تغییر رنگ چشم چه بیماری هایی را نشان می دهد؟

در

چشم
 

رنگ چشم در زمان بارداری ایجاد می شود. رنگدانه عنبیه می تواند در طول زندگی تغییر کند. گاهی اوقات این علامت یک بیماری خطرناک است.

به گفته چشم پزشکان ، تغییر ناگهانی رنگ چشم می تواند نشانه یک بیماری جدی باشد. به عنوان مثال ، می توانیم در مورد گلوکوم رنگی و ایریدوسیکلیت هتروکرومیک فوکس صحبت کنیم.

 

xb5a9z29bdg21.jpg

 

سندرم پراکندگی رنگدانه ، یک بیماری چشمی است که می تواند منجر به گلوکوم رنگی شود. آنچه اتفاق می افتد این است که سلولهای رنگدانه شروع به کنده شدن و جدا شدن از سطح عنبیه می کنند. با گذشت زمان ، آنها شبکه مشبک را مسدود می کنند و باعث کاهش سرعت تخلیه می شوند ، که منجر به افزایش فشار داخل چشم می شود. 

 

همچنین نگاه کنید به:

تشکیل حلقه های خاکستری روی عنبیه می تواند بیانگر سطح کلسترول خون بالا و ایجاد بیماری های قلبی باشد. این معمولاً در افراد مسن اتفاق می افتد ، حتی چنین اصطلاحی وجود دارد - "قوس سالخوردگی یا قوس پیری".

 

اگر محافل در سنین جوانی ظاهر شود ، این دلیلی برای مراقبت های پزشکی فوری و درمان فوری است. با افزایش کلسترولمی و افزایش تولید کلسترول توسط کبد ، پلاک های کلسترول در بدن ایجاد می شود که باعث تصلب شرایین می شود.

 

هایپرکلسترولمی یک سندرم پاتولوژیک است. این بیماری ، نه یک بیماری ، بلکه یک پیش نیاز برای ایجاد بیماری های خاص ، به عنوان مثال ، تصلب شرایین و چاقی است. این یک بیماری خونی با مقادیر بسیار بالای کلسترول یا به عبارتی ماده ای چربی مانند است.

نظرات

۱۴۰۰/۹/۱۶سطوح بالای کلسترول می تواند منجر به ایجاد یک بیماری خطرناک - تصلب شرایین - شود که می تواند باعث سکته مغزی و حمله قلبی شود. مهم است که سلامت خود را کنترل کنید، معاینات و آزمایشات را به موقع انجام دهید. با این حال، بدن خود سیگنال هایی می دهد که مشکلاتی در عروق وجود دارد، فقط شنیدن آنها مهم است. نحوه تشخیص سطوح بالای کلسترول گزگز و درد در دست ها و (بیشتر) پاها. کلسترول به این واقعیت کمک می کند که پلاک ها روی دیواره رگ های خونی ظاهر می شوند، مجرای آنها باریک می شود. به همین دلیل، احساسات ناخوشایند در اندام ایجاد می شود. درد در قفسه سینه سمت چپ. او نشان دهنده مشکلی در عروق اطراف قلب است. این احساس ممکن است به ناحیه گردن گسترش یابد. درد در انگشتان دست و پا. علاوه بر این، گزانتوما، رشد چربی که اغلب روی پلک ها ایجاد می شود، ممکن است نشان دهنده افزایش سطح کلسترول خون باشد. بالاترین سطح کلسترول چیست؟ بهینه 5 میلی مول در لیتر یا کمتر است. نسبتاً افزایش یافته است - 5-6 میلی مول در لیتر. به طور خطرناکی بالا - 7.8 میلی مول در لیتر. چگونه سطح کلسترول را کاهش دهیم؟ اگر میوه ها و سبزیجات بیشتری بخوریم، فضای کمتری برای غذاهای چرب وجود دارد. شما باید تا حد امکان حرکت کنید و به طور کلی یک سبک زندگی سالم داشته باشید.

۱۴۰۰/۹/۱۶افراد دارای اضافه وزن که متابولیسم کلسترول را مختل کرده اند، اغلب خون «چرب» دارند. واقعیت این است که در این مورد، بدن زمان لازم برای پردازش چربی اضافی را ندارد، سیستم های آنزیمی نمی توانند مقابله کنند. چربی در خون گردش می کند و مشکلاتی ایجاد می کند. اینگونه است که تصلب شرایین شروع می شود که در آن رسوبات چربی روی دیواره رگ های خونی ظاهر می شود و آنها را باریک می کند. خون "چرب " اغلب پیامدهای رژیم غذایی نامناسب است.پزشک خاطرنشان کرد: افرادی که به خصوص قبل از انجام آزمایشات زیاد غذاهای چرب می خورند، حتی با دیدن خون نیز می توانند این موضوع را مشاهده کنند. به گفته وی، چنین خونی ظاهری عجیب و غریب خواهد داشت، زیرا بخشی از چربی برای مدتی در خون گردش می کند. به هر حال، مخلوط چربی در خون گاهی اوقات می تواند یک نتیجه مثبت برای سیفلیس را نشان دهد. به این معنا که مثلاً اگر عصر مقدار زیادی بیکن خورده باشید و صبح برای بیماری های مقاربتی برای اهدای خون بروید، ممکن است با یک غافلگیری ناخوشایند مواجه شوید. بنابراین، قبل از انجام تجزیه و تحلیل، بهتر است توصیه های پزشکان را مطالعه کنید. پزشک تاکید می‌کند که استفاده از غذای سنگین یا نوشیدنی‌های الکلی در آستانه آزمایش به ظاهر خون «چرب» کمک می‌کند. سرم Chyle نیز به دلیل مشکلات متابولیک تشکیل می شود. سرم Chyle در دیابت شیرین، کم کاری تیروئید مشخص می شود.

۱۴۰۰/۹/۱۶عامل غیرمنتظره ای که سطح کلسترول خون را افزایش می دهد. به گفته تیموتی لگ، پزشک بریتانیایی، فقط رژیم های غذایی ناسالم نیستند که سطح کلسترول خون را افزایش می دهند. این در مورد استرس است. معلوم است که همه چیز در بدن به هم مرتبط است و «همه بیماری ها از اعصاب است». همانطور که لگ اشاره کرد، استرس فرآیندهای پیچیده ای را در بدن ما آغاز می کند. وقتی عصبی هستیم، کورتیزول و آدرنالین ترشح می کنیم که هر دو هورمون استرس شناخته شده هستند. در نهایت، اگر کل زنجیره واکنش ها را دنبال کنید، این منجر به آزاد شدن تری گلیسیرید می شود. این چربی ها منبع اصلی انرژی هستند، اما بیش از حد آنها منجر به تشکیل کلسترول "بد"، می شود. کلسترول در واقع برای شما خوب است. در سنتز هورمون ها و ویتامین ها شرکت می کند و وضعیت رگ ها را بهبود می بخشد. در بحبوحه مازاد عرضه اش. این به اصطلاح "کلسترول بد" است که پلاک های لیپیدی را در رگ ها افزایش می دهد که بر جریان خون تأثیر منفی می گذارد و می تواند منجر به تشکیل لخته خون شود. علائم کلسترول خون بالا آسیب شناسی قلب؛ ظهور لخته با خونریزی قابل توجه؛ درد قفسه سینه و مفاصل؛ گرانولوم های چرب؛ غدد چربی کوچک در گوشه چشم (گزانتوما)؛ درد و سنگینی در پاها. پیش از این، متخصص تغذیه، غذاهایی را نام برد که خطر ترومبوز را پس از COVID-19 افزایش می دهند. علاوه بر این، او خطرات مصرف داروهایی را که باعث افزایش لخته شدن خون می شوند، رتبه بندی کرد.

۱۴۰۱/۲/۱۲طبیعت انسان شگفت انگیز و مرموز است. برخی از تغییرات ظاهری باعث وحشت بقیه - لذت و حتی شوک می شود. رنگ چشم غیرمعمول در طبیعت چندان نادر نیست. گاهی اوقات عنبیه کودک یک سایه کاملاً خارق العاده است. زمردی، چند رنگ، فیروزه ای... گاهی اوقات ژن ها طوری تا می شوند که حتی افرادی با چشمان بنفش به دنیا می آیند. در مورد این پدیده است که ارزش بحث بیشتر را دارد.

۱۴۰۱/۲/۱۲رنگ چشم یک فرد مستقیماً به رنگدانه موجود در عنبیه بستگی دارد. در لایه های مزودرم و اکتودرم یافت می شود. نقش بسیار مهم دیگری در رنگ چشم حاصل توسط عروق و همچنین الیاف فردی پوسته ایفا می شود. همراه با ملانین، چگالی آنها سایه خاص را تعیین می کند. در نتیجه، چشم های کهربایی، سبز روشن، آبی تیره و حتی بنفش می تواند رخ دهد. با این حال، وجود رنگ چشم بنفش هنوز مورد سوال است.

۱۴۰۱/۲/۱۲اعتقاد بر این است که چنین سایه ای از عنبیه ممکن است ناشی از یک آسیب شناسی بسیار نادر باشد. افرادی که چشم های بنفش دارند کمیاب هستند. بنابراین برخی از دانشمندان این پدیده را به یکی از مظاهر سندرم مارکزانی نسبت می دهند. این بیماری منحصراً از طریق ارث منتقل می شود . بیماران مبتلا به این بیماری، به عنوان یک قاعده، با قد کوتاه، اندام های فوقانی و تحتانی ضعیف و همچنین وجود مشکلات بینایی مختلف مشخص می شوند. با این حال، تا به امروز هیچ مدرک قابل اعتمادی وجود ندارد

۱۴۰۱/۲/۱۲رنگ چشم بنفش............ نسخه دیگری از منشا عنبیه چنین سایه غیر معمول و زیبایی آلبینیسم است. یک اختلال ژنتیکی در بدن همراه با فقدان کامل رنگدانه ملانین بر تمام جنبه های ظاهری تأثیر می گذارد. نه تنها رنگ مو و پوست، بلکه چشم ها نیز تحت تأثیر قرار می گیرند. در بسیاری از افراد آلبینو، عنبیه دارای رنگ قرمز است، زیرا تمام عروق کاملاً قابل مشاهده هستند. با این حال، استثناهایی وجود دارد. ممکن است افرادی که چشمان بنفش دارند، دارای مقدار زیادی کلاژن آبی باشند. با مخلوط شدن با رنگ قرمز، شباهتی از بنفش به نظر می رسد. با این حال، اغلب این رنگ به دلیل حساسیت بالای آلبینوها به نور ایجاد می شود.

۱۴۰۱/۲/۱۲با توجه به چه جهش یا بیماری افراد با چشم های بنفش ظاهر می شوند، هنوز به طور قطع مشخص نیست. با این حال، این پدیده همیشه باعث لذت واقعی در محیط می شود. درصد چشم های بنفش بسیار کم است. بنابراین، هر یک از چنین افرادی واقعا منحصر به فرد است.

در ادامه بخوانید...

گلوکوم یا آب‌ سیاه

در


گلوکوم یا آب‌ سیاه یک بیماری عصبی مؤثر بر سلول­های گانگلیونی شبکیه است که منجر به نازک شدن لایه فیبر عصب شبکیه و تغییرات روی دیسک نوری می­شود. به‌عنوان یک نتیجه، بیمار از دست دادن میدان بینایی در حال پیشروی را تجربه خواهد کرد که درنهایت ممکن است به نابینایی منجر شود. فشار داخل چشم (IOP) معمولاً در گلوکوم یا آب‌ سیاه بالا می­رود ولی IOP بالا برای تشخیص ضروری نیست. هیچ راه درمانی برای گلوکوم یا آب‌ سیاه وجود ندارد ولی می­توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد یا با کاهش فشار داخل چشم آن را به تأخیر انداخت، چیزی که از طریق دارویی، جراحی یا درمان با لیزر می­توان به دست آورد. در سطح جهان، گلوکوم یا آب‌ سیاه دومین عامل رایج نابینایی و سومین دلیل رایج اختلالات نابینایی است. شیوع جهانی گلوکوم یا آب‌ سیاه در افراد 40 تا 80 سال 3.54 درصد است، با تعداد تخمینی 64.3 میلیون نفر افراد تحت تأثیر، عددی که انتظار می­رود در 2040 به 111.8 میلیون افزایش پیدا کند . (سیارک)

رتینوپاتی دیابتی

زنان در میان بیماران مبتلا به گلوکوم یا آب‌ سیاه با 59.1 درصد موارد در اکثریت هستند.بااین­ وجود، این عدد تحت تأثیر تفاوت­هایی مانند امید به زندگی قرار دارد، چراکه پیری یک عامل خطر بالا در گلوکوم یا آب‌ سیاه است. همچنین، نسبت مرد به زن بین انواع مختلف گلوکوم متفاوت است.

 

دو نوع مهم گلوکوم توسط آناتومی محفظه قدامی و زاویه محفظه تعریف می­شوند. گلوکوم یا آب‌ سیاه زاویه بسته (ACG)، 26.0 درصد از کل موارد گلوکوم یا آب‌ سیاه در سراسر جهان به شمار می­رود، که در زنان و در جمعیت آسیایی بیشتر شایع است . شیوع ACG در جمعیت چین و هندی بالای 40 سال 1.26 تا 1.5 درصد گزارش شده است. در سنگاپور، شیوع ACG برای افراد بالای 50 سال، تا 19.3 درصد گزارش شده است و خطر نسبی ACG در زنان 2.4 بوده است. در جمعیت اسکیمو گرینلند نسبت زن به مرد 5 به 1 بوده است . اگرچه شیوع ACG در نژاد قفقازی و سیاه پوست پایین­تر است؛ 0.26 تا 0.60 درصد از افراد 40 تا 80 ساله در سال 2013 بوده است ، خطر افزایش‌یافته ACG در زنان در مقایسه با مردان مشابه مقدار جمعیت آسیایی است . بیشترین دلیل محتمل افزایش خطر ACG در زنان آناتومیک است، چراکه زنان چشمانی کوچک­تر دارند و یک محفظه قدامی کم ­عمق­تر منجر به فضای محدود در زاویه محفظه و اختلال خروج زلالیه می­شود . (سیارک)

نوع غالب گلوکوم یا آب‌ سیاه در سطح جهان، گلوکوم یا آب‌ سیاه زاویه باز (OAG) می­باشد، که 74.0 درصد از بیماری­ها را در برمی‌گیرد . اکثریت بیماران با OAG با عنوان گلوکوم یا آب‌ سیاه زاویه باز اولیه مشخص می­شوند، اما به‌جز موارد شناخته‌شده، اشکال ثانویه­ ای وجود دارد. مطالعات قبلی داده ­های متناقضی در توزیع جنسیتی در POAG را نشان داده ­اند. بااین­وجود، دو فرا تحلیل بزرگ اخیرا غالب بودن مردان در POAG، با ORهای بسیار مشابه به ترتیب 1.37 و 1.36 را نشان داده ­اند . دلیل این تفاوت جنسیتی ناشناخته است، اگرچه می­تواند به این دلیل باشد که غالب بودن مردان در بیماری­های قلبی عروقی به طور کلی ممکن است بخشی از این اختلاف را توضیح دهد. برخی مطالعات عوامل خطر مشترک بین POAG و بیماری­های عروقی مانند دیابت و فشارخون بالا و ارتباط POAG با زوال عروقی را توصیف کرده ­اند . علاوه­ براین، اختلال در جریان خون چشم و کاهش فشار پرفیوژن در پاتوژنز POAG اعمال شده است . یک نوع ثانویه از OAG با شیوع بالا در کشورهای اسکاندیناوی گلوکوم یا آب‌ سیاه لایه­ بردار (XFG) است . اکسفولیاسیون کاذب مواد پروتئینی هستند که به صورت دانه­ های ریز یا مواد پوسته پوسته در قسمت قدامی چشم ذخیره می­شوند. عقیده بر این است که مواد اکسفولیاسیون کاذب ذخیره شده در زاویه محفظه به علت انسداد زلالیه است که منجر به افزایش فشار داخل چشم می­شود. هردو سندروم لایه­ بردار (XFS) یعنی حضور اکسفولیاسیون کاذب بدون آب­ سیاه آشکار و XFG در زنان شایع­تر هستند؛آمار نشان داده که شیوع 12 ساله XFS در جمعیت ایسلند برای زنان و مردان به ترتیب 9.2% و 6.6% بوده است . اگرچه بروز بالاتر XFS و XFG در زنان در جمعیت­های دیگر تایید شده است، بااین‌وجود مطالعات دیگر نتوانستند تفاوت شیوع قابل توجهی در مردان و زنان پیدا کنند . با توجه به پاتوژنز XFS، کشف توالی انواع در اکسیداز lysyl 1-gene (LOXL-1) توسط تورلیفسن و همکاران در سال 2007، به وضوح عامل قوی ژنتیکی در این بیماری را نشان داد. بااین‌وجود، ارتباط با بیماری­های عروقی و قرار گرفتن در معرض فضای باز نیز ارائه شده است .

یک فرم دیگر از OAG ثانویه گلوکوم یا آب‌ سیاه پراکندگی رنگدانه (PG) است، که حدود 25 درصد بیماران با سندروم پراکندگی رنگدانه (PDS) را تحت تأثیر قرار می­دهد . وضعیتی که در آن رنگدانه از عنبیه جدا شده و در سراسر محفظه قدامی پراکنده می­شود، و درنتیجه به اختلال برون­ریزش در زلالیه و افزایش فشار داخل چشم منجر می­شود. خطر ابتلا به PG  در بیماران با PDS برای مردان بیشتر از زنان است، با RR 1.63 برای مردان در مقابل زنان . همچنین، شروع گلوکوم یا آب‌ سیاه در PDS زودتر است و نرخ پیشرفت در مردان تهاجمی ­تر از زنان است. از آن­جا که به­طور کلی مردان یک محفظه قدامی عمیق­تر نسبت به زنان دارند، غالب بودن مردان در PG ممکن است تأثیری از تماس نزدیک­تر بین عنبیه و عدسی و درنتیجه افزایش ریختن رنگدانه از سمت به شدت رنگی خلفی عنبیه شود . (سیارک)

با توجه به نقش هو رمون­ها در گلوکوم یا آب‌ سیاه، مطالعات متعددی نقش محافظتی استروژن درون ­زا در گلوکوم یا آب‌ سیاه را ارائه کرده ­اند. در مطالعات متعددی منارک زودرس ( قاعدگی)یا یائسگی دیررس، یعنی یک دوره طولانی­تر تولید مثل، با کاهش خطر ابتلا به گلوکوم همراه بوده است . سازوکاری که در آن استروژن در برابر گلوکوم یا آب‌ سیاه محافظت می­کند شناخته شده نیست، بااین‌وجود ثابت شده است که فشار داخل چشم در طول بارداری کاهش می­یابد و پس از یائسگی افزایش می­یابد، که نقش استروژن در تنظیم IOP را نشان می­دهد . بااین­حال، داده ­های اثر HRT پس از یائسگی در IP متضاد با یک مطالعه مرتبط با شیوع پایین­تر نقص فیبر عصبی شبکیه در زنان با HRT است . همچنین، استفاده از استروژن اگزوژن در قالب HRT اثرات حفاظتی ضد گلوکوم یا آب‌ سیاه را در برخی مطالعات نشان داده ­اند . اما هیچ­گونه ارتباطی در مطالعات دیگر پیدا نشده است و استفاده از قرص­های ضد بارداری برای دوره بالای 5 سال با افزایش خطر ابتلا به گلوکوم یا آب‌ سیاه همراه بوده است. علاوه بر اثر تنظیم فشار داخل چشم، استروژن به‌عنوان کمک­ کننده محافظت عصبی شناخته می­شود ، و این چیزی است که می­تواند در جلوگیری از مرگ سلولی سلول­های گانگلیونی شبکیه مهم باشد.ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه می توان سطح کلسترول بحرانی را از ظاهر خود تشخیص داد دو علامت مشخص

در

چشم

کلسترول برای عملکرد طبیعی بدن بسیار مهم است: به ویژه ، برای تولید ویتامین D و هورمون ها لازم است.همانطور که می دانید کلسترول "خوب" و "بد" است. با مورد اول ، همه چیز روشن است ، اما کلسترول بیش از حد در دومی خطر آترواسکلروز ، سکته ، بیماری عروق کرونر قلب و سایر بیماری های قلب و عروق خونی را افزایش می دهد. 

 

چرا کلسترول به طور خطرناکی بالا می رود؟

اولین دلیل اختلالات تیروئید ، دیابت ، بیماری های اندام های داخلی ، فشار خون بالا است. دوم وراثت ، سن است. سوم شیوه زندگی: چربی اشباع بیش از حد ، سیگار کشیدن ، چاقی ، فعالیت کم.دانشمندان آمریکایی گفتند که سطح بالای کلسترول را می توان با علائم خارجی تعیین کرد.

 

1- در مرحله اول ، این تشکیلات خوش خیم است که از سلولهای چربی (لیپوماها) تشکیل می شود.

 

2- ثانیا ، این به شکل دایره خاکستری بر روی عنبیه چشم(دایره رنگی چشم) است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

لنزهای چشم تا چه حد ایمن هستند؟

در

تحقیقی در آمریکا می گوید که تقریبا یک میلیون مراجعه به پزشک، به خاطر عفونت چشم ناشی از لنزهای چشم می باشد. آیا هر فردی که از لنز استفاد می کند در خطر می باشد؟

بزرگترین مشکل لنز تماسی چشم، خود لنز نیست بلکه افرادی است که آنها را استفاده می کنند. تحقیق حاصل ازمرکز کنترل وبازداری از بیماریها در آمریکا نشان داد که تقریبا یک میلیون نفر روزانه به خاطر عفونت چشمی ناشی از لنزها به دکتر مراجعه می کنند.


جدی ترین عفونت چشم، التهاب قرنیه می باشد که ناشی از باکتری و دیگر ارگانیسم هاییمی باشد که بر قرینه موثرند- ساختار گنبدی شکل شفاف در جلوی چشم. تحقیقات نشان می دهند که عفونت ها به این علت روی می دهند که مردم توصیه های چشم پزشکان را نادیده می گیرند. با توجه به اینکه چشم ها بسیار حساس می باشند، جالب است که 45درصد مردم قبل از استفاده از لنز، دستان خود را نمی شویند. مطالعات دیگر نشان می دهند که لنزهای چشمی ماهانه به اندازه 1.5 برابر میزان توصیه شده مصرف می شوند. لنزهای دوهفتگی برای بیش از دو و نیم برابر میزان توصیه شده مصرف می شوند.
لنزهای چشمی ابزار پزشکی بوده و لنزهای نرم در ظروف استریل کوچکی قرار داده می شوند که پراز مایع لنز است و می تواند درطول زمان آلوده شود. پروفسور روجر باکلی، مدیر واحد تحقیقات چشم و بینایی در دانشگاه انجلیای روسکین می گوید، بزرگترین علت عفونت، استفاده شبانه می باشد. خواب با لنز در چشم، خطر عفونت قرنیه را بیست برابر می کند. زمنایکه لنزها در داخل چشم می باشند و چشم ها بسته می باشد، اکسیژن به قرنیه نمی رسد و کارایی آنها را کاهش می دهد. خطر کلی کم است (3.5 نفر درهر 10000نفر که روزانه از لنزهای نرم استفاده می کنند)، اما التهاب قرنیه دردناک است و می تواند چشمهای شما را دچار ترشح کرده و باعث کوری شود. پس آیا باید در مورد لنزهای چشمی دقت زیادی کرد؟

راه حل

هر فردی که از لنزچشمی استفاده می کند باید دقت کند. قبل از قراردادن لنزها در چشم، باید دست ها شسته و خشک شوند. نباید لنزها را با آب تماس داد، از جمله آب دوش. چون آب می تواند آلوده به ارگانیسم های Acanthamoeba بوده و به لنزهای چشمی بچسبند و باعث زخم در قرنیه شوند. قبل از شنا یا استفاده از عینک های ضدآب، باید آنها را برداشت.
لنزهای چشمی و بزاق دهان باید تماسی نداشته باشند، چون دهان پر از باکتریهایی است که نباید به چشم برسند. قبل از اینکه لنز در چشم قرار گیرد، از خط چشم و ریمل استفاده نکنید.
افرادی که از لنزهای محکم استفاده می کنند باید ظرف آنها را هر سه ماه یکبارتعویض کنند یا از مایع لنز توصیه شده استفاده کنندو هرکز محلول تازه را با قبلی مخلوط نکنند.
اگر چشمهای شما آسیب دیده است، قرمز می باشد یا شما مشکوک می باشد، لنزهای خودرا خارج کرده و به پزشک مراجعه کنید. همیشه عینک خود را به همراه داشته باشید.
برخی افراد لنزها را به صورت آنلاین خریداری می کنند اما بهتر است به پزشک مراجعه کنید و نسبت به خرید لنزها دقت کنید و نحوه استفاده از انها را بدانید.

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱i am a purse slut, but do not completely discount the possibility of finding a nice purse to settle down with one day, when i have money. (iilarcnoly, this is the opposite of how it tends to work in the dating world. but if i found a nice purse that was also filled with money, i would not refuse).

در ادامه بخوانید...

دوغ نوشیدنی سم زدا

در

مواد لازم:
• دوغ
• برگ نعناع
• برگ گشنیز
• هویج نازک
• نصف قاشق چایخوری پودر زیره بو داده
• کمی نمک


طرز تهیه
1. دوغ را داخل ظرفی بریزید.
2. چند برگ نعناع و چند برگ گشنیز را ریز کنید.
3. هویج را خورد کنید.
4. هویج و سبزی ها را به دوغ اضافه کنید.
5. کمی نمک و پودر زیره بو داده را اضافه کنید.
6. خوب بهم بزنید.
فواید
• دوغ غنی از ویتامین A، اسیدهای فولات، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و اسید چرب امگا ۳ است. به کاهش وزن، جلوگیری از بیماری های پوست، حفظ هضم خوب (شامل باکتری های خوب) کمک می کند. همچنین دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است.
• بتا کروتن موجود در هویج، منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است. هویج به کاهش وزن، بهبود بینایی، تقویت سلامت قلب و عروق و مبارزه با سرطان کمک می کند.
• برگ گشنیز حاوی ویتامین A و ویتامین K زیادی است. همچنین غنی از مواد معدنی مانند کلسیم و پتاسیم می باشد. برگ گشنیز در درمان سوء هاضمه، درمان بیماری های پوستی و اختلالات قاعدگی، حفظ سطح قند خون و سطح کلسترول و بهبود بینایی مفید می باشد.
• دانه های زیره سیاه آهن بالایی دراد که برای قاعدگی زنان بسیار مهم می باشد. همچنین دانه زیره به هضم و مبارزه با سرطان کمک می کند.(سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

آب سم زدای مخلوط گریپ فروت و لیمو ترش

در

مواد لازم
1. گریپ فروت
2. لیمو ترش
3. اب
4. برگ نعناع


طرز تهیه
1. گریپ فروت را به تکه های نازک برش بزنید.
2. لیمو ترش را به تکه کوچک خرد کنید.
3. گریپ فروت و لیمو ترش را داخل ظرفی بریزید.
4. ظرف را با آب پر کنید.
5. چند برگ نعناع داخل آن بریزید.
6. یک شب در یخجال قرار دهید.

فواید:
• گریپ فروت سرشار از ویتامین C و لیکوپن است (که عامل ضد سرطانی است)، باعث کاهش کلسترول شده، دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و از تشکیل سنگ کلیه پیشگیری می کند. به تازگی دریافته شده است که گریپ فروت حاوی نارنجنین است که یک فلاونوئید بوده و به ترمیم DNA کمک می کند.
• لیمو ترش به تنظیم هضم کمک می کند. برای التهاب معده، سوزش سردل و یبوست مفید می باشد.
• نعناع طبع سرد دارد. به حرکت ملایم صفرا از کبد به روده کوچک کمک می کند در این شرایط صفرا در شکستن چربی‌ها موثر خواهد بود. همچنین نعناع موجب شل شدن عضلات معده شده و آن را معطر می سازد. (سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

6 راه طبیعی برای از بین بردن سیاهی دور چشم

در

حلقه های زیر چشم در صورت یک راکون پشمالو باید باشد نه شما .  ولی زمانی که در اطراف چشم شما قرار گرفته باشند چشمانتان دیگر جذاب به نظر نمی رسد ! سیاهی دور چشم زمانی ظاهر می شود که رگ های خونی زیر چشم به خاطر عواملی مثل سن ، ژنتیک ، خستگی یا آلرژی ، بزرگ شوند. اگرچه حلقه های سیاه اطراف چشم می تواند ناگهانی ایجاد شود ولی برخی از درمان های موثر طبیعی برای از بین بردن این حلقه های سیاه وجود دارد. در اینجا 6 روش آسان برای خلاص شدن  همیشگی از این حلقه های سیاه وجود دارد.(سیارک)

تغییرات رژیم غذایی  

طبق بررسی امراض پوستی ، کاهش جذب نمک به کاهش لک های سیاه کمک می کند. میوه های سرشار از ویتامین C مثل پرتقال ، تولید کلاژن را افزایش داده و پوست زیر چشم را سفت می کند. نشریه ی بالینی و زیبایی،  استفاده از ریشه ی شیرین بیان را برای کاهش برآمدگی رگ های خونی زیر چشم  پیشنهاد می کند. برای این درمان دست ساز ساده ، دو بسته کیسه ای  شیرین بیان را دم کنید ؛ زمانی که خنک شد ، چای کیسه ای را روی پلک خود به مدت 20 دقیقه بگذارید.

لایه بردارهای آرایشی

لایه بردارهای آرایشی می تواند خطوط سنی را کاهش داده و رنگیزگی پوست را افزایش دهد. تحقیقات پزشکی  لایه بردار اسید سالیسیلیک را برای برداشتن حلقه های سیاه توصیه می کند که از اجزای طبیعی مثل پوست درخت بید درست شده است. شما می توانید یک درمان خانگی را انجام داده یا از spa ی حرفه ای استفاده کنید. در زمان درمان با spa‌ توسط متخصصان زیبایی ، ، از مقدار کمی از اسید سالسیلیک در یک اسفنج پارچه ای کرده و محلول را به زیر چشمان خود بمالید. بسته های  spa‌کلا دارای هزینه ی سیصد دلار در مجموعه ای از درمان های 5-6 دوره ای هستند. درمان های خانگی تا حد قابل توجهی ارزان بوده و فقط بیست دلار هزینه دارد.

چشمان بسیار خواب آلود

خستگی ، دلیل رایج حلقه های سیاه زیر چشم است. کلینیک مایو توصیه می کند بزرگسالان 7-8 ساعت خواب در شب داشته باشند. اگر شما هنوز بعد از خوب کامل شبانه احساس خواب آلودگی می کنید ، کلینیک مایو توصیه می کند که بدنبال تغییرات دیگر سبک زندگی باشید تا حلقه های سیاه رفع شود. خستگی مزمن می تواند به خاطر ورزش های بیش از حد یا بسیار اندک باشد ، بنابراین اگر دائما دچار خستگی هستید ، بررسی سطح فعالیت روزانه تان اهمیت دارد.

درمان های لیزری با پالس قوی

این درمان غیرتهاجمی از امواج نوری پرانرژی برای  تسکین پوست زیر چشم استفاده می کند. امواج نور ، رگ های خونی زیر چشم را مهار می کند تا رنگ گرفتگی را کاهش دهد. برای رسیدن به نتیجه ی بهتر ، این پروسه در   spa‌ پزشکی در مجموعه ای از ملاقات ها انجام می گیرد. تعداد کاربردهای لازم بستگی به عواملی مثل سن ، رژیم غذایی و سلامت کلی بیمار دارد. درمان ها هزینه ی زیادی دارد که متوسط آن 200 دلار در هر نوبت ویزیت است.

وضعیت خواب خود را تغییر دهید

طبق نیوز درماتولوژی ( اخبار امراض پوستی) ، وضعیت خواب شبانه ی شما  ممکن است باعث حلقه های سیاه و توسعه ی آن در زیر چشم گردد. خوابیدن روی بینی یا یک طرف باعث می شود مایعاتی در زیر چشم شما جمع شود.  تا حد ممکن ، به پشت خوابیده و از بالشت اضافی برای نگه داشتن سر استفاده کنید.

از کمپرس یخ استفاده کنید

طبق نظریات درماتولوژی نیوز ، کمپرس یخ نفوذ رگ های خونی را مهار کرده و پف کردگی زیر چشم را کاهش می دهد. اگ کمپرس یخ در دسترس شما نیست ، از اجناس  یخ داخل فریزر استفاده کنید مثل  یک بسته سبزی یخ زده ، خیار خنک یا برش های سیب زمینی که بسیار موثر هستند- سیب زمینی شامل عامل های سفید کننده ی طبیعی است. برای انجام درمان سفید کنندگی طبیعی دست ساز ، در ابتدا ، آب سیب زمینی را گرفته سپس یک اسفنج پارچه ای را در آن فرو برده و به آرامی روی پوست زیر چشم خود بمالید تا حلقه های سیاه کم شوند.

 

(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

 

چقدر این پست برای شما مفید بود؟نظرات خود را با ما به اشترک بگذارید.

نظرات

در ادامه بخوانید...