مکرمه قنبری که بود و چرا پیکاسوی ایران نامیده شد

در
نقاشی
کمپانی فاکس هالیوود تصمیم گرفته فیلم زندگی مکرمه قنبری را بسازد ، آنهم با بازی مریل استریپ در نقش ایشان .
 
این خانم ،  مکرمه قنبری ساکن یکی از گمنام ترین روستاهای مازندران(دریکنده) است .مکرمه قنبری قبل از نقاش شدن ، در سنین جوانی مجبور به ازدواج شد و هرگز فرصتی برای تحصیل به دست نیاورد ، نه فرزند بزرگ کرد ، کشاورزی کرد و به عنوان متخصص التیام و بهبود زخم، خیاطی و آرایش کار می کرد. به گفته خودش ، ازدواج او یک ازدواج ناخوشایند بود. ( او هرگز شوهر فقید خود را در نقاشی های خود وارد نكرد.) از 64 سالگی بود كه قنبری نقاشی را شروع كرد و هیچ وقت آموزش رسمی ندید.
نقاشی
وقتی فرزندانش که نگران سلامتی او بودند دیگر اجازه کار مزرعه و گله گاو را که از آن لذت می برد به او ندادند ، قنبری به عنوان راهی برای بیان احساسات خود به کار نقاشی روی آورد. در دشت های خزر شمال ایران که قنبری در آن متولد شده و زندگی می کرد ، زنان اغلب وابستگی شدیدی به احشام خود دارند قنبری بیوه ، که در اوایل دهه شصت زندگی خود بود ، وقت خود را صرف مراقبت از گاوهایی که دوست داشت و کارهای مزرعه ای کرد ، تا اینکه خیلی بیمار شد و مجبور شد برای مراقبت های پزشکی به تهران برود.
نقاشی
در حالی که او در رختخواب بیمار بود ، فرزندانش که نگران سلامتی او بودند ، گاوها را فروختند تا حجم کار او را کاهش دهند. اما عمل خیرخواهانه آنها او را به افسردگی سوق داد. اولین نقاشی او پرتره یکی از گاوهایی بود که خیلی دلش برای او تنگ شده بود.
 
نقاشی
یکی از دوستانش برای بیان خودش کاغذ و مداد رنگی به او داد و قنبری بلافاصله با وسواس شروع به طراحی کرد. به مدت چهار سال ، او از ترس از آنچه همسایگانش فکر می کنند ، هنر خود را مخفی نگه داشت. او یک کشاورز بی سواد و یک زن بود - چه حقی داشت که قلم مو را روی کاغذ بکشد؟
 
نقاشینقاشی
نقاشینقاشی
نقاشی
 
او اواخر شب نقاشی می کرد و اگر کسی به خانه می آمد ، کار خود را پنهان می کرد و در مورد رنگ دستانش دروغ می گفت. اما روحیه خلاقیت او سرکوب نشد. کار او به دیوارهای خانه ، اجاق گاز و پشت کاغذ دیواری های دور ریخته شده راه پیدا کرد. هنگامی که او علاقه جدید خود را کشف کرد ، پسرش 50 برگ کاغذ برای مکرمه قنبری آورد و او به زودی دو طرف همه آنها را نقاشی کرد و هنگامی که از فروشگاه خریداری نمی کرد ، رنگهای طبیعی خود را ساخت.
نقاشی
در ابتدا همسایگان او شوکه شده و با ایده خلاق و جدید او مخالفت کردند. نه تنها برای یک کشاورز تحصیل نکرده نقاشی کشیده نمی شد ، بلکه عقایدسخت گیرانه استفاده از شخصیت های انسانی  در هنر را منع می کردند. اما  مکرمه قنبری هرگز احساس نکرد که هنر او با ایمانش مغایرت دارد. وقتی از او در این باره سوال شد ، وی گفت ، "من به مدرسه نرفتم و سواد خواندن و نوشتن ندارم ، بنابراین شناخت کافی ندارم . "نقاشی های قنبری که با شاگال مقایسه شده اند و به نظر می رسد چیزی از رویای رنگارنگ است ، داستانهایی است که وی شب ها شنیده است. چهره های شگفت انگیزی از گوشه و کنار خانه کوچک او ، آدم و حوا ، یک جفت جوان عاشق و ....
نقاشی
کارهای مکرمه قنبری قبل از اینکه در سال 2005 در سن 77 سالگی فوت شود ، بیش از همسایگانش به پیروزی رسید. نمایشگاهی از کارهای وی در پایتخت تهران بود ، مستندی در مورد او ساخته شد و مردم از سراسر جهان برای ملاقات با او آمدند. شایعاتی درباره یک نسخه بیوگرافی هالیوود با بازی مریل استریپ در نقش ایشان وجود داشت. مکرمه قنبری ، همانطور که شناخته شده بود ، "پیکاسوی ایران" نامیده شده است. امروز خانه کوچک او موزه است. و همسایگان درها و دیوارهای ورودی خود را به یاد او نقاشی می کنند.
نقاشی
مکرمه قنبری در سن هفتاد سالگی به شهرت جهانی می رسد ، هر چند که در ایران خودمان تعداد زیادی او را نمی شناسند ولی نمایشگاههایی در آمریکا و اروپا برپا میشود که آثار او را به نمایش می گذارند .

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

نبش قبر سالوادور دالی نقاش شهیر اسپانیایی صادر شد

در

 سالوادور دالی

یک قاضی در مادرید حکم نبش قبر سالوادور دالی، نقاش اسپانیایی را صادر کرده تا کارشناسان نمونه دی‌‌ان‌ای او را بگیرند و بررسی کنند. بدین ترتیب قاضی به درخواست زنی که ادعا می‌کند دختر دالی است پاسخ مثبت داده است.
زنی که به شغل فالگیری با کارت‌های تاروت در ایالت "خیرونای"  اسپانیا مشغول است ، مدعی شده که دختر سالوادور دالی نقاش شهیر اسپانیایی ، که 28 سال پیش درگذشته می باشد. این زن که پیلار آبل مارتینز نام دارد و و در سال ۱۹۵۶ در شهر فیگرس در خیرونا متولد شده ، مدعی است که حاصل معاشقه نقاش مشهور اسپانیایی با یکی از خدمتکاران می باشد.(سیارک)

پیلار آبل مارتینز در تلاش است تا برای تطابق دی ان ای  خود و سالوادور دالی نقاش شهیر اسپانیایی ، از دادگاه دستور نبش قبر بگیرد و قاضی در مادرید اسپانیا با حکم نبش قبر سالوادور دالی ،  موافقت کرده است . در صورت ثابت شدن این ادعا او حق استفاده از سود حاصله از فروش آثار  سالوادور دالی را دارد. سالوادور دالی نقاش شهیر اسپانیایی کل دارایی خود را به دولت اسپانیا واگذار کرده است. سالوادور دالی و همسرش گالا در زندگی مشترک ۴۸ ساله فرزندی نداشته اند و به گفته سالوادور دالی ، او از رابطه جنسی بیزار بوده است.

سبک نقاشی های سالوادور دالی که در سال ۱۹۸۹ در فیگرس فوت شد  سوررئالیسم می باشد.

سالوادور دالی با لوئیس بونوئل، فیلمساز اسپانیایی در 2 فیلم به نام های "سگ اندلسی" و "عصر طلایی" همکاری کرده بود.(سیارک)

نقاشی از سالوادور دالی

نقاشی از سالوادور دالی

نقاشی از سالوادور دالی

نقاشی از سالوادور دالی

نقاشی از سالوادور دالی

نقاشی از سالوادور دالی

نقاشی از سالوادور دالی

نقاشی از سالوادور دالی

نقاشی از سالوادور دالی

نقاشی از سالوادور دالی

نقاشی از سالوادور دالی

نقاشی از سالوادور دالی

نقاشی از سالوادور دالی

نقاشی از سالوادور دالی

نقاشی از سالوادور دالی

نقاش سالوادور دالی

نقاشی از سالوادور دالی

نقاشی از سالوادور دالی

نقاشی از سالوادور دالی

نقاشی از سالوادور دالی

نقاشی از سالوادور دالی

نقاشی از سالوادور دالی

نقاشی از سالوادور دالی

نقاشی از سالوادور دالی

نقاشی از سالوادور دالی

نقاشی از سالوادور دالی

نقاشی از سالوادور دالی

نقاشی از سالوادور دالی

نقاشی از سالوادور دالی

نقاشی از سالوادور دالی

نقاشی از سالوادور دالی

نقاشی از سالوادور دالی

نقاشی از سالوادور دالی

نظرات

در ادامه بخوانید...

درآمد دختر 5 ساله استرالیایی از نقاشی

در

شاید به نطر زیاد عجیب نباشد زیرا تمام کودکان از خط خطی کردن دیوارها در زمان کودکی خوششان می آید و از زمانی که مدادرنگی  را می شناسند شروع به خط و خطوط کشیدن روی در و دیوار و به اصطلاح نقاشی می کنند. 
کاساندرا جی  یا کسی جی (Cassie Gee)، دختر پنج‌ ساله استرالیایی هم  در سن دو سالگی نقاشی را شروع کرد . اما در سن پنج سالگی  شروع به فروش نقاشی هایش نمود. و از این راه صدها دلار درآمد کسب کرد او برای کشیدن نقاشی هایش از رنگ  آکریلیک ترکیب شده با آب روی بوم استفاده می کند و از انگشتانش یا استفاده از چنگال یا سیخ کباب برای کشیدن استفاده می کند و  تجربیاتی هم در زمینه کار با رِزین و جوهر دارد. تا الان 200 نقاشی  فروخته و مقداری از درآمدش را به سازمان‌های خیریه از جمله سازمان‌های حمایت از زنان بی‌خانمان و بیماران بخشیده است. این دختر پنج‌ساله استرالیایی صاحب صفحه‌ای در اینستاگرام و فروشگاهی در سایت "اتسی" (etsy) می باشد.(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

نتیجه آزمایش دی ان ای سالوادور دالی

در


پیلار آبل، طالع بین و فال‌گیر ۶۱ ساله، طی دهه گذشته سعی داشته ثابت کند که فرزند رابطه‌ای است که مادرش و سالوادور دالی، نقاش اسپانیایی در سال ۱۹۵۵ با هم داشتند.
از این رو در ماه ژوئن سال جاری یک دادگاه محلی دستور نبش قبر سالوادور دالی داد تا نمونه‌‌برداری دی‌ان‌ای از مو، استخان و ناخن‌های جسد دالی به انجام برسد.
یک ماه بعد، متخصص‌ها وارد سردابه زیر موزه دالی شدند و از بدن او نمونه‌برداری کردند. پس از آزمایش نمونه‌ها، بنیاد دالی، که مسئولیت نگه‌داری از اموال او را بر عهده دارد، اعلام کرد نتیجه آزمایش‌ها نشان می‌دهد که دالی پدر پیلار آبل نیست.

نبش قبر سالوادور دالی نقاش شهیر اسپانیایی صادر شد


این نهاد در بیانیه‌ای اعلام کرد: "نتیجه آزمایش به هیچ عنوان برای ما غیرمنتظره نیست، برای اینکه هیچ سندی وجود ندارد که درستی ادعای پیلار آبل درباره فرزندی دالی را به اثبات برساند."
"خوشحالیم که دیگر می‌توانیم این بحث پوچ را پشت سر بگذاریم. خوشنود هستیم که بتوانیم دوباره همه وقت و توان خود را صرف مدیریت مجموعه عظیم آثار نقاشی او کنیم."
پیلار آبل، در گفت‌وگویی با روزنامه ال پائیس اعلام کرد که هنوز او یا وکیل‌هایش نتیجه آزمایش‌های دیان‌ای را ندیده‌اند.
او گفت: "تا زمانی که نتیجه رسمی به دستم برسد، می‌توانند هرچه می‌خواهند بگویند. من قایم نمی‌شوم. نتیجه آزمایش هرچه باشد - چه مثبت چه منفی - وقتی که نتیجه به دستم رسید، یک کنفرانس خبری برگزار می‌کنم و درباره نتیجه آزمایش توضیح خواهم داد."
او افزود: "اگر هم نتیجه آزمایش منفی باشد، باز هم یک آبل هستم."
پیلار آبل مدعی شده بود که مادربزرگش راز پدرش را به او گفته بود: "او به من گفت 'می‌دانم که دختر پسر من نیستی. دختر یک نقاش بزرگ هستی، اما با وجود این تو را دوست دارم ' ."
ده سال پیش، یک حکم قضایی به خانم آبل اجازه داد تا از ماسکی که دالی هنگام مرگ بر صورت داشت برای نمونه‌برداری دی‌ان‌ای استفاده کند. اما، آن آزمایش نتیجه‌ای قطعی نداشت.
نارسیس باردالت، مردی که در سال ۱۹۸۹ بدن دالی را برای خاک‌سپاری آماده کرده بود، یکی از اعضای گروه نبش قبر بود. او گفت: "سیبیل دالی دست نخورده و مرتب بود. مثل عقربه‌های ساعت، ۱۰:۱۰. همان‌طور که او دوست داشت."
وی افزود: "صورت او با یک دستمال ابریشمی پوشیده شده بود. یک دستمال باشکوه. وقتی که پارچه را برداشتند، ذوق‌زده شدم، برای اینکه دیدم سیبیل دالی خراب نشده بود. تحت تاثیر قرار گرفتم. حتی موی او را هم می‌شد دید."

نظرات

در ادامه بخوانید...

20 نقاشی شگفت انگیز با چاقو

در

نقاشی چاقو

نلی فرانسوا یک فرانسوی  بومی مارسی، که از صحنه های پیش پا افتاده و ساده  و راه حل های استاندارد در زمینه عکاسی خسته شده است و به نقاشی رو آورده، به همین دلیل است که شاهکارهای شگفت انگیز، غیر معمول و پر از پرتره های احساسی را ،  نقاشی چاقو ساده  ، به تمام جهان ارائه می دهد - تصاویر نقاشی شده از عکس هایی است، که با استفاده از یک چاقو و پالت رنگ درست شده اند.

 

عکس نقاشی چاقو

با نگاهی به چنین شورش رنگ، انواع احساسات ایجاد می شود: بعضی ها آن را دوست دارند، بعضی چشم هایشان را از رنگ های روشن برمی گردانند. اما نمی توانند به آثار فرانسوا بی تفاوت باشند. کار او، در این روش غیر معمول و گاه به ظاهر پر هرج و مرج انجام می شود، دیدگاه ها را جذب می کند و مجبور می کند نقاشی های او را  را دوباره و دوباره ببینند.

 

چشمانش 

غم و اندوه

او مایل به اشتراک گذاشتن نقاشی هایش می باشد و می گوید که چگونه نقاشی های خود را ایجاد می کند. او می گوید که عکس هایی او را جذب می کند که بیشترین تاثیر را دارند و حداکثر تاثیر احساسی و حساسیت را به همراه می آورند.

 

نقاشی با چاقو

و پس از آن، با ارائه طیف وسیعی از رنگ روی  بوم ، با کمک یک چاقو، آنها را با حرکات ناگهانی و هرج و مرج، که در نقاشی ایجاد خطوط تیز و شکسته ای می کند، اعمال می نماید.

 

طرح نقاشی چاقو

 

پرتره یک دختر 

پرتره یک مرد

به چی فکر میکنه؟

انتخاب رنگ ها، به گفته هنرمند، به صورت جداگانه برای نقاشی روی هر عکس انجام می شود. او شخصیت های منحصر به فرد  و مشهور را در کارهایش برجسته نمی کند. بلکه افراد ساده، دوستان و آشنایان، و همچنین عکس هایی که در اینترنت می بیند، می توانند قهرمانان نقاشی های او باشند. هر تن و سایه به دقت برای پس زمینه  و کلی احساس : رنگ های تیز تر، آبی تر - برای کار غم انگیز و تاثیر گذار، و رنگ های روشن، آفتابی، از زرد به قرمز آتشین - برای جسارت

 

تصویر رنگی زیبا

کشیدن نقاشی چاقو

او ساکت است

چهره آنها

اشک

عمق تصویر به واسطه چشم های روشن بیان شده - تنها چیزی که نقاش به طور کامل در چهره انسان به تصویر می کشد، دقیق تر از همه جزئیات است. آبی یا قهوه ای، آنها مانند یک آینه روح هستند، چشم ها سخن می گویند : غم و اندوه، شادی، غم و اندوه و یا تعجب، زندگی گذشته و یا احساسات دیوانه وار در عکس ملاحظه می شود.

 

پسر بچه

آرامش و قدرت

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

نقاشی زنده، این نقاش روی بدن و لباس افراد نقاشی می کشد

در

نقاشی های الکسا میاده زنده هستند، این هنرمند نقاش بجای نقاشی روی بوم و آویزان کردن در گالری ترجیح داده از بوم های انسانی استفاده کند و به نقاشی جان ببخشد.

او از این نقاشی های زنده عکس می گیرد، در زیر تعدادی از این عکس ها را مشاهده می کنید.

در نقاشی های او استفاده زیاد از رنگ ها جلب توجه می کند، وقتی با دقت بیشتر و از نزدیک به آنها نگاه می کنید ترکیب زیبایی از اندام انسان و رنگ ها را می بینید که به بهترین نحو در کنار هم قرار داده شده است.

 

بیشتر سبک های نقاشی طی صد ها سال تکمیل شده است، سبک الکسا حرف جدیدی در نقاشی است، او انسان را روی انسان نقاشی می کند.

