هوش تجاری بخش دوم

در


داده کاوی فرایندی است از کشف الگو هاف همبستگی ها و رویه ها از طریق ایجاد اصلاحاتی در میان مقادیر زیادی از داده ها که در انبار ذخیره شده اند. تکنولوژی های تشخیصی، تکنیک های اماری و ریاضیاتی معمولا در تکنولوژی داده کاوی مورد استفاده قرار می گیرند.

بارگیری انتقال استخراجی (ETL)

استخراج، انتقال و بارگیری- مجموعه ای از اعمال هستند که از طریق آنها داده از دیتابیس های متعدد، برنامه ها و سیستم های گوناگون استخراج گردیده، به عنوان موارد گرفته شده انتقال می یابد و در دیتابیس هدف بارگذاری می شوند- این موارد شامل انبار های داده، مراکز داده ، اپلیکیشن های تحلیل و غیر بوده اما صرفا محدود به این موارد نمی باشند.  (سیارک)  

هوش تجاری /بخش اول

پردازش تحلیلی آنلاین (OLAP)

تکنولوژی (OLAP) به کاربران امکان می دهد تا مقادیر بازرگی از داده ها را مورد کنکاش و تحلیل قرار دهند که در برگیرندۀ محاسبات پیچیده و روابط فی ما بین آن ها می باشد. ابزار های ‏OLAP ترکیبی از واسط گرافیکی کاربر (GUI) و رویه های پردازشی می باشند که منجر به تولید یک نتیجه بصری در دیدگاه های مختلفی از کاربران می گردد.

 مدیریت دانش

مدیریت دانش (KM) در واقع جمع آوری فرایند هایی است که بر خلق، انتشار و کاربرد دانش حاکم می باشند. مدیریت دانش همانطور که از نام ان پیداست شامل قدرتی برای بکارگیری دانش و آگاهی مناسبی است که در اختیار افراد مناسب قرار دارد. این مقوله مربوط به اطمینان از این نکته است که یک سازمان می تواند چیزی را یاد بگیرد و این که این سازمان قادر به بازیابی و بکارگیری دانش تحصیل شده در کاربرد های جاری در هنگام لزوم می باشد. در مقاله پیتر دراکر، او مدیریت دانش (KM) را به عنوان هماهنگی و بهره گیری از منابع دانش سازمانی برای خلق منفعت و ایجاد مزیت رقابتی تعریف می نماید.

مدیریت دانش همواره مربوط به تکنولوژی نمی باشد، بلکه با درک نحوه کار مردم، هجوم افکار به ذهن، شناسایی گروه هایی از مردم که با یکدیگر کار می کنند و نحوه تشریک و یادگیری آن ها از یکدیگر و در نهایت یادگیری سازمانی در مورد تجربیات کارکنان و در مورد رهبری سازمان نیز در ارتباط است.

محققان اظهار می دارند که مدیریت دانش روشی است برای ایجاد ارزش عملکردی به اطلاعات از دانش ضمنی به دانش آشکار از طریق ذخیره سازی، فیلترینگ، بازیابی و انتشار دانش آشکار و همچنین از طریق تست کردن و خلق دانش جدید. (سیارک)  

مدیریت دانش منجر به ایجاد همکاری خارق العاده و مشارکت در کار می گردد. مدیریت دانش باعث می شود تا ارزش اطلاعات و دانش به حداکثر رسیده و به ساکنان آن منطقه کمک می کند تا از خلاقیت و مهارت های خود بهتر استفاده نمایند، که این نیز به نوبه خود منجر به ارتقا اثربخشی و افزایش نوآوری می گردد. ترجمه  itrans.ir

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

بریده ای از کتاب هنر بیان، نویسنده : برایان تریسی

در

(سیارک) : توانایی سخن گفتن با مخاطب عامل مهمی در موفقیت شما محسوب می شود. خوب سخن گفتن می تواند احترام دیگران را به همراه داشته باشد، ارزش و اعتبار شما را افزایش دهد و توجه افرادی را که می توانند شما را یاری رسانده و درها را به رویتان بگشایند جلب نماید. همچنین توانایی خوب سخن گفتن مردم را متقاعد میسازد که شما روی هم رفته از سایر افرادی که قادر نیستند به اندازه شما خوب سخن بگویند با استعدادتر و باهوش تر هستید.


1. با دیگر سخنرانان ملاقات کنید:
حتی در صورتی که هدف شما تنها این است که در حرفه یا محافل اجتماعی خود سخنرانی موثری ایراد نمایید باید از سخنوران حرفه ای و برجسته به عنوان الگویی برای آموختن بهره بگیرید. شما نیز همانند آنها باید در هر سمینار یا سخنرانی که می توانید شرکت کنید. مطالبی را یادداشت کنید و مشاهده کنید که سخنرانان چگونه قبل از آغاز سمینار با مخاطبان تعامل می کنند و هنگامی که در حضور مخاطبان می ایستند چگونه نطق خود را ایراد می کنند . هنگامی که در نطق یا سمیناری شرکت می کنید تمام تلاش خود را انجام دهید تا به طور شخصی با سخنران ملاقات نمایید و با وی دست دهید. از وی به خاطر حضورش در آنجا قدردانی کنید.به سخنران بگویید که منتظر آنچه وی باید بگوید هستید. نکاتی در این نوع تماسهای شخصی وجود دارد که به شما منتقل می شود و کمک می کند به سخنران بهتری تبدیل شوید.

بیشتر بدانید:10گزینه برای فروش محصولات صنایع دستی

2. زمانی را به مطالعه، تحقیق و آمادگی خود اختصاص دهید:
سخنوران حرفه ای خود را از هر لحاظ مهیا می کنند . اختصاص دادن زمانی به مدت 10 ساعت برای مطالعه ، بازنگری ، تنظیم مجدد و تمرین برای ایراد نطقی یک ساعته کار غیرعادی نمی باشد.سخنرانان برجسته تا آنجا که می توانند در مورد مخاطبانشان اطلاعاتی کسب می کنند. آنها در مورد سن ، حرفه و پیشینه کسانی که در جلسه سخنرانی شرکت خواهند کرد پرس و جو می نمایند.در مورد سخنرانان قبلی که خطاب در این جمع نطقی را ایراد کرده اند و نیز راجع به مسائلی که مخاطبان در مورد آنها دوست دارند یا دوست ندارند سوالاتی می پرسند. آنها به دقت بروشورها و سایر اطلاعات آن شرکت را مطالعه می کنند و وبسایتهای مراجعین را بررسی می نمایند .حتی در مورد صنعتی که شرکت یا سازمان در آن زمینه فعالیت می کند مطالعه می کنند.

بیشتر بدانید:5 نرم افزار تجارت الکترونیک برای کارآفرینان جوان

3. هدف سخنرانی را مشخص کنید:
در ابتدا باید به طور کاملا شفاف در مورد اینکه چرا مدیرجلسه شما را استخدام نموده است اطلاعاتی کسب کنید. به خاطر داشته باشید که یکی از اهداف مهم جلسه خوب جلوه دادن مدیرجلسه است و شما تنها زمانی می توانید این کار را انجام دهید که آنچه مدیر جلسه از شما توقع دارد انجام دهید برایتان کاملا شفاف باشد.

بیشتر بدانید:8 چیز که افراد موفق برای رسیدن به موفقیت، قربانی می‌کنند
4. زبان خاص هر سازمان را بیاموزید:
هر شرکت و سازمانی زبان خاص خود را دارد که کاملا بر اساس تاریخچه ، فرهنگ و وقایعی اخیری است که در آن شرکت یا سازمان رخ داده است. سخنران خوب طوری به نظر می رسد که گویی با آن شرکت یا سازمان آنچنان آشناست که مخاطبان احساس می کنند خود وی نیز در این شرکت یا حرفه مشغول به کار است.(سیارک
5. مطالبتان را برنامه ریزی و تنظیم نمایید:
سخنرانان حرفه ای از قبل سخنان خود را به خوبی برنامه ریزی و تنظیم می نمایند آنها بارها و بارها از نو مطالبشان را روی کاغذ می نویسند و در هنگام اجرا برخی از مطالب و نظراتشان را پس و پیش می کنند. آنها دائما در جستجوی راههایی هستند تا مطالبشان را به گونه ای لذت بخش تر و موثرتر بیان کنند.
6. مکان سخنرانی را بررسی نمایید:
درست مانند ژنرالی که تمام جزئیات میدان جنگ را مورد بررسی قرار می دهد شما نیز بهتر است که زودتر از زمان سخنرانی مکان برگزاری جلسه را با تمام جزئیات بررسی کنید.سه عامل اساسی که در مکان سخنرانی از اهمیت بالایی برخوردارند عبارتند از : صدا، روشنایی و دما
7. با مخاطبان آشنا شوید:
افراد حرفه ای قبل از سخنرانی با شرکت کنندگان ملاقات و احوال پرسی می کنند و گفتگوی کوتاهی با آنها انجام می دهند تا بتوانند تا حدودی با آنها آشنا شوند . هنگامی که افرادی که در میان مخاطبان نشسته اند شما رامشاهده می کنند که با سایر مخاطبان قبل از سخنرانی همراه شده اید و اختلاط می کنید ، خودبخود شما را بیشتر دوست خواهند داشت و به شنونده ای تبدیل می شوند که نسبت به شما خوشبین تر است و حمایت بیشتری از شما به عمل می آورند.
8. نام افراد مهم در جلسه را بدانید:
یکی از مهمترین کارهایی که سخنران حرفه ای انجام می دهد دانستن نام افراد مهم و سپس اشاره به آنها در حین سخنرانی است.گاهی اوقات از زبان آن شخص مهم سخن می گوید و جمله ای از او نقل می کند. معمولا هنگامی که از بالای جایگاه با بیان جمله ای مثبت به افراد اشاره ای می کنید آنها خرسند می شوند.

بیشتر بدانید:9 راه کاهش مخارج استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا
9. از نحوه آغاز و پایان کلام آگاه باشید:
افراد حرفه ای جملات آغاز و پایان کلام را به طور کامل برنامه ریزی و آنها را بارها و بارها مرور می کنند. آنها دقیقا می دانند چگونه کلامشان را آغاز کنند و چگونه به آن خاتمه دهند.
10. توجه مخاطبان را به خود جمع کنید:
در زمینه فروش و سخنرانی ضرب المثلی وجود دارد که می گوید شخصی که سوال می پرسد کنترل امور را بدست دارد .افراد حرفه ای با پرسیدن سوال، مکث کردن، و سپس ارائه پاسخ به این هدف نائل می شوند آنها از همان جملات آغازین توجه مخاطبان را به خود جلب می نمایند. ممکن است با سکوت کار خود را آغاز کنند تا بر مخاطبان متمرکز شوند یا با بیان جمله آغازین کار خود را شروع کنند. جملاتی مانند: «از این که به این مکان آمده اید متشکرم به شما قول میدهم از شنیدن آنچه میخواهم بگویم لذت خواهید برد» و یا « امیدوارم در دقایقی که در کنار شما هستم بتوانم مطالب مفیدی ارائه دهم.»

بیشتر بدانید:5 روش برای ارتقاء بازاریابی 
11. با مخاطبان همانند یک دوست رفتار کنید:
سخنوران برجسته در هنگام سخنرانی طوری لبخند می زنند که گویی از دیدن افراد حاضر در جلسه خوشحالند و از داشتن چنین فرصتی برای در میان گذاشتن نظراتشان با آنها لذت واقعی نصیبشان شده است. اگر شما دوستدار آنها بوده و احساس خوبی نسبت به آنها داشته باشید می توانید تاثیر زیادی بر روی آنها داشته باشید.
12. بگذارید مطلب را کاملا بفهمند:
داستانهایی نقل کنید که به بیان مطلبی دراماتیک و تفکربرانگیز می پردازد تا بدین وسیله سخنان شما کاملا برای افراد حاضر در جلسه جا بیافتد.به افراد اجازه دهید مطالبی را که بیان کردید در ذهنشان حلاجی کنند. به چهره افراد نگاه کنید تا پی ببرید منظورتان را فهمیده اند یا خیر.
13. هم صدا و هم بدنتان را بکار گیرید:
زبان بدن و آهنگ صدا از اهمیت بسیاری در سخنرانی برخوردارند.سخنوران حرفه ای کمی بلندتر صحبت می کنند این امر نشاندهنده اطمینان به آنچه می گویند می باشد.آنها بیشتر از بدنشان استفاده می کنند ، بازوان و سرشان را تکان می دهند، لبخند می زنند و تحرک زیادی دارند. به عنوان مثال هنگامی که می خواهید مطلب مهمی را بیان کنید بازوانتان را از هم باز کنید ویا صدایتان را بالا ببرید. بریده ای از کتاب هنر بیان، نویسنده : برایان تریسی 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷Witam serdecznieZaÅ‚oga Megetotal proponuje i lansuje ciekawe propozycje muzyczne, a może zrobić krok dalej i wydawać albumy MT z ciekawÄ… muzykÄ…, której czasami bardzo daleko do Megatotala i pÅ‚ytki z tym zwjzwÄanei.Pozdra…iam aro33eu

در ادامه بخوانید...

ایده هایی برای کسب و کار های کوچک با سرمایه اندک

در

(سیارک) : راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم ویژگی ها و مزایای زیادی دارد. تعدادی از مشاغل و کسب و کارها می باشند که برای راه اندازی آن به سرمایه زیادی  نیاز نیست  و اگر به درستی مدیریت گردد، درآمدهای بالا و سودهای خوبی را عاید شما می کند. در نظر داشته باشید که نابرده رنج ، گنج میسر نمی شودو هیچ کدام از این موارد که در این پست  آورده شده، شما را یک شبه میلیونر نمی کند  اما به شما درآمد و سود مناسب را با کمترین سرمایه گذاری می دهد.  در ادامه تعدادی ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم، آورده شده است.


۱. طلا و جواهر سازی:
این کسب و کار که یک صنعت توام با هنر می باشد، هیچگاه بازار خود را از دست نمی دهد و همواره در ایران درآمد خوبی را عاید صاحبانش نموده، شما اگر به این کار علاقمند هستید و دوره آموزشی برای طلا و جواهرسازی رفته اید.(در صورتی که کلاس آموزشی نرفته اید ، این دوره ها و آموزشگاه های فراوانند)  به تنهایی یا با همکاری طلاسازان دیگر یک کارگاه کوچک طلا و جواهر سازی حتی در زیر زمین خانه تان و یا در یک اتاق از خانه  هم راه اندازینمایید. محصولات و تولیدات جدید را به طلا فروشی ها ببرید، از آن ها سفارشات جدید گرفته (آن ها مواد لازمه کار شما را به شما می دهند) یا  روی طلا و جواهر دست دوم برای تعمیر و بازسازی کار کنید. همچنین بازار جواهرات و زیورآلات بدلی (بدلیجات) هم خریداران زیادی دارد، و اگر در کارهایتان خلاقیت و پشتکار داشته باشید می توانید به یک طراح حرفه ایی در این زمینه تبدیل شوید.
۲. برنامه ریزی  مراسم ها  عروسی‌ها ، جشن‌ها ، تولد و غیره :
هر چه زمان بیشتر می گذرد برگزاری مراسم عروسی پر هزینه تر و پر دردسرتر می شود. بنابراین بسیاری از زوج های در شرف ازدواج می باشند که حاضر می شوند کسی یا شرکتی را  برای انجام مراسم ، استخدام نمایند و برنامه ریزی و مدیریت برگزاری این مراسم را به به آن شرکت بسپارند و عروس و داماد را از فشار و استرس این مراسم خلاص کنند. 
اگر شما فرد خوش سلیقه ایی باشید ، و بتوانید چندین کار را با هم مدیریت نمایید، این کار برای شما مناسب می باشد. شما باید با گروهی شامل : عکاس، فیلمبردار، گل فروش ، سفره آرا ، رستوران، تالارها و … یک گروه تشکیل دهید.(سیارک)
کافیست یک دفتر کوچک اجاره کنید که مشتریان بتوانند به شما مراجعه نمایند. البته بدون دفتر هم میشود این کار را انجام داد(اما داشتن دفتر کار برای جلب اعتماد مشتری بهتر است) با یک وب سایت به صورت مجازی کار نمایید. این کار تجهیزات زیادی نمی خواهد. اگر بتوانید توانایی خود را در برگزاری یک یا دو مراسم کوچک یا بزرگ ثابت کنیدبه زودی مشتریان زیادی به سمت شما سرازیر می شود. 
۳. رستوران‌ها:
معمولا در راه اندازی یک رستوران، تفکر غالب این است که به یک فضای بزرگ، با تزئینات و مبلمان عالی، و کلی سرمایه نیاز می باشد. اما، در واقع بسیاری از رستوران های بزرگ امروز، کار خود را از یک فضای کوچک شروع نمودهاند. خیلی از برند های معروف کارشان را ازیک فضای کوچک شروع کرده اند .
اگر چه انواع و اقسام رستوران های کوچک و بزرگ در جای جای شهر وجود دارد اما اگر خوراکی را که عرضه می کنید،  مشتریان را راضی کند و اشتهشان را تحریک کندد، بهداشت را رعایت نمایید، و فضایی آرام حتی اگر هم کوچک است ، را فراهم نمایید، قطعا کلی مشتری به شما مراجعه می کند. برای اینکار باید  دخل و خرج، امور مالی، موجودی های یخچال و انبارتان، را دقیقا بدانید . خلاقیت داشته باشید. غذاهای ابتکاری با چیدمان اشتها برانگیز ارایه کنید و برند منحصر به فرد برای خود بسازید. همه دنبال نوآوری هستند حتی در یک لیوان آبی که می نوشند. نوآوری و ابداع رمز موفقیت شما در این کار می باشد.(سیارک)
۴. مدیریت و برگزاری رویدادها:
این یک واقعیت می باشد که کشور ما همایش و سمینار زیاد بر گزار می شود. هر روز، در هر زمینه ایی تعدادی آدم دور هم جمع شده و برای کنفرانس ها و سمینارهای مختلف هزینه  می نمایند. آنان به افراد یا شرکت هایی نیاز دارند تا تدارکات و هماهنگی های لازم برای برگزاری چنین رویدادهایی را برایشان انجام دهند.
انواع این رویدادها مانند رویدادهای سازمانی، کنفرانس ها، همایش ها، مراسم اعطای جوایز، تودیع و معارفه، تقدیر از بازنشستگان، و … می باشند که شما برای هماهنگی و مدیریت آن ها، به مقدار کمیسرمایه نیاز دارید اما درآمدی بیشتر ی از خرج های شما در می آورید. در این مورد هم مانند مورد « برنامه ریزی عروسی ها و جشن ها» شما باید با گروهی شامل : عکاس، فیلمبردار، گل فروش ، سفره آرا ، رستوران، تالارها و … یک گروه تشکیل دهید.
۵. لوازم التحریر:
در دو زمان از سال، نان صاحبان این کسب و کار خیلی شلوغ می باشد. پیش از بازگشایی مدارس و پیش از سال نو. البته درآمد خوب لوازم التحریری ها و فروشندگان و تامین کنندگان اقلام اداری، در طول سال هم بالا است. ادارات و سازمان های دولتی، شرکت های بزرگ و کوچک و دانشجویان و دانش آموزان، مشتریان اصلی شما می باشند که در کشور ما  لوازم التحریر دارای مشتری زیادی است . برای راه اندازی این کار، باید جواز کسب داشته باشید و مغازه ایی هر چند هم کوچک . اگر بخواهید از مشتریان گذری صرف نظر نمایید و روابط خوبی با مشتریان عمده برقرار کنید، نیازی به مغازه ندارید و می توانید اجناستان را در جایی مناسب انبار نمایید و به درخواست آنان، توزیع کنید. (سیارک)

۱۰ رمز موفقیت به روایت کارآفرین موفق ریچارد برانسون

10 نکته ای که اگر والدین انجام دهند مسیر موفقیت فرزندان را هموار می کنند

نکات مفید برای کسب موفقیت

8 چیز که افراد موفق برای رسیدن به موفقیت، قربانی می‌کنند

هفت کاری که افراد موفق انجام می دهند و هیچ گاه آن را به شما نمی گویند

8نشانه که شما را از میلیونر شدن دور نگه می دارد

شما فرد موفقی می باشید اما از نشانه های آن در خود غافل هستید

بریده ای از کتاب هنر بیان، نویسنده : برایان تریسی


۶. نگه داری از کودکان:
با توجه به اینکه اغلب پدران و هم مادران هر دو شاغل می باشند، امروزه تعداد مهد کودک ها به نسبت در حال افزایش می باشند. بسیاری از پدرومادرها می باشند که می خواهند فرزندشان در محیطی مناسب، سالم و شاد، اجتماعی و خلاق رشد نماید، مدام به دنبال یک جای جدید، با ویژگی های بهتر هستند. اگر در کنار کودکان  بودن و غرق شدن در دنیای آنان را دوست دارید ، این کار را انتخاب نمایید. شما می توانید با سرمایه ایی کم، و پس از گرفتن مجوزهای لازم، مهدکودک تاسیس نمایید. با  نو آوری ، فعالیت و تمرکز بیشتر بر مواردی مانند ارتقای خلاقیت، مهارت های اجتماعی، شادی، سلامت و بهداشت، و همچنین سرگرمی های مناسب، قادرید خودتان را از دیگر مهدکودک های شهر یا محله تان، جدا و منحصر به فرد نمایید. در این صورت، نام شما بر سر زبان های همه ی مادران شهرتان می افتد .(سیارک)
۷. منشی و دفتر کار مجازی:
بسیاری از شرکت های کوچک و نوپا می باشند (چه اینترنتی چه غیر اینترنتی) که احتیاج  به منشی و یا یک دفتر کار مجازی پیدا می کنند تا به تلفن ها، فکس ها، ایمیل ها و درخواست های مشتریانشان پاسخ بدهند. اما حجم کارشان آنقدرنمی باشدکه  فردی را به صورت تمام وقت استخدام کرده و به او حقوق بالا بدهند. یکی از کسب و کارهایی که می شود حتی از خانه هم انجام دادد، منشی گری می باشد. برای انجام این کار، به مهارت  کار با نرم افزارهای اداری مانند office  و همچنین مهارت پاسخ گویی به تلفن ها، صدای مناسب و دقت و سرعت عمل لازم نیاز می باشد.
این کار که با سرمایه بسیار کم قابل انجام می باشد، به این صورت است که آن شرکت ها و کسب و کارها شماره های یک یا چند خط تلفن که شما در منزل تان دارید را به عنوان شماره تماس خود به مشتریان و مخاطبانشان اعلام می کنند. شما هم در ساعات روز، تماس ها را پاسخ داده و فکس های ارسالی را دریافت می کنید و از طریق ایمیل به شرکت مورد نظر ارسال می نمایید و بالعکس. 

5 روش برای ارتقاء بازاریابی 

10 برنامه ی کاربردی برای کسب درآمد آنلاین

کسب و کار های خانگی آنلاین 

پنج توصیۀ بازاریابی برای یک تجارت آنلاین موفق

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۹چقدر سرمایه لازمه ؟

۱۳۹۵/۱۰/۲۸یه ایده خوب دارم اما یه شریک سرمایه گذار می خوام

۱۳۹۵/۱۰/۲۸این ایده منشی تو خونه برای کسانی که سرمایه ندارن خوبه

در ادامه بخوانید...

کارآفرینی کوچک

در

کارآفرینی کوچک (بازار کوچک) امروزه یکی از روشهای رایج رشد و توسعه‌ی اجتماعی است. دلیل این امر تا حد زیادی به فعالیتهای بانک گرامین (Grameen) (یا دهکده) در بنگلادش و موسس آن یعنی محمد یونس برمیگردد که بعد از اینکه او و بانک در سال 2006 توانستند جایزه‌ی صلح نوبل را بگیرند توانست به شهرت بین‌المللی برسد. اگرچه کارآفرینی کوچک سالها قبل از تاسیس بانک گرامین هم وجود داشت، اما پروفسور یونس توانست بیشتر از پیش توجه عموم و رسانه را به خود جلب کند، و این ایده که کارآفرینی کوچک روش موثری برای کاهش فقر در دنیای کشورهای جنوب است به صورت کلی پذیرفته شد. از آن زمان به بعد، روش کارآفرینی کوچک در بسیاری از کشورها بکار گرفته شد، مخصوصا در کشورهای غربی.
کارآفرینی کوچک به تجارتهای کوچکی گفته میشود که افراد کم درآمد آن را انجام میدهند اما برخلاف تجارتهای کوچک دیگر، سازمانهایی مثل بانک گرامین، سازمانهای غیر دولتی و مذهبی، آژانسهای دولتی و تعاونی به آنها کمک میکنند و برای شروع کاّر به این افراد مشاوره و وام میدهند، که این وامها اغلب نرخ بهره‌ی ترجیحی دارند. با فراهم کردن بودجه‌ی اولیه برای شروع بکار و همچنین حمایتهای فنی میتوان گفت که کارآفرینی کوچک یکی از اشکال سرمایه‌گذاری اجتماعی است که فرصت مشارکت در رشد و توسعه را برای مردم کم درآمد فراهم میکند. همچنین آنچه را که به عنوان فعالیت اقتصادی در نظر گرفته میشود را با مداخله‌ی اجتماعی ترکیب میکند، و به دلیل نقشی که در کاهش فقر دارد، اغلب با رشد و توسعه‌ی اجتماعی در ارتباط است.
وامهایی که برای سرمایه‌گذاری در کارآفرینی کوچک ارائه میشود "اعتبار کوچک" یا "سرمایه کوچک" نام دارد و گاهی اوقات به آن "وام کوچک" هم میگویند. با اینکه اصطلاح "اعتبار کوچک" اغلب با شروع تجارتهای کوچک در ارتباط است، اما اصطلاح "سرمایه‌ی کوچک" را برای اشاره به وام دادن به مردم کم درآمد برای اهداف مختلف مثل پیشرفت و تکامل، خرید وسایل کشاورزی، پرداخت هزینه‌های مدرسه، میزبانی از جشن نامزدی یا برای رفتن به سفرهای زیارتی هم استفاده میکنند. برخلاف اعتبار کوچک، که با نرخ‌های ترجیحی به صورت وام ارائه میشود، وام سرمایه‌ی کوچک اغلب نرخ بهره‌ی بالایی دارد. اما، این تفاوتها اغلب واضح و روشن نیستند و اغلب میتوان این اصطلاحات را بجای یکدیگر استفاده کرد. اگرچه اعتبار کوچک اغلب با کارآفرینی کوچک در ارتباط است، اما اصطلاح "سرمایه‌ی کوچک" در این مقاله بیشتر برای اشاره به تمام اشکال اعتباری که در اختیار مردم کم درآمد و خانواده‌های آنها قرار داده میشود، بکار برده خواهد شد.
در اصل، سرمایه‌ی کوچک در ابتدا برای بودجه‌ای که به شروع تجارتهای کوچک اختصاص داده میشد بکار میرفت، اما ارتباط آن با کارآفرینی کوچک قطع شده است. این امر باعث شد که تعدادی از سازمانهای غیرانتفاعی به صورت نهادهایی رشد کنند و در ازای وثیقه، برای اهداف مختلف به مردم کم درآمد وام بدهند و سپس آنها وام خود را پرداخت کنند. آنهایی که اعتقاد دارند که اعتبار کوچک در کل برای تاسیس تجارتهای کوچک و دیگر طرح‌های تولیدی بکار گرفته میشود نگران این موضوع هستند که سرمایه‌ی کوچک تبدیل به یک تجارت شود، و ادعا میکنند که اینکار موجب سوء استفاده از مردم کم درآمد شده و بازاری مالی برای وام‌های بدون پشتوانه ایجاد میکند که موجب افزایش بدهکاری و رشد فقر میشود. از طرف دیگر، سازمانهای بین المللی زیادی هستند که از این رشد و تحول پشتبانی میکنند و معتقدند که وامهای تجاری روش موثری برای کمک به افراد فقیر هستند و موجب تزریق اعتبار بین جوامع فقیر میشوند. (سیارک)
در بخش دوم مقاله درباره‌ی این تحولات و مشکلات برخواسته از آنها صحبت خواهیم کرد.ابتدا با مرور تکامل تاریخی کارآفرینی کوچک در کشورهای جنوبی شروع میکنیم و نشان میدهیم که برنامه‌های وام‌دهی دولتی و آگاهانه که باعث رساندن مواد اولیه به کشاورزان کوچک میشوند چگونه مورد حمایت سازمانهای غیرانتفاعی مثل بانک گرامین قرار گرفتند. سپس در مورد انواع برنامه‌های کارآفرینی کوچک و سرمایه‌ی کوچک صحبت میکنیم و تجاری شدن سرمایه‌های کوچک نیز بررسی میشود. در بخش دوم مقاله به این ادعا توجه میشود که کارآفرینی کوچک روش موثری برای کاهش فقر است و انواع نقدهای وارد بر کارآفرینی کوچک و سرمایه‌ی کوچک که در سالهای اخیر شدت گرفته‌اند نیز بررسی میشوند. در نهایت با در نظر گرفتن اینکه چگونه کارآفرینی کوچک و اعتبار کوچک را میتوان به شکل موثرتری برای ارتقا‌ی تحولات اجتماعی بکار گرفت از کل مطالب نتیجه‌گیری میکنیم.این مقاله ادامه دارد ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

هوش تجاری

در


هدف اصلی این مقاله تشریح این نکته است که هوش تجاری (BI) به عنوان یک ابزار مدیریت دانش چطور می تواند مشاوران را در ارائه خدمات مشاوره به بخش مالی یاری دهد. راه حل هوش تجاری (BI) می تواند یک مزیت رقابتی برای مشاوران باشد مشروط بر این که آن ها توانایی بکارگیری ابزار های هوش تجاری و فناوری مانند انبار دیتا (Data Warehouse)، داده کاوی، پردازش تحلیلی انلاین (OLAP) و بارگیری انتقالی استخراج (ETL) را داشته باشند. مشاوران می توانند از راه حل هوش تجاری برای تحلیل داده های سازمان از قبیل ساختار ها و فرایند های تجاری موسسۀ مالی استفاده نمایند. از طریق تحلیل داده های سازمانی، موسسه مالی می تواند به نحوی بهتر به ارتقا کارایی های عملکردی پرداخته تا نه تنها از این طریق میزان فروش خود را افزایش داده بلکه راهبرد های بازریابی را نیز بهبود بخشیده و برنامه خدمات مشتری را به نحوه بهتری ارتقا دهد، همچنین می تواند میزان ریسک را از طریق توسعۀ هرچه بیشتر اقدامات مدیریت ریسک تقلیل دهد. به طور خلاصه، مشاوران با برخورداری از این مزیت رقابتی قادر خواهند بود تا در بازاری که دائما در حال تغییر و تحول است به بقای خود ادامه دهند.
در سال 2008، هوش تجاری اولین اولویت فناوری برای سومین سال پیاپی بود. این مقوله به عنوان حوزۀ برتر در حیطه مدیریت اطلاعات در سازمان ها شناخته شد زیرا هوش تجاری (BI) می تواند تاثیر مستقیم و مثبتی بر عملکرد تجاری یک بنگاه اقتصادی داشته باشد. قابلیت تکمیل یک وظیفه از طریق اتخاذ تصمیمات شفاف تر در تمامی سطوح تجرات یکی دیگر از موارد اهمیتی است که می تواند حاکی از قابلیت هوش تجاری در ارتقا موارد مختلف باشد.
اغلب شرکت های پیشرو از پرسنل خود در تمامی حیطه ها انتظار دارند تا روش های تازه و هوشمندانه ای را برای ارتقا عملکرد، افزایش اثربخشی کارمندان و تقویت روابط با مشتریان در پیش گیرند. به منظور دستیابی به این انتظارات، هوش تجاری (BI) را می توان به عنوان پاسخی برای دستیابی به اهداف در نظر گرفت. پشتیبانی از رایند تصمیم گیری در تمامی سطوح، تعدیل مدیران، عوامل اجرائی و عاملان دانش برای اتخاذ اثربخش ترین اقدامات در موقعیت های مورد نظر از جمله دلایلی هستند که بر اساس آن اغلب سازمان های پیشرو به هوش تجاری (BI) به عنوان یک عنصر ضروری نیاز دارند. (سیارک
راهبرد هوش تجاری (BI) باید در راستای اهداف سازمان بوده، منجر به پیشرفت تجارت و ارتقاء مدیریت دانش گردد. راهبرد هوش تجاری (BI) به سازمان ها در خلق بهترین شیوۀ کاربرد اطلاعات از طریق تصمیم گیری عملیاتی، راهبردی و تاکتیکی کمک می نماید.
به طور کلی، استفاده از هوش تجاری (BI) در خدمات مالـــی منجر به ایجاد ارزش گشته است. طی تحقیقی که توسط Gartner Inc صورت گرفت مشخص شد که بیش از 95 درصد از پاسخدهندگان بانکدار با این مساله موافق بوده اند که هوش تجاری (BI) یک گام اولیۀ راهبردی است که توسط مدیریت ارشد برداشته می شود. پاسخدهنگان از بانک ها، شرکت های بیمه و تجارت خانه های غیر مالی بوده اند. گارتنر همچنین دریافت که بیش از 90 درصد بر سر این مساله توافق داشته اند که ارزش مورد انتظار را از سرمایه گذاری در هوش تجاری دریافت نموده اند.
امروزه اغلب موسسات مالی به هوش تجاری (BI) وابسته می باشند. خدمات مالی شامل بانکداری (سپرده ها و وام ها، بانک های تجاری، بانک های رهنی، اتحادیه های اعتباری)، وثیقه ها و بورس (دلالی، بانک های سرمایه گذاری، مشاوران سرمایه) و امور مالی بین المللی می باشند. موسسه مالی می تواند از هوش تجاری (BI) به عنوان یک مزیت رقابتی استفاده نماید.
در دوران اوج رقابت در بازار، بخش های مالی باید راهبرد هایی را برای ابقاء خود اتخاذ نمایند. به طور کلی، یک بخش مالی دارای مقادیر زیادی از داده هایی است که به طور روزانه مورد پردازش قرار می دهند و در سیستم پیچیدۀ آن ها ذخیره می گردد. تحلیل کارامد این داده ها بسیار مهم بوده و تعیین کنندۀ موفقیت صنعت مالی می باشد. نحوۀ تحلیل فریب، ریسک و رفتار مصرف کننده در موسسه مالی بسیار حیاتی می باشد.(سیارک

از هوش تجاری (BI) طی سال ها برای کمک به یک کمپانی در جهت حل و فصل این قبیل مشکلات استفاده شده است، زیرا هوش تجاری (BI) می تواند مقادیر بزرگی از داده ها را برای تحلیل های فراگیر به کار گیرد.

 هوش تجاری (BI)
هوش تجاری در برگیرندۀ طیف گسترده ای از کاربرد ها برای تحلیل، جمع آوری، ذخیره سازی و دسترسی آسان به داده ها برای ایجاد فرایند های تجاری بهتر می باشد. یک تعریف خوب از هوش تجاری (BI) باید شامل هدف تجاری و کاربرد پذیری فنـّـــی باشد. ابزار های هوش تجاری (BI) که به طور گسترده مورد استفاده قرار دارند عبارتند از Data Warehouse، Data Mining، Extraction Transformation Load (ETL) و پردازش تحلیلی آنلاین یا OLAP
 انبار داده Data Warehouse
انبار داده یک مجموعه تلفیقی از داده های تاریخی و خلاصه شده می باشد که توسط محیط تار عنکبوتی از منابع داده های درونی و بیرونی جمع آوری شده است. انبار داده حالت user-friendly دارد که این خاصیت به ویژه در مورد مدیر و تحلیلگر تجاری مشهود است. انبار داده، داده های مرتبط را مخـــــزنی جمع آوری می کند که در ان جا ارزیابی شده و به منظور قرار گرفتن در خدمت اهداف تصمیم گیری سازماندهی می گردد. ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

هوش تجاری بخش سوم

در

 بکارگیری هوش تجاری (BI) به عنوان ابزارهای مدیریت دانش (KM)

برای اجرای هوش تجاری به عنوان یک ابزار از مدیریت دانش در جهت ارائه مشاوره مالی، بسیاری از ابزار های BI را می توان ارزشمند دانست. در ادامه برخی از این موارد به عنوان نمونه ذکر گشته اند.
1. ابزار های BI بنگاه اقتصادی
2. ابزار های BI بسته بندی یا دیتابیس ها
3. ابزار های کشف داده های بصری
4. ابزار های گزارشی محض
بسیاری از سازمان ها، چه خصوصی و چه عمومی، در حال حاضر در حال ارزیابی یا استفاده از ابزار های هوش مصنوعی (Open Source (OS BI مانند JasperSoft، Pentaho یا SpagoBI. این سه مجموعه هوش تجاری open source طیف گسترده ای از قابلیت های هوش تجاری را ارائه می دهند که از ETL تا تحلیل تک منظوره و گزارش را شامل می شوند.

هوش تجاری بخش دوم

هوش تجاری /بخش اول

 

 محدودیت هوش تجاری (BI) و مدیریت دانش (KM)

کاسلان در سال 2011 سعی داشت تا برخی محدودیت ها را در سیستم های هوش تجاری در کمپانی های کوچک مطرح نماید که دلایل آن به شرح زیر می باشند:
1. قیمت ابتدایی سیستم گزاف است که حتی می تواند برای کمپانی های بزرگ به یک میلیون یورو نیز برسد.
2. ابزار های داده کاوی از ابزار های پیچیده ای استفاده می کنند و کمپانی را وادار می سازند تا اموزش های اضافی ارائه نموده و حتی مشاوران خارجی را استخدام نماید که این منجر به افزایش هزینه های اجرا می گردد.
3. زمان اجرا طولانی بوده (از شش ماه تا چندین سال). برای کمپانی هایی که دارایی های مالی محدودی دارند منجر به بروز مشکلاتی می گردد.
4. عدم قطعیت در موفقیت اجرا. تحقیقات گارتنر نشان داد که از میان 2000 پروژه انبار داده ها فقط 20% موفقیت آمیز بوده اند.
5. کیفیت اندک داده های منبع منجر به هدر رفتن زمان و هزینه ها حین اجرا می گردد. این بدان خاطر است که کمپانی های کوچک سیستم های اطلاعات استاندارد منسوخ شده ای دارند.

بخش مالی

بخش مالی  یک شرکت تجاری را اداره می کنند و خدمات مالی را به مشتریان و بازرگانان ارائه می نمایند. بخش مالی دربرگیرندۀ کمپانی های بیمه، معاملات املاک بانک ها و سرمایه ها می باشد. علاوه بر این، خدمات مالی بهترین عملکرد را در شرایط نرخ بهره اندک دارا می باشند در حالی که به طور کلی، نیاز های این بخش درآمدی را از وام ها و رهن ها حاصل می نماید. علاوه بر این وقتی تجارت پا برجا باشد، این بخش از سرمایه گذاری های مضاعف نیز سود می برد.(سیارک
چالش های موجود در خدمات مالی عبارتند از:
1. محیط های تنظیم کنندۀ متغیر و در حال تحول
2. تمرکز مداوم بر مدیریت ریسک
3. توسعه محصولات و خدمات
4. جهت دهی به هزینه ها و تجدید ساختار
5. تداوم حفظ ریسک سپرده و ریسک محرمانه
6. اطمینان از بی عیب بودن داده ها و مدیریت صحیح آن
7. مدلسازی مدیریت ریسک
8. اصلاح مشتقات
9. ایجاد تعادل در جبران مشوق (incentive)
وال استریت، فلیت استریت و مین استریت: تمامیت شرکت بر سر یک چندراهی، یک تحقیق جدید از صنعت خدمات مالی در انگلستان و ایالات متحده خطاکاری هایی را در صنعت مالی بر ملا کرده است. از جمله یافته های اصلی می توان به این موارد اشاره نمود:
1. 26% از پاسخ دهندگان اظهار داشته اند که خودشان شاهد خطاکاری در محیط کار بوده اند یا اطلاعات دست اولی در این مورد دارند.
2. 16% از پاسخ دهندگان گفته اند که اگر بتوانند جرمی را (در تجارت) انجام دهند و عواقبی متوجه ان ها نشود از این کار چشم پوشی نخواهند کرد.
3. 24% 24% از پاسخ دهندگان اعتقاد دارند که متخصص خدمات مالی باید برای رسیدن به موفقیت وارد فعالیت های نامشروع گردد.

ادامه دارد........... ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

آن ها می دانند شما چه می خواهید

در

این مقاله به شرح راه هایی می پردازد که بازاریاب ها از آن ها برای جذب مشتری استفاده می کنند.

بازاریاب ها می دانند که شما چه می خواهید

یک خانم که با لیست خرید هایش وارد یک فروشگاه می شود، خریداری است که با چالش های بزرگی برای خرید خوراکی مورد نیاز صبحانه ی خانواده اش رو به رو شده است. او با قفسه هایی رو به رو می شود که بیش از 200 نوع حق انتخاب پیش روی او می گذارند. او باید برای صبحانه، محصولات حاوی گندم، برنج، غله، سبوس دار و یا جوی دو سر بخرد؟ شیرین شده یا ساده؟ با ویتامین اضافه شده؟ با یک اسباب بازی پلاستیکی درون جعبه؟( کودکانش این را دوست خواهند داشت.) یا شاید محصولی را باید بخرد که برای آن کارت تخفیف دارد؟ یا یکی از آن محصولاتی که در تلویزیون روزانه تبلیغ می شود؟ یا یکی از آن هایی که تخفیف خورده است؟انتخاب نهایی خریدار، گزینه ای است که بیشتر از بقیه با فاکتورهای انتخابی او هماهنگ است.

بازاریاب ها تنها با جعبه های جذاب فریب می دهند. مواد تشکیل دهنده ی برخی از محصولات تقریبا یکی است تنها بسته بندی آن ها اغواگرانه تر است. بازاریابی برنامه ای شرکتی برای فروش یک محصول است. یک برنامه ریزی تجاری توسط یک سرپرست بازاریابی و یا یک تاجر نظارت می شود. این نظارت ها شامل مواردی مانند: اسم محصول چه باشد، چگونه برای آن تبلیغ شود، چگونه قیمت گذاری شود، چگونه بسته بندی شود و چگونه خریدارها را مجاب کنند که این محصول را خریداری کنند.(سیارک)

به طور خلاصه، هدف از بازاریابی ایجاد یک کانال است که خریدار را فقط به خرید محصول مورد نظر بازاریاب هدایت می کند. یک برنامه بازاریابی اغلب با جمع آوری اطلاعات برای تصمیم گرفتن برای این که چه کسی با چه مشخصاتی چه محصولاتی خریداری می کند، شروع می شود. این فاکتور ها شامل مواردی مانند: جنسیت، سن، تحصیلات و درآمد حاصل فروش به خریدار ها در آینده است که مطرح می شود.

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی 9 راه

اهمیت تبلیغات و بازاریابی

نکاتی برای بازاریابی در اینستاگرام

پنج توصیۀ بازاریابی برای یک تجارت آنلاین موفق 

5 روش برای ارتقاء بازاریابی 

فروش یک عطر، یک ماشین چمن زنی، یک توب بازی، مداد و غذای حیوانات خانگی به تکنیک های بازاریابی کاملا متفاوتی نیاز دارد. هر فرد با توجه به موقعیت خود نیازمندی هایی دارد که بازاریاب ها باید آن ها را تشخیص دهند و فروش خود را بروی این افراد متمرکز کنند. برای مثال افرادی که حیوانات خانگی دارند، به غذا برای فرزندانشان نیازمند هستند. دانش آموزان مداد می خواهند و افراد ثروتمند عطرهای باکیفیت تر و گران تر می خرند. گروه های تجاری باید به این موارد بسیار دقت کنند.

تجارت میدان اسب دوانی است اسبی که بیشتر می تازد برنده است.

تصور کنید که یک شرکت یک محصول جدید و ابتکاری را تولید می کند. این محصول پودری ساخته شده از میوه های خشک است. وقتی آن را با آب گرم مخلوط کنیم، یک سس میوه ای کرم مانند درست می شود که مخصوص کودکان است. مشخص است که کودکان خود قادر به خرید این محصول نیستند. پس باید این محصول را به گونه ای بسته بندی کنیم که والدین کودکان، به خصوص مادرها را به خود جذب کند.(سیارک)

اطلاعات جمع آوری شده نشان می دهد که بیشتر مادر ها دو اولویت اساسی دارند. یک: می خواهند کودکان سالمی داشته باشند. دو: آن ها می خواهند مادران خوبی باشند.

بازاریاب ها با استفاده از این دو اولویت مورد نظر مادر ها برای محصول خود یک اسم انتخاب می کنند. نام محصول: هلسی ستارت( شروع سالم). همچنین برای محصول خود یک شعار تجاری انتخاب می کنند. شعار تجاری: به کودکان خود یک شروع سالم بدهید. این شعار هر دو پیام آشکار و نهان را در خود دارد. اشاره به نام محصول دارد که منظور از هلسی ستارت، شروعی سالم است. شعار می گوید به فرزندان خود شروع سالم دهید. هم منظور نام محصول است و هم منظور یک آغاز سالم برای دوران کودکی است. تیم بازرگانی سپس تصمیم می گیرد که سس میوه ی هلسی ستارت را چه مقدارکجا بفروشند. آن ها باید تصمیم بگیرندکه تبلیغات کجا منتشر شده و متن تبلیغات چه باشد. شاید از کودک یک پزشک معروف برای تبلیغات استفاده کنند تا نشان دهند که محصولشان چقدر سالم و مورد تایید فردی با این شهرت است. یا شاید تبلیغات تنها به ویژگی های مثبت محصول مانند: مزه ی خوب، راحت و سریع آماده شدن و مواد مغذی بالای محصول بپردازد. شاید محصول دارای کالابرگ برای خرید با تخفیف بیشتر باشد. شاید هم تیم بازرگانی بخواهد یک ایده نوین را امتحان کند. برای مثال کمک هزینه تحصیلات دانشگاهی برندگان خوش شانس را پرداخت کند. تیم باید به موارد دیگری مانند این که محصول تنها برای مصرف داخلی باشد یا به کشور های خارجی نیز صادر می شود، دقت کند. شرکت طراحی نیز برای محصول یک بسته بندی جذاب طراحی می کند و تیم بازاریابی برای امتحان محصول نهایی را به مادر ها نشان می دهد تا عکس العمل آن ها بررسی کند.

در آخر محصول نهایی وارد قفسه های سوپر مارکت ها می شود و اگر بازاریابی مفید بوده باشد، مادر ها هلسی ستارت را انتخاب می کنند و قفسه های فروشگاه ها پر از صد ها بسته ی هلسی ستارت خواهد شد.ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...