5 گام آسان برای شروع مدیتیشن

برای انجام مدیتیشن، نیازی نیست که شما از غذاهای مورد علاقه خود دست بکشید یا از عزیزان خود دور بمانید. در حقیقت، اگر برنامه کاری شما شلوغ است و احساس می کنید زمان به سرعت برای شما در حال سپری شدن است، پس مدیتیشن بهترین توصیه از سوی پزشکان برای شما خواهد بود. اگر به تازگی شروع به انجام مدیتیشن کرده اید، نشستن به مدت چند ساعت در حالت آرامش ذهنی برای شما بسیار دشوار خواهد بود. واقع بین باشید و از همان ابتدا انتظارات زیادی از خود نداشته باشید. کارشناسان می گویند آسان ترین راه برای شروع، تمرکز بر تنفس و سعی در افزایش تدریجی مدت زمان مدیتیشن است.

5 گام آسان برای شروع مدیتیشن

1. از کجا؟ هر جایی از خانه شما تا زمانی که ساکت باشد، و جنب و جوش در آن نباشد، قابل قبول است. مطمئن شوید مکانی که انتخاب می کنید از تهویه مناسب نیز برخوردار باشد.  (سیارک
2. از کی؟ بیشتر کارشناسان ساعات صبح را تنها به این دلیل پیشنهاد می کنند که مدیتیشن به شما امکان می‌دهد روزتان را با آمادگی و وضعیت مناسبی آغاز کنید. با در نظر گرفتن این موارد، مدیتیشن را می توان در هر ساعتی از روز انجام داد! زیاد به چیزهای که دیگران به شما می گویند توجه نکنید – اگر با میانه روز احساس راحتی بیشتر می کنید، مدیتیشن خود را در همان زمان انجام دهید. سعی کنید رویه ای در پیش بگیرید که با آن احساس راحتی می کنید، اما چنین رویه ای باید منظم باشد. اختصاص دادن پیوسته چند دقیقه در روز شما را در تلاش برای تسلط بر این هنر تا حد زیادی پیش خواهد برد.

3. با شکم پر مدیتیشن نکنید
با شکم پر ممکن است دچار خواب آلودگی شوید. در عین حال، از انجام این کار دقیقا قبل از وعده های غذایی پرهیز کنید. هدف این است که در برنامه روزانه خود زمانی بیابید که بدون حواس پرتی و دارای آرامش باشید.

4. چشم های خود را ببندید
سعی کنید افکار خود را جمع کرده و برای مدتی آن ها را رها کنید. آگاهانه به خود بگویید که برای این مدت کوتاه به چیزی فکر نخواهید کرد. چند دقیقه وقت صرف کنید، تنفس خود را آرام نمایید و اصلا عجله نداشته باشید.

5. مدیتیشن را با تمرکز بر تنفس خود آغاز کنید.
سعی کنید به صورت طبیعی و نرمال نفس بکشید. در ابتدا می توانید نفس های خود را در صورتی که احساس می‌کنید به شما کمک خواهد کرد، بشمارید. مدیتیشن در ابتدا با کنترل بر ذهن جهت افزایش تمرکز روی چیزی خاص و جلوگیری از حواس پرتی آغاز می شود. همین طور که کنترل افکار خود را می آموزید، وارد شدن به حالت «بدون فکر» و سپس ماندن طولانی تر در آن حالت نیز برای شما آسان تر خواهد شد. هر بار که فکر شما به سمت چیز دیگری منحرف می شود، باید دوباره به تمرکز بر تنفس باز گردید.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

در سیارک بخوانیم:

مزایای مدیتیشن 

چگونه مدیتیشن انجام دهیم 

طراحی اتاق مدیتیشن 

مدیتیشن به چه معناست 

انواع مدیتیشن، یوگا،سوگا و زن سوتو 

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید