اختلالاتی که به واسطه پرخوری به وجود می آیند

در

گاهی ممکن است برای تجربه کردن اوقاتی خوش و خرم در کنار دوستانتان، مهمانی ای بر پا کنید و یا این که خود به مهمانی یکی از دوستان دعوت شده باشید. به هنگامی که گرم صحبت کردن با دوستان و عزیزان خود هستید و در حال تجربه اوقاتی خوش، بی آن که چندان حواس تان را جمع کنید، ممکن است شروع به خوردن چند تکه شیرینی کنید و به مرور از تمام خوراکی هایی که فراهم شده است استفاده کنید. اما این تمام ماجرا نیست و زمانی که مهمانی به پایان می رسد، به این فکر فرو خواهید رفت که چرا پرخوری کرده اید و در سایر ساعات روز احساس ناخوشایندی خواهید داشت؛ هم از نظر بدنی و هم از نظر روانی. این گونه موقعیت ها، برای هر کسی ممکن است پیش بیاید. جولیا سمنتلی، یک متخصص تغذیه است که در بوستون فعالیت می کند و در این خصوص نظری دارد که ممکن است برای تان جالب توجه باشد. جولیا بر این باور است که نباید خیلی سخت گرفت و نیز نباید به خاطر پرخوری خود را سرزنش کرد. او در این خصوص عنوان کرد: «بسیاری برای مدتی طولانی در طول روز به این فکر می کنند که حتماً باید برای ساعت ها وقت خود را به ورزش کردن اختصاص دهند و از خوردن غذاهای متنوع خود داری کرده و به رژیم غذایی خود پایبند باشند. این گونه فشار روانی در نهایت باعث خواهد شد که فرد به پرخوری روی بیاورد. بنابراین گاهی پیش می آید که هر کسی پرخوری کند و این مسئله اجتناب ناپذیر است.». جولیا برای جلوگیری کردن از پرخوری راهکاری ارائه می دهد که با هم نگاهی به آن می اندازیم: «بهتر آن است که در طول روز وعده های کوچک غذایی همراه داشته باشیم و به مرور از آن ها برای رفع گرسنگی استفاده کنیم. این گونه گرسنگی به حد و اندازه ای نخواهد رسید که فرد را مجبور به پرخوری کند. بهتر است ساندویچ های کوچک و مغذی همراه داشته باشیم و حداکثر سه ساعت یک بار برای رفع گرسنگی خود از آن ها استفاده کنیم.».

اما هدف از عنوان کردن تمامی این مسائل این بود که پیش زمینه ای در خصوص موضوع مقاله ای که مطالعه خواهید کرد به دست آورده باشید. در این مقاله قصد داریم به علائم و نشانه هایی بپردازیم که پس از خوردن بیش از اندازه غذا در بدن فرد ظاهر خواهد شد. در کنار این مسئله راهکارهایی هم در برخی از موارد ذکر شده تا از شدت گرفتن این ناراحتی های ناشی از پرخوری جلوگیری شود. با سیارک همراه باشید.

افزایش حجم معده به واسطه پرخوری

اولین موردی که به عنوان کردن آن خواهیم پرداخت، اتفاقی است که در هنگام پرخوری برای معده می افتد. در حقیقت زمانی که فرد بیش از اندازه معمول غذا و خوراکی مصرف می کند، معده او حجم بیشتری پیدا کرده و بزرگ تر می شود و تنها به این صورت است که در نهایت قادر خواهد بود حجم زیاد غذا و خوراکی ای که توسط فرد مصرف شده است را در خود جای دهد. البته به کمی زمان احتیاج است تا غذا از معده وارد روده ها شده و فرایند هضم شدن غذا در معده آغاز شود. پس از این که غذا کاملاً هضم شد، معده نیز به اندازه اصلی خود باز خواهد گشت. این بزرگ شدن معده البته ممکن است برایتان کمی آزار دهنده باشد، چرا که برای مدتی شکم از حالت عادی خود خارج شده و بزرگ تر جلوه خواهد کرد.

بهترین و مؤثرترین راهکاری که برای جلوگیری از این اتفاق می توانید به کار بگیرید، این است که در خوردن غذا کمی حوصله به خرج داده و به آهستگی غذای خود را نوش جان کنید. زمانی که در مهمانی ای شرکت می کنید که غذاهای متنوع و زیادی در اختیار شما قرار گرفته است (برای مثال شب عید که در کنار خانواده خود هستید)، سعی کنید تا جایی که برایتان مقدور است، غذا و خوراکی های دیگر را به آهستگی مصرف کنید. غذا را به آهستگی بجوید، برای مدتی قاشق و چنگال را کنار بگذارید و سعی کنید از بودن کنار عزیزان خود کمال استفاده را ببرید. در حقیقت پیامی باید از طریق معده به مغز ارسال شود مبنی بر این که سیر شده اید و دیگر به خوردن غذا احتیاج ندارید و کمی طول می کشد تا این پیام منتقل شود. با خوردن آهسته غذا این امکان را فراهم می کنید که پیام به موقع ارسال شده و از خوردن بیش از اندازه غذا جلوگیری خواهد شد و افزایش حجم معده و اثرات ناخوشایند ناشی از آن را تجربه نخواهید کرد.

نفخ کردن شکم به واسطه پرخوری

زمانی که غذای خود را به درستی نمی جوید و آن را غورت می دهید، اتفاقی که می افتد این است که کمی هوا همراه با غذا به معده راه پیدا خواهد کرد. حال زمانی که نوشیدنی های گازدار که معمولاً دارای کربن هستند را نیز مصرف می کنید، این هوای وارد شده به معده به مراتب بیشتر خواهد شد. تا زمانی که این هوای موجود در معده راهی به بیرون پیدا نکند، احساس ناخوشایندی خواهید داشت و این احساس مربوط به نفخ معده است. بهترین راهکاری که در این خصوص وجود دارد نیز، همانند مورد قبلی، این است که در خوردن غذای خود حوصله به خرج داده و تا جایی که امکان دارد، غذای خود را به آهستگی نوش جان کنید. تنها در این صورت است که امکان ورود هوای کمتری به معده خود خواهید داد.

با این وجود اگر فرصت خوردن آهسته غذای خود را پیدا نکرده و در نهایت دچار نفخ شده اید، توصیه هایی وجود دارد که می تواند به رفع این احساس ناخوشایند کمک کند. تمرین های آهسته ورزشی (مانند یوگا و امثال آن) یکی از این توصیه ها و راهکار ها است. توصیه دیگری که در این خصوص می شود، استفاده از مایعات است که به بهبود فعالیت های شکم کمک شایانی خواهد کرد و در نهایت نفخ آن نیز زودتر برطرف خواهد شد. توصیه آخر در این خصوص استفاده از محصولاتی است که با نام پروبیوتیک شناخته می شوند که به کاهش تولید گازهای مختلف در معده کمک خواهند کرد . از نفخ جلوگیری می کنند. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که نباید در صورت نفخ، خود را به خاطر پرخوری سرزنش کنید، چرا که تولید گاه به گاه گاز و ورود هوا به معده کاملاً طبیعی است و حتماً به این معنی نیست که پرخوری کرده اید. ممکن است کمی در خوردن غذای خود عجله کرده باشید.

افزایش دمای بدن پس از خوردن بیش از اندازه غذا و مواد خوراکی

اتفاق دیگری که بعد از خوردن بیش از اندازه مواد خوراکی و غذاها می افتد، این است که سیستم سوخت و ساز بدن (متابولیسم) بیش از اندازه معمول خود فعالیت می کند، چرا که باید به گونه ای کالری اضافی جذب شده توسط این همه غذا را بسوزاند. این فعالیت بیش از اندازه در نهایت سبب می شود به شدت احساس گرما کنید؛ مانند گرمایی که در سونای استخر احساس می کنید. متأسفانه در این خصوص راهکاری وجود ندارد و هضم غذا و افزایش فعالیت های مربوط به سوخت ساز بدن در این خصوص اجتناب ناپذیر است. تنها می توان به این نکته اشاره کرد که این افزایش دمای بدن موقتی است و پس از اتمام فعالیت های مربوط به سوخت و ساز بدن، ضربان قلب و  نیز دمای بدن به حالت عادی و متعادل خود باز خواهد گشت. البته با گرفتن یک دوش آب سرد می توانید به این بازگشت، کمی سرعت ببخشید و یا این که روی کاناپه کمی دراز بکشید تا همه چیز به حالت عادی برگردد و سپس به ادامه کارها و فعالیت های روزانه خود بپردازید.

پرخوری و اختلال در خوابیدن

بسیاری بر این باوراند که پس از خوردن بیش از اندازه غذا، به شدت احساس خواب آلودگی خواهند کرد و در حقیقت فکر می کنند با خوردن بیش از اندازه غذا قادر خواهند بود خواب آسوده تری را تجربه کنند. اما حقیقت این است که خوردن بیش از اندازه غذا در نهایت و به مرور زمان می تواند باعث شود خواب کامل و سالمی را تجربه نکنید. بدن هر انسانی به گونه ای است که به صورت شبانه روزی در طول ساعات مشخصی احساس گرسنگی خواهد کرد و نیز در طی ساعات مشخصی به خواب احتیاج پیدا خواهد کرد و برای دست یابی به این منظور خود در طی این ساعات مشخص هورمون هایی ترشح خواهد کرد که فرد را از این مسئله آگاه می کند که برای نمونه به خواب احتیاج دارد (ساعات آخر شب و هنگام تاریکی) و یا این که گرسنه است. زمانی که فرد پرخوری می کند و بیش از روال هر روزه خود غذا و مواد خوراکی مصرف می کند، در کارکرد این برنامه ریزی بدن، اختلالی به وجود خواهد آمد و خوابیدن را نیز به همین خاطر با مشکل مواجه خواهد کرد. نکته دیگری که در این خصوص وجود دارد این است که اگر غذاهایی که خورده اید حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات بوده باشند (غذاهایی مانند ماکارونی و یا خوراکی هایی مانند پای سیب و...)، حتی این امکان وجود دارد که در نیمه های شب به واسطه گرسنگی از خواب بیدار شوید، چرا که مدتی پس از خوردن این گونه غذا ها، قند خون به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند و در نهایت فرد احساس گرسنگی می کند.

راهکاری که در این خصوص توصیه می شود این است که از پرخوری در ساعات آخر شب تا جایی که برایتان مقدور است خودداری کنید. اما اگر این اتفاق رخ داد و در ساعات آخر شب و نزدیک به زمان خوب، بیش از اندازه معمول غذا خوردید، بهتر است در تخت خود دراز کشیده و خود را برای خوابیدن آماده کنید و در عین حال از چک کردن موبایل و این گونه وسایل هوشمند نیز خودداری کنید. دوش گرفتن پیش از رفتن به تخت خواب نیز می تواند در به وجود آوردن آرامش خاطر لازم برای خواب مؤثر باشد. این را هم به خاطر داشته باشید که در زمان خواب اتاق را کاملاً محیای خوابیدن کرده باشید و اجازه ندهید هیچ گونه نوری وارد اتاق شود.

حالت تهوع و ارتباط آن با پرخوری

گاهی پس از خوردن یک وعده غذایی که از نظر حجمی بسیار بیشتر از چیزی است که معمولاً عادت به خوردن آن دارید، ممکن است به قدری حالت تهوع شدیدی پیدا کنید که حتی حاضر به بیرون آمدن از تخت خواب خود نباشید و با دراز کشیدن سعی کنید این مسئله را کنترل کنید. زمانی که به سرعت غذا می خورید، به اندازه کافی زمان در اختیار ارگان های داخلی خود نمی گذارید که پیامی مبنی بر این که سیر شده اید را به مغز ارسال کنند و در نهایت این مسئله باعث می شود که میزان قند خون بدن به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند. این افزایش قند خون احساسی در شما پدید می آورد که گویی یک حشره بیماری زا وارد معده شده و شما را ناراحت کرده است.

در این گونه مواقع بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که کمی استراحت کنید و پیش از این که استراحت کنید، سعی کنید نوشیدنی ها و یا خوراکی هایی استفاده کنید که به بهبود اوضاع معده شما کمک خواهند کرد؛ چای زنجبیل و موز از جمله این خوراکی ها و نوشیدنی ها هستند. بوئیدن عصاره فلفل و نعنا، زنجبیل و لیمو نیز از دیگر راهکارهای ثابت شده ای است که به واسطه آن قادر خواهید بود از شدت گرفتن حالت تهوع جلوگیری کرده و آن را متوقف کنید.

دست دادن حالت سرگیجه به واسطه پرخوری

یکی دیگر از نشانه هایی که به طور معمول به واسطه پرخوری به وجود می آید و فرد آن را احساس می کند، سرگیجه است. در حقیقت اتفاقی که در این خصوص می افتد این است که همانطور که پیش از آن نیز عنوان شد، سرعت سوخت و ساز در بدن به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا می کند تا بتواند حجم بیش از اندازه غذایی که مصرف کرده اید را هضم کرده و کالری اضافی را بسوزاند. در نهایت این مسئله سبب می شود ضربان قلب افزایش پیدا کرده و بیشتر از حالت عادی باشد و این عامل اصلی احساس سرگیجه ای است که به فرد دست خواهد داد. اگر سرگیجه خیلی شدید نباشد، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که کمی دراز بکشید تا این عامل گذرا پس از هضم غذا بر طرف شود و اگر سرگیجه شدید تر از آنی است که بتوانید تحمل کنید بهتر است که تا جای ممکن مایعات مصرف کنید. فعالیت های ورزشی سبک مانند یوگا نیز به هنگام رخ دادن چنین حالتی، کمک شایانی خواهند کرد.

خستگی مفرط و ارتباط آن با پرخوری

هنگامی که پرخوری می کنید، روز بعد از آن با یکی از نشانه های معمول پرخوری مواجه خواهید شد که احساس خستگی مفرط است. در حقیقت به واسطه پرخوری چند اتفاق می افتد که همگی دست به دست هم داده و خستگی روز بعد را برای شما به همراه می آورند: اول این که پس از پرخوری، فرایند خوابیدن کارکردش آن گونه که باید نخواهد بود و انرژی بدن را به طور کامل بازیابی نخواهد کرد، نکته دیگر این است که قند خون شما به طور قابل ملاحظه ای به واسطه پرخوری افزایش پیدا کرده و حالا در حال بازگشتن به حالت عادی خود است و در نهایت بدن به احتمال بسیار زیاد هم چنان در تلاش برای هضم غذای روز پیشین شما خواهد بود. در این هنگام است که به شدت تمایل به نوشیدن قهوه و خوردن خوراکی های شیرین مانند دونات خواهید داشت که به واسطه آن قادر به بازیابی انرژی خود باشید. البته این کار به هیچ عنوان توصیه نمی شود و به جای آن توصیه می شود که به رژیم غذایی هر روزه خود باز گردید و تا جایی که برایتان مقدور است آب بنوشید. تمرینات ورزشی سبک و کمی پیاده روی نیز به بازیابی انرژی ناشی از خستگی کمک شایانی خواهند کرد.

احساس گرسنگی روز پس از پرخوری

در نگاه اول البته این مورد کمی ممکن است برای تان عجیب به نظر برسد، با این وجود، زمانی که پرخوری می کنید، روز بعد از آن بیشتر از روزهای عادی احساس گرسنگی خواهید داشت. اما ممکن است این سؤال برای تان پیش بیاید که چه چیزی باعث این احساس گرسنگی می شود؟ عدم خواب کافی و نیز اختلال در ترشح هورمون هایی که پیش از آن در خصوص آن صحبت کردیم، دو عامل اصلی این احساس گرسنگی هستند. این نکته را به خاطر داشته باشید که روز پس از پرخوری، رژیم غذایی سختگیرانه ای برای خود لحاظ نکنید (بسیار از لحاظ روانی این سخت گیری را برای خود لحاظ می کنند، چرا که یک روز پرخوری کرده اند و حالا باید غذای کمتری مصرف کنند و حتی در رژیم غذایی معمول خود سخت گیری بیشتری به خرج دهند) که در نهایت نتیجه معکوس خواهد داد و دوباره پرخوری خواهید کرد.

بهترین کاری که در این خصوص می توانید انجام دهید این است که یک صبحانه کامل، مغذی و سرشار از پروتئین نوش جان کنید؛ سیب زمینی شیرین با سوسیس مرغ می تواند گزینه ای ایده آل باشد. اسفناج، کره بادام زمینی و میوه از دیگر مواد خوراکی ای هستند که می توانید برای صبحانه در نظر بگیرید. این را هم در نظر داشته باشید که در این روز به هیچ عنوان خود را محدود نکنید و ناهار کاملی برای خود در نظر بگیرید. مصرف میان وعده هم در این روز ایرادی نخواهد داشت. روز بعدی، بدن به حالت طبیعی خود باز خواهد گشت.ترجمه  itrans.ir

در سیارک بخوانیم:

اختلال پرخوری افراطی چیست؟قسمت اول

اختلال پرخوری افراطی چیست (قسمت دوم) 

چگونه پرخوری را کنترل کنیم؟ 

راه هایی برای جلوگیری از چاقی در زمان یائسگی 

خطرات چاقی مربوط به سلامتی 

چاقی در تابستان 

رفع چاقی قبل از هر چیز، نیاز به تغییر دیدگاه شما نسبت به خودتان دارد 

چاقی خطر ابتلا به زوال عقل را سه برابر افزایش می دهد  

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 محصول که باعث نفخ می شود

در
علت نفخ گازهایی است که در معده و روده تشکیل می شود. اگر نمی خواهید هر از گاهی به یک بادکنک در حال انفجار تبدیل شوید و گازها باعث پیچش در دل و روده های شما شوند و با دیدن خود در آینه از زندگی بیزار شوید ، لیست محصولاتی که باعث نفخ می شوند را با دقت بخوانید.
نفخ نه تنها یک پدیده ناخوشایند از نظر احساس درونی است ، بلکه با بزرگ شدن شکم تاثیر منفی بر روحیه می گذارد. علت نفخ گازهایی است که در معده و روده تشکیل می شود. اگر نمی خواهید هر از گاهی به یک بادکنک در حال انفجار تبدیل شوید و گازها باعث پیچش در دل و روده های شما شوند و با دیدن خود در آینه از زندگی بیزار شوید ، لیست محصولاتی که باعث نفخ می شوند را با دقت بخوانید.
به دلایل مختلف احساس نفخ بیش از حد وجود دارد:
• استفاده از تعدادی از محصولات که ضعیف جذب می شوند و یا یک بمب هسته ای را تشکیل می دهند.
• جذب سریع مواد غذایی که باعث می شود مقادیر زیادی هوا وارد معده شود.
باید نه تنها سرعت غذا خوردن بلکه رژیم غذایی خود را نیز کنترل کنید تا نفخ شریک زندگی شما نشود sayarak.com لیستی از 10 محصول را ارائه می دهد که باعث نفخ می شود ، اگر نمی خواهید احساس ناراحتی کنید ، باید از خیر خوردن آنها بگذرید.

10 محصول که باعث نفخ می شود

 

1. محصولات نانوایی و نفخ

علت نفخ گازهایی است که در معده و روده تشکیل می شود. اگر نمی خواهید هر از گاهی به یک بادکنک در حال انفجار تبدیل شوید و گازها باعث پیچش در دل و روده های شما شوند و با دیدن خود در آینه از زندگی بیزار شوید ، لیست محصولاتی که باعث نفخ می شوند را با دقت بخوانید.
ترکیب نان و رول شامل مخمر است.  / عکس
 
وقتی صحبت از رژیم غذایی یا تغذیه مناسب می شود ، اولین چیزی که متخصصان برای بررسی در رژیم غذایی توصیه می کنند ، محصولات نانوایی است. شیرینی های آرد گندم بسیار خوشمزه هستند ، اما در عین حال صدمات بیشتری را نیز بوجود می آورند . علاوه بر این ، دستور العمل کلاسیک برای نان و رولت ها حاکی از حضور شکر و مخمر در ترکیب است که به شکل گیری گاز کمک می کند. اگر نمی خواهید نان را از رژیم غذایی خود حذف کنید ، گندم سیاه ، یا آرد سبوس دار خریداری کنید - آنها حاوی مخمر نیستند ، بنابراین آنها یک جایگزین مفید برای محصولات مختلف نانوایی هستند.
 

 

2. نوشابه و آب گازدار

علت نفخ گازهایی است که در معده و روده تشکیل می شود. اگر نمی خواهید هر از گاهی به یک بادکنک در حال انفجار تبدیل شوید و گازها باعث پیچش در دل و روده های شما شوند و با دیدن خود در آینه از زندگی بیزار شوید ، لیست محصولاتی که باعث نفخ می شوند را با دقت بخوانید.
نوشیدنی های گازدار قند زیادی دارند.  / عکس
 
آب گازدار ساده ، که شما برای خرید در فروشگاه عادت دارید ، نیز بسیار مفید نیست. نوشیدنی های غنی از کربوهیدرات منجر به تجمع گازها در معده می شود و به مدت چند ساعت حجم آن افزایش می یابد. نفخ همراه است با سنگینی ، ناراحتی و سایر احساسات ناخوشایند. فراموش نکنید که آب گازدار بیشتر اوقات نوشیدنی شیرینی است که حاوی مقدار زیادی قند است. افسوس که بدن را بعد از دو یا سه ساعت ترک نمی کند بلکه در جایی در اطراف کمر جا خوش می کند.
 

 

3. محصولات بسیار چرب و نفخ

علت نفخ گازهایی است که در معده و روده تشکیل می شود. اگر نمی خواهید هر از گاهی به یک بادکنک در حال انفجار تبدیل شوید و گازها باعث پیچش در دل و روده های شما شوند و با دیدن خود در آینه از زندگی بیزار شوید ، لیست محصولاتی که باعث نفخ می شوند را با دقت بخوانید.
سرخ کردنی ها ناسالم است.  / عکس
 
چیپس ، سیب زمینی سرخ کرده و سایر فست فودها که در مقیاس صنعتی تهیه می شوند ، گرچه خوشمزه اما بسیار مضر هستند. همه در مورد آن می دانند ، اما هنوز هم در مقادیر زیادی از آن استفاده می کنند. در نتیجه - نفخ و ناراحتی در معده پیش می آید. چنین عواقبی به این دلیل ظاهر می شود که ترکیب چنین محصولاتی حاوی نمک ، شکر ، ادویه جات ، مواد نگهدارنده ، مواد افزودنی شیمیایی و غیره موادی است که هیچ فایده ای برای سلامتی ندارند. علاوه بر این ، چربی های ترانس بالا در فست فودها وجود دارند که می توانند باعث التهاب در معده شوند.
 

 

4- فرآورده های لبنی با افزودن مربا

علت نفخ گازهایی است که در معده و روده تشکیل می شود. اگر نمی خواهید هر از گاهی به یک بادکنک در حال انفجار تبدیل شوید و گازها باعث پیچش در دل و روده های شما شوند و با دیدن خود در آینه از زندگی بیزار شوید ، لیست محصولاتی که باعث نفخ می شوند را با دقت بخوانید.
پروتئین در ترکیب با مربا ضعیف هضم می شود!
 
برای من غیر منتظره بود ، اما یک واقعیت است! با وجود این واقعیت که محصولات ترش و شیرین یکی از محبوب ترین ها در هنگام تغذیه مناسب است ، ترکیب آنها با مربا ، مارمالاد ها و دیگر شیرین کننده های مشابه آن یکی از بهترین ایده ها نیست. هضم این مخلوط از محصولات برای معده بسیار دشوار است: پروتئین ها برای مدت زمان طولانی تجزیه می شوند و مربا شروع به تخمیر می شود. و پس از آن - نفخ پیش می آید. بهتر است ماست را به شکل خالص آن بدون مواد افزودنی بخورید.
 

 

5- بستنی و نفخ

علت نفخ گازهایی است که در معده و روده تشکیل می شود. اگر نمی خواهید هر از گاهی به یک بادکنک در حال انفجار تبدیل شوید و گازها باعث پیچش در دل و روده های شما شوند و با دیدن خود در آینه از زندگی بیزار شوید ، لیست محصولاتی که باعث نفخ می شوند را با دقت بخوانید.
بستنی یک بمب واقعی قندی است.  / عکس
 
مهم نیست که چقدر آگاه باشید ، اما بستنی موردعلاقه شما بسیار موذی است. برای شروع ، می گوییم که این یک بمب در زمان واقعی است - بعد از اینکه معده بستنی را هضم کرد ، قند در انبارهای چربی مخفی می شود و بعداً به صورت پوند اضافی ظاهر می شود. و همچنین یک محصول بسیار سرد که حاوی لاکتوز است ، نیاز به شرایط ویژه هضم دارد ، به همین دلیل نفخ ظاهر می شود. بنابراین با دقت فکر کنید که آیا از این دسر در رستوران سفارش دهید یا بهتر است یک سالاد میوه بخورید.
 

 

6. انگور و نفخ

علت نفخ گازهایی است که در معده و روده تشکیل می شود. اگر نمی خواهید هر از گاهی به یک بادکنک در حال انفجار تبدیل شوید و گازها باعث پیچش در دل و روده های شما شوند و با دیدن خود در آینه از زندگی بیزار شوید ، لیست محصولاتی که باعث نفخ می شوند را با دقت بخوانید.
انگور ظاهر نفخ را تحریک می کند.  / عکس
 
انگورهای شیرین و خوشمزه متأسفانه نه تنها پر کالری ترین انواع میوه ها هستند بلکه هضم آن نیز سخت ترین است. همیشه باعث ایجاد نفخ می شوند ، زیرا باعث افزایش گاز در معده می شوند. همچنین ، لیست میوه های ممنوعه شامل سیب ، هلو ، گلابی - آنها غنی از فروکتوز هستند ، به این معنی که برای هضم به زمان و انرژی زیادی نیاز دارند . از جمله موارد دیگر در انگور ، هضم پوست انگور بسیار سخت است. بنابراین ، از آن زیاد استفاده نکنید.
 

 

7. گوشت فرآوری شده و نفخ

علت نفخ گازهایی است که در معده و روده تشکیل می شود. اگر نمی خواهید هر از گاهی به یک بادکنک در حال انفجار تبدیل شوید و گازها باعث پیچش در دل و روده های شما شوند و با دیدن خود در آینه از زندگی بیزار شوید ، لیست محصولاتی که باعث نفخ می شوند را با دقت بخوانید.
محصولات نیمه آماده فایده ای برای بدن ندارند.  / عکس
 
صحبت از گوشت فرآوری شده است ، منظور ما کالباس ، کتلت فروشگاهی و سایر محصولات نیمه آماده است. هر متخصص تغذیه به شما توصیه می کند این محصولات را رها کنید ، زیرا آنها حاوی مقدار زیادی مواد شیمی و چربی های مضر هستند که منجر به چاقی ، مشکلات سیستم قلبی و عروقی می شوند. علاوه بر این ، محصولات نیمه آماده عامل فرآیندهای التهابی در معده هستند. اما این همه چیز نیست - سوسیس و کالباس حاوی مقدار زیادی سدیم است که می تواند منجر به کم آبی و تورم شود. در نتیجه - احساس ناراحتی در شکم و نفخ پیش می آید.
 

 

8- آدامس و شیرینی هایی که قند ندارند

علت نفخ گازهایی است که در معده و روده تشکیل می شود. اگر نمی خواهید هر از گاهی به یک بادکنک در حال انفجار تبدیل شوید و گازها باعث پیچش در دل و روده های شما شوند و با دیدن خود در آینه از زندگی بیزار شوید ، لیست محصولاتی که باعث نفخ می شوند را با دقت بخوانید.
اگر دیدید که مواد غذایی با مارک بدون شیرینی به معنی بدون قند است ، از آنها خرید نکنید. واقعیت این است که به جای شکر طبیعی ، تولید کنندگان آنالوگ هایی را به محصولاتی اضافه می کنند که در معده به شدت هضم می شود. و جویدن آدامس: وقتی آن را جویدیم ، مقدار زیادی هوا وارد معده می شود ، که به شکل گیری گاز کمک می کند.
 

 

9. کلم و نفخ

علت نفخ گازهایی است که در معده و روده تشکیل می شود. اگر نمی خواهید هر از گاهی به یک بادکنک در حال انفجار تبدیل شوید و گازها باعث پیچش در دل و روده های شما شوند و با دیدن خود در آینه از زندگی بیزار شوید ، لیست محصولاتی که باعث نفخ می شوند را با دقت بخوانید.
کلم به شکل خام دلیل تشکیل نفخ در بدن است.  / عکس
 
علیرغم اینکه کلم بسیار مفید است ، اگر منتظر یک رویداد مهم یا رفتن به مهمانی هستید بهتر است از مصرف آن خودداری کنید و باید بهترین ظاهر خود را حفظ کنید. با این حال ، یک نتیجه گیری وجود دارد. نفخ می تواند فقط با کلم تازه و خام ایجاد شود. اگر سبزی را حرارت بدهیم ، می توانید از این محصول به عنوان میان وعده استفاده کنید. واقعیت این است که فیبر درشت بخشی از کلم است که منجر به افزایش تشکیل گاز می شود. اما با عملیات حرارتی از بین می رود و این بدان معنی است که نمی تواند به بدن آسیب برساند.
 

 

10. حبوبات و نفخ

علت نفخ گازهایی است که در معده و روده تشکیل می شود. اگر نمی خواهید هر از گاهی به یک بادکنک در حال انفجار تبدیل شوید و گازها باعث پیچش در دل و روده های شما شوند و با دیدن خود در آینه از زندگی بیزار شوید ، لیست محصولاتی که باعث نفخ می شوند را با دقت بخوانید.
حبوبات حاوی پروتئین هستند که معده برای مدت طولانی هضم می کند.  / عکس
 
حبوبات همچنین نفخ ایجاد می کنند که به دلیل مقدار زیاد پروتئین که معده قادر به هضم آن نیست در مدت زمان کوتاهی به دلیل کمبود آنزیم های ضروری ظاهر می شود. به همین دلیل ، حبوبات در داخل معده تخمیر شده و باعث ناراحتی می شوند. اگر حبوبات دوست دارید و حاضر نیستید که آنها را از رژیم غذایی خود حذف کنید ، قبل از پخت و پز آنها را خیس کنید و در زمان پخت آب را خالی کرده و دور بریزید، این کار به کاهش پیامدهای منفی کمک می کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 روش برای کاهش گرسنگی در زمان رژیم گرفتن

در

ترفند مقابله با گرسنگی
دشوارترین چیز در رژیم غذایی ، احساس گرسنگی مداوم است. به خاطر گرسنگی تمام تلاش های ناامیدانه ما برای کاهش وزن باطل می شود. چگونه با اضطراب دردناک برای خوردن چیزی کنار بیاییم؟ قوانین ما را بخوانید!


اگر گرسنگی تنها دلیلی است که نمی توانید رژیم را تا آخر حفظ کنید ، دیگر این مشکلی نیست. به دنبال توصیه های ما ، شما مطمئناً به هدف خود خواهید رسید و بهترین ظاهر خود را خواهید یافت. و در کنار کیلو های گمشده ، فراموش خواهید کرد که گرسنگی وصف ناشدنی قبل از خواب و ولع و اشتها در صبح چیست: با 10 قانون ساده در تغذیه مناسب و رژیم آشنا شوید.

10 راه برای کاهش گرسنگی در زمان رژیم گرفتن

 

1. هر روز صبحانه را با کربوهیدرات شروع کنید 

یک فرنی دلچسب یا ساندویچ خوشمزه با چای تضمین کننده این است که عصرانه قفسه های یخچال را خالی نکنید.

صبحانه

2. فیبر  را به مواد غذایی اضافه کنید 

طی چند روز ، متوجه خواهید شد که گرسنگی شدید دیگر شما را آزار نمی دهد.

جو دوسر

3. آب تمیز بیشتری بنوشید

بعضی اوقات گرسنگی و تشنگی را اشتباه می گیریم و وقتی بدن به آب نیاز دارد غذا می خوریم.

آب

4-جایگزین آب ، چای سیاه یا سبز

4- آب ، چای سیاه یا سبز را دوست ندارید اضافه کردن چوب دارچین ،میخک و یک مشت هل . نوشیدنی های گرم تند کاملاً گرسنگی را برطرف میکنند.

چای
5- از سبزیجات غافل نشوید

هویج آبدار یا خیار تازه باید همیشه در یخچال باشد: فیبر ارگانیک گرسنگی را کاملاً برآورده می کند و بدن را از سموم تمیز می کند.

هویج
6. آروماتراپی بهترین روش برای غلبه بر میل غیرقابل تحمل برای خوردن چیزی است

روغنهای اساسی گریپ فروت ، گل رز ، یا اسطوخودوس را جمع کرده و هنگام گرسنگی ، استنشاق کنید.

روغن گریپ فروت
7.ورزش کنید

ورزش همیشه گرسنگی را کم می کند. 

پیاده روی
8- اگر گرسنگی تا اواخر عصر ادامه پیدا کرد

یک تکه گوشت بدون چربی آب پز ، ماهی ، یک تکه پنیر یا چند عدد میگو بخورید. پروتئین نه تنها به مقابله با گرسنگی کمک خواهد کرد بلکه منجر به از دست رفتن پوندهای اضافی نیز می شود .


گوشت مرغ

9- با روغن اسطوخودوس حمام گرم بگیرید

این شما را از گرسنگی نجات می دهد و خواب خوب را فراهم می آورد.

روغن اسطوخودوس
10- وقت لازم برای استحمام اسطوخودوس ندارید؟

1 لیوان شیر گرم بدون چربی (یا آب) را با 1 قاشق چایخوری عسل در شب بنوشید. اثر همان خواهد بود.

شیر
فراموش نکنید که همه چیز در دستان شماست!

نظرات

در ادامه بخوانید...

5 راه برای از بین بردن نفخ شکم در عرض چند دقیقه بدون قرص

در

نفخ شکم

هر فرد شاغل در دنیای مدرن نمی تواند به یک برنامه غذایی روزانه مباهات کند. میان وعده های بی پایان و ناتوانی در پرهیز از خوردن "کربوهیدرات های زود هضم" منجر به این واقعیت می شود که همه ما گاه به گاه از نفخ شکم رنج می بریم. یوگا به شما کمک خواهد کرد: موقعیت های مختلف ارائه شده در این مقاله به شما کمک می کند تا بدون مصرف دارو سریعا از نفخ شکم (باد شکم) خلاص شوید.


حرکت بچه در یوگا 

حرکت بچه در یوگا 
از بین بردن نفخ شکم در عرض چند دقیقه با حرکت بچه در یوگا.  / عکس 


اگر متوجه نمی شوید بچه با این کار چه ارتباطی دارد ، پس به یاد داشته باشید که جنین در چه موقعیتی قرار دارد. این 9 ماه از زندگی یک شخص می گذرد که در واقع هیچ چیز او را آزار نمی دهد. آنها می گویند که سلول های عصبی مغز ما این دوران آرامش را در تمام طول زندگی خود به یاد می آورند ، بنابراین یوگی های باستانی این ژست را به عنوان یک روش جهانی برای استراحت و نظم کامل خود پیشنهاد می کنند. این کمک می کند تا پشت خود را شل کنید ، شور و نشاط پیدا کنید. علاوه بر این ، موقعیت بدن در این موقعیت یک ماساژ استاتیک قدرتمند از منطقه روده را فراهم می کند. شما می توانید پنج دقیقه را در این موقعیت بگذرانید! بعد از صاف کردن بدن ، شکم به احتمال زیاد همانند قبل از واقعه نفخ خواهد بود.

 

زانو  به سینه در یوگا 

زانو  به سینه در یوگا 
ما خود را از نفخ شکم نجات می دهیم.

 

بسیاری از افراد می دانند که به مادران جوان توصیه می شود در صورت یبوست زانوی بچه را به سینه فشار دهند. در این تمرین همان مکانیزم ها کار خواهند کرد. هنگام بروز نفخ در روده ها هوای زیادی وجود دارد. این بدان معناست که هوا باید از آن خارج شود.فشار آهسته بر روی معده در این حالت مانند آزاد کردن هوا از یک تشک بادی بزرگ است که فقط با تلاش فقط وزن و حداقل تلاش دستان است. نفخ شکم را نمی توان یک شبه تسکین داد ، بنابراین توصیه می شود که چند دقیقه وقت بگذارید.

 

ژست کمان در یوگا

ژست کمان در یوگا

 از بین بردن نفخ شکم در عرض چند دقیقه با ژست Bow Yoga Pose.  / عکس


این می تواند در تصویر بسیار دشوار به نظر برسد. اما این فقط در نگاه اول است. هر مبتدی می تواند آن را انجام دهد ، فقط ارتفاع بالا آمدن (جدا شدن از کف) قفسه سینه و باسن بسته به آمادگی جسمانی می تواند متفاوت باشد. فشار بر روی قسمت روده در حرکت آسانا آشکار است. نگه داشتن آن برای بیش از 40 ثانیه کار چندان آسانی نخواهد بود ، اما تأثیر آن گاهی در همین نیم دقیقه حاصل می شود.

 

حرکت شخم در یوگا 

حرکت شخم در یوگا 

از بین بردن نفخ شکم در عرض چند دقیقه با ژست شخم  / عکس 

 

 این ورزش نه تنها برای دستگاه گوارش ، بلکه برای کل ستون فقرات نیز مفید است. برای خلاص شدن از شر نفخ شکم ، استفاده از حالت گاوآهن مفید است. سطح اجرا ممکن است متفاوت باشد. اگر نمی توانید انگشتان خود را فوراً پشت سر خود روی زمین قرار دهید ، پس استفاده از صندلی / چهارپایه / دیوار (همانطور که در تصویر نشان داده شده) کاملاً قابل قبول است تا کار را آسان تر کنید. عضلات زیر شکم به طور فعال در این وضعیت منقبض می شوند ، که ماساژ عالی منطقه روده و خلاص شدن از نفخ را فراهم می کند.

 

ژست زن شرقی

ژست زن شرقی
از بین بردن نفخ شکم در عرض چند دقیقه با ژست زنان شرقی

 

در کشورهای ژاپن ، چین ، کره ، از زمان های بسیار قدیم ، زنان تقریباً بیشتر روز را در این موقعیت گذرانده اند. در این موقعیت ، آنها کار می کردند ، از بچه ها پرستاری می کردند ، آشپزی می کردند ، با دیگران صحبت می کردند. و این اتفاقی نیست. این حالت باعث تقویت کمر ، پاها و همچنین کمک به بهبود هضم ، آزاد سازی سموم از بدن می شود. می توانید سعی کنید در این وضعیت بنشینید و نوعی فعالیت معمول یا اوقات فراغت انجام دهید. شما می توانید یک فصل از کتاب مورد علاقه خود را بخوانید ، از صفحه یک ابزار شبکه های اجتماعی را مرور کنید ، برخی موارد را مرتب کنید. وقتی بعد از چند دقیقه بلند می شوید ، معده شما بسیار صاف تر می شود و پرستالیس شروع به کار می کند

نظرات

۱۴۰۰/۹/۱۸آن احساس ناخوشایند در معده خود را به یاد دارید که گویی به تازگی یک بادکنک خورده اید؟ و لباس تنگ بلافاصله به نوعی متفاوت دیده می شود، انگار با این قاشق بستنی یک فیل کامل خورده اید. نه، اندازه شما بهبود نیافته است، فقط در چند ساعت آینده یک "جنگ اتمی" در معده شما رخ خواهد داد، اما با دانستن اینکه کدام غذاها یا ترکیبات آنها باعث نفخ می شوند، می شد از آن جلوگیری کرد.

۱۴۰۰/۹/۱۸ نفخ نه تنها ناخوشایند است، بلکه به شدت زشت است. این به دلیل تشکیل گازهایی در روده ها اتفاق می افتد که به معنای واقعی کلمه معده ما را مانند صدها بالون می ترکاند. دلیل آن معمولاً استفاده از تعداد معینی از محصولات است که یا خودشان به خوبی در بدن ما جذب نمی شوند یا ترکیبی "منفجره" با یکدیگر ایجاد می کنند. اغلب، احساس ازدحام بیش از حد به دلیل جذب بیش از حد سریع غذا رخ می دهد که باعث ایجاد هوا در معده می شود. برای جلوگیری از چنین احساساتی، نه تنها باید سرعت غذا خوردن، بلکه دقیقاً آنچه را که اکنون به دهان خود می فرستید نیز کنترل کنید. ما برخی از بارزترین نمونه‌های محصولاتی را جمع‌آوری کرده‌ایم که اگر لباس تنگ می‌پوشید، در یک قرار ملاقات هستید یا نمی‌خواهید در شکم خود احساس ناراحتی کنید، بهتر است از آنها امتناع کنید

۱۴۰۰/۹/۱۸نان سفید، محصولات پخته شده با آرد گندم معمولاً محصولی هستند که بهتر است از رژیم غذایی شما حذف شوند. این محصول از غلات تصفیه شده و کاملا فرآوری شده ساخته شده است و هیچ مزیت خاص و غیر قابل تعویضی برای سلامتی یا بدن ندارد. علاوه بر این، دستور کلاسیک محتوای شکر و مخمر در نان را فرض می کند. هر دوی این محصولات به گاز معده کمک می کنند. هنگام انتخاب نان، به نانی توجه کنید که بدون استفاده از مخمر یا غلات کامل تهیه می شود. هر دوی این ها سالم ترین جایگزین برای نان های سفید نرم هستند.

۱۴۰۰/۹/۱۸آب گازدار و نفخ معده. نوشیدنی های غنی از هیدروکربن به دلیل تجمع گازهای نوشیدنی به طور موقت حجم معده را افزایش می دهند. نفخ از یک ساعت تا سه ساعت طول می کشد و با سنگینی و ناراحتی همراه خواهد بود. علاوه بر این، اغلب آب گازدار نوشیدنی های شیرین حاوی مقدار باورنکردنی قند است که متأسفانه پس از چند ساعت از بدن شما خارج نمی شود، اما در آن باقی می ماند و در انبارهای چربی پنهان می شود.

۱۴۰۰/۹/۱۸چیپس های تجاری، سیب زمینی سرخ کرده و سایر فست فودها غذاهای ناسالم و صراحتاً ناسالم هستند. شدت، نفخ، ناراحتی در شکم در هر صورت تضمین می شود. این غذاها حاوی مقادیر زیادی شکر، نمک، ادویه جات، مواد نگهدارنده مختلف و سایر افزودنی های شیمیایی هستند که به هیچ وجه سلامت ما را بهبود نمی بخشد. از جمله اینکه فست فود سرشار از چربی های ترانس است که می تواند باعث التهاب در معده شود.

۱۴۰۰/۹/۱۸پنیر کوتاژ یا پنیر کاتیج (Cottage cheese)یا ماست میوه در حالی که این یکی از محبوب ترین گزینه های صبحانه است، ترکیب رویه های شیرین با پروتئین ایده خوبی نیست. برای هضم، این مخلوط بسیار دشوار است: پروتئین ها برای مدت طولانی شکسته می شوند و میوه در این بین شروع به تخمیر می کند. بعد چه اتفاقی می افتد، فکر می کنیم شما آن را حدس زدید. نفخ شدید!

۱۴۰۰/۹/۱۸بستنی غذایی که باعث نفخ می شود لذیذ مورد علاقه دوران کودکی مملو از فریبکاری است. این نه تنها یک بمب قند واقعی است، بلکه باعث نفخ نیز می شود، زیرا به شرایط خاصی برای هضم نیاز دارد. هضم غذای بسیار سرد و حتی حاوی لاکتوز در معده ما چندان آسان نیست. هنگامی که یک بار دیگر چند توپ از این غذای لذیذ را در رستوران سفارش می دهید، این را در نظر داشته باشید.

۱۴۰۰/۹/۱۸انگور غذایی که باعث نفخ می شود متأسفانه انگورهای شیرین و خوش طعم هضم سختی دارند. باعث افزایش تشکیل گاز در معده می شود و همیشه نفخ را تحریک می کند. همان میوه هایی که بهتر است در شرایط بحرانی مصرف نشوند عبارتند از سیب و هلو. واقعیت این است که میوه های سرشار از فروکتوز (همچنین شامل گلابی و خربزه، انگور) انرژی زیادی از بدن برای هضم و آنزیم های خاصی نیاز دارند که بسیاری با آن مشکل دارند. انگور همچنین پوستی سخت هضم دارد و در نتیجه نفخ!

۱۴۰۰/۹/۱۸گوشت فرآوری شده غذایی که باعث نفخ می شود این دسته شامل تمام محصولات گوشتی صنعتی است که بدون مشارکت شما تهیه شده است: کنسرو، سوسیس، کتلت فروشگاهی - یعنی هر گونه محصولات نیمه آماده. متخصصان تغذیه و پزشکان توصیه می کنند چنین غذاهایی را به طور کامل از رژیم غذایی حذف کنید، زیرا علاوه بر "مواد شیمیایی" متعدد، حاوی چربی های ناسالم هستند که باعث چاقی و بیماری قلبی می شوند و همچنین به فرآیندهای التهابی در معده کمک می کنند. به موضوع اصلی خود برگردیم، سوسیس و کالباس حاوی مقدار زیادی سدیم هستند که بیش از حد باعث احتباس مایعات در بدن و در نتیجه ادم می شود. برای شما این به معنای احساس سنگینی در شکم و افزایش موقت سایز آن است.

۱۴۰۰/۹/۱۸آدامس و شیرینی های بدون قند باعث نفخ می شود چنین محصولاتی برای داشتن برچسب بدون قند، شکر طبیعی را از فرمول خود حذف می کنند و آن را با آنالوگ هایی مانند زایلیتول، سوربیتول و مالتیتول جایگزین می کنند. چنین جایگزین هایی فقط تا حدی در بدن هضم می شوند و باعث افزایش تولید گاز می شوند. جویدن آدامس یک امتیاز منفی دیگر نیز دارد: در حین جویدن، نه تنها بزاق شیرین وارد معده می شود، بلکه هوا نیز وارد معده می شود که معده را از داخل منبسط می کند.

۱۴۰۰/۹/۱۸کلم باعث نفخ می شود به نظر می رسد که همه می دانند که کلم باعث افزایش تشکیل گاز می شود. با وجود تمام مزایای این محصول، بهتر است در روزهایی که نیاز دارید صد در صد خوب به نظر برسید، از آن صرف نظر کنید. با این حال، یک راز وجود دارد. نفخ فقط توسط کلم تازه ایجاد می شود، اما از نظر حرارتی فرآوری شده ممکن است محصول خوبی برای میان وعده باشد. تمام راز در فیبر درشت است که باعث نفخ می شود، اما در طول پردازش از بین می رود.

۱۴۰۰/۹/۱۸حبوبات باعث نفخ می شود محصول دیگری که خواص تشکیل گاز آن بدون استثنا برای همه شناخته شده است. در این حالت نفخ باعث تحریک پروتئینی می شود که معده ما فاقد آنزیم برای هضم کامل و سریع است. به همین دلیل، لوبیاها در معده ما شروع به تخمیر می کنند و باعث نفخ و ناراحتی می شوند. خیساندن لوبیا قبل از پختن می تواند کمی کمک کننده باشد.

در ادامه بخوانید...

حداکثر چند تخم مرغ بخوریم؟

در

تخم مرغ خطری برای سلامتی نیست. در حقیقت، برای شما خوب هستند. پس چه تعداد بخوریم؟

منبع کلسترول - تعجب کردید، همان تخم مرغ بدنام! روزهای موثر بودن تخم مرغ نیز بازخواهد گشت. فروش تخم مرغ در انگلستان در سال 2014 تا 2.4 درصد افزایش یافت.

در سال 2007 توصیه بنیاد قلب انگلستان حداکثر 3 تخم مرغ در هفته بود ولی حالا دستور پخت انواع تخم مرغ را در وب سایت قرار داده.

 

تخم مرغ از خطر سلامتی تبرئه می شود- تازه ترین یافته های کمیته اصول رژیم در آمریکا بیان می دارد که خوردن تخم مرغ دارای کلسترول بالا تاثیری بر سطح کلسترول خون ندارد. بنابراین محدودیت تخم مرغ از نظر کلسترول رژیمی را حذف کرده است. زرده بزرگ حاوی 210میلی گرم کلسترول است و محدودیت کلسترول قبلی 300 میلی گرم در روز بود. تازه ترین گزارش پیش نویس کمیته بیان می دارد که خوردن چربی اشباع شده در برخی محصولات گوشتی و رژیمی می تواند عامل موثری در توقف ارتروز و بیماریهای قبلی باشد.

اژانس استاندارد غذایی (FSA) تخم مرغ را به عنوان منبع غنی سرشار از پروتئین با کیفیت بالا لیست می کند که به تبیین شهرت آنها در رژیم های با پروتئین بالا می پردازد. تخم مرغ در رژیم های قدیمی بعنوان غذای مغذی شناخته می شد. امروزه استفاده از این رژیم غذایی، و پختن تخم مرغ خوب می باشد (اما نباید در روغن زیاد باشد).(سیارک)

متقاعد شدید؟ حتی توصیه های مربوط به خوردن تخم مرغ قبل از اینکه تاریخ آنها بگذرد، یعنی براساس گفته FSA تا دو روز سالم می باشند، وجود دارد و البته تا زمانیکه سفیده و زرده آنها خوب بپزد.

حداکثر چند تخم مرغ بخوریم؟

شخصا، از تخم مرغ متنفرم مگر در کیک و مایونز، اما نه تنها تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین می باشد بلکه میزان چربی آنها غیراشباع است (طبق گفته اژانس استاندارد غذایی 44درصد چربی اشباع نشده دارد). یک تخم مرغ متوسط دارای 80 کالری می باشد، نسبتا ارزان است، پخت آن آسان می باشد و زرده تخم مرغ حاوص مواد مغذی و مفیدی همچون ویتامین ب 12، ریبوفلاوین و ویتامین د می باشد.(سیارک)

هیچ دلیل خوبی برای تعداد مصرفی تخم مرغ وجود ندارد اما تحقیقات نشان می دهند که یک تخم مرغ در روز خوب می باشد- اگرچه می تواند خطر بیماری قلبی را در افراد مبتلا به دیابت افزایش دهد. شواهد زیادی از خوردن سه یا چند تخم مرغ در روز و عدم ضرر تخم مرغ نیز گزارش شده است. تخم مرغ نسبت به غلات شکردار،‌ صبحانه سالم تری می باشد البته در صورتیکه با محصولات کم چربی استفاده شوند. یعنی با سس و گوشت سرخ شده و با تست کره دار و پر از نمک میل نشود.

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

10راه میانبر طبیعی برای خلاص شدن از شر سلولیت ها

در

هر زنی از داشتن سلولیت روی پوست ران شرمنده می شود. عوامل زیادی هستند که در تولید سلولیت در بدن نقش دارند، بویژه در زنان. تصور رایج غلطی وجود دارد که تنها زنان چاق از سلولیت رنج می برند. این اطلاعات غلط است. حتی زنان باریک اندام هم می توانند در قسمتهای مختلف بدن مانند ران و باسن دارای سلولیت باشند.صرف نظر از این که زنی چاق یا لاغر است، سلولیتها می توانند به دلایل زیادی بروز کنند. برخی از این دلایل به شرح زیر هستند:
 تغذیه و رژیم غذایی نامناسب
چربی های کلی بدن
عدم تمرینات ورزشی مناسب
تغییرات هورمونی
سوخت و ساز آهسته در بدن
تراکم و رنگ پوست

گزینه های زیادی برای خلاصی از سلولیت ها وجود دارد.لیپوساکشن یکی از این گزینه ها می باشد. راه دیگر خریدن کرم های گران قیمت از داروخانه است. تاییدیه های کمی بر اثربخشی دائم این دست از داروها وجود دارد.اما گزینه هایی بسیار ارزانتر و راه های طبیعی برای خلاص شدن از دست سلولیت ها هم وجود دارد . در اینجا 10 راه طبیعی سریع برای خلاص شدن  از شر سلولیت ها برای راحتی شما معرفی می شود.
1. اسکراب قهوه لایه بردار
تفاله قهوه منبع خوبی از مواد لایه بردار است.این اسکراب به حذف سلولهای مرده از پوست و تولید سلول های جدید کمک خواهد کرد. ماساژ این اسکراب گردش خون را تحریک کرده، و می تواند پوست های شل شده ناشی از سلولیت را سفت کند.
یک چهارم فنجان تفاله قهوه
3 قاشق غذا خوری شکر قهوه ای
2 قاشق غذا خوری روغن نارگیل فرآوری شده ( اگر روغن نارگیل در خانه ندارید، آن را با روغن زیتون عالی جایگزین کنید).
همه ی مواد را با هم مخلوط کرده تا به شکل خمیر در آید.کمی از این خمیر را بردارید و در مناطق اسیب دیده استفاده کنید. سپس به صورت معمولی شستشو دهید. این خمیر را بیشتر از سه بار در هفته استفاده نکنید. این ماساژ درمانی را تا زمانی که به نتیجه ی دلخواه برسید ادامه دهید.مخلوط را در یک ظرف در بسته برای استفاده های بعدی نگهداری کنید.

2. سرکه سیب برای خلاص شدن از دست سلولیت ها
سرکه سیب یک راه حل هدفمند چندمنظوره برای بسیاری از مشکلات است. سرکه سیب برای خلاصی از دست سلولیت ها هم مفید است. سرکه حاوی پتاسیم، منیزیم، مواد معدنی و کلسیم است. این اجزای شیمایی سلولیت ها را کاهش ، سموم را دفع و آب اضافی اطراف ران و معده را کنترل می کنند. روش استفاده:
یک واحد سرکه سیب طبیعی
دو واحد آب
چند قطره عسل
مواد بالا را مخلوط کنید، مخلوط را در مناطق آسیب دیده با ماساژ دادن بمالید و به مدت 30 دقیقه در آن مناطق بگذارید.سپس با آب ولرم شستشو دهید.این کار را دو بار در روز تا رسیدن به نتیجه دلخواه ادامه دهید.

3. بدن خود را با آب هیدراته کنید.
آب عنصری است که می تواند هر چیزی را شفا دهد.سلولیت ها در خودشان دارای مواد سمی هستند. نوشیدن مقدار کافی آب در هر روز سموم را از بدن حذف می کند، باعث حفظ سلامتی و داشتن سیستم ایمنی قوی تر می شود. اضافه کردن طعم های مختلف یخ به آب می تواند اثر آن را بیشتر کند.

4. برس زدن خشک
برس خشک کشیدن یک راه فوق العاده برای تحریک گردش خوت در بدن شماست، برس کشیدن  پوست های مرده را پاک می کند و و به رشد سلولهای جدید در پوست شما کمک می کند. برس خشک کشیدن یکی از ارزان ترین راهها برای تحریک تهویه لنفاوی است و سموم به وجود آمده در بدن را دفع می کند و در نتیجه پوست شما را از دست سلولیت ها رها می کند و باعث درخشان شدن آن می شود.
یک قلم موی طبیعی بردارید و به آرامی از پاهایتان شروع کنید و تا شانه ها ادامه دهید.همچنین می توانید با قلم مو حرکاتی در خلاف جهت عقربه های ساعت انجام دهید.پنج دقیقه این کار را ادامه دهید دو بار در روز، و البته قبل از حمام رفتن و قبل از رفتن به رختخواب.
اطمینان حاصل کنید که هم قلم مو و هم بدن شما در طی این ماساژ خشک هستند

5. روغن عرعر برای خلاصی از دست سلولیت ها
اسانس درخت عرعر عامل بسیار موثری در کاهش جذب مایعات بدن است. بنابراین، برای کاهش سلولیت ها هم بسیار مفید است.
10 قطره روغن درخت عرعر
یک چهارم فنجان روغن زیتون
این دو را ترکیب کنید و ده دقیقه روی مناطق دارای سلولیت مالش دهید
این مخلوط را دو بار در روز به به مدت یک ماه استفاده کنید. پوست شما نرم تر و صاف تر از قبل خواهد شد.

6. مرطوب کننده ی روزانه ی بدن شما
مرطوب کردن روزانه به حذف سلولیتها از بدن شما کمک می کند، پوست شما را نرم تر و صاف تر می کند. صرف نظر از فصل، شخص باید عادت کند که هر روز بدنش را مرطوب نماید.انتخاب مرطوب کننده های طبیعی بهتر از انواع  شیمیایی است. بهترین لوسیون مرطوب کننده طبیعی را می توان روغن نارگیل دانست. روغن نارگیل سرشار از چربی های اشباع شده است، که داراری خواص ضد قارچی و ضد باکتری می باشد. این روغن را بعد از حمام روی پوست بمالید و اگر به صورت روزانه انجام شود باعث حذف سلولیت ها و سفت شدن پوست می شود.
چند قطره از روغن نارگیل بردارید و آن را بعد از حمام روی تمام نقاط بدن خود بمالید. رطوبت حمام در رطوبت روغن نارگیل حل شده و در بدن شما باقی خواهد ماند.

7. روغن نارنگی
یکی دیگر از اسانس ها، روغن نارنگی است که نقش حیاتی در از بین بردون سموم از بدن دارد. مشابه روغن های دیگر، روغن نارنگی هم باعث تحریک جریان گردش خون و کاهش چربی ها است که در نهایت منجر به حذف سلولیت ها می شود.
5 قطره روغن نارنگی
1 قاشق غذا خوری روغن زیتون
این دو روغن را با هم مخلوط کنید و به مدت ده دقیقه به مناطق آسیب دیده بمالید. این ترکیب را دو بار در روز استفاده کنید
تا یک ساعت پس از مصرف این روغن از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید.

8. یک رژیم غذایی غنی از امگا-3
امگا-3 حاوی اسیدهای چرب و ویتامین های محلول در چربی است و به ساخت سیستم ایمنی قوی در بدن کمک می کند،و همچنین ساخت بافت ها و صاف شدن پوست.و در نهایت در طول زمان منجر به کاهش سلولیت ها می گردد.مصرف مقدار مناسبی از امگا3 به صورت روزانه باعث حذف سلولیت ها از بدن خواهد شد.اگر ماهی دوست ندارید، قرص روغن کبد ماهی یا شربت آن را مصرف کنید. روزانه یک قاشق چای خوری و یا یک قرص در روز.

9. جلبک دریایی
جلبک دریایی هم یک لایه بردار طبیعی است، مشابه تفاله های قهوه.ماساژ خمیرجلبک دریایی دارای مزایایی مانند گردش خون مناسب، حذف سموم از بدن، و بهبود پوست است که باعث نرم شدن پوست و خلاص شدن از دست سلولیت ها می گردد.
3 قاشق غذاخوری جلبک دریایی
یک چهارم فنجان نمک دریایی
یک چهارم فنجان روزغن زیتون عالی
چند قطره از روغن های ضروری (به میل خودتان یکی را انتخاب کنید)
همه ی مواد را با هم مخلوط کنید و ده دقیقه قبل از حمام رفتن روی مناطق اسیب دیده بمالید.
سپس مرطوب کننده استفاده کنید.
این کار را یک بار در هفته ادامه دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

10. هورمونهای پایدار
 رژیم غذایی متعادل، و شیوه ی زندگی سالم باعث ایجاد تعادل هورمونی می شود. و هورمونها نه فقط برای سالم ماندن، بلکه برای حذف سلولیت ها هم ضروری هستند. رنگ ها را به رژیم غذایی خود بیافزایید. انواع سبزیجات، میوه های تازه، گوشت بدون چربی، و ماهی. به اندازه کافی بخوابید و به مقدار کافی آب بنوشید. ورزش مناسب داشته  باشید و بدون اضطراب زندگی کنید. به تدریج موفق می شوید که از دست سلولیت ها خلاص شوید. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

اختلال پرخوری افراطی چیست (قسمت دوم)

در

اختلال پرخوری افراطی چیست؟قسمت اول

این چیزی مرتبط با بهداشت روانی است
بیشتر افرادی که اختلال پرخوری افراطی دارند، مشکلات روانی یا روحی دیگری نیز دارند از جمله افسردگی، اضطراب، اختلال دو قطبی و سوء مصرف مواد. آنها ممکن است احساس استرس، مشکل خواب، مبارزه با عزت نفس پایین خود و یا احساس شرم از شکل بدنشان را داشته باشند.


چه عواملی سبب اختلال پرخوری افراطی می‌شود؟
متخصصان مطمئن نیستند که دقیقا چه چیزی سبب اختلال پرخوری افراطی می‌شود. ترکیبی از عوامل، از جمله ژنها، پسیکولوژی، و سابقه این اختلال در افراد ممکن است سبب این اختلال گردد. رژیم غذایی می‌تواند به اختلال پرخوری افراطی منجر شود اما نمی‌دانیم که آیا به تنهایی موجب بروز آن می‌شود یا نه. برخی از افراد امکان دارند بیش از حد به غذا حساس باشند، از جمله بو یا تصاویر غذا. این اختلال همچنین می‌تواند ناشی از وقایع استرس زای زندگی یا یک سانحه باشد از جمله مرگ فردی که دوستش داشته یا طعنه‌هایی که بخاطر وزنش گرفته است. (سیارک)
امکان بهبودی وجود دارد
اگر فکر می‌کنید که احتمالا اختلال پرخوری افراطی دارید، بدانید که می‌تواند با موفقیت درمان شود. اولین مرحله تشخیص آن است. برای تشخیص آن، یک دکتر یا متخصص لازم است تا معاینه فیزیکی انجام داده و درباره رفتارهای غذا خوردن، سلامتی روحی، شکل بدن و احساس شما نسبت به مواد غذایی سوالاتی بپرسد.
درمان: راهنمایی با افکار، احساسات و مواد غذایی
صحبت کردن با یک روانپزشک یا مشاور، مهم‌ترین کار در مسائل روحی است. هدف درمان رفتار شناختی (CBT)، تغییر الگوهای فکری منفی ای است که می‌تواند موجب اختلال پرخوری افراطی گردد. روان درمانی بین فردی (IPT) مشکلات ارتباطی را که ممکن است وجود داشته باشد مورد بررسی قرار می‌دهد. همچنین به عملکرد یک متخصص تغذیه کمک می‌کند تا درباره سلامتی عادات غذایی او اطلاعاتی کسب کرده و یادداشت روزانه مواد غذایی داشته باشید و به این ترتیب بهبود یابید.
چه دارویی برای این مورد وجود دارد؟
برخی داروها، از جمله داروهای ضد افسردگی و داروهای ضد تشنج هستند که می‌توانند به کنترل اشتهای غذایی و وسوسه پرخوری کمک کنند و احتمالا زمانی مفید خواهد بود که همراه با مشاوره باشد. ویوانس (لیز دگزامفتامین) دارویی است که جهت درمان ADHD استفاده می‌شود و اولین داروی درمان اختلال پرخوری افراطی است. اینکه دارو چگونه عمل می‌کند مشخص نمی‌باشد اما مطالعات نشان می‌دهند که ویوانس قادر به کمک به کاهش تعداد روزهای پرخوری در هفته می‌باشد.
کاهش وزن با ابتلا به اختلال پرخوری
پرخوری می‌تواند سبب افزایش وزن گردد و قبول آن را سخت نماید و به خوبی آن را حفظ نماید. بعنوان بخشی از درمان، امکان دارد افرادی که اختلال پرخوری دارند به کمک نیاز داشته باشند. برنامه های کاهش وزن قدیمی ممکن است مفید باشد اما افرادی هم هستند که با رژیم غذایی، به شدت مخالفت می‌کنند. از دکتر خود بپرسید که آیا می‌توانید شما هم از برنامه کاهش وزن تخصصی که برای افراد مبتلا به اختلال پرخوری افراطی است، استفاده کنید یا نه.
پیشگیری
اگر شما در خطر اختلال پرخوری هستید، می‌توانید برای اجتناب از آن، اقدام به پیشگیری نمائید. به رفتارهای خود از جمله، احساس گناه، شرمندگی و یا احساس انگیزه‌ی غذا خوردن بدون نیاز به آن یا داشتن عزت نفس پایین خود توجه کنید. اگر چنین علائمی را دارید یا اختلال غذا خوردن در خانواده خود دارید، با دکتر یا تراپیست مشورت نمائید.(سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...