به جای گوشت چی بخوریم

(سیارک)  :تخم مرغ ساده ترین، متنوع ترین و ارزانترین روش مصرف پروتئین است.

علاوه بر ارزان بودن، پروتئین روزانه شما را تامین میکند و عضله ساز است. تخم مرغ مملو از اسید آمینه، آنتی اکسیدان و آهن میباشد. زرده تخم مرغ یک ماده غذایی بنام choline دارد که با چربی مبارزه میکند. بنابراین با خوردن تخم مرغ خوش اندام میشوید.

بهتر است از تخم مرغ های بدون انتی بیوتیک، هرمون و واکسن استفاده کنید. اگر میخواهید به عفونتها و ویروس ها مبتلا نشوید. کافی است روزانه یک تخم مرغ به رژیم غذایی خود اضافه کنید. تخم مرغ سییستم ایمنی بدن را تقویت و هرمون تیروئید را تنظیم میکنید. کودکان و نوجوانان با خوردن تخم مرغ با بیماری "کیشان" و "کیشان بک" که قلب و مفاصل را تحت تاثیر قرار میدهند مبارزه میکنند.

پزشکان همیشه نگران نسبت کلسترول خوب (HDL) و کلسترول بد(LDL)  هستند. یک تخم مرغ 212 گرم کلسترول دارد و این به این معنی نیست که تخم مرغ کلسترول بد را افزایش میدهد. چون تخم مرغ LDL های بزرگ را افزایش میدهد، خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش میدهد.

تحقیقات نشان داده است تخم مرغ دارای ویتامین B2 میباشد که انرژی مورد نیاز بدن را تامین میکند. تخم مرغ علاوه بر ویتامین B2 ویتامین های B5  و B12 دارد که برای پوست، مو، چشم، کبد و  سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است. تخم مرغ ماده مغذی بنام کولین دارد که کمبود کولین باعث اختلات عصبی شده و عملکرد شناختی مغز را کاهش میدهد. 20نوع اسید امینه برای زنده ماندن نیاز است که 11نوع ان را بدن تولید میکند. 9اسید امینه دیگر در تخم مرغ یافت میشود. کمبود اسید امینه باعث ضعف عضله و سیستم ایمنی بدن شده و بافت پوست و مو را تغییر میدهد. 2انتی اکسیدان لوتئین و زیگزاتئین بطور قابل توجهی خطر ابتلا به "ژنراسیون ماکولا " و اب مروارید را کاهش میدهد که این انتی اکسیدان ها فقط در تخم مرغ یافت میشوند. (کمبود این انتی اکسیدان ها منجر به اختلال بینایی در سالمندان میشود) با خوردن تخم مرغ تراکم استخوان های خود را بهبود دهید. یکی از منابع معدود ویتامین D  تخم مرغ میباشد که برای سلامتی استخوانها و دندانها بسیار مهم است.

تخم مرغ به جذب کلسیم کمک میکند. (کلسیم برای قلب، روده بزرگ و سوخت و ساز بدن بسیار مهم است) خوردن تخم مرغ بهترین و اسانترین روش افزایش متابولیسم بدن است.

با خوردن تخم مرغ احساس سیری کرده و کمتر غذا میخورید. تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین با کیفیت است که پروتئین مواد غذایی دیگر نسبت به ان سنجیده میشود. مطالعات نشان داده با خوردن غذاهایی با پروتئین بالا کمتر احساس گرسنگی میکنید. ممکن است تعجب کنید که تخم مرغ در مقیاس شاخص سیری بالاترین نمره را به خود اختصاص داده است. (اندازه گیری که نشان میدهد غذاها چگونه احساس سیر شدن را ایجاد میکنند) با خوردن تخم مرغ وزن خود را کاهش دهید. عمدتا از بین رفتن چربی با قدرت سیر کننده گی تخم مرغ مرتبط است در یک ازمایش 8روزه 2گروه هنگام صبحانه تخم مرغ و شیرینی داشته اند. که کالری صبحانه هر دو گروه یک اندازه باشد. گروهی که تخم مرغ مصرف کرده بودند نسبت به گروه دیگر 65درصد وزن و 16 درصد چربی از دست داده بودند و دور کمرشان نسبت به گروه دیگر 35درصد کوچکتر شده بود.منبع:msn.com

به به تخم مرغ

طرز تهیه اسنک تخم مرغ

طرز تهیه کاسرول سوسیس و تخم‌مرغ

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

حق انتشار مقالاتی که در سایت سیارک ثبت می شود متعلق به سایت سیارک است و امکان انتشار به صورت کلی یا بخشی از آن بدون ذکر نام منبع  (سیارک) ممنوع است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید