فیلم ایرلندی شاهکار دیگری از مارتین اسکورسیزی

فیلم ایرلندی
نکته ای که در زمان دیدن فیلم ایرلندی، The Irishmanباید بدانید این است که باید خود را برای دیدن یک فیلم طولانی آماده کنید. سپس دوباره ، اگر از طرفداران مارتین اسکورسیزی هستید ، حتما می دانید که بیشتر فیلم های اسکورسیزی تمایل به زمان طولانی دارند. این یکی حدود 3 ساعت و نیم است ، بنابراین فرقی نمی کند. و صادقانه بگویم ، من به دلایل مختلف، وقتی که فیلم تمام شد تمایل داشتم هنوز ادامه داشته باشد. به نظر من همکاری 3 بازیگر بزرگ شناخته شده در سینمای جهان رابرت دنیرو ، جو پشی و پاچینو در یک فیلم بزرگ ، با کارگردانی اسکورسیزی، هر دلار و هر دقیقه اش ارزش دیدن دارد.
 
فیلم ایرلندی اثری از مارتین اسکورسیزی است که از سال 2007 خبر ساخت آن در جریان بود و تاکنون که آماده و پخش شد، براساس کتاب، شنیدم خونه ها رو نقاشی می کنید " I Heard You Paint Houses" (نویسنده چارلز برانت در سال 2004) ساخته شده است . اسکورسیزی گفته است که او واقعاً مطمئن نبود بتواند فیلم را بسازد یا خیر ، اما وقتی فناوری جلوه های ویژه ضد پیری  به وجود آمد ، او می دانست که می تواند - و نتفلیکس بودجه را تأمین کرد.جلوه های ویژه ضد پیری CGI باعث شد که رابرت دنیرو ، آل پاچینو و جو پشی در فیلم بدون اغراق به طرز چشمگیری جوان تر به نظر برسند.
 
آخرین شاهکار مارتین اسکورسیزی با عنوان فیلم ایرلندی بر اساس مصاحبه های فرانک شیران نوشته شده است. "نقاشی خانه ها" نوعی پوشش مافیایی برای قتل مردم بود که با "رنگ" اشاره به خونی دارد که هنگام شلیک گلوله روی دیوارها یا کف پاشیده می شد. 
 
طرح و داستان اصلی فیلم زندگی فرانک شیران (دنیرو) را دنبال می کند که داستان زندگی خود را برای کسی که از صفحه نمایش خارج است بازگو می کند و ما نمی توانیم او را ببینیم. Sheeran یک راننده است که با کامیون، تحویل گوشت بسته بندی را انجام می دهد - و شروع به فروش غیر قانونی به یک گانگستر در خانواده مافیایی ایتالیایی در فیلادلفیا میکند. فرانک دستگیر می شود - و وکیل وی بیل بوفالینو (ری رومانو) وی را از اتهامات مبرا می کند و شیران را به پسر عموی خود راسل بوفالینو (جو پشی) معرفی می کند. شیران شروع به انجام کارهایی برای راسل می کند،راسل بوفالینو از شیران برای کارهای سخت تر مانند ترورها استفاده می کند.
 
در اواسط فیلم فرانک به عنوان محافظ به جیمی هوفا (آل پاچینو) معرفی می کند.جیمز هوفا ، رهبر تیمسترها ، تأثیرگذارترین اتحادیه کارگری ان زمان است .هنگامی که درگیری داخلی این دو مرد قدرتمند (راس و هوفا) شروع می شود ، وفاداری شیران در بوته آزمایش نهایی قرار می گیرد.
 
نقش هوفا با بازی فوق العاده پاچینو است .این فیلم در واقع تاریخ مناسبی را برای دلیل ترور جان اف کندی JFK فراهم می کند. سرانجام تنش ها در خانواده بوفالینو و هوفا افزایش می یابد و.....
آل پاچینو در نقش جیمی هوفا ، تنها شخصیت تاریخی که نام او را شناختم ، نمایانگرترین نقش بود. بله ، مانند فیلم ذکر شده ، فقط نام هوفا را به عنوان رهبر اتحادیه به خاطر می آورم که بدون هیچ اثری ناپدید شد و چیز دیگری نیست ، بنابراین یادگیری اطلاعات بیشتر در مورد وی در اینجا آموزنده بود.
 
آل پاچینو به عنوان هوفا عالی است.وهر وقت او روی صفحه بود ، به دلیل کاریزمای بی نظیر شخصیتش ، تمام توجه را به خود جلب می کرد و لحظات زیادی در مورد Pacino وجود دارد که انتظار دارید. جای تاسف  است که اسکورسیزی و پاچینو قبلا با هم همکاری نداشته اند - اما اگر این فیلم تنها همکاری آنها باشد - واقعاً ارزش صبر کردن را داشت.
بدون دادن اطلاعات زیادی از فیلم (بدیهی است که در 3/5 ساعت ، فرصت زیادی وجود دارد) سه نفر De Niro  ، Pesci و Pacino واقعاً بار فیلم را بر دوش دارند. 
 
با وجود کارهای وحشتناکی که شیران انجام داده و انجام می دهد، دنیرو واقعاً شخصیت فرانک شیران را حفظ می کند. در اصل او ، می خواهد یک مرد خانواده باشد - اما در عین حال ، از زندگی انتخاب شده خود لذت می برد.
 
برخی شکایت دارند که فیلم خیلی طولانی است - اما من اصلاً چنین چیزی را احساس نکردم. صادقانه بگویم ، همانطور که در ابتدا گفتم ، نمی خواستم فیلم به پایان برسد ، زیرا می دانستم همکاری این 3 نفر شاید فقط یک بار در یک مدت طولانی اتفاق بیافتد. لایه ها و تکامل هایی برای هر شخصیت (حتی شخصیت های کوچک) وجود دارد که ما امروز واقعاً در فیلم ها نمی بینیم.
با وجود فیلم ایرلندی  ، اسکورسیزی ثابت کرده است که هنوز در صدر بازی خود قرار دارد و اگر ایرلندی حتی آخرین فیلم او باشد که این افراد بزرگ در آن حضور دارند، یک فیلم عالی است.واقعاً شگفت انگیز است که ده ها سال در زندگی حرفه ای اش ، فیلمساز هنوز هم می تواند چیزی به این زیبایی را بسازد . در سن 77 سالگی ، اشتیاق و فداکاری او هنوز مانند اوایل زندگی اش است.
 
تنها شکایت من در مورد ایرلندی ها ، و این خود ضربه زدن به فیلم نیست ، این است که من فرصتی برای دیدن آن در سینما پیدا نکردم. اگر این کار را کردید ، خود را خوشبخت بدانید ، زیرا من مطمئن هستم که اسکورسیزی می خواست این را تجربه کند. اگر هنوز فرصتی برای انجام آن دارید - حتما انجام دهید. اگر از طرفداران Goodfellas و Casino هستید (چه کسی نیست؟) مطمئناً از فیلم ایرلندی هم لذت خواهید برد. 
 
در حالی که رابرت دنیرو شخصیت اصلی فیلم یعنی فرانک شیران را بازی می کرد ، او در حال بازی در نقش مردی بود که صرفاً به دستور قدرت هایی که وجود دارند کار می کرد. با بازی به طور عمده یک شخصیت فرومایه ، خود دنیرو اغلب تحت تأثیر Pesci و Pacino بود که شخصیت های بزرگ و جالب Russ Buffalino و Jimmy Hoffa را بازی می کردند. بهترین صحنه های دنیرو در اینجا در آن سکانس پر تنش بین راس و فرانک که به سمت فرودگاه رانندگی می کردند،بود. آن صحنه های اکثراً بدون کلمات می توانست ناخوشایند و غیرقابل تحمل شود، اما چنین نمی شود.
 
جو پشی یکی از پرکار ترین بازیگران دهه 1990 بود ، اما از اوایل قرن جدید کم کار شد. برنده اسکار در نقش تامی فرار در "GoodFellas" بود. با این حال ، قدرت Pesci به عنوان یک بازیگر هرگز کم نشد. حتی در لحظات آرام فیلم ایرلندی،  اقتدار و کنترل مطلق را به وجود آورد. 
همکاران اسکورسیزی در این فیلم همه برتر بودند. فیلمنامه توسط استیو زیلیان نوشته شده است ، به خاطر فیلمنامه برنده جایزه اسکار از "لیست شیندلر" و یکی دیگر از حماسه های اسکورسیزی "دار و دسته نیویورکی".
تدوین فیلم توسط تلهما شونماکر ، سردبیر اسکورسیزی برای همه فیلم های خود از زمان "Raging Bull" (بردن یک اسکار با آن ، "Aviator" و "The Departed") انجام شده است.
این فیلمبرداری توسط Rodrigo Prieto بود که به خاطر کارهایش در " Brokeback" ، "Babel" و خود Scorsese "Silence" مشهور بود.
امتیاز موسیقی توسط رابی رابرتسون بود که از زمان "Raging Bull" در اکثر فیلم های اسکورسیزی  تهیه کننده بوده است.
 
حال شما بگویید، بهترین فیلم که تاکنون دیده اید چیست؟ فیلم مورد علاقه شما از اسکورسیزی چیست؟  نظرات خود را با کاربران خوره فیلم! به اشتراک بگذارید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید