10 شغل که ربات و فناوری نمی تواند جایگزین آن شود

در حالی که تاکسی های بدون راننده مسافرها را حمل می کنند و صندوق های الکترونیکی در خدمت مشتریان در سوپرمارکت ها می باشند. ساکنان کشورهای در حال توسعه به طور جدی ترس از دست دادن کسب و کار خود و جایگزینی ربات ها را دارند، فناوری های بالا به تدریج با نفوذ در بسیاری از صنایع، که در آن کامپیوتر ها سریع تر از مردم عمل می کنند، اما برای بعضی از حرفه ها فناوری و ربات ها ، تهدید به حساب نمی آیند.
 
هرچند sayarak.com  تاثیر فعال فناوری در بسیاری از زمینه های زندگی را تأیید میکند، اما مطمئن است که شغل هایی وجود دارند که فرد همیشه از یک ربات بهره وری بالاتری خواهد داشت. و اینجا نمونه هایی است که معرفی کرده ایم.
 

ورزشکاران

ربات فوتبال و مسابقات ربات ها هم اکنون هیچ کس را متعجب نمی کند.چنین رقابت هایی مخاطبان خود را پیدا کرده اند. با این حال، رقابت ورزشکاران هنوز بسیار محبوب تر است، زیرا علاوه بر قدرت و توانایی ورزشکاران ، این هیجان، تجربیات و احساسات است که در وهله اول به ورزش معنی می دهد. علاوه بر این، روبات ها هرگز قادر به مقابله با درد شکست در میدان نخواهند بود، به گونه ای که ورزشکاران حرفه ای می توانند آن را حس کنند و به طرفداران خود منتقل کنند.
 

سیاستمداران

شاید کسی بخواهد ایده جایگزینی سیاستمداران را با روبات ها بدهد، اما چنین چیزی را در زندگی واقعی تصور کنید. ایجاد قوانین، حل مشکلات جامعه و مهمتر از همه، سرنوشت شهرها و ایالت ها را  ربات مدیریت کند - رایانه هایی که قادر به احساس  و درک مشکلات ذکر شده نباشند چگونه با این کار کنار بیایند.
 

آشپزی

ریتم زندگی مدرن فرد را با کمترین زمان برای آماده کردن یک غذای کامل در خانه روبرو کرده است و تصور یک آشپز خوب به عنوان کلید موفقیت یک موسسه ، بدون کار غیر ممکن است.شاید ربات ها در حال حاضر بتوانند باعث سرعت و تسهیل فرآیند پخت و پز شوند اما بهبود خواص و طعم غذا بدون کمک انسان فراتر از قدرت آن ها است و بیاد بیاوریم که دستورالعمل های غیر معمول معمولا از طریق آزمایشات و اشتباهات آشپزها در زمان پخت و پز بوجود می آید.
 

پزشکان

بررسی، تجزیه و تحلیل و جمع آوری اطلاعات در مورد سلامت بیمار بسیار موفقیت آمیز است و مزایای آن در مراقبت های پزشکی دارد. در عین حال، تصور این است که در آینده روبات های درمانگر می آیند و ما را نگران خواهند کرد اما دانش نظری در این زمینه بدون روانشناسی و تجربه عملی غیر ممکن است.
 

قضات، وکلا و دادستان 

جایگاه دادستان ها، وکلا و قضات نیز نمی تواند جایگزین رایانه شود. همراه با قوانین جدید، تعداد شرایط دشوار و اختلافات در همه عرصه ها افزایش یافته و می یابد. و این کاملا غیرممکن است.
 

معلم

حوزه ی پیشرفت تکنولوژی آموزشی هر ساله تغییر می کند. اما اگر برای مثال یک سیستم یادگیری از راه دور استفاده کنید، می توانید متوجه شوید که تمام تکنیک ها هنوز توسط انسان ایجاد می شوند، اگرچه برای راحتی دانشجویان بهبود یافته است. همچنین باید در نظر داشت که تمام موضوعات مورد هدف نیستند و بعید به نظر میرسد که کامپیوتر بعنوان مثال، ظرافتهای رمانهای روانشناختی داستایوفسکی یا تفسیر آثار ون گوگ و حتی قابل دسترس تر برای انتقال اطلاعات به مخاطبان را بتواند انجام دهد. و ویژگی های انسانی یک معلم خوب که گاهی اوقات کلید یادگیری مؤثر است، به یک معلم ربات کاملا غیرممکن است.
 

نویسنده، هنرمند، موسیقیدان

حوزه خلاق نویسندگان، هنرمندان و نوازندگان، که به نظر می رسد از سمت کامپیوترها آسیب پذیر است، به تدریج خودکار می شود. با این حال، قابلیت های فنی در قالب برنامه های گرافیکی یا برنامه های ایجاد موسیقی، تنها ابزار کمکی در هنر هستند. خلاق اصلی، مخترع و بداهه نویس با عشق و عصیانش، احساسات و مشکلات زندگی او هنوز یک انسان است.
 

آرایشگری

اولین آرایشگر ربات در حال حاضر آزمایشات را انجام داده است : اما نه کاملا درخشان، آنها توانستند موهای مشتری را بشورند و موی مشتریان را ببندند. با این حال، آرایش مدل پیچیده ای که به کار دستی سخت نیاز دارد، بعید به نظر می رسد در آینده نزدیک بوسیله رایانه ها انجام شود. و اعتماد انسان به یک ربات با قیچی، بجای یک مدل بالقوه بسیار خطرناک است.
 

کاراگاه خصوصی

شخصیت مشهور داستانی Ace Ventura - نماینده حرفه ای بسیار واقعی یک کارآگاه خصوصی برای جستجوی حیوانات خانگی را حتما به یاد دارید. تقاضا برای خدمات آنها در حال افزایش است و پیشنهادات بیشتر و بیشتری از کارآگاهان وجود دارد. روبات ها در موارد پیچیده نمی توانند به طور موثری خود را آشکار سازند، به ویژه با توجه به روانشناسی غیر قابل پیش بینی افراد تحت تعقیب.
 

مهندس

یک ربات می تواند به شدت آموزش داده شود، اما فکر کنیم چطور کار می کند و آیا ربات خودش ، دستگاه های خودش را ایجاد می کند؟ مهندسان همان مخترعانی هستند که بی نهایت ایده های فنی را ایجاد می کنند که زندگی را برای ما ساده تر می کنند .
 
شما کدام حرفه ها را به این لیست اضافه می کنید؟ لطفا در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید