5 شغل پردرآمد بدون داشتن تحصیلات دانشگاهی

 آشپز

 

هرکسی دوست دارد در زندگی خود تا حد ممکن شغل خوب با حقوق بالا داشته باشد. متأسفانه ، به دلیل شرایط مختلف ، همه به کسب و کار مورد نظر خود نمی رسند. در این حالت ، باید به فکر تغییر فعالیت حرفه ای باشید. برای این کار همیشه لازم نیست که دوباره تحصیلات عالیه را بدست آوریم. شغل و کسب و کار با دستمزد بالا را می توان بدون فارغ التحصیلی از دانشگاه هم بدست آورد

 

1. آشپزی کنید

 آشپز

حرفه ای که همیشه مورد نیاز است.  | عکس


آشپزی حرفه ای است که می توانید آن را به تنهای یاد بگیرید. البته دوره ها و حتی موسسات آموزشی بی شماری وجود دارد که آشپزها را آماده می کنند. با این حال ، اغلب اوقات حتی کسانی که فقط گواهینامه مدرسه و برخی دوره های آموزشی پیشرفته دارند ، استاد اجاق گاز و آشپزخانه می شوند. در همان زمان ، آشپز این فرصت را دارد تا بیش از "حد متوسط" در کشور درآمد کسب کند. این حرفه همیشه مورد تقاضا است.

 

2. مدل شوید

 مدل

 

حرفه ای که غالباً در مورد آن صحبت نمی شود ، اگرچه هر از چندگاهی در رسانه ها و سینما با مدل هایی روبرو می شود. تعداد کمی از افراد به این واقعیت فکر می کنند که برای کار در این صنعت به هیچ چیز از بخش آموزش نیازی نیست. داشتن اندامی لاغر ، فوتوژنیک بودن و نترسیدن از دوربین و مردم کافی است. حتی یک مدل متوسط ​​(چه زن و چه مرد) می تواند در مقایسه با بسیاری از تخصص های دیگر درآمد قابل احترامی کسب کند.

 

3. متخصص زیبایی

متخصص زیبایی

شغلی بسیار پر تقاضا.


شغل دیگری که در جامعه مدرن بسیار مورد تقاضا است و به هیچ آموزش عالی نیاز ندارد. البته ، یک متخصص زیبایی نام کلی برای پکیج کامل از تخصص های مختلف است. بسیاری از استادان همزمان صاحب چندین مورد از آنها هستند. با این حال ، آنچه واقعاً مهم است این است که شما می توانید این مهارت را طی چند ماه با کمک دوره ها بیاموزید ، و در عین حال متخصص کم تجربه هم می تواند در همان ماه های اول پس از استخدام درآمد خوبی کسب کند.

 

4. عکاسی

عکاسی

یادگیری آنقدرها هم سخت نیست.  | عکس


فکر نکنید که برای عکاس شدن لازم نیست مطالعه کنید. در واقع عکاس شدن به این راحتی نیست. تعداد زیادی عکاس خوب وجود ندارد. این یک کار بسیار خاص است که نه تنها به دانش و مهارت بلکه به "استعداد" نیز نیاز دارد. تحصیلات دانشگاهی برای این حرفه لازم نیست ، در نهایت خلاقیت لازم دارید.

 

5. مدیر سوشال مدیا مارکتینگ( SMM ) و طراح وب

طراح وب

 

ورود به فناوری اطلاعات این روزها بسیار آسانتر از تصور اکثر افراد است. این صنعت فوق العاده است زیرا شما می توانید در هر سنی و با هر تحصیلاتی به آن مسلط شوید. بسیاری از مشاغل پیشرفته ترکیبی از کارهای خلاقانه و ابزارآلات است. این صنعت دائماً خواهان زیادی از جمله در زمینه طراحی وب سایت دارد. در عین حال ، حتی متخصصان پایه نیز در اینجا حقوق خوبی دریافت می کنند. مطمئناً ، در IT شما باید به طور مداوم مهارت ها و خودآموزی خود را ارتقا دهید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید