10 فیلم ترسناک کلاسیک که حتی امروز حس وحشت عمیق را القا می کنند

فیلم ترسناک  

هر فیلمی سزاوار توجه بیننده نیست و فیلم ترسناک نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با توجه به این مسئله، در عصر حاضر یافتن چنین فیلم هایی در آرشیو فیلم سینمای جهان که واقعاً ما را با سناریو ، بازیگر ان و یا حداقل جلوه های بصری آنها بترساند ، دشوار است. برای انجام این کار ، ما لیستی از   فیلم های ترسناک قدیمی  و نه چندان قدیمی را برای شما گردآوری کرده ایم که واقعاً حس وحشت عمیق را القا می کنند.

 

فیلم ترسناک دیگران

فیلم ترسناک دیگران ۲۰۰۱ 

عکس از فیلم ترسناک دیگران ۲۰۰۱ 
 
منتقدان فیلم های ارواح می گویند که فیلم ترسناک دیگران همه چیزهایی را که لازمه ی  یک فیلم ترسناک کلاسیک است را این فیلم دارا بود: یک عمارت مخوف و گوتیک با تاریخچه مرگ و میرها، دختری که دارای مشکل است ، وفور مه و یک قبرستان که به راحتی در اطراف املاک واقع شده است. رمز و راز واقعی باقی مانده این است که چرا این ها در بین همه فیلم ها در فیلم دیگران بسیار برجسته است و برتری خاصی نسبت به فیلم های دیگر دارد. شاید در معماهایی باشد که از همان آغاز ناشناخته است ، یا در تاریخ عقایدخرافه پرستی درباره مرگ و زندگی پس از مرگ؟
پیانو در اتاقی نواخته می شود که نباید کسی باشد ، پرده های موجود در اتاق ها بدون هیچ دلیلی شروع به حرکت می کنند ، و سپس صدای دزدگیر در راهروها شنیده می شود. اما وحشتناک ترین لحظه تصویر صحنه ملاقات قهرمان نیکول کیدمن با یک پیرزن شوم است که با صدای کودکانه صحبت می کند. شبحی که در جای دختر گریس استوارت ظاهر می شود ، حتی اگر ده بار دیگران را دیده باشید ، باعث حیرت شما می شود.
با فیلمنامه جالب و بازیگری عالی نیکول کیدمن ، این فیلم، در بعضی از نقاط به اوج خود رسید. و البته تاریک ترین و ترسناک ترین آنها صحنه ای با لباس عروسی بود که برای مدت طولانی این فیلم را در لیست ترسناک ترین و جالب ترین ها قرار داد.

 

فیلم ترسناک کله پاک کن

فیلم ترسناک کله پاک کن
عکس از فیلم ترسناک کله پاک کن، Eraserhead ۱۹۷۷ - وحشت به معنای واقعی کلمه در هر ثانیه از فیلم


شاید این تنها تصویر در بالا باشد ، که هیچ صحنه خاصی را شامل نمی شود ، اما کل نوار را به عنوان یک کل نشان می دهد. و این دقیقاً فیلمی است که شما نمی خواهیدبرای دومین با تماشا کنید. فیلمنامه نویس و کارگردان دیوید لینچ داستانی نسبتاً عجیب و شخصیت های کنجکاوی ایجاد کرد: مردی که همسایگان بسیار عجیب و غریبی دارد ، دختری ناآشنا که توسط یک هیولا دنبال می شود ، مادر همین دختر بسیار عجیب ، معمای عجیب و غریبی است که ارزشش را دارد ، یک نوزاد جهش یافته با نیازها و توانایی های عجیب و غریب ، و عجیب ترین آنها رادیاتور آپارتمان است. تقریباً در هر ثانیه این فیلم اشباع تصاویر سورئالیستی با ماهیتی بسیار ناخوشایند وجود دارد. حتی گفتگو سورئال است و موسیقی و جلوه های صوتی باعث ایجاد احساس بی نظمی می شوند. در کل ، این فیلم یکی از بدترین کابوس هاست.

فیلم ترسناک صدای سفید

فیلم ترسناک صدای سفیدفیلم ترسناک صدای سفید ۲۰۰۴


بسیاری از بینندگان از پیام فیلم "نویز سفید" قدردانی کردند ، که بیان داشت: بررسی برخی از پدیده های ماوراء الطبیعه ، هر چقدر هم که جالب به نظر برسند ، برای محافظت از تأثیر جسمی و روانی خودمان ، نیاز به مراقبت های ویژه و اقدامات محافظتی دارند.
وقتی شخصیت اصلی فیلم ، جاناتان ریورز مایکل کیتون با نیت خوب شروع به کشف پدیده "نویز سفید" می کند ، او بدون استفاده از هیچ یک از دفاع های روانشناختی آزمایش شده در زمان ، این کار را انجام می دهد. در حقیقت ، به سختی نمی توان جاناتان را یک پژوهشگر علمی نامید ، زیرا در برخی مقطع او آنقدر علاقه دارد که این پدیده را مورد مطالعه قرار دهد تا به معنای واقعی کلمه مانند معتاد به مواد مخدر شده است.
در پایان ، او درگیر یک جنایت مخفی می شود و کل نقشه شیطانی را خیلی دیر می فهمد و می فهمد که با نیروهای شیطانی روبرو شده است ، که لذت واقعی را تجربه می کنند . در ابتدا ، این "نیروها" به عنوان چهره افراد مرده مبدل می شوند. اما با پیشرفت طرح ، آنها جسورانه تر و معنادار تر می شوند و اگرچه شخصیت های فیلم همیشه درک نمی کنند که در این نزدیکی هستند ، سرنخ های بسیار آشکاری به جا می گذارند. قانع کننده ترین و وحشتناک ترین آنها ، به اصطلاح "ضبط" هایی هستند که وقتی شخصیت ها در خارج از اتاق هستند ، از تلویزیون پخش می شوند. ترس غیر منتظره ، بسیار تحریک آمیز و قانع کننده! 
 

فیلم ترسناک شاهزاده تاریکی

فیلم ترسناک شاهزاده تاریکی

عکس از فیلم Prince of Darkness، شاهزاده تاریکی ۱۹۸۷ - صدای ترسناک در خواب


 این فیلم که توسط فیلمنامه نویس و کارگردان جان کارپنتر درباره شکوه هالووین فیلمبرداری و ساخته شده است ، در ژانر ترس بسیار پیش بینی شده بود. با این حال ، بودجه آن کم سابقه بود ، جلوه های خونین گاه کاملاً مضحک و خنده دارند و استدلال آنها غالباً بیننده را گیج می کرد و او را وادار می کرد که فکر کند این فیلم کاملاً مربوط به دجال نیست بلکه درباره زامبی های کلاسیک است. با این حال ، این فیلم هنوز از تجسمات ترسناک بسیار خوبی برخوردار بود ، با هنرمندان با استعدادی مانند دونالد پلاسنس ، جیمسون پارکر  و آلیس کوپر خیره کننده بسیار قابل قبول از کار درآمده است. مهمتر از همه ، این فیلم جلوه های ویژه صدایی نسبتاً اصلی و ترسناک دارد - صدایی در یک رویا. چیزی که بیش از همه مخاطب را می ترساند حتی اثرات و آگاهی از این حقیقت که آن صدا واقعاً وجود ندارد.
 

فیلم ترسناک نگهبان

فیلم ترسناک نگهبانعکس از فیلم Sentinel سنتینل ۱۹۷۷


فیلم Sentinel اقتباسی از کتابی به همین نام و یکی از وحشیانه ترین و آزار دهنده ترین وحشت های زمان خودش بود. با این حال ، همانطور که اغلب اتفاق می افتد ، در مقایسه با کتاب ، فیلم به معنای واقعی کلمه به نظر می رسد کمرنگ تر است. به استثنای یک صحنه ، که خیلی ها را شوکه کرد. دشوار است بگوییم دقیقاً در این صحنه چه حس وحشتی ایجاد می کند ، زیرا امروز چنین اظهارنظرهایی به احتمال زیاد نادرست  خواهند بود. با این حال ، هر کس که حداقل یک بار او را دیده است ، می داند که این صحنه به معنای واقعی کلمه با احساس واضح وحشتی که تا اعماق قلب نفوذ می کند، همراه است. به ویژه ، کسانی که رمان را می خوانند.

 

فیلم ترسناک درخشش

فیلم ترسناک درخشش
فیلم ترسناک درخشش ۱۹۸۰ - ملاقات دنی با دوقلوها،همان دوقلوهای ترسناک. 

 

 هر وقت صحبت از فیلم The Radiance،   درخشش  می شود ، ارزش آن را دارد که اقتباس از کتاب و فیلم استنلی کوبریک را بررسی کنیم ، و نه به اصطلاح مینی سریال ها ، که به طور مستقیم توسط خود استفان کینگ کنترل می شد. اگر نگاه هنری و خلاقانه استفان را کنار بگذاریم و "درخشش" را به عنوان یکی از بهترین رمان ها برای تمام زمانی که آفریده نامگذاری کنیم، ارزش این را دارد که تشخیص دهیم اقتباس فیلم به ندرت می تواند حس وحشت همه جانبه ای را که هنگام خواندن صفحات رمان مورد علاقه خود تجربه می کنید ، منتقل کند ، و کینگ با کمک مینی سریال خود این موضوع را اثبات کرد. اما حتی وقتی اقتباس کوبریک از کتاب به نظر کینگ ناامیدی بزرگی بود ، سرانجام هواداران فیلم های ترسناک هیجان زده شدند. حداقل به یک دلیل: فیلم لعنتی واقعاً ترسناک است. و یکی از فیلم های ترسناک کلاسیک و وحشتناک ترین لحظه ها به گفته بسیاری از بینندگان صحنه ای بود که دنی برای اولین بار با دوقلو ها دیدار می کند. البته ، آنها بسیار زیبا و طبیعی به نظر می رسیدند. به معنای واقعی کلمه دو یا سه ثانیه ، تا زمانی که دنی متوجه می شمد که آنها به هیچ وجه دخترهای ناز و دوست داشتنی نیستند در ظاهر دیده می شوند.
  

فیلم ترسناک شبح خانه در تپه

 فیلم ترسناک شبح خانه در تپه
عکس از فیلم ترسناک Ghost House on the Hill


 شرلی جکسون عمداً خواننده را گمراه می کند و این رمان را با یک پاراگراف تاریک درباره "چیزی" که در یک خانه قدیمی زندگی می کند ، آغاز می کند.
فیلم اولین اقتباسی از یکی از جالبترین رمان های سبک ترسناک است که توسط شرلی جکسون نوشته شده و در فهرست برجسته ترین کتاب های زمان خود قرار گرفته است. او در سال ۱۹۶۳ منتشر شد ، او نسبتاً وقایع این كتاب را دقیق منتقل كرد ، اگرچه به نظر می رسید كه كارگردان روبرت وایز قادر به انتقال كلی از جو و عمق وحشتی كه نویسنده رمان ایجاد كرده است نیست. با این وجود ، وی به کمک ضربات مکرر و غیرمنتظره روی دیوارها موفق شد مخاطبان را از حالت استراحت و تعادل خارج کند.علاوه بر این ، به صحنه های تعلیق ، ترسناک و پدیده های عرفانی موجود در کتاب فضای کمی و توجه زیادی داده می شود تا این رمان را اثری ترسناک تر جلوه دهد ، اما تعریف ملودرام روانی با عناصر ترفند نیز متناسب با این رمان است. از آن زمان ، بسیاری از کارگردانها سعی کرده اند در آینده از این تکنیک تقلید و حتی کپی کنند ، اما همه آنها ناکام ماندند. زیرا این رمان، داستان یک وحشت واقعی و خالص است که روان انسان را حتی روی پرده سینما از بین می برد.
  

فیلم ترسناک آتش در آسمان

فیلم ترسناک آتش در آسمان
عکس از فیلم ترسناک آتش در آسمان ۱۹۹۳ - آزمایش های بیگانگان بر روی انسان

 
پیش از این بسیاری از فیلم ها به موضوع آدم ربایی های بیگانگان پرداخته بودند ، اما هیچکدام از آنها چنین موفقیتی را کسب نکردند و چنین احساس ترسناک ماندگار را به عنوان این فیلم به وجود نیاوردند. بر اساس وقایع زندگی واقعی ، "آتش در آسمان" بینندگان را به یک اتاق شکنجه واقعی سوق می داد ، جایی که از بشریت چیزی وجود نداشت و برابر با صفر بود ، و کنجکاوی علمی و پزشکی بیگانگان به یک علاقه بسیار بی روح و بی رحمانه خدمت می کرد. تماشای چنین لحظاتی ترسناک است و بیرون آوردن آنها از سر شما بسیار دشوار است ، حتی اگر به نظر قدیمی باشد ، با این حال این فیلم کلاسیک ترسناک است و هنوز هم ارزش دیدن را دارد.
 

فیلم ترسناک حس ششم

 فیلم ترسناک حس ششم

شات از فیلم ترسناک حس ششم ۱۹۹۹ - ظهور غیر منتظره ارواح
 

به گفته بسیاری از بینندگان و حتی منتقدان ، The Sixth Sense یکی از موفق ترین ، ترسناک ترین و باورنکردنی ترین فیلم های ترسناک است که تماشای آن خوب است. مکانهای اصلی ، سناریوی استرس زا ، جلوه های دیداری خیره کننده و بازی درجه یک از بازیگران ، که در بین آنها بسیاری از ستاره های جدید وجود دارند - همه اینها فیلم حس ششم را به یک فیلم شماره یک ترسناک  تبدیل کرده است. و البته ، پایان غافلگیرانه و کاملاً غیرقابل پیش بینی را فراموش نکنید. شایسته ادای احترام به مؤلفه های ترسناک است که در طول فیلم حضور داشتند. برای بسیاری از بینندگان ، بروز ناگهانی علائم در مکانهای مختلف باعث لرزیدن آنها شده و با عرق سرد بر بدن مواجه کرده است.
  

فیلم ترسناک جن گیر

فیلم ترسناک جن گیر

 فیلم ترسناک old  : فیلم ترسناک جن گیر The Exorcist ۱۹۷۳ 


اولین اقتباس فیلم در واقع بیشتر یک نمایش تئاتر بود و تنها پس از مدتی دنیا نسخه کارگردانی شده و نسخه کامل  داستان ترسناک کلاسیک  جن گیر را دید که در آن این صحنه  ها ظاهر شد. و اگر قبلاً در مورد صحنه ای صحبت می کردیم که ریگان با یک چرخش سرش باعث می شد زودتر از اتاق خارج شویم و این عکس را فراموش نکنیم ، در نسخه کارگردانی می توانستیم از چیزی وحشتناک تر قدردانی کنیم. یعنی صحنه ای که دختر از پله ها در یک صحنه نه کاملاً صحیح و واقعی بلکه وارونه پایین می رود ، که امروزه مورد استفاده بسیاری از کارگردانان فیلم های ترسناک قرار گرفته است. کل وحشت نه تنها در این قاب  بلکه در واقعیت این بود که هیچ چیزی این وحشت را نشان نمی داد. این یکی از آرام ترین لحظات فیلم بود که ما برای تماشای این فیلم خودمان را تنظیم کردیم تا سعی کنیم لحظه ای آرامش پیدا کنیم.
 

فیلم ترسناک پیشگویی‌های مرد شاپرکی

 پیشگویی های مرد شاپرکی

عکس از فیلم ترسناک پیشگویی‌های مرد شاپرکیThe Moth Man ۲۰۰۲ - از طریق تلفن صدا می کنید

 

The Moth Man یکی از وحشتناک ترین فیلم های ترسناک است این  فیلم داستان ترسناک کلاسیک  که با الهام از وقایع واقعی ، حس تعلیق را به بیننده القا می کند. این احساس اضطراب در حال رشد ، ایده آل برای طرح ، و همچنین گفتگوهای شگفت آور ، واقع گرایانه و بازی شگفت انگیز ریچارد گری  است. به خصوص تماشاگران بازی ریچارد گری را برجسته کردند که به طور معمول بیش از حد در خودش جذب می شود اما در این فیلم بهتر از آنچه از او انتظار می رفت، بازی کرد. در هر صورت ، این فیلم کاملاً جذاب است و چیزی که واقعاً این فیلم را بسیار ترسناک کرده این است که همه شخصیت های اینجا افراد جدی و قابل احترام به نظر می رسند ، بسیار معمولی هستند ، در حالی که خود داستان کاملاً در رمز و راز است. حتی تا پایان فیلم ، بینندگان هنوز هم تعجب می کردند که واقعاً روی پرده سینما چه می گذرد. آیا همه بینش های مزاحم و افشاگری های مرموز از قدرتهای ماوراء طبیعی - فرشتگان ، دیوها ، مردگان یا حتی بیگانگان ، یا شاید از طرف شخص یا گروهی از افراد خارج از فضا و زمان ناشی شده اند که هرگز نمی توانیم درک کنیم؟
نگران کننده ترین قسمت فیلم تماس های تلفنی و پیام های شخص عرفانی بود - ایندریدا کولد. صدا نه تنها نگران کننده نبود ، بلکه تحلیل علمی مرتبط با ارزیابی منبع آن ، فقط رمز و راز پیرامون آن و اضطراب بیننده را تقویت کرد. قطعاً فیلمی ترسناک که ارزش تماشای آن را قبل از هالووین دارد.

 

کاربر گرامی اگر بدنبال فیلم های ترسناک کلاسیک هستید که بر اساس داستان واقعی ساخته شده مقاله ۱۰ فیلم ترسناک که بر اساس داستان های واقعی ساخته شده اند و ۱۰ فیلم ترسناک که بر اساس داستان واقعی ساخته شده اند (قسمت دوم) و سیزده فیلم ترسناک که بر اساس داستان واقعی ساخته شده اند را بخوانید. اگر بدنبال   فیلم یک داستان ترسناک کلاسیک   سال 2021 و دانلود فیلم ترسناک کلاسیک هستید ،  فیلم    یک داستان کلاسیک ترسناک  2021  واقعا ارزش دیدن ندارد.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Kia Sam :

    اینکه چه فیلمی ترسناک هست یا نه سلیقه ای هست, این فیلمهایی که نام بردید چندان ترسناک نیستند, فیلم ترسناک, فقط فیلمهای ژاپنی اصل مثل جو آن...

    1399/2/27 17:15
  • بهنام :

    گاهی جواب ندادن تلفن مفید است ... یکی از فیلم های ترسناک قدیمی فیلم حلقه The Ring است صمیمانه ترین روابط در سینما و به طور کلی در زندگی چیست؟ البته رابطه مادر و فرزند ، به ویژه مبارزه مادر برای فرزندش. این خط داستانی (به ویژه در فیلم های ترسناک) موفقیت آمیز است. در فیلم حلقه ، ما نه تنها با مادر فقیر ، بلکه با شخصیت اصلی - سامارا همدردی می کنیم ، زیرا دختر (هرچند مرده) نیز برای حق فرزند بودن می جنگد. او می خواهد آنچه را که در طول زندگی نداشت جبران کند. این فیلم ترسناک غیر عادی چیست که آن را از دیگر فیلم های ترسناک متمایز می کند؟ به نظر من ، فیلم برخلاف "برادران" دیگر ، واقعاً ترسناک و هیجان انگیز بود. اضطراب در او وجود دارد ، نوعی تنش عرفانی ، این دختر - سامارا واقعاً باعث ترس می شود و شبیه کاریکاتورها نیست ، مانند بسیاری دیگر از قهرمانان وحشت. شایان ذکر است که فیلم حلقه بسیار با کیفیت ساخته شده است. برای یک فیلم ترسناک ، این اهمیت دوچندان دارد ، زیرا این یک ملودرام نیست ، آرایش خوب و جلوه های ویژه در اینجا مورد نیاز است. در مورد جلوه های ویژه ، می توانم به فیلم روی کاست اشاره کنم ، این عکس های سیاه و سفید که جایگزین یکدیگر می شوند ، خوب ، همه اینها واقعاً "برای روح کافی است". تکرار می کنم ، طرح و ایده ای به ظاهر پیش پا افتاده ، اما همه چیز آنقدر خوب انجام شده و پردازش شده است که تماشای آن در عین حال دلپذیر و ترسناک است. به دلیل کیفیت کار خوب است ، اما ترسناک ... می فهمید چرا.) یک فیلم بسیار روانگردان ، در ذهن نفوذ می کند و می ترساند.

    1400/5/29 10:50
  • بهنام :

    یکی از فیلم های ترسناک قدیمی بابادوک است. پس از مرگ غم انگیز شوهرش ، آملیا به همراه پسر شش ساله اش ساموئل به خانه ای قدیمی در حومه نقل مکان می کند تا به نحوی از رنج رهایی یابد. با این حال ، بلافاصله پس از این حرکت ، پسر در حال حاضر غیر عادی شروع به رفتار پرخاشگرانه نسبت به همسالان خود می کند ، به همین دلیل است که خواهر ابتدا از آملیا و پسرش ، و سپس از مدرسه ای که کودک به آنجا رفت ، امتناع می کند. مادر شروع به شک می کند که کتاب مرموزی که سم دوست دارد شب ها بخواند مقصر همه مشکلات است. Babadook جنیفر کنت برای آن دسته از طرفداران ترس که از "جیغ کش" های مدرن خسته شده اند ، که در آنها تأثیر اصلی "ترس" بر اساس صداهای بلند ناگهانی است ، خسته می شود. بله ، در فیلم گاهی اوقات خش خش ها و جیرجیر های مختلفی وجود دارد ، اما این عناصر صوتی فقط ظاهر یک شخصیت شوم را ترسیم می کند. به هر حال ، در "بابادوک" گودال های خونین و سایر تکنیک های هک شده تقریباً هیچ فیلم ترسناک مدرن را نخواهید دید. در اینجا نقش اصلی به خود داستان واگذار می شود ، طرح داستانی که بیننده را از ابتدا تا انتهای فیلم در تعلیق نگه می دارد. همچنین ، هنگام تماشای "بابادوک" بینندگان قادر خواهند بود با دوران کودکی خود سفر موازی داشته باشند ، زمانی که بسیاری از چیزهای روزمره چیزی ترسناک به نظر می رسید. به عنوان مثال ، گوشه های تاریک در خانه ، صداهای مرموز - چنین صحنه های زیادی در فیلم وجود دارد. قافیه ای که در فیلم ظاهر می شود می گوید اگر حداقل یکبار در مورد "بابادوک" بشنوید ، هرگز نمی توانید از شر آن خلاص شوید. بر این اساس ، فیلم سازان پایانی بسیار غیرمنتظره را برای تماشاگران آماده کرده اند.

    1400/5/29 11:10

بیشتر بخوانید