جزئیاتی تازه از خانواده‌ای که در اندونزی بمب گذاری کردند

در

اتفاق ناخوشایندی که هفته گذشته آرامش را از مردم اندونزی سلب کرد و آنهارا عزادار عزیزانشان کرد، نکته تازه‌ای درخود داشت که همه را نگران کرده است: بمبگذاری‌ها توسط والدینی به همراه فرزندانشان صورت گرفته بود.

خانواده‌ای که درتصویر ملاحظه می‌کنید، کسانی هستند که مسئول بمب‌گذاری اخیر اندونزی شناخته شده‌اند. همسایگان عنوان کرده‌اند که این خانواده به واسطه بخشیدن غذا به نیازمندان توانسته بودند در محله برای خود احترامی کسب کنند. برای سال‌های متوالی غذاهای متفاوتی از موز سرخ شده تا برنج پخته شده از روی حصار حیاط خانه‌شان دست به دست می‌شده و برای نیازمندان محل برده می‌شده است. حتی بعدازظهر روزی که پوجی (خانم این خانواده) چهل و دو ساله با بمب‌هایی که به خود بسته بود وارد یک کلیسای اهل مسیحیت در اندونزی شده و خود را منفجر کرده است، در آشپزخانه خانه‌شان دیده شده است. وری تری و همسرش (از همسایگان این خانواده) تنها ساعاتی پیش از این اتفاق دلخراش، اورا دیده‌اند که درحال خرید میوه و سبزی بوده است. وری در مصاحبه‌ای دراین خصوص عنوان کرده است: «همسرم از او (پوجی) پرسید که چه می‌پزد و در پاسخ شنید که چیز بخصوصی نیست و چیز حاضری برای فرزندانش آماده می‌کند.»

این آخرین صحنه‌ای است که در ذهن وری از این خانواده نقش بسته است و از روزی که خبری تحت این عنوان شنیده است که پوجی و همسرش، دیتا اوپریاتو، مسئول بمب‌گذاری اخیر در کلیساهای اندونزی هستند، بارها و بارها این صحنه را در ذهن خود مرور کرده است. این تازه تمام ماجرا نیست و این زن و شوهر از فرزندان خود نیز در این حمله انتحاری کمک گرفته‌اند.

پوجی چطور حاضر شد این کار را با فرزندان خود بکند؟

صبح روز یکشنبه بود که این زن و شوهر به همراه چهار فرزندشان سه حمله به کلیساهای مختلف در شهر سورابایای اندونزی را تدارک دیدند. در یک دهه اخیر در اندونزی، این پرتلفات‌ترین و خطرناک‌ترین حمله تروریستی بوده است. دیتا، در ابتدای این حمله، همسر و دو دختر خود (فدیلای دوازده ساله و پاملای نه ساله) را دم درب ورودی یک کلیسا در این شهر پیاده می‌کند و سپس خود به همراه ماشینش که پر از مواد منفجره بوده است، به سمت کلیسای مرکزی این شهر می‌رود و باقی ماجرا. تمام این اتفاقات درحالی درجریان بود که از سوی دیگر دو پسر خانواده (یوسف هجده ساله و فرمان شانزده ساله) با موتور سیکلتی که درآن بمب کارگذاری شده بود به سمت کلیسای سانتا ماریای این شهر رفتند (کلیسای کاتولیک) و در آنجا اقدام به انفجار موتورسیکلت خود کردند. تمامی این حمله‌ها در چیزی حدود نیم ساعت عملی شد و هجده کشته بجای گذاشت. هجده کشته‌ای که خود بمب‌گذارها هم شامل آن بودند.

اما زمانی که این خبر به گوش همسایگان این خانواده رسید، آنها بسیار متعجب شدند و هنوز در تلاش‌اند تا توضیحی منطقی برای کار آنها بیابند. وری، یکی از همسایگان آنها در مصاحبه‌ای گفت: «سالها بود که هرروز آنها را می‌دیدم و با آنها آشنایی داشتم. پوجی به عنوان پرستار در بیمارستان کار می‌کرد، اما پس از مدتی از کار خود استعفا داد و دلیلش این بود که با دیدن خون حالت تهوع پیدا می‌کرد و حالش بد می‌شد. او از دیدن درد و رنج مردم به هم می‌ریخت. با این چیزهایی که از پوجی می‌دانم برایم بسیار عجیب است که او با این روحیات چگونه حاضر شده است این کار را با فرزندان خود بکند؟

دیتا و همسرش، به چشم سایر اعضای محله، کاملا انسان‌هایی عادی بودند. آنها مؤدب بوده و رفتاری دوستانه داشته‌اند. سرشان به کار خودشان بوده است، با اینحال در فعالیتهای محله‌شان نیز شرکت می‌کرده‌اند. آنی دانی، یکی دیگر از همسایگان این خانواده گفت: «همه شگفت‌زده شده‌ایم. چیزهایی که با آوردن نام یک تروریست در ذهن انسان نقش می‌بندد، به هیچ وجه در کردار و رفتار این خانواده دیده نمی‌شد.» بنابه گفته همسایگان، بچه‌های این خانواده همانند بچه‌های عادی بعد از ظهرها به دوچرخه‌بازی مشغول می‌شدند و پدر خانواده، دیتا، شلوار جین و تی‌شرت می‌پوشیده (پوشش اسلامی به آن صورت نداشته است) و کسب و کار کوچکی داشته و بادام و روغن و اینگونه محصولات می‌فروخته است.

نورول احسان، خیاطی است که در محله قدیمی دیتا با او آشنایی داشته است و در خصوص او عنوان کرده که انسان دین‌داری بوده است، اما به هیچ‌وجه تندرو نبوده. تنها یک نکته درخصوص او عنوان کرد که می‌تواند سرنخ کوچکی از حادثه اخیر بدست دهد. به گفته احسان، زمانی که دیتا جشنی یا دورهمی‌ای چیزی برپا می‌کرد، هیچگاه کسانی را که مسیحی یا هندو بودند به مراسم خود دعوت نمی‌کرد.

تولد یک شیوه تازه

حادثه بمب‌گذاری دلخراشی که در اندونزی رخ داده است نشان از حرکت افراطی جدیدی داشت که تاکنون بی‌سابقه بوده است: خانواده‌ای کامل به همراه فرزندانشان در یک حمله‌ای که اصطلاحاً جهاد نامیده می‌شود شرکت کرده‌اند. این نخستین باری بود که در اندونزی یک حمله انتحاری بوسیله یک خانواده صورت می‌گیرد. نکته نگران کننده این است که تنها پس از بیست و چهار ساعتی که از این حمله گذشت، خانواده دیگری نیز دست به چنین کاری زدند.

پس از حملاتی که به کلیساها صورت گرفت، یک خانواده پنج نفره دیگر نیز چنین کاری را تکرار کردند. تری مورتیونو و همسرش، تری ارناواتی، به همراه سه فرزندشان دو موتورسیکلت را که بمب‌گذاری شده بوده را به سمت ایستگاه مرکزی پلیس در شهر سورابایا راندند و اقدام به انفجار آن کردند. در این حمله، به جز آیس، دختر هشت‌ساله این خانواده، همه کشته شدند. آیس، میان پدر و مادر خود نشسته بوده و کمربند حاوی بمب به خود نبسته بوده است. این حمله در روز دوشنبه صورت گرفته بود.

تنها ساعاتی پیش از صورت گرفتن این حمله دوم، یعنی در بعد از ظهر روز یکشنبه، بمبی پیش از کارگذاری درخانه آنتون فبریانتو و خانواده‌اش منفجر می‌شود (به دلیل نقص فنی یا مشکلی این چنینی). در این مورد نیز والدین خانواده به همراه دختر هفده ساله‌شان کشته می‌شوند. سه فرزند دیگر خانواده جان سالم به در می‌برند.

پلیس اندونزی براین باور است که هرسه این خانواده‌ها عضو گروه اسلامی JAD اندونزی بوده‌اند و هر یکشنبه در نشستی از این گروه اسلامی شرکت می‌کرده‌اند که درآن ویدئوهایی پخش می‌شده که درآنها حملات جهادی در سوریه و عراق را کاری ارزشمند و خدادوستانه قلمداد می‌‌کرده و شهادت را راه رسیدن به خدا عنوان کرده‌اند. پلیس در ادامه توضیحات خود در خصوص این خانواده‌ها عنوان کرده است که فرزندان خود را در خانه درس می‌داده‌اند تا با رفتن به مدرسه، افکار ضداسلامی در آنها شکل نگیرد. این خانواده‌ها در معرض ایدئولوژی کسانی چون خالد ابو باکار نیز بوده‌اند. خالد عضو سابق گروهک اسلامی نظامی‌ای بوده است که در اندونزی فعالیت دارند و اکنون عضو گروه JAD شده است. او بدل به الگویی برای دیتا و بسیاری دیگر شده است. هیچ‌یک از افراد این سه خانواده تاکنون به سوریه نرفته‌اند، اما خالد ابوباکار، سال گذشته تلاش کرده بود به سوریه برود که در راه و در ترکیه دیپورت شده و اجازه این سفر به او داده نشد.

نوا نورانی که آنالیزور حمله‌های تروریستی است و درباره آنها تحقیق می‌کند در مصاحبه‌ای عنوان کرده که مشارکت زنان و کودکان خانواده در حمله‌های تروریستی نوید شروعی تازه در حیطه فعالیت‌های تروریستی در اندونزی را می‌دهد. او در ادامه صحبت‌های خود گفت: «بله، این حادثه واقعا شوکه‌کننده بود. چراکه تاکنون خانواده‌ای اقدام به اینگونه کارها نکرده بوده است. اما اگر دقیقتر نگاه کنیم پیش از این نیز مشارکت زنان و کودکان در اینگونه حملات را مشاهده کرده‌ایم (در سوریه). حالا هم همان است، اما اینبار در قالب خانواده.»

در دسامبر سال 2016، زنی اندونزیایی تلاش داشت تا خود را در کاخ ریاست‌جمهوری اندونزی منفجر کند که پیش از عملی کردن نقشه خود، دستگیر شد. چندماه پیش از این حادثه هم فرزند دوازده ساله یک تروریست محکوم به زندان، با نام هتف، به همراه جمعی از بستگانشان به سوریه سفر کرد. آنجا در درگیری درکنار یک عضو فرانسوی گروه داعش در درگیری کشته شد. پدرش درباره این اتفاق نوشت: «به سلامت، مجاهد کوچک من، پدر و مادرت به تو افتخار می‌کنند.»

بیماری تروریسم

علی فئوزی، تروریست سابق بر این باور است که کودکانی که دراینگونه حملات مشارکت دارند، به مرور زمان راضی به انجام این کار می‌شوند و روی فکر و ذهن آنها کاملا کار می‌شود. او در ادامه صحبت‌های خود گفت: «پروسه‌ای وجود دارد که بوسیله آن طی مدت‌زمانی افکار بخصوصی به کودکان القاء می‌شود. این چیزی است که من به آن نام تندرویِ زودهنگام را می‌دهم. من کاملا اطمینان دارم که خانواده بر سر فعالیتی که انجام داده‌اند توافق کرده‌اند و هیچ‌گونه توطئه و دروغی میان آنها نبوده است. انگیزه از انجام چنین کارهایی دنیایی نیست، بلکه مربوط به مسائل ایدئولوژی می‌شود. تمام افراد خانواده برای راهیابی به بهشت، دست به انجام این کارها می‌زنند.

علی فئوزی، که اکنون مدت‌ها است دیگر این فعالیت‌ها را دنبال نمی‌کند تندروی مذهبی را نوعی بیماری می‌داند. او دراین باره گفت: «من هم اینگونه بودم. زمانیکه کسی شبیه به شمارا می‌دیدم، زنی که لباس سفیدی به تن دارد، با خود فکر می‌کردم: `به سرش باید شلیک کنم یا به سینه‌اش؟`»

مسئولان پیگیری این مسئله در اندونزی براین باورند که گروه اسلامی JAD مسئول این حملات است. برخی دیگر هم بر این باورند که داعش باید مسئول این حملات باشد. البته در این ماه شورشی در یکی از زندان‌های اندونزی رخ داده است که برخی آن را مرتبط با این حملات می‌دانند. روز هشتم  ماه می بود که صد و پنجاه زندانی در اندونزی که به اتهام شرکت در فعالیتهای تروریستی دستگیر شده بودند، شورش کرده و پنج پلیس را که گروگان گرفته بودند به قتل رساندند (گروگان ششم زنده آزاد شد). این شورش چهل ساعت به طول انجامید. با تصاویری که از این شورش پخش شده انتظار حملات بیشتری می‌رود. برخی حتی علناً عنوان کرده‌اند که انتقام رفتاری که با این زندانیان می‌شود را خواهند گرفت.

کاریونو یک معلم بازنشسته است که برای مدتی بالغ بر چهل سال با دیتا و خانواده‌اش آشنایی داشته است و در مصاحبه‌ای که با او شد عنوان کرد: «شاید او این کلیساها را به این خاطر انتخاب کرده باشد که بخوبی راجع به آنها اطلاعات داشت.» کاریونو گفته که پس از دیدن چهره دیتا رو ی نمایشگر تلویزیون به سرعت به سمت خانه آنها دویده و بسیار شوکه شده است.

چند روز اول برایش بسیار دشوار بوده و نمی‌توانسته توضیحی برای اینکار دیتا و خانواده‌اش بیابد. کاریونو صحنه‌ای را در صحبت‌های خود توصیف کرد که بشدت اورا تحت تأثیر قرار داده است: اریک که مسئولیت روستایشان را به عهده دارد و یک مسیحی است، پدر و مادر، بمب گذارهارا تا ایستگاه پلیس همراهی کرده و تدابیر لازم را صورت داده تا بقایای اجساد فرزندانشان را دریافت کنند.(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

مکان های دیدنی که فراموش شده اند

در

1. ایستگاه شهر هال، نیویورک، ایالات متحده آمریکا

این ایستگاه زیبا در سال 1904 ساخته شد و 41 سال بعد به دلیل تقاضای کم مسافران بسته شد.

2. پارک تفریحی سرزمین عجایب پکن، چین

قرار بود بزرگ ترین پارک تفریحی در آسیا باشد ولی به خاطر کمبود بودجه هرگز کامل نشد.

3. تیمارستان ویلارد برای دیوانگیهای مزمن در نیوروک، ایالات متحده آمریکا

این بیمارستان روانی در سال 1968 ساخته شد و در سال 1975 در مجاورت امکان تاریخی قرار گرفت. در سال 1995، تا 4000 بیمار روانی را در خود جای داد. اما در سال 1995 بسته شد.

 

4. تالار تاتر نیوبدفورد (New Bed Fort)، ماساچوست

در 15 آپریل، یعنی در همان روز غرق شدن تایتانیک، از این تالار پرده برداری شد.

5. قلعه بانرمن، جزیره پلپل، نیویورک، ایلات متحده آمریکا

فرانسیس بانرمن پنجم این قلعه را مازاد بر ماموریت نظامی ساخت. مهمات قدیمی در سال 1920 منفجر شدند و باعث ویرانی و متروکه شدن این قلعه شدند.

6. پریپیت، اوکراین

زمانی پریپیت اقامتگاه پنجاه هزار نفر بود. اما پس از فاجعه چرنوبیل در سال 1986 رها شد.

 

7. قلعه بودیام، انگلستان

یک قلعه‌ی خاکریزی شده در اواخر قرن چهاردهم که به منظور مصون ماندن در برابر حملات بالقوه‌ی فرانسویها در طول جنگ صد ساله ساخته شد.

 

8. پنسلوانیای مرکزی، ایالات متحده آمریکا

یک آتش سوزی در یک معدن زیرزمینی باعث شد این شهر در سال 1962 رها شود.

9. آنگکوروات، کامبوج

آنگکوروات پایتخت امپراطوری خمر بود که بین قرون نه تا پانزده میلادی به اوج خود رسید. این مکان معبد کاخ سلطنتی بوده و بیست هزار نفر در آن ساکن بودند.

 

10. کاتیو میراندا، سلز، بلژیک

این قلعه توسط یک نجیب زاده ی فرانسوی فرار کرده از انقلاب ساخته شد. بعدها به عنوان یتیم خانه از آن استفاده شد و در سال 1980 رها شد.

11. کراکو، ایتالیا

این شهر قرون وسطایی زمانی حدود 2000 نفر جمعیت داشت. اما زمین لزره ها و جنگها باعث رها شدن آن شد.(سیارک

 

12. ددی پارک، ددیزل، پلژیک

این زمین بازی در سال 1950 ساخته و در سال 2002 رها شد.

 

13. سیلد، انگلستان

این قلعه در طول جنگ جهانی دوم ساخته و پس از پایان جنگ جهانی به صورت مخروبه درآمد.

 

14. دریاچه ی دیزنی، دریاچه‌ی بوئنا ویستا، فلوریدا، ایالات متحده آمریکا

گفته شده که پس از پیدا شدن باکتریهای سمی در آب دریاچه، رها شد.

 

15. هتل دل‌سالتو، کلمبیا

آبریز آلوده ای در کنار هتل بوده که باعث عدم اقامت مهمانان و رها شدن هتل شده است.

16. ماچو پیکو، پرو

یک قلعه‌ی شگفت انگیز که 2500 متر از سطح زمین بالاتر بوده، و یکی از نمادهای نشاط در تمدن اینگا است.

 

17. ایستگاه کنفرانس، اسپانیا

این ایستگاه زمانی یکی از مهمترین توقفگاه‌ها در راه‌آهن بین فرانسه و اسپانیا بود. اما در سال 1970 یک پل در اثر تصادف تخریب و باعث بسته شدن راه آهن شد.

 

18. مهد کودک گالیور، کاواگوچی، ژاپن

پارکی بر اساس موضوع رمانهای سفر گالیور که در سال 1997 در نزدیکی ام.تی فوجی افتتاح شد، اما بعد از ده سال به دلیل کاهش بازدید کنندگان بسته شد.

 

19. ایستگاه مرکزی میشیگان، ایالات متحده‌ی آمریکا

این ساختمان که یکی از بلندترین ایستگاه‌های راه آهن در جهان بود، در سال 1912-13 ساخته شد و حدود سی سال است که رها شده است.

 

20. فانونس آنیوا،ساخالینساکای، روسیه

در سال 1905، بین روسیه و ژاپن جنگ اتفاق افتاد، و در نهایت روسیه جزیره را تسخیر کرد. این جزیره در حال حاضر متروکه میباشد.

21. مزرعه‌ی سنکا، خانه‌ی رعیتی نیویورک، ایالات متحده آمریکا

این مزرعه به عنوان یک گورستان ماشین قدیمی استفاده میشود.

22. هتل Ryugyong، پیونگ یانگ، کرده شمالی

هتل صد و پنج طبقه‌ای که کار ساخت آن با شروع قطحی در کشور آغاز شد، اما به دلیل کمبود بودجه رها شد.(سیارک

 

23. جزیره هیشیمو، ژاپن

معدن زغال سنگی که زمانی پنج هزار نفر در آن ساکن بودند. هنگامی که از نفت به عنوان سوخت اصلی استفاده شد، این جزیره نیز رها شد.

24. معدن میر سیبری، روسیه

به دستور و نظارت استالین حفاری این جزیره شروع شد. زمانی که حفاری معدن بیش از حد دشوار شد آن را رها کردند.

 

25. شهر آب گرفته‌ی شایچنگ، چین

بیش از 1300 سال پیش تاسیس شد، اما حدود 50 سال پیش توسط رودخانه‌ی شایچنگ در زیر آب مدفون و رها شد.

 

26. زندان هولمز بورگ، فیلادلفیا، ایالات متحده آمریکا

در سال 1829 ساخته و در سال 1971 بسته شد. در آن زمان زندانیان معروفی مثل ویل ساتون و آلکاپون در آن زندانی بودند.

 

27. پارک شش پرچم جازلند، نیوآور لئان، لوئیزیانا، EUA

این پارک در سال 2005 پس از طوفان کاترینا مخروبه و رها شد.

28. مقر سانزهی، سانزیه، تایوان

این خانه های عجیب و غریب قرار بود به افسران نظامی ایالات متحده فروخته شوند، اما در سال 1980 به دلیل کمبود سرمایه گذاری متوقف شد.(سیارک

 

29. مسیح در زیر دریای سان فروتوسو، ایتالیا

این مجسمه هفده متر زیر دریای سواحل ایتالیا قرار دارد.

30. سرزمین مقدس، ایالات متحده آمریکا، بروری، کانکتیکیوت، ایالات متحده آمریکا

یک پارک تفریحی با مزمون کتاب مقدس که زمانی سالانه چهل هزار بازدید کننده داشت، اما در سال 1984 به دلیل استقبال کم بسته شد. منبع: msn.com

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

باز شدن فروچاله بزرگ در نیوزلند

در

بزرگترین فروچاله در سراسر نیوزلند به عمق 20 متر و طول دو زمین فوتبال بزرگ باز شد به نظر می رسد که این بزرگترین فروچاله شناخته شده در نیوزلند است که در یک مزرعه در اواخر سال جاری باز شده، بر اساس تخمین زمین شناسان، دهه ها یا حتی یک قرن ساختن این فروچاله طول کشیده است.

براد اسکات از دانشمندان علوم زمین، GNS Science، به AP گفت: "بزرگترین فروچاله که قبل از این دیده بودم ، حدود یک سوم این اندازه بود، این واقعا بزرگ است."
دستیار مزرعه برای اولین بار در اوایل ماه مه، قبل از برآمدن خورشید، فرونشست زمین را گزارش داده بود.تنها بعد از روشن شدن هوا ، و دید بهتر ، بزرگی این شکاف خیره کننده، آشکار شد.


عکس خبر فروچاله بزرگ که در زیر یک مزرعه نیوزلند باز شده را مشاهده میکنید.

یک آتشفشان شناس میگوید امکان دارد از 100 سال پیش این فروچاله بصورت زیرزمینی رشد کرده باشد. حال این سوال پیش می آید که چه چیزی باعث این حوادث طبیعی می شود که این سینکولا خیلی بزرگتر از آنهایی است که قبل از آن در نیوزلند بوجود آمده است ؟

بارش باران ،تقریبا 170 میلی بار باران در 38 ساعت  باعث ایجاد آن شده و باران های سنگین آن را باز کرده اند.پس از یک دوره بارش شدید در پایان ماه آوریل که حدود یک هفته طول کشید، آخرین مقاومت سنگ از بین رفته است.

عمق سوراخ 20 متر (66 فوت) نه فقط سرگیجه ایجاد می کندبلکه یک مقطع علمی جالب برای زمین شناسان ارائه می دهد که نشان می دهد ساخت و تجمع سنگین، رسوبات و خاک در طول زمان های غیر قابل تصور طولانی صورت گرفته است.

اسکات به تلویزیون نیوز گفت: "آنچه که در انتهای این فروچاله دیده می شود، اصلی ترین ذخایر آتشفشانی 60،000 ساله است که از این دهانه خارج شد."

دانشمندان آتشفشان و دانشمندان زمين شناسی در چند هفته آینده مشغول به کار خواهند بود، بازرسی از شکاف و دیدن آنچه که آنها می توانند از آن یاد بگیرند.

در عین حال ساکنان مزرعه کالین ترماین خوشحال هستند که این گودال بزرگ آنها را نابود نکرده است دستیار مزرعه، گابریل Lafalla، کی گوید من می توانستم مرده باشم

نظرات

در ادامه بخوانید...

مردی با سوزنی در قلب

در
این خبر سومین مورد از فرو رفتن سوزن در قلب افراد است که طی حوادث روزانه و البته از روی بی احتیاطی اتفاق می افتد.این مرد تقریبا یک هفته با یک سوزن در قلب  زندگی کرد تا بالاخره پزشکان جسم خارجی را با عمل جراحی از قلب او خارج کردند.
یک سرباز روسی، زمانی که با یک سوزن در قلب خود بعد از یک هفته به پزشک مراجعه کرد آنان را شگفت زده کرد. الکساندر لیشچوک، رئیس مرکز جراحی قلب و عروق بیمارستان مرکزی نظامی ویشونوکی، گفت که قربانی از یک سوزن خیاطی برای پاک کردن دندان هایش به جای خلال دندان استفاده کرده و بعد سوزن را روی تخت جا گذاشته است.
 
بعد از فراموش کردن سوزن، او به رختخواب رفت، و هنگامی که خواب بود با غلت زدن روی رختخواب ، سوزن وارد قفسه سینه و سپس وارد قلب او شده است.
این مرد برای یک هفته با یک سوزن در قلب راه می رفته و زمانی که او نزد پزشکان رفت. پزشکان ساراتوف سعی داشتند سوزن را در بیاورند، اما در طی عملیات شکست خوردند، قربانی به بیمارستان ویشونوکیس منتقل شد، جایی که پزشکان اقدام دیگری را برای خارج کردن یک جسم خارجی از قلب انجام دادند. پزشکان مجبور بودند عضلات قلب او را متوقف کنند تا بتوانند سوزن را خارج کنند.
 
اشاره شده که حال مرد در روز دوم پس از عمل کاملا طبیعی بوده است.
جالب است که، به گفته الکساندر لیشچوک، این سومین بار است که باید سوزن های خیاطی را از قلب خارج کنیم. اما مهم ترین چیز این است که دو مورد از این سه مورد به پرسنل نظامی مربوط می شود. چه چیزی این تصادف شگفت انگیز را توضیح می دهد، پزشکان نمی توانند توضیح دهند.

نظرات

عوارض فرو رفتن سوزن خیاطی در بدن ............... جراحات ناشی از سوزن، زخم هایی هستند که در اثر سوزن هایی ایجاد می شوند که به طور تصادفی پوست را سوراخ می کنند. صدمات ناشی از سوزن برای افرادی که با سرنگ های زیرپوستی و سایر تجهیزات سوزن کار می کنند، خطری است. این آسیب‌ها می‌توانند در هر زمانی که افراد از سوزن‌ها استفاده می‌کنند، قطعات آن را جدا می‌کنند یا دور می‌اندازند، رخ دهد. هنگامی که سوزن ها به درستی دور ریخته نمی شوند، می توانند در ملحفه یا زباله پنهان شوند و سایر کارگرانی را که به طور غیرمنتظره ای با آنها مواجه می شوند، زخمی کنند.۱۴۰۱/۱۱/۲۲

اگر سوزن خیاطی وارد بدن شود ......... این اجسام خارجی فلزی در بدن باقی می‌مانند و در صورت خارج نشدن احتمالاً باعث عفونت زخم، درد، عفونت دو مرحله‌ای و بروز سپسیس می‌شوند . با این حال، هنگامی که جسم خارجی کوچک فلزی وارد بدن انسان می شود، به دلیل عضله و خون انسان، یافتن آنها بسیار دشوار است.۱۴۰۱/۱۱/۲۲

چگونه بفهمم که یک سنجاق را قورت داده ام؟ علائم آب دهان. ناتوانی در بلع یا بلع دردناک. استفراغ. درد قفسه سینه یا درد گردن.۱۴۰۱/۱۱/۲۲

در ادامه بخوانید...

16 مکان که دیدن آنها برای شما جالب است

در

                                                                                                         

                برنامه ریزی تعطیلات معمولا محدود به یک مکاننیست .

ونیز
به نام "دیزنی لند در دریا" نامیده می شود دقیقا تعریف نشده است . در حالی که ساکنین ونیزی برای حفظ خانهای خانه های خود دربالای اب مبارزه میکنند ، گردشگران از سراسر جهان خیابان معروف باریک و کانال ها را مسدود کرده اند. شما میتوانید معماری زیبا ایتالیایی وکشیهای غول پیکرگشتزنی رایبینید که منتظر فیلمبرداری شما هستند .

زیباترین و خطرناک ترین مکان دنیا چاه یعقوب

20 مکان عجیب دنیا 

سی مکان دیدنی فراموش شده

باداب سورت

 

آمستردام

مطمئنا این جایی است که Anne Frank یاداوری میکند وحرمت Van Goughرا نگه میدارد. اما ایا میدانید چه چیزی سفر به ارزشمند میسازد؟ یک کافه علفهای هرز ساکنان تعجب اور، ساکنین فوق العاده بیماری از مردم امستردام با انبوهی ازگردشگران که به منطقه نور قرمز و داروخانه های محلی ماری جوانا هجوم میاورند وتحت تاثیر ماری جوانا قرار گرفته اند .

 

   سانتورینی
 سانتورینی ظرفیت بازدید کننده سفرهای دریائی خود را در 8000 نفر در روز محدود کرده است، که واقعا به نظر می رسد بسیار سخاوتمندانه است. بله، این جزیره دیوانه وار زیبا است. مطمئنا، شما از یک غروب خیالی فوق العاده عاشقانه لذت خواهید برد .   

آکسفورد

مری کلارکسون، عضو شورای کار و شهرداری لرد اعلام کرده تابستان امسال بسیار شلوغ است .بعضی از گردشگران به جشنواره ادینبورگ میروند تا برای کوتاه مدت از جهنم گردشگری شهر آکسفورد در امان باشند .زیبائی آکسفورد تقریبا بین ژوئن و اکتبر فوق العاده است. خطوط خیابان ها وخطوط دو چرخه پر از مربیان گردشگری و پیادهروها بصورت غیر قانونی مسدود شده اند .شاید شهردار لرد نتواند از آکسفورد بازدید کند.

روسیه                                                          

مردم در تعطیلات اغلب لبخند می زنند روس ها فکر می کنند افرادی که لبخند می زنند احمق هستند.مردم روسیه معتقد ند همیشه باید کر کرد وبرای تفریح  کمتر وقت میگذارند .

جزایر گالاپاگوس

یک مکان منحصر بفرد روی کره زمین است که از پوشش گیاهی وجانوری بالائی برخوردار است .مکانی دور از الایندههای مواد سوختی و ازدحام زباله میباشد .

ماجو پیکو

مکان قدیمی و بسیار دور که دولت پرو مجبور شده برای گردشکران محدودیت زمانی داشته باشد .وگردشگران برای بازدید از این مکان باید یک راهنمائی داشته باشند .اگر می خواهید خدایان Incan  را بازدید کنید باید از مسیرهای تعیین شده خاصی به انجا برسید .

 

بولیوی

به بولیوی تبزیک میگوئیم ! بر اساس یک گزارش از سوی انجمن جهانی اقتصاد ازنظر محبوبیت اخرین رتبه را در جهان کسب کرده است . 

ریف بریر بزرگ

یک صخره مرجانی در اقیانوس ارام غربی، درساحل کوئیز ،استرالیا با مسافتی حدود 2000 کیلومتر که تقریبا"با ساحل موازی است و بزرگترین صخره مرجانی جهان است ویکی از عجایب هفتگانه جهان است .سفید کننده تودهای نیز نامیده میشود .هنگامی اتفاق میافتد که کلیه مرجانها از شدت گرما از بین میروند .در انجا شما بهترین منظره طبیعی جهان را خواهید دید .

 جزایر کوه خای

80 درصد این صخره ها ی در امتداد این ساحل زیبا به علت حرکتهای غیر انسانی تخریب شده اند .به همین جهت بازدید از این مکان برای عموم ممنوع شده است .

نظرات

در ادامه بخوانید...

هشت شهر در جهان که بدرستی به جهانیان معرفی نشده است

در

 از استرالیا تا برزیل تا مقدونیه، شهرهای باورنکردنی وجود دارد اما توسط مسافران نادیده گرفته شده است.دراینجا 8شهروجود دارد که از نظر وبلاگ نویسان بزرگ سفر در جهان نا دیده گرفته شده اند و توضیع داده اند که چه باید کرد.

پورتو، پرتغال

 

پروتو،پایتخت ،بندر اصلی وبینظیر پرتغال به عنوان برادر نامرتب وکوچک پرتغال شناخته شده است .

این شهر در طول بحران اقتصادی اخیر به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است، اما با نیروهای جوان، تازه نفس و  پرشور که عمده  مسئولیتها را بر عهده دارند، به  وضعیت بهتر از همیشه برگشته است.

ناحیه چند رنگی پوروتو،Ribeira)) واقع در مرکز شهر در کنار رودخانه Douro، یکی از زیباترین نقاط شهر است. اما سواحل نزدیک، بسیاری از گالری های هنری، از جمله Museu Serralves ،بویژه تعداد زیادی از بارهای کوچک که براحتی میتوانید انها را ببینید پوروتو را محبوب کرده است .

  1. Essaouira، در مراکش

بیشتر مردم مشتاقانه به مراکش،کشور کلاه قرمزی ها میروند . Essaouira معمولا آخرین گزینه است ،محلی که فقط برخی از مسافران در مورد ان شنیده اند ،جای شرمساری است که تا بحال گسترش پیدا نکرده است . زیرا Esaouira یک گوهر در ساحل مراکش است، شهر پر از تاریخ، طبیعت و فضای ارام ،سالم وسرگرم کننده است .اکثر افراد به دو دلیل این شهر را انتخاب میکنند : کایت گشت وگذار وبازیهای سلطنتی . شهر مرموز Esaouira  به عنوان مجموعه ای از بازی سه گانه سه فصل استفاده میشود . حتی با این نوع رویدادهای بزرگ در شهر، Essaouira با خیابانهائی که با رایحه غذاهای خوشمزه پر شده است ارام است . Essaouira با سواحل طولانی ،بادهای شدید ،با بنا های قرن 18 ،شترهای ولگرد در ساحل ،خوانندگان همراه امواج ،بادبادکهای پرواز در اسمان بسیار جذاب ودیدنی است .این عجیب است که تمام این عناصر را در یک شهر کوچک مراکش فراهم میباشد. اما تمام این چیزها با هم هماهنگ هستند . Essaouira بدون هیچ زحمتی محل عالی برای لذت بردن از فرهنگ مراکش است .با دیدن شترهای ولگرد در ساحل ونوشیدن چای شیرین نعناع از هیاهوی جهان دور میمانید.

3 . داکا، بنگلادش

در سراسر اسیا کمترین توجه به داکا شده است .احساس میشود در جهان کمترین بازدید کننده را داشته باشد .بنگلادش از نظر تعداد جمعیت رتبه هشتم را بخود اختصاص داده ولی پروازهای ورود به بنگلادش بسختی به 120000 پرواز در سال میرسد .داکا نزدیک دلتا گنگ قرار گرفته و به شهر مساجد معروف است . مناظر زیبا آن عمدتا از پوشش گیاهی گرمسیری در امتداد رودخانه Buriganga تشکیل شده است.

بازدید از داکا دشوار نیست و برخی از نقاط دیدنی جالب، از جمله ساختمان های مذهبی، آثار تاریخی، بازارها و بندر معروف ستارغات، همه مکان های عالی برای معرفی این شهر شلوغ میباشد . قدم زدن در داکا یک تجربه منحصر به فرد است که می توانید با افراد بنگلادش دوستانه ارتباط برقرار کنید .

4- کانبرا، استرالیا

در استرالیا ،کانیرا از دید اغلب بازدید کنندگان پنهان مانده است .سواحل زیبائی ندارد ،اصلا ساحل ،هنر گرافیکی لذتبخش ویا خانه اپرائی درانجا وجود ندارد. اما با این حال مکانها وکارهای جالبی برای دیدن در انجا وجود دارد .شما میتوانید با مباهات در بالای مجلس کانیرا راه بروید وبخاطر اینکه بالای مجلس هستید رجز خوانی کنید.چشم اندازهای غذائی عالی ،کافه های ارام ،رستورانهائی با غذاهای لذیذ در انجا ئجود دارد .ما کانبرا را بخاطر taco( یک غذای سرخ شده شامل گوشت،لوبیا،کاهو،گوجه فرنگی وانواع چاشنیها است) وsangria (نوشیدنی اسپانیائی مخلوطی ازلیموناد، توت فرنگی،انبه،انواع اب میوه وادویه جات است ) .کانتیرا همچنین جذاب وشیکی دارد که ما موزه نقاشیهای ملی را به شما توسیه میکنیم.اهالی این شهر بسیار مهربان وخونگرم بوده وهمیشه اماده کمک به شما هستند.

5-اسکوپیه، مقدونیه

مقدونیه یک کشور کوچک اما زیبا و متنوع است و همچنین یکی از ارزان ترین وبا ارزشترین مکان  در اروپا است.اما معمولا از دید گردشگران پنهان میماند .اسکوپیه مکانی است که اروپائی ها ان را دست کم میگیرند. در سال های اخیر این شهر شگفت انگیز، سرگرم کننده، بی تکلف و چند فرهنگیتغییرات منحصربفردی داشته ،ساختمانهی عظیم وصدها مجسمه شگفت انگیز که سمبل فقرهستند،بخشی از پروژه هائی است که در سال 2014 ساخته شده اند .یک اقدامی که برای جذب بیشتر توریست انجام گرفته ونشانگروطن پرستی وهویت ملی انها میباشد.

شهر Skopje با معماری جدید وسبک نئوکلاسیک که در اتن یا رم دیده نمیشود ، مساجد تاریخی عثمانی و بازارهای تحت تاثیر آلبانیایی، یک سبک پاریسی «Arc De Triomph '، اتوبوس های دوبلکس قرمز لندن که در خیابان ها قرار دارند، یک صلیب بزرگ 66 متر بالا در بالای تپهکه نسخه ای ازمسیح Rioنجات دهنده مقدونیه است،یک شهر جالب وسرگرم کننده برای سیاحت میباشد.

6- سائوپائولو، برزیل

سائوپائولو به اغلب اغلب مسافران برزیل معرفی نشده است ،اما واقعیت این است که بزرگترین وپرجنب وجوشترین شهر کشور است .مانند بسیاری از شهرهای بزرگ در جهان از اقوام وفرهنگ های مختلف تشکیل شده است ،با مهربانی وخوش روئی مکانهای زیادی را به گردشگران معرفی میکند.در قسمت شمال این شهر رستورانهای معتبری ساخته شده است که شما میتوانید انواع اقسام غذاهای جهانی را در انجا تجربه کنید .علاوه بر ان صحنه های هنری پرجنب وجوش شهری ،هدایائی که در طول سال ارائه میشود ، سائو پائولو باید در راس لیست بازدید کنندگان از برزیل قرار گیرد .

7- ریچموند، ایالات متحده 

آدام گروفمن، خط افق مرکز شهر ریچموند روی رودخانه جیمز (Dreamstime) ریچموند، پایتخت ویرجینیا، یک شهر کوچک بسیار جذاب با هنر خیابانی، رستوران های زیبا گزینه های زیادی برای سرگرم دارد. خیابان های خالی و گوشه های تاریک که الهام بخش برخی از داستان های ادگار آلن پو، که در اینجا زندگی می کردند، مناطق رنگارنگ،کتابخانه های متناوب، فروشگاه های مرتبط با محصولات انگور و موزه ها، حتی معماری که یادآور تاریخ گذشته برده داری و جنگ است،جشن هائ متنوع ان که مخلوطی از خانواده های LGBT، مهاجران و هزاران دانش آموز و جوان از ایالات متحده و خارج از کشور است وبا افتخار برگذار میشود ، ریچموند هم جوان و هم قدیمی محسوب میشود.باتوجه به اینکه به ازای هر 100000 نفر 5/14مغازه تاتو در ریچموند وجود دارد ،شهر تاتو امریکا محسوب میشود

8- اصفهان، ایران

آیا فقط مسجد جمعه ی اصفهان نادیده گرفته شده است ؟خیر مساجد فقط یکی از معماریهای خیره کننده است که ازدید توریستها پنهان مانده است.اصفهان یکی از بهترین مکان های جهان برای مشاهده معماری سنتی اسلامی است.  بسیاری از مساجد وجود دارند که در شیشه های طلایی و رنگی پوشانده شده اند و بنابراین زمانی که شما داخل مسجد هستید فکر میکنید مقابل یک آینه رنگی ایستاده اید . ساختمان های زیبا و بازار سنتی زیادی در سطح شهر اصفهان وجود دارد .در اصفهان گوشت فراوان است طوری که شما در هر نقطه شهرمیتوانید کباب بره بخورید. اصفهان همچنین بخاطر ظروف برنج سنتی مشهور است . یکی از بهترین مکان های دیدنی در ایران است. من فکر میکنم بهتر است قبل از اینکه بافت سنتی شهر تغیر کند بازدیدی از اصفهان داشته باشید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

عکس‌های سلفی که منجر به مرگ افراد شدند

در

(سیارک) امروزه بسیاری از مردم برای گرفتن عکسهایی که با نام سلفی شناخته شده است دست به هرکاری می‌زنند. در تاریخ عکاسی این پدیده به نوبه خود همه چیز را دگرگون کرده است و تاکنون هیچ تکنینکی در عکاسی در این حد فراگیر نشده است. همه می‌دانیم که برای عکس سلفی گرفتن به مهارت بخصوصی نیاز نداریم و تنها با استفاده از تلفن هوشمند همراه خود می‌توانیم در لحظه‌ای که اراده کنیم به سادگی این کار را انجام دهیم، با اینحال نمی‌توان منکر تأثیرات بی حد و حصر این پدیده شد. بیایید کمی دقیقتر به این پدیده نگاه کنیم؛ اخباری که گهگاه از گوشه و کنار دنیا می‌رسد حاکی از این حقیقت است که برخی برای سلفی گرفتن بهای سنگینی می‌پردازند. در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی دررابطه با عکس‌های سلفی‌ای در اختیار شما بگذاریم که در کمال تأسف به قیمت جان عکاس تمام شده. سلفی‌هایی که در مکان و زمانی اشتباه گرفته شده‌اند. هفده عکس سلفی را در این لیست در نظر گرفته‌ایم. فقط در نظر داشته باشید که قرار است راجع به داستان واقعی مرگ انسان‌ها صحبت کنیم و این می‌تواند برای همه خوشایند نباشد. بنابراین پیش از آنکه شروع به خواندن و مشاهده مطالب کنید، این مسئله را در نظر داشته باشید.

  1. زنیا ایگناتیوا

لیست هفده نفره ما با یک نوجوان اهل روسیه آغاز می‌شود، نام او زنیاست. زنیا زمانی که قصد داشت خود را روی بلندترین نقطه یک ساختمان چندطبقه جاگیر کند و سپس از خود سلفی بگیرد، متأسفانه تعادل خودرا از دست داده و سقوط می‌کند. بنا به آنچه شاهدان عینی و اخبار از این ماجرا نقل کرده‌اند، زنیا درحالی که قصد داشته موقعیت خودرا به گونه‌ای مناسب برای عکس گرفتن تنظیم کند، تعادل خودرا از دست داده و از ارتفاع دویست پایی سقوط کرده است. نکته عجیب‌تر ماجرای زنیا این است که او پیش از اینکه به زمین برسد فوت کرده بوده است؛ گویا سیم‌های الکتریکی‌ای که به زنیا متصل بوده در حین سقوط اتصالی پیدا کرده و سبب مرگ او شده است. به هر حال این اتصالی خیلی هم بدیمن نبوده و اگر مانیز جای زنیا بودیم ترجیح می‌دادیم پیش از به زمین رسیدن مرده باشیم.

  1. دیوید گنزالس لوپز

دیوید گنزالس نفر بعدی در لیست شوم ماست. او جوانی بیست و سه ساله بود. همانگونه که مشاهده می‌کنید در عکسی که گرفته چیز بخصوصی پیدا نیست، اما باید بدانید که دیوید در برابر یکی از خطرناک‌ترین حیوانات وحشی دنیا قرار گرفته است؛ یک بوفالوی وحشی. او در مراسم جشنی در اسپانیا شرکت کرده بود و با مشاهده این بوفالو تصمیم گرفت که عکس سلفی با آن بیندازد که متأسفانه به مرگ دلخراش وی منجر شد. اینجا البته نمی‌توانیم تقصیر را به گردن بوفالو بیندازیم.

  1. زوج لهستانی

پانزدهمین موردی که در لسیت خود به آن خواهیم پرداخت، زوجی اهل کشور لهستان هستند که با بی‌مبالاتی‌شان در سال 2014 درحین گرفتن یک عکس سلفی دار فانی را وداع گفتند. همانگونه که در عکس می‌بینید این زوج لهستانی برای گرفتن عکس سلفی به این منطقه در غرب پرتغال رفته بودند. آنها برای اینکه به بلندترین نقطه این صخره‌ها برسند از حدی که به عنوان مکان امن شناخته شده بود فراتر رفتند. در این منطقه که اجازه ورود به آن را نداشتند، متأسفانه به گونه‌ای که برای کسی مشخص نیست، تعادل خودرا از دست داده و از ارتفاع چندصد پایی سقوط کردند. ناراحت‌کننده ترین قسمت این حادثه آنجایی بود که مطلع شدیم، کودکان پنج و شش ساله این زوج لهستانی شاهد و ناظر این ماجرا بوده‌اند.

  1. توریست ژاپنی

نفر چهاردهم در لیست ما یک توریست ژاپنی است که در سال 2015 و در محل یکی از عجایب هفتگانه جهان، تاج محل هند، دچار سانحه شده و از دنیا رفت. البته این توریست ژاپنی به نسبت سایر افراد این لیست کمی بداقبال‌تر بوده است، چراکه بی‌مبالاتی‌ای از او سر نزده و تنها قصد گرفتن یک عکس سلفی درحالی که روی پله‌های تاج محل ایستاده بود را داشته که متأسفانه تعادل خودرا از دست داده و سقوط می‌کند. اخباری که پس از این ماجرای دلخراش منتشر شد، علت مرگ را ضربه شدید به سر این توریست ژاپنی اعلام کرده است. امیدوارم خوانندگان این مطالب کمی دقت نظر بیشتری به خرج دهند و هنگامی که می‌خواهند عکس سلفی بگیرند، سلامت و جان عزیز خودرا به خطر نیندازد. آیا واقعا یک عکس سلفی آنقدری ارزش دارد که به قیمت جان آدمیزاد تمام شود؟

  1. آقای چن

در جایگاه سیزدهم لیست ما یک مرد چینی قرارگرفته است که اورا آقای چن صدا می‌کردند. جنازه آقای چن را در بستر یک دره که نزدیک آبشاری در شرق چین است، در سال 2015 پیدا کردند. نزدیک بدن بی‌جان آقای چن یک دستگاه تلفن هوشمند و سایر وسایل مربوط به گرفتن سلفی وجود داشت. با توجه به عکسهایی که در تلفن هوشمند او مشاهده شد، کارآگاهان به این نتیجه رسیدند که آقای چن در حین گرفتن عکس سلفی تعادل خودرا از دست داده و سقوط کرده است.

  1. ماریه روکلو

ماریه روکلو دانش‌آموزی چهارده ساله از کشور فیلیپین است که نفر دوازدهم در لیست هفده نفره ماست. اوهم در حین گرفتن عکس سلفی جان خودرا از دست داده است. ماریه زمانی که روی پله‌های بین طبقه دوم و سوم کلاس‌های مدرسه‌اش ایستاده بود و قصد گرفتن سلفی داشت، سقوط کرده و جان خودرا از دست داده است. روزنامه تایمز آمریکا، فیلیپین را «پایتخت بزرگ سلفی» می‌داند و حالا این حادثه تراژیک به ما نشان می‌دهد که این شهرت آنقدرها هم که به نظر می‌رسد خوشایند نیست. همانند توریست ژاپنی، ماریه نیز به خاطر ضربه شدیدی که به سرش وارد شد، از دنیا رفت. البته شکستگی دنده نیز در نتیجه آزمایشاتی که روی او صورت گرفت، تشخیص داده شد.(سیارک)

  1. زنی اهل کشور روسیه

نفر بعدی زنی بیست و یک ساله از کشور روسیه است. این زن که فارغ‌التحصیل از داشنگاه ایالتی روسیه در رشته گردگشری و خدمات مرتبط با آن بود، با مشاهده پلی تصمیم به گرفتن یک عکس سلفی گرفت، چراکه منظره بسیار زیبایی به وجود آورده بود. اما این زن هم مانند سایر افراد این لیست بدیمن بود و پس از اینکه پایش لیز می‌خورد، از پل سقوط کرده و جانش را از دست می‌دهد. این حادثه در سال 2015 و درست در برابر مرکز تجاری بین‌المللی مسکو رخ داد.

  1. کورتنی سنفورد

کورتنی نفر دهم لیست ماست. در بیست و ششم آپریل سال 2014، رأس ساعت هشت و سی وسه دقیقه صبح بود که کورتنی یک عکس سلفی با این متن از خود در فیسبوک منتشر کرد: «وقتی به آهنگ شاد گوش می‌کنم، احساس خوشحالی می‌کنم.» درست یک دقیقه پس از انتشار این عکس ماشینش با سرعت به یک درخت اصابت کرده و کورتنی نیز همان لحظه می‌میرد. چند لحظه پس از این تصادف دلخراش، ماشین کورتنی آتش می‌گیرد. می‌توان از این حادثه فهمید که تا چه اندازه استفاده از موبایل و یا هرچیز دیگری که حواس راننده را پرت کند، می‌تواند خطرساز باشد.

  1. رومن گنزالس

رومن یک خواننده رپ اهل پرتوریکو است که نهمین جایگاه لیست مارا به خود اختصاص داده است. رومن در حال موتورسواری قصد گرفتن عکسی لفی از خود داشته که همانگونه که در تصویر مشاهده می‌کنید، سرانجام، به این حادثه دلخراش ختم شده است. این اتفاق درحالی افتاده که رومن کنترل موتور خود را از دست داده و به شدت به ماشینی برخورد کرده که از سمت مقابل می‌آمده. با تمام تلاشی که مسئولین مربوط برای انتقال وی به بیمارستان کردند، رومن از بخت کافی برای زنده ماندن برخوردار نبوده و جان به جان آفرین تسلیم کرد. بسیاری از طرفدران این خواننده رپ پرتوریکویی در مراسمی به سوگ او نشستند.

  1. صخره‌نورد

حادثه دلخراش بعدی مربوط به یک صخره‌نورد می‌شود. او که در حال بالا رفتن از یکی از شناخته‌شده‌ترین کوه‌های هنگ کنگ، Lion Rock، بوده، به این فکر می‌افتد که یک عکس سلفی از خود بگیرد و همین تصمیم او زمینه‌ساز مرگش می‌شود. بنابه گزارشاتی که پس از مرگ این صخره‌نورد سی ساله به دست رسید، او تنها بوده و تصمیم می‌گیرد در کنار قسمتی از این کوه که حالتی شبیه به کله شیر به خود گرفته، عکسی سلفی از خود بگیرد که این حادثه برایش رخ می‌دهد. زمانی که این صخره‌نورد از قسمتی که حصار کشیده بودند عبور می‌کند، تا به سمت مکانی که می‌خواسته برود، بنا به گزارشات شاهدان عینی، تنها صدای فریادی از او شنیده شد و دیگر کسی نتوانست چیزی ببیند. یکی از این شاهدان برای پیگیری وضعیت این صخره‌نورد به دنبالش می‌رود و مشاهده می‌کند که از صخره سقوط کرده و بدن بی‌جانش روی توده‌ای از چمن افتاده است. درهمان بررسی‌های اولیه مشخص شد که فوت شده است.

  1. آنا اورسو

نوجوان رومانیایی آنا اورسو، نام بعدی است که در این لیست راجع به آن صحبت خواهیم کرد. در ماه می 2015 آنا به یک ایستگاه قطار می‌رود تا عکسی سلفی از خود بگیرد و در فیسبوک منتشر کند. برای این کار او بالای یکی از قطارها که آنجا بوده می‌رود و برای اینکه یک عکس بی‌نظیر بگیرد سعی می‌کند یکی از پاهای خودرا بالاتر بیاورد و اینگونه ژست بگیرد. آنا که متوجه کابل برقی حامل 27000 ولت انرژی الکتریکی دقیقا بالای سرخود نمی‌شود، به طور تصادفی پایش با آن اصابت می‌کند و دچار برق‌گرفتگی می‌شود. شدت این برق‌گرفتگی به حدی بود که قسمت‌هایی از بدن آنا دچار سوختگی شد. کسی که شاهد ماجرا بود این نوجوان هجده ساله را به بیمارستان رساند، اما جراحات وارده شدیدتر از آنچیزی بود که امیدی به زنده ماندن آنا وجود داشته باشد.

  1. چی‌نی هولو‌ی

نفر ششم لیست ما زنی بیست و یک ساله از کشور آفریقای جنوبی است به نام چی‌نی هولوی. قرارملاقاتهای رویایی می‌توانند منجر به حادثه‌هایی دلخراش شوند. چی‌نی در سایتهای دوستیابی اینترنتی با جیمز نیکولاس بیست و سه ساله از انگلیس آشنا می‌شود. جیمز هشت هزار مایل راه را طی می‌کند تا به ملاقات چی‌نی در آفریقای جنوبی برود. اما اوضاع آنگونه که انتظار می‌رفت، پیش نرفت. زمانی که این دو یکدیگر را ملاقات می‌کنند، به یکی از مرتفع‌ترین نقاط آفریقای جنوبی، تپه نورث کلیف، می‌روند و زمانی که در حال سلفی گرفتن در منظره فوق‌العاده‌ای می‌باشند که غروب قرمزرنگ خورشید نیز زیبایی آن را چندبرابر کرده است، ناگهان اوضاع به گونه‌ای رقم می‌خورد که هیچ‌کس انتظارش را ندارد؛ گویا سنگی که زیر پای چی‌نی قرار داشته، از استحکام کافی برخوردار نبوده و سبب سقوط اورا فراهم کرده است.

  1. دلئون اسمیت

پنجمین جایگاه این لیست به دلئون اسمیت اختصاص دارد، پدری نوزده ساله که تصادفا با شلیک گلوله به خود، فوت می‌کند. دلئون در سال 2015 قصد این را داشت که یک عکس سلفی به همراه اسلحه‌ای که همراه داشت از خود بگیرد که ناگهان و به طور کاملا تصادفی دستش روی ماشه رفته و به خود شلیک می‌کند و از ناحیه گردن به شدت مجروح می‌شود. این پدر نوزده ساله دو دختر در سنین سه و یک سال داشت و قرار بود از فردای روزی که از دنیا رفت در کلاسهای کالج شرکت کند. این اطلاعاتی است که پس از مرگ وی منتشر شد.

  1. سیلویا راجچل

نفر بعدی سیلویا راجچل دانشجوی پزشکی اهل کشور لهستان است. این دانشجوی لهستانی که برای گذراندن تعطیلات خود به اسپانیا سفر کرده بود، با مشاهده پل مشهور « Puente de Triana» که در شهری در جنوب اسپانیا قرار دارد، تصمیم به گرفتن یک عکس سلفی می‌گیرد و متأسفانه اوضاع آنگونه که باید برای سیلویا پیش نمی‌رود و در حال گرفتن عکس سلفی از ارتفاع پانزده پایی سقوط می‌کند. مسئولین مربوطه تمام تلاش خودرا برای بازیابی و کمک به سیلویای لهستانی می‌کنند، اما شدت جراحات به حدی بود که امیدی به زنده ماندن او نبود.

  1. دانش‌آموزان هندی

سومین جایگاه لیست ما در حقیقت به چند نفر تعلق می‌گیرد. چند دانش‌آموز هندی که در اقدامی بسیار خطرناک در راه‌آهن شهری در هنوستان قصد گرفتن عکس سلفی داشتند. این دانش‌آموزان در حقیقت سه نفر بودند، اما نفر چهارمی هم همراه آنها بود که در گرفتن عکس سلفی شرکت نکرد. در گزارشی که از این دانش‌آموز به دست رسید، او عنوان کرده بود که این دانش‌آموزان قصد داشتند از تاج‌محل بازدید کنند و درراه با مشاهده قطاری که از دور می‌آمده، قصد داشتند یک عکس سلفی در مقابل آن بگیرند. اشتباه محاسباتی آنها نتیجه‌ای مرگبار به همراه داشت و با قطار تصادف کرده و هرسه در همان لحظه فوت کرده‌اند.

  1. اسکار اوترو

نفر دوم لیست، اسکار اوترو است. جوانی بیست و یک ساله اهل کشور مکزیک. اسکار که با دوستان خود در حال مصرف مشروبات الکلی بوده تصمیم می‌گیرد، با اسلحه‌ای که در اختیار داشته عکس سلفی بگیرد که منجر به مرگش می‌شود. امیدواریم همه از خطراتی که مشروبات الکلی و اسلحه می‌توانند متوجه افراد کنند آگاهی پیدا کرده و کمی مراعات کنند.

  1. ادوین

ادوین نوجوانی پانزده ساله اهل کشور هندوستان بود. زمانی که ادوین برای گرفتن عکس سلفی در مقابل واگن قطاری که در حال حرکت بود قرار گرفت، بازهم به دلیل اشتباه محاسباتی، با واگن تصادف کرده و جان خودرا از دست داد. برادر ادوین که ناظر این صحنه دلخراش بود، هوشیاری خودرا از دست داد و دوستان دیگری از ادوین نیز شاهد ماجرا بودند. ادوین در زمان مرگش کلاس دهم را پشت سرگذاشته و به امید ادامه تحصیل در مدرسه بود.(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...