درمان خارش و شوره ی پوست سر


 (سیارک)  : خشکی، خارش و شوره ی پوست سر، مخصوصاً در ماه های زمستان، بسیار متداول و آزار دهنده است. جدا از معذب بودن، پوسته پوسته های سر، بدنما و خجالت آور نیز هستند. دلایل متعددی برای پوسته پوسته شدن، خشکی و خارش پوست سر وجود دارد، از جمله استفاده ی بیش از اندازه از محصولات مراقبت از پوست، آب و هوا، پوست سر چرب و قارچ ها. برخی از مردم در سرتاسر سال با این مشکل روبرو هستند در حالیکه برای سایرین، این یک مشکل فصلی است.
اگر از خارش و شوره ی پوست سر خود رنج می برید اما نمی خواهید از محصولات شیمیایی برای درمان آن استفاده کنید، ناراحت نباشید چراکه خوشبختانه گزینه های طبیعی متعددی وجود دارند. چندین افزودنی طبیعی وجود دارد که می توانید برای خلاص شدن از این مشکل از آن ها استفاده کنید. نکته ی قابل توجه این است که نباید هزینه ی زیادی بپردازید!
خارش و شوره ی پوست سر را با آب لیمو درمان کنید.
ممکن است از این موضوع متعجب شوید که آب لیمو یک درمان عالی برای خشکی و خارش پوست سر است. بخشی از آن بدین دلیل است که آب لیمو دارای ویژگی های آنتی باکتریال(ضد باکتری) طبیعی است. همچنین دارای چربی طبیعی است. می توانید آب لیمو را به تنهایی، رقیق شده یا بصورت غیر رقیق استفاده کنید. آن را با استفاده از یک بطری اسپری، به پوست سر خود اعمال و با سر انگشتان دست، پوست سر خود ماساژ داده و اجازه دهید برای چند دقیقه به همین حالت باقی بماند. آگاه باشید که آب لیمو می تواند رنگ موی شما را اندکی روشن تر کند. در حقیقت، برخی از مردم بعنوان روشن کننده ی طبیعی مو از آن استفاده می کنند.
راه حل موثر دیگر، افزودن جوش شیرین به آب لیمو برای ساختن یک ماسک مو است. جوش شیرین یک درمان طبیعی دیگر برای خارش پوست سر است. این ماده به تعادل سطح pH کمک کرده و پوست سر شما را پاکیزه و تازه می کند. بعنوان یک روش برای طراوت بخشیدن، پاکیزگی و تسکین خارش و شوره ی پوست سر، این ماسک ساده را امتحان کنید:
فقط به چند قاشق غذاخوری جوش شیرین و آب لیموی تازه نیاز دارید. می توانید از آب لیموی موجود در بطری(غیر طبیعی) نیز استفاده کنید اما آب لیموی تازه که از فشردن لیموی تازه بدست می آید، ارجحیت دارد. باید از دو یا سه لیموی متوسط استفاده کنید. این حتی بیشتر از مقدار مورد نیاز برای موهای شماست اما اشکال ندارد، از مقدار اضافی آن نیز استفاده خواهید کرد! (سیارک
در یک فنجان کوچک، آب لیمو را به جوش شیرین اضافه کنید. این کار را به آرامی انجام دهید، در حین افزودن، مخلوط را هم بزنید. افزودن آب لیمو را تا زمانی ادامه دهید که یک ماده ی خمیری بدست آید. می خواهیم که این خمیر، بچسبد.

نوشابه سم زدای عسل ، لیمو و زنجبیل

 

آب سم زدای مخلوط گریپ فروت و لیمو ترش
زمانیکه کیفیت مطلوب خمیر، بدست آمد، آن را به آرامی به پوست سر خود بمالید. آن را محکم ماساژ ندهید. جوش شیرین دارای بافتی لایه بردار و زبر است و اگر آن را محکم به پوست سر خود بمالید، پوست شما تحریک می شود. زمانیکه پوشش مطلوب بر روی سر شما ایجاد شد، مخلوط را برای حداقل پنج دقیقه رها کرده و سپس سر خود را به آرامی بشویید. می توانید از کلاه یا حوله برای پوشاندن سر خود استفاده کنید یا اجازه دهید به همین ترتیب خشک شود.
می توانید باقی مانده ی مخلوط را به صورت خود بمالید. مخلوط لیمو و جوش شیرین یک درمان طبیعی برای آکنه، پوست چرب و رفع انسداد منافذ پوست است. جوش شیرین معمولاً لایه بردار است و به حفظ سطح pH پوست کمک کرده و برای پوست صورت نیز مفید است.
برخی از مردم دوست دارند چند قطره روغن درخت چای را نیز به مخلوط بیفزایند. همچنین، اگر فکر می کنید لیمو خیلی مناسب نیست، می توانید ماسک را با افزودن اندکی آب، رقیق کنید. با افزودنی های مختلف، کار کرده و نسبتی که برای شما بهتر است را انتخاب کنید. افزودنی های طبیعی غالباً بهتر و موثرتر از محصولات گران قیمت و نامناسبی هستند که در داروخانه ها پیدا می شوند. مقاله ی ما را جهت یافتن سایر کاربردهای خانگی لیمو دنبال کنید.

آب سم زدای مخلوط لیمو و خیار

چای عسل و لیمو (درمان خانگی برای گلودرد)

چای سبز و لیمو

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه  itrans.ir / هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع (سیارک)  ممنوع است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید