ایده خلاقانه با تخته سه لا

ایده خلاقانه با تخته سه لا
پانل تزئینی با تخته سه لا : ایده خلاقانه از یک کارآفرین

 

بعد از اینکه تعمیرات اتاق خواب یا اتاق نشیمن به پایان رسید و مبلمان اصلی چیده شد ، یک سوال منطقی از دکوراسیون و طراحی داخلی  محل تلویزیون به روشی  که در عین حال باعث بهم ریختن بقیه فضا نشود، مطرح می شود . کارآفرین جوان تصمیم گرفت یک ایده خلاقانه را ارائه دهد ، برای ایجاد خلاقیت فقط از تخته سه لا ، روتر و رنگ استفاده کند. در نتیجه ، یک صفحه تزئینی دیدنی و یک قفسه باریک برای وسایل کوچک دارد.

 

ایده خلاقانه با تخته سه لا

شیارهایی با عمق 10 میلی متر در تخته سه لا با حداقل ضخامت 20 میلی متر ایجاد کنید.

 

با داشتن یک ابزار قدرتمند خوب که به شما در تحقق هر ایده ای کمک می کند ، می توانید از پس هزینه های خود برآیید و آزمایش کنید. این دقیقاً همان کاری است که کارآفرین خلاق انجام داد و توانست با دستان خود پانل تزئینی دیدنی و یک قفسه باریک برای استودیوی خود ایجاد کند. هنگامی که زمان تزئین منطقه تلویزیون فرا رسید ، او ایده ایجاد یک صفحه تزئینی را تقلید از یک صفحه اسلایتی ساخت ، که قرار دادن  یک قفسه باریک در زیر آن خوب است.

 

برای ایجاد یک صفحه تزئینی ، او به یک ورق تخته سه لا به ضخامت 20 میلی متر نیاز داشت. با توجه به اینکه پانل از دو قسمت تشکیل خواهد شد ، لازم بود قطعات به اندازه لازم برش داده شوند. سپس ، با استفاده از یک روتر ، سوراخ هایی ایجاد کنید و اسلات ایجاد کنید. برای این کارها از برش عرض 20 میلی متر استفاده کرد. برای ایجاد عمق شیار 10 میلی متر ، مرد جوان توصیه می کند حداقل 3 بار از روتر عبور کنید و هر بار مواد را بیش از 3-3.5 میلی متر نگیرید. این باعث کاهش بار خود واحد می شود و کار استاد را تسهیل می کند.

 


مهم! هنگام کار با روتر ، اقدامات احتیاطی ایمنی باید رعایت شود ، شروع با ثابت شدن قابل اعتماد تیغه و پایان دادن به تجهیزات محافظ شخصی کنید. برای چنین کاری ، عینک ، دستکش و دستگاه تنفس بسیار مفید است ، که دستگاه تنفسی را از گرد و غبار چوب محافظت می کند که بر سلامتی انسان تأثیر منفی می گذارد.

ایده خلاقانه با تخته سه لا

سنباده زدن سطوح و فرورفتگی ها فرایند بسیار مهمی است.

 

پس از اتمام کار فرز ، سطح "ریل ها" و انتهای آن باید با دقت سنباده زده شود تا تراشه های برآمده مشاهده نشود و پس از رنگ آمیزی ، ناهموار نباشد. برای سرعت بخشیدن به روند کار ، بهتر است از چرخ و چرخ ساینده 120 استفاده کنید. و در شیارها باید تمیز کاری را با دست انجام دهید تا چوب با کیفیت بالا تمیز و تسطیح شود. راهی برای دور زدن این کار طولانی و ناخوشایند وجود ندارد ، زیرا پس از لکه گیری تمام نقایص از دور قابل مشاهده خواهد بود.

ایده خلاقانه با تخته سه لا

پس از خشک شدن لایه رنگ ، سطح باید با کاغذ سنباده سنباده کاری شود.

 

در پایان تمیز کردن ، اگر نتیجه کاملاً راضی کننده باشد ، باید سطح تابلو تمیز شود و حالا می توانید رنگ آمیزی کنید. رنگ مبلمان برای این اهداف مناسب است ، اما نباید با رنگ اشتباه کنید ، زیرا این منطقه باید هماهنگ در طراحی کلی اتاق باشد.

 

نکته: اگر پس از خشک شدن رنگ ،  الیاف خاردار تخته سه لا روی برش ها ظاهر شد ، سنباده زدن مناطق مشکل باید تکرار شود و به ویژه با دقت انجام شود. و سپس دوباره آن را با رنگ باز کنید و با یک لاک شفاف (2 لایه) صیقلی کنید.

ایده خلاقانه با تخته سه لا

نحوه برش قطعات قفسه و ایجاد سوراخ و فرورفتگی برای اتصال دهنده ها.

 

ایده خلاقانه با تخته سه لا
انتهای صفحه نئوپان را با استفاده از اتو با لبه حرارتی پردازش کنید


اکنون می توانید شروع به ایجاد قفسه کنید. برای انجام این کار ، شما به یک صفحه نئوپان نیاز دارید که قطعات را از آن برش دهید. از آنجا که تصمیم گرفته شد قفسه کم عمق باشد ، عرض   20 سانتی متر کاملاً کافی است. به عنوان دیوارها ، می توانید از چوب استفاده کنید یا از همان تخته سه لا که تابلو تزئینی از آن ساخته شده ، ضایعاتی به طول دلخواه بردارید. پس از آن ، تمام انتها و سطوح عناصر چوبی باید سنباده زده شوند ، و بخشهای روی نئوپان باید  با لبه حرارتی مهر و موم شوند. عناصر چوبی باید با لاک ، موم ، امولسیون یا رنگ باز شوند.

ایده خلاقانه با تخته سه لا

هنگام مونتاژ قفسه ، بهتر است از اتصال دهنده های مبلمان استفاده کنید.

 

با استفاده از اتصال دهنده های مبلمان می توانید قسمت های قفسه را با پارتیشن جمع کنید .با چنین مجموعه ای ، اتصال دهنده ها و اتصالات قابل مشاهده نخواهند بود ، بنابراین قفسه مانند یک کار حرفه ای و کارگاهی دیده می شود.

ایده خلاقانه با تخته سه لا

پس از اتصال قفسه به دیوار ، می توانید سوراخ های پریزها و نگهدارنده تلویزیون را برش دهید.

 

درصورتی که تصمیم بگیرید دیوار پشتی را در قفسه ایجاد نکنید ، می توانید آن را روی دیوار ثابت کنید. پس از آن ، سوراخ هایی روی صفحه تزئینی برای نصب سوکت ها و ثابت کردن تلویزیون بریده می شود. بخشهای بدست آمده با رنگ اصلی سنباده زده و رنگ آمیزی می شوند.

 

ایده خلاقانه با تخته سه لا

محل تلویزیون آماده است!  |  عکس

 

این تنها گزینه ای نیست که به شما کمک می کند یک صفحه برای تلویزیون طراحی کنید. بازار مدرن گزینه های اصلی بسیاری را برای پانل های تزئینی ارائه می دهد ، از چوب یا سنگ طبیعی گرفته تا عناصر گچ و تقلید از مواد مختلف. تنها انتخاب گزینه مناسب و صرف کمی وقت باقی مانده است تا قسمت تلویزیون به تزئینی از کل فضای داخلی تبدیل شود.

ایده خلاقانه با تخته سه لا

پانل های دیواری یا لت های انباشته ساخته شده از چوب طبیعی ، گرمی و راحتی خاصی را در  دکوراسیون و طراحی داخلی ایجاد می کنند.

 

ایده خلاقانه با تخته سه لا
دکوراسیون و طراحی داخلی ساخت پالت و تخته های خشن و خام همچنین می تواند یک صفحه تلویزیون فوق العاده را القا کند.

ایده خلاقانه با تخته سه لا

دکوراسیون و طراحی داخلی یک صفحه 3 بعدی از عناصر گچ یک تزئین داخلی موثر خواهد بود. 

 

برای یک فرد خلاق ، حتی اشیا غیر ضروری قدیمی نیز به چیزهای مفید در زندگی روزمره تبدیل می شوند. مانند ، ایده خلاقانه با پالت چوبی به نظر می رسد که آنها می توانند مبلمان با کیفیتی تهیه کنند که حتی بهتر از مبلمان طراحی شده می باشند.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید