مشکلات پوستی ظاهرا بی ضرر که می تواند نشانه ای از دیابت باشد

در

دست
به گفته متخصصان پوست آلمان ، تغییرات ظاهراً بی ضرر روی پوست می تواند نشانه ای از بیماری های خطرناک باشد. به عنوان مثال ، قرمزی و تحریک می تواند نشان دهنده مشکلات اندام های داخلی باشد. اگزما می تواند نشان دهنده مشکلات دستگاه گوارش ، اختلالات متابولیکی ، دیابت و سرطان باشد.

 

خارش نیز به همین شکل ظاهر نمی شود. این علامت واضح دیابت شیرین است ، معمولاً با آن پاها ، بالهای بینی و خارش سر وجود دارد. یکی دیگر از علائم قابل توجه این است که اگر خارش و ساییدگی فرد برای مدت طولانی بهبود نیابد. این تقریباً همیشه نشان دهنده قند بالا است.

 

در مورد آکنه ، پزشکان با اصطلاح به سمت التهاب هدایت می شوند. به عنوان مثال ، اگر بثورات غالباً در پیشانی و شقیقه ها ظاهر شوند ، ممکن است مشکل در ناحیه دستگاه گوارش باشد. جوش های دقیقاً بالای پل بینی بیانگر وجود مشکلات کبدی است. بثورات روی بالهای بینی که از روی پل بینی امتداد می یابد گواه سوء عملکرد سیستم قلبی عروقی است. برای هر نوع التهاب و بثورات ، چربی و قند تصفیه شده باید از رژیم غذایی حذف شود ، و برعکس ، فیبر باید اضافه شود

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا باکتری تنها در برخی از افراد سبب آکنه می شود

در

به گزارش (سیارک)  محققان فکر می کنند ، آنها در نهایت دریافته اند ، چرا باکتری تنها در برخی از افراد سبب آکنه می شود.و چگونه می توان مانع از آن شد.

و چطور می شود جلوی آن را گرفت.

با وجود اینکه 80 درصد ما در زندگی با کابوس جوش و اکنه مواجه خواهیم شد، دانشمندان هنوز دقیقا متوجه نشده اند دلیل بروز و خیلی مهمتر نحوه جلوگیری از جوش و اکنه و درمان آکنه چیست.

اما شاید بالاخره مطالعه اخیر متوجه شود چرا باکتری پوستی باعث جوش و آکنه در بعضی افراد می شود و در بعضی دیگر نمی شود و این کشف شاید بتواند راه های جدیدی برای درمان جوش و اکنه در کمتر از دو سال پیش روی ما بگذارد. (سیارک

هم اکنون پزشکان آکنه های شدید را با آنتی بیوتیک ها، تنظیم کنندگان هورمون (مانند قرص های ضد بارداری ) و ایزورتینوین (شناخته شده به عنوان روکوتانه ) درمان می کنند.

همه این درمان ها با عوارض (بعضی شدیدتر از بعضی دیگر) همراه می شوند و بدتر از همه، بیشتر انها رهایی طولانی مدت از این مشکل را نتیجه نمی دهند و گاهی اصلا هیچکدام کارایی ندارد.

سالهای زیادی از وقتی که درمان های جدید ارائه شده می گذرد پس رویکرد تازه ای برای این شرایط لازم است.

مطالعه جدید روی این موضوع تمرکز کرده که تقریبا تمام پوست ما با باکتریها پوشش داده شده و این لایه همیشگی اولین لازم دفاعی در برابر جرم های مهاجم است.

با وجود پوشش همیشگی باکتری، خیلی مردم در رهایی از این موضوع مشکل دارند.

ریچارد گالو محقق ارشد از دانشگاه کالیفرنیای سن دیئگو به مدیکال اکس پرس گفت "پازل بزرگی است که چرا باید این باکتریها را باید روی صورتمان تحمل کنیم. معمولا به راحتی با آنها کنار می آییم. اما گاهی این کنارآمدن می شکند و تبدیل به مرض می شود".

برای اولین بار این گروه فکر می کند متوجه شده که دلیل بروز این اتفاق چیست.

گالو و همکارانش نشان دادند معمولا یک باکتری بی ضرر که روی پوست ما زندگی می کند باعث تاول می شود و وقتی خود را در جایی بدون هوا و روغنی مانند فولیکول های مو زندانی می بیند بیرون می زند.

اما فولیکول های موی همه افراد یکسان نیست و این موضوع این امر را توجیه می کند که چرا عده ای اکنه نمی گیرند افرادی که فولیکول های موی آنها خفه کننده تر است دچار این عارضه می شوند.

نه تنها ریشه بروز اکنه را توضیح می دهد می تواند راه جدیدی برای تاول ناشی از باکتری ها آشکار سازد که به دانشمندان کمک می کند دلیل مرض های متفاوت را بفهمند.

محققان روی آکنه های باکتری خاصی به اسم پروپین باکتریوم تمرکز کردند که همانطور که از اسمش برمی آید باعث بروز آکنه می شود.

بیشتر ما آکنه های پی در تمام اوقات روی صورت خود داریم اما همیشه باعثِ بروز نمی شود. پس تیم، باکتری را در شرایط خاصی روی چهره موش آزمایش کردند تا متوجه شوند موضوع از چه قرار است.

آنها نشان دادند زمانی که در محیط های بدون هوا همراه با مو و سلول های پوست گیر می افتند آکنه های پی، سبیوم را روغنی که در پوست ما وجود دارد تبدیل به اسیدهای چرب می کند که تاول در نزدیکی پوستِ سلول را فعال می کنند. (سیارک

این تاول معمولا با آنزیمی که هیستون دیسیتالیسیس نامیده می شود از کار می افتد اما اسیدهای چرب تولید شده با باکتری آن کارافتادگی را غیرفعال می کنند. پس تاول زدن ادامه می یابد تا باعث سرخی و خارش شود.

تاکنون این تحقیق فقط روی موش ها آزمایش شده اما تیم تصمیم دارد این نتایج را روی انسان ها دوباره نتیجه گیری کنند.

هولگر بروگمان، کارشناسِ باکتری پوست از دانشگاه اروس دانمارک که رد مطالعه حضور نداشت به اندی کوگان از نیوساینیست گفت" برای اولین بار این مطالعه نشان می دهد چطور اسیدهای چرب که از آکنه های پی ناشی شده اند روی سلول های پوسیتی کار می کنند تا تاول ایجاد شود".

بروگمان اضافه کرد که یافته های جدید می تواند توضیح دهد چرا نوجوانان بیشتر مستعد آکنه هستند چرا که هورمونهای جنسی آنها در دوره بلوغ ، تولید سبیوم را بیشتر می کنند و درنتیجه برای آکنه های پی شرایط یهتری می سازند.خبر بد این است که تمیز کردن همیشگی پوست جواب مسئله نیست چرا که تیم نشان داد باکتری ها کنار هم جمع می شوند و ساختارهایی به نام بیفیلمز می سازند که آنها را به پوست قفل می کند.

و وقتی این نوع باکتری باعث خرابی داخل فولیکول های مو نمی شوند آکنه های پی درواقع برای سلامت پوست مفید واقع می شوند که این امرا که چرا آنتی بیوتیک ها روی خیلی از افراد کارگر نیست و گاهی ممکن است شرایط را بدتر کند.اما اکنون تیم متوجه شده دلیل اصلی تاول چیست. آنها اطمینان دارند درمانی برای آکنه پیدا خواهند کرد.

گالو به نیوساینتیست گفت "نه ما می توانیم از تولید این اسیدهای چرب جلوگیری کنیم یا مانع تاثیر آن روی پوست شویم. روی این موضوع کار می کنیم تا بفهمیم چه باید کرد اگر خوش شانس باشیم شاید به درمان های جدید در دو تا پنج سال آینده منتهی شود".

محققان هم اکنون به دنبال پاسخ به این سوال هستند که چه چیزهایی صورت را مستعد آکنه می کند. علاوه بر داشتن فولیکول های موی خفه کننده، افرادی از لحاظ ژنتیکی بیشتر از طریق اسیدهای چرب آسیب چذیر می شوند.

یا شاید رگه های باکتری از اسیدهای چرب که آنها روی پوست خود دارند بیشتر از افراد دیگر است. گالو گفت "فکر کنم همه این موضوعات دخیل هستند".

 به محض اینکه آنها به موضوع پی بردند به درمان نزدیک تر خواهند شد و از اکنه در همان ابتدای کار جلوگیری خواهند کرد. و این برا ی خیلی از افراد راحتی خواهد آورد که از آکنه رنج می برند و از ان درد می کشند.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

نظرات

در ادامه بخوانید...

5 درمان خانگی عالی برای جوش‌

در

من با بسیاری از زنانی که از داشتن جوش‌ها رنج می‌برند مواجه شده‌ام. این مشکل صرفاً مختص زنان نیست، مردان و برخی از نوجوانان نیز به همان نسبت به این مسئله دچار می‌شوند. آن‌ها نمی‌دانند که دقیقاً چه‌کاری برای باپوست خود انجام دهند و رژیم غذایی آن‌ها شامل مصرف روزانه مواد کم‌ارزش غذایی در داخل و خارج خانه است. افرادی را دیده‌ام که در مورد پوست مشکل‌ساز خود نگران هستند و لوسیون ها، ماسک‌ها و کرم‌های ضد جوش بی‌شماری را با امید رسیدن به راه‌حل‌های جادویی یک‌شبه خریداری می‌کنند و غالباً در بسیاری از مواقع راه به‌جایی نمی‌برند.
واقعاً چند نفر از ما به این باور می‌رسیم که جوش‌ها معمولاً ناشی از یک مشکل داخلی هستند و باید آن‌ها را  اساسی درمان کنیم، یا به خاطر داشته باشید که این مسئله تلفیقی از مشکل داخلی در تقابل با درمان مراقبت خارجی امکان‌پذیر است که واقعاً کمک به کاهش و حذف این جوش‌ها ی مزاحم می‌کند.

1. نظافت دستگاه خود را رعایت کنید:
در وهله اول اجازه دهید در مورد مراقبت‌های داخلی صحبت کنیم. اگر شما از این مشکل رنج می‌برید، مهم‌ترین چیز این است که عملکرد دستگاه گوارش خود را منظم و کامل چک کنید. به هر قیمتی از یبوست جلوگیری کنید. تعداد زیادی از سبزی‌ها سبز مانند اسفناج، کاهو، کلم، شنبلیله، کرفس، در میان دیگر سبزی‌ها و مقدار زیادی سالاد تازه و میوه‌های فصل را مصرف کنید. حداقل 10-12 لیوان در روز آب بنوشید و مصرف برخی از آب‌میوه‌های طبیعی، تازه و غیر کنسروی را همراه با این برنامه غذایی امتحان کنید. این به دفع سموم و پاک‌سازی دستگاه گوارش شما کمک خواهد کرد.

2. مواد غذایی که باید از مصرف آن اجتناب کنید
از گوشت قرمز اجتناب کنید و اگر نمی‌توانید از مواد غذایی غیر سبزی اجتناب کنید، گوشت بدون چربی، ماهی و مرغ مصرف کنید. همراه با این برنامه غذایی، جلوگیری از غذاهای خاصی ضروری است. جدا به هر قیمتی به شیرینی‌ها، غذاهای سرخ‌شده، بشقاب‌های غذای حاوی غذای پرچرب و عصاره گوشت، شکلات‌ها، بستنی و نوشیدنی‌ها نه بگویید. من جوانانی را دیده‌ام که عطش خود را با نوشیدنی گازدار (کولا) به‌جای آب برطرف می‌کنند والدینشان به‌هیچ‌عنوان به آن‌ها چیزی نمی‌گویند. هرگز این کار را نکنید و در جایگاه پدر و مادر هستید هرگز اجازه ندهید این کار انجام شود. جوانان خود را از سنین پایین آموزش دهید تا سبزی‌ها سبز، میوه‌ها و نوشیدن مقدار زیادی آب مصرف کنند، انجام این کار در بسیاری از مواقع دشوار است اما به اعتقاد من آن‌ها در درازمدت از شما ممنون خواهند شد.7 ماده غذایی جادویی برای داشتن پوست سالم

3. پوست خود را به‌طور منظم پاک‌سازی کنید
حال به بررسی مراقبت‌های خارجی از پوست مستعد جوش مشکل‌ساز می‌پردازیم. قانون طلایی، حفظ و پاک‌سازی مداوم و همیشگی پوست است، پوستی کاملاً تمیز و برق افتاده! پوست‌های چرب همیشه به‌آسانی شرایط مستعدی را برای بروز جوش ایجاد می‌کند، بسیاری از مواقع با دانه‌های سرسیاه و سرسفید شروع می‌شود، و سپس رفته‌رفته تبدیل به جوش‌های چرکی و مشکل‌ساز می‌شوند. یک تونیک ضدعفونی‌کننده صورت با مواد زیر بسازید:

100 گرم برگ نعناع تازه را در
1 لیتر آب بجوشانید، از صافی عبور دهید و بگذارید خنک شود.
1 قاشق چای‌خوری از کافور را به آن اضافه کنید و به‌طور کامل در محلول حل کنید.

این لوسیون را در یخچال نگه‌دارید و آن را روزانه چند بار برای حذف چربی اضافی موجود در پوست روی پوست خود بمالید.

4. بر روی پوست خود از ماسک طبیعی استفاده کنید:
شما می‌توانید با استفاده از پودر چوب صندل، گل سرشور، کافور و گلاب در خانه ماسک مراقبت از پوست بسازید. این مواد را مخلوط‌کنید و آن را در یک‌کاسه کوچک در یخچال نگه‌دارید و بر روی پوست تمیز استعمال کنید. اجازه دهید این ماسک کاملاً خشک‌روی پوست خشک شود و سپس کاملاً با آب سرد بشویید. این عمل باید سه تا چهار بار در هفته برای رسیدن نتایج مطلوب انجام شود.

ماسک ضدچروک و شفاف کننده صورت

5. جوش‌های خود را دست‌کاری نکنید:
مصرانه همچنین بر این واقعیت تأکید می‌کنم که دست‌کاری مداوم به جوش‌ها با انگشتان آلوده آن‌ها موجب ناپدید شدن آن‌ها نخواهد شد، آن‌ها به قوه خود باقی خواهند ماند و هرگز و هرگز آن‌ها را نکنید و فشار ندهید. این کارنه تنها باعث عفونت می‌شد بلکه جای جوش‌ها باقی می‌ماند. اگر شما در حال حاضر به‌اشتباه جوش‌هایتان را فشار داده‌اید و از وجود لکه‌های آن روی پوست ناراحت هستید، یک ماسک ساده خانگی وجود دارد که احتمالاً جای آن‌ها را کاهش دهد، اما درمجموع باعث از بین رفتن آن‌ها نمی‌شود: تکنیک های سریع و طبیعی برای درمان آکنه (ماسک روغن درخت چای)
پودر نخود سبز را با پودر چوب صندل، 10 گل میخک آسیاب شده، پودر برنج، پودر نعناع، پودر چریش، گل سرشور و کافور مخلوط‌کنید و در مقداری گلاب هم بزنید. ماسک را بر روی تمام‌صورت و گردن قرار دهید و پوست با حرکات دوارانی انگشتان بسیار به‌آرامی بسابید. پس از مدت 5-7 دقیقه آن را کاملاً بشویید و ببینید چقدر تمیزی پوست خود را احساس می‌کنید. این کار را به‌طور منظم انجام دهید، این اسکراب لایه‌برداری به محو شدن لکه‌های جوش‌ها کمک خواهد کرد..

دستورالعمل ساخت ماسک های صورت خانگی

در حال حاضر، تلاش من بر این بوده است که شما به درک صحیحی از چگونگی مقابله با مشکلات جوش سرسخت، و پیش گرفتن روشی درست برای درمان برسید اما به یاد داشته باشید که هیچ‌کس دارای یک عصای جادویی برای تغییر هر چیزی به‌جز خود شما نیست، و به همین دلیل شما مستلزم مقابله با این مشکل به‌طور منظم و با رعایت برخی موارد هستید.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷It's good to see someone thnniikg it through.

در ادامه بخوانید...

علت جوش یا آکنه در مردان

در

علت جوش یا آکنه در مردان

علت جوش یا آکنه درصورت مردان چیست؟

ممکن است جوش زیر پوستی  یا آکنه که یکی از انواع جوش می باشد، همانند نوجوانان برای هر فردی در هر سنی ایجاد شود. گاهی اوقات ، جوش یا آکنه میتواند به مدت طولانی نیز وجود داشته باشد. مردان بالغ هم میتواند دچار جوش یا آکنه شوند. اما حتی برای جوش یا آکنه های شدید هم درمان هایی وجود دارد.
در بیشتر افراد؛ تغییرات هورمونی میتواند موجب ایجاد جوش یا آکنه شود. این هورمونها، چربیهایی را در سطح بدن ایجاد میکنند که میتواند منجر به مسدود شدن منافذ پوست شود، و گاهی اوقات موجب رشد باکتریها بر روی پوست میشود.

هر دوی این موارد، میتوانند موجب ایجاد جوش شوند. در مردانی که پدرانشان دارای جوش یا آکنه های شدید بوده اند، احتمال بیشتری برای بروز جوش یا آکنه وجود دارد.

گاهی اوقات داروهایی مثل لیتیوم ، که برای درمان اختلال دو قطبی استفاده میشود و نیز کورتیکواستروئیدهایی مثل پردنیزولون، می‌توانند موجب ایجاد جوش یا آکنه شوند.


جوش در مردان

مردان اغلب در صورت و یا در پشت خود دچار جوش یا آکنه میشوند. مواد شیرین، میتوانند علت جوش صورت در سن بالا و یا  موجب تشدید آکنه شوند.جوش هایی که در پشت ظاهر میشوند؛ اغلب در آب و هوای گرم و یا در هنگام انجام تمرین بروز میکنند. کنترل این جوش ها، نسبت به جوش های موجود در پشت ، مشکلتر است.

اما افراد کمی پشت شما را میبینند. برخی از مردان برجستگیهای ناشی از اصلاح را در بدن خود دارند , که شبیه به آکنه است، اما وجود موهای رشد کرده در این منطقه و یا انجام اصلاح یا اشتباه، دلیل اصلی بروز این مورد میباشد.

 

برای بهبود چه کاری میتوانید انجام دهید؟

بهداشت را رعایت کنید، پوست خود را تمیز نگه دارید. برای این منظور، تعداد زیادی از پاک‌کننده ها در دسترس قرار دارند. به طور کلی، از محصولاتی که دارای دانه هایی در داخلشان هستند، اجتناب کنید، چون این دانه ها، میتوانند پوست شما را خراش بدهند. صورت خود را دوبار در روز بشویید.


برای صورت 

از یک لیف حمام تازه و ملایم برای پوست خود استفاده کنید. وقتی اصلاح میکنید، همواره از ماشین تمیز استفاده کنید. ممکن است بخواهید از یک محصولِ دارای بنزوئیل پراکسید، رتینول، یا اسید سالیسیلیک استفاده کنید. دکتر شما میتواند برای شما یک انتی بیوتیک را تجویز کند که میتوانید برای جلوگیری از ایجاد جوش، آن را با فوم اصلاح خود مخلوط نمایید. اگر پمپهای اصلاح برای شما مشکل ساز هستند، سعی کنید از تیغ برقی استفاده کنید، و اصلاح بیش از حد نزدیک به پوست را انجام ندهید.


برای پشت 

در هنگام استحمام، از بُرسی استفاده کنید که بتوانید با استفاده از آن، مناطقی از پشت خود ؛ که دارای دسترسی نیستند را بشویید. یک سیستم شستشوی صوتی با سَریِ قابل تعویض نیز میتواند یکی دیگر از انتخابهای شما برای این منظور باشد.

محصولات دارای بنزوئیل پراکسید و یا اسید سالیسیلیک، میتوانند ایجاد جوش یا آکنه در پشت شما را کنترل کنند. شما برای تهیه این محصولات نیازی به نسخه ندارید. یک تیشرت سفید کتانی، میتواند بهترین پوششِ نزدیک به پوست شما باشد.درمان های خانگی مثل روغن درخت چای برای جوش یا چای سبز هم گزینه های خوبی است 


جوش یا آکنه‌های سرسخت

اگر در منزل و به مدت 4 تا 8 هفته درمان را انجام داده اید، ولی جوش یا آکنه های شما هنوز هم از بین نرفته اند، شاید لازم باشد که با متخصص پوست مشورت کنید. در هنگام ملاقات، متخصص پوست، پوست شما را چک خواهد کرد و یک برنامه درمانی را به شما توصیه خواهد کرد.

ممکن است نیاز به تجویز آنتی بیوتیک برای درمان آکنه و درمان جوش داشته باشید، نسخه قدرتمندِ بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک، یا یک نوع ِ دارویی به نام رتینوئیدها، میتوانند برای شما کمک کننده باشند. اگر جوش یا آکنه‌ی شما شدید است، متخصص پوستِ شما ممکن است دارویی با نام ایزوترتینوئین را برای شما تجویز نماید. زنانی که تصمیم به بارداری دارند، باید از این دارو اجتناب نمایند، زیرا میتواند موجب بروز نقصهای جنینی شود.

اما مردان، در صورتیکه همسرانشان تصمیم به بارداری دارند، نیاز به توصیه های اضافی در مورد مصرف این دارو ندارند. گزینه های دیگری هم وجود دارند. یکی از آنها، استفاده از درمانهای لیزری برای پوست میباشند. و یک گزینه دیگر، درمان نوری همراه با درمان با خلا میباشد. این کارها ممکن است گران قیمت باشند، و ممکن است بیمه شما آنها را پوشش ندهد اما علاوه بر درمان جوش به درمان جای جوش صورت هم کمک می کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

لباس نامناسب و سایر دلایل آکنه در پشت

در
درمان آکنه
آکنه یک بیماری التهابی پوستی است. بیشتر افراد در نوجوانی آکنه های صورت و بدن خود را تجربه می کنند ، اما در بعضی از افراد ممکن است در بزرگسالی رخ دهد.آکنه و آکنه در پشت ممکن است به دلیل گرفتگی فولیکول ها به دلیل بهداشت ضعیف و اختلال در هورمون ها ایجاد شود که باعث تولید بیش از حد سبوم می شود و همچنین به دلیل لباس های نامناسب جوش و آکنه در پشت بوجود بیاید. بیماری های دستگاه گوارش ، استرس ، استفاده از استروئیدهای آنابولیک نیز باعث بروز آکنه می شوند.
 
علاوه بر این بهداشت ضعیف و بستر کثیف (رختخواب و ملحفه) می تواند یک محیط ایده آل برای باکتری ها باشد. کوله پشتی و کیف هایی که با کمر تماس پیدا می کنند می توانند باعث تحریک پوست شوند.
 
برای کاهش روند التهابی ، ارزش آن را دارد که محصولاتی را که می توانند ظاهر آکنه را تحریک کنند ، رها کنیم. لازم نیست جوش سرسیاه ها را از بین ببرید ، زیرا این می تواند به گسترش آنها و ظاهر زخم ها کمک کند.
 
برای خلاص شدن از شر آکنه در پشت ، متخصصان توصیه می کنند سبک زندگی  را تغییر دهید. شما باید قبل از هر چیز درست بخورید. خوردن مواد غذایی شیرین ، چرب ، تند و شور را کم کنید. پزشکان توصیه می کنند که در رژیم غذایی بیشتر سبزیجات و میوه ها و همچنین غلات سبوس دار وجود داشته باشد.
 
شما همچنین باید به کمد لباس خود توجه کنید و سعی کنید لباس هایی را که از پارچه های طبیعی ساخته شده است ، انتخاب کنید و از مواد مصنوعی دوری کنید.
 
لازم است بهداشت  خود، وسایل خواب، حوله ها و لباس ها را به دقت رعایت کنید ، در صورت لزوم دوش بگیرید ، از مواد شوینده ضد حساسیت استفاده کنید.در صورت جوش در صورت، به هیج وجه از حوله استفاده نکنید، صورت را با دستمال کاغذی خشک کنید، به این صورت که دستمال را روی صورت بگذارید تا آب را جذب کند و بعد دستمال را بردارید و دور بیندازید.
 
برای جوش و آکنه در پشت پارچه نخی مناسب برای خشک کردن فقط پشت داشته باشید، دقیقا مانند حشک کردن صورت عمل کنید و بعد از هر بار دوش گرفتن و خشک کردن پشت با این پارچه نخی ، آنرا با آب گرم و مواد شوینده بشورید و بعد از خشک شدن اتو بزنید، قول می دهم به این صورت در 15 روز آکنه در پشت خشک می شود.
 
درمورد مواد آرایشی ، آنها به خوبی به درمان آکنه کمک می کنند ، از جمله آنهایی که حاوی اسید سالیسیلیک اسید هستند. اگر آکنه ماندگار است ،برای درمان آکنه با یک متخصص مشورت کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خطرات چاقی

در

چاقی واژه ای است به معنای این که وزن شما 20% بیشتر از چیزی باشد که وزن غیرنرمال نسبت به قدتان تلقی گردد. که باعث می شود شما به احتمال زیاد شرایطی مثل زیر داشته باشید :
• بیماری های قلبی و سکته
• فشار خون بالا
• دیابت
• برخی سرطان ها
• بیماری کیسه ی صفرا و سنگ کیسه ی صفرا
• آماس مفصلی – استخوانی
• نقرس
• مشکلات تنفسی مثل خفگی در زمان خواب ( زمانی که فرد برای مدت کوتاهی در حین خواب نفس نکشد) و آسم
فردی که چاق باشد همه ی این مشکلات را ندارد. خطر زمانی زیاد میشود که شما سابقه ی خانوادگی یکی از وضعیت های بالا را داشته باشید.

در این جاست که وزن شما اهمیت پیدا می کند. اگر اضافه وزنتان بیشتر در اطراف شکم باشد ( شکل ( سیب))، نسبت به شکل گلابی " خطرناکتر است یعنی اضافه وزن تان بیشتر در اطراف ران و نشیمنگاه است.
در اینجا هفت وضعیت مربوط به چاقی یا اضافه وزن ، به دقت بررسی می گردد.
بیماری های قلبی و سکته
اضافه وزن باعث می شود شما به احتمال زیاد دارای فشار خون بالا و کلسترول بالا باشید . این دو وضعیت به احتمال بیشتر باعث حمله ی قلبی یا سکته می گردد.
خبر خوب این است که کاهش مقدار اندکی از وزن می تواند خطر پیشرفت بیماری قلبی یا سکته را کاهش دهد. اثبات شده کاهش 5-10% از وزنتان ، خطر پیشرفت بیماری قلبی را کاهش می دهد.

دیابت نوع دو
اکثر افرادی که دارای دیابت نوع دو هستند ، یا چاقند یا اضافه وزن دارند. شما می توانید با خوردن یک غذای رژیمی متعادل و خواب مناسب و ورزش بیشتر ، خطر پیشرفت دیابت نوع دو را با کاهش وزن ، از بین ببرید.
اگر دیابت نوع دو دارید ، وزن خود را کاهش داده و فعالیت جسمی خود را بالاتر برده تا بتوانید سطح قند خون خود را کنترل کنید. فعالتر شدن نیز نیاز شما را به تجویز داروی دیابتی کاهش می دهد.(سیارک)
سرطان
سرطان های روده ، پستان ( بعد از یائسگی ) ، رحم ( دیواره ی رحم) ، کلیه و مری مربوط به چاقی است. در برخی از مطالعات نیز ارتباط میان چاقی و سرطان های کیسه ی صفرا ، تخمدان و پانکراس گزارش شده است.
بیماری های کیسه ی صفرا
بیماری های کیسه و سنگ صفرا در افرادی که اضافه وزن دارند ، رواج بیشتری دارد.
کاهش وزن به خودی خود ، خصوصا کاهش وزن سریع یا کاهش مقدار زیادی از وزن ، باعث خطر بیشتر سنگ کیسه ی صفرا می گردد. کاهش وزن به میزان یک پوند در هفته ، خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد.
آماس مفصلی – استخوانی
این بیماری وضعیت مفاصل مشترک است که اکثرا روی زانو ، باسن یا پشت اثر می گذارد. اضافه وزن ، فشار زیادی روی این مفاصل قرار داده و باعث ساییدگی غضروف (بافت نرمچه ی مفاصل) می گردد که طبیعتا از آنها حمایت می کند.
کاهش وزن می تواند این فشار روی زانو ها ، باسن و پایین کمر را کاهش داده و علائم این ورم را بهبود بخشد.
نقرس
نقرس بیماری ای است که روی مفصل های اثر می گذارد. زمانی رخ می هد که در خون شما اسید اوره ی زیادی وجود داشته باشدو این اسید اوره ی بالا ، بلورهایی را تشکیل می دهد که در مفاصل رسوب می کند.
نقرس بیشتر در افرادی که اضافه وزن دارند ، رایج است. هر چه وزنتان بالا باشد ، احتمال بیشتری نیز وجود دارد که دچار نقرس شوید.
در دوره ی کوتاه ، تغییرات ناگهانی وزن ، باعث شروع ناگهانی نقرس می گردد. اگر سابقه ی نقرس دارید ، برای بررسی بهترین روش کاهش وزن با دکتر خود مشاوره کنید.
آپنه ی خواب
آپنه ی خواب ، وضعیت تنفسی است که به اضافه وزن ارتباط دارد. آپنه ی خواب باعث میشود فرد به سختی در خواب نفس کشیده و در زمان خواب ، اندکی تنفسش قطع گردد. آپنه ی خواب باعث بی خوابی شبانه و بیماری های قلبی و به احتمال زیاد ، سکته می شود.
کاهش وزن نیز آپنه ی خواب را بهتر می کند.

(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

در

اگر شما دیابت دارید نگه داشتن رژیم غذایی سالم و جالب اغلب دشوار است.اینجا 9 ماده غذایی با ارزش داریم که نه تنها قند خون را کنترل می کند بلکه شما را برای  آشپزی سالم کمک می کند.


مرکبات

مرکبات مانند پرتقال و گریپ فروت سرشار از مقدار زیادی فیبر هستند که برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم می باشد.با این حال شما باید میوه بخورید نه آب میوه.تحقیقات انجام شده نشان داده است که افرادی که آب میوه می خورند از آنهایی که میوه می خورند بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند.

کلم بروکلی

کلمها، مانند کلم بروکلی و گل کلم، حاوی ترکیبی به نام سولفورافان، که باعث بسیاری از فرآیندهای ضد التهابی است که باعث بهبود و کنترل قند خون و محافظت رگ های خونی  از آسیب های قلبی وعروقی می شود.این ماده مغذی را می توان بخارپز،سرخ شده و خام استفاده نمود.(سیارک)

بلغور جو دوسر

بلغور جو درسر مخصوصا نوع فولاد برش آن حاوی مقادیر بالایی از منیزیم است که به بدن کمک می کند تا گلوکز استفاده کند و انسولین به درستی ترشح شود.جو فولاد برش با جو پرک متفاوت است و دارای مواد مغدی و فیبر بیشتری می باشد.

سالمون

سالمون منبع غنی اسید چرب امگا3  می باشد که برای سلامتی و کاهش ریسک حمله قلبی مناسب است.سالمون شما را لاغر نگه میدارد  و باعث کاهش التهاب و بهبود عملکرد انسولین می شود.

لوبیا

لوبیا ها سرشار از فیبر هستند،لوبیاها آهسته در بدن هضم می شوند و در نتیجه باعث ثابت ماندن قند خون می شوند.لوبیاها دارای مقدار زیادی پروتئین و مقدار کمی چربی اشباع شده می باشند.(سیارک)

خرما

خرما شاید در نگاه اول زیبا به نظر نیاید اما مطمئنا طعم شیرین و پر از فیبر بودن خرما آن را به یک میان وعده قوی برای افراد دیابتی تبدیل  کرده است.خرما سرشار از آنتی اکسیدان است که خاصیت ضد سرطانی دارد و باعث افزایش بینایی نیز می شود.خرما یک نوع شیرین کننده طبیعی است که برای افراد دیابتی مناسب است و جایگزین مناسبی برای شکر می باشد.

گردو

گردو حاوی اسید چرب اشباع نشده به نام اسید آلفا لینولنیک می باشد که برای کاهش التهاب مناسب است.این آجیل که منبع غنی آنتی اکسیدان است خاصیت ضد سرطان،ضد ویروسی و خواص ضد کلسترول بالا دارد و می تواند برای جلوگیری و پیشرفت از بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماری قلبی کمک کند.

دارچین

با توجه به مطالعات منتشر شده در مورد مراقبت از دیابت مشخص شده که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که روزانه و به صورت ناشتا 1 یا چند گرم دارچین مصرف کرده اند قند خون آنها تا 30درصد کاهش یافته است.دارچین را می توان با اضافه کردن به چای،قهوه ماست یا هرچیزی اضافه کرد و از مزایای آن بهره مند شد.(سیارک)

ماست کم چرب 

مصرف 125 گرم ماست معادل حدود یک پیاله در روز خطر ابتلا به دیابت را به میزان24 درصد کاهش می‌دهد. البته این میزان برای افرادی که روزانه 4 پیاله و نیم ماست میل می‌کنند به 28 درصد نیز می‌رسد.(سیارک)

 

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...