 

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

نقاشی های هنرمندان با استعداد خیابانی از سراسر جهان 5 هنرمند

در

هنرمند با استعداد خیابانی از سراسر جهان

انجام کارهای هنری در محیط های بیرون کار آسانی نیست. آب و هوای غیر قابل پیش بینی، «بومهای غیر استاندارد» و مأموران اجرای قانون میتوانند تمام تلاش هنرمند را نادیده گرفته و از بین ببرند. به همین دلایل سازندگان نقاشی های خیابانی مستحق احترام ویژه هستند.
ما کار جسورانه و خلاقیت را همیشه تحسین می کنیم و به شما پیشنهاد می کنیم که در فضای هنر خیابانی غرق شوید و معنای عمیق آثار هنرمندان نقاش باهوش هنر خیابانی را از سراسر جهان تجربه کنید. هر یک از آنها دارای سبک منحصر به فرد خود است، کار هر کدام از آنها یک علامت در تاریخ هنر است. در این مقاله به 5 تن از هنرمندان با استعداد خیابانی از سراسر جهان اشاره می کنیم.

5. هنرمند خیابانی لودو از فرانسه

 

هنرمند با استعداد خیابانی از سراسر جهان

عکس تنوع هنر خیابانی در آثار لودو

Ludo یک هنرمند خیابانی از پاریس است. در "hybrids" او، شکنندگی موجودات زنده و قدرت تکنولوژی مدرن را  ترکیب کرده است. بنابراین هنرمند از بشریت می خواهد که در مورد هدایای طبیعت دقت بیشتری داشته باشد. Ludo برای ایجاد نقاشی های خود از مواد سنتی استفاده می کند.

 

4.هنرمند خیابانی آکاش نیهالانی از آمریکا

 

هنرمند با استعداد خیابانی از سراسر جهان

خطوط نقاشی آکاش نیهالانی از اشکال هندسی سه بعدی تشکیل شده که توهمات سه بعدی را به طرز شگفت انگیزی ایجاد می کنند. هنرمند بر عمق فضای ایجاد شده در نقاشی ها تاکید می کند.
Nihalani می خواهد از طریق یک نوار چسبناک و چند رنگ پلاستیک، نقاشی های خود را برای کمک به برای فرار روزمرگی انجام دهد. گرافیک های ضخیم او به راحتی در خیابان های نیویورک مردم را جذب می کنند.

 

3.هنرمند خیابانی  رافائل فرناندز یا فلیکس از ونزوئلا

 

هنرمند با استعداد خیابانی از سراسر جهان

عکس نقاشی از Flix

رافائل فرناندز، بیشتر به عنوان Flix شناخته می شود، در کاراکاس  پایتخت ونزوئلا زندگی می کند و الگوهای هندسی اشباع شده خود را با طرح های آزتکی می توان بر روی نرده ها، شیرهای آتش نشانی، کشتی های قدیمی و نمای ساختمان های رها شده مشاهده کرد. Flix حرفه خود را در تبدیل منظره های منحصر به فرد از حومه شهر به مکان های روشن و به یاد ماندنی می یابد. او همچنین بسیار سفر می کند و توجه ویژه ای به فرهنگ و سنت های دیگر کشورها دارد که ایده های زیادی برای پروژه های جدید او می شوند.

 

2. هنرمند خیابانی یوک از استرالیا

 

هنرمند با استعداد خیابانی از سراسر جهان

عکس یکی از نقاش های خیابانی یوک

یکی دیگر از هنرمندان خیابانی با استعداد، پسری به نام یوک است. او در حومه کوچکی از پرت در جنوب غربی استرالیا متولد و بزرگ شد و نقاشی رااز همان جا شروع کرد . عشق او به سبیلهای پیچ خورده، ریشهای دریایی نشانه ای از نقاشی های گرافیتی جک است.
چند سال پیش، یوک به نیویورک نقل مکان کرد. شهر نیویورک برای او الهام بخش است. با این حال، او زادگاه خود را فراموش نمی کند و اغلب به استرالیا می آید.

 

1. هنرمند خیابانی تریستان ایتون امریکا

 

عکس یکی از نقاشی های تریستان ایتون

استعداد Tristan Eaton به مراتب فراتر از هنر خیابانی است. او همچنین طراح، تصویرگر و طراح گرافیک است. در سالهای ابتدایی، Tristan نقاشی ها را کاملا از چهره اش گرفت: از تابلوهای تبلیغاتی به ظروف زباله. طبق طبیعت شورشی، او مشکلی با قانون داشت، و این وسوسه نقاشی بود که به نجات او رسید.
در طول سالها، ایتون در لندن، دیترویت و نیویورک زندگی کرد و نقاشی کرد. او معتقد است که هرکس باید به هنر(نه فقط اشخاص خاص) دسترسی داشته باشد. آثار هنری پیچیده ای از Tristan Eaton را می توان در نمای ساختمان های سراسر کشور مشاهده کرد.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...