جزئیات منحصر به فرد در مجسمه های جیمی سالمون

عکس از مجسمه دیوید بووی
امروزه بسیاری از افراد خلاق، مجسمه سازان، هنرمندان و حتی عکاس ها  موضوعات مختلفی در آثار خود را که گاهی اوقات دیگران نمی توانستند نشان دهند، با جزئیات منحصر به فرد در مجسمه ها حک می کنند و همه چیز به این دلیل است که جهان زیبا و چند وجهی است و هر خالق قادر به نشان دادن هنری از خود است.
اما اگر زیبایی به معنای واقعی کلمه بر روی سطح قرار بگیرد، ما به سادگی آن را متوجه نمی شویم.ایده این است که در کار چنین مجسمه سازی مانند جیمی سالمون (Jamie Salmon)، که تمام زیبایی های انسانی را در جزئیات منحصر به فرد نشان می دهد،وارد شویم.
 
عکس از مجسمه پابلو پیکاسو
جیمی یک خالق خود آموز است که در انگلستان متولد و بزرگ شده است. در یک دوره آگاهانه تر، او به کانادا نقل مکان کرد، جایی که فعالیت خلاقانه اش آغاز شد. در ابتدا، Salmon کار مجسمه سازی را انتخاب نکرد، او به عنوان یک هنرمند اثرات و صنایع دستی که اغلب در فیلم ها و سریال های تلویزیونی استفاده می شود را ایجاد می کرد . جالب توجه است، برای اولین بار او را دیدم که چگونه به طرز ماهرانه ای  با ابزار دستی کار می کند، ایجاد یک هیولا، یا شخصیت های حماسی دیگری از یک فرد عادی، او با کمک گرفتن از موادی مانند سیلیکون، رزین های مختلف، مو، پلاستیک و حتی پارچه استفاده می کند.
تم های این مجسمه ساز بسیار متنوع هستند. او نه تنها نقاشی های انسانی دقیق و اناتومی دقیق را ایجاد می کند، بلکه همچنین به آنها ویژگی هایی که فقط برای آنها مشخص است می افزاید. خود مجسمه ساز می گوید که دوست دارد انسان و بدن انسان را به نمایش بگذارد که طبیعت آن را شکل داده است، در حالی که به دیگران، بینندگان خود، فرصتی برای کشف جهان با چنین ابزار ظریف می دهد.
او استدلال می کند که در زمان فعلی هر کس تقریبا وسواس خود و ظاهر خود را دارد، شیوه ای که دیگران از طریق منشور فرم آلی چهره اش و دیگر جنبه های دیگر آن را درک می کنند.
او همچنین استدلال می کند که در زمان های مدرن است که هر یک از ما آزاد است که با همه چیز را با اختیار خودمان تغییر دهیم و این چیزی است که واقعا او را مورد توجه قرار می دهد
 
جیمی می گوید مهم ترین بخش کار یافتن ایده است. اول از همه،  روند ایجاد، مدل سازی و دکوراسیون و چارچوب ساخته می شود و پس از آن سیلیکون بر روی آن قرار می گیرد که مسئول پوست انسان است و تنها پس از آن روند فرایند اصلی، که در استفاده صحیح از قطعات پلاستیکی، سرامیک، موی طبیعی و رنگ و سایه است، می آید. و تنها پس از آن می توانیم با خیال راحت بگوییم کار تمام است.
البته، مجسمه سازان زیادی در جهان وجود دارند که در سبک مشابه Salmon کار می کنند. اما، نگاهی به آثار او، در ابتدا او احساس وحشت غیر قابل بیان را از چگونگی واقعی بودن آن حس می کنیم و تنها بعد از آن با چسبیدن به جزئیات بیشتر و بیشتر، جالب و هیجان انگیز می شود.
مجسمه ساز اشیای هنری منحصر به فرد را ایجاد می کند که در آن شما می توانید آشنا ترین چهره هایی را برای هر یک از ماشناخته شده است را پیدا کنید. بنابراین در مجموعه قابل توجه خود، دارای یک پرتره از دیوید بووی، پابلو پیکاسو، دیوید لینچ و دیگر شخصیت های برجسته است.
عکس از مجسمه دیوید لینچ
بقیه آثار فقط افرادی هستند که الهام بخش مجسمه ساز برای کار و یا کسانی که در رویا دیده و به عنوان یک ایده به سراغ او آمده اند.مجسمه ساز می گوید که دوست دارد یک ظاهر غیر استاندارد انسان را که فراتر از عرف معمول است نشان دهد و بنابر این در آثار او می توان هر دو مجسمه های زنان  جوان  و افراد سالخورده با ویژگی آنها و چروک هایی که پنهان نیستند را دید.
مجسمه ساز می خواهد زودگذر بودن زندگی انسان را نشان دهد
جیمی توانست اولین کارهای بزرگ خود را در سال 2004 به دنیا نشان دهد، درحالیکه شروع به کار با مجسمه ساز مشهور دیگر یعنی جکی سئو کرد. تنها چند سال بعد او توانست تعداد زیادی از آثار باستانی و نقاشی را ایجاد کند که به لطف آن، او توانست توجه جمع آوری کنندگان و خریداران از سراسر جهان را جلب کند که به او کمک کرد تا آثار خود را در مزایده نمایش دهد.
بنابراین تعجب آور نیست که آثار جیمی در حال حاضر در گالری های مختلف جهان و در مجموعه های خصوصی نمایش داده می شود.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید