حرف زدن کودک جدول زمانی از یک تا هشت سالگی

 

14 ماه

از انحنا و عطف جملات استفاده می کند ( مثلا صدای خود را در انتهای یک سوال مانند "بیشتر؟" بالا می برد) و از حرکات دست برای تکمیل سخنرانی خود استفاده می کند.

پرچم قرمز : اگر کودک شما تا 15 ماهگی هیچ کلمه ای را نگفت، او را دکتر ببرید.

16 ماه

برای جلب توجه شما، صدایتان می زند "مامان!") سر خود را برای بله و خیر تکان می دهد. صداهای صامت رایج زیادی مانند ت، د، ن، و و ه را ادا می کند.

18 ماه

فرهنگ لغتی حدود 10 تا 20 کلمه شامل اسم ها("مامان")، فعل ها ("خوردن") و صفات ("سرد") دارد. از جملات رایج ("عروسک می خواهم") برای تقاضا کردن استفاده می کند.

18 تا 24 ماه

شروع به کنار هم گذاشتن جملات دو کلمه ای در کنار هم برای اهداف جدید بیشتری می کند ("بابا رفت"، "ظرف شیر").(سیارک

24 ماه

50 تا 100 کلمه را می داند. از جملات کوتاه دو تا سه کلمه ای و ضمایر شخصی استفاده می کند ("من افتادم!" "من میرم مدرسه؟")

2 تا 3 سال

می تواند یک مکالمه ی کوتاه راجع به چیزی در محیط لحظه ای را داشته باشد. غالبا سوالات آسان می پرسد. جملات را از سه کلمه به 6 کلمه گسترش می دهد و واژگان 200 تا 500 کلمه ای شامل جملات زیادی را توسعه می دهد.

از زمان گذشته با اضافه کردن یک صدای "d" به انتهای افعال ("دویدم") و از جمع کردن با اضافه کردن صدای "s" به کلمات ("مردها") استفاده می کند. از ضمایر (من، او، ما) به درستی استفاده می کند.

پرچم قرمز : اگر کودک 2 یا 3 ساله ی شما همیشه سوالات شما را بجای جواب دادن به آنها تکرار می کند، به دکتر او بگویید. این امر می تواند نشانه ی اولیه تاخیر اجتماعی یا زبانی باشد. (اگر او گاهی اوقات به عنوان بخشی از پاسخش سوالات شما را تکرار کرد، نیازی به نگرانی نیست.)

3 تا 4 سال

کلمات مورد علاقه اش اغلب شامل "چرا"، "چه" و "کی" می باشد. اکثرا سخنانش قابل فهم است. می تواند به شما بگوید که اگر شما از اتاق بیرون بروید چه اتفاقی می افتد.

پرچم قرمز : صدای کودک شما ممکن است مثل اینکه او اگر به خاطر هیجان در ارتباط برقرار کردن در کلماتش بلغزد، لکنت زبان پیدا می کند.این امر کاملا طبیعی است. اگر این امر همچنان تا بیشتر از 6 ماه ادامه داشت، بهرحال، یا اگر او فکش تشدید می شود یا در حالی که برای بیرون بردن کلمات از دهانش تلاش می کند، دهن کجی می کند، از دکتر کودک خود برای ارجاع به آسیب شناس گفتاری سوال کنید. (سیارک

کودک بزرگ

4 تا 5 سال

به راحتی ارتباط برقرار می کند و می تواند دوباره یک داستان کوتاه را با یک آغاز، میان و انتهای آن در حالی که به تصاویر نگاه می کند بگوید. می تواند از 4 تا 5 جمله برای توصیف یک عکس با بسیاری از عناصر گرامری در محل استفاده کند. از بیش از یک کلمه عملی یا فعلی در یک جمله استفاده می کند.

اکثر صداها را به درستی تلفظ می کند ولی هنوز هم با صداهای th، ر، س، ل، و، چ، ش و ز مشکل دارد. از بسیاری از کلمات توصیفی شامل کلمات مربوط به زمان مانند "دیروز" استفاده می کند.

6 تا 7 سال

می تواند توضیح دهد که چگونه دو موضوع یکسان یا متفاوت هستند، داستان یا واقعه ای را بدون کمک تصاویر بازگویی می کند و مکالمات و وقایع گذشته را تعریف می کند. از برخی کلمات جمع بی قاعده ("مردان"، "دندان ها") استفاده می کند.

8 سال

تسلط کامل به تمام صداهای گفتاری همچنین سرعت، زیر و بمی صدا و درجه صدای صحبت کردن دارد. از جملات پیچیده و مرکب به درستی استفاده می کند و قادر به ادامه یک مکالمه با یک شخص بالغ است.  (سیارک

- جدول زمانی رشد جنین از 3 هفتگی تا 40 هفتگی

- جدول زمانی اندازه و رشد کودک شما

- جدول زمانی صحبت کردن کودک شما از تولد تا یک سالگی

- جدول زمانی راه رفتن کودک شما از تولد تا یک سالگی

- جدول زمانی راه رفتن کودک شما از یک سالگی تا 5 سالگی

- جدول زمانی اجتماعی بودن کودک شما از بدو تولد تا یک سالگی

- جدول زمانی اجتماعی بودن کودک شما از یک سالگی تا هشت سالگی

  - جدول زمانی تغذیه کودک شما از یک تا سه سالگی

- جدول زمانی تغذیه کودک شما از تولد تا یک سالگی

- جدول زمانی دندان در آوردن و افتادن دندان کودک شما 9 ماهگی تا 12 سالگی

- جدول زمانی دندان در آوردن و افتادن دندان کودک شما چهار تا دوازده ماهگی

- جدول زمانی خواب و استراحت کودک شما یک ساله تا هشت ساله

- جدول زمانی خواب و استراحت کودک شما یک تا نه ماهه

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم توسط itrans.ir 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید