قرص برنج

در

Aluminum_Phosphide-min.jpg

 

قرص برنج یا آلومینیم فسفید یک ترکیب شیمیایی بسیار خطرناک است، این قرص برای از بین بردن افت های برنج در انبارهای بزرگ استفاده می شود. خوردن یا حتی استشمام بوی قرص برنج باعث مسمومیت شدید می شود. 

 

دقت کنید، حتی استشمام(تنفس) قرص برنج باعث مسمویت شدید و در صورت عدم درمان باعث مرگ می شود. فروش قرص برنج در عطاری ها ممنوع است و چندین سال است حتی به ایران وارد نمی شود. متاسفانه یکی از دلایل مرگ و میر بر اثر اشتباه در مصرف یا خودکشی در ایران، قرص برنج است. قرص برنج خاصیت توهم زایی ندارد و ممکن است به این دلیل به اشتباه مصرف شود.

 

مرگ بر اثر مصرف قرص برنج بسیار دردناک و برخلاف تصور اصلا سریع نیست و بیماران ساعت های نهایی دردناک دارند. 

 

 

من فقط گزارشی در مورد مسمومیت افراد با این آفت کش را تماشا کردم. بسیار سمی است ، نمی تواند برای مصارف خانگی استفاده شود. تمام خانواده مسموم شدند و کودکان و بزرگسالان فقط به دلیل حمل در کیسه جان خود را از دست دادند.

 

بگذارید یادآوری کنم که در پاییز سال 2008 در منطقه وادسکی در منطقه نیژنی نووگورود ، یک خانواده کشاورز ، یک بطری فسفین را در انبار یک شرکت کشاورزی در روستای لوپاتینو سرقت کردند و تصمیم گرفتند از شر حشرات و موشهای انبار خلاص شوند... در کل ، هشت نفر مسموم شدند ، دو نفر کشته شدند  . 

... بنابراین ، باور کنید ، من می دانم در مورد چه چیزی صحبت می کنم. و خواندن نظرات افرادی که "قرص های معجزه آسا" را ستایش می کنند ، آلومینیم فسفید را با دستان بی دستکش بیرون می کشند و آن را بدون محدودیت بو می کنند ، مو بر تنم سیخ می شود.جنون لعنتی و کسانی که اجازه این زباله های فوق خطرناک را در بازار های خانگی خصوصی می دهند ، در انجام یک جرم شریک هستند.

 

قرص برنج یا آلومینیم فسفید فقط توسط شرکت های تخصصی ، متخصصانی که آموزش دیده اند و دارای تاییدیه های مناسب هستند ، قابل استفاده است. استفاده از دارو با توجه به هدف استفاده دقیقاً در مراکز انجام می شود. هیچ چیز خانگی در این لیست وجود ندارد. از فسفین برای درمان سیلوها  ... استفاده می شود.

 

آلومینیم فسفید یک ماده شیمیایی فعال از سموم دفع آفات (کلاس شیمیایی ترکیبات غیر آلی) است که در کشاورزی برای کنترل ذخایر آفات استفاده می شود.


خواص فیزیکی و شیمیایی قرص برنج یا آلومینیم فسفید

ماده ای سفید یا زرد روشن. عملاً در بیشتر حلالهای آلی نامحلول است. با ترشح فسفید هیدروژن و هیدروکسید آلومینیوم نسبتاً سریع با آب تجزیه می شود. به صورت قرص فشرده تولید می شود که علاوه بر ماده فعال ، کاربامات آمونیوم و پارافین پزشکی خالص دارد. 

هنگامی که آلومینیم فسفید با رطوبت موجود در هوا یا محصولات ارتباط برقرار می کند ، هیدروژن فسفر آزاد می شود ، هیدروکسید آلومینیوم باقی می ماند - یک پودر خاکستری روشن است که با آسپیراسیون یا جداسازی از بین می رود و بر کیفیت محصول تأثیر نمی گذارد. واکنش طبق فرمول انجام می شود:

АlР + 3Н 2 O → Аl (ОН) 3 + PH 3

با توجه به اینکه اجزای آماده سازی فشرده شده و حاوی پارافین هستند ، واکنش تجزیه آلومینیم فسفید ، بسته به شرایط ، در 1 تا 4 ساعت پس از تماس با رطوبت آغاز می شود. قرص ها یا گرانول ها در مدت 12 تا 48 ساعت کاملاً قابل تجزیه هستند . تجزیه  هرچه مقدار رطوبت و درجه حرارت بالاتر باشد سریعتر است. هنگامی که یک گرانول تجزیه می شود ، 0.2 گرم فسفید هیدروژن آزاد می شود ، هنگامی که یک قرص تجزیه می شود - 1 گرم فسفید هیدروژن آزاد می شود.

 

کاربامات آمونیوم ، که بخشی از آماده سازی است ، با آزاد شدن آمونیاک و دی اکسید کربن تجزیه می شود. ابتدای تجزیه دارو با بوی تند آمونیاک مشهود است. دی اکسید کربن و آمونیاک میزان انفجار فسفید هیدروژن را کاهش می دهد. واکنش تجزیه کاربامات آمونیوم مطابق فرمول رخ می دهد:

NH 4 NH 2 CO 2 → 2NH 3 + CO 2

تأخیر در تجزیه گرانول ها و قرص ها نیز باعث کاهش انفجار می شود ، زیرا انتشار تدریجی فسفین تشکیل غلظت های بزرگ گاز را از بین می برد ، اما در عین حال نیاز به یک تماس طولانی مدت دارد. 

 

اثرات فسفین بر موجودات مضر

فسفین برای حشرات و همچنین سایر اشکال زندگی در حیوانات و انسان بسیار سمی است. با تأثیر بر تنفس ، انواع آفات ، حشرات یا جوندگان را تحت تأثیر قرار می دهد.

مکانیسم عمل فسفین

احتمالاً فسفین از نفوذ و انتقال الکترون از اکسیژن به اندام های داخلی جلوگیری می کند. به همین دلیل ، اکسیژن باید به مقدار کافی وجود داشته باشد تا فسفین را سمی کند ، در غیر این صورت سطح اکسیژن پایین در جو منجر به مرگ و میر کم می شود.

مشخص شد که فسفین بر روی سیستم عصبی حشرات اثر می گذارد و آن را فلج می کند. به نوبه خود ، فلج عضلات حلقوی حشرات باعث قطع تنفس فعال می شود. 

 

مقاومت به فسفین

مقاومت به فسفین در درجات مختلف در چندینذخیره آفات حشرات در سراسر جهان مشاهده شده است. غشای سلولی حشرات با جلوگیری از ورود مولکول های فسفین به سلول کار می کنند. مقاومت در برابر فسفین احتمالاً به دلیل کاهش جذب یا حذف فعال فسفین توسط غشای سلول است.

در برخی از حشرات ، عوامل ژنتیکی ارثی مرتبط با فسفین پیدا شده است ، از موارد بالا مشخص می شود که دلیل مقاومت به احتمال زیاد به دلیل انتخاب اشتباه نوع درمان بوده است. احتمالاً دوز ناکافی و دوره های نامناسب قرار گرفتن در معرض طی سال ها به ظهور مقاومت به فسفین در برخی از گونه های آفات موجود کمک کرده است . پتانسیل ایجاد مقاومت به فسفین در ذخایر آفات یک نگرانی عمده است. 

 

مقاوم ترین حشرات در برابر این بخور سوسک هایی از جنس Trogoderma بودند ، سپس ، با کاهش مقاومت ، شپشک انبار ، آردخوار سورینامی ، شپشک لوبیا ، سوسک آرد و لارو سوسک توتون بود.

کاربرد فسفین

فسفید هیدروژن (فسفین) اولین بار در عمل بخور در سال 1934 استفاده شد. خطر بالای آتش سوزی استفاده از آن را محدود کرد تا اینکه در سال 1953 در آلمان نوعی کاربرد این بخور به صورت قرص های آلومینیم فسفید ایجاد شد که از آن گاز فسفین تحت تأثیر رطوبت موجود در هوا یا محصولات آزاد شد. 

آفات سهام مهمترین آفاتی هستند که در برابر آنها از حشره کشهای حاوی فسفین استفاده می شود. داروها به صورت قرص و گرانول در دسترس هستند. قطر قرص ها حدود 19 میلی متر ، ضخامت آن 6 میلی متر و وزن آن 3 گرم است.

 

در حال حاضر 10 داروی ثبت شده حاوی آلومینیم فسفید به صورت قرص و گرانول وجود دارد . طبق فهرست سموم دفع آفات ، می توان از این داروهای ضد حشرات استفاده کرد - آفات موجود در انبارها و کنه های دانه ای ، هم هنگام پردازش انبارهای بارگیری نشده شرکت های فرآوری غلات و هم هنگام پردازش مواد غذایی ، دانه و دانه های خوراکی ذخیره شده به صورت عمده در انبارها ، در سیلوها و ....

 

خصوصیات و خصوصیات سم شناسی

حس بویایی به شما امکان می دهد هیدروژن فسفره را در هوا با غلظت 04 / 0-02 / 0 میلی گرم در لیتر تشخیص دهید.هیدروژن فسفید سمی است که در درجه اول سیستم عصبی را تحت تأثیر قرار می دهد و متابولیسم را مختل می کند. همچنین بر رگهای خونی ، سیستم تنفسی ، کبد ، کلیه ها تأثیر می گذارد.

عمل سم شناسی

سم عمدتا از طریق سیستم تنفسی وارد بدن انسان می شود. هنگامی که دارو بلعیده می شود ، علائم مسمومیت دستگاه گوارش - استفراغ ، درد معده ، سرگیجه رخ می دهد . برای بدن انسان ، هم استنشاق کوتاه مدت غلظت زیاد گاز و هم استنشاق طولانی مدت غلظت کم هیدروژن فسفر خطرناک است.

علائم مسمومیت 

رسم است که بین مسمومیت حاد و مزمن با هیدروژن فسفر تشخیص داده می شود.

مسمومیت حاد به نوبه خود به خفیف ، متوسط ​​و شدید تقسیم می شود. در موارد خفیف مسمومیت حاد ، دردهایی در دیافراگم وجود دارد که به پشت کشیده می شوند ، احساس سرما می کنند و بعداً برونشیت ایجاد می شود.
در صورت شدت متوسط - ترس ، لرز ، استفراغ ، احساس گرفتگی در قفسه سینه ، خفگی شدید ، دردهای قفسه سینه ، گاهی سرفه خشک ، سوزش درد در پشت سر ، سرگیجه ، وزوز گوش ، ضعف عمومی  ، کمبود اشتها ، تشنگی.
با مصرف طولانی مدت هیدروژن فسفره در مقادیر کم ، مسمومیت مزمن با سم ممکن است اتفاق بیفتد ، که با علائم زیر مشخص می شود: اختلال بینایی ، اختلال در نشستن راه رفتن و گفتار ، ضعف ، برونشیت ، سوهاضمه ، کم خونی ، لکوپنی ، تخریب کبد و کبد چرب. آماده سازی بر اساس آلومینیم فسفید در طبقه 1 طبقه بندی خطرناکو  سموم دفع آفات بسیار خطرناک است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

بیوه زنان مشهور جهان

در


بیوه به فردی می گویند که همسرش فوت شده باشد. در تقویم (۲۳ ژوئن /دوم تیر ماه) روز جهانی زنان بیوه نام‌گذاری گردیده اشت. بعضی از زنان بیوه میراث‌دار مردانی هستند که جایگاه ویژه‌ای را دارا بوده اند. هلموت کهل، صدراعظم و معمار وحدت آلمان، حامی اروپای واحد و پول یورو اولین سیاستمداری می باشد که پس از مرگ، مراسمی فرا ملی و در سطح اروپا برایش برگزار کردند.

 


هانه‌لوره کهل، همسر اول هلموت کهل دچار آلرژی به نور شد و مجبور به زندگی در تاریکی بود. او پس از مدتی به زندگی‌اش خاتمه داد. چهار سال بعد کهل و مایکه ریشتر که ۳۵ سال از او جوان‌تر بود عاشق هم شدند. این دو در سال ۲۰۰۸ به هنگامی که کهل در درمانگاهی بستری بود، ازدواج کردند. مایکه ریشتر – کهل حالا میراث‌دار یکی از بزرگترین سیاستمداران آلمان و اروپا پس از جنگ جهانی دوم شده است.

 


ژاکلین آخرین همسر پابلو پیکاسو نقاش و مجسمه‌ساز بزرگ و تاثیرگذار اسپانیایی بود. پیکاسو در ۸ آوریل ۱۹۷۳، در اوج دلباختگی‌اش به ژاکلین درگذشت و ژاکلین روک نیز، که پس از پیکاسو شدیدا از نظر روحی دگرگون شده بود، در سال ۱۹۸۶، با شلیک گلوله خودکشی کرد. ژاکلین چهار سال درگیر بدست‌آوردن میراث پیکاسو بود که در نهایت ۲۴۰ میلیون فرانک به او تعلق گرفت.

 


پس از قتل ایندیرا گاندی، نخست‌وزیر هند توسط دو نفر از محافظان "سیک" در ۳۱ اکتبر سال ۱۹۸۴، راجیو گاندی پسر او (عکس به همراه همسرش سونیا در حال ادای احترام به مادرش) مقام نخست‌وزیری را برعهده گرفت. او در انتخابات سال ۱۹۸۹ شکست خورد و استعفا داد. گاندی در سال ۱۹۹۱ دوباره مامور تشکیل کابینه شد، ولی در عملیات انتحاری "سنمجی راجاراتنام" یکی از اعضای ببرهای تامیل کشته شد.

 


بعد از مرگ راجیو گاندی، همسرش، سونیا گاندی (نام اصلی ادویج آنتونیا آلبینا ماینو متولد ۱۹۴۶ در حومه ونیز ایتالیا) رهبری حزب کنگره ملی هند را در سال ۱۹۹۸ برعهده گرفت. سونیا گاندی پس از پیروزی در انتخابات سال ۲۰۰۴ از به عهده گرفتن مقام نخست‌وزیری به نفع مانموهان سینگ انصراف داد. پسر و دختر او راهول و پریانکا (که شباهت زیادی به مادربرزگش دارد) نیز وارد دنیای سیاست شده‌اند.

 


ایملدا مارکوس، بیوه رئیس جمهور سابق فیلیپین، فردیناند مارکوس است.ایملدا به خرید و جمع‌آوری کفش معتاد بود و در طول دوران زندگی‌اش بیش از سه هزار جفت کفش خرید. پس از سقوط حکومت دیکتاتوری مارکوس او با ۹ میلیون دلار پول نقد، جواهرات و اوراق بهادار به آمریکا رفت. مارکوس در سال ۱۹۸۹ درگذشت و همسرش دوسال بعد به فیلیپین رفت و حتی به‌عنوان نماینده مجلس نیز انتخاب شد.

 

 

خوآن دومینگو پرون ژنرال و سیاستمدار آرژانتینی بود که سه بار به عنوان رئیس جمهور آرژانتین انتخاب شد. پرون و همسر دومش اوا نزد بسیاری از مردم آرژانتین محبوبیت گسترده‌ای داشتند. اوا پرون در سال ۱۹۵۲ درگذشت و دولت پرون نیز طی یک کودتا در سال ۱۹۵۵ سرنگون شد. پرون به خارج گریخت و در پاناما با ایزابل مارتینز دوپرون آشنا شد و در اسپانیا با او ازدواج کرد.

 


در دوران حکومت هکتور خوزه کامپورا در ۲۰ ژوین ۱۹۷۳ پرون به آرژانتین برگشت و همان سال در انتخابات ریاست جمهوری پیروز و همسرش ایزابل هم بعنوان معاون رئیس جمهور انتخاب شد. اما در ۱ ژوئیه ۱۹۷۴ پرون درگذشت و ایزابل عهده‌دار مقام ریاست جمهوری شد. کودتای نظامیان در ۲۴ مارس سال ۱۹۷۶ به دولت ایزابل پرون خاتمه داد.

 


جیانگ چینگ، چهارمین و آخرین همسر مائو تسه تونگ، رهبر حزب کمونیست چین بود. او از سال ۱۹۳۹ با مائو که ۲۰ سال از خودش مسن‌تر بود رابطه‌ عاشقانه‌ برقرار کرد. او در ۸ سال نخست زندگی‌شان به عنوان منشی مائو شناخته می‌شد. از سال ۱۹۶۴ به بعد بود که مائو در مراسم‌های مهم با او در انظار عمومی ظاهر شد و در سال ۱۹۶۶ بود که مائو مسئولیت انجام "انقلاب فرهنگی" را به او سپرد.
در قلع و قمع انقلاب فرهنگی که تا سال ۱۹۷۶ ادامه داشت، دانشگاه‌ها تعطیل، بیش از یک و نیم میلیون چینی کشته‌ و بسیاری از آثار فرهنگی در چین و تبت به بهانه مبارزه با مظاهر سنتی و فرهنگ سرمایه‌داری تخریب شدند. جیانگ چینگ یک ماه پس از مرگ مائو در سال ۱۹۷۶ به همراه ۳ نفر دیگر که به "باند چهار نفره" شهرت یافتند، کوشید قدرت را به‌دست گیرد. اما تلاش او به شکست انجامید و سرانجام بازداشت و محاکمه شد.

 

 

یوکو اونو، هنرمند ژاپنی- آمریکایی و بیوه جان لنون خواننده، ترانه سرا، موسیقیدان، آهنگساز، شاعر و عضو گروه بیتل‌ها است. لنون در سال ۱۹۸۰ به ضرب گلوله به قتل رسید و از آن پس یوکو اونو، میراث هنری لنون را مدیریت می‌کند. گرچه از یوکو اونو آثار هنری بسیاری منتشر شده، اما او به عنوان بیوه جان لنون بیشتر شناخته شده است تا بخاطر آثارش.

 


پس از قتل نینو آکینو در سال ۱۹۸۳، همسرش کرازون (عکس: در حال ادای سوگند) میراث سیاسی او را برعهده گرفت و در انتخابات ۱۹۸۶ در مقابل مارکوس به پیروزی دست یافت و به عنوان رئیس جمهور فیلیپین برگزیده شد. آكینو اول اوت سال ۲۰۰۹ بر اثر ابتلا به سرطان روده درگذشت. آکینوها پنج فرزند داشتند که پسر آن‌ها بنیگنو آکینو نیز در سال ۲۰۱۰ به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد.

 

 

نینو سیمئون آکینو سناتور و فعال سیاسی مخالف حکومت فردیناند مارکوس دیکتاتور پیشین فیلیپین بود. آکینو پس از تحمل هفت سال زندان انفرادی در سال ۱۹۸۰ به آمریکا رفت. وی در بیست و یکم اوت ۱۹۸۳ به‌رغم تهدید به ترور به فیلیپین بازگشت و پس از پیاده شدن از هواپیما هدف اصابت گلوله به سرش قرار گرفت و کشته شد.

 


نادژادا کروپسکایا، همسر ولادیمیر ایلیچ لنین، رهبر انقلاب بلشویکی در روسیه بود. پس از مرگ لنین، رهبری اتحاد جماهیر شوروی به دست استالین افتاد و تسویه حساب‌های خونین درون حزبی به مرگ میلیون‌ها نفر انجامید. بیوه رهبر انقلاب که از سیاست‌های استالین ناراضی بود به مخالفت برخواست که استالین با تهدید به او گفت: «اگر مراقب رفتارت نباشی یک بیوه دیگر برای لنین دست و پا می‌کنیم».

 


ژاکلین کندی، همسر جان اف کندی، سی و پنجمین رئيس جمهور ایالت متحده آمریکا بود. او دانش آموخته دانشگاه جورج واشنگتن بود. کندی‌ها نسبت به روسای جمهور پیشین در آمریکا جوان‌تر بودند و محبوبیت زیادی داشتند. جان اف کندی در روز جمعه ۲۲ نوامبر سال ۱۹۶۳ در شهر دالاس تگزاس ترور شد و به قتل رسید.

 


ژاکلین کندی پنج سال پس از ترور جان اف کندی در روز ۲۰ اکتبر سال ۱۹۶۸ با ارسطو اوناسیس، میلیاردر یونانی ازدواج کرد که تعجب بسیاری از آمریکاییان را برانگیخت. او در دفاع از خود گفت که "من دیگر تحمل زندگی به عنوان یک بیوه را نداشتم".

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

نهنگ آبی چیست؟

در


گزارش‌های مربوط به بازی "نهنگ آبی" از روسیه آغاز شد و به کشورهایی چون اوکراین، هند، اسپانیا، پرتغال، فرانسه، آمریکا، بریتانیا و حتی عربستان سعودی گسترش یافت.
خودکشی بعضی از نوجوانان در این کشورها به بازی "نهنگ آبی" مربوط دانسته شده، اما با توجه به پنهان‌کاری شدید که بخشی از ماهیت این بازی است، شواهد قطعی در این مورد وجود ندارد.
یک جوان ۲۲ ساله روس به نام فیلیپ بودکین ادعا کرده که این بازی ابتکار اوست و به اتهام تشویق تعدادی جوان و نوجوان به خودکشی به زندان محکوم شده، اما خود بازی متوقف نشده است.
بازی "نهنگ آبی" را می‌توان به طور خلاصه چنین توصیف کرد: برای هر شخصی که می‌خواهد وارد این بازی شود یک راهنما تعیین می‌شود. این راهنما به تدریج ۵۰ وظیفه برای بازیگر تعیین می‌کند که شامل آسیب زدن به خود است. این وظایف به تدریج خشن‌تر می‌شود و ممکن است در نهایت به خودکشی فرد بینجامد.
راهنماها هویت خود و ارتباطاتشان با بازیگران را که عمدتا نوجوان و از نظر روحی آسیب‌پذیر هستند به شدت پنهان می‌کنند.
انجمن ملی مقابله با خشونت علیه کودکان نشانه‌هایی را فهرست کرده است که می‌تواند به شما کمک کندنا تشخیص دهید یک نوجوان در دنیای مجازی و به طور پنهانی با کسانی ارتباط دارد و تحت تأثیر آنهاست.
اما باید توجه داشته باشید که دیدن هر یک از این نشانه‌ها لزوما به معنای وجود چنین رابطه‌ای نیست و ممکن است دلایل دیگری هم داشته باشد.
شایع‌ترین نشانه‌هایی که انجمن ملی مقابله با خشونت علیه کودکان فهرست کرده و نباید به آنها بی توجه بود، اینهاست:
نوجوان دائم تلاش می‌کند فعالیت‌های آنلاین خود را پنهان کند
بیش از گذشته در اینترنت یا در شبکه‌های مجازی وقت می گذراند
وقتی کسی به او نزدیک می‌شود، صفحه کامپیوتر یا گوشی خود را تغییر می‌دهد
بعد از استفاده از اینترنت یا رد و بدل کردن پیامک، در خود فرو می‌رود یا عصبی به نظر می‌رسد
تعداد زیادی شماره تلفن یا آدرس ایمیل جدید در کامپیوتر یا گوشی خود دارد.  (سیارک)
چه باید کرد؟
تغییر رفتار نوجوانان گاهی عادی است و  نباید به آن واکنش شدید و خارج از اندازه نشان داد.
بهترین راه، برقرار کردن گفت‌وگوی آرام و باز با نوجوانان است. از طریق چنین گفت‌وگویی می توان عامل تغییر رفتار نوجوانان را شناخت و نگرانی آنها را برطرف کرد. حمایت روحی و عاطفی از نوجوان و اطمینان دادن به او از سوی والدین در چنین گفت‌‍وگویی اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد.
باید به نوجوان اطمینان داد که حرف زدن در مورد مشکلات باعث تنبیه او نخواهد شد. تحقیقات نشان داده است که نوجوانان اگر احساس کنند حرف زدن در مورد یک مشکل باعث می‌شود اجازه استفاده از اینترنت یا گوشی تلفن همراه از آنها گرفته می‌شود، معمولا ترجیح می‌دهند که در مورد مشکل حرفی نزنند؛ و همین پنهانکاری است که آنها را آسیب‌پذیرتر می‌کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

لحظه خودکشی از روی پل که به طور اتفاقی ثبت شد + عکس

در

 تصویر اتفاقی از یک خودکشی، پل یانگ تسه را مشاهده می کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

پیش بینی زلزله 9/5 ریشتری

در

دانشمندان با بررسی رسوبات و لایه‌های عمیق زیرزمینی در بستر دریاچه‌های کشور شیلی که یکی از زلزله‌خیزترین مناطق جهان است، دریافته‌اند که وقوع زلزله‌های شدید معمولا تابع نظم خاصی است و زمین‌لرزه‌های قدرتمند در بازه‌های زمانی مشخصی رخ می‌دهند.

تیمی از پژوهشگران بین‌المللی با آنالیز هسته رسوبات ته‌نشین‌شده در دریاچه‌های کشور شیلی دریافته‌اند که زلزله‌های بزرگ از الگو و ریتم ثابتی پیروی می‌کنند و معمولا در بازه‌های زمانی مشخصی رخ می‌دهند.

به گفته پژوهشگران، در این مطالعات زمین‌لرزه‌های کوچک‌تر نیز مدنظر قرار گرفته‌اند و مشخص شده است که زمین‌لرزه‌های کوچک هر چه در فاصله کمتری از سطح زمین رخ دهند، الگوی تصادفی‌تر و نامنظم‌تری دارند.( سیارک)

«جاسپر مورنات» (Jasper Moernaut) استادیار دانشگاه اینسبروک اتریش در این رابطه گفت: «سال ۱۹۶۰ (۱۳۳۹) بخش‌هایی از جنوب و مرکز کشور شیلی با عظیم‌ترین زلزله ثبت‌شده در تاریخ که شدت آن از قدر ۹٫۵ بود، لرزید. در پی این زلزله، سونامی شدیدی رخ داد که علاوه بر ویران کردن سواحل شیلی، کل اقیانوس آرام را پیمود و بیش از ۲۰۰ نفر را در ژاپن به کام مرگ فرستاد؛ بنابراین دانستن و فهم این موضوع که زلزله‌های ویرانگر و بزرگ در چه زمانی و چه محلی رخ می‌دهند، موضوعی حیاتی و بسیار مهم برای جامعه علمی زمین‌شناسی است و می‌تواند جان بسیاری از انسان‌ها را نجات دهد.»

به گفته دانشمندان، وقوع زلزله‌ای سهمگین و قدرتمند نیازمند انرژی زیادی است که باید در طول قرن‌ها انباشته شود؛ اما بسیاری از مدارک تاریخی و مستندات علم زلزله‌شناسی به‌اندازه کافی قدیمی نیستند که برای مطالعه الگوی تکرار زلزله‌های بزرگ مورد استناد و استفاده قرار گیرند.

اما پژوهشگران با آنالیز و تجزیه‌وتحلیل رسوبات کف دو دریاچه در کشور شیلی توانستند به مدارک لازم دست پیدا کنند. آن‌ها دریافتند که هر زمین‌لرزه بزرگ موجب رانش بستر زیر دریاچه‌ها و دست‌نخورده باقی ماندن لایه‌های رسوبی در این مناطق می‌شود. آن‌ها با نمونه‌برداری از لایه‌های رسوبات بستر دریاچه‌ها تا عمق ۸متری به این نتیجه رسیدند که در این منطقه هر ۵هزار سال یک‌بار زلزله‌های بزرگی رخ می‌دهد. به این ترتیب آن‌ها توانستند وقوع ۳۵ زلزله بزرگ را با شدت حداقلی ۷٫۷ شناسایی و بررسی کنند.

در این بررسی‌ها همچنین مشخص شد که زلزله‌های بزرگی مانند زلزله سال ۱۹۶۰ (۱۳۳۹)، هر ۲۹۲ سال یک‌بار تکرار شده و بنابراین، خطر وقوع زلزله‌ای با این شدت طی ۵۰ تا ۱۰۰ سال آینده بسیار کم است. پژوهشگران همچنین دریافتند که زلزله‌هایی با شدت ۸ نیز در بازه زمانی ۱۳۹ سال یک‌بار تکرار می‌شود و احتمال رخ دادن چنین زلزله‌ای در منطقه موردنظر طی ۵۰ سال آینده، حدود ۲۹٫۵ درصد است. این الگو تقریبا در مورد تمامی زلزله‌ها صدق می‌کند و به این ترتیب با مطالعه نحوه تکرار و رخ دادن زلزله‌ها در مناطق مختلف جهان، می‌توان به احتمال بروز زلزله بعدی در بازه زمانی مشخص پی برد.

شرح کامل این پژوهش و یافته‌های به‌دست‌آمده از آن در آخرین شماره «مجله تخصصی زمین و علوم سیاره‌ای» (Earth and Planetary Science Letters) منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار گرفته است.منبع:برنا

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

علائم ظاهری افرادی که به خودکشی می اندیشند بخش اول

در

(سیارک) بنا به آماری که تخمین زده شده است، حداقل چیزی حدود بیست میلیون آمریکایی (چراکه گرفتن آمار دقیق در این خصوص و مسائل مرتبط کار دشواری است) از افسردگی رنج می برند و به آن مبتلا هستند. نکته ای که در خصوص این افراد وجود دارد این است که بسیاری از آن ها ترجیح می دهند در تنهایی و سکوت خود با مشکل افسردگی دست و پنجه نرم کنند و وارد شدن به دنیای آن ها و بر قراری ارتباط با آن ها کار ساده ای نیست. متأسفانه این رویکردی که این افراد پیش می گیرند و این انرژی و احساسی را که بروز نمی دهند و در خود نگاه می دارند، در بلند مدت می تواند سبب انجام کارهایی برگشت نا پذیر از سوی آن ها شود، کار هایی چون خودکشی که بدترین آن ها به شمار می رود. آماری از سوی مرکز اجتماعات مربوط به خودکشی در آمریکا منتشر شده است که حکایت از مرگ چیزی حدود چهل و پنج هزار آمریکایی در سال بر اثر خودکشی دارد.

با تمام این تفاسیر اما، این مشکل بزرگ هم، همانند بسیاری مشکل های دیگر راه حل هایی دارد و حال آن که بر قراری ارتباط با این افراد مشکل است و دشوار، دلیل نمی شود که دست روی دست گذاشت و مرگ آن ها را تماشا کرد. یکی از مهمترین کارهایی که در این خصوص می توان انجام داد، این است که علائم مربوط به خودکشی که در اینگونه افرادی که قصدش را دارند شناسایی کرده و از این اتفاق نا خوشایند به ظاهر غیر قابل جلوگیری، پیشگیری کرد (البته ذکر این نکته در این جا حائز اهمیت است که صرف نظر از اینکه چه اتفاقی می افتد، خود را مقصر اتفاقی که خدایی نکرده ممکن است بیفتد ندانید و از این مطلع باشید که همین که در زمان نیاز، در کنار عزیزانتان بوده اید کافی بوده است). در این مقاله قصد داریم شما را با آن دسته از علائمی آشنا کنیم که اکثراً در افرادی که فکر خود کشی در سر می پرورانند، پدیدار می شود. پس از خواندن این مقاله، اگر احساس کردید عزیزانتان و یا کسان دیگری که می شناسید، به اینگونه افکار و علائم دچار هستند، توصیه می شود اقداماتی در خصوص پیشگیری از این کار آن ها انجام دهید. یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید تماس گرفتن با مشاوران متخصص در این زمینه است که به شما کمک خواهند کرد. با سیارک همراه باشید.

اینگونه افراد بیشتر از سایرین راجع به معنای زندگی صحبت می کنند و به این مبحث علاقه نشان می دهند

آیا در نزدیکی خود دوستانی دارید که مرتباً در رابطه با معنای زندگی صحبت کنند و یا این که بگویند هر کاری که انجام می دهند بیهوده است و در نهایت نتیجه ای به دست نخواهد داد؟ در بسیاری از موارد کسانی که با این گونه افراد برخورد می کنند، مطلب را به شوخی برگزار کرده و جدی نمی گیرند، اما حقیقت این است که عنوان کردن چنین مسائلی می تواند معادل با این باشد که آن شخص یا دوست، به مشکلی بسیار اساسی از لحاظ روحی رسیده و با بیان کردن این گونه جملات از شما در خواست کمک می کند. جان ام. گروهل، دارای مدرک فوق دکترای روانشناسی، در مجله ای که مطالبی در خصوص مسائل روانی و روحی منتشر می کند نوشته است: «نهایتاً زمانی که با فردی مواجه می شوید که ظواهر او حاکی از افسرده بودنش است و نقابی از افسردگی به چهره دارد، به احتمال خیلی زیاد، مکالمه ای که میان شما و  آن فرد بخصوص شکل می گیرد، وارد جنبه های فلسفی می شود که به طور معمول، چنین مکالمه هایی میان افراد رایج نیست. این گونه صحبت ها می تواند نشانه این باشد که آن فرد بخصوص از درون دچار مشکلات عدیده ای از نظر روحی و روانی است که جرأت در میان گذاشتن آن ها را با شما ندارد و به همین خاطر است که بحث های این چنینی را پیش می کشد تا از بروز احساسات اصلی و نهانی خود جلوگیری کند.».

این افراد در مواجه با اشتباهات، دارای شخصیتی کمال گرا (ایده آل گرا) هستند

داشتن شخصیتی کمال گرا و یا ایده آل گرا، خود به تنهایی نشانه این نیست که فردی قصد دارد خودکشی کند، اما ذکر این نکته حائز اهمیت است که کسانی که در داشتن این گونه بخصوص از حالت شخصیتی زیاده روی می کنند و در تمامی مسائل روزمره خود به آن مرتبط می شوند، در معرض افسردگی شدید قرار گرفته و احتمال ابتلا به آن در این افراد افزایش پیدا می کند. دکتر مارگارت روترفورد، محقق و روان شناس، در این خصوص گفت: «افرادی که از لحاظ رو حی و روانی به افسردگی شدید مبتلا هستند، صرف نظر از اینکه در چه عرصه ای فعالیت می کنند، اگر در آن عرصه، بهتر از سایرین نباشند، به شدت خود را آزار می دهند و متأسفانه این آزار رساندن به خود، کاملاً در سکوت و خفا صورت می گیرد و هیچ نمود بیرونی ندارد. نکته ای که در خصوص این گونه افراد وجود دارد این است که ممکن است به خود اجازه دهند در یک زمینه معمولی فعالیت کنند که در آن بهترین نباشند، اما اگر زمینه و عرصه ای که قصد فعالیت در آن را دارند، برایشان حاوی معنی و ارزشی بخصوص باشد و مهم تر از آن، اگر هدفی باشد که برای آینده در زندگی شان در نظر گرفته اند، حتماً باید بهترین باشند و اگر این گونه نباشد، با مشکلات عدیده روحی و روانی رو به رو خواهند شد.»

این افراد زمان زیادی را با محصولاتی که بوسیله تکنولوژی در اختیار بشر قرار گرفته است، می گذرانند

البته شاید حتی لازم به گفتن نباشد که دستگاه های هوشمند تلفن همراه در این روز ها بدل به وسیله ای شده اند که برای اعصاب و روان انسان نقش بدی بازی می کنند، با این حال این مسئله سبب نشده است که ما از این دستگاه های هوشمند استفاده نکنیم و دیگر تکنولوژی بدل به یکی از اصلی ترین جنبه های زندگی مان شده است. اما هدفی که از ذکر این مطلب داشته ایم چیز دیگری است و مربوط به موضوع مقاله مان می شود؛ اگر نگران وجود افسردگی در افراد خانواده خود هستید و علائم مربوط به آن را در این افراد مشاهده می کنید، بهتر است تلاش کنید به گونه ای منطقی آن ها را متقاعد کنید که کمتر از اینگونه دستگاه های هوشمند استفاده کنند. دلیل ما برای این عدم استفاده بیش از اندازه مبتنی بر تحقیقاتی است که در دانشگاه ایالتی فلوریدا صورت گرفته است که نتایج حاکی از آن نشان می دهد که چیزی حدود چهل و هشت درصد از نوجوانانی که در طول روز بیش، استفاده شان از دستگاه های هوشمند، به پنج ساعت و یا حتی بیشتر از این عدد می رسد، بیشتر نسبت به سایرین در معرض رفتار هایی قرار می گیرند که منجر به خودکشی می شود. البته این مقایسه یک طرفه نبوده است و گروه دیگری از افراد نیز در این تحقیقات در نظر گرفته شده بودند که تعدادشان بیست و هشت درصد کل نوجوانان بوده است و در طول روز کمتر از یک ساعت از وقت خود را صرف استفاده از دستگاه های هوشمند می کردند و در معرض چنین رفتارهایی قرار نگرفته بوده اند. البته نا گفته نماند که رویکرد و رفتاری که با افرادی که افسرده هستند و یا در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند، باید بسیار محطاطانه باشد و اگر واقعا از ته دلتان قصد کمک به این گونه افراد را دارید، نباید به هیچ عنوان با خشونت و عصبانیت رفتار کنید و به جای آن توصیه می شود در مورد رویکردی که قصد دارید در پیش بگیرید، کاملاً اندیشیده و آن شخص بخصوص را درک کنید.

این گونه افراد مرتب از دردهای جسمانی خود می گویند

نکته ای که در خصوص افسردگی باید مد نظر قرار گیرد این است که این بیماری تنها شامل علائم روحی و روانی نمی شود و بر خلاف تصوری است که عامه مردم از این بیماری دارند. بنا به تحقیقات بسیاری که روی اینگونه افراد که از این بیماری رنج می برند صورت گرفته است، بسیاری از آن ها علاوه بر مشکلات روحی و روانی خود، از دردهای جسمانی نیز رنج برده و در بسیار مواقع راجع به این دردها صحبت می کنند. کمر درد، سر درد، اختلالات مربوط به خواب، عدم توانایی جنسی و اختلالات مربوط به هضم غذا، از جمله مشکلات جسمی و یا فیزیکی هستند که اینگونه افراد در معرض آن قرار گرفته و بسته به نوع افسردگی خود از آن رنج می برند. نکته ای که در خصوص این مسئله وجود دارد این است که اینگونه بروز افسردگی در مردان به نسبت زنان شایع تر است و متأسفانه به این خاطر که منشأ اصلی این دردهای جسمانی در حقیقت همان مشکلات روحی و روانی است که این افراد ازشان رنج می برند، همانند سایرین به درمان های مرتبط با این دردها و اختلالات پاسخ نمی دهند و همین مسئله است که سبب تشدید افسردگی شان شده و آن ها را آزار می دهد.

این گونه افراد در جشن های شایع میان جوانان بیشتر شرکت می کنند

مصرف بی رویه و بیش از اندازه مشروبات الکلی و نیز مواد مخدر، حتی بدون در نظر گرفتن افسردگی و موضوع این مقاله، خود معضلی است که اثرات و پیامد های بسیاری دارد و برای سلامت فرد و جامعه مضر است، اما این مصرف بیش از اندازه به خودکشی و افسردگی نیز مرتبط است. تحقیقات نشان می دهد که کسانی که به طور مرتب از این گونه مواد و نوشیدنی ها استفاده می کنند، تا چیزی حدود شش برابر بیشتر از سایر افراد عادی در معرض اقدام به خودکشی قرار می گیرند. اخیراً نیز در آرشیو یک مجله تخصصی آمریکایی مرتبط با مسائل روانی، نتایج تحقیقاتی منتشر شد که حاکی از آن بود که مردانی که به مصرف این گونه مواد و مشروبات اعتیاد دارند، تا چیزی حدود 2.3 برابر افراد عادی امکان دارد اقدام به خود کشی کنند. یکی از اصلی ترین دلایلی که سبب می شود چنین نتایجی از مصرف مواد و مشروبات حاصل شود، اختلالات شدیدی است که افراد الکلی در خوابیدن با آن مواجه می شوند که به مرور تنش های روحی و روانی بسیاری را برای آن ها به همراه می آورد.ترجمه  itrans.ir 

این مقاله ادامه دارد...

در سیارک بخوانیم:

چگونه خطر خودکشی را کاهش دهیم 

عادات و کارهای مضر برای افسردگی

راهکارهای عملی مقابله با افسردگی

آیا افسردگی ژنتیکی است؟ 

انواع افسردگی و علایم آن 

افسردگی و حمایت اجتماعی

تاثیر افسردگی پدران بر کودکان

افسردگی پس از زایمان 

موسیقی درمانی علائم افسردگی را تسکین می دهد

علائم و عوامل به وجود آوردنده افسردگی ، روش های درمان 

نظرات

در ادامه بخوانید...

علائم ظاهری افرادی که به خودکشی می اندیشند بخش دوم

در

این گونه افراد بیش از اندازه در مورد حالت فیزیکی و بدنی خود حساس هستند

مسلماً این که بخواهید اضافه وزن نداشته و بدنی سالم و روی فرم داشته باشید، چیز بدی نیست، چراکه بدین صورت هم از ظاهری زیبا بهره خواهید برد و هم از بیماری های ناشی از اضافه وزن دور خواهید ماند و در معرض این گونه بیماری ها قرار نخواهید گرفت، اما نکته ای که در این خصوص وجود دارد این است که اگر دوستی یا آشنایی در نزدیکی تان است و مشاهده می کنید که بیش از اندازه در رابطه با حالت جسمانی خود وسواس به خرج می دهد، می توانید به وجود مسئله ای غیر عادی در رابطه با حالت روحی این فرد شک کنید. صحبت کردن بیش از اندازه در رابطه با حالت جسمانی، انجام ورزش های شدید به طور مرتب، در نظر گرفتن رژیم های غذایی ای که بیش از اندازه سبک هستند، تمامی این ها می تواند حاکی از وجود مشکلی در رابطه با مسائل روحی آن فرد باشد. تحقیقاتی در این خصوص در دانشگاه ایالتی جورجیای آمریکا صورت گرفت که نتایج آن حاکی از این مسئله بود، دانش آموزان دبیرستانی که باور داشتند که دچار اضافه وزن هستند، و یا اینکه واقعاً دچار اضافه وزن بودند، نسبت به سایر دانش آموزان، بیشتر در معرض اقدام به خود کشی قرار داشتند و افکار این چنینی در این افراد شایع تر بود. مونیکا سوان، دارای دکترای روانشناسی و مسئول این تحقیقات، در این خصوص عنوان کرد: «نوجوانان از لحاظ روحی فشار زیادی را در رابطه با ظاهر خود تحمل می کنند و داشتن بدنی زیبا و زیبایی ظاهری به طور کلی برایشان اهمیت بسیاری دارد و کوچکترین نقصی می تواند سبب مشکلات عدیده روحی در این افراد شود. این مسئله در نوجوانان بسیار شایع تر از سایر رده های سنی است.

این گونه افراد به مرور زمان رفتار های پرخاشگرانه از خود نشان می دهند و گویی همه را دشمن خود می دانند

آیا در نزدیکی خود دوستی یا آشنایی را دارید که تا کنون بسیار مهربان بوده باشد و با همه رفتاری خوب در پیش گرفته باشد، اما گویی یک شبه تبدیل به هیولایی شده که به سرعت از کوره در می رود و از کوچکترین اظهار نظرهایی که به او اطلاق می شود آزرده خاطر شود؟ این یکی دیگر از مظاهر بیرونی است که می تواند حاکی از آن باشد که فرد دچار افسردگی شده است. تحقیقات بسیاری در مرکز ملی سلامت روحی و روانی آمریکا صورت گرفته است و با کنار هم گذاشتن تمامی این تحقیقات، این نتیجه به دست آمده است که در خصوص علائم مربوط به افسردگی، دو مورد وجود دارد که از اهمیت بیشتری نسبت به سایرین برخوردار است و  می تواند دلیل محکم تری بر این مسئله باشد که فرد دچار افسردگی  شده است. این دو مورد این ها هستند: «بروز خشم بیش از اندازه و یا صحبت کردن در رابطه با گرفتن انتقام از شخصی بخصوص» و «تغییرات ناگهانی و مکرر در حالت روحی (از خوشحالی به ناراحتی، از آرامش به استرس و اضطراب و ...)». نکته ای که باید در خصوص این افراد در نظر داشته باشید این است که در حقیقت این ها از دست شما عصبانی نیستند و به خاطر کاری که ممکن است شما کرده باشید ناراحت نیستند و تنها از اینکه به آنچه که از دنیا خواسته اند و آرزوی رسیدن به آن را در سر می پرورانده اند، دست نیافته اند، احساس آزردگی می کنند و شما تنها بدل به وسیله ای می شوید که آن ها خشم خود را روی آن تخلیه می کنند. این موضوع می تواند در درک این افراد کمک شایانی به شما بکند.

این گونه افراد از اختلالات ذهنی رنج می برند

اگر احساس می کنید که کسی در نزدیکی شما (دوست یا آشنا) دچار اختلالی ذهنی شده است و از چنین معضلی رنج می برد، باید هر چه سریع تر در فراهم آوردن هر آن چه که برای او ثمر بخش خواهد بود، اقدام کنید. بنا به تحقیقاتی که در مرکز اختلالات روانی آمریکا صورت گرفته است، بیش از نود درصد افرادی که کارشان به خودکشی می کشد و در نهایت اقدام به این کار می کنند، از یکی از انواع اختلالات ذهنی رنج می برند، حال ممکن است این اختلال ذهنی، افسردگی باشد و یا فرد از دو قطبی بودن و یا سایر بیماری ها و اختلالات مرتبط رنج ببرد. البته اگر از آن دسته افرادی هستید که شخصی که برای شما عزیز است  و دوستش دارید دچار چنین اختلالاتی شده است، خبر خوب برای شما این است که راهکارهایی برای مقابله با اینگونه اختلالات در نظر گرفته شده است که با به کار گرفتن آن ها در زمان و مکان درست می توانید اقدام به مقابله و بهبود این اختلالاتی کنید که عزیزانتان به آن دچار شده اند. تنها نکته ای که در این خصوص باید مد نظر قرار بگیرد این است که نباید نسبت به این مسئله بی تفاوت باشید و زمانی که عزیزانتان در شرایط روحی بدی به سر می برند باید با تمام وجود در کنارش باشید و هر کمکی از دستتان بر می آید برایش فراهم کنید.

اغلب این افراد کابوس می بینند

اگر کودکی دارید که به خاطر دیدن کابوس های ترسناک، شب ها نمی تواند درست بخوابد و در این موضوع دچار اختلال شده است، مطمئن باشید که به کمک شما احتیاج دارد، هر چند معمولاً در مورد کابوس های خود سکوت کرده و با کسی صحبت نمی کنند. تحقیقاتی که در آکادمی مسائل و اختلالات مربوط به خواب در آمریکا انجام شده است نشان می دهد، بالغ بر شصت و شش درصد افرادی که اقدام به خودکشی کرده اند، از دیدن کابوس های شبانه رنج می برده اند. البته نکته ای که در این خصوص حائز اهمیت است، دانستن این است که در حقیقت خود این کابوس ها نیستند که سبب می شوند فرد، اقدام به خودکشی کند و مسئله مهم تری که در این خصوص وجود دارد، اختلالاتی است که از نداشتن خواب کافی به واسطه دیدن کابوس در فرد حادث می شود. نکته دیگر در خصوص این مطلب این است که این گونه اختلالات بیشتر در میان کودکان شایع است و حتماً باید این نکته را در نظر داشته باشید که کودک معمولاً کابوس های خود را از دیگران مخفی نگاه می دارد و اگر احساس کردید که کودک در طول روز احساس خواب آلودگی می کند و یا اینکه مدتی است که تغییراتی در رفتارش در طول روز حاصل شده است، حتماً باید جویای علت این مسئله شوید.

این گونه افراد معمولاً به انزوا کشیده شده و از بیرون رفتن با دوستان خود خود داری می کنند

اگر از میان دوستان خود کسی را سراغ دارید که مدتی است ناگهان قطع رابطه کرده و خیلی تمایلی به بیرون آمدن با شما، همانند قبل، نشان نمی دهد، باید به دنبال دلیل این مسئله باشید، چرا که به احتمال زیاد مشکلی در میان است و این مشکل به مسائل روحی و روانی دوست شما مربوط می شود. بنا به تحقیقاتی که در مجمع پیشگیری از خودکشی در نوجوانان صورت گرفته است، این مسئله ثابت شده است که یکی از مهمترین نشانه هایی که  حاکی از احتمال اقدام به خودکشی در نوجوانان است، همین نکته است که با تغییراتی در رفتار آن ها بروز پیدا می کند. کناره گیری از دوستان و یا تغییراتی که در رفتار های اجتماعی این نوجوانان حاصل می شود، از جمله این تغییراتی هستند که باید اهمیت زیادی برای آن قائل شد و آن را بسیار جدی گرفت. انزوا و گوشه گیری یکی از شایع ترین علل افسردگی است که در بلند مدت می تواند اثرات سوئی به همراه داشته باشد.

 این گونه افراد به مرور زمان اشتهای خود را از دست می دهند

گری کندی، دارای مدرک فوق دکترای روانشناسی، در مصاحبه ای با مجله «Everyday Health» عنوان کرد: «یکی از مهمترین علائمی که می تواند حاکی از بروز افسردگی در فرد باشد، کاهش اشتها است و باید جدی گرفته شود. در افرادی هم که به افسردگی مبتلا هستند، این کاهش اشتها می تواند نشانه مزمن تر شدن افسردگی شان باشد.  بسیاری از افرادی که به افسردگی دچار هستند (یا می شوند) انرژی و علاقه خود به زندگی را از دست می دهند. کاهش علاقه به خوردن خوراکی و غذا هم می تواند زیر مجموعه همان کاهش انرژی به صورت کلی باشد.». در صورت مشاهده چنین علائمی در عزیزان خود به سرعت از علت آن کسب اطلاع کرده و اگر منشأ روحی و روانی برای این گونه معضلات تشخیص داده شد، در جهت رفع آن تلاش کنید. فراموش نکنید که افرادی که در معرض افسردگی قرار دارند و یا اینکه به آن دچار شده اند، بسیار حساس هستند و در رویکرد خود در مقابله با بیماری آن ها به هیچ وجه از خشونت و زور استفاده نکنید، چرا که این گونه رفتار ها نه تنها تأثیر مثبتی نخواهد داشت، بلکه به بدتر شدن و مزمن تر شدن افسردگی شخص بیمار نیز دامن خواهد زد.

این گونه افراد به طور معمول از بی خوابی مزمن رنج می برند

بی خوابی مزمن به طور کلی یک اختلال و بیماری بسیار جدی شناخته می شود که در بلند مدت، می تواند تأثیرات ویرانگری هم از نظر روحی و روانی و هم از نظر جسمی بر روی فردی که از این بیماری رنج می برد داشته باشد؛ افسردگی یکی از این اختلالاتی است که می تواند از بی خوابی مزمن نشأت بگیرد. تحقیقاتی در این خصوص در دانشگاه تگزاس شمالی صورت گرفت و نتایج این تحقیقات حاکی از این مسئله بود که کسانی که از بی خوابی مزمن رنج می برند تا چیزی حدود ده برابر افراد عادی که روزانه بین هفت تا نه ساعت می خوابند، در معرض ابتلا به افسردگی هستند. اگر شخص (یا اشخاصی) را می شناسید که با این مشکل دست و پنجه نرم می کند، توصیه می شود تحقیقاتی انجام دهید و با یافتن راهکارهایی، این راهکار ها را در اختیار فرد مبتلا به بی خوابی قرار دهید. در صورت حاد تر شدن مشکل نیز توصیه می شود با مشاور و یا روان پزشک متخصص صحبت کنید و مسئله را با او در میان بگذارید.

در سیارک بخوانیم:

علائم ظاهری افرادی که به خودکشی می اندیشند بخش اول 

نظرات

در ادامه بخوانید...