خواص تخم کتان

در

ازالیاف گیاه کتان برای یافتن پارچه کتان که برای البسه مخصوصا در تابستان نوعی مناسبی بشمار می آید ، استفاده می شود.کتان گیاهی است که از قدیم الایام شناخته شده و بکار میرفته است . حتی پرورش آن در مصر در حدود پنج قرن قبل از میلاد مسیح معمول بوده است .

نحوه استفاده : از الیاف آن در دوزندگی و از تخم و روغن آن در داروها استفاده میشود که در ذیل به طور کامل اشاره خواهد شد :
خواص داروئی تخم کتان:
روغن تخم کتان علاوه بر داشتن Omega-3 دارای ویتامین E نیز می باشد و حتی اگر بمقدار بیش از احتیاج ( یک قاشق چایخوری در روز ) مصرف شود عوارض جانبی نخواهد داشت .
خاصیت مهم دیگر روغن کتان اثر ضد تورم آن می باشد . میگرنهای دردناک را شفا داده و عادات ماهانه دردناک را از بین می برد .
مطالعات جدید نشان داده است که روغن تخم کتان حتی می تواند مصونیت بدن را در مقابل بیماریها بالا ببرد . استفاده از این روغن از سرطان جلوگیری می کند . (سیارک
تخم کتان بعلت داشتن موسیلاژ زیاد نرم کننده بسیار خوبی است و در رفع یبوست می توان از آن استفاده کرد . بدین منظور باید تخم کتان را روی زبان ریخت و با مقدری آب آنرا بدون جویدن بلعید و یا می توان تخم کتان را در آب خیس کرده و صبح ناشتا خورد .
دم کرده تخم کتان نیز معجزه گر است . دم کرده آن علاج بیماریهای مجاری ادرار ، زخم معده و وروم روده ، یبوست ، ورم مثانه ، سنگ کلیه ، سرفه ، دردهای پریود و حتی مرض قند می باشد .
می توان تخم کتان را با مقداری آب جوشانید و سپس جوشانده آنرا در داخل وان حمام ریخت و در آن دراز کشید . خارش پوست را فورا از بین می برد .

- تخم کتان می‌تواند سبب کاهش کلسترول خون و همچنین پایین آمدن قند خون گردد. فیبر محلول موجود در تخم کتان می‌تواند سبب کاهش کلسترول گردد و از افزایش پلاک در خون جلوگیری کند و در نتیجه از تنگ شدن دیواره عروق خونی که می‌تواند منجر به افزایش فشار خون و در نهایت سکته و حملات قلبی گردد، جلوگیری و پیشگیری نماید. فیبر موجود در تخم کتان همچنین می‌تواند از افزایش قند خون در بیماران دیابتی جلوگیری کند.
-  تخم کتان از پوکی استخوان و تحلیل رفتن بافت استخوانی جلوگیری می‌کند. تحقیقاتی که بر روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شد، حاکی از به تأخیر افتادن تحلیل استخوانی در موش‌های آزمایشگاهی بود که با تخم کتان تغذیه شده بودند و این امر به سبب وجود اسیدهای چرب امگا-3 موجود در تخم کتان می‌باشد.

- تخم کتان برای افرادی که تمایل به کاهش وزن و کنترل وزن دارند بسیار مناسب می‌باشد. خوردن تخم کتان 30 دقیقه قبل از خوردن وعده غذایی سبب پر شدن معده و احساس سیری در افراد شده و در نتیجه موجب کنترل اشتها و کم خوری می‌شود.

تخم کتان و روغن آن

- سبب بهبود سیستم گوارش بدن می‌گردد. فیبر موجود در تخم کتان از بروز یبوست جلوگیری می‌کند و سبب هضم و دفع به موقع گردیده و به سلامت سیستم گوارش کمک می‌نماید.

- ایمنی بدن را افزایش می‌دهد.روغن  ala موجود در تخم کتان سبب کاهش التهابات و در نتیجه عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن می‌گردد. تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که تخم کتان می‌تواند سبب کاهش برخی ناهنجاری‌های التهابی مانند آرتریت روماتوئید، لوپوس و پسوریازیس گردد.

راههای درمان پسوریازیس
-  جلوگیری کننده از سرطان است. تحقیقات نشان می‌دهند تخم کتان نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به سرطان به ویژه سرطان روده و سینه دارد. این گیاه به علت دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌های مهمی همچون لیگنان‌ها که نقش مهمی در مبارزه با سرطان دارند، می‌تواند با پیشگیری از رشد سلول‌های سرطانی، با سرطان مبارزه کند.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۹برای لاغری هم خوبه.شکم رو تخت و صاف می کنه

۱۳۹۵/۱۰/۲۸برای پوست خیلی خوبه شفاف می کنه

۱۳۹۵/۱۰/۲۸من از بازار تهران خریدم روزی یک قاشق مرباخوری می خورم

در ادامه بخوانید...

آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانی چیست

در

در حال حاضر آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانی به طور گسترده‌ای برای شرح انواع گوناگون آرتریت‌های مزمن کودکان استفاده می شود. در حالت کلی، علائم آرتریت نوجوانی شامل درد مفاصل، تورم، حساسیت به لمس، گرما، و سفتی است که بیش از 6 هفته مداوم به طول می‌انجامد. این خود به هفت زیرگروه با علائم مشخصه جداگانه تقسیم می‌شود:


1. آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانی سیستمیک (که قبلا با عنوان آرتریت روماتوئید نوجوانی سیستمیک شناخته می‌شد). بیماری که در آن آرتریت همراه با تب است و یا پیش علائمی به صورت تب دارد و به مدت حداقل دو هفته به طول می‌انجامد. معمولا دارای تب مداوم است که به مدت حداقل 3 روز طول می‌کشد و بایستی حداقل یک یا چند مورد از علائم زیر را داشته باشد:
• تعمیم بزرگی غدد لنفاوی
• بزرگ شدن کبد یا طحال.
• التهاب پوشش داخلی قلب یا ریه‌ها (پریکاردیت یا پلوریت).
• بثورات روماتوئید مشخصه که پهن، کم رنگ، صورتی و معمولا بدون خارش هستند. خالهای بثورات معمولا به اندازه یک چهارم یا کوچکتر هستند. به مدت چند دقیقه تا چند ساعت دیده می‌شوند و بعد از آن بدون هیچ‌گونه تغییر در پوست ناپدید می‌گردند. این بثورات از یک بخش بدن به بخش دیگر حرکت می کنند.
• بیماری‌.


2. آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانی اولیگو آرتیکولر (که قبلا با عنوان آرتریت روماتوئید نوجوانی پاسی ارتیکولر شناخته می شد). بیماری است که در آن آرتریت یک تا چهار مفصل را در طول 6 هفته اول بیماری تحت تاثیر قرار می‌دهد. دو زیر گروه از آن به صورت زیر می‌باشد: (سیارک)
* oligoarthritis مداوم که به معنی عدم درگیری بیش از چهار مفصل کودک در طول دوره بیماری است.


3. oligoarthritis توسعه یافته که به معنی درگیری بیش از چهار مفصل پس از 6 ماه اول آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانی چند مفصلی- فاکتور منفی روماتوئید می باشد (قبلا با عنوان آرتریت روماتوئید نوجوانی چندمفصلی- فاکتور روماتوئید منفی شناخته می شد). بیماری که در آن، پنج یا بیش از پنج مفصل در طول 6 ماه اول بیماری درگیر است و تمامی آزمایش‌ها برای فاکتو روماتوئید (پروتئین تولید شده توسط سیستم ایمنی بدن که می تواند به بافت‌های سالم حمله کند، و معمولا در آرتریت روماتوئید و آرتریت نوجوانی دیده می‌شود) منفی هستند.


4. آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانی چند مفصلی- فاکتور روماتوئید منفی (که قبلا با عنوان آرتریت روماتوئید چند مفصلی- فاکتور روماتوئید مثبت شناخته می‌شد). بیماری که در آن پنج یا بیش از پنج مفصل در 6 ماه اول بیماری، درگیر ارتریت هستند. همچنین حداقل دو آزمایش برای فاکتور روماتوئید بمدت حداقل سه ماه دیگر، مثبت هستند.


5. آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانی ورمی. بیماران، یا ارتریت و پسوریازیس (یک بیماری پوستی) هر دو را دارند، یا ورم مفاصل داشته و حداقل دو مورد از موارد زیر را دارند:
• التهاب و تورم کل دستها و پاها (که داکتیلیت نامیده می شود)
• حفره یا فتق ناخن
• ارتباط بسیار قوی با پسوریازیس.


6. ارتریت ایدیوپاتیک نوجوانی مرتبط با انتزیت. نقطه اتصالی که رباط، تاندون یا کپسول مفصلی به استخوان متصل می‌شود. اگر این نقطه ملتهب شود، می تواند متورم و دردناک گردد. نقطه مشترک در اطراف زانو و تانون آشیل در پشت مچ پا می‌باشد. بیمارانی که در آنها این گروه از آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانی تشخیص داده می‌شود، هم آرتریت و هم التهاب انتزیت سایت دارند یا انتزیت با حداقل دو مورد از موارد زیر در آنها مشاهده می شود:
* التهاب مفاصل ساکروایلیاک (در قسمت تحتانی پشت) یا درد و سفتی در منطقه لومبوساکرال (در قسمت پایین‌تر پشت) (سیارک)
* آزمایش مثبت خون برای آنتی ژن لکوسیت انسانی ژن (HLA) B27
* شروع آرتریت در مردان پس از سن 6 سالگی
* خویشاوندی درجه یک با افراد مبتلا به اسپوندیلیت آنکیلوزان، آرتریت مرتبط با انتزیت، یا التهاب مفصل ساکروایلیاک مرتبط با بیماری التهاب روده یا التهاب حاد چشم.


7. آرتریت نامشخص. گفته می‌شود کودکی دارای چنین نوع از ارتریت ایدیوپاتیک نوجوانی است که در آن ظهور ورم مفاصل هیچیک از شش نشانه‌ قبلی را نداشته یا علائم بیش از یک دسته در آنها آشکار می‌شود.
چه چیزهایی سبب آرتریت نوجوانی می‌شود؟
بیشتر حالات آرتریت نوجوانی اختلالات در خود ایمنی است، و آن بدین معنی که سیستم ایمنی بدن که معمولا به مبارزه با باکتری‌ها یا ویروس ها کمک می کند، به طور اشتباه به برخی از سلول‌ها و بافت‌های سالم خود حمله می کند. نتیجه آن التهاب است که به صورت قرمزی، گرما، درد و تورم ظاهر می گردد. این التهاب می‌تواند سبب آسیب به مفاصل گردد. دکترها علت حمله سیستم ایمنی بدن به بافت‌های سالم در کودکان را که موجب آرتریت نوجوانی می شود، نمی‌دانند. محققان گمان می‌کنند که فرایند دو مرحله‌ای باشد. اول چیزی در ساختار ژنتیکی کودک که تمایل به ایجاد آرتریت نوجوانی دارد، سپس عامل محیطی مانند ویروس که باعث توسعه این بیماری می شود.
با این حال تمامی موارد از آرتریت نوجوانی، ناشی از خود ایمنی نیستند. تحقیقات اخیر نشان داده است که برخی از افراد از جمله بیشتر افرادی که آرتریت سیستمیک دارند، چیزی دارند که حالت autoinflammatory نامیده می‌شود. گرچه فرایندهای بیماری خود ایمنی و اختلالات autoinflammatory دو اصطلاح شبیه به هم هستند اما در اصل متفاوت می‌باشند. (سیارک)
زمانی که سیستم ایمنی درست کار کند، مهمانان خارجی از جمله باکتری‌ها و ویروس ها بدن را جهت تولید پروتئینی به نام آنتی بادی تحریک می‌کند. آنتی‌بادی‌ها به این مهاجمان حمله می‌کنند به طوری که آنها تشخیص داده شده و نابود گردند. در یک واکنش خود ایمنی، آنتی‌بادی‌ها به بافت های سالم بدن به صورت اشتباه حمله می‌کنند و به بدن هشدار می دهد تا به آنها حمله کند. از آنجایی که آنها خود را مورد هدف قرار داده‌اند، این پروتئین ها اتوآنتی بادی نامیده می‌شوند.
بهمانند اختلالات خود ایمنی، حالت autoinflammatory نیز باعث التهاب می‌شود. و مانند اختلالات خود ایمنی، آنها هم سیستم ایمنی بدن را بیش از حد فعال می‌سازند. با این حال، اوتواینفلامیشن توسط آنتی بادی ایجاد نمی‌شود. بلکه اوتو اینفلامیشن بخش ابتدایی تری از سیستم ایمنی بدن است که در افراد سالم بهمراه سلول های سفید خون سبب از بین رفتن مواد مضر می گردند. وقتی این سیستم مختل گردد، بدلایل نامعلوم موجب اختلال خواهد شد. علاوه بر التهاب، بیماری های اوتو اینفلامنتوری سبب تب و جوش خواهد گردید. (سیارک)

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

داروهایی که باعث از دست رفتن استخوان می شوند

در

چند دارو می تواند به از دست رفتن استخوان کمک کند. برای مثال، استفاده طولانی مدت از گلوکوکورتیکوئیدها (داروهای تجویز شده برای رنج گسترده ای از بیماریها، شامل آرتروز، آسم، بیماری کرون، لوپوس و دیگر بیماری های شش، کلیه ها و کبد) می تواند منجر به از دست رفتن تراکم استخوان و شکستگی شود.

از دست رفتن استخوان همچنین می تواند از درمان طولانی مدت با برخی داروهای ضد حمله عصبی مانند فنیتوئین ها و باربیتورات ها؛ داروهای هورمون محرک جنسی رها شده (GnRH) مورد استفاده برای درمان آندومتریوزیس؛ استفاده بیش از حد از داروی ضد ترش کردن معده حاوی آلومینیوم؛ برخی درمان های سرطان و هورمون تیروئید بیش از حد ناشی می شود.

 

مهم است که در مورد استفاده از این داروها با پزشکتان مشورت کنید و دوز دارویتان را به میل خودتان متوقف نکرده و یا تغییر ندهید.تمام داروها ممکن است عوارض جانبی داشته باشند. برخی داروها و عوارض جانبی در این نشریه اشاره شده اند. برخی عوارض جانبی ممکن است شدیدتر از بقیه باشند. شما باید بسته الحاقی که همراه دارویتان است را بررسی کنید و اگر سوالی در مورد عوارض جانبی احتمالی دارید از ارائه دهنده مراقبت های سلامت یا داروساز بپرسید.  (سیارک)

- پیشگیری

- علائم پوکی استخوان

- راه های تشخیص پوکی استخوان

- راه های درمان پوکی استخوان

یشگیری از سقوط در مردان و زنان مبتلا به پوکی استخوان

 - بررسی اجمالی پوکی استخوان ارثی 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

حقیقتی در مورد مردان و شوره سر

در

احتمال بیشتری دارد که مردان شوره سر داشته باشند. در اینجا چگونگی درمان شوره سر آورده شده است.
برای همه ما اتفاق می افتد. شما جلسه ی بسیار خوبی با رئیس خود داشته اید یا فقط ارائه ای جذاب داشته اید. شما با دوستانتان برای جشن بیرون می روید. وقتی شما کت ورزشی سرمه ای خود را درمی آورید، بخاطر دانه های سفید روی شانه تان وحشت خواهید کرد، درحالیکه بیرون برفی نمی آید.

به خودتان آسیب نزنید. شوره سر طبیعی است. همه آن را تا حدی دارند، و تقریبا همه یک مورد تمام عیار از آن را حداقل یک بار در طول عمر خود تجربه می کنند. متاسفانه، مردان بیشتر از زنان، شوره سر می گیرند. (سیارک
سلول های پوست (از جمله سلول های پوست سرتان) به طور مداوم می ریزند و با سلول های جدید جایگزین می-شوند. برای افراد مبتلا به شوره سر، این حجم سلول پوست از حد خارج شده و در نتیجه پوست مرده بیشتری می ریزد. نتیجه ی آن دانه های سفید کوچک در موهایتان است. علاوه بر پوست سرتان، امکان دارد ابروها، مژه ها، ریش، و داخل گوشتان، دچار شوره شود و تعدادی نیز ممکن است روی موهای قفسه سینه شان شوره داشته باشند.
قبل از اینکه شامپوی ضد شوره سر بخرید، مشخص کنید که آیا دانه ها در واقع شوره سر هستند یا نه. بسادگی در بسیاری از موارد، محصولات مو هستند که خشک شده و شروع به پوسته پوسته شدن کرده اند. توجه کنید که، آیا دانه ها را در بعد از ظهر مشاهده کرده اید یا در شب که زمان کافی برای خشک شدن آنها وجود داشته است؟ اگر چنین است، احتمالا شوره سر نیست. بطور کلی، ژل های مو نسبت به پمادهای کرمی، بیشتر مستعد خشک شدن و پوسته پوسته شدن هستند.
هرچند شوره سر ناخوشایند است، اما خطرناک نیست. شما را بیمار نخواهد کرد. مسری نیست. و باعث طاسی نمی شود. با این وجود، هرگز کسی را ندیده ام که بخواهد شوره سر خود را حفظ کند. (سیارک
بنابراین، در اینجا چگونگی درمان شوره سر و راحت شدن از دست دانه ها آورده شده است:
1. شامپوهای دارویی OTC، بویژه شامپوهای مخصوص شوره سر با مواد تشکیل دهنده ای نظیر کتوکونازول (شامپوی Nizoral)، سولفید سلنیوم (شامپوهای Selson Blue و Shoulders Head and)، زینک پیریتوئین %1 (در Clear Men Scalp Therapy) و تار (در T/Gel (Neutrogena را امتحان کنید. بله، قطران زغال سنگ (coal tar). که هم التهاب و هم پوسته پوسته شدن را کاهش می دهد. اگر شما بوی دارویی این شامپوها را دوست ندارید، Clear Men Scalp Therapy را امتحان کنید، که بوی بسیار خوش آیندتری دارد.
2. موهایتان را هر روز با شامپوی دارویی بشویید. اینکه شامپو باعث بدتر شدن شوره سر می شود تنها یک داستان است. شوره سر، پوست خشک شده ی سر نیست. هر چه بیشتر سرتان را بشویید، مخمر بیشتری را پاک می کنید، در نتیجه شوره سر کمتر می شود.(سیارک
3. شما می توانید از شامپوی دارویی در هر نقطه از بدن که شوره دارید از جمله ریش، ابرو، و قفسه سینه استفاده کنید. فقط زمانی که اطراف چشمانتان را شستشو می دهید کاملا مراقب باشید.
4. برای قرمزی و خارش، کرم هیدروکورتیزون %1 را امتحان کنید، که در داروخانه ها بسادگی یافت می شود.
5. برای کسانی که به دنبال درمان کاملا طبیعی هستند، این روش را امتحان کنید: 1 قسمت سرکه سفید با 3 تا 4 قسمت آب را مخلوط کنید و هنگام دوش گرفتن آنرا را به پوست سر خود بمالید. می توانید اینکار را 1 تا 3 بار در روز انجام دهید. همچنین می توانید آن را به پوست سر خود بمالید و اجازه دهید که در طول شب روی سر بماند (اگر بوی آن همسر شما را از اتاق فراری ندهد). سرکه، با وجود اینکه طبیعی است به اندازه ی شامپوهای دارویی موثر نیست.
در موارد شدید که در آن شوره سرتان به هیچ درمانی پاسخ نمی دهد، متخصص پوست خود را ببینید. ممکن است پسوریازیس، و یا دیگر عارضه ها که نیاز به توجه پزشکی دارند، را داشته باشید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 مزیت قابل توجه کرم های حاوی ویتامین E برای پوست

در

مطابق با اظهارات دفتر سلامت موسسه ی ملی پیرامون مکمل های خوراکی، روغن ویتامین E، هم یک ماده ی مغذی است و هم یک آنتی اکسیدان. این ماده، به خنثی سازی رادیکال های آزاد، که به سلول ها آسیب وارد کرده و ممکن است موجب بیماری قلبی تنفسی، سرطان و سایر بیماری های مزمن شوند، کمک می کند. دکتر Manoj K. Ahuja در بیمارستان Fortis اظهار داشت: "روغن حاوی ویتامین E، یک آنتی اکسیدان حل کننده ی چربی است که می تواند پوست شما را جوان و سلامت عمومی شما را ارتقا دهد. این ماده، گروهی از هشت مولفه را در بر می گیرد که شامل توکوفرول و توکوترینول نیز هست. روغن ویتامین E در خالص ترین شکل خود، به شدت ناپایدار است. می توانید آن را بر روی دست خود بمالید یا اینکه آن را بصورت کپسول خوراکی مصرف کنید". در اینجا، 10 مزیتی که روغن ویتامین E برای پوست شما دارد، آورده شده است.
1. پوست را تغذیه می کند.
دکتر Deepali Bhardwaj، متخصص پوست اهل دهلی معتقد است: "ویتامین E، اعصاب را قوی تر کرده و به تغذیه ی پوست شما، از درون، کمک می کند. کپسول های ویتامین E مانند یک ماده ی انفجاری با یک ضامن ایمنی هستند و با اعمال آن بر روی پوست، پوستی شفاف و لطیف را که همیشه بدنبال آن بودید، خواهید داشت".
2. جای زخم را از بین می برد.
دکتر Mukesh Gridhar، متخصص پوست در بیمارستان تخصصی Max Super، Patparganj بیان کرد: کرم ویتامین E را بر پوست خود اعمال کنید تا سطح مواد مغذی درون بافت پوست، افزایش یابد. جهت کاهش ظاهر شدن جای زخم ها، آن را دائماً بر روی ناحیه ی مورد نظر اعمال کرده و ماساژ دهید. (سیارک)
3. جای سوختگی پوست را روشن می کند.
دکتر Mukesh Gridhar، از بیمارستان تخصصی Max Super گفت: "کرم ویتامین E، سلول های پوستی جدید را تولید و می تواند لکه های قهوه ای رنگ یا اثر سوختگی بر روی صورت را شفاف کند.
4. انقباض عضلانی را بهبود می بخشد.
دکتر Manoj Ahuja گفت: "ویتامین E برای تسکین دادن ماهیچه ها بسیار خوب است و بنابراین جهت درمان انقباض عضلانی نیز قابل استفاده است".
5. ضد پیر شدن پوست
دکتر Deepali معتقد است: "اگر یک نفر، نشانه هایی از پیر شدن زودهنگام مانند چین اطراف چشم ها را داشت، با اعمال ویتامین E، دو یا سه بار در هفته همراه با کرم معمولی خود، بهترین نتیجه را خواهد گرفت. این کار، سلامت پوست را ارتقا بخشیده و نشانه های پیر شدن را از بین می برد".
6. بعنوان یک مرطوب کننده عمل می کند.
دکتر Ahuja گفت: "ویتامین E یک ماده ی مغذی قابل حل در روغن است و بنابراین سنگین تر از محصولاتی است که در آب قابل حل هستند. ویتامین E، رطوبت از دست رفته را باز گردانده و این دلیل عملکرد عالی آن در مورد پوست های خشک و آسیب دیده است. می توانید چند قطره روغن ویتامین E را با کرم مرطوب کننده ی شب خود ترکیب کرده و آن را پیش از خواب، بر روی پوست خود اعمال کنید".
7. حلقه های سیاه را درمان می کند.
اعمال روغن ویتامین E در اطراف چشم، راهی عالی برای خلاص شدن از حلقه های سیاه است. آن را 2 3 روز در هفته همراه با کرم معمولی خود استفاده کرده و به آرامی ماساژ دهید.
8. آفتاب سوختگی را درمان می کند.
دکتر Adarsh Kumar، پزشک داخلی گفت: چند قطره روغن ویتامین E را به آرامی بر روی نواحی آفتاب سوخته بریزید و ماساژ دهید. "ویتامین E، مانند موتورخانه ی آنتی اکسیدان هایی است که اثرات رادیکال های آزاد را با پرتوی فرابنفش، خنثی می کنند و بنابراین، آفتاب سوختگی را از بین می برند.
9. بصورت یک عامل پاکسازی کننده عمل می کند.
روغن ویتامین E، یک نرم کننده ی قوی است و راهی عالی برای خلاص شدن از شر سلول های مرده و سایر ناخالصی هایی است و در عین حال، دائماً تعادل روغن پوست شما را حفظ می کند. چند قطره از روغن ویتامین E را بر روی یک پنبه یا پارچه ی کتانی ریخته و پوست خود را با آن پاک کنید.
10. ترک لب را درمان می کند.
دکتر Deepali Bhardwal اظهار کرد: "ویتامین E بعنوان یک مرطوب کننده عمل کرده و می تواند به نرم شدن لب های خشک کمک و آن ها را نرم و لطیف کند". می توانید آن را همراه با عسل یا به همان صورت که هست مصرف کنید.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۶Ekonomen: Jepp, det är sant, men dÃ¥ vet du heller inte att du har sabbat din blnedocksromsättoing i flera mÃ¥nader efter LCHF. "Starvation diabetes" gÃ¥r bort pÃ¥ nÃ¥gra timmar, det gör inte hypoglykemin som följer.

در ادامه بخوانید...

افزایش درد مفاصل با خوردن این مواد غذایی

در


اگر شما از مبتلایان به بیماری ها مانندنقرس، آرتریت، لوپوس و فیبرومیالژیا می باشید و در عین حال، درد مفاصل را دائما تجربه می نمایید، این ۶ گروه غذایی که  در ادامه مقاله آمده است ، باعث افزایش التهاب در بدن می گردند و بهتر است آنها را از رژیم غذایی  خود حذف نمایید:

گوشت های حاوی پورین: پورین ها در بدن به اسید اوریک تبدیل می‌گردند. اسید اوریک اضافی موجود در خون به شکل کریستال ‌هایی در مفاصل ته ‌نشین می شود و باعث قرمزی، تورم و گرم شدن، درد و التهاب یک یا چند مفصل می‌ گردد. غذاهای حاوی پورین عبارتند از: گوشت، صدف، جگر، مغز و کلیه‌ ها. محققان عنوان کرده اند که مصرف گوشت یا غذاهای دریایی خطر حملات نقرس را زیادتر می کند.

نوشیدنی های شیرین: مصرف این نوشیدنی ها علاوه بر افزایش خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی، به دلیل وجود سایتوکین موجود در آنها باعث  انتشار التهاب در بدن می گردند. تحقیقات  نشانمی دهد زنانی که روزانه بیش از یک قوطی نوشابه مصرف می کنند، ۶۳ درصد بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به ورم مفاصل می باشند.(سیارک)

سالم نگه داشتن مفاصل بخش دوم

سالم نگه داشتن مفاصل بخش اول

آیا چای سبز میتواند به مفاصل کمک کند

مصرف ماهی در پیشگیری از آرتریت روماتوئید

گوجه فرنگی: کسانی که دچار یک نوع خاص از ورم مفاصل به نام نقرس می باشند، مصرف طولانی مدت برخی میوه های قرمز از جمله گوجه فرنگی، منجر به افزایش درد مفاصل ناشی از التهاب می گردد. خوردن گوجه فرنگی باعث افزایش سطوح اسید اوریک موجود در خون شده که وجود اسید اوریک بالا در خون زمینه ساز ابتلا به نقرسمی باشد.

کافئین: مصرف بیش از حد کافئین اثرات منفی به همراه می آورد و یکی از آسیب‌های ناشی از آن درد مفاصل می باشد. در ضمن کافئین موجود در قهوه با عث تداخل دارویی گردد. کافئین علاوه بر قهوه در نوشابه، نوشیدنی ‌های انرژی ‌زا، شکلات و کاکائو نیز موجود است.

لبنیات: پروتئین موجود در محصولات لبنی در برخی افراد می ‌تواند باعث درد مفاصل ‌گردد. اگر  بعد از مصرف محصولات لبنی درد مفاصل‌ در شما افزایش پیدا کرد، سعی نمایید برای مدتی لبنیات را ازرژیم غذایی خود حذف  و ازجایگزین شیر سویا و یا سایر محصولات استفاده نمایید.

روغن ذرت: این روغن ‌ها  به دلیل وجود اسیدهای چرب امگا ۶ موجود در آنها، باعث ایجاد التهاب و بیماری های قلبی عروقی می گردندد.  از مصرف بیش از حد موادی مثل سس سالاد، بادام زمینی، سویا و روغن دانه انگور اجتناب نمایید. سعی کنید این موادغذایی حاوی اسیدهای چرب امگا ۶ را با غذاهایی که حاوی اسیدهای چرب ضدالتهاب امگا ۳،  جایگزین کنید. مانند دانه کتان، دانه کدو تنبل و روغن زیتون (سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

پسوریازیس

در


بیماری پسوریازیس که به آن سوریازیس یا صدف هم گفته می شود، یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی است که از سال‌های قدیم شناخته شده است. این بیماری مسری نیست و علایم آن شامل ضایعات پوستی ضخیم و قرمز با پوسته های سفید نقره ای است که معمولا پلاک پسوریازیس گفته می شود و می تواند هر قسمتی از بدن را درگیر کند. ولی بیشتر در سر، آرنج، زانو و کمر دیده می شود و در بزرگسالان شایعتر است.

متاسفانه در کشور ما آمار دقیقی از شیوع این بیماری وجود ندارد، اما حدود ۲ تا ۵ درصد از جوامع مختلف درگیر این بیماری هستند. جهت آشنایی با علایم، حالات مختلف این بیماری، تشخیص و درمان های موجود ادامه مطلب را از دست ندهید.

علائم پسوریازیس:

در شروع پسوریازیس ابتدا یک برجستگی قرمز روی پوست مشاهده می کنید که به مرور بزرگتر و ضخیم تر می شود و سپس پوسته پوسته می شود. این ضایعات ممکن است بهم برسند و سطح بزرگتری از پوست را گرفتارکنند.

این ضایعات ممکن است خارش دار و اذیت کننده باشند و با خاراندن و کندن خونریزی کنند.

پسوریازیس ناخن:

نیمی از افراد با پلاک پسوریازیس، پسوریازیس ناخن هم دارند. رنگ ناخن‌ها به زرد مایل به قرمز تغییر می کنند. ناخنها شکننده می شوند و سوراخ، فرورفتگی و یا شیار در سطح‌شان دیده می شود. تقریبا هر کسی که پسوریازیس ناخن داشته باشد درگیری پوست هم دارد.

آرتریت پسوریازیس:

در بعضی افراد مبتلا به پسوریازیس (بیشتر در سنین 30 تا 50 سال) آرتریت رخ می دهد. یعنی ورم و التهاب و محدودیت حرکت در مفاصل اتفاق می افتد. ( سیارک)

علت پسوریازیس چیست؟

محققین هنوز علت اصلی این بیماری را نمی دانند، ولی آن را نوعی اختلال در سیستم ایمنی می دانند. به این معنی که در فرد مبتلا به پسوریازیس سیستم ایمنی بدن او به سلولهای پوست حمله می کند و بدن طی چند روز شروع به ساخت پوست جدید می کند. درحالیکه در حالت طبیعی این عمل تقریبا 4 هفته طول می کشد و این پوست جدید در واقع همان بثورات پسوریازیس هستند.

چه عواملی باعث شعله ور شدن پسوریازیس می شود؟

- آسیبها و عفونتهای پوستی
- استرسهای روحی
- بعضی از داروها
- سیگار
- الکل

تشخیص پسوریازیس:

با معاینه پوست، مو، ناخن و پوست سر می توان پسوریازیس را تشخیص داد. ولی ممکن است نمونه برداری هم برای تایید تشخیص انجام شود. اگر تورم و درد مفاصل هم وجود داشته باشد عکس برداری از مفاصل و آزمایش خون نیز ممکن است درخواست شود.

درمان:

اگر پسوریازیس خفیف تا متوسط داشته باشید، استفاده از کرم و پماد باعث کم شدن التهاب، خارش و رشد سلول می شوند.

بعضی ازین کرمها شامل استروئید، مرطوب کننده ها، سالیسیلیک اسید، رتینوئید، کلسیپوترین (فرمی از ویتامین دی) و تار (coal tar) می باشد. شامپوهای تار برای پسوریازیس سر کاربرد دارند.

فوتو تراپی:

اگر پسوریازیس متوسط تا شدید باشد، فتوتراپی UVB کمک کننده است. در این درمان پوست مبتلا در معرض نور فرابنفش قرار می گیرد.

پووا PUVA فرمی از فتوتراپی است که در آن داروی پسورالن و نور UVA استفاده می شود. فوتو تراپی UVB و PUVA به درمان پسوریازیس کمک می کنند. عوارض فوتوتراپی شامل سردرد، تهوع، خستگی و سرطان پوست است.

درمان با لیزر:

لیزرها تحول جدیدی در فتوتراپی هستند. با کمک آنها نور به ضایعات تابانده می شود و پوست سالم آسیب نمی بیند و عوارض و ریسک سرطانزایی کمتری نسبت به فتوتراپی دارند.

درمان دارویی:

ممکن است درمانهای خوراکی که هدفشان سیستم ایمنی بدن است توسط پزشک تجویز شود. مثل متوترکسات و سیکلوسپورین. هردو عوارض مهمی دارند. پس حتما نظارت پزشک در زمان مصرف این داروها باید وجود داشته باشد.

داروی دیگری که می توان در پسوریازیس شدید استفاده کرد رتینوئید خوراکی است که جدیدترین آن به اسم اتزلا Otezla و (apremilast) می باشد. این دارو نیز عوارضی دارد ولی پیگیری کمتری لازم دارد.

داروهای بیولوژیک:

روش درمانی جدیدی که با استفاده از سلولهای زنده مسیر سیستم ایمنی بدن را تغییر می دهند. این داروها بصورت قرص یا آمپول می باشند و سیستم ایمنی بدن را مهار می کنند. پس می توانند ریسک عفونتها را زیاد کنند.

درمانهای طبیعی:

آفتاب گرفتن به میزان خیلی کم در محل ضایعات کمک کننده است. ولی میزان زیاد و یا آفتاب سوختگی پسوریازیس را بدتر می کند و ریسک سرطان پوست را افزایش می دهد. آلوئه ورا، روغن درخت چای و حمام جو دوسر خارش را کم می کنند. در حال حاضر رژیم غذایی تایید شده ای که به درمان پسوریازیس کمک کند وجود ندارد.

استرس ها را رها کنید:

استرس باعث بدتر شدن پسوریازیس می شود. پس هرچه که باعث آرام شدن شما و رهایی از استرس می شود باعث بهتر شدن علائمتان می شود. کارهایی مثل یوگا، تنفس عمیق، پیاده روی و...

زندگی با پسوریازیس:

معمولا پسوریازیس زندگی اجتماعی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و اعتماد به نفس را کم می کند. اما نباید باعث شود که از فعالیتهای اجتماعی و یا قرار ملاقاتها و مصاحبه های کاری فرار کنید.

شاید بعضی اوقات خودتان را در خانه حبس کنید. ولی توصیه می کنیم به روابط و فعالیتهایی که دوست دارید بپردازید. گوشه گیری باعث استرس و افسردگی می شود که بیماریتان را بدتر می کند. از حمایتهای خانواده و دوستانتان بهره بگیرید. اگر احساس افسردگی می کنید، با پزشک یا مشاورتان در این مورد صحبت کنید. ( سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...