ایده هایی برای کسب و کار های کوچک با سرمایه اندک

(سیارک) : راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم ویژگی ها و مزایای زیادی دارد. تعدادی از مشاغل و کسب و کارها می باشند که برای راه اندازی آن به سرمایه زیادی  نیاز نیست  و اگر به درستی مدیریت گردد، درآمدهای بالا و سودهای خوبی را عاید شما می کند. در نظر داشته باشید که نابرده رنج ، گنج میسر نمی شودو هیچ کدام از این موارد که در این پست  آورده شده، شما را یک شبه میلیونر نمی کند  اما به شما درآمد و سود مناسب را با کمترین سرمایه گذاری می دهد.  در ادامه تعدادی ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم، آورده شده است.


۱. طلا و جواهر سازی:
این کسب و کار که یک صنعت توام با هنر می باشد، هیچگاه بازار خود را از دست نمی دهد و همواره در ایران درآمد خوبی را عاید صاحبانش نموده، شما اگر به این کار علاقمند هستید و دوره آموزشی برای طلا و جواهرسازی رفته اید.(در صورتی که کلاس آموزشی نرفته اید ، این دوره ها و آموزشگاه های فراوانند)  به تنهایی یا با همکاری طلاسازان دیگر یک کارگاه کوچک طلا و جواهر سازی حتی در زیر زمین خانه تان و یا در یک اتاق از خانه  هم راه اندازینمایید. محصولات و تولیدات جدید را به طلا فروشی ها ببرید، از آن ها سفارشات جدید گرفته (آن ها مواد لازمه کار شما را به شما می دهند) یا  روی طلا و جواهر دست دوم برای تعمیر و بازسازی کار کنید. همچنین بازار جواهرات و زیورآلات بدلی (بدلیجات) هم خریداران زیادی دارد، و اگر در کارهایتان خلاقیت و پشتکار داشته باشید می توانید به یک طراح حرفه ایی در این زمینه تبدیل شوید.
۲. برنامه ریزی  مراسم ها  عروسی‌ها ، جشن‌ها ، تولد و غیره :
هر چه زمان بیشتر می گذرد برگزاری مراسم عروسی پر هزینه تر و پر دردسرتر می شود. بنابراین بسیاری از زوج های در شرف ازدواج می باشند که حاضر می شوند کسی یا شرکتی را  برای انجام مراسم ، استخدام نمایند و برنامه ریزی و مدیریت برگزاری این مراسم را به به آن شرکت بسپارند و عروس و داماد را از فشار و استرس این مراسم خلاص کنند. 
اگر شما فرد خوش سلیقه ایی باشید ، و بتوانید چندین کار را با هم مدیریت نمایید، این کار برای شما مناسب می باشد. شما باید با گروهی شامل : عکاس، فیلمبردار، گل فروش ، سفره آرا ، رستوران، تالارها و … یک گروه تشکیل دهید.(سیارک)
کافیست یک دفتر کوچک اجاره کنید که مشتریان بتوانند به شما مراجعه نمایند. البته بدون دفتر هم میشود این کار را انجام داد(اما داشتن دفتر کار برای جلب اعتماد مشتری بهتر است) با یک وب سایت به صورت مجازی کار نمایید. این کار تجهیزات زیادی نمی خواهد. اگر بتوانید توانایی خود را در برگزاری یک یا دو مراسم کوچک یا بزرگ ثابت کنیدبه زودی مشتریان زیادی به سمت شما سرازیر می شود. 
۳. رستوران‌ها:
معمولا در راه اندازی یک رستوران، تفکر غالب این است که به یک فضای بزرگ، با تزئینات و مبلمان عالی، و کلی سرمایه نیاز می باشد. اما، در واقع بسیاری از رستوران های بزرگ امروز، کار خود را از یک فضای کوچک شروع نمودهاند. خیلی از برند های معروف کارشان را ازیک فضای کوچک شروع کرده اند .
اگر چه انواع و اقسام رستوران های کوچک و بزرگ در جای جای شهر وجود دارد اما اگر خوراکی را که عرضه می کنید،  مشتریان را راضی کند و اشتهشان را تحریک کندد، بهداشت را رعایت نمایید، و فضایی آرام حتی اگر هم کوچک است ، را فراهم نمایید، قطعا کلی مشتری به شما مراجعه می کند. برای اینکار باید  دخل و خرج، امور مالی، موجودی های یخچال و انبارتان، را دقیقا بدانید . خلاقیت داشته باشید. غذاهای ابتکاری با چیدمان اشتها برانگیز ارایه کنید و برند منحصر به فرد برای خود بسازید. همه دنبال نوآوری هستند حتی در یک لیوان آبی که می نوشند. نوآوری و ابداع رمز موفقیت شما در این کار می باشد.(سیارک)
۴. مدیریت و برگزاری رویدادها:
این یک واقعیت می باشد که کشور ما همایش و سمینار زیاد بر گزار می شود. هر روز، در هر زمینه ایی تعدادی آدم دور هم جمع شده و برای کنفرانس ها و سمینارهای مختلف هزینه  می نمایند. آنان به افراد یا شرکت هایی نیاز دارند تا تدارکات و هماهنگی های لازم برای برگزاری چنین رویدادهایی را برایشان انجام دهند.
انواع این رویدادها مانند رویدادهای سازمانی، کنفرانس ها، همایش ها، مراسم اعطای جوایز، تودیع و معارفه، تقدیر از بازنشستگان، و … می باشند که شما برای هماهنگی و مدیریت آن ها، به مقدار کمیسرمایه نیاز دارید اما درآمدی بیشتر ی از خرج های شما در می آورید. در این مورد هم مانند مورد « برنامه ریزی عروسی ها و جشن ها» شما باید با گروهی شامل : عکاس، فیلمبردار، گل فروش ، سفره آرا ، رستوران، تالارها و … یک گروه تشکیل دهید.
۵. لوازم التحریر:
در دو زمان از سال، نان صاحبان این کسب و کار خیلی شلوغ می باشد. پیش از بازگشایی مدارس و پیش از سال نو. البته درآمد خوب لوازم التحریری ها و فروشندگان و تامین کنندگان اقلام اداری، در طول سال هم بالا است. ادارات و سازمان های دولتی، شرکت های بزرگ و کوچک و دانشجویان و دانش آموزان، مشتریان اصلی شما می باشند که در کشور ما  لوازم التحریر دارای مشتری زیادی است . برای راه اندازی این کار، باید جواز کسب داشته باشید و مغازه ایی هر چند هم کوچک . اگر بخواهید از مشتریان گذری صرف نظر نمایید و روابط خوبی با مشتریان عمده برقرار کنید، نیازی به مغازه ندارید و می توانید اجناستان را در جایی مناسب انبار نمایید و به درخواست آنان، توزیع کنید. (سیارک)

۱۰ رمز موفقیت به روایت کارآفرین موفق ریچارد برانسون

10 نکته ای که اگر والدین انجام دهند مسیر موفقیت فرزندان را هموار می کنند

نکات مفید برای کسب موفقیت

8 چیز که افراد موفق برای رسیدن به موفقیت، قربانی می‌کنند

هفت کاری که افراد موفق انجام می دهند و هیچ گاه آن را به شما نمی گویند

8نشانه که شما را از میلیونر شدن دور نگه می دارد

شما فرد موفقی می باشید اما از نشانه های آن در خود غافل هستید

بریده ای از کتاب هنر بیان، نویسنده : برایان تریسی


۶. نگه داری از کودکان:
با توجه به اینکه اغلب پدران و هم مادران هر دو شاغل می باشند، امروزه تعداد مهد کودک ها به نسبت در حال افزایش می باشند. بسیاری از پدرومادرها می باشند که می خواهند فرزندشان در محیطی مناسب، سالم و شاد، اجتماعی و خلاق رشد نماید، مدام به دنبال یک جای جدید، با ویژگی های بهتر هستند. اگر در کنار کودکان  بودن و غرق شدن در دنیای آنان را دوست دارید ، این کار را انتخاب نمایید. شما می توانید با سرمایه ایی کم، و پس از گرفتن مجوزهای لازم، مهدکودک تاسیس نمایید. با  نو آوری ، فعالیت و تمرکز بیشتر بر مواردی مانند ارتقای خلاقیت، مهارت های اجتماعی، شادی، سلامت و بهداشت، و همچنین سرگرمی های مناسب، قادرید خودتان را از دیگر مهدکودک های شهر یا محله تان، جدا و منحصر به فرد نمایید. در این صورت، نام شما بر سر زبان های همه ی مادران شهرتان می افتد .(سیارک)
۷. منشی و دفتر کار مجازی:
بسیاری از شرکت های کوچک و نوپا می باشند (چه اینترنتی چه غیر اینترنتی) که احتیاج  به منشی و یا یک دفتر کار مجازی پیدا می کنند تا به تلفن ها، فکس ها، ایمیل ها و درخواست های مشتریانشان پاسخ بدهند. اما حجم کارشان آنقدرنمی باشدکه  فردی را به صورت تمام وقت استخدام کرده و به او حقوق بالا بدهند. یکی از کسب و کارهایی که می شود حتی از خانه هم انجام دادد، منشی گری می باشد. برای انجام این کار، به مهارت  کار با نرم افزارهای اداری مانند office  و همچنین مهارت پاسخ گویی به تلفن ها، صدای مناسب و دقت و سرعت عمل لازم نیاز می باشد.
این کار که با سرمایه بسیار کم قابل انجام می باشد، به این صورت است که آن شرکت ها و کسب و کارها شماره های یک یا چند خط تلفن که شما در منزل تان دارید را به عنوان شماره تماس خود به مشتریان و مخاطبانشان اعلام می کنند. شما هم در ساعات روز، تماس ها را پاسخ داده و فکس های ارسالی را دریافت می کنید و از طریق ایمیل به شرکت مورد نظر ارسال می نمایید و بالعکس. 

5 روش برای ارتقاء بازاریابی 

10 برنامه ی کاربردی برای کسب درآمد آنلاین

کسب و کار های خانگی آنلاین 

پنج توصیۀ بازاریابی برای یک تجارت آنلاین موفق

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • طاهره مصطفوی :

    چقدر سرمایه لازمه ؟

    1395/10/29 13:18
  • hadi 522 :

    یه ایده خوب دارم اما یه شریک سرمایه گذار می خوام

    1395/10/28 14:51
  • dorsa 87 :

    این ایده منشی تو خونه برای کسانی که سرمایه ندارن خوبه

    1395/10/28 10:58

بیشتر بخوانید