بارداری هفنه به هفته جدول زمانی رشد جنین از 3 هفتگی تا 40 هفتگی

انتقال از یک تخمک کوچک بارور شده به یک نوزاد کاملا شکل یافته فوق العاده الهام بخش است. در اینجا نگاهی به نقاط عطف اصلی نوزادان که معمولا در رحم به آن می رسند، از حاملگی تا تولد و حدود زمانی که آنها اتفاق می افتند خواهیم داشت. (سیارک

سه ماه اول

3 هفتگی - ترکیب نوزاد شما توپی از سلول هایی که بلاستوسیست نامیده می شوند است. بلاستوسیست در حال حاضر شامل مجموعه کامل DNA شما و شریک زندگی شما است که جنس، رنگ چشم و دیگر ویژگی ها را مشخص می کند.

4 هفتگی - توپ سلولی رسما تبدیل به رویان می شود و حدودا اندازه ی یک دانه خشخاش است. در طول شش هفته آینده، تمام اندام های نوزاد شما شروع به رشد خواهند کرد و برخی شروع به فعالیت خواهند کرد.

5 هفتگی - قلب کوچک نوزاد شما شروع به تپیدن می کند - دوبرابر ضربان قلب شما. اندازه کل "بدن" او فقط حدود یک دانه کنجد است.

6 هفتگی - ویژگی های صورت (مانند چشم ها و سوراخ های بینی) شروع به تشکیل شدن می کنند و جوانه های کوچکی در محل توسعه بازوها و پاها ظاهر می شوند.

8 هفتگی - بازوها و پاها رشد می کنند و نوزاد شما اکنون انگشتان کوچک و بینی و لب بالایی دارد. اکنون او کمی تکان می خورد ولی شما آن را حس نخواهید کرد. او حدود 14.7 سانتی متر طول دارد و وزنش تقریبا هیچ است - 1.13 گرم.

9 هفتگی - چشمها رشد کرده اند، اگرچه پلکهای نوزاد شما اکنون کاملا مسدود است. او "دم" خود را از دست می دهد و شروع به شبیه تر شدن به انسان می کند.

10 هفتگی - رویان تبدیل به جنین می شود. اندام های حیاتی او - مانند کلیه ها، روده ها، مغز و کبد - شروع به فعالیت می کنند. ناخن های دست و پای کوچک در حال شکل گیری هستند.

11 هفتگی - نوزاد شما تقریبا به طول کامل تشکیل شده است. استخوان هایش شروع به سخت شدن می کنند و اندام های تناسلی بیرونی او رشد می کنند. او می تواند سکسکه کند، هرچند که برای اینکه شما آن را حس کنید خیلی زود است.

12 هفتگی - شما می توانیدصدای ضربان قلب نوزاد خود را در یک معاینه مربوط به حاملگی بشنوید (شما در حال حاضر ممکن است آن را در یک سونوگرافی اولیه شنیده باشید). نوزاد شما فقط حدود 5.08 سانتی متر طول و حدود 14.17 گرم وزن دارد.

سه ماهه دوم

14 هفتگی - کلیه های نوزاد شما ادرار تولید می کنند و او آن را در مایع آمنیوتیک رها می کند. او می تواند حالات چهره خود را شکل دهد و ممکن است در حال مک زدن انگشت شست دیده شود.

15 هفتگی - نوزاد شما می تواند روشنایی که از خارج از رحم شما می آید را ببیند، حتی اگرچه پلک هایش هنوز بسته هستند.

16 هفتگی - جنسیت نوزاد شما ممکن است در سونوگرافی وسط حاملگی شما مشخص شود که معمول بین 16 و 20 هفتگی رخ می دهد.

18 هفتگی - اگر شما هنوز تکان خوردن نوزاد خود را احساس نکرده اید، شما احتمالا در چند هفته دیگر آن را احساس خواهید کرد. چندین هفته طول خواهد کشید که شریک شما و افراد دیگر حرکات نوزاد شما را از بیرون حس کنند.

19 هفتگی - نوزاد شما می تواند صدای ضربان قلب شما و صداهایی که از بیرون بدن شما مانند صدای شریک شما را بشنود. نوزاد شما ممکن است حتی با یک صدای بلند وحشت زده شود.

23 هفتگی - حس حرکتی نوزاد شما توسعه می یابد، به طوری که او می تواند حرکت هنگام رقصیدن شما را حس کند. حس شنواییش همچنان در حال بهبود است. شما ممکن است گاهی اوقات قادر به دیدن لولیدن او زیر سطح شکم خود باشید.

24 هفتگی - جوانه های چشایی نوزاد شما در حال رشد کردن هستند. مغز او خیلی سریعتر رشد می کند و موهایش نیز ممکن است رشد کنند. او تقریبا 30.48 سانتی متر قد و حدود 453.6 گرم وزن دارد. (سیارک

27 هفتگی - نوزاد شما در حال انجام "تمرین تنفس" با ورود و خروج مایع آمنیوتیک می کند و اگر اون اکنون به دنیا بیاید شش های او می توانند کار کنند ( کمک زیادی پزشکی). او همچنین می تواند چشم هایش را باز و بسته کند.

سه ماهه سوم

28 هفتگی - نوزاد شما شاید در حال خواب دیدن باشد. او مژه دارد و بیناییش در حال بهبود است. او حدود 1 کیلو وزن و حدود از سر تا پاشنه پا حدود 38.1 سانت طول دارد.

32 هفتگی - ناخن های دست و پای کوچک زیبایش رشد کرده است. تقریبا (سر تا پاشنه پا) 43.18 سانت طول و حدود 1 کیلو و هفتصد گرم وزن دارد.

34 هفتگی - اگر نوزاد شما اکنون به دنیا بیاید، به عنوان "تولد زودهنگام دیر" در نظر گرفته می شود. نوزادان سالم به دنیا آمده در این مرحله معمولا خوب می شوند، اگرچه آنها نیاز به یک سری مراقبت در واحد مراقبت شدید نوزادان نیاز دارند.

37 هفتگی - نوزاد شما اکنون کامل در نظر گرفته می شود. ریه هایش اگر او اکنون به دنیا بیاید باید خوب کار کنند اما او در حالت ایده آل هنوز در رحم شما کمی بیشتر خواهد ماند.

40 هفتگی - نوزاد شما کاملا برای زندگی بیرون از رحم حاضر و آماده است. وزن میانگین نوزاد حدود 3 کیلو و 400 گرم و طول میانگین حدود 50.8 سانتی متر است. اگر زایمان شما بیش از یک یا دو هفته بگذرد و زایمان نکنید، پزشک شما ممکن است تصمیم به سزارین بگیرد. (سیارک

- جدول زمانی اندازه و رشد کودک شما

- جدول زمانی صحبت کردن کودک شما از تولد تا یک سالگی

- جدول زمانی صحبت کردن کودک شما از یک تا هشت سالگی

- جدول زمانی راه رفتن کودک شما از تولد تا یک سالگی

- جدول زمانی راه رفتن کودک شما از یک سالگی تا 5 سالگی

- جدول زمانی اجتماعی بودن کودک شما از بدو تولد تا یک سالگی

- جدول زمانی اجتماعی بودن کودک شما از یک سالگی تا هشت سالگی

  - جدول زمانی تغذیه کودک شما از یک تا سه سالگی

- جدول زمانی تغذیه کودک شما از تولد تا یک سالگی

- جدول زمانی دندان در آوردن و افتادن دندان کودک شما 9 ماهگی تا 12 سالگی

- جدول زمانی دندان در آوردن و افتادن دندان کودک شما چهار تا دوازده ماهگی

- جدول زمانی خواب و استراحت کودک شما یک ساله تا هشت ساله

- جدول زمانی خواب و استراحت کودک شما یک تا نه ماهه

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید