بیماری هایی که با استفاده فعال از ظروف پلاستیکی ظاهر می شوند

در

ظروف پلاستیکی

 

دانشمندان  در مورد بیماری هایی صحبت کردند که توسعه آنها ممکن است با استفاده فعال از ظروف پلاستیکی و کارد و چنگال همراه باشد.دانشمندان گفتند محصولات پلاستیکی حاوی فتالات می توانند تأثیر منفی بر سلامت انسان داشته باشند. آنها ، از جمله ، توسعه چاقی و دیابت نوع 2 را تحریک می کنند. فتالات همچنین در افزایش خطرهای ابتلا به ADHD ، آسم و سرطان پستان مقصر شناخته شد.

 

مواد شیمیایی خانگی ، مواد آرایشی ، محصولات بهداشتی حاوی فتالات نیز می توانند خطرناک باشند. بعضی اوقات حتی می توان فتالات را در اسباب بازی های کودکان یافت ، اگرچه اخیراً مقامات کشورهای مختلف توجه بیشتری به این موضوع دارند.

 

فتالات ، نمک ها و استرهای اسید فتالیک است. آنها به مواد خاصیت پلاستیکی می بخشند ، به مواد معطر پایداری می دهند ، رنگ مواد آرایشی را حفظ می کنند و از خراشیدن لاک ناخن جلوگیری می کنند.

 

پیش از این تعدادی از مطالعات نشان داده بودند که فتالات موجود در بسته بندی می تواند به مواد غذایی منتقل شود. علاوه بر فتالات ها ، بسته بندی های پلاستیکی حاوی ماده دیگری است )بیسفنول A (BPA)) که ایمنی آنها زیر سوال می رود.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

پیشگیری از آلزایمر

در

طبق اظهارات پزشکان آلزایمر بخش اجتناب ناپذیری از پیری است. "دکتر شاراد پل"  میگوید

درواقع بسیاری از علائم مشخصه آلزایمر ، مانند از دست دادن حافظه و سردرگمی را میتوان جلوگیری یا کاهش داد.

یک جراح سرطان پوست، پزشک خانواده و نویسنده بهداشت ژنتیک اظهار داشته ما با رعایت برخی موارد میتوانیم از آلزایمر خود و عزیزانمان جلوگیری کنیم. 

سخنان مبهم و بی ربط می تواند نشانه ی اولیه ی آلزایمر باشد

6 روش برای کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر



1-  ترک سیگار
یکی از موثرترین روش برای کاهش خطر ابتلا به آلزایمر ترک سیگار میباشد. آمار بین المللی آلزایمر نشان داده احتمال مبتلا شدن افراد سیگاری به آلزایمر 45درصد بیشتر از افراد غیر سیگاری میباشد. بنیاد کشف دارو و آلزایمز گزارش داده ترک سیگار در هر زمان میتواند خطر ابتلا را کاهش دهد. حتی ترک سیگار پس از چند دهه نیز خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش میدهد. افرادی که سیگاری نیستند اما در تماس مستقیم دود سیگار هستند نسبت به افراد سیگاری بیشتر در معرض آلزایمر قرار میگیرند. تماس با دود سیگار باعث درگیری عروق مغزی و ایجاد آلزایمر ناشی از درگیری عروق میشود


2- ترک مشروبات الکلی
ترک مشروبات الکلی نیز مانند ترک سیگار میتواند خطر کلی آلزایمر را کاهش دهد. بطور کلی نوشیدن یک الی 3لیوان مشروبات الکلی خطر ابتلا به فشار خون را افزایش میدهد. با این حال نوشیدن مقدار متوسط آن ممکن است خطر ابتلا به سکته را کاهش دهد و با باز کردن رگهای خونی خطر لخته شدن خون و در نهایت بیماری های قلبی را کاهش میدهد. اما اگر شما مشروبات الکلی مصرف نمیکنید هیچوقت بخاطر فواید آن این کار را انجام ندهید.


3- فعالیت بدنی
فعالیت یک روش بسیار خوبی برای پیشگیری از آلزایمر است. درست است که فعالیت ها برای آلزایمر مفید است ولی سعی کنید متناسب با سن فعالیت داشته باشید. حرکات یوگا، پیاده روی، دوچرخه سواری در کاهش استرس و فشار خون و حفظ تعادل موثر میباشند. یک گروه از محققین دودسته 16نفری بالای 67سال را انتخاب کردند: یک دسته بمدت 6ماه، 4بار در هفته ورزش های هوازی نظیر تردمیل و دوچرخه ثابت داشتند و دسته دوم در مدت مشابه و به تعداد دفعات یکسان گروه ورزشی هوازی، ورزش استقامت انجام دادند، با توجه به اینکه تمامی شرکت کنندگان مبتلا به اختلال شناختی خفیفی بودند، بعد از گذشت 6ماه اسکن مغزی افراد نشان داد در گروه ورزش هوازی حجم مغز افراد نسبت به گروه ورزش استقامت افزایش بیشتری یافته بود. همچنین طبق یافته محققان گروه هوازی شاهد بهبود قابل توجهی در حافظه و مهارت های فکری بودند.

4- مصرف غذاهای مفید

آنچه در مصرف غذاها باید مد نظر داشته باشید نوع غذاهایی است که روزانه مصرف میکنید، رژیم غذایی سنتی مدیترانه ای میتواند خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد. این رژیم غذایی شامل مقادیر زیادی میوه، سبزیجات، روغن زیتون، لوبیا، دانه غلات مثل گندم و برنج، همراه با گوشت قرمز حداقل و  فرآورده های لبنی میباشند. تحقیقات نشان داده است افراد مسن تر که رژیم غذای مدیترانه ای را رعایت مینمایند نسبت به انواع دیگر رژیم های غذایی کمتر در خطر ابتلا به آلزایمر قرار میگیرند.

با آلزایمر خداحافظی کنید

تغذیه سالم برای به تعویق انداختن آلزایمر

5- خواب کافی

خواب خوب و کافی ابتلا به آلزایمر را کاهش میدهد. دانشگاه برکلی(Berkeley)  اعلام داشته افرادی که به بی خوابی مبتلا هستند درصد بتاآمیلوئید خون آنها افزایش میابد که باعث بیماری آلزایمر، شایعترین نوع آلزایمر میگردند. بهترین روش برای مبارزه با بی خوابی کاهش استرس از طریق حرکات یوگا و تمرکز میباشد، سعی کنید از خوردن قرص های خواب آور وغذاهای کافئین دار و شیرین در شب بپرهیزید. محققان دانشگاه کالیفرنیا اعلام کرده اند بعضی از افراد با وارد شدن به دوران سالمندی، توانایی لازم برای داشتن خواب عمیق را از دست میدهند. این مسئله میتواند پیامد های منفی و مخربی را برای سالمندان داشته باشد.

سالمندانی که چندین بار در شب از خواب بیدار میشوند در معرض ابتلا به آلزایمر هستند پس بهتر است از دوران میانسالی بفکر چاره باشیم.


6- یادگیری زبان جدید

یاد گیری زبان جدید با آلزایمر بی ارتباط نیست، هنگامی که یادگیری زبان جدید را شروع میکنید مغز به شروع به فعالیت کرده و عصب های آن تحریک میشوند و این عمل مغز خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش میدهد. اگر یادگیری زبان در سنین پیری بسیار مشکل است بهتر است بجای یادگیری زبان از جدول های سودوکو یا پازل استفاده شود.
 تجربیات خود را در مورد علائم و درمان بیماری آلزایمر با کاربران به اشتراک بگذارید.(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

علائم نشاندهنده سلامتی

در

چگونه میتوانید تشخیص دهید که شما نیازی به دکتر ندارید؟
ما همه علائم را از متخصصان پوست، پزشکان، دندانپزشکان، جراحان، روانشناسان، و متخصصان تغذیه پرسیده ایم. همه این علائم را نشانه سلامتی کامل میدانند. در اینجا 17علامت دقیق که نشانه سلامت شما میباشد آورده شده است.


 


اگر شما زن هستید و چرخه قاعدگی منظم دارید، چرخه قاعدگی بطور منظم (فواصل 27 تا 25روز) نشانه از باروری سالم میباشد. "جینت جوی" متخصص غدد تناسلی از نیویورک میگوید:

چرخه منظم تخمک گذاری طبیعی، تعادل سطح هورمون  در تخمدان را نشان میدهد. زنانی که عملکرد تخمک گذاری در آنها اتفاق نمی افتد یا غیر قابل پیشبینی است از نظر جسمی سالم نمیباشند.



 اگر شما هر روز صبح راحت از خواب بیدار شده و آماده برای جست و خیز و ورزش میباشید، فرد سالمی هستید. تنبلی اول صبح نشان دهنده بیماری و کمبود ویتامین میباشد. (سیارک)



 شما میتوانید با احساسات خود و دیگران سروکار داشته باشید. همه ما برای ارتباط، رشد، احترام، استقلال نیاز به دیگران داشته و قادر به تشخیص و بیان آن میباشیم و بدنبال آن هستیم که روابط بهتر و زندگی شادتری ایجاد کنیم.افراد سالم سعی میکنند دیگران را درک کرده و به نیاز های عاطفی آنها پاسخ مناسبی بدهند. آنها کنجکاو بوده و به احساسات دیگران توجه میکنند. هنگامی که عملکرد آنها موجب ضرری برای دیگران میشود سعی در جبران آن ضرر میباشند.


سردرد هایی که همه ما مبتلا میشویم خیلی نبوده و طولی نمیکشد که بهبود مییابد. سردرد ها در اثر استرس یا حملات عصبی بوجود آمده و طبیعی هستند. در یک فرد سالم سردردها زودگذر میباشند. گاهی اوقات میگرن یا سردردها غیر معمول نیستند، اگر داروها بمدت طولانی نتیجه ندهد یا علل پزشکی آن را مشخص نکند، شما ممکن است از روش های دیگری مثل بوتاکس، عمل جراحی، بسته به نوع سردرد استفاده کنید.


وقتی فردی مریض نباشد براحتی نفس میکشد. تنفس خوب نشانگر سلامتی است. هنگامی که یک فرد سالمی دچار سرما خوردگی میشود احساس گرفتگی در بینی، سر یا سینه دارد. در حدود یک هفته طول میکشد تا سرماخوردگی بهبود یابد. اگر بهبود پیدا نکرد ممکن است علت از یک نا هنجاری در بینی باشد که با یک عمل جراحی برطرف میشود. (سیارک)


گردش خون خوب: با وجود گردش خون خوب شما ممکن است گاهی در بازو یا پا احساس گرفتگی یا سوزش داشته باشید که سریعا برطرف میشود. علائم طولانی مدت نباید نادیده گرفته شود.


نفس های شما باید بدون بو باشد: نفس بی بو نشانه سلامتی کلی شما است. از آنجایی که بسیاری از عملکرد سیستم ایمنی از روده میگذرد به عنوان مثال اگر نفس شخصی بوی میوه داشته باشد نشانه دیابت، نفس بد بو نشانه ریفلاکس، بوی ماهی نشانه نارسایی کلیه، ترشی دهان نشانه آینه خواب (قطع شدن موقت نفس) میباشد.


اگر بعد از ظهر احساس ضعف نمیکنید: اگر فردی از صبح تا آخر وقت سطح انرژی خود را حفظ کند نشان دهنده عملکرد خوب آدرنالین بوده و سطح قند خون پایدار است. داشتن انرژی زیاد در بعد از ظهر نشانه سلامتی میباشد.


داشتن پوست سالم: از بسیاری جهات پوست بزرگترین ارگان بدن است. حالت پوست صورت و گردن نه تنها نشان دهنده ویژگی های ژتیکی و سلامت فرد میباشد بلکه منعکس کننده عوامل محیطی میباشد. رنگ پوست باید بخوبی رگها و تاحدودی صورتی باشد. (سیارک)


صورت شما اگر پر است: بافت پر و نرم صورت نشانه جوانی و سالم بودن است. در مقابل در صورت داشتن بیماری، کم آبی و کمبود تغذیه پوست شکل طبیعی خود را از دست داده و افتاده بنظر میرسد.


چشمهای شما براق است: جراحان پلاستیک صورت همیشه جزئیات دقیق صورت را درنظر میگیرند. برای صحبت کردن با بیماران، تماس با چشم و حرکت عضلات صورت زمان زیادی را اختصاص میدهند. چشم ها میتوانند چیزهای زیادی را درباره وضعیت سلامت عمومی و روانشناختی یک فرد نشان دهند. و همچنین نشان میدهند که آیا به خوبی استراحت کرده اید یا خسته هستید، پر انرژی و یا ناراحت و افسرده هستید. چشمها ممکن است سفید و روشن باشند یا قرمز و زرد که نشان دهنده بیماری جزئی یا جدی میباشد. انیمیشن سازان با استفاده از چهره فرد سلامت جسمی و روحی آنها را منعکس میکنند.


 درصد چربی شما طبیعی است: بنا به گفته متخصصان تغذیه درصد چربی بدن مهمترین نشانه سلامت بدن است. افزایش چربی بدن بدین معنی است که بافت بدن شما چربی را بیش از عضله جمع آوری میکند. چربی بدن بر سوخت و ساز بدن، تعادل قند خون، حرکت، شتاب و رفاه عاطفی اثر میگذارد. بطور خاص وقتی چربی بدن شما بالا است فعالیت بدنی شما کم شده و قادر نیستید مثل بقیه افراد حرکت کرده و یا از پله بالا روید.


 اختصاص زمان برای فعالیت بدنی: فعالیت بخشی از بدن شما محصوب میگردد. چربی اضافه را از بین میبرد، گردش خون را منظم میکند، کلسترل بد را کاهش و کلسترل خوب را افزایش میدهد، اکسیژن را به تمام قسمت های بدن میرساند، کمک میکند تا بهتر بخوابید و حتی باعث منظم شدن شما میگردد. قلب شما یک عضله است لازم نیست صبور باشید، فقط کافی است قوی باشید.


به چیزی که میخورید توجه میکنید: آیا به اندازه کافی سبزیجات، میوه جات، مغزهای جامد و لبنیات و غذاهای کلسیم دار مصرف میکنید؟  رژیم غذایی خوب سلامت افراد را تضمین میکند. بیشتر افراد از این غذاها به اندازه کافی مصرف نمیکنند. (سیارک)


استرس بیش از حد: این روزها اکثر افراد غذای خود را کاملا کنترل میکنند اما فراموش میکنند که خودشان را چک کرد و استرس را کاهش دهند و ناگهان متوجه میشوند که در بیمارستان هستند. افرادی که وقت زیادی را برای خود میگذارند سالمتر هستند.


داشتن لثه سالم: اگر لثه های شما ملتهب نبوده، براحتی خونریزی نمیکنند، بافت و رنگ طبیعی دارند نشانه سالم بودن بدن شما است.


 خوردن منظم غذا: خوردن مرتب غذا نشانگر این است که شما بشدت گرسنه نشده یا با بی میلی غذا نمیخورید. خورن منظم غذا نشانه سلامت دستگاه گوارش و در نتیجه کل بدن میباشد. (سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

ویروس پاپیلومای انسانی آنچه شما باید بدانید

در
ویروس پاپیلومای انسانی  آنچه شما باید بدانید
ویروس پاپیلومای انسانی HPV  عفونت بسیار شایعی است - حداقل 70٪ از افراد آن را حمل می کنند.
بیش از صد نوع ویروس پاپیلومای انسانی شناخته شده است. در سال های اخیر، دانشمندان به طور فزاینده ای درباره ارتباط بسیاری از سویه های این ویروس با توسعه سرطان صحبت می کنند. به عنوان مثال، سرطان دهانه رحم در بیشتر موارد به علت عفونت با HPV است. همچنین شواهدی وجود دارد که HPV خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان پوست را افزایش می دهد.
 
بیشتر در معرض خطر HPV 16 و HPV 18 هستند. با این حال، اکثر ویروس ها در حال حاضر بی ضرر هستند - آنها می توانند سالها بدون هیچ گونه مشکلی در بدن زندگی کنند. براساس اطلاعات رسمی، حامل های HPV 70٪ از جمعیت جهان هستند، اما دانشمندان بر این باورند که این رقم کاملا واقع بینانه نیست، زیرا بسیاری از حاملان به سادگی ناشناخته هستند.
 
دانشمندان بر این باورند که عفونت HPV عمدتا از طریق تماس جنسی رخ می دهد. واقعیت این است که بر خلاف سایر بیماری های عفونی دستگاه تناسلی، جلوگیری از آلوده شدن با ویروس پاپیلومای انسانی با استفاده از کاندوم اجتناب ناپذیر است - ویروس ها به معنای واقعی کلمه در همه جا زندگی می کنند، بنابراین کاندوم فقط کمی خطر را کاهش می دهد. شما می توانید آن را با استفاده از وسایل خانه دریافت کنید.
 
HPV نمی تواند درمان شود. اما خبر خوب وجود دارد - در بیشتر موارد بدن خود با موفقیت با ویروس مقابله می کند و در طول یک سال کاملا آن را از بدن خارج می کند. در حال حاضر واکسن هایی وجود دارد که در برابر سویه هایی که اغلب در بیماران مبتلا به سرطان دهانه رحم یافت می شوند موثر هستند. واکسیناسیون برای سلامت در اوایل نوجوانی، قبل از شروع فعالیت جنسی انجام می شود. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه کم شنوایی ممکن است نشانه ای از زوال عقل در آینده باشد

در
چگونه کم شنوایی ممکن است نشانه ای از زوال عقل در آینده باشد

 

اختلال شنوایی ممکن است به علت زوال عقل باشد

برخی از افراد در سنین بالا از دست دادن شنوایی را تجربه می کنند. دانشمندان می گویند که با آغاز این مشکلات ممکن است زوال عقل توسعه پیدا کند. این نتیجه گیری توسط دانشمندان ایرلند کسب شده است. 
 
این مطالعه توسط دانشمندان کالج ترینیتی واقع در دوبلین انجام شد. آنها اظهار داشتند که اختلال در شنوایی و کم شنوایی نشانه آن است که فرد ممکن است در آینده زوال عقل را تجربه کند. در این مورد، تغییرات نوروژنیک ممکن است مانع شود، اما برای این منظور شما نیاز به بهبود ارتباطات کلامی و حفظ سلامت مغز دارید. 
 
با توجه به داده های به دست آمده، ارتباط کمی میان افت شنوایی مرتبط با سن و افزایش خطر کاهش شناخت وجود دارد. این شامل عملکرد اجرایی و حافظه اپیزودیک است. اما کارشناسان خاطرنشان کردند که کاهش شنوایی می تواند با سرعت کم پردازش اطلاعات همراه باشد. 
 
دانشمندان گزارش کرده اند که دو سوم از بیماران بالای 65 سالگی دارای مشکلات شنوایی هستند. مطالعات نشان داده اند که از دست دادن شنوایی مربوط به سن قبل از شروع زوال عقل به پنج تا ده سال پیش می رسد. به گفته کارشناسان، عدم تحرک ذهنی ناشی از ضعف شنوایی افراد می تواند در کاهش عملکرد شناختی نقش داشته باشد. 
 
به عنوان بخشی از مطالعه، دانشمندان داده ها را از 36 مقاله علمی بررسی کردند که در آن افراد بیش از 20 هزار نفر بودند. 
 

 

برخی از داروهای مسکن ممکن است با افت شنوایی در زنان در ارتباط باشند

دانشمندان هشدار می دهند که مصرف داروهای مسکن می تواند برای شنوایی شما خطرناک باشد. ما به شما دقیقا می گویم که کدام دارو می تواند صدمه بزند.
 
در ایالات متحده، کارکنان پزشکی بیمارستان بریگهام زنان مطالعه ای انجام دادند و دریافتند که کاهش شنوایی در زنان که اغلب از قرص های ضد درد استفاده می کنند، کاهش می یابد.
این از عوارض جانبی داروهای ایبوپروفن و استامینوفن هستند. این مطالعه حدود 5000 زن در سن 48 تا 73 سال را در برداشت. نیمی از افراد این داروها را برای شش سال مصرف کردند و نیمه دوم زنان آنها را بیش از یک سال. 
اختلال شنوایی یکی از عوارض جانبی آسپرین است. اما شرکت کنندگان در این مطالعه از دانشمندان پزشکی هیچ گونه مشکلی در شنوایی نداشتند، گرچه از این دارو استفاده می کردند. در عین حال، زنان مصرف کننده استامینوفن و ایبوپروفن بیشتر در معرض مشکلات شنوایی قرار دارند.
طبق گفته های دانشمندان آمریکایی، مصرف داروهای مسکن موجب افت شنوایی در زنان در 16٪ موارد می شود. چقدر این اظهارات درست است - ما متعهد نیستیم که بحث کنیم. با این حال، اگر چنین خطری وجود داشته باشد، بهتر است که نگرش خود را نسبت به مصرف داروها برای سالهای آتی تجدید نظر کنید.
 

 

مشکلات شنوایی ممکن است عواقب غیر منتظره ای داشته باشد

دانشمندان نتیجه گیری تکان دهنده ای در مورد آنچه که می تواند باعث مشکلات شنوایی شود، اعلام کرده اند. معلوم شد که مشکلات شنوایی می توانند باعث از دست رفتن حافظه در سالمندان شوند.
 
محققان دانشگاه بری در ایتالیا در این زمینه تحقیقاتی انجام داده اند. آنها دریافتند که افرادی که دارای اختلال شنوایی هستند، که ناشی از عدم توانایی مغز برای شنیدن صداها است، بیشتر از دیگران از فراموشی رنج می برند. قابل توجه است که در بیماران مبتلا به اختلالات گوش داخلی و نه مغز، خطر ابتلا به مشکلات حافظه وجود ندارد. 
 
این مطالعه شامل بیش از 1600 نفر بود که میانگین سن آنها 75 سال بود. مشخص شد افرادی که دارای ضعف شنوایی مرکزی هستند که با سن ارتباط دارد، دو برابر بیشتر از اختلالات شناختی خفیف نسبت به افرادی که شنوایی طبیعی داشتند، رنج می برند.
در عین حال، افرادی که از آسیب شنوایی ناشی از پیری که ناشی از مشکلات گوش داخلی و عصب شنوایی است، خطر ابتلا به اختلالات شناختی را در مقایسه با افرادی که دارای شنوایی طبیعی هستند افزایش نمی دهد. به گفته محققان، این کشف در شناخت اینکه چگونه اختلال شناختی کار می کند بسیار مهم است. 
 
"کار ما نشان می دهد که از دست دادن شنوایی می تواند با نقص پیشرفته سلول های مغزی مرتبط باشد که معمولا با اختلالات شناختی همراه است و نه از محرومیت های حساس که ناشی از کاهش شنوایی محیطی است.
 

 

چگونه می توان شنوایی را بهبود بخشید

در جهان افراد زیادی از مشکلات شنوایی رنج می برند. این در مورد اشکال پیچیده بیماری نیست، بلکه درباره عواقب ساده ای است که طی آن ما گاهی اوقات ممکن است صدای مخاطب خاصی را بشنویم یا نه. حال این سوال پیش می آید که چگونه می توان شنوایی را بهبود بخشید؟
دانشمندان دانشگاه کاردیف تحقیقاتی را انجام دادند که در آن آنها دریافتند که یک زاویه ساده به سر، امکان می دهد که بهتر بشنوید. این به ویژه در مورد سخنرانی افراد دیگر در لحظه ای که سالن پر است، صادق است. 
 
کارشناسان ادعا می کنند که یک شیب تنها 30 درجه می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. با وجود این واقعیت که موضع طبیعی در طی یک مکالمه چهره به چهره است، با سر کمی کج شده است، شما می توانید حجم سخنرانی را با چهار دسیبل افزایش دهید.
 
در این آزمون 20 جوان با شنوایی طبیعی و 19 نفر که از ایمپلنت های شنوایی استفاده می کردند، استفاده کردند. در نتیجه مطالعه، متوجه شدند که یکزاویه به سر، بدون توجه به این که شنوایی طبیعی یا کم شنوایی وجود داشته باشد، در همه افراد شنوایی را بهبود می بخشد. و با زاویه دادن سر به 30 درجه، حجم صدا 4 دسیبل افزایش و با 60 درجه - با هشت دسیبل افزایش می یابد. 
بنابراین، پزشکان توصیه می کنند افرادی که دارای کم شنوایی و یا اختلال شنوایی هستند برای تشخیص گفتار بهتر در اتاق های پر سر و صدا، کمی به سر زاویه بدهند.
 
سم زدایی می تواند بیماری های وحشتناک ایجاد کند.
سم زدایی نه تنها درد را تسکین می دهد. آنها توانایی اعتیاد را توسعه می دهند و حتی برخی از بیماری ها را تحریک می کنند. دقیقا، محققان متوجه شدند.
 

 

شنوایی بیش از حد می تواند نشانه ای از بیماری روانی باشد

پزشکان انگلستان و پرتغال نتایج یک مطالعه جالب را منتشر کرده اند که نشان می دهد که شنوایی بیش از حد می تواند نشانه ای از بیماری روانی باشد. آنها معتقدند که در میان افرادی که دارای گوشهای حساس هستند، بسیاری از افراد ناسالم ذهنی وجود دارند که شنوایی آنها طبیعی نیست و گاهی اوقات توهم دارند.
 
به عنوان مثال، دانشمندان معتقدند که کسانی که می توانند صدای شخص دیگری را در فاصله بیش از 50 سانتی متر در یک مکان پر سر و صدا بشنوند، احتمالا صدای خیالی را می شنوند، و نه مخاطب.
 
به گفته پزشکان، به طور کلی، حدود 15 درصد از مردم صداهای خیالی را می شنوند. اما اغلب آنها توضیح بسیار منطقی برای این پیدا نمی کنند و حتی ممکن است برای مدت طولانی مشکوک باشند که ممکن است به کمک پزشکی نیاز داشته باشند. به عنوان مثال، اغلب صداهای تخیلی بر نفوذ الکل یا سایر مواد روانگردان اثر می گذارند، که حقیقی نیست، زیرا اغلب توهم در این حالت ظاهر می شود.
 

 

شنوایی حساس به شما چه می گوید

محققان یک مطالعه انجام دادند، نتایج آن در صفحات یک نشریه تخصصی گزارش شده است. به گفته دانشمندان، توهم های صوتی در میان افرادی که گوش های حساس دارند، مشاهده می شود. برای مثال، آنها میتوانند کلماتی را که در نوار پر سر و صدا صحبت می کنند را بیان کنند، گاهی اوقات آنها صداهای خیالی را می شنوند. 
 
به عنوان بخشی از این تحقیق، دانشمندان مغز افرادی با شنوایی کامل را به تصویر کشیدند. معلوم شد که اختلالات روانی در میان داوطلبان بسیار توسعه یافته بود. بنابراین، سه یا چهار درصد این افراد با اختلالات روانی مواجه می شوند. 
 
تقریبا 15 درصد از مردم می توانند صداهای دیگر را بشنوند، اگر چه اکثر آنها این را قبول نمی کنند. آنها این را با این واقعیت توضیح می دهند که تحت تأثیر تجربه، مبتنی بر آنچه قبلا شنیده اند، بر فرآیندهای ادراک و شناخت فردی که برای تحقق آن مغز انسان مسئول است، تحت تاثیر قرار می گیرد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

دانشمندان بهترین ورزش بعد از 40 سالگی را اعلام کردند

در
ورزش بعد از 40 سالگی
محققان دانشگاه کالیفرنیا در سن فرانسیسکو فعالیت بدنی افراد بالای 40 سال را مورد مطالعه قرار دادند. دانشمندان می خواستند بدانند که چه شدتی از ورزش برای افراد این گروه سنی مناسب است. 
واضح است که با سن بالا، فعالیت فیزیکی زیاد نه تنها مفید نیست، بلکه همچنین برای سلامت مضر می باشد، ورزش های شدید به طور خاص و به طور جدی به مفاصل آسیب می رساند. در نتیجه، معلوم شد که بعد از 40 سالگی توصیه نمی شود که در تمرینات شدید شرکت کنید، که باعث افزایش آسیب مفصلی و ایجاد استئو آرتروز می شود. این بیماری منجر به التهاب و تخریب بافت غضروف می شود. از جمله کسانی که بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری هستند، دوستداران پیاده روی هستند.
 
کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که در سن 40 سالگی، بهتر است ورزش های منظم و طولانی، و همچنین ورزش های جهشی و پریدنی را رها کنید. همچنین ورزش هایی که در آن مفاصلی که منیسک و غضروف تحت تاثیر قرار می گیرد، و برای رباط ها نیز مضر است را رها کنید. 
 
پزشکان پس از 40 سال شنا یا دوچرخه سواری توصیه می کنند. این نوع فعالیت های بدنی  بدون اینکه مفاصل را تحت تاثیر قرار دهد بسیار موثر هستند.  

نظرات

در ادامه بخوانید...

وزوز گوش چیست

در
وزوز گوش

 

وزوز گوش چیست

پزشکان در مورد اینکه چه بیماری هایی باعث وزوز گوش می شوند ، صحبت کردند
وزوز گوش ثابت نمی تواند نادیده گرفته شود ، می تواند نشانه بیماری های مختلف باشد. پزشکان گفتند که افزایش علائم می تواند خطرات سلامتی را نشان دهد.
نویز ذهنی یک حس شنوایی آسیب شناختی است که در گوش یا سر بدون تحریکات ظاهری بیرونی رخ می دهد ، یعنی بدون مشارکت در محیط خارجی. سر و صدای ذهنی را می توان به عنوان زنگ زدن ، فشار ، سوت ، وزوز ، زوزه کشیدن ، صدای اقیانوس ، زدن آژیر ، ترک خوردگی و غیره درک کرد. یک بیمار ممکن است دارای صداهایی با کیفیت متفاوت باشد ، همزمان یا مستقل از یکدیگر. آنها با یک گوش ، یا با هر دو گوش شنیده می شوند یا در سر شنیده می شوند.
 
احساس سر و صدا ذهنی می تواند با آسیب به آنالایزر شنوایی در هر سطح رخ دهد ، اما بیشتر اوقات در آسیب شناسی حلزونی گوش مشاهده می شود.
 
این فرضیه وجود دارد که نویز ذهنی هنگامی رخ می دهد که سلول های حساس آنالایزر شنوایی به دلیل نوعی آسیب به طور خودجوش فعال می شوند. چنین تحریک خود به خودی که یک سیگنال صوتی را شبیه سازی می کند از طریق عصب شنوایی به مغز منتقل می شود. مغز سعی دارد این سیگنال را رمزگشایی کند و معنای قابل قبولی به این احساس شنیداری بدهد. اما از آنجا که این سیگنالها هیچ اطلاعاتی در مورد جهان پیرامون خود ندارند ، آنها به طور خودکار به عنوان علائم خطر تلقی می شوند و به نظر می رسد ترسناک و شوم باشند. خیلی ها در مقابل این صداهای دردناک کاملاً درمانده اند. مردم به معنای واقعی کلمه می توانند به خصوص در ابتدای ظاهر شدن، دچار وحشت شوند.
 

 

صدای وزوز گوش چقدر خطرناک است

مهم نیست که چقدر ناخوشایند و مداخله ای در زندگی عادی داشته باشد ، تأثیر سر و صدای ذهنی بر فرد تأثیر می گذارد ، با این وجود تهدیدی برای زندگی محسوب نمی شود. بیماریهای بسیار خطرناک بسیار کمی وجود دارد که پزشک می تواند و باید آن را تشخیص یا رد کند. به عنوان مثال ، تومور عصب شنوایی . ترس از وخامت احتمالی وضعیت عمومی توجیه می شود. افسردگی ، اغلب همراه با سر و صدای ذهنی ، منجر به انزوای اجتماعی ، عدم تحریک زندگی ، کاهش فعالیت بدنی و مصونیت می شود.

 

علت شایع وزوز گوش

یک علت شایع وزوز گوش صدمه به آنالایزر شنوایی به دلیل سر و صدای خارجی است - این در حدود 30٪ موارد است.

وزوز گوش می تواند نشانه ای از روند التهابی در بدن باشد. بیشتر اوقات ، ظهور یک علامت با ورود آب یا اشیاء خارجی به اندام های شنوایی همراه است.
 
همچنین ظاهر وزوز گوش می تواند نشانه ای از آدنوئیدها باشد. وقتی چنین علامتی ظاهر می شود ، بهتر است با یک متخصص گوش و حلق و بینی مشورت کنید. پزشک معالجه مناسب را تشخیص داده و انتخاب خواهد کرد.
 
علاوه بر این ، بیماری های عروقی همچنین می تواند با وزوز گوش همراه باشد. بیشتر اوقات ، این علائم در افراد مستعد ابتلا به آترواسکلروز و فشار خون بالا ظاهر می شود. بروز علائم دلیلی برای مشکوک به فشار خون بالا است.
 
با این حال ، یکی دیگر از دلایل این علامت پوکی استخوان ستون فقرات گردن است. اگر این بیماری به موقع تشخیص داده نشود ، می تواند عواقب جدی را به دنبال داشته باشد: بر کار انتهای عصب و گردش خون تأثیر بگذارد و حتی به مغز آسیب برساند.
علل احتمالی دیگر عبارتند از:
• شنوایی حاد و مزمن حسی
• کاهش شنوایی مربوط به سن
• بیماری منیر
• نوروم آکوستیک (توموری در عصب شنوایی)
• آسیب دیدگی سر با یا بدون شکستگی استخوان تمپورال
• مسمومیت با سمیت اتوتوکسیک (سمی برای عصب شنوایی) آنتی بیوتیک ها، دیورتیک ها، سالیسیلاتها، گنه گنه، داروهای ضد سرطان
• بیماری التهابی مزمن گوش میانی
• قلب و بیماری های گردش خون، بیماری کلیوی
• بیماری های متابولیک (برای مثال استروژن، دیابت)
• تغییرات تخریبی در ستون فقرات گردنی.
 
پیدا کردن علت سر و صدا باید در اسرع وقت انجام شود. علاوه بر این ، نه تنها متخصص گوش و حلق و بینی ، بلکه پزشکان سایر تخصص ها نیز باید با بیمار سر و کار داشته باشند ، زیرا این فقط نوک کوه یخ در گوش داخلی است.
 
سر و صدای ذهنی می تواند به طرق مختلف آشکار شود. بسیاری از افراد در مورد وقوع دوره ای یا دائم صداهایی صحبت می کنند که در سکوت یا شب هنگام شنیده می شوند اما در عین حال خیلی کم هم مداخله نمی کنند و هم مزاحمت ایجاد نمی کنند ، در حالی که سایر بیماران به دلیل این صداهای مبهم به طور جدی نگران هستند.
 
پزشکان از اصطلاح وزوز گوش برای اشاره به سر و صداهای ذهنی استفاده می کنند. این شامل نه فقط سر و صدا در گوش یا سر ، بلکه مجموعه ای از مشکلات مرتبط با آن - ذهنی ، عاطفی ، اجتماعی است. تا 5٪ از جمعیت جهان از وزوز گوش مزمن رنج می برند. وزوز گوش مزمن وقتی اتفاق می افتد که وزوز گوش آرام بسیار تقویت می شود و مسلط می شود. شخص بیشتر و بیشتر به آن توجه می کند و هرچه سر و صدا زیادتر می شود ، روی این بیماریبیشتر زوم می کند. محدودیت عصبی ناشی از سر و صدای ثابت و عدم امکان لذت بردن از سکوت منجر به بی خوابی ، تحریک پذیری ، اختلال در تمرکز و ترس های غیر قابل توضیح می شود.
 
مشخص شد که در بیشتر موارد ، در ابتدا تظاهرات قوی وزوز گوش به تدریج ، طی 6-20 ماه آینده ، نرم می شود. با گذشت زمان ، بیماری به طور حاد کمتر درک می شود و کمتر نیز موجب استرس می شود و خواب و رفاه کلی ایجاد می شود.

 

درمان وزوز گوش

درمان وزوز گوش نیاز به تلاشهای مشترک پزشک و بیمار دارد. انتخاب دارو با فعالیت "سرکوب کننده سر و صدا" کار ساده ای نیست ، زیرا اندازه گیری عینی پارامترهای نویز غیرممکن است. با این وجود ، در بین داروهای با خاصیت "خنثی کننده سر و صدا" ، داروهای بهبود گردش خون در گوش داخلی و مغز به خوبی تثبیت شده اند.
 
اینها tanakan ، betaserk ، trental ، vazobral هستند. مؤلفه فعال Betaserk هیدروکلراید بتاحیستین است ، ماده ای که بطور ویژه بر گیرنده های هیستامین در مغز و گوش داخلی تأثیر می گذارد. در سال های اخیر، به وضوح نشان می دهد که Betaserk میکروسیرکولاسیون را بهبود می بخشد و جریان خون را در شریان اصلی و عروق گوش داخلی افزایش می دهد و همچنین باعث تحریک پذیری نورونهای هسته دهلیزی می شود. این خواص باعث می شود که دارو به یکی از داروهای انتخابی برای درمان وزوز گوش و سرگیجه با منشاء مختلف تبدیل شود.
Tanakan در این گروه از بیماران بسیار مؤثر است - یک داروی طبیعی شناخته شده برای بسیاری از افراد. براساس نتایج بیش از 200 مطالعه بالینی که در کلینیک های پیشرو در جهان انجام شده است ، Tanakan شدت چنین علائمی از نارسایی مغزی مانند سرگیجه ، وزوز گوش و سر را کاهش می دهد ، باعث بهبود حافظه و توجه می شود ، سلامت را بازیابی می کند ، کیفیت زندگی را بهبود می بخشد.
 
بعلاوه ، جایگاه مهمی در تشخیص و معالجه اختلالات روانی - حرکتی همراه با وزوز گوش وجود دارد. روان درمانی هم در از بین بردن دلایل وزوز گوش و هم در رفع استرس ناشی از آن نقش بسزایی دارد.
 
ماسک وزوز گوش با سمعک ها یا ماسک های وزوز گوش یا ترکیبی از هر دو دستگاه (دستگاه مخصوص وزوز گوش) زمینه ساز درمان وزوز گوش در انگلیس است. چنین دستگاه هایی برای سرکوب جزئی و کامل صدا های ذهنی بسیار مؤثر هستند. ضریب راندمان درمان با کمک دستگاه ها به 50٪ می رسد.
 
در هنگام درمان این آسیب شناسی ، مرسوم است که از یک رویکرد یکپارچه پیروی کنید - ترکیب روش های مختلف درمانی (دارو درمانی ، فیزیوتراپی ، روان درمانی ، استفاده از دستگاه ها).
 
فرد مبتلا به وزوز گوش باید آگاهانه از همه چیزهایی که منجر به افزایش وزوز گوش یا سلامتی ضعیف می شود ، دوری کند. سرانجام باید هدف بیمار از این وضعیت تغییر کند: "در مورد سر و صدایی که مرا آزار می دهد ، چه کاری می توانم انجام دهم؟" در "چه کاری می توانم برای خودم انجام دهم؟" لازم است که یک روش مثبت اتخاذ شود.
 
برای مقابله موفقیت آمیز با وزوز گوش ، باید این واقعیت را تشخیص داد: احتمالاً این مشکل هرگز به طور کامل از بین نمی رود ، با این وجود با استفاده از یک رویکرد یکپارچه در درمان آن ، می توان علائم را چنان تسکین داد که بیماری از تسلط بر ذهن بیمار متوقف شود. وزوز گوش به سادگی به یکی از صداهای روزمره اطراف تبدیل می شود.
 
چرا وزوز گوش: 5 دلیل مشترک
این صدای وزوز ناخوشایند در گوش شما از کجا می آید؟ در کدام موارد می توانید بی سر و صدا زندگی کنید و چه موقع - آیا باید فوراً با پزشک مشورت کنید؟
 
هر ازچند گاهی زنگ زدن در گوش در افراد کاملاً سالم شنیده می شود. این اتفاق می افتد ، به عنوان مثال ، از کار بیش از حد ، کمبود خواب ، بعد از فشار شدید جسمی ، دچار فشار روانی و عاطفی می شوید و همچنین زنگ زدن در گوش نیز می تواند بعد از به اصطلاح بار سر و صدا - شرکت در کنسرت ها و مدت طولانی در نزدیکی بلندگوها باشد.
 
با این حال ، اگر زنگ زدن به گوش ها هر چند وقت یکبار بیشتر و بدون هیچ دلیل واضحی شنیده می شود ، آنچه اتفاق می افتد می تواند نشان دهنده مشکلات جدی در بدن باشد. از جمله آنها:
 

 

چرا فشار خون بالا باعث وزوز گوش می شود

اسپاسم عروق مغز ، اسپاسم شریان گوش خلفی وجود دارد. با باریک شدن شریان ها ، جریان خون غنی شده از اکسیژن به مغز کاهش می یابد.
 
هنگامی که گوش وزوز می کند از یک یا هر دو طرف شروع به سر و صدا می کند ، فشار خون بالا  باعث ضعف شنوایی گوش می شود. 
 
چه باید کرد  اگر مجبور هستید به طور مرتب این نوع وزوز گوش را تجربه کند ، به یک درمانگر و سپس به یک متخصص قلب مراجعه کنید. اغلب هنگام تجویز داروهایی که فشار خون را پایین می آورند ، سر و صدا کاهش می یابد یا کاملاً از بین می رود.
 

 

چرا آترواسکلروز عروق مغز ، شریانهای کاروتید و مهره ها باعث وزوز گوش می شود

پلاک های کلسترول داخل شریان های مغز در حرکت خون دخالت می کند ، باعث ایجاد تلاطم و ایجاد سر و صدا می شود.
 
چگونه بیماران مبتلا به بیماری های مشابه بالا توجه داشته باشند که یک سر و صدای مداوم یا گهگاه در گوش ، وزوز گوش ناشی از این بیماری ها است؟ اغلب در طول راه رفتن سرگیجه ظاهر می شود.
 
چه کاری انجام دهید  ابتدا با یک پزشک یا متخصص مغز و اعصاب مشورت کنید. به طور کلی ، برای تشخیص آترواسکلروز ، از روش اسکن سه گانه عروق گردن ، MRI مغز و آنژیوگرافی استفاده می شود. درمان بستگی به میزان آسیب عروقی ، ماهیت پلاک آترواسکلروتیک دارد. شاید داروهای کاهش دهنده کلسترول و عروق تجویز شود ، در بعضی موارد از درمان جراحی استفاده می شود.
 

 

چرا پوکی استخوان باعث وزوز گوش می شود

چرا  پوکی  استخوان و سایر تغییرات حلقه ستون فقرات گردن ، تنگی مادرزادی (هیپوپلازی) یک یا هر دو شریان مهره ای می تواند منجر به اختلال در جریان خون شود. به عنوان یک قاعده ، در این شرایط ، سر و صدا تنها علامت نیست. این بیماری با سرگیجه سیستمیک ، اختلالات در هماهنگی حرکتی ، "مگس چران" یا دید تار در جلوی چشم همراه است. معمولاً با چرخاندن و کج کردن سر ، تظاهرات تقویت می شود.
 
چه باید کرد  : یک تشخیص کامل لازم است - اسکن رگ های گردن با چرخش سر به طرفین ، رادیوگرافی ستون فقرات گردن با آزمایشات عملکردی ، MRI ستون فقرات گردن .
 

 

چرا آسیب های مغزی باعث وزوز گوش می شود

ورم مغزی همچنین می تواند باعث وزوز گوش و زنگ زدن شود. در این حالت ، بیمار به طور معمول از حالت تهوع ، استفراغ ، سردرد ، سرگیجه ، اختلال در هماهنگی ، کاهش حدت بینایی و سایر علائم رنج می برد.
 
چگونه زنگ می زند  بیماران مبتلا به آسیب های مغزی آسیب دیده ، وزوز گوش را به عنوان یک سوت، توصیف می کنند.
 
چه کاری انجام دهیم  لازم است یک مطالعه شنوایی - آستانه شنوایی آستانه در یک فرکانس گسترده انجام شود. درمان با هدف از بین بردن ورم مغزی ، بازگرداندن عملکرد طبیعی سلول ها و اتصالات بین آنها انجام می شود. همچنین توصیه می شود که یک رژیم خواب و استراحت برقرار کنید ، به موسیقی دلپذیر گوش دهید ، به عنوان مثال صداهای باران ، جنگل.
 

 

چرا تومور مغزی و نورینو موم عصبی شنوایی باعث وزوز گوش می شود

این  به دلیل فشرده سازی قسمت حلزونی عصب شنوایی توسط تومور اتفاق می افتد. یک تومور همچنین می تواند ساقه مغز را فشرده کند. با ایجاد یک تومور بزرگ ، این می تواند به از دست دادن شنوایی ، بینایی منجر شود و همچنین زندگی بیمار را تهدید کند ، زیرا مراکز تنفسی و وازوموتور در این منطقه از مغز قرار دارند.
 
صدا چگونه شنیده می شود؟ در  ابتدا ، یک سر و صدا در یک گوش ظاهر می شود (می تواند مانند زنگ زدن ، فشار دادن صدا ، صدای امواج دریا باشد) ، و سپس کاهش شنوایی و سرگیجه شروع می شود.
 
برای تشخیص تومور چه باید کرد ، توموگرافی کامپیوتری و تصویربرداری با رزونانس مغناطیسی لازم است.
 
وزوز گوش نیز می تواند با مصرف مواد و داروهای سمی، اوتیت مدیا (التهاب یا عفونت گوش)، بیماری منیر (بیماری گوش داخلی) و سایر بیماری های گوش و حلق و بینی ، همراه با کم خونی (کاهش هموگلوبین در گلبول های قرمز) ، بیماری های غدد درون ریز (بیماری تیروئید ، دیابت قندی) و کارهای روحی و جسمی ایجاد شود. و این همه دلایل وزوز گوش نیست! یک علامت مشابه که به طور مرتب رخ می دهد ، همیشه فرصتی برای مشورت با یک متخصص است.

نظرات

در ادامه بخوانید...