15 فیلم علمی تخیلی که سازندگان آن قادر به پیش بینی آینده بودند

چه کسی فکر می کرد، فیلمی که روزگاری روی تلویزیون دیده، بزودی بخشی از زندگی ما خواهد شد. مهم نیست که چقدر خنده دار و غیر واقعی به نظر می آمده ، اما کسی که داستان های علمی را اختراع کرده است، نبوغ واقعی دارد که تعداد بی شماری مورد از اختراعات جالب و مهمتر از همه بسیار مفید را به جهانیان اعطا کرده است.
 
 

1.  (Videodrome (1983

آنچه این فیلم پیش بینی کرد:بارگذاری فیلم
 
هر روز تعداد دفعات بی شماری از فیلم ها در یوتیوب بارگذاری می شود: از ضرب و شتم ، شکنجه ، قتل ، فیلم های احمقانه ، کلیپ های نه چندان هوشمندانه و چیزهای دیگر که در فیلم افسانه ای کروننبرگ به چشم می خورد. و آنچه که روزگاری بخشی از داستان بود ، متأسفانه ، امروز به یک واقعیت کمی دلپذیر بدل شده است.
 

2. سیاره ممنوعه (1956)

Forbidden Planet - سیاره ممنوعه  \ عکس
 
آنچه این فیلم پیش بینی کرد: تلفن همراه. 
فیلم عالی علمی تخیلی دهه پنجاه دنیایی را پیش بینی کرد که در آن مردم از ارتباطات دستی کوچک استفاده می کنند که به طور مشکوک مانند تلفن های همراه مدرن به نظر می رسند. بنابراین معلوم می شود که پیام آوران قرن ها وجود داشته اند و آینده نزدیک را در فیلم های عجیب و غریب خود پیش بینی می کنند.
 

3. فیلم استار ترک: تصویر متحرک  (1979)

The Motion Picture Star Trek  \ عکس
 
آنچه این فیلم پیش بینی کرده است: هدست بلوتوث ، نمایش پرده های کریستال ، مترجم جهانی. 
همانطور که معلوم شد ، این فیلم ایده های درخشان بسیاری را به نمایش گذاشت که با اعتماد به نفس راه خود را به سمت واقعیت پیمودند. فقط تصور کنید که حتی از چند دهه قبل، حتی یک مترجم جهانی پیش پا افتاده مانند یک اختراع فوق العاده به نظر می رسید.
 

4.فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک (2004)

The Eternal Sunshine of the Spotless Mind
 
آنچه این فیلم مشهور در سینمای جهان پیش بینی کرد: پاک کردن حافظه. 
نیازی به گفتن نیست ، دنیای مدرن هم غافلگیرکننده و هم ترسناک است. و در حالی که دانشمندان هلندی در مورد این واقعیت صحبت می کنند که داروهای قلبی تأثیر مشابهی دارند ، وقتی صحبت از پاک کردن خاطرات آسیب زا می شود، اشخاصی که از کنار یکدیگر ماندن خسته می شوند ، به راحتی در حال آزمایش با دستگاهی هستند که می تواند حافظه را پاک کند. با بازی بازیگر مشهور جیم کری
 

5. زنی در ماه (1928)

A Woman on the Moon 
 
 
آنچه این فیلم پیش بینی کرد: سفر فضایی. 
 
دهه های قبل، ناسا فقط رویای فرود آمدن مردی روی ماه را داشت ، این فیلم آلمانی پیش بینی های دقیقی را در مورد آینده اکتشافات فضایی انجام داد. این موشک نه تنها دارای موشک چند مرحله ای است که برای فرار از جو از سوخت مایع استفاده می کند ، بلکه شمارش معکوس پرتابی را نیز دارد که از ده به صفر می رسد - دقیقاً همان چیزی است که به زودی در دنیای مدرن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 

6. جتسونز: سینما (1990)

Jetsons: Cinema
آنچه این فیلم پیش بینی کرد: جاروبرقی رباتیک. 
جتسونها یک چیز واقعاً ابتکاری ، یعنی جاروبرقی رباتیک را ایجاد کرده اند.
 

7. پسر کابلی 1996

The Cable Guy \ عکس
آنچه این فیلم پیش بینی کرد: خرید از خانه ، بازی های آنلاین. 
 
به یاد داشته باشید که چگونه در فیلم "پسر کابلی" جمله بسیار امیدوار کننده ای وجود داشت که می گفت: "به زودی در هر خانه آمریکایی یک تلویزیون ، تلفن و رایانه نصب می شود. شما می توانید بدون ترک خانه خود اقدام به خرید کنید و مورتال کامبت را با یکی از دوستان در ویتنام بازی کنید. بدون پایان دادن به احتمالات! " . و می دانید چه شد؟ همه موارد فوق به یک حقیقت واقعی تبدیل شده است که در واقعیت تجسم یافته است.
 

8. مکس دیوانه 2

Mad Max 2: Road Warrior
 
آنچه این فیلم پیش بینی کرد: جنگ منابع. 
 
