چاقی در تابستان

در

فصل داغ تابستان به همراه خوراکی های خوشمزه و البته پر کالری بار دیگر از راه رسیده است.

بیشتر اوقات روز های طولانی و گرم آن ما را به سمت مصرف خوراکی های پر کالری و پر ضرر سوق می دهد. اما آیا راه حلی هست که بتوان از این خوراکی ها لذت برد و در عین حال از چاق شدن جلو گیری کرد؟ اگر می خواهید پاسخ این سوال را بدانید با ما همراه باشید.

از همان بستنی قیفی گرفته تا یخ در بهشت و لواشک و آب زرشک های سر خیابان ها همگی در عین حال که پر ضرر هستند، بسیار پر کالری هم هستند بنابراین بیشتر افراد بعد از اتمام تابستان نه تنها وزنی کم نکرده اند بلکه چندین کیلو اضافه وزن پیدا کرده اند. می خواهم راهی را به شما پیشنهاد دهم که از چاق شدن خود جلو گیری کنید و هم کالری بسوزانید. این راه جایگزینی است. چگونه؟ به شما خواهم گفت. با دنبال کردن راه هایی که در ادامه به شما معرفی می کنم تابستان را با خیال راحت و بدون عذاب چاق شدن سپری کنید. در زیر چند مورد از خوراکی های پر ضرر را با جایگزین هایشان برای شما توضیح می دهم:

بستنی:

این خوراکی خوشمزه و خنک که در فصل تابستان هر پنج قدم و یکی از مغازه های آن پیدا می شود یکی از پر کالری ترین خوراکی های این فصل است. مزه ی شیرین و خنکی آن برخی از ما را وادار به مصرف چند بار در روز آن می کند. اما جالب است بدانید که طبق تحقیقاتی که سازمان جهانی سلامت در 2008 انجام داد، مشخص شد که مزه ی شیرین می تواند اعتیاد آور باشد. بله تعجب برا انگیز است اما شیرینی می تواند منجر به این شود که مدام بدن تقاضای بیشتر و بیشتر کند. مانند فرد معتادی که مدام برای لذت بیشتر به دنبال افزایش مصرف خود است، بدن هم برای کسب لذت و جلو گیری از عادی شدن آن مدام درخواست بیشتر و بیشتر می کند. اما جاگزین های مفید این خوراکی زیاد است هر کس می تواند به سلیقه ی خود جایگزینی انتخاب کند. اما چند مورد از جایگزین های پیشنهادی من: ماست میوه ای و بستنی های خانگی است. ماست میوه ای را می توانید برای نیم تا یک ساعت در فریز بگذارید و بعد آن را با کمی میوه و یا یک تکه شکلات تلخ خورد یا رنده شده جایگزین کنید و از آن لذت ببرید اکثر بستنی ها بیش از 200 کالری دارند اما جاگیزین پیشنهادی ما کمتر از 40 کالری دارد. مورد پیشنهادی بعدی بستنی خانگی است. برای درست کردن آن راه های زیادی وجود دارد اما چند مورد از راحت ترین های آن این است که مقداری میوه ی مورد علاقه ی خود را فریز کنید و بعد آن را با کمی شیر عسلی یا جداگانه درون مخلوط کن بریزید. خوب مخلوط کنید. بستنی شما آماده است. می توانید هم یک میوه را جداگانه انتخاب کنید و هم چند میوه را با هم. حتی می توانید چند میوه را جدا گانه خرد کنید و برای زیبایی بیشتر لایه لایه روی هم قرار دهید و با تکه های میوه تزیین کنید.

آب میوه های غیر طبیعی و نوشابه ها:

این فصل به علت گرمی هوا باعث تعریق شده در نتیجه بدن دچار کم آبی می شود. جالب است بدانید که بدن اگر حتی یک درصد از آب خود را از دست دهد، فرد به سرعت احساس تشنگی می کند. اما مانند بستنی آب میوه ها و انواع نوشیدنی های گاز دار و یا پودر های شربتی نیز هم پر کالری هستند و هم برای بدن مضر. یک نکته ضروری که لازم است بدانید این است که هیچگاه به هنگام تشنگی از نوشابه یا دیگر نوشیدنی های گاز دار استفاده نکنید زیرا این کار نه تنها تشنگی شما را رفع نمی کند بلکه باعث رسوب آن در کلیه شده و باعث سنگ کلیه و مثانه می شود. اما جاگیزین های پیشنهادی من: بهترین گزینه برای رفع تشنگی در همه حالات آب است. آب خنک بسیار عالی است هم تشنگی را بر طرف می کند و هم اندام های داخلی بدن را هم سم زدایی می کند. اما فراموش نکنید که آب به همراه یخ منجر به کبد چرب، دندان درد و اسپاسم معده می شود. اما یکی دیگر از جایگزین های پیشنهادی آب میوه ی طبیعی است. خیلی راحت در خانه برای خود آب میوه ی طبیعی درست کنید. یکی از میوه های پی آب این فصل مانند هندوانه یا طالبی یا هر میوه ی مورد علاقه و آب دار دیگری که دوست دارید را با مخلوط کن به خوبی مخلوط کنید تا آب و گوشته ی آن ترکیب شود سپس آن را در یخچال نگه داری کنید و میل کنید.اما به یاد  داشته باشید که این نوشیدنی چون مواد نگه دارنده ندارد تنها یک روز قابل استفاده است. جایگزین های دیگر هم شامل شیر موز و شربت زعفران و شربت خاکشیر با آب خنک و شربت سکنجیبین است. می توانید به غیر از شیر موز بقیه را درست کنید و چندین روز از آن استفاده کنید.

فست فود ها:

شاید به خود بگویید که فست فود را در هر فصلی می توان خورد، اما به یاد داشته باشید که در این هوای گرم به علت بی آبی بدن امکان دارد که وقتی بیرون هستید احساس گرسنگی کنید. و خب گزینه ی مناسبی که در آن وضعیت به ذهن شما می رسد خوردن فست فود ها است. یا حتی با دوستان و خانواده بیرون رفته اید و دوست دارید که از این هوای خوب لذت ببرید و در کنار هم خوراکی بخورید باز هم گزینه های پیشنهادی همه فست فود خواهد بود. فست فود های پر کالری و البته مضر برای تمام اندام های داخلی بدن. جایگزین پیشنهادی من: در کیف خود آجیل یا میوه های خشک بگذارید. هنگام بیرون رفتن اگر احساس گرسنگی کردید کمی از آن ها را میل کنید تا احساس گرسنگی شما رفع شود و به سوی غذا های پر کالری کشیده نشوید. اگر هم قرار است با دوستان یا اقوام بیرون بروید می توانید در خانه غذا های خوشمزه و کم کالری درست کنید تا در بیرون مجبور به خوردن غذا های چرب و البته پر کالری بیرون نشوید.

سخن آخر:

و نکته ی آخر این که وقتی بیرون از خانه هستید با خود آب داشته باشید. زیرا بدن در هنگام تشنگی هم مواد شیرین و هم پر کالری تقاضا می کند که اشتهای کاذب است با نوشیدن کمی آب خواهید دید که دیگر احساس گرسنگی و هوس کالری افزایی ندارید. مصرف سبزیجات را هم فراموش نکنید سالاد های فصل و سبزیجات به بدن آب کافی می رساند، کم کالری و از بین برنده ی اشتهای کاذب است.

تابستانتان پر از شادی و  لاغریJ

نظرات

در ادامه بخوانید...

عاشق بدن خود باشید و از آن قدردانی کنید

در

حتی ستاره های برتر مدل و دیگر افراد مشهور نیز پیر می شوند. در سن 70 سالگی دیگر به جذابیت 20 سالگی خود نیستند. بگذارید تمام جنون ها متوقف شود. ما می دانیم چگونه تصویر بدن خود را زیباتر کنیم.


1. عاشق بدن خود باشید. از آن قدردانی کنید!
زندگی تان هرگز نباید تحت تاثیر تنفر از جسم خود باشد. عواطفتان را بررسی کرده و تلاش کنید تا بفهمید چه چیزی باعث شده از بدنتان متنفر شوید . بدنتان چه کرده که از آن بدتان می آید؟ بدنتان دوست شما است. دشمن شما نیست و درست نیست که فکر کنید هیچ چیزی در جسمتان نیست که به آن افتخار کنید. شاید موهای ابریشم یا چشمانی زیبا داشته باشید . بهترین ویژگیهای خود را پیدا کرده و روی آنها تمرکز کنید. روی نقاط ضعفتان کار کرده و تمام سعی خود را به کار بسته تا آنها را برطرف کنید. این کار را با صبر و عشق انجام دهید. (سیارک)
2. بدن شما نیز شایسته ی دوست داشتن است
بدون عشق شما شکست می خورید. بدنتان تنها بدنی است که تا آخر خواهید داشت! می توانید آن را از بین برده یا حتی تغییر دهید. گزینه ای را که انتخاب می کنید به شما بستگی دارد. امیدواریم انتخاب شما درست باشد. تغییر به زمان و تمرین نیاز دارد. عشق و دوست داشتن به شما کمک می کند که هرچه زودتر به نتایج خوبی برسید. از این فرایند لذت برده و مراقب تغییرات بدن خود باشید.
3. خویشتن پذیری
شما خاصید و بدنتان نیز بی نظیر است. هیچ کس دیگر چیزی را که شما دارید ندارد. هرگز شخصی مثل شما در آینده وجود نخواهد داشت. سعی نکنید نقش خدا را بازی کنید ،‌شما نمی توانید مسیر زندگی و تقدیر خود را تغییر دهید. کاری که می توانید انجام دهید این است که خود را بپذیرید. از بی نظیر بودن خود استقبال کرده و آن را با آغوش باز بپذیرید و از آن لذت ببرید.
4. لازم نیست برای اینکه بگویید شاد هستید ،‌بخندید.
خوشحالی به کیلو وپوند وزن شما بستگی ندارد. افراد لاغر نیز ممکن است غمگین و ناراحت باشند. می توانیم فهرست بی پایانی از افراد لاغر تهیه کنیم که از چیزی که دارند راضی نیستند. ممکن است زندگی شان در بعضی موارد تیره و فجیع باشد. به عبارت دیگر ، بخش اعظم افرادی که در این سیاره زندگی می کنند دارای اضافه وزن هستند. بنابراین این مساله باعث نمی شود که آنها غمگین باشند. آنها دارای خانواده ،‌روابط خانوادگی، فرزند،‌شغل و سواد هستند. شادی را نمی توان با کیلو و پوند وزن سنجید. نمی توان آن را با اینچ و سانتی متر ، حتی سنجید! اندازه ی لباستان چیزی نیست که به زندگی شما ارزش ببخشد. به محض اینکه این مساله را درک کنید ،‌خواهید دانست که بدنتان همین طور که هست در بهترین حالت است. (سیارک)
5. چیزی که شما هستید مهمتر از آن است که به نظر می رسید
درونتان خیلی مهمتر از ظاهر است. ما سعی نمی کنیم شما را قانع کنیم که مراقب لباس پوشیدنتان،‌آرایش یا مویتان نباشید. تمام سعی ما این است که به شما یاد دهیم که به پاسخ این سوال ساده برسید : " فکر می کنید یا معتقدید شما چه کسی هستید ؟"
6. فرایند درمان شروع شده است!
بگذارید فرایند درمان راه راه خود ادامه دهد! این فرایند قبلا شروع شده و ماموریت شما این است که بگذارید ادامه یابد. انتظار نمی رود که نتایج نهایی را دقیقا فردا ببینید. تغییر به زمان و تمرین نیاز دارد. می دانید که به زمان نیاز دارید تا به موفقیت های خود دست پیدا کنید. مهمترین چیز این است که این فرایند آغاز شده و شما نباید جلوی وقوع چیزهای خوب را گرفته یا در آن دخالت کنید. از یک متخصص کمک بگیرید، کتاب های مفید را مطالعه کرده و فیلم های انگیزشی نگاه کنید. در یک دوره یک قدم بردارید. این راه شما را به سمت بدن زیباتر می برد که یک رخداد مهیج است. از آن لذت ببرید!

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

7 نکته برای پیش گیری و معکوس کردن دیابت

در

(سیارک) :مطالعات نشان داده است که تا سال 2050 از هر سه آمریکایی یک نفر مبتلا به دیابت خواهد بود.یک سوم از بودجه ی مدیکر خرجِ این بیماری شده که درنتیجه آن را به بزرگترین مشکل بدهی فدرال تبدیل میکند.این اعداد احتمالا افزایش پیدا خواهند کرد،درنتیجه مشخصا کار زیادی برای پیشگیری از این مشکل در آینده باید انجام شود.دیابت ،زمینه های سرطان،بیماری ها قلبی و مرگ زود رس را فراهم میکند.تمام این شرایط 100% قابل معکوس کردن و پیشگیری هستند.


1. قند
یک رژیم غذاییِ حاویِ کالری خالی؛کربوهیدرات های تصفیه شده که به قند تبدیل میشوند،قند مایع و قندِ با سرعت جذب بالا، باعث سطح انسولین را بالا برده و درنهایت منجر به مقاومت انسولینی وبعد پیش دیابت یا دیابت نوع 2 میشود.سطوح بالای انسولین شامل مشکلات زیادی از جمله میل جنسی ضعیف،افسردگی،ریسک بالای ابتلا به سرطان،فشارخون بالا،و التهاب می باشد.بسیاری از ما متوجه ریسک هایی که وجود دارد نیستیم.عامل اصلی در کاهش ریسک چاقی و پیش دیابت ،کاهش چشمگیر قند و یا بهتر حذف آن از رژیم غذایی شماست.
2. غذاهای کاملِ فراوری نشده ی
غذاهای کاملِ فراوری نشده،میزان استرس اکسیداتیو و التهاب را کم،قند خون شما را تنظیم کرده،و سم زدای کبد شما را بهبود میبخشند و این راه خوبی برای پیش گیری و معکوس کردن دیابت و مقاومت انسولینی است.یک استراتژی رژیم غذایی خوب را انتخاب کنید و مقادیر زیادی چربی های امگا3،روغن زیتون و نارگیل،آجیل،حبوبات،دانه ها و طیف گسترده ای از میوه ها و سبزیجات را در ان درنظر بگیرید.این نوع تغذیه،مقاومت انسولینی و دیابت را معکوس کرده، یک متابولیسم سالم را ترقی داده،پیام های ژنی مناسب را به جریان انداخته، و از پیرشدن و بیماری های مربوط به سالخوردگی همانند بیماری قلبی پیش گیری میکند.
3. مواد مغذی مناسب
مکمل های مناسب باعث کارامد تر شدن سلول های شما در متابولیسم چربی و قند،و حساس تر شدن نسبت به انسولین میشوند.اگر این را با تغییرات خاصی در شیوه زندگی و رژیم غذایی مناسب ترکیب کنید،احتمالا از دیابت پیشگیری خواهید کرد،یا برای رسیدن به اثر معکوس در مسیر درستی هستید. رژیم غذایی برای دیابتی ها
4. ورزش صحیح
یک پیاده رویِ 30 دقیقه ای برای شما بسیار مناسب خواهدبود.نیازی نیست که زمان زیادی را در باشگاه که درآن انتظار نتایج ویژه ای دارید، سپری کنید.بالا بردن ضربان قلب تا 70؛80% بیشینه ی ظرفیتش،برای 60 دقیقه ،شروع خوبیست.تا بیش از 6 با در هفته این کار را انجام دهید. در مورد دیابت بیشتر بدانید
زمانیکه احساس نیاز یا خواستن کردید،میتوانید تعدادی تمرینات بازه ای قدرت و شدت بالا هم اضافه کنید.
5. خواب
نخوابیدن هیچ کمکی به شما نخواهد کرد.قند را بالا برده،باعث افزایش میل به کربوهیدرات شده، به متابولیسم شما آسیب زده و ریسک ابتلا به بسیاری از بیماری ها همانند پیش دیابت را افزایش میدهد.برخی تحقیقات نشان میدهند که حتی بین افراد سالم یک خواب شبِ بدِ جزئی میتواند مقاومت انسولینی تولید کند.بنابراین،برقراری یک روال خواب برای کمک به اجتناب از این مشکلات ضروریست. تاریکی کامل، ارامش، درمان گیاهی، و مدیتیشن می توانند کمک کنند.(سیارک)
6. سطح استرس
استرس مزمن باعث افزایش ترکیبات التهابی سیتوکین،کورتیزول و سطوح انسولین میشود.تمام این ها میتواند منجر به مقاومت انسولینی،افزایش وزن و درنهایت پیش دیابت شود.کنترل استرس جزئی مهم در کنترل چاقیست. کنترل استرس از طریق راه هایی همچون خندین،ماساژ،یوگا،تمرین و رقصیدن ممکن است.
7. اندازه گیری وزن
افرادی که وزن خود را ثبت میکنند دوبرابر در از دست دادن وزن موفق ترند.برای شروع در یک دفتر وقایع روزانه بنویسید یا دفترچه ای را برای دنبال کردن پیشرفت خود نگه داری کنید یا یک مقیاس هوشمند گرفته و تمام داده ها را روی تلفن هوشمندتان دریافت کنید.میتواند هرچیزی را که میخورید دنبال کنید و درنتیجه متوجه شوید که در طول مدت طولانی کجا اشتباه میکنید.هم چنین،اندازه های خود را ثبت کنید: اندازه دور کمر، فشار خون، شاخص توده بدن، و وزن. گرفتن اولین نتیجه مثبت میتواند شما را برای پیشرفت در آینده تشویق کند.

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت خود را کنترل کنند

انواع دیابت

دیابت را جدی بگیرید

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

آهسته غذا بخورید وزن کم کنید

در

(سیارک) : بر اساس تحقیقات انجام گرفته زمانی که به آرامی غذا می خورید،کالری کمتر از یک وعده غذایی خود دریافت می نمایید.

در این تحقیق افراد را به دو گروه ، با وزن مناسب و نرمال و افراد دارای اضافه وزن و چاق تقسیم کرده اند ، سپس کالری دریافتی آن ها را بر اساس سرعت در غذا خوردن مقایسه نموده اند.فکر می کنید به جه نتیجه ای رسیدند؟ هر دو گروه در زمانی که به آرامی غذا می خوردند کالری کمتری دریافت نموده و زودتر سیر می شدند  اما در افراد دارای وزن نرمال این تفاوت در میزان کالری بیشتر نشان می داد  ، مطالعات دیگر نشان دادند که افراد با وزن نرمال هر لقمه را به تعداد دفعات بیشتری نسبت به افراد دارای اضافه وزن جویده و انرژی بیشتری می سوزانند.در ضمن بخاطر جویدن زیادتر نسبت به افراد چاق از پرخوری آنها جلوگیری می شود.

7 فعالیت روزانه که به کاهش وزن کمک می کند 

تعجب کرده اید و برایتان این تحقیق سؤال برانگیز می باشد که چگونه  خوردن  آهسته غذا می تواند  از پرخوری شما جلوگیری نماید؟سریع غذا خوردن فرآیند سیگنال های طبیعی بدن که شامل هورمون ها و ارتباط بین شکم و مغز است را مختل کرده و باعث تولید گرلین یا هورمون گرسنگی در معده شما می شود که بر مرکز لذت مغز شما اثر گذاشته و باعث پرخوری می شود!اما  هورمون  لپتین که گرسنگی را سرکوب می کند و مانع از پرخوری می‌گردد ، به زمانی در حدود ۲۰ دقیقه نیاز دارد تا از طریق مغز به معده اعلام سیری نمایددر صورت خوردن سریع غذا ،این پیام زمانی به معده ارسال می شود که شما ظرف  غذا  را خالی کرده اید.

10 نکته برای کاهش چربی شکم بعد از زایمان

هضم غذا از دهان شروع شده  و ما با جویدن زیادتر مواد غذایی به جذب بهتر از طریق روده ها کمک می کنیم ، جویدن سریع بدن شما را از جذب مواد مغذی محروم می‌کند. تعداد ۳۰ تا ۴۰ بار جویدن هر لقمه برای جذب مواد مغذی ضروری می باشد!با کاهش سرعت صرف غذا و افزایش تعداد دفعات جویدن شما هوشیاری بیشتری نسبت به طعم غذا و مقدار غذای مورد نیاز خود دارید ، در این صورت غذا خوردن تجربه‌ای لذت‌بخش می شود نه فقط برای پر کردن غذا در معده.آهسته غذا خوردن علاوه بر کمک به کنترل وزن و بهبود گوارش شما دارای مزایایی چون بهبود طعم غذا ، انتخاب غذای بهتر ، احساس سیری و ... می باشد.کاهش سرعت در خوردن غذا نیاز به زمان و تمرین دارد راه های وجود دارد که به شما کمک می نماید تا آهسته تر عمل کنید.

9 غذا برای کاهش وزن

- بین دو لقمه قاشق را کنار ظرف غذا بگذارید. تا لقمه کاملا جویده و قورت داده نشد ، قاشق را پر نکنید.

- از غذاهای با فیبرهای بالا استفاده کنید تا زمان بیشتری را صرف جویدن آن‌ها نمایید.

- لقمه ها را کوچک تر انتخاب نمایید حتی بجای قاشق می توانید از چنگال استفاده کنید.

- غذای خود به  قسمت‌های مختلفی مانند پیش غذا ، غذای اصلی و دسر تقسیم کنید  ، وقتی بدانید این تمام غذای شما نمی باشد  و همچنان قسمتی از غذا در وعده های بعدی سرو می شود ، کمتر غذا میل می کنید.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

یک کیلوگرم چربی شکم، خطر ابتلا به دیابت را در زنان 7 برابر افزایش می دهد

در


فقط یک کیلوگرم چربی شکم ، 7 برابر خطر ابتلا به دیابت را برای زنان افزایش می دهد
مطالعات نشان داده است که به اصطلاح چربی احشایی مخصوص زنان خطرناک است - فقط یک کیلوگرم از چنین چربی خطر ابتلا به دیابت را هفت برابر افزایش می دهد.
 
فقط یک کیلوگرم چربی شکم ، 7 برابر خطر ابتلا به دیابت را برای زنان افزایش می دهد
متخصصان دانشگاه اوپسالا در سوئد به این نتیجه رسیدند که چربی احشایی ، که در شکم جمع می شود ، به ویژه برای خانم ها خطرناک است. این واقعیت که تجمع چربی در شکم یک خطر برای سلامتی است از مدت ها قبل شناخته شده است.
 
واقعیت این است که با چاقی احشایی ارزیابی میزان واقعی ذخایر چربی دشوار است و مطالعات نشان داده اند که این چربی می تواند تأثیر قابل توجهی بر روی سطح هورمونی داشته باشد و باعث اختلالات مختلفی شود.
 
همانطور که مطالعات انجام شده با بیش از 325 هزار نفر نشان داد ، چربی شکم خطر ابتلا به دیابت در زنان را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. با هر کیلوگرم چربی احشایی ، خطر ابتلا به دیابت هفت برابر بیشتر است. در مردان ، هر کیلوگرم چربی احشایی احتمال ابتلا به دیابت را تقریباً 2 برابر می کند.
 
در عین حال معلوم شد که ظاهر اضافه وزن روی شکم خطر بزرگی را برای افراد لاغر ایجاد می کند. اگر معده در شخصی رشد کند که قبلاً وزن اضافی داشته باشد ، برای سلامتی مضرتر است. اما این خطرات، خطرات اضافه وزن را به خودی خود منتفی نمی کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

شش محصول غذایی که مانع کاهش وزن می شود

در

 کاهش وزن

 

چاقی در حال تبدیل شدن به یک اپیدمی در همه دنیا است. به گفته  متخصص تغذیه ، عدم تعادل هورمونی دلیل اضافه وزن است.چاقی معمولاً با انسولین در ارتباط است. متخصص تغذیه در مورد شش نوع ماده غذایی صحبت کرد که برای جلوگیری از تولید این هورمون و کاهش وزن باید از رژیم غذایی حذف شوند.

ما در مورد

شکر ،

آرد سفید ،

برنج سفید ،

سیب زمینی ،

آب میوه های تازه

و حتی عسل صحبت می کنیم. متخصص تغذیه خاطرنشان می کند: اگر این محصولات را حذف کنید و فعالیت بدنی را افزایش دهید ، وزن به طور حتم شروع به کاهش می کند. اگر سالن ورزشی را دوست ندارید ، می توانید  پیاده روی کنید.این حتی یک رژیم نیست بلکه یک رژیم متعادل است.

 

هر بخش شیرینی ترشح انسولین را تحریک می کند ، پس از آن مرحله افزایش قند خون شروع می شود و شما می خواهید دوباره غذا بخورید و یک چیز شیرین و چرب می خواهید. هیپرگلیسمی ، که قند خون بالایی است ، هنگامی رخ می دهد که سطح قند خون از حد قابل قبول فراتر رود.

 

نکته دیگر - بعد از خوردن چربی و شیرین ، مثلاً یک کیک ، اندورفین تولید می شود و فرد احساس خوشبختی می کند. متخصص تغذیه به شما یادآوری می کند که  باید منبع شادی دیگری برای خود پیدا کنید ، در غیر این صورت از حلقه معیوب خارج نخواهید شد.

 

 با کمک قهوه می توانید سریعتر وزن کم کنید. نوشابه بدون شکر و خامه به خلاص شدن از شر گرسنگی کمک می کند ، زیرا گلیکوژن را تجزیه می کند ، به گلوکز تبدیل شده و وارد جریان خون می شود و گرسنگی از بین می رود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

این دختر در 5 سال 200 کیلوگرم وزن کم کرد

در

کاهش وزن

این دختر در 5 سال  200 کیلوگرم وزن کم کرد. من نشان می دهم چه اتفاقی برای او افتاده است ، او چه شکلی شده است و اکنون چه می کند.

ما داستان های زیادی را با کاهش وزن جدی می دانیم ، اما هر زمان که به کاهش مقدار زیادی کیلوگرم می رسد ، نمی توانیم چنین شخصی را تحسین نکنیم.امروز ما در مورد امبر رشدی ، که قبلاً در پنج سالگی 72 کیلوگرم وزن داشت ، به شما خواهیم گفت.


و این اشتباه تایپی نیست - بله ، 72 کیلوگرم !!! و هم سال های او 4 برابر وزن کمتری داشتند.علاوه بر این ، تمام چربی و چاقی در قسمت پایین بدن جمع شده است ، بنابراین کودک با سختی زیادی حرکت می کرد. سالها گذشت ، اما مشکل از بین نرفت ، علاوه بر این ، اشکال بیشتری به خود گرفت. دختر حتی نمی توانست خودش را بشوید ، چه رسد به اینکه غذا بپزد یا از ماشین استفاده کند.


امبر رشدی مجبور شد تحصیل را رها کند ، او همچنین  کار نمی کرد ، او مجبور بود با پدر و مادرش زندگی کند.در سن 24 سالگی ، وزن او فاجعه بار 298 کیلوگرم بود . به دلیل کمرویی ، از ترس تمسخر تقریباً در خیابان ظاهر نمی شد.

 

 

کاهش وزن
و در خانه بهتر نبود ، افسردگی شروع شد.  او 5 بار در روز در بخشهای زیادی غذا می خورد ، و والدینش فعلاً در این کار دخالت نمی کردند.اما آنها فهمیدند که باید به یک دکتر مراجعه کنند ، که یک حکم ناامید کننده صادر کرد. امبر دریافت که چیزی باید تغییر کند. او به برنامه ی رژیم غذایی برای دختران 300 کیلوگرم رفت.

 

پزشکان گفتند که باید بای پس انجام شود ، یعنی کاهش معده تا دختر بتواند اشتهای خود را کنترل کند. پس از آن ، اولین نتیجه ظاهر شد - کاهش وزن 8 کیلوگرم.به تدریج ، رشدی شروع به ورزش کرد ، که به او کمک کرد 40 کیلوگرم دیگر کاهش وزن داشته باشد. او به کار خودش ادامه داد و در طی یک سال 143 کیلوگرم وزن کم کرد. درست است ، این یک عارضه جانبی به همراه داشت - پوست او آویزان شد.


سپس کارشناسان به او پیشنهاد کردند پوست اضافی را از بین ببرد تا جذاب تر به نظر برسد.

این عمل موفقیت آمیز بود ، که به او اجازه داد کاهش وزن خود را ادامه دهد. او به سرعت وزن خود را به دو رقمی کاهش داد. تمام آمریکا کاهش وزن او را دنبال کردند و اکنون نتیجه واضح است.

کاهش وزن

دختر از مسیری عظیم و دشوار عبور کرده است. بنابراین ، در همان آغاز ، او یک پرواز داشت. وی برای قرار گرفتن در هواپیما ، بلیط دو صندلی مجاور را خریداری کرد.

اما حتی فرود نیز با مشکلات عظیم همراه شد - صندلی چرخدار او خراب شد. اکنون بدترین وضعیت به پایان رسیده است ، اما دختر مجبور است هر روز رژیم خود را کنترل کند.

کاهش وزن

اعتیاد به غذا مانند بقیه اعتیاد ها در هر لحظه می تواند شروع شود. برای جلوگیری از این اتفاق ، رشدی به روانشناس مراجعه می کند ، زیرا به بیماری افسردگی  دچار شده بود.

دختر

حالا او عالی به نظر می رسد ، اما در اینجا متوقف نمی شود. پنج سال پیش ، امبر یک دوست پسر داشت.

 

دختر

دختر

 

نظرات

در ادامه بخوانید...