5 علت پنهان خستگی و ضعف مزمن که خیلی ها حتی فکرش را هم نمی کنند

در

قهوه

خستگی و ضعف مزمن برای کسانی در نظر گرفته شده است که به طور منظم به اندازه کافی می خوابند، به نظر می رسد خوب و حتی سالم غذا می خورند، بیماری های تشخیص داده شده ندارند، از الکل و سیگار سوء استفاده نمی کنند، اما در عین حال احساس می کنند دائماً تحت فشار قرار می گیرند، خسته، ضعیف می شوند و اراده ندارند. زندگی، کمبود انرژی ما حاضریم شرط ببندیم که حداقل یکی از این دلایل پنهان را در خود بشناسید.


1. کمبود آهن یا ویتامین B

ویتامین B
جبران کمبود آهن و  ویتامین های گروه B


این مورد به ویژه در دوره پس از همه‌گیری، زمانی که تقریباً هر ساکنین کره زمین حداقل یک بار به یکی از سویه‌های ویروس کرونا مبتلا شده است، اهمیت دارد، به این معنی که او از نزدیک با مفهوم "سندرم پس از کووید" آشنا است. واقعیت اثبات شده پزشکی: کرونا ذخایر آهن را در بدن «می خورد». تجزیه و تحلیل هموگلوبین ممکن است هنجار را نشان دهد، در حالی که "انبار آهن" (فریتین یا "آهن سرم") ویران شده است. بنابراین، در فردی که به ویروس کرونا مبتلا شده است، سطح فریتین می تواند 10-15 میکروگرم در لیتر باشد، در حالی که پایین آوردن "سد پایین تر" به زیر 40 میکروگرم در لیتر نامطلوب است. بنابراین، بدون تجزیه و تحلیل برای فریتین، نمی توان در مورد مشکل کمبود آهن پی برد و فرد از ضعف عضلانی، بی تفاوتی رنج می برد، او نه قدرت و نه لذت حرکت را دارد.

 

تقریباً همین علائم را می توان با کمبود ویتامین های گروه B مشاهده کرد. واقعیت این است که این ویتامین مسئول انتقال صحیح سیگنال ها در رشته های عصبی است. با افزایش استرس روانی (یعنی زندگی معمولی یک فرد مدرن)، جبران کمبود ویتامین B حتی از طریق یک رژیم غذایی صحیح و کامل غیرممکن است، بنابراین نیاز به مکمل ویتامین (مانند نوروبکس و غیره) است. . در حال حاضر پس از 1-2 هفته از مصرف آن، بسیاری متوجه می شوند که "معجزه ای اتفاق افتاد": من می خواهم راه بروم، برقصم. و حتی کارهای خانه را با اشتیاق انجام دهم! تایید شده توسط نویسندگان  sayarak.com که از کووید بهبود یافته اند!

 

2. کمبود کالری

ناهار
مقدار ناهار روزانه شما چقدر است؟  


اینجا یک سورپرایز است! بیشتر افراد به شنیدن و خواندن در مورد نیاز به رژیم های غذایی و محدودیت کالری به عنوان درمانی برای اضافه وزن و بی علاقگی عادت کرده اند، اما در اینجا... بله، واقعاً چنین مشکلی وجود دارد: بسیاری از زنان در مبارزه دائمی برای کمر باریک  در آن زیاده روی می کنند و به سمت کسری کالری می روند. اغلب ما از دوست دختر یا همکاران شکایت می شنویم: "من رژیم دارم! صبحانه را با ماست خوردم، حالا فقط قهوه - و تا یک شام سبک، دهانم بسته است!» چنین خانم هایی پس از یک روز کاری نیز موفق می شوند به تناسب اندام برسند. بعد از مدتی شکایت ها شروع می شود: صبح ها قدرتی برای بلند شدن ندارم، در محل کار و در خانه نمی خواهم کاری انجام دهم ... اما اگر انرژی  وجود نداشته باشد نیروها از کجا می آیند. کالری دریافتی؟

در عین حال، هر غذایی به بدن اشباع انرژی نمی دهد. به عنوان مثال، شیرینی ها ("کربوهیدرات های سریع") یا غذاهای کاملا پروتئینی (به عنوان مثال، یک ناهار سالم به شکل سینه مرغ با سبزیجات) در مبارزه با کمبود نیرو و انرژی کمکی نمی کنند. اما غلات ("کربوهیدرات های آهسته") همان چیزی است که شما نیاز دارید. بخشی از گندم سیاه، بلغور، برنج قهوه ای، فرنی ذرت، فرنی جو دوسر - این چیزی است که بدن را برای چندین ساعت شارژ می کند. این یک فعالیت ناگهانی با از دست دادن سریع قدرت نیست، بلکه برعکس، احساس شادی و قدرت عضلانی طولانی مدت است.

 

3. فشار خون پایین + قهوه (!)

فشار خون پایین
وقتی با فشار خون پایین قهوه خوردم...


همه ما عادت داریم به طور فعال با بیماران مبتلا به فشار خون (افرادی که فشار خون بالا دارند) همدردی کنیم: یا به دلیل آب و هوا، فشار آنها بالا می رود یا به دلیل استرس در محل کار. در این مورد، نادیده گرفتن مشکلات بیماران کم فشار خون کاملاً ناعادلانه است، اگرچه به دلایلی معتقدیم که آنها "خوش شانس" هستند. افسوس، هنوز مشخص نیست که چه چیزی خطرناک تر است: فشار بالا یا پایین. از این گذشته ، اگر اعداد روی تونومتر 15-25 امتیاز کمتر از هنجار  120/80 باشد ، بدن چنین "خوش شانس ها" به دلیل کمبود جریان اکسیژن به همه اندام ها و بافت ها استرس شدیدی می گیرد (این دقیقاً دلیل ضعف وحشتناک، بی حالی، بی حسی اندام ها، سرگیجه، بی تفاوتی و غیره).

بنابراین. کسانی که بدنشان مستعد فشار خون پایین است، اغلب سعی می کنند با قهوه قوی "تن" را افزایش دهند و در نهایت آسیب بیشتری به بدن وارد کنند. واقعیت این است که اولاً قهوه مایعات را از بدن خارج می کند و این فقط یک راه موثر برای بیماران مبتلا به فشار خون برای کاهش فشار خون است. در مرحله دوم، در یک نوشیدنی قهوه، علاوه بر کافئین، یک ماده دیگر وجود دارد - آلکالوئید تئوبرومین. تئوبرومین اثر کاهنده فشار قوی روی بدن دارد، زیرا باعث آرامش و گشاد شدن عروق خونی می شود. 

 

بهترین راه برای افزایش فشار در حد معمول، چای سیاه نسبتا شیرین با یک تکه شکلات، کاکائو، یک کاسه سوپ داغ با ادویه جات است. از مکمل‌های غذایی که واقعا کار می‌کنند (و در عین حال قیمت مناسبی بین 1 تا 3 دلار دارند) اول از همه، الوتروکوک و جینسنگ (قرص یا دم کرده) هستند که به صورت دوره‌ای نوشیده می‌شوند و فشار هیپوتونیک را به درستی تثبیت می‌کنند. 

 

4. عادت به استراحت فقط در حالت خوابیده

افسردگی
ما به خاطر افسردگی دراز نمی کشیم، به خاطر دراز کشیدن افسرده می شویم.


آیا تا به حال در افرادی که افسردگی بالینی در آنها تشخیص داده می شود یا مشکوک به آن هستند، متوجه علائمی شده اید؟ اولین علامت افسردگی ناتوانی در بلند شدن از رختخواب است. اگر به شما بگوییم که دقیقاً به این دلیل که از رختخواب بلند نمی شوند افسرده شده اند، چه می شود؟ به هر حال : افسردگی دلیل دروغگویی نیست، دروغ دلیل افسردگی است.

از نظر تکاملی، یک فرد در حالت خوابیده برنامه ریزی شده است که فقط بخوابد، و در حالی که بیدار است - راه برود و فعالیت بدنی انجام دهد (حالت نشستن، همانطور که همه ما می دانیم، غیر طبیعی است و منجر به بیماری های ستون فقرات می شود، به همین دلیل است که همه ما به طرز وحشتناکی مبتلا هستیم. پوکی استخوان بیماری جوانان شده که شغل کم تحرکی دارند). بنابراین، وقتی بیش از یک ساعت در روز به همین شکل نمی‌خوابیم و به بدن دروغ می‌گوییم، بدن ما شروع به بی‌تفاوتی و عدم تمایل به بلند شدن می‌کند، که منجر به ضعف عضلانی، افسردگی، عدم تمایل به انجام هر کاری خارج از حالت دراز کشیدن می‌شود. برای خیلی ها ناراحت کننده است، اما واقعیت دارد. 

 

5. استفاده بی پایان از گوشی هوشمند

گوشی هوشمند
این دلیل خستگی و ضعف ابدی شماست.


پزشکان در ایالات متحده گزارش می دهند که خستگی مغزی که در نتیجه استفاده طولانی مدت از ابزارها رخ می دهد از افزایش تنش ناشی می شود. کاربران دائماً به تلفن‌های هوشمند خود دسترسی دارند و به سختی آن‌ها را در جیب خود می‌گذارند، حتی اگر همه پیام‌ها قبلا خوانده شده باشند و فیدهای شبکه‌های اجتماعی در میان آنها پیمایش شده باشد. این نمی تواند باعث خستگی مغز شود، که قشر آن با گذشت زمان شروع به ضعیف شدن می کند، و فرد شروع به ضعیف شدن می کند، توانایی یادگیری را از دست می دهد، از نوسانات خلقی بی دلیل رنج می برد و در بی تفاوتی فرو می رود و به سمت افسردگی سرازیر می شود.با خستگی مزمن و نشانگان خشم، باید فوراً زمان صفحه نمایش روزانه خود را کاهش دهید.

 

به نظر می رسد که تنش، ناشی از صفحه نمایش های کوچک تلفن های هوشمند ما نیست، که ما باید به سختی به آن نگاه کنیم، همانطور که ممکن است تصور شود، بلکه به دلیل در دسترس بودن آن در همه جا است. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

مکمل غذایی برای سلامتی

در

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

استفاده از مکمل های حاوی مواد معدنی و ویتامین های مختلف، از آن جمله بحث هایی است که هیچ گاه در میان متخصصان تغذیه متوقف نمی شود. بسیاری از این متخصصان بر این باور اند که استفاده از این گونه مکمل ها (مکمل های ویتامین دار یا مکمل های حاوی کلسیم و آهن و ...) به صلاح نیست و بهتر آن است که رژیم غذایی ای که برای فرد در نظر گرفته می شود به گونه ای باشد که او را از مصرف هر گونه مکمل بی نیاز کند. این در حالی است که در سوی دیگر نظراتی مخالف با گروه اول متخصصان عنوان می شود. این نظرات غالباً حاکی از آن است که جای دادن تمامی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای بدن در رژیم غذایی به هیچ عنوان امکان پذیر نیست و اگر افراد برای رساندن این گونه مواد و ترکیبات به بدن خود، تنها به رژیم غذایی شان اکتفا کنند، در نهایت از بخشی از این مواد محروم خواهند شد و بهتر آن است که با استفاده از دارو های مکمل، این کمبود مواد ویتامینی و معدنی را جبران کرد. با تمامی این تفاسیر، اخیرا تحقیقاتی در این خصوص صورت گرفته است که نتایج آن بیشتر گواهی بر ادعای متخصصان تغذیه گروه اول  است؛ یعنی آن هایی که مخالف استفاده از دارو های مکمل برای تأمین ویتامین ها و مواد معدنی هستند. نتایج این تحقیقات حاکی از آن است که بر خلاف باوری که میان عامه مردم شکل گرفته است، قرص های حاوی اُمگا سه، در حقیقت قادر به جلوگیری از اختلالات و نارسایی های قلبی نیستند و این در حالی است که قرص های حاوی ویتامین سی نیز، بیشتر از آن که برای سلامت فرد مفید باشند، با عوارضی که دارند، به فرد آسیب می رسانند. بنا بر این می توان نتیجه گرفت که زمانی که صحبت از داروهای مکمل می شود، نمی توان گفت که همه این دارو ها در نهایت برای سلامت فرد مفید خواهند بود و عوارض ناشی از برخی از این دارو ها را نمی توان نادیده گرفت.

تمامی این مسائل باعث شد تا تحقیقات جامع تری در این خصوص صورت گرفته و با متخصصان تغذیه بسیاری صحبت شود تا آن دسته از قرص های مکملی که برای سلامت فرد اهمیت داشته و می توانند نقش مثبتی ایفا کنند را شناسایی کرده و توضیحات دقیق تری را در خصوص فواید تغذیه ای این گونه قرص ها در اختیار ما قرار دهند. در این مقاله قصد داریم شما را از نتایج این صحبت ها، تحقیقات و در نهایت دارو های مکملی آشنا کنیم که می توانند برای سلامت مفید باشند و عوارض کمتری نسبت به سایر دارو ها دارند. با سیارک همراه باشید.

بیشتر بدانیم:

خواص و نحوه مصرف ویتامین E 

ویتامین هایی برای تقویت فکر و حافظه / بخش اول 

ویتامین هایی برای تقویت حافظه / بخش دوم 

ویتامین دی

متخصصان تغذیه در این خصوص عنوان کرده اند که اگر بخواهیم میان تمامی ویتامین های موجود یکی را به عنوان مهمترین ویتامین انتخاب کنیم، بدون شک آن ویتامین دی خواهد بود. البته تقریباً همه افراد از این مسئله آگاهی دارند که ویتامین دی، زمانی وارد بدن فرد می شود که در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار گیرد و در واقع خورشید مهمترین منبع ویتامین دی بدن به شمار می رود. نکته دیگری که در خصوص ویتامین دی وجود دارد این است که جذب آن از طریق خوردن غذا کاری است بسیار دشوار. هلن باند، متخصص و مشاور تغذیه در این خصوص عنوان کرد: «طبق آمار و اطلاعات منتشر شده توسط مرکز سلامت و تغذیه، تمامی انسان های بالغ (شامل زنان باردار و شیر ده) و کودکانی که بیشتر از یک سال سن دارند، باید روزانه چیزی حدود ده میکرو گرم ویتامین دی به صورت مکمل و با استفاده از دارو های تأیید شده ویتامین در بازار، مصرف کنند. در فصل های پاییز و زمستان که نور کمتری از خورشید در طول روز در اختیارمان است، ویتامین دی کمتری نسبت به فصول دیگر از آن دریافت می کنیم و این نیاز به مکمل بیش از پیش اهمیت پیدا می کند. این نکته را هم باید به خاطر داشت که ویتامین دی، نسبت به سایر ویتامین ها کم یاب تر است و کمتر جذب بدن می شود و به همین خاطر است که باید توجه بیشتری به آن معطوف شود.». او در ادامه صحبت های خود در این خصوص عنوان کرد که افرادی که پوست تیره تری دارند (این افراد ویتامین دی کمتری نسبت به افراد با پوست روشن از نور خورشید دریافت می کنند)، و نیز افرادی که سن شان از شصت و پنج سال گذشته است، باید در تمامی طول سال، میزان بیشتری ویتامین دی از طریق مصرف مکمل های دارویی جذب بدن خود کنند، چرا که این گونه افراد، بسیار بیشتر از دیگران در معرض خطرات و اختلالات ناشی از کمبود ویتامین دی قرار دارند.

 

آهن

آهن از آن دسته مواد معدنی است که بیش از همه باید مورد توجه خانم های جوانی قرار گیرد که در عادات ماهانه خود فشار زیادی را متحمل می شوند. علاوه بر این، افرادی که گیاه خوار هستند و به طور کلی گوشت های قرمز و دیگر گوشت ها را از رژیم غذایی خود حذف کرده اند نیز باید توجه ویژه ای معطوف به این ماده معدنی حیاتی برای بدن کنند، چرا که گوشت یکی از مهمترین منابع حاوی آهن است. اخیراً تحقیقات و بررسی های کاملی در مرکز رژیم غذایی و تغذیه آمریکا شده است و نتایج حاکی از آن است که خانم ها بیش از سایرین در معرض کمبود آهن قرار می گیرند؛ بنا بر نتایج این تحقیقات، نزدیک به بیست و هفت درصد از کل خانم های آمریکایی دچار کمبود آهن هستند. این درصد برای دخترانی که بین یازده تا هجده سال سن دارند، به مراتب بیشتر شده و نتایج این تحقیقات نشان می دهد بالغ بر پنجاه و چهار درصد دختران میان یازده تا هجده سال، از کمبود آهن رنج می برند.

از جمله عوارض و اختلالاتی که به واسطه کمبود این ماده معدنی در بدن حادث می شود، به این موارد می توان اشاره کرد: خستگی، تنگی نفس و رنگ پریدگی و زرد رنگ شدن پوست بدن. یکی دیگر از اختلالات ناشی از کمبود آهن، ضعیف شدن بیش از اندازه سیستم ایمنی بدن است که به مراتب جدی تر از سایر اختلالات است و نتیجه مستقیم فقر شدید آهن است و می تواند به نارسایی های جدی تری بینجامد.

بیشتر بدانیم:

ارتباط کمبود آهن با بی‌خوابی در کودکان 

ویتامین ب 12

این ویتامین هم  از جمله مواردی است که افراد گیاه خوار باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند، چرا که ویتامین ب 12 به طور عمده در گوشت حیوانات (بیشتر گوشت قرمز) یافت می شود و متخصصان تغذیه، گوشت را به عنوان مهمترین ماده خوراکی حاوی این ویتامین برای افراد مختلف، در رژیم غذایی شان لحاظ می کنند. باند در این خصوص عنوان کرد: « ویتامین ب 12، نقش بسیار مهمی در چگونگی کارکرد دستگاه های عصبی و ایمنی بدن دارد و برای ادامه فعالیت های کامل و مثمر ثمر این دو دستگاه، حیاتی است. علاوه بر این، یکی از مهمترین مواردی که به تولید گلبول های قرمز در خون می انجامد، جذب ویتامین ب 12 است و از این لحاظ نیز حائز اهمیت است.». همان گونه که در این مورد و مورد پیشین (آهن) مشاهده کردید، افرادی که گیاه خوار بوده و گوشت (به خصوص گوشت قرمز) در رژیم غذایی شان جایی ندارد، باید توجه ویژه ای به این دو مورد به خصوص داشته باشند و علاوه بر مصرف مکمل، به دنبال آن گیاهانی باشند که تا حدودی این مواد معدنی را در اختیار بدن شان قرار خواهد داد. در غیر این صورت، این افراد ممکن است در بلند مدت دچار اختلالات و نارسایی های جبران ناپذیری شوند.

بیشتر بدانیم:

ویتامین B12 یا کوبالامین چیست؟ 

همه چیز درباره ویتامین B12 

۷ ویتامین مفید برای مو و ناخن 

کلسیم

کلسیم بیشتر در مواد طبیعی مانند لبنیات و آن دسته از سبزیجاتی وجود دارد که بیشتر برگ آن ها به صورت خوراکی مصرف می شوند و به طور معمول خوردن همین مواد خوراکی برای تأمین کلسیم مورد نیاز بدن کافی است، با این وجود، افرادی که از مشکلات مربوط به استخوان رنج می برند (پوکی استخوان و اختلالاتی شبیه به این)، حتماً باید در طول روز علاوه بر مواد خوراکی ای که عنوان شد، مکمل هایی را نیز برای تأمین کلیسم بیشتر مصرف کنند، چرا که هیچ ماده معدنی دیگری به اندازه کلسیم برای سلامت استخوان ها حائز اهمیت و حیاتی نیست.

نکته دیگری که در خصوص کلسیم وجود دارد این است که این ماده معدنی وارد جریان خون می شود و جریان خون، با انتقال کلسیم به اُرگان های مختلف موجود در بدن، از بروز بسیاری از اختلالات جلوگیری کرده و موجبات کارکرد صحیح آن ها را فراهم می کند. به همین خاطر است که کمبود کلسیم موجود در جریان خون، در نهایت می تواند سبب بروز اختلالاتی از قبیل گرفتگی ماهیچه ها شده و در موارد حاد تر حتی به تشنج بینجامد. التبه این اختلالات به واسطه کمبود ویتامین دی نیز قابل رویدادن هستند و علت اصلی آن را تنها پزشک متخصص قادر خواهد بود تشخیص دهد.

بیشتر بدانیم:

چگونه کلسیم و ویتامین D مورد نیاز بدن را کسب کنیم وقتی که لبنیات مصرف نمی کنیم؟ 

ویتامین D

اسید فولیک

ریانُن لامبرت، متخصص تغذیه است و مرکز تغذیه ای در خیابان هارلی کالیفرنیا دارد و در خصوص اسید فولیک عنوان کرده است که این ماده معدنی از آن مواردی است که زنان در دوران بارداری خود باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند. او در ادامه صحبت های خود در این خصوص عنوان کرد: «زمانی که زنان تصمیم می گیرند وارد دوران بارداری خود شوند، کمی پیش از آن، باید شروع به مصرف آن دسته از مکمل های اسید فولیکی کنند که دارای تأییدیه های سازمان بهداشت هستند. زمانی که وارد هفته دوازدهم از بارداری خود می شوند، مصرف این مکمل های حاوی اسید فولیک، به مراتب اهمیت بیشتری پیدا می کند.». اهمیت اسید فولیک در این دوران به این خاطر است که مصرف آن باعث می شود از اختلالات مربوط به ستون فقرات جنین پیشگیری شود. اختلالاتی چون مهره شکاف آشکار (به انگلیسی spina bifida،‌  مهره ‌شکافی که از روی سطح خارجی بدن قابل تشخیص است و شامل همۀ انواع مهره‌ شکاف ‌های کیسه‌ ای و شمار اندکی از انواع مهره‌ شکاف ‌های پنهان نیز می شود)، که در اثر کمبود اسید فولیک در بدن مادر، در جنین شکل می گیرد. این اختلال زمانی رخ می دهد که ستون فقرات جنین، در رحم مادر، آن گونه که باید شکل نگرفته و کامل نیست و همین مسئله باعث می شود میان مهره های ستون فقرات جنین، فاصله هایی به وجود بیاید.

ویتامین  آ و ویتامین سی

ویتامین های آ و سی البته از آن مواردی هستند که به طور گسترده ای در مواد غذایی قابل دسترسی می باشند و به همین خاطر است که متخصصان تغذیه، بیشتر توصیه می کنند به جای استفاده از مکمل های گوناگون حاوی این دو ویتامین، کافی است همان مواد غذایی حاوی این ویتامین ها را در رژیم و برنامه غذایی خود جای دهیم. هویج و  سیب زمینی شیرین (و البته مواد خوراکی دیگری نیز هستند) دو منبع بسیار غنی از ویتامین آ به شمار می روند و ویتامین سی را نیز می توان در میزان های بالایی در کیوی و فلفل قرمز یافت. البته یک فرد بالغ مشکلی با جای دادن این گونه مواد خوراکی در رژیم غذایی خود نخواهد داشت، اما زمانی که صحبت از کودکان می شود، مسئله کمی متفاوت می شود، چرا که هر کودکی حاضر به خوردن این گونه خوراکی ها نمی شود، به خصوص زمانی که سن کودک پایین باشد. باند در این خصوص عنوان کرد: «مرکز تخصصی تغذیه و سلامت طی بیانیه ای عنوان کرده است که تمامی کودکان بین شش ماه تا پنج سالی که روزانه کمتر از پانصد میلی گرم از قطره های به خصوصی که برای کودکان این سن و سال (قطره های حاوی ویتامین) تعبیه شده است، استفاده می کنند، والدین این کودکان ملزم هستند به طور جداگانه قطره هایی از ویتامین های آ، سی و دی فراهم کرده و در اختیار کودک خود قرار دهند.».

بیشتر بدانیم:

مواد غذایی دارای ویتامین سی C بالا 

ویتامین A چیست و چه خواصی دارد؟ 

این مسئله زمانی که در حال آموزش دادن این مسئله به کودک هستید که صرف نظر از طعم مواد خوراکی، برخی از آن ها باید به طور روزانه در رژیم غذایی جای داشته باشند، چرا که حاوی مواد معدنی و ویتامین های لازم و حیاتی برای بدن هستند، اهمیت بیشتری پیدا می کند، به خصوص اگر کودکان به اصطلاح بد غذا بوده و حاضر به خوردن هر گونه غذا و ماده خوراکی ای نباشند. باند در ادامه صحبت های خود در این خصوص اضافه کرد: «استفاده از مکمل های این چنینی (قطره های حاوی ویتامین که مخصوص کودکان است)، سبب می شود از بروز اختلالات ناشی از کمبود ویتامین در کودکان پیشگیری شود و در نهایت روند رشد آن ها، مسیر عادی و سالم خود را طی کرده و کودک در آینده مشکلی از لحاظ سلامتی خود نداشته باشد.».

نظرات

در ادامه بخوانید...

چه محصولاتی باعث ریزش مو و طاسی می شود

در
چه غذا هایی باعث ریزش مو و طاسی می شود
پزشکان انگلیس گفتند برخی از محصولات آشنا می توانند ریزش مو را تحریک کنند. غذا همچنین روی ظاهر شدن زودرس مو های خاکستری تأثیر می گذارد.
به گفته آنها ، مقدار اضافی ویتامین C به همراه کمبود کلسیم ، فیبر و امگا 3 باعث ریطش مو ، ظاهر شدن زودرس مو های خاکستری و طاسی در نقاطی از سر می شود. برای جلوگیری از این امر ، غذاهایی که سرشار از ویتامین های A و E هستند باید در رژیم غذایی گنجانده شوند.
 
استفاده بیش از حد از نارنگی و کالباس می توانند باعث پیری مو شوند.همانطور که کارشناسان خاطرنشان کردند ، شیر پاستوریزه باعث تحریک، بروز عفونت و ریزش مو می شود. علاوه بر این ، سبوم بیشتری تولید می کند ، که به نفع مو نیز نیست.
همچنین نوشابه های گازدار ، سیر ، پسته و نارگیل نیز می توانند ریزش مو را ایجاد کنند.
 
اعتقاد بر این است که سبزیجات سبز تیره ، ماهی آزاد ، حبوبات ، آجیل ، مرغ و غذاهای دریایی برای داشتن موهای سالم مفید هستند.
 
روانشناسان خاطرنشان می کنند که ریزش و زوال مو (شکنندگی ، رنگ کسل کننده و بی حالت) باعث می شود فرد با از دست دادن جذابیت ارتباط برقرار نکند و این منجر به استرس و افسردگی می شود.
 
پیش از این گزارش شده بود که طاسی و موهای خاکستری در مردان جوانتر از 40 سال ممکن است نشان دهنده مستعد بودن به ابتلا بیماری های قلبی باشد. برخی از پزشکان می گویند این یک نشانه دقیق تر از مشکلات قریب الوقوع سیستم قلبی عروقی از چاقی است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

یازده هشدار جدی برای عود افسردگی

در

افسردگی ماژور (عمده) یک اختلال مزمن می‌باشد
برخی از افراد مبتلا به افسردگی ماژور تنها یک بار در زندگی خود علائم این افسردگی را تجربه می‌کنند. در افراد دیگر چندین بار عود می‌کند و آن را تجربه می‌کنند. زمانی که درمان شد، به منظور درنظر داشتن علائم عود آن، توجه به احساسات مهم خواهد بود. استفاده از راهنمایی‌ها و عکس‌العمل فوری به علائم هشداردهنده امکان دارد به پیشگیری از بازگشت کامل افسردگی ماژور کمک نماید.


1-حالت افسردگی
چگونه می‌توانید افسردگی را از غمگینی ساده تشخیص دهید؟ اگر بخاطر رویداد خاصی از جمله، از دست دادن کار یا از هم گسیختن رابطه‌ چنین حسی دارید، این می‌تواند نرمال و موقت باشد. اگر هر روز به مدت بیش از دو هفته احساس غمگینی، ناامیدی، حالت گریه، یا «تهی‌بودن» دارید و دیگر جوانب زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده، امکان دارد افسردگی بالینی باشد.


2-توقف برنامه‌ها، صرف نظر کردن از کارهای اجتماعی
آیا دوست ندارید به بیرون از خانه بروید؟ آیا در برقراری گفتگو زیاد تقلا می‌کنید؟ وقتی اعضایی از خانواده سعی در بیدار کردن شما از خواب دارند، شما سعی دارید در رختخواب بمانید؟ حفظ شبکه اجتماعی قوی مهم می‌باشد. فقدان لذت بردن از این فعالیت‌ها می‌تواند نشان‌دهنده احساس افسردگی باشد. می‌تواند موجب الحاق شما به گروهی از افرادی باشد که علت این رفتار شما را درک می‌کنند.


3-تغییر در عادات خواب شما از جمله بی‌خوابی

مشکل بهم خوردن خواب یا خواب آلودگی- می‌تواند نشانه افسردگی باشد. نشانه‌های دیگری نیز وجود دارند که ظهور یا وخیم‌تر شدن آنها نیز می‌تواند نشاندهنده افسردگی باشد از جمله خستگی. اگر شما مرتبا بی‌خوابی دارید یا بقدری زیاد می‌خوابید که نمی‌خواهید از رختخواب بیرون بیایید، با دکتر خود مشورت نمائید. اگر مشکلات خوابی شما نشانه‌ی عود افسردگی را دارد، دارو و گفتار درمانی می‌تواند به شما کمک نماید.


4-زودرنجی
در صورتی که اخیرا احساس می‌کنید، کنترل استرس‌های روزانه برایتان سخت شده است، چیزهای کوچک شما را می‌رنجاند، مداوما با دوستان و خانواده خود مشاجره دارید، چیزی را که قبلا به راحتی با آن برخورد می‌کردید هم اکنون در برابر آن شدیدا طغیان می‌کنید؛ در این حالت افسردگی خودش را به شکل زودرنجی و عصبانیت نشان داده است. گاهی‌اوقات، بهنگام افسردگی شدید، مردان بیش از زنان رفتاری زودرنجانه دارند.


5-از دست دادن میل جنسی و تمایلات دیگر
این یکی از شایع‌ترین علایم افسردگی می‌باشد. فعالیت‌هایی را که قبلا از آنها لذت می‌بردید هم‌اکنون ممکن است تحمیلی باشد. اگر در گذشته افسردگی داشته و احساسات خود را نسبت به همسر یا فرزندان از دست داده یا علاقه بر شغل، سرگرمی‌ها، یا دیگر فعالیت های مورد علاقه‌ را به مدت بیش از دو هفته از دست داده اید، آیا این می‌تواند دوباره عود کند؟ از دکتر کمک بگیرید. علائم تکرار در ظرف یکسال، شما را در معرض عود افسردگی قرار خواهد داد.

6-احساس بی‌ارزشی
احساس خودبیزاری و گناهکاری که قبلا داشته‌اید، ممکن است دوباره بازگردد. یا اینکه امکان دارد، قادر به «توقف» انتقاد از خود نباشید، و به شکست خود فکر کنید. امکان دارد خود را مسئول رویدادهایی بدانید که خارج از کنترل شما بوده است. روان درمانی ممکن است به شما در مورد عزت نفس پایین کمک کرده و یاد دهد که روی نقاط قوت خود تاکید داشته باشید. اگر افسرده هستید و اقدام به خودکشی نمائید احتمالا در معرض خطر بالاتری از عود افسردگی خواهید بود.


7-درد و رنج‌های شدید
آیا پشتتان درد می‌کند در حالی که کاری انجام نداده‌اید که پشتتان خسته شود؟ سردرد و دل درد شدید دارید؟ در قسمت قفسه سینه، پاها یا بازوها درد شدیدی دارید؟ شما نمی‌توانید درد فیزیکی را بعنوان نشانه‌ای از افسردگی ببینید، اما افسردگی می‌تواند علت درد فیزیکی هم باشد. در صورتی که درد و رنجی دارید که با درمان خوب نمی‌شود، از دکتر بپرسید که آیا افسردگی امکان دارد موجب ایجاد چنین شرایطی شده باشد یا نه..(سیارک)


8-افزایش یا کاهش ناگهانی وزن
بسیاری از افرادی که افسرده هستند علاقه‌شان نسبت به غذا و غذا خوردن کم می‌شود. ممکن است غذاخوردن را فراموش کنند یا حتی بالاجبار غذا بخورند. برخی دیگر وقتی افسرده هستند پرخوری می‌کنند. در صورتی که افسرده هستید و تغییر شدیدی در اشتهای خود می‌بینید، یا بدون تغییر در رژیم غذایی خود یا بدون ورزش، وزن تان افزایش یا کاهش یافته؛ این امکان دارد نشانه عود افسردگی باشد.


9-خستگی
آیا سراسر روز خسته هستید؟ افسردگی می‌تواند سبب احساس خستگی زیاد یا تضعیف شما در انجام کارها گردد. فعالیت‌های روزانه از جمله لباس پوشیدن و ظرف شستن به نظر فشاراور یا طاقت‌فرسا می‌رسد. غذا نخوردن یا داشتن رژیم غذایی ناسالم می‌تواند موجب خستگی‌ شود. تغذیه، ورزش و خواب خوب می‌تواند به مبارزه شما در این راستا کمک کند.


10-کاهش قدرت تفکر
گاهی اوقات افراد احساس می‌کنند که در دوران افسردگی‌ قدرت تفکرشان کم شده است. امکان دارد به راحتی حواس پرت شده یا تمرکز حواس برایتان سخت گردد. امکان دارد به طور ناگهانی به خاطر سپردن چیزها برایتان سخت گردد. احتمال دارد در تصمیم‌گیری برای حل مشکلات کاری دچار مشکل شوید (از اینکه صبح چه چیزی بپوشید گرفته تا مشکلات اساسی). شروع ناگهانی علائم یک هشدار از عود افسردگی است.


11-فکر کردن به خودکشی
فکر خودکشی یک هشدار جدی است و می‌تواند نشانه‌ای از افسردگی شدید و خطر عود افسردگی باشد. برخی از افراد مرتبا به خودکشی فکر می‌کنند. امکان دارد دیگران به خودکشی یا چگونگی آسیب رساندن به خود فکر کنند. به خصوص افرادی که احساس نا امیدی می‌کنند و تمایل خود را نسبت به فعالیت‌های مورد علاقه‌شان از دست داده‌اند. اگر خودتان یا فرد دیگری را می‌شناسید که چنین افکار یا سخنانی درباره خودکشی دارند، فورا از دکتر یا روانپزشک برای درمان افسردگی کمک بگیرید.
افراد تجربه‌های متفاوتی از افسردگی دارند. اگر شما هریک از علائم یا نشانه‌های هشداردهنده را که شما را نگران کرده دارید، با دکتر یا یک روانپزشک مشورت کنید. احتمالا جهت جلوگیری از عود افسردگی‌ تراپی را توصیه کنند یا داروهایتان را افزایش دهند. برای کاهش استرس تدابیری را در نظر گیرید. در صورت امکان فعالیت‌هایی که به شما حس خوبی در طول روز می‌دهند را به برنامه‌ اضافه کنید. با سه یا بیشتر از سه بار وقوع افسردگی، امکان نیاز به درمان طولانی مدت وجود دارد.(سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

ویتامین ها و مواد مغذی لازم برای سلامت مو

در

زیبایی از درون  انسان نشات می گیرد، اگرچه روش ها و کار طراحان مد بسیار خوب است، ولی یک رژیم سالم سرشار از مواد مغذی ، کلید اصلی پرورش سری با موهای زیباست.دو کاشناس متخصص برتر پوست و متخصص تغذیه بهترین غذاها را برای سلامتی مو توصیه می کنند:(سیارک)

پروبیوتیک

مزیت : محکم شدن مو ، شکنندگی کمتر

سلامتی مو و در کل سلامتی شما ارتباط زیادی به گوارش دارد. بنابراین بالا بردن پروبیوتیک در شما یک عامل مهم است. طبق گفته ی اسنایدر " فولیکول مو مواد مغذی را جذب می کند و اگر بدنتان مسدود باشد [گوارش خوبی نداشته باشد ] ، مانع این کار می شود" .

روش عملکرد آن :  طبق گفته ی اسنایدر ، پروبیوتیک ، شکلی از باکتری زنده است که بخش اصلی جهان طبیعی است و برای زندگی ما ، نقش حیاتی دارد. آنها به رشد باکتری های خوب در بدن کمک می کنند در حالی که از رشد میکروارکانیسم های مضر جلوگیری می کنند. این کار اثر زیادی روی گوارش و جذب مواد مغذی شما دارد.

مواد خوراکی : کارشناسان با اطمینان می گویند که با یک مکمل پروبیوتیک مثل پروبیوتیک های دیتاکس زیبایی اسنایدر کیمبرلی ، می توان به گوارش کمک کرد. "SBO ها [ارگانیسم هایی با پایه ی خاک ] در این محصول نه تنها به حذف باکتری های مضر کمک می کنند بلکه راه را برای رشد باکتری های مفید باز می کنند" . اگر مکملی مورد  سلیقه ی شما قرار نباشد ، غذاهایی مثل ماست ، کفیر ، میسو ، تمپه یا خمیر ترش   را در رژیم خود بگنجانید که سرشار از پروبیوتیک هستند.

پروتئين


مزیت: رشد مو


ابتدا خبر بد: هیچ غذایی نیست که با خوردن آن رشد موهای شما سریع تر شود. فوسکو توضیح می دهد که "نرخ رشد مو با بسیاری از عوامل از جمله سن، وضعیت هورمونی، ژنتیک، بیماری و تغذیه تعیین می شود". خبر خوب؟ مواد مغذی مهمی وجود دارد که برای حفظ رشد سالم موهای شما لازم است و پروتئین سنگ بنای مهم سلامت موهای است.
چگونه کار می کند: پروتئین یک جزء ساختاری مو است. او می گوید "پروتئین باعث می شود تا 90 درصد از فیبر مو ساخته شده و در فولیکول مو شروع به کار کند". و این برای رشد مو ضروری است. حتی اگر هیچ چیزی نیست که بتواند به روند(فرایند رشد) سرعت ببخشد ، اما چیزهایی وجود دارد که شما می توانید انجام دهید تا سرعت آن کم شود ، و مصرف ناکافی پروتئین یکی از آنها است." هنگامی که شما پروتئین می خورید، بدن آن را به اسیدهای آمینه تجزیه می کند که برای سلامت مو ضروری است. بدون پروتئین کافی در رژیم غذایی ، شما ممکن است ضیف بودن مو، شکنندگی مو، شکستگی مو، و ریختن مو را تجربه کنید.
چه کاری انجام دهید: یک صفحه از یک کتاب آشپزی قدیمی(Paleo) را داشته باشید. گنجاندن پروتئین به وعده های غذایی به صورت روزانه ا آسان است. سعی کنید از مواد غذایی مانند تخم مرغ، گوشت بدون چربی، عدس، لوبیا و پنیر استفاده کنید. برای دیدن بهبودی دو هفته منتظر بمانید و برای حداکثر بهرمندی حداقل سه ماه آن را رعایت کنید.(سیارک)

 


اسیدهای چرب امگا 3


مزیت: پوست سر سالم


پوست سر شما یک فرمت از پوست صورت شماست اما از نظر تراکم تعداد فولیکول های مو و غدد چربی متفاوت است. شایع ترین شکایتی که اکثر مردم از پوست سردارند شوره سر و یا پوسته پوسته شدن است. فوسکو می گوید "خوردن غذاهای چرب که حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند یک مکمل عالی برای سلامتی پوست سر و مو به ویژه برای افرادی که از درمان های دیگر مانند رنگ مو استفاده می کنند".
چگونه کار می کند: یک پوست سر سالم برای موهای ضخیم، لوکس لازم است و اسیدهای چرب ضروری به تغذیه پوست سر شما کمک خواهند کرد. به علاوه، کیفیت چربی سطوح روغن بر روی پوست سر شما را متعادل نگه می دارد و از خشکی آن جلوگیری می کند.
چه کاری انجام دهید: دنبال غذاهایی بگردید که امگا 3 خود را به رخ می کشند مانند ماهی تن و ماهی آزاد، و یا تخم چیا، بذر کتان، گردو، سبزیجات تیره، و یا شیر شاهدانه به سالاد روزانه اضافه کنید. شما شروع به دیدن بهبودی پس ازگذشت دو هفته می کنید. نیاز به نتایج فوری؟ از شامپو و خنک کننده هایی محتوی Pyrithione روی استفاده نمایید. فوسکو اظهار می دارد که " این یک مرطوب کننده و درمان برای پوست سراست و به طور موثر رشد بیش از حد مخمر که باعث شوره سرمی شود را کنترل می کند". امتحان کنید: شامپو و کاندیشنر پاک کننده ی کامل پوست سر ، که حاوی روی پریتیون است اما ، احساس، و یا بوی آزمایشگاهی آن مانند برخی از فرمولاسیون های ضد شوره سر به نظر نمی آید.

 

آب 


مزیت: کنترل بیشتر،وز شدن کمتر


این جای تعجب نیست که آب بدن و موهای شما را از داخل به خارج آبرسانی می کند. اسنایدر توضیح می دهد "از آنجا که بدن شما نخست از اندام ها و بافت های حیاتی خو د مراقبت می کند ، با مصرف محدود آب ، موهای شما می تواند به مراتب زودتر از بقیه بدن شما دچار کم آبی شوند". "آب همچنین به دفع سموم از بدن کمک می کند که می تواند از رشد سالم موهای شما جلوگیری کنند."
چگونه کار می کند: درست مثل زمانی که ماهیچه های شما در طول تمرین دچار کم آبی هستند و به درستی نمی توانند کالری بسوزانند ، موهای شما نیز بدون هیدراتاسیون(آب) نمی توانند ضخیم و سالم رشد کنند. اسنایدر می گوید: "کمبود آب نیز می تواند به مسائل پوست سر مانند شوره سر منجر شود، و می تواند رشد مو را کند کند زیرا رطوبت به اندازه کافی در ریشه مو که به رشد سالم موهای جدید اجازه می دهد، وجود ندارد".
چه کاری انجام دهید: نوشیدن آب بیشتر! به همین سادگی. اسنایدر پیشنهاد می دهد که ازخوردن قهوه صبحانه بگذرید و روز خود را با آب گرم و لیمو شروع کنید. او می گوید "این یک تزریق در هیدراتاسیون(آب رسانی)است که بعد از ساعتها آب نخوردن در طول شب است". شما همچنین می توانید مصرف آب خود را به شکل قابل ملاحظه ای با خوردن میوه ها و سبزیجات آبکی مانند هندوانه، خیار، گوجه فرنگی، کرفس افزایش دهد. هر چیز کمی نیز کمک می کند. (هر چه که خوار آید روزی به کار آید).(سیارک)

ویتامین B کمپلکس 


مزیت: سلامت مو


بیوتین (ویتامین B8 و B12) به طور گسترده ای برای حفظ موهای سالم شناخته شده است، اما بیوتین تنها ویتامینی نیست که از رشد مو پشتیبانی می کند. همه انواع ویتامین های B با میزبانی مواد مغذی دیگر که فولیکول مو را در سطح سلولی پشتیبانی می کنند،مهم هستند.
چگونه کار می کند: ویتامین B کمپلکس شامل تمام ویتامین های گروه B است. خوردن همه آنها را در یک باربه آنها اجازه می دهد تا با همکاری همدیگر کارکنند و این به بهتر کار کارکردن سایر مواد مغذی مصرفی (مانند پروتئین ها و چربی) کمک خواهد کرد. فوسکو می گوید: "ویتامین های گروه B برای کمک به سوخت و ساز بدن چربی و پروتئین برای موهای خوب و براق هم عامل(کوفاکتور) هستند. آنها ذاتا ساختار محصولاتی که شما برای موهای سالم و عملکرد غدد چربی سالم نیاز دارید، را می سازند." به عبارت دیگر، چربی ها و پروتئین هنوز هم موهای شما را تغذیه می کنند، اما ویتامین های پیچیده B آن را موثر تر خواهند کرد.
چه کاری انجام دهیم: فوسکو می گوید: ساده ترین راه برای دریافت تمام ویتامین های B ، یک مکمل ویتامین B کمپلکس است. این راه سریعتر، آسان تر، و گاهی اوقات موثر تر از ترکیب کردن آنها با رژیم غذایی است به این دلیل که شما لازم نیست غذایی آماده ، پخت و یا منجمد کنید. اما اگر شما نمی توانید یا نمی خواهید ازیک مکمل استفاده کنید، مقدار زیادی از سبزیجات برگ سبز، سخت پوستان، و پنیر به وعده های غذایی خود برای دریافت یک دوز سالم از تمام ویتامین های B اضافه کنید.

ترجمه توسط itrans.ir

نظر شما در مورد این پست چیست؟با ما به اشتراک بگذارید...

نظرات

در ادامه بخوانید...

مکمل ها می توانند داروهای ضد افسردگی را اثربخش تر نمایند؟

در

مطالعات اخیر نشان می دهند که مکمل ها به SSRIs جهت درمان افسردگی کمک می نمایند.(سیارک)

برای چندین سال، محققین به دنبال بهترین درمان برای چندین میلیون انسان افسرده بودند.درمان؟دارو؟درمان و دارو؟ تقریبا 12 درصد زنان داروی ضد افسردگی مصرف می نمایند، و در اکثر آن ها به صورت بالینی افسردگی تشخیص داده نشده است.با مصرف سرسام آور 400 درصدی داروی ضد افسردگی از دهه 1990، محققین بیشتر نگران استفاده مناسب داروها، و همچنین نحوه ارتباط این داروها با دیگر مکمل ها، مواد غذایی و نسخه ها بوده اند.

 

(آیا شما نیاز به مکمل فیبر دارید؟پاسخ اینجاست.)مسلما شایع ترین داروی ضد افسردگی مورد استفاده مهار کننده های جذبی سروتونین یا SSRIs می باشد.این داروها معمولا اولین سطح دفاعی در برابر مسائل سلامت روانی از قبیل افسردگی و اضطراب هستند.همچنین ممکن است برای مسائلی از قبیل بی خوابی و PMS نیز تجویز بشوند.SSRIs بیشتر شبیه به آنچه که از نامش پیداست وارد عمل می شود:آن ها به محض اینکه آزاد می شوند مانع باز جذب سرتونین شده، خلق و خوی طبیعی بدن را بالا می برند.همین امر سطح سرتونین را در بدن افزایش می دهد.سرتونین بیشتر= خلق و خوی بهتر.

 

پزشکان از افرادی که SSRIs مصرف می نمایند می خواهند که در خصوص ترکیب این داروها با مکمل های گیاهی و الکل از قبیل مخمر سنت جان هوشیار باشند، زیرا ترکیب این داروها می تواند برخی عوارض منفی داشته باشد.اما، بر عکس،تحقیق دیگر نشان می دهد که برخی مکمل ها ممکن است نقش SSRIs را ارتقاء بدهند.یک مطالعه از دانشگاه ملبورن گزارش می دهد که مکمل های اسید فولیک، امگا 3، ویتامین D، و آدنوزیل متیونین در واقع اثربخشی داروهای ضد افسردگی را به حداکثر می رسانند.

 

آن ها همچنین به همان تاثیرات بالقوه از جانب کراتین، روی، ویتامین C، و تریپتوفان اشاره نمودند، اما افزودند که تحقیق بیشتری جهت تائید یک اتصال مورد نیاز است.بنابراین چرا ترکیبات خاص مکمل-دارو بسیار اثربخش هستند، در حالی که دیگر موارد در واقع بسیار خطرناک می توانند باشند؟یک نظریه در خصوص نحوه ارتباط مکمل ها با سطوح سروتونین می باشد.به عنوان مثال، SAMe، فرم ترکیبی یک ترکیب طبیعی در بدن، منجر به افزایش عملکرد سروتونین شده، مقدار بیشتری را آزاد می سازد.

 

و بسیار شبیه به SSRIs، امگا 3 به کنترل جذب سروتونین می پردازد، بدین معنی که به شما در حفظ سطوح بالاتر سروتونین در بدن کمک می نمایند.یک ایده دوم نشان می دهد که افرادی که از افسردگی رنج می برند در بدن های خود التهاب را افزایش داده اند، و از آنجایی که SAMe و امگا 3 دارای خواص ضد التهابی هستند، می توانند علائم افسردگی را با کاهش این التهاب کاهش بدهند.(خلق و خوی در نوسان شما بیشتر مرتبط با چیزی است که شما می خورید.آیا رژیم غذایی شما را عصبانی می نماید؟)

 

علاوه بر این، مکمل سازی با اسیدهای آمینه از قبیل کراتین و تریپتوفان ممکن است به بدن شما در تولید سروتونین بیشتر کمک می نماید زیرا اسیدهای آمینه پیش ساز تمامی پروتئین هایی هستند که مواد شیمایی عصبی، از جمله سروتونین را می سازند.دلیل مشابه استدلال می نماید که ویتامین های B، C و D همچنین ممکن است به نفع افرادی باشد که از افسردگی رنج می برند، در حالی که ویتامین ها در کمک به تولید سروتونین مهم هستند.

 

در حالی که صرف نظر از خرید یک بطری اسید فولیک، امگا 3،ویتامین D، یا SAMe  تا حدودی نابهنگام است،تحقیق مرتبط با ترکیب این مکمل ها با SSRIs دلگرم کننده می باشد.قبل از آغاز هرگونه رژیم مکمل، با پزشک مشورت نمائید، در حالی که تداخلات دارویی، اثربخشی و دوز باید مدنظر قرار بگیرند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

جدول کلسیم مصرفی توصیه شده در روز بر اساس سن

در

کلسیم : منبع ناکافی کلسیم در طول عمر به توسعه پوکی استخوان کمک می کند. مطالعات منتشر شده زیادی نشان می دهند که کلسیم مصرفی پایین در تغذیه به نظر می رسد که در ارتباط با حجم استخوان کم، از دست رفتن سریع استخوان و نرخ بالای شکستگی باشد. بررسی های تغذیه ملی نشان می دهد که بیشتر افراد کمتر از نصف مقدار کلسیم توصیه شده برای ساخت و سالم نگهداری استخوان ها مصرف می کنند.

منبع غذایی کلسیم شامل محصولات لبنی کم چرب، مانند شیر، ماست، پنیر، و بستنی؛ سبزیجات علفی سبز تیره مانند بروکلی، کلم سبز، نوعی کلم چینی و اسفناج؛ ساردین ها و سالمون های استخوانی؛ توفو؛ بادام ها؛ و غذاهای غنی شده با کلسیم مانند آبمیوه پرتقال، غلات و نان ها هستند.

بسته به اینکه شما روزانه چه مقدار کلسیم از غذا دریافت می کنید، شما ممکن است نیاز به مصرف مکمل کلسیم داشته باشید. نیاز به کلسیم در طول عمر یک شخص تغییر می کند. نیاز بدن به کلسیم در طول کودکی و نوجوانی، زمانی که اسکلت به سرعت در حال رشد است و در طول بارداری و شیردهی، بیشتر است.

زنان یائسه و مردان مسن تر نیز نیاز به مصرف کلسیم بیشتری دارند. همچنین با افزایش سن بدن شما در جذب کلسیم و دیگر مواد مغذی کم کاراییتر می شود. بزرگسالان مسن تر نیز بیشتر تمایل به داشتن مشکلات پزشکی مزمن و استفاده از داروهایی دارند که ممکن است جذب کلسیم را مختل کند.

کلسیم مصرفی توصیه شده

گروه رده سنی

میلی گرم/روز

منبع : هیئت غذا و تغذیه، موسسه پزشکی، آکادمی ملی علوم، 2010

نوزاد 0 تا 6 ماه

200

نوزاد 6 تا 12 ماه

260

1 تا 3 ساله

700

4 تا 8 ساله

1000

9 تا 13 ساله

1300

14 تا 18 ساله

1300

19 تا 30 ساله

1000

31 تا 50 ساله

1000

51 تا 70 ساله – مرد

1000

51 تا 70 ساله – زن

1200

70 ساله

1200

14 تا 18 ساله، باردار/شیرده

1300

19 تا 50 ساله، باردار/شیرده

1000

ویتامین دی: ویتامین دی نقش مهمی در جذب کلسیم و سلامت استخوان بازی می کند. منابع غذایی ویتامین دی شامل زرده تخم مرغ، ماهی آب شور و جگر است. بسیاری از افراد ویتامین دی کافی به طور طبیعی به دست می آورند؛ با این حال، مطالعان نشان می دهد که تولید ویتامین دی در افراد مسن، در افرادی که خانه نشین هستند و در کل برای همه در طول زمستان کاهش می یابد. بزرگسالان باید روزانه تا 70 سالگی ویتامین دی مصرفیشان 600IU (واحد بین المللی) باشد. مردان و زنان بالای 70 سال باید مصرف روزانه را به 800IU افزایش دهند. (سیارک)

- علائم پوکی استخوان

- راه های تشخیص پوکی استخوان

- راه های درمان پوکی استخوان

یشگیری از سقوط در مردان و زنان مبتلا به پوکی استخوان

داروهایی که باعث از دست رفتن استخوان می شوند

 - بررسی اجمالی پوکی استخوان ارثی 

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱I came, I read this article, I codnqereu.

در ادامه بخوانید...