و همه چیز خوب خواهد بود ، اما بدتر و بدتر ، برای فیلم "Mad Max 2: Road Warrior" شروع به نگاه بیشتر و پیش بینی درباره جنگهای قریب الوقوع برای منابع می کند. در حقیقت ، دولتها قبلاً دریافته اند كه جنگ كامل برای منابع طبیعی امكان پذیر است و سازمان ملل متحد كمبود مواد طبیعی را به عنوان سوخت برای درگیری ها در مناطقی مانند دارفور و اوکراین اعلام كرده است.
 

9. دشمن ملت (1998)

Enemy of the State
 
آنچه این فیلم پیش بینی کرد: جاسوسی از شهروندان
 
پس از افشاگری هایی که دولت های غربی در حال جاسوسی از شهروندان خود هستند ، این توطئه در اواخر دهه نود شروع می شود به نظر می رسد بسیار کمتر شبیه به مزخرفات پارانوئید نیست و یادآور آنچه اکنون اتفاق می افتد است. از این گذشته ، همه جا در کنترل کامل است ، که هر روز سخت تر و سخت تر می شود.
 

10. برادران فوق العاده ماریو

Super Brothers Mario
 
آنچه این فیلم پیش بینی کرد: سقوط مرکز تجارت جهانی. 
این باید به ستون نظریه توطئه برود ، برای این که چگونه بخشی را بخوانیم که یک قطعه واحد به طرز عجیبی از 11 سپتامبر را نشان می دهد. این عمل تقریباً در اواخر فیلم اتفاق می افتد ، هنگامی که برج های دوقلوی ، به سادگی با تکیه به یکدیگر ، مانند یک توهم لرزان در هوا فرو می روند.
 

11. شبکه (1976)

The Network
 
آنچه این فیلم پیش بینی کرد: شبکه تلویزیونی. 
 
علیرغم این واقعیت که این فیلم تقریباً چهار دهه قبل تولید شده است ، شبکه برنده اسکار در امروز به همان اندازه مرتبط است که در زمان انتشار، اولین بار در سال 1976 بود. این امر تا حد زیادی به دلیل دقیق بودن ایده و طرح صورت می گیرد. مخصوصاً لحظه ای که درباره تلویزیون و شبکه های خبری پر شور که هر وسیله ای را رتبه بندی می کنند، صحبت می کند.
 

12. Americaphone 1979

آنچه این فیلم پیش بینی کرد: مشکلات اقتصادی آمریکا ، فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و ظهور چین. 
 
متأسفانه به نظر نمی رسد ، اما این طنز طولانی فراموش شده ، دولت ورشکسته ایالات متحده را نشان می دهد ، که برای جمع آوری پول برای اقتصاد بیمار خود باید یک تله تون راه اندازی کند. این فیلم همچنین از وسایل نقلیه هیبریدی ، پایان اتحاد جماهیر شوروی و چین ، گذار به سرمایه داری و تبدیل شدن به یک ابرقدرت ، ویتنام ، تبدیل به یک قطب جاذبه مهم گردشگری ، ممنوعیت های سیگار کشیدن و آینده ای که هنوز پسران ساحل در آن محبوب هستند ، می شود. روی هم رفته ، این یک دیدگاه کاملاً دقیق از دنیایی است که امروز ما آن را خانه می نامیم.
 

13. شبکه (1995)

The Network
 
آنچه این فیلم پیش بینی کرد: سرقت هویت ، سفارش پیتزا آنلاین. 
 
سرقت داده های شخصی نشان داده شده در این تریلر عجیب و غریب ممکن است در اواسط دهه نود بسیار دور از ذهن به نظر برسد - بیاد بیاوریم رایانه هایی که در فیلم با ساندرا بولاک می بینیم هنوز مجهز به دیسک های فلاپی هستند. اما اگر این جزئیات را نادیده بگیرید و با نگاهی هوشیار به واقعیت نگاه کنید ، می فهمید که سرقت داده های شخصی از طریق اینترنت در قرن بیست و یکم شروع شده است.
 

14. نامه ای به شما (1998)

A letter to you
 
آنچه این فیلم پیش بینی کرد: اینترنت. 
 
شاید این همان فیلمی باشد که ایده او نبوغ شیطانی را به سمت ایجاد آشنایان مجازی سوق داد ، که در اوج محبوبیت دنیای مدرن قرار گرفت. اما برگردیم به دهه نود ، وقتی این همه چیز جدید بود و مردم توافق کردند که از طریق نامه ها ، یادداشت ها و تماس ها به روش قدیمی ملاقات کنند.
 

15. مرد (1972)

The Man
آنچه این فیلم پیش بینی کرد: پرزیدنت اوباما. 
چه کسی تصور می کرد که این فیلم در سال 1972 سی و شش سال پیش از آنکه آمریکا اولین رئیس جمهور سیاه پوست  را داشته باشد ، می تواند یک رویداد مهم سیاسی را پیش بینی کند.
کدام مورد به نظر شما عجیب تر بود؟ در بخش نظرات با کاربران به اشتراک بگذارید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید