Rumikoz ، Itrazol ، Orunit.

پیمافوسین ( Natamycin )  مخرب برای انواع مختلف قارچ ها. شیاف ها هنگام خواب به واژن وارد می شوند. دوره 3-6 روز است ، درمان حتی پس از بهبود ادامه می یابد.

کتوکونازول آنالوگ ها - Fungavis ، Oronazol ، Nizoral.

 

درمان برفک واژن در بارداری

فقط برای اهداف اطلاعاتی ذکر شده اند. استفاده از آنها را بدون تجویز پزشک توصیه نمی کنیم.

ویژگی های درمان در دوران بارداری

سه ماه اول بارداری خطرناک ترین دوره برای تجویز هر دارویی است. در این زمان ،  اندامها و سیستمهای جنین انجام می شود. برفک به ندرت در سه ماهه اول ایجاد می شود ، از آنجا که سطح هورمون ها به روشی طبیعی کنترل می شود ، عملکردهای محافظتی در همان سطح باقی می مانند.

 

برای درمان در سه ماهه اول ، یکی از روش های زیر را استفاده کنید:

پیمافوسین - 1 شیاف در شب ، به مدت 6 روز.

بتادین - 1 شیاف قبل از خواب ، به مدت 6 روز.

با برفک در سه ماهه II و III ، استفاده از سایر داروهای ضد قارچ فعال تر مجاز است. دوره ضد میکروبی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

پیمافوسین - 6 شیاف.

بتادین - 6 شیاف.

کلوتریمازول - 7 شیاف.

Gino-Pevaril-  شش شیاف.

Gynofort - اپلیکاتور واژن ، 1 بار.

 

کاندیدیازیس در دوران بارداری درمان کامل را فراهم می کند. بهبود وضعیت زن با از بین رفتن علائم 2-3 روز پس از شروع درمان اتفاق می افتد. این بدان معنا نیست که باید درمان را متوقف کرد. پیگیری دوره کامل درمان برای جلوگیری از شعله ور شدن و عود علائم مهم است.

 

برفک واژن

 

درمان خانگی پنیرک واژن

چگونه می توان از برفک واژن در خانه خلاص شد

درمان با داروهای خانگی

مهم است که در ابتدا فقط با داروهای ضد قارچ درمان شود ، زیرا مواد با طیف گسترده ای از عملکرد می توانند باعث توسعه سایر بیماری های عفونی به دلیل از بین رفتن کامل فلور شوند.

 

درمان برفک مصرف ویتامین ها و مواد معدنی را تسریع می کند. این میکرو فلور روده را عادی کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. توصیه می شود از داروهای پروبیوتیک و ویتامین ها و مواد معدنی استفاده کنید.

 

داروهای ضد قارچ در زنان برای استفاده موضعی:

نام دارو

ماده شیمیایی فعال

زالاین (شیاف واژن)

سرتاكونازول

Candizol ، Antifungol ، Canesten ، Clotrimazole ، Candibene ، Yenamazole 100 ، Candide B6

کلوتریمازول

Gino-pevaril و Ifenek

اکونازول

Ovulum ، Gyno-travogen

ایزوكونازول

Klion-D 100 ، Gino-dactarine ، Ginesol 7 ، Mikogal

میکونازول

لومکسین

فنتیکونازول

پیمافوسین

ناتامایسین

Polygynax ، Nystatitn ، Terzhinan

نیستاتین

Nizoral ، Livarol ، Mycozoral ، Ketoconazole ، Oronazole ، Brizoral ، Vetorozal

کتوکونازول

 

 

داروهای ضد قارچ برای استفاده سیستمیک:

نام دارو

ماده شیمیایی فعال

فلوکونازول

Flucostat ، Mikomax ، Enalapril Hexal ، Diflazon ، Mikosist ، Mikoflucan ، Diflucan ، Tsiskan.

ایتراکونازول

Irunin ، Orungal ، Itrazol ، Orunit ، Rumikoz ، Canditral

کتوکونازول

Nizoral ، Mycozoral ، Fungavis ، Oronazole

قرص نیستاتین

 

قرص پیمافوسین

 
 

اثرات جانبی. مصرف قرص های ضد قارچ می تواند عوارض جانبی ایجاد کند. آسیب پذیرترین سیستم هضم است. اسهال احتمالی ، حالت تهوع ، نفخ شکم ، احساسات دردناک ناخوشایند در شکم ، عملکرد غیر طبیعی کبد ، تغییر در چشایی.

 

عوارض جانبی مرتبط با سیستم عصبی به صورت واکنش های آلرژیک ، تشنج ، سردرد و سرگیجه بروز می کند . شایع ترین و جدی ترین عوارض ناشی از داروهایی است که حاوی ایتراکونازول است.

 

اکثر عوامل خوراکی ضد قارچ نباید در دوران شیردهی و بارداری ، با اختلال عملکرد کبد ، نارسایی کلیه و حساسیت بیش از حد مصرف شوند. داروهای ضد قارچ فقط در مواردی تجویز می شوند که درمان موضعی ناکافی باشد و نیاز به درمان پیچیده باشد.

 

 

برای جلوگیری از عود برفک چه کاری  انجام دهیم

برای جلوگیری از عود بیماری ، اقدامات زیر انجام می شود:

 200 میلی گرم ایتراکونازول یا 150 میلی گرم فلوکونازول (ضد قارچی سیستمیک) در روز اول قاعدگی به مدت 6 ماه.

شیاف واژن  به مدت 6 ماه 1 بار در هفته.

 

 

رژیم غذایی برای برفک در زنان

در طول درمان برفک ، برخی از غذاها باید از رژیم غذایی حذف شوند:

هر غذایی که حاوی مقدار زیادی قند باشد.

میوه های شیرین و آب میوه ها

نان سفید ، ماکارونی ، محصولات آرد ، از آنجا که نشاسته موجود در آنها توسط بدن به گلوکز تبدیل می شود - محل تولید باکتری ها ؛

هر نوع ماده غذایی مبتنی بر مخمر ، زیرا مخمر فقط تعداد قارچ ها را در بدن افزایش می دهد.

 

برعکس ، ماست هایی که دارای مقدار زیادی باکتری فعال هستند مفید خواهند بود. میکروارگانیسم ها رقبای خوبی برای قارچ ها خواهند بود و زندگی آنها را تا حدی پیچیده می کنند. پزشکان می گویند مصرف منظم چنین ماست هایی می تواند خطر ابتلا به کاندیدیازیس را تقریباً 40٪ کاهش دهد.

 

مقاله فقط توسط متخصص برای مقاصد اطلاعاتی تهیه شده است. ما از شما می خواهیم خود درمانی نکنید. وقتی اولین علائم ظاهر شد ، با یک پزشک مشورت کنید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید