تغذیه کودک جدول زمانی از تولد تا یک سالگی

در

چه هنگام رژیم غذایی کودکان از غذای آبکی به خوردن غذاهایی جامد تغییر می کند، چه وقت آنها قادر به غذا خوردن به تنهایی خواهند بود، و چه هنگام، واقعا کی آنها چنین افتضاحی را متوقف خواهند کرد؟

در اینجا ایده ی تقریبی زمانی که منتظر هستیم که همه چیز جامد و غذاهای کوچک به قاشق و فنجان تبدیل شود، وجود دارد.

تولد تا 4 ماه

غذا خوردن منحصرا با شیر مادر، شیر خشک یا ترکیب هر دو. داشتن توانایی طبیعی داد زدن، مک زدن، بلعیدن و دهان باز کردن.  (آروغ زدن را ذکر نمی کنیم!) به طور غریزی بیشتر مواد  را با انگشتش از دهانش بیرون می کشد.

پرچم قرمز : اگر شما متوجه علائم مشکل در تغذیه مثل نوزاد شما وزن مورد نظر را کسب نمی کند یا در طول غذا خوردن غالبا پشتش غوز می شود، تحریک پذیر می شود، سرفه شدید می کند یا  دچارحالت خفگی می شود ، با پزشک نوزاد خود در ارتباط باشید.(سیارک

4 تا 6 ماه

احتمالا برای غذای جامد آماده است، اگرچه شیر مادر یا شیر خشک هنوز کافی است. علائم آمادگی : وزن تولد او دو برابر می شود و وزنش حداقل 13 پوندیا حدود 6 کیلوگرم می شود. دهانش را هنگامی که قاشق در حال نزدیک شدن را می بیند باز می کند. می تواند دهانش را نزدیک قاشق کند و با موفقیت شروع به استفاده از زبانش برای تکان دادن غذا در دهانش کند. حرکات جویدن را انجام می دهد ولی اغلب هنوز غذا را مک می زند.

قادر به چنگ زدن یک تکه غذا با کف دستش است، تمام 5 انگشتش را دور آن حلقه می کند و آن را (با هدف ناقص) به سمت دهانش می برد. می تواند در صندلی غذا خوری خود درست بنشیند.(سیارک

6 تا 8 ماه

 شروع به خوردن غذای جامد می کند - در ابتدا فقط مقادیر کم. او هنوز تا اولین تولدش نیاز به شیر مادر یا شیر خشک دارد. می تواند شروع به تمرین مهارت های نوشیدن و هماهنگی دست تا دهان - بدون نشت- با استفاده از یک فنجان مخصوص کند.

8 تا 10 ماه

زمان غذاهای کوچک انگشتی! می تواند از انگشت شست و اشاره اش برای برداشتن تکه های کوچک غذا استفاده کند. موفقیت رو به افزایشی با کمک قاشق در خوردن غذا دارد. توانایی های نوشیدن و جویدن بهبود می یابد. شروع به جویدن چرخشی می کند (فک خود را به طور مورب برای بردن غذا به اطراف یا مرکز دهان خود تکان می دهد). خود به خود شروع به کمتر خوردن غذاهای مایع و بیشتر خوردن غذاهای جامد می کند.

10 تا 12 ماه

فنجان و قاشق را نگه می دارد و خودش شروع به غذا خوردن می کند. از لبانش برای کمک به هم محور شدن غذا با قاشق استفاده می کند. هنگامی که گرسنه است به غذا اشاره کرده یا به آن می رسد.

به آنچه که می خورید علاقه نشان می دهد. اگر کودک شما می تواند برای دوره طولانی خودش بنشیند، او ممکن است قادر باشد که به شما در سر میز با استفاده از یک صندلی بالا برنده ملحق شود، اگر چه بسیاری از والدین ترجیح می دهند که کودک خود را در این زمان در صندلی بلند مخصوص غذا خوردن او نگه دارند.  (سیارک

جدول زمانی رشد جنین از 3 هفتگی تا 40 هفتگی

- جدول زمانی اندازه و رشد کودک شما

- جدول زمانی صحبت کردن کودک شما از تولد تا یک سالگی

- جدول زمانی صحبت کردن کودک شما از یک تا هشت سالگی

- جدول زمانی راه رفتن کودک شما از تولد تا یک سالگی

- جدول زمانی راه رفتن کودک شما از یک سالگی تا 5 سالگی

- جدول زمانی اجتماعی بودن کودک شما از بدو تولد تا یک سالگی

- جدول زمانی اجتماعی بودن کودک شما از یک سالگی تا هشت سالگی

 - جدول زمانی تغذیه کودک شما از یک تا سه سالگی

- جدول زمانی دندان در آوردن و افتادن دندان کودک شما 9 ماهگی تا 12 سالگی

- جدول زمانی دندان در آوردن و افتادن دندان کودک شما چهار تا دوازده ماهگی

- جدول زمانی خواب و استراحت کودک شما یک ساله تا هشت ساله

- جدول زمانی خواب و استراحت کودک شما یک تا نه ماهه

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷I stumbled upon this whole secrnhiag for any kind of program that lasts 8 weeks because in almost 8 weeks exactly my mom will be getting married and I want to look good! My legs and butt are a huge trouble area, I have a really small upper body. Hope this will help! Thank you

در ادامه بخوانید...

تغذیه کودک جدول زمانی از یک تا سه سالگی

در

کودک نو پا

12 تا 18 ماه

می تواند خودش از قاشق استفاده کند (و نه همیشه ماهرانه). می تواند یک قاشق را با کمک ببلعد. برای اینکه به شما بفهماند که سیر شده است دهانش را می بندد یا سرش را تکان می دهد.

18 تا 14 ماه

به هنگام غذا خوردن مرتب تر می شود اما ممکن است با غذا هنگامی که تمام می شود بازی کند. از قاشق و چنگال به مراتب بهتر استفاده می کند. او یاد می گیرد که همیشه لازم نیست که دهانش را برای بلعیدن غذا خیلی زیاد باز کند.

با استفاده از کلماتی مانند "بیشتر" و همه تمام شد" به شما می فهماند که هنوز گرسنه است و وقتی که به قدر کافی سیر شد با بشقاب بازی می کند یا آن را به دور هل می دهد.(دختر یا پسر)

24 تا 36 ماه

خودش غذا می خورد و همچنان در حال بهبود مهارت های دیگر غذا خوردن است. برای خوردن بیشتر چیزها آماده است و از انتخاب آنچه که به او پیشنهاد می دهند لذت می برد. او هنوز برای غذاهایی که می تواند خطر خفگی را برایش به همراه آورد خیلی کوچک است.  (سیارک

جدول زمانی رشد جنین از 3 هفتگی تا 40 هفتگی

- جدول زمانی اندازه و رشد کودک شما

- جدول زمانی صحبت کردن کودک شما از تولد تا یک سالگی

- جدول زمانی صحبت کردن کودک شما از یک تا هشت سالگی

- جدول زمانی راه رفتن کودک شما از تولد تا یک سالگی

- جدول زمانی راه رفتن کودک شما از یک سالگی تا 5 سالگی

- جدول زمانی اجتماعی بودن کودک شما از بدو تولد تا یک سالگی

- جدول زمانی اجتماعی بودن کودک شما از یک سالگی تا هشت سالگی

- جدول زمانی تغذیه کودک شما از تولد تا یک سالگی

- جدول زمانی دندان در آوردن و افتادن دندان کودک شما 9 ماهگی تا 12 سالگی

- جدول زمانی دندان در آوردن و افتادن دندان کودک شما چهار تا دوازده ماهگی

- جدول زمانی خواب و استراحت کودک شما یک ساله تا هشت ساله

- جدول زمانی خواب و استراحت کودک شما یک تا نه ماهه

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...

مقاوم سازی کودک در برابر آلرژی با شیر مادر

در

(سیارک): این تحقیقات در فرانسه، که در نشریه "نیچر مدیسین" چاپ شده است نشان داد موش آزمایشگاهی وقتی در معرض مواد آلرژی زا قرار می گیرد می تواند این مواد را مستقیما از طریق تغذیه شیر به فرزندش منتقل کند.

این فرآیند باعث می شود که نوزاد نسبت به ماده آلرژی زا "مقاوم" شود.با این حال متخصصان می گویند که ارتباط بین تغذیه با شیر مادر و کاهش خطر آسم در انسان هنوز ثابت نشده است.برخی شواهد پژوهشی حاکی از آن است که تغذیه به این طریق خطر ابتلا به آسم را کاهش می دهد اما سایر مطالعات به چنین ارتباطی پی نبرده است.

 

بیش از 300 میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به آسم هستند و برخی دانشمندان معتقدند که قرار گرفتن در معرض آلرژی زاها در سنین خیلی پایین ممکن است در ابتلا به آن موثر باشد.آسم زمانی اتفاق می افتد که سیستم دفاعی بدن یک ماده عمومی و بی ضرر موجود در محیط را "بیگانه" تشخیص می دهد.

 

وقتی این ماده از طریق تنفس وارد بدن شد، واکنش سیستم مصونیت بدن می تواند باعث تورم در مجاری تنفسی شده، آنها را باریک تر کرده و نفس کشیدن را مشکل کند.این بیماری برای بسیاری از مبتلایان می تواند به معنی مصرف یک عمر دارو باشد، هم برای سرکوب سیستم دفاعی بدن و هم برای گشاد کردن مجاری تنفسی به هنگام حمله بیماری.

 

محققان موسسه "INSERM" در فرانسه از یک آلرژی زا به نام "اووالبومین" - پروتئینی که در سفیدی تخم مرغ پیدا می شود - استفاده کردند.آنها موش های مادر را در معرض این ماده قرار دادند و اطمینان حاصل کردند که بچه های آنها مستقیما در معرض آن نیستند.آزمایش ها تایید کرد که این ماده از طریق شیر مادر به بچه موش ها منتقل شد و سیستم دفاعی بچه موش ها در برابر آن مقاومت حاصل کرد.این پدیده مستقل از سیستم دفاعی موش مادر روی داد.

 

محققان نوشتند: "این مطالعه ممکن است راه را برای طراحی استراتژی های تازه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های آلرژیک هموار کند."دکتر چارلز مک شری، متخصص مصونیت بدن از دانشگاه گلاسکو گفت که این تحقیق یک بنیاد نظری برای اینکه چرا تغذیه با شیر مادر می تواند برای کودک مفید باشد ارائه می کند.با این حال او گفت که مقایسه واکنش سیستم دفاعی بدن موش و انسان دشوار است.

به گفته کارشناسان از آنجا که ثابت شده تغذیه با شیر مادر فواید زیادی برای کودک دارد، توصیه وزارت بهداشت بریتانیا این است که در صورت امکان کودک در شش ماه اول زندگی منحصرا با شیر مادر تغذیه شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چه مدت شیر مادر را می توانیم نگهداری کنیم؟

در
 
 

پک های درجه دار برای بسته بندی شیر مادر

چه مدت شیر مادر را می توانیم نگهداری کنیم؟

شاید شما هم در جریان ذخیره و حتی فروش شیر مادر در بعضی از کشورها باشید مادرانی که شیر اضافه را بسته بندی و فریزری می کنند و بفروش می رسانند.اما این یک طرف قضیه است امکان دارد مادری بخواهد در زمانی که شیر بیشتری دارد مقداری را برای ماه های آینده کودک ذخیره کند و یا احتمال سفر و دور شدن از کودک او را مجبور به ذخیره شیر کند تمام این موارد نشان از اهمیت بالای شیر مادر و درک مادران در تغذیه صحیح نوزادشان می باشد. حال می خواهیم ببینیم شیر مادر را چه مدت می توانیم نگهداری کنیم؟ با ما همراه باشید.

این بستگی به نحوه ذخیره شیر مادر دارد. در شرایط عادی، در دمای اتاق، شیر مادر برای 3-4 ساعت مناسب است. اما شیر بیان شده، که در آن مقدار کمی از باکتری وجود دارد، می تواند تا 6-8 ساعت در دمای اتاق کمی سرد ذخیره شود.

چقدر می توانید شیر مادر را در یخچال و فریزر نگهدارید؟

هنگامی که شیر مادر در یخچال نگهداری می شود، شیر بیان شده به مدت 3 تا 5 روز باقی می ماندو در حالت یخ زده حتی  در مدت زمان طولانی تر قابل نگهداری است. البته انجماد شیر مادر بصورت مکرر توصیه نمی شود. بعد از باز شدن یخ باید مصرف شود. (نه تنها شیر مادر که برای هر محصول غذایی که منجمد کرده ایم انجماد مکرر توصیه نمی شود) اگر شما در حال برنامه ریزی سفر هستید، شیر مادر را می توانید در یخچال با یخ بسته بندی شده تا 24 ساعت حمل کرد.
وضعیت و طراوت شیر ​​مادر بستگی زیادی به نوع یخچال و فریزری که از آن استفاده می کنید، و همچنین به بسته بندی شیر بستگی دارد.
شیر منجمد تا 2 هفته در یخچالهای تک درب در محفظه اصلی و فریزر قابل نگهداری می باشد.
در یخچال هایی که، درب  جدا برای محفظه اصلی ومحفظه یخ دارند، شیرهای یخ زده برای مدت 3 تا 6 ماه ذخیره می شوند.
اگر شما یک فریزر مجزا داشته باشید ، شیر مادر را می توانید در آن برای 6 تا 12 ماه ذخیره کرد. فریزر خیلی بهتر است، زیرا شما فریزر را زیاد باز نمی کنید.
به طور کلی توصیه می شود که شیر مادر رادر قسمت های انتهایی ،یعنی نزدیک به دیواره عقب یخچال یا فریزرنگهداری کنید، به طوری که هم کمتر در معرض هوای بیرون بر اثر باز و بسته شدن در فریزر قرار بگیرد و هم در صورت جابجایی مواد داخل فریزر این بسته بندی ها که در انتهای فریزر هستند احتیاجی به جابجایی نداشته باشند.
 

چگونه شیر مادر را برای مدت زمان طولانی تر نگهداری کنیم؟

برای اینکه شیر مادر برای مدت زمان طولانی تر تازه و مناسب بماند، لازم است قبل از استفاده از شیر دوش دستها را بشویید و مطمئن شوید که شیر دوش پستان و بطری ها تا حد ممکن تمیز باشد. شستشو در یک ماشین ظرفشویی یا در آب گرم برای تمیز کردن وسایل  کمک می کند .همه چیز را که برای ذخیره شیر نیاز دارید از قبل آماده کنید.

علاوه بر این، شیر باید بلافاصله بعد از دوشیدن سرد و یا یخ زده شود.اگر مدت زمان زیادی در دمای اتاق باقی بماند بوی ناخوشایند و طعم ترش می گیرد در حالت معمول شیر مادر شیرین است.
 
کاربران عزیز در مورد ذخیره شیر ​​مادر، پرسش و یا مشاوره در مورد نحوه ذخیره شیر مادر، انجماد شیر مادر، چقدر می توانید شیر ذخیره شده را در یخچال، فریزر و یا در دمای اتاق ذخیره کنید، درصورتی که تجربه ای دارید در بخش نظرات با کاربران به اشتراک بگذارید.
 
 

نظرات

در ادامه بخوانید...