10 کشور با زیباترین زنان

در

زیبایی واقعی در سیرت انسان هاست نه صورت آن ها، زیبایی ظاهری دائمی نیست و نباید ملاک انتخاب برای یک زندگی قرار بگیرد. ما در زیر کشورهایی با زیباترین زنان را انتخاب کردیم. البته زیبایی ظاهری

10. فیلیپین

عکس پیا وورتزبچ ملکه زیبایی، بازیگر و مدل فیلیپینی آلمانی است. فیلیپینی ها بخاطر نوع نگرش مثبت به زندگی معروف هستند. البته فیلیپین رکورد بیشترین ملکه زیبایی را هم دارد. پیا وورتزبچ در سال 2015 در مسابقات ملکه زیبایی جهان شرکت کرد و برنده شد.

زیباترین زنان

9. بریتانیا

عکس هلن فلنگن بازیگر انگلستانی است. زنان مدرن بریتانیایی ترکیبی از فرهنگ های مختلف هستند. به همین دلیل رنگ پوست متنوع دارند، آنها تحصیل کرده، زیبا و با اداب و رسوم کشور آشنا هستند.

زیباترین زنان

8. کانادا / آمریکا

عکس یوژینی بوشار تنیس باز کانادیی، قهرمان ویمبلدون در رده نوجوانان است. زنان کانادای/آمریکایی مشتاق، مستقل و خوب گلیم خود را از آب بیرون میکشند. در خیابان های میامی، نیویورک، لوس آنجلس و اوتاوا زنان زیبایی را میبینید که به خوبی از پس مشکلات زندگی بر می آیند. اضافه کنم در لیست Victoria's Secret زنان آمریکایی زیادی هستند.

7. هلند

عکس داوتسن کروس سوپر مدل هلندی و بازیگر است. میانگین قد زنان در هلند 170 سانتیمتر و بلوند هستند. 

زیباترین زنان

6.ایتالیا

عکس کیریستینا چیابوتو مجری تلویزیون ایتالیایی، وقتی صحبت از استایل زیبا می شود، زنان ایتالیایی حرف اول را می زنند. آنها در آرایش و فشن رقیب ندارند.

5. ونزوئلا

عکس نورلیس رودریگز مدل ونزوئلایی، زنان ونزوئلا حضور پررنگی در مسابقات جهانی ملکه زیبایی داشتند. قد بلند از شاخصه های اصلی آن هاست.

زیباترین زنان

4. روسیه

عکس ایرینا شایک مدل روسی معروف، زنان روسی ترکیبی از شرق و غرب هستند، قدبلند و بلوند با گونه های برجسته

زیباترین زنان

3. اوکراین

عکس آنی لوراک خواننده اوکراینی، با اینکه اوکراین و روسیه همسایه هستند ولی اوکراین جایگاه بهتری در لیست ما خواهد داشت. 

زیباترین زنان

2. برزیل

عکس آدریانا لیما مدل برزیلی، زنان برزیل بخاطر شرکت در فستیوال و کارناوال ها معروف هستند، ظریف ترین دختران دنیا در برزیل زندگی می کنند.

زیباترین زنان

1. ترکیه

عکس مریم اوزرلی بازیگر ترک، مریم دورگه ترک آلمانی است. زنان ترک در صدر جدول قرار دارند، ترک ها فتوژنیک هستند، اندام های زیبا دارند، باشکوه هستند، اگر شک دارید سریال های آبکی آن ها را تماشا کنید.

طبق معمول همه انتظار داریم ایران هم در لیست باشد ولی متاسفانه نیست، ملاک انتخاب این کشور ها زیبایی ذاتی زنان آن کشور ها بوده نه زیبایی مصنوعی با انجام عمل های جراحی پلاستیک برای مدت محدودی ایجاد می شود. در ایران آمار دقیقی از تعداد عمل های زیبایی که هر سال انجام می شود وجود ندارد، برخی از این عمل ها در کلینیک های غیر تخصصی انجام می شود که اصلا ثبت نمی شود. طبق آمار رسمی بدون در نظر گرفتن موارد گزارش نشده ایران در رتبه 20ام عمل های جراحی در جهان است. تعداد جراحی زیبایی روی زنان 10 برابر مردان است. یک چرخ در سطح شهر بزنید تعداد دماغ عملی ها اثبات این ادعاست.

هیچ وقت فراموش نکنیم، زیبایی واقعی در سیرت انسان است نه در صورت او

نظرات

در ادامه بخوانید...

غذا های فوق العاده برای زنان

در

اگر شما هم مثل بسیاری از زنان دیگر هستید که زمانی برای تغذیه پیدا نمی کنند امکان ندارد تمامی مواد مغذی که بدنتان به آنها نیازمند است را دریافت ننمایید. با توجه به دستورالعمل‌های رژیمی جدید برای آمریکایی‌ها، بسیاری از زنان پتاسیم، فیبر، کولین، منیزیم، کلسیم، آهن و ویتامین‌های A، D، E و C را به اندازه کافی دریافت نمی کنند. پرمشغله بودن اجازه داشتن تغذیه خوب را نمی دهد- چیدمانهای هوشمندانه در فروشگاه های مواد غذایی می تواند به بهبود کمبود مواد غذایی شما کمک کند:‌

1. تخم مرغ
سالهای طولانی باور بر این بود که تخم مرغ موجب انسداد عروق می گردد اما در حال حاضر می دانیم که تخم مرغ ها بسته غذایی خوبی هستند و می توانند بخشی از رژیم غذایی سالم باشند. یک تخم مرغ بیش از 10 ماده ضروری مغذی از جمله آهن، ویتامین D، روی، لوتئین، زیگزانتین و کولین دارد و پروتئین و آنتی اکسیدان با کیفیت بالایی را تامین می کند. برخی غذاها طبیعی حاوی ویتامین D یا کولین هستند و بسیاری از پروتئین‌های حیوانی فاقد آنتی اکسیدان‌، تخم مرغ را به یکی از مغذی‌ترین ماده غذایی در رژیم غذایی شما تبدیل می کنند. اعتقاد بر این است که ویتامین D به حفاظت شما در مقابل شرایطی از جمله برخی سرطانها، دیابت، بیماری‌های خود ایمنی کمک می کند، حتی امکان دارد به کنترل وزن نیز کمک کند. همچنین ویتامین D روی کلسیم عمل می کند تا استخوان ها را قوی و سالم نماید. به احتمال زیاد استئوبروز و استئوپنی در زنان به ویژه پس از یائسگی بیش از مردان، دیده شود. با توجه به آخرین اطلاعات برآورد شده 8.2 میلیون زن آمریکایی پوکی استخوان دارند و بیش از 27.3 میلیون نفر کمی توده استخوانی دارند.
از تخم مرغ بعنوان بسته پروتئینی در صبحانه و بصورت کوکو با سبزی فراوان بعنوان یک شام سریع و آسان استفاده کنید.
2. آلو
از این پس آلو غذای صرفا مادربزرگی نیست! توجه داشته باشید که این میوه سرشار از فیبر می تواند به حرکت و بهبود کل دستگاه گواراشی کمک کند. زنان نسبت به مردان یبوست و سایر اختلالات گوارشی را بیشتر تجربه می کنند و در نتیجه آلو یک میوه بسیار مفید برای سلامت زنان، در این مورد خواهد بود. و چیز دیگری که گفتنش ضروری است این است که: با توجه به مطالعات انجام گرفته در دانشگاه ایالتی سن دیگو، آلو می تواند به افزایش سلامت استخوان کمک کند. خوردن 5 یا 6 روز از آن می تواند به کاهش از دست دادن استخوان کمک و تراکم استخوان در زنان یائسه را بهبود بخشد. کارشناسان می گویند که ترکیبات مواد مغذی این میوه، از جمله ویتامین K، بور، منیزیم، پتاسیم و پلی فنول است که برای استخوان مفید می باشند. (سیارک)
از آن بعنوان تنقلات شیرین استفاده کرده یا به غلات و ماستتان اضافه کنید. روشهای خلاقانه در استفاده از آن: از پوره آن به جای شکر (و بعنوان ماده‌ای که کمی بیشتر فیبر دارد) در مواد غذایی پخته استفاده کنید.
3. سالمون
مطمئنا ماهی های زیادی در دریا وجود دارد اما ماهی سالمون یکی از سالم‌ترین آنهاست. این پروتئین بدون چربی دارای اسید چرب امگا 3 است که برای مبارزه با چاقی خوب بوده و نیز از استخوان های شما محافظت می کند. اگر در خوردن خوراک ماهی و گوشت قرمز قرار است ترجیحی انجام دهید بهتر از همه این است که با توجه به توصیه اکثر کارشناسان، مصرف گوشت بویژه گوشت چربی دار، گوشت فرآوری شده از جمله بیکن و گوشت اغذیه‌فروشی‌ها را محدود کنید. زنان باردار نیز می‌توانند با انتخاب سالمون به کودک خود کمک کنند. در مطالعه ای که انجام شده زنانی که از ماهی کمتر استفاده می کنند بیشتر در معرض خطر زایمان زودرس و کم وزنی هنگام تولد قرار می گیرند. بعنوان خوراکی سالم و خوش طعم، سالمون را به سبک آسیایی بخورید.
4. پسته
چیپس های چرب را کنار گذاشته و به جای آن از برخی تنقلات آجیلی استفاده کنید. یکی از سالم ترین آجیل ها پسته می باشد. مصرف یک اونس حدود 49 دانه از آن حاوی انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی مفید است. در واقع، محققان توصیه می کنند که خوردن روزانه 1.5 اونس از اغلب آجیل‌ها از جمله پسته، بخشی از رژیم غذایی کم چرب و کم کلسترول است که می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی که قاتل درجه یک، یک چهارم زنان آمریکایی است کمک کند. همچنین پسته سلاح مهمی در مقابله با افزایش وزن است: پسته با 160 کالری در هر اونس، یکی از کم کالری ترین آجیل ها است و حاوی پروتئین و فیبر می باشند. و از آنجایی که پوست‌دار آن جلوی شما را می گیرد (و به شما یادآوری می کند که چه مقدار خورده‌اید) احتمالا موجب مصرف کم شما از پسته گردد. در تحقیقی که انجام گرفته، افرادی که پسته پوست دار می خورند 41٪ کمتر از آنهایی که پسته بدون پوست می خورند، کالری جذب می کنند.
از پسته بعنوان یک میان وعده غذایی استفاده کرده و یا آن را به سالاد یا ساید دیش ها (غذاهای جانبی) از جمله غذای کدو گردویی و ساید پسته استفاده کنید.(سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا سیگار می تواند بدترین دشمن یک زن باشد

در

مطمئنا، سیگار به هر فردی چه مرد و چه زن به طور یکسان آسیب می‌رساند. اما برخی از تاثیرات سوء سیگار کشیدن از بارداری خارج رحمی گرفته تا یائسگی زودرس، تنها در مورد زنان پیش می آید و سلامت زنان را بخطر می اندازد. 19 نوامبر امسال، ۲۲ امین همایش انجمن سرطان آمریکاست که بزرگترین همایش ترک سیگار می باشد. اگر هنوز تصمیم به ترک سیگار نگرفته اید، در اینجا دلایلی آورده می شود که کاملا قانع‌کننده است.


سیگار خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم و رکتال را افزایش می دهد

نه تنها سیگار کشیدن سبب انواعی از سرطان ها در زنان و مردان می شود، بلکه با توجه به کالج زنان و زایمان آمریکا (ACOG) زنان در خطر بالاتری از سرطان دهانه رحم قرار دارند. یک مطالعه دانمارکی که در 21 آپریل 1999 منتشر شد، انستیتوی ملی سرطان دریافته است زنانی که قبل از یائسگی ه سیگار می کشند نسبت به کسانی که سیگار نمی کشند به احتمال شش برابر سرطان رکتال در ان پیشروی می کند.
سیگار کشیدن دوره قاعدگی تان را بدتر می کند.
با توجه به ACOG، زنانی که سیگار می کشند علائم شدیدی از نشانه‌های پیش از قاعدگی تجربه می کنند و 50 درصد از انها به مدت دو روز یا بیشتر گرفتگی عضلانی دارند.

سیگار کشیدن برای باروری مضر می باشد

با توجه به ویکی سلتزر، ام. دی. معاون رئیس جمهور برای سرویس‌های سلامتی زنان در سیستم بهداشت و درمان یهودیان در ساحل شمالی جزیره لانگ در نیویورک، سیگار کشیدن عملا هر مرحله از بارداری را تحت تاثیر قرار می دهد. «افراد سیگاری در مورد عدم تخمک گذاری در خطر بیشتری قرار دارند و احتمال کمی وجود دارد تا تخمک بارور در رحم او کاشته شود. افراد سیگاری در مورد لقاح آزمایشگاهی موفقیت کمتری دارند». همچنین سلتزر اشاره می کند که نیکوتنی با عملکرد فالوپ تداخل پیدا می کند و می تواند مانع از رفتن نرمال تخم به رحم شود که این نیز می تواند منجر به بارداری خارج از رحمی یا لوله های رحمی شود و به طور بالقوه شرایط تهدید زندگی در آن وجود دارد.

سیگار کشیدن به نوزاد متولد نشده تان اسیب می رساند

پروفسور بنجامین ساکس، استاد زنان و زایمان دانشکده پزشکی هاروارد می گوید «زمانی که شما در دوران بارداری سیگار می کشید جنین را مسموم می کنید. مونوکسید کربن به بافت جنینی، بیشتر از بافت‌های بالغ تمایل دارد و هنگامی که نیکوتین از جفت جنین عبور می کند، میزان ضربان قلب (کودک) افزایش می یابد».
با توجه به ACOG، سیگار کشیدن خطر سقط جنین را در زن باردار تا 39 درصد افزایش داده و فرصت را برای بروز عوارض جدی دیگر از جمله جداشدن جفت (زمانی که جفت جدا از دیواره رحم است)، جفت سرراهی (زمانی که جفت، دهانه رحم را می پوشاند) و تولد نوزاد مرده را بالا می برد.
بسیاری از مطالعات به سیگار کشیدن مادر بعنوان پیشگیرانه‌ترین علت کم وزنی هنگام تولد اشاره می کنند. شیر مادر افراد سیگاری می تواند نیکوتین را به نوزاد شیرخوارش انتقال دهد. و گزارشی در سال 1995 در مجله اطفال نشان می دهد نوزادانی که در معرض دود دخانیات قرار می گیرند تقریبا تا سه برابر احتمال مرگ از سندرم مرگ نوزاد دارند.

سیگار کشیدن شما را مسن می کند

احتمالا متوجه شده باشید که افراد سیگاری زودتر از افراد غیرسیگاری دچار چین و چروک می شوند. اغلب آنچه که نادیده گرفته می شود این است که سیگار کشیدن به مدت یک تا دو سال در یائسگی تعجیل ایجاد می کند. پروفسور ساندرا کارسون ام. دی، استاد زنان زایمان در کالج پزشکی بیلور در هوستون می گوید «نیکوتین در جریان یافتن خون به تخمدان تداخل ایجاد می کند و در صورتی که موجب کم شدن جریان خون به هر ارگانی شوید، عملکرد آن را کاهش خواهید داد.» استروژن در تخمدانها تولید می شود و کاریسون می گوید «می تواند توضیح داده شود که چرا سیگار کشیدن موجب یائسگی زود رس می شود» همچنین سیگار می‌تواند منجر به استئوپروز زودرس شود. کارسون ادامه می دهد: بسیاری از مطالعات نشان داده است که سیگار کشیدن به طور قابل توجهی تراکم مواد معدنی استخوان را کاهش می دهد.  (سیارک)  

سیگار کشیدن احتمال حملات قلبی را افزایش می دهد

با توجه به انستییتوی ملی بهداشت زنی که سیگار می کشد دو تا شش برابر بیشتر از کسی که سیگار نمی کشد احتمال داشتن حملات قلبی را دارد. بنا به گفته ACOG یک تا چهار سیگار در روز برای دو برابر کردن خطر بیماری قلبی کافی است. و یک تحقیق فنلاندی که در ژوئیه 1998 در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده است نشان می دهد که زنان سیگاری بهمانند مردان بعد از سن 65 سالگی با احتمال دو برابر بیشتر حملات قلبی خواهند داشت. محققان معتقدند که استروژن (که ظاهرا مانع از سیگار کشیدن می شود) به زنان کمک می کند تا در برابر بیماری‌های قلبی مصون باشند.
و به خاطر داشته باشید که رفتار شما الگوی دخترتان یا هر دختری است که در زندگی‌تان وجود دارد. واندا جونز، سخنگوی مرکز ملی اطلاعات سلامت زنان می گوید: « در حال حاضر نرخ دختران دبیرستانی که سیگار می کشند همتراز با پسران است. این نوع برابری چیزی نیست که مادران و مادربزرگهای ما با آن رویارو بودند.»

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

نظرات

در ادامه بخوانید...

ترشحاتی که باید زنان را نگران کند

در

 (سیارک) : اگرچه واژن عضوی خود پاک کننده به شمار می آید و برخی ترشحات برای آن طبیعی هستند اما این بدان معنی نیست که آسیب ناپذیر است.دکتر کرتنی لی بارنز متخصص بیماری های زنان در دانشگاه میسوری میگوید:"هر ترشحی از واژن که بیش از اندازه،دردناک،سوزش آور یا بدبو به نظر برسد باید توسط یک پزشک معاینه شود".

بعضی از زنان تلاش میکنند که عفونت های واژن خود را که یکی از بیماری های زنان است را بصورت خانگی درمان کنندو برای آن هزینه ای نپردازند.بارنز میگوید: "متاسفانه تحقیقات نشان داده است که زنان در خود درمانی زیاد دقیق نیستند".

او پیشنهاد میکند که در صورت وجود ترشحات غیرطبیعی،زنان حتما باید معاینه شوند.او میگوید: "اگرچه این موضوع میتواند به سادگی عفونت مخمری باشد،اما در باقی موارد ممکن است پیچیده تر و یا حتی عفونت جنسی باشد".

در مقاطع گوناگون زندگی زنان، از جمله زایمان و شیردهی و یائسگی،تغییرات ترشح هورمون ها در بدن ممکن است باعث خشکی واژن شود.

بارنز میگوید: "استروژن واژن را سالم و مرطوب نگه میدارد.هنگامی که میزان ترشح آن کاهش یابد، واژن خشک شده و حتی میتواند دردناک شود".متخصصان این زمینه میگویند که داشتن رابطه جنسی میتواند از کوچک و تنگ شدن واژن جلوگیری کند.رابطه واژنی ایمن میتواند واژن را سالم و قابل اتساع نگه دارد.

او پیشنهاد میکند که بهتر است از مرطوب کننده ها استفاده شود.و برای زنانی که از خشکی و درد بیش از حد عادی رنج میبرند،استفاده از هورمون درمانی به شکل مصرف قرص،مشمع،حلقه ی واژنی و کرم توصیه میشود.

او هشدار داد: "در بعضی از هورمون درمانی ها خطراتی نیز وجود دارد.بنابراین مهم است که زنان پیش از استفاده از یک روش با پزشک خود مشورت کنند".

 باکتری های خوب و بد

داشتن باکتری در واژن امری طبیعی است.در حقیقت باکتری های به نام "لاکتوباچیلی" هستند که سطح اسیدی بودن واژن را در حد نرمال نگه میدارند.

بارنز میگوید: "گاهی تعادل باکتری های خوب و بد به هم میخورد که درنتیجه ممکن است زنان ترشحاتی با بوی ماهی یا خارش یا احساس سوزش را تجربه کنند".

او اشاره کرد: "اما همیشه راه هایی برای سالم نگه داشتن واژن و بالا نگه داشتن سطح باکتری های خوب در آن وجود دارد.من همیشه به بیمارانم توصیه میکنم که از دوش گرفتن پرهیز کنند.پاشیدن آب یا هرچیزی به واژن میتواند لاکتوباچیلی را از بین برده و زمینه را برای رشد سایر باکتری های مضر فراهم نماید".

او همچنین توصیه میکند که از صابون تنها برای تمیز کردن موهای اطراف منطقه  واژن استفاده شود. و تنها آّب برای تمیز کردن نواحی بدون مو کافی است.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

پنج اشتباه مدیریتی زنان درکسب‌وکار

در

(سیارک) :بدون شک، زنان در مشاغل و مدیریت به اندازه مردان مهارت، هوش و قابلیت دارند. اما مدیریت کارکنان زن، به‌ویژه وقتی خود مالک کسب‌وکار زن باشد، گاهی اوقات نیازمند اتخاذ رویکردی متفاوت از کارمندان مرد است.

 برای من، موفقیت در ایجاد فضایی سرشار از احترام متقابل، دلواپسی، انطعاف‌پذیری و فرصت‌ها هیچ‌گاه کار آسانی نبوده است. در طول سال‌هایی که کارمندان زن را در تیمم مدیریت کرده‌ام، همواره مجبور بوده‌ام سبک مدیریتی خود را با آنها سازگار کنم. اعتراف می‌کنم در این مسیر اشتباهاتی داشته‌ام. همچنین شاهد بوده‌ام که دیگر صاحبان کسب‌وکار زن نیز خطاهایی مرتکب شده‌اند. با بررسی همه این مسائل، نتیجه‌ای که می‌گیرم این است که به عنوان یک مدیر زن، هنگام مدیریت کارمندان هم‌جنس خود، سعی کنید از این پنج اشتباه اجتناب کنید:

1) تلاش بیش از حد برای برقراری روابط دوستانه نزدیک
این اغواکننده است که به عنوان یک مدیر زن بخواهید با همکاران هم‌جنس خود صمیمی شوید، اما مرزبندی‌ها را فراموش نکنید تا در اختیاری که برای تصمیم‌گیری و واگذاری وظایف دارید، دچار مشکل نشوید. این به معنای آن نیست که نباید رفتار دوستانه داشته باشید یا به آنها اهمیت ندهید، بلکه باید نقش‌ها و مسوولیت‌ها را فارغ از روابط دوستانه معین کنید. البته برخی کارمندان زن وقتی مدیر هم‌جنس‌شان به آنها نزدیک می‌شود و می‌خواهد با آنها روابط صمیمانه داشته باشد، خودشان احساس معذب بودن می‌کنند. مطمئنا هیچ مدیری دوست ندارد با کارمندانش به رستوران یا خرید برود. برخی افراد دوست دارند کار را از دیگر ابعاد زندگی خود جدا کنند. بنابراین باید مطمئن شوید که به فضای خصوصی کارمندان خود ورود نمی‌کنید.

2) تصور اینکه پول بیشترین اهمیت را دارد
بدون شک، بیشتر زنانی که به صورت حرفه‌ای در عرصه کسب‌وکار فعالیت می‌کنند، در تامین نیازهای مالی خانواده خود نقشی جدی دارند اما در ضمن، آنها به نقش پرورشی خود و نیز حمایت اخلاقی از رویاها و اهداف اعضای خانواده تعهد دارند. بنابراین با اینکه یک حقوق خوب می‌تواند به برخی زنان انگیزه بدهد و رضایت شغلی آنها را جلب کند، برخی دیگر از زنان بیشتر از انعطاف‌پذیری محیط کارشان و کنار آمدن آن با برنامه‌های زندگی‌شان احساس رضایت می‌کنند. برای این دسته از زنان، پاداش اضافه‌کاری یا کارانه‌ای که در ازای شب‌کاری و غافل شدن از برنامه‌های اجتماعی فرزندان‌شان دریافت می‌کنند، اهمیت چندانی ندارد.

پول نمی‌تواند خاطره همراه بودن با فرزندان در مهم‌ترین لحظات زندگی را بخرد. درک بالای شرکت‌هایی که فضای منعطف دارند و این گونه نیازهای کارمندان خود را درک می‌کنند و امکان بودن در کنار خانواده را برای آنها فراهم می‌آورند، برای کارکنان زن از طلای ناب بیشتر ارزش دارد. همچنین انجام کارهای معنادار و اثربخش، بیش از دریافت مبالغ بالا برای وظایف مادی ارزش دارد. البته کارهای تکراری و کسل‌کننده هم بالاخره باید انجام شوند، اما این به آن معنا نیست که یک کارمند باید تمام وقت درگیر این گونه وظایف شود. مدیران باید هر زمان که امکان داشت، کارهای خشک و خسته‌کننده را بین اعضای تیم تقسیم کنند و روش‌هایی بیابند که همه کارمندان این شانس را داشته باشند که در کنار انجام این گونه کارها فرصت‌‌هایی برای تمرین خلاقیت و مهارت‌های تحلیلی داشته باشند.

3) تلاش برای مربی بودن
صرفا چون شما یک مدیر زن هستید و کارمندتان هم یک زن است، دلیل بر آن نیست که می‌خواهد برای چیزهای بهتر و بزرگ‌تر همواره راهنمایش باشید و آماده‌اش کنید. مطمئنا احترام متقابل باید وجود داشته باشد، اما می‌توانید یک رابطه کاری کاملا موفق ایجاد کنید، بدون اینکه نقش مربیگری داشته باشید. حتی اگر کارمند زنی دارید که می‌خواهد شما برای او مربیگری کنید، باید در نظر داشته باشید که این موضوع چقدر بر طرز فکر کارمندان دیگر اثر می‌گذارد. این کار ممکن است تعادل روابط شخصی در فضای شرکت را به هم بریزد، چون تیم‌تان فکر می‌کند هوای یک نفر را بیشتر دارید.

4) نقش مادری ایفا کردن
از آنجا که مادر چهار فرزند هستم، همیشه این تمایل در من وجود دارد که چنین نقشی را در محل کار هم پیاده کنم. اینکه به عنوان یک مدیر زن اجازه دهیم غریزه‌های مادری در روابط کاری با همکاران اثر بگذارد، از یک طرف می‌تواند به نفع دینامیک‌های محل کار شما باشد و از طرف دیگر، می‌تواند کاملا نتیجه معکوس داشته باشد. نشان دادن درک و صبوری می‌تواند روحیه و وفاداری اعضای تیم را تقویت کند، اما نصیحت‌های مداوم و نابجا هم می‌تواند اعتماد به نفس آنها را بگیرد. سعی نکنید در محل کار «مادر» باشید. این نقش شما به عنوان صاحب یک کسب‌وکار نیست.

5) افراط در تحسین و اعتباربخشی
تحسین کردن کارمندان مزایای بسیار زیادی دارد اما بسیار مهم است که از درست انجام شدن آن کار اطمینان حاصل کنید (هم در مورد کارمندان زن و هم کارمندان مرد). ستایش بیش از حد افراد می‌تواند به دورویی تعبیر شود و آزاردهنده باشد. همچنین وقتی شخصی واقعا کاری را عالی انجام می‌دهد، چنین فضایی می‌تواند اثر معنابخش عبارات تحسین‌برانگیز شما را کم کند. همیشه مطمئن شوید تعریفی که از کارکنانتان می‌کنید، با اهمیت دستاوردهای آنها مطابقت داشته باشد. در نهایت، به عنوان یک مدیر زن، موفقیت شما مستلزم صیقل دادن مهارت‌های مدیریتی‌تان است تا بتوانید تعادلی اثربخش میان اختیار، درک، صبوری، قدرت و انصاف نسبت به افرادی که در تیم شما کار می‌کنند، ایجاد کنید. یاد بگیرید توانمندی‌های زنانه خود را برای قدرت بخشیدن به کارمندان زن و مدیریت هماهنگ آنها به‌کار ببرید، بدون اینکه نیاز باشد از حدود مشخص و خطوط قرمز عبور کنید.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

من خودم مدیر هستم سعی می کنم عادلانه رفتار کنم۱۳۹۵/۱۱/۴

آره منم موافقم . کار کردن باهاشون سخته۱۳۹۵/۱۰/۲۹

من خودم با مدیر زن کار کردم با آقایون بهتر هستن، ظاهرا با خانما خوبن۱۳۹۵/۱۰/۲۸

با مدیر زن کار کردم اصلا کار کردن باهاشون تعریفی نداره۱۳۹۵/۱۰/۲۸

در ادامه بخوانید...

چرا مبتلایان به سرطان پستان درمان را ادامه نمی دهند

در

(سیارک) :پژوهشگران آمریکایی می گویند حدود یک سوم از بیماران مبتلا به سرطان پستان به دلیل اثرات جانبی شدید داروهایی که برای درمان به آنها تجویز می شود، ترجیح می دهند از این داروها استفاده نکنند.


تیم تحقیقاتی دانشگاه نورث وسترن پس از تحقیق بر روی بیش از ۶۰۰ نفر از زنان مبتلا به سرطان پستان که از Aromatase inhibitors استفاده می کردند دریافتند که ۳۶ درصد از این افراد به دلیل بروز علائمی نظیر درد مفاصل، گر گرفتگی ، اضافه وزن وحالت تهوع ترجیح می دهند که از این دارو استفاده نکنند.
داروی (Aromatase inhibitors) از جمله داروهایی است که برای درمان سرطان های پستان و رحم در زنان پس از یائسگی تجویز می شود.
این داروها باعث کاهش میزان استروژن در بدن می شود. افزایش میزان استروژن در مبتلایان به سرطان باعث تحریک بیشتر تومورها می شود.از بیماران مورد تحقیق در دانشگاه نورث وسترن خواسته شد تا به ۴۶ سوال در مورد شیوه زندگی و علائم مرتبط با سرطان پستان و نحوه درمان خود پاسخ بدهند.
از این بیماران خواسته شده بود تا به سوالاتی درباره حالاتشان قبل از شروع درمان، همچنین در سه، دوازده و بیست و چهار ماه پس از شروع درمان نیز پاسخ دهند.
پس از گذشت سه ماه، یک سوم از زنان مورد تحقیق از درد مفاصل شدید شکایت داشتند. این درحالی است که ۲۸ درصد از آنها دچار گر گرفتگی و ۲۴ درصد از آنها با کاهش میل جنسی روبرو شدند.
براساس این تحقیق، افزایش زمان درمان، باعث بروز عوارض جانبی بیشتری در بیماران شده است.به دلیل تاثیرات جانبی شدید این دارو، ۱۰ درصد از زنان ترجیح می دادند که استفاده از آن را پس از دو سال متوقف کنند. این در حالی است که ۲۶ درصد از زنان تحت درمان، مصرف آن را پس از چهار سال متوقف کردند.
دکتر لین واگنر، سرپرست این تیم تحقیقاتی می گوید: "پزشکان به امید درمان دارویی را برای بیماران تجویز می کنند. بنابراین آنها کمتر به اثرات منفی این داروها اشاره می کنند."به گفته دکتر واگنر بیماران هم تمایلی ندارند که درباره اثرات داروها شکایتی کنند. بیماران اغلب می خواهند که پزشکشان روند درمان را ادامه دهند.بنابراین هیچ کس نمی داند که واقعا این داروها چه تاثیری بر بیماران دارد.
دکتر سوزی جنینگز، متخصص سرطان می گوید:" ما می دانیم که بعضی از بیماران مبتلا به سرطان در بریتانیا ترجیح می دهند که درمان را متوقف کنند. از این رو باید اطلاعات کامل را در مورد اثرات جانبی داروها در اختیار بیماران قرار داد. و اگر زنی قصد دارد درمان را متوقف کند، باید او را تشویق کنیم که با پزشک معالجش صحبت کند."

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

عکس جالبیه ، خیلی اطلاعات می ده۱۳۹۵/۱۱/۴

در ادامه بخوانید...

زیان‌بار بودن کار شبانه برای زنان

در

(سیارک)بر اساس پژوهش بیمارستان زنان بوستون، زنان شب کار معمولا با مردان دارای تحصیلات پائین تر ازدواج می‌کنند و کمتر بچه دار می‌شوند.نتایج یک مطالعه جدید حاکی است افزون بر غذای ناسالم و نبود ورزش، کار در شیفت شب نیز می‌تواند موجب بروز بیماری‌های قلبی شود.

پژوهشگران می‌گویند تحقیقات جدید نشان می‌‌دهد پرستارانی که ۱۰ سال یا بیشتر در شیفت‌های دوره‌ای شب تا صبح کار کرده‌اند، در مقایسه با زنانی که از شب کاری معاف بوده‌اند، ۱۵ درصد بیشتر با خطر بیماری‌های قلبی روبرو هستند.

به گفته دکتر سلین وتر سرپرست این پژوهش در بیمارستان زنان بوستون، "برخی عوامل خطر شناخته شده برای بروز بیماری های قلبی، مانند سیگار کشیدن، غذای نامناسب و نبود فعالیت بدنی وجود دارد. با این حال، حتی پس از کنترل این عوامل نیز، باز متوجه شدیم خطر بیماری قلبی با کار در شیفت شب افزایش پیدا می‌کند."

 

آژانس بین المللی پژوهش سرطان، از شاخه‌های سازمان جهانی بهداشت، نیز می‌‌گوید که کار شبانه احتمالا موجب سرطان می‌شود، و با سرطان پستان و دیگر انواع سرطان و نیز دیابت و بدخوابی ارتباط دارد.

تیم دکتر وتر در گزارشی که در نشریه انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است می‌گوید "در آمریکا حدود ۱۵ میلیون نفر به نوعی کار خود را شیفتی انجام می‌دهند."

 

این گزارش همچنین حاکی است کارهای شبانه از راه‌های دیگر هم می‌تواند به زنان صدمه می‌زند. آنها هر اندازه طولانی‌تر در شیفت شب کار کنند، بر وزنشان افزوده می‌شود. زنان شب کار معمولا با مردان دارای تحصیلات پائین تر ازدواج می‌کنند، احتمالا بیشتر سیگار می‌کشند، کمتر بچه دار می‌شوند، و بیشتر از داروهای ضد درد استفاده می‌کنند.

 

در این پژوهش توصیه می‌شود، با توجه به این که کار شیفتی ممکن است بر خواب و فعالیت اجتماعی تاثیر بگذارد، به نظر می‌رسد لازم است پژوهش‌های بیشتری، با تمرکز بر مدت و کیفیت خواب و نیز ساعت‌های کار، صورت گیرد.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...

اولین چیزی که مردان درباره زنان متوجه می شوند چیست

در

نظر مردان درمورد زنان ؟ مردان به چه چیزهایی توجه می کنند؟ اولین چیزی که مردان درباره زنان متوجه میشوند چیست ؟ اگر آنها هرگز با شما صحبت نکرده اند و چیزی درباره شخصیت ، خلق و خو و رفتار شما نمی دانند ، پس شما توسط ظاهرتان قضاوت می شوید.
اگرچه این نوع قضاوت سرسری و سطحی به نظر می رسد ، کار زیادی از ما برای تغییر این وضعیت بر نمی آید. در اینجا 10نقص زنانه که مردان دوست دارند و معمولا توجه مردان را بر می انگیزد و در نزد اغلب مردان مهم در نظر گرفته می شود ، ذکر شده است.

مو


جلب توجه مردان با داشتن موهای براق و سالم . زمانی که شما به طور مرتب در ارایشگاه سپری می کنید بی فایده نیست. موهای سالم سلامت کلی شما را به مردان نشان می دهند و ما همیشه سلامتی را جذاب و زیبا می دانیم. موهایتان را بشورید و تمیز ،مرطوب و تغذیه شده نگه دارید. از بالم و نرم کننده برای نرم و خوشبو کردن آنها استفاده کنید.

چشم ها


چشمهای زنان نیز سلاح قدرتمندی است که می تواند توجه هر مردی به دست اورد. چشمهای ما به دیگران درباره ی افکار و احساسات ما می گویند. پنهان کردن اغراض و احساسات واقعا سخت است مگر اینکه عینک افتابی بزنید! ثابت شده است که بیش از 70% مردان هنگامی که با زنان ملاقات می کنند به چشمهای آنها نگاه می کنند. این فقط افسانه ای دیگر است که مردان قفسه سینه و باسن زنان را ارزیابی می کنند. بعلاوه تعریف کردن از چشمهای یک زن هیچ وقت زشت و توهین امیز نیست. برعکس بانوان پاسخ کاملا موافقی به این تعریف می دهند. با این حال قویا توصیه میشود از اظهار نظر درباره ی دیگر قسمتهای بدن به خاطر جلوگیری از سوءتفاهم ، خودداری کنید .


تاثیر لبخند زنان بر مردان

تاثیر لبخند زنان بر مردان


یک لبخند بی ریا و دوستانه هر کسی را جذب می کند. مردها نیز استثنا نیستند. یک فرد خندان ، گرمتر و خوش برخوردتر به نظر می رسد.یک لبخند در واقع علامتی است که به دیگران شادی و رضایت شما نسبت به زندگی و خودتان را نشان می دهد . اگر می خواهید شادمانی و نیک بینی خود را به دیگران نشان دهید بیشتر لبخند بزنید. اگر تعریف و تمجید بیشتری شنیدید ، تعجب نکنید و مطمئن باشید افراد بیشتری را که تمایل به برقراری ارتباط با شما دارند ملاقات خواهید کرد. افراد بشاش باعث می شوند دیگران نیز لبخند بزنند و احساس ارامش کنند ، بنابراین انسآنهای بشاش معمولا توسط افراد دیگر احاطه میشوند.


اندام مورد علاقه مردان

 زنان خوش اندام از نظر مردان، سلیقه ها متفاوت هستند و این موضوع مربوط به اینکه چند پوند وزن حمل می کنید و یا چقدر اضافه وزن دارید نیست. هدف این است که ان را به سمت صحیح ببرید و به بدن خودتان افتخار کنید. اگر شما با اعتماد به نفس هستید ، مردم می توانند آن را ببینند و احساس کنند. منحنی ها به حساب می آیند و اگر شما می خواهید اندامتان را عوض کنید باید به باشگاه بروید. در باشگاه ماهیچه های شما سفت تر خواهند و شما جذابتر به نظر خواهید رسید.


توجه مردان به اندام زنان

بیشتر زنها به اشتباه تصور می کنند که این قسمت قفسه ی سینه ی آنهاست که توجه مردها را جلب می کند. اگرچه این فقط یک کلیشه است و در واقعیت قفسه ی سینه جزو اولویت های مردان برای قضاوت در مورد زنان نیست. با این وجود ،مردها این بخش از بدن زن را در فهرست چیزهایی قرار می دهند که هنگام ملاقات با زنان به ان توجه می کنند. اگر شما نسبت به شکل سینه های خود احساس رضایت کامل نمی کنید ، ما به شما ورزشهای بلند کردن وزنه را توصیه می کنیم. تعدادی از خانمها حاضرند برای بزرگتر یا کوچکتر کردن پستان های خود جراحی پلاستیک انجام دهند. این نوع از تغییرات افراطی است و هزینه ی زیادی نیز دارد. در واقع نیاز نیست که به این شدت شکل قفسه سینه ی خود را عوض کنید ،زیرا در بیشتر موارد یک لباس زیر مناسب و اندازه می تواند کارساز باشد.


شما چقدر خالص و واقعی هستید 


مردم جعلی توسط دیگران رد میشوند. در چیزهایی که می گویید و کارهایی که انجام می دهید خلوص داشته باشید. این موضوع ظاهر شما را نیز شامل میشود. اکستنشن مو یا ناخن و مژه های مصنوعی برای بیشتر مردها یک علامت خاموش کننده است. این تفکر ساده لوحانه را نداشته باشید و فکر نکنید فقط خودتان می دانید چیزهای تقلبی استفاده کرده اید. مردها احمق نیستند و می توانند به اسانی بگویند چه چیزی طبیعی است و چه چیزی تقلبی. ارایش کردن خوب است . با این وجود مواد ارایشی را بیش از حد استفاده نکنید. سایه های کمرنگ و رنگهای روشن همیشه بهتر هستند. آنها باعث میشوند شما جوان و شاداب به نظر برسید. در مورد موهایتان از ماسک ها ،شامپوها و محصولات طراحی شده برای مو با کیفیت بالا استفاده کنید.

پا ها

احتمالا شما با شنیدن اینکه مردها پاهای خوش فرم ،ساقهای عضلانی و پاهای مرتب با پدیکور خوب را دوست دارند، اصلا متعجب نخواهید شد. پاهای شما در تابستان باید کاملا بی نقص به نظر برسند. اگر شما می دانید که پاهایتان خوب به نظر می رسند ،پس دامن و شلوارک بپوشید. دانشمندان می گویند علت اینکه مردان پاهای کشیده و باریک و باسن خوش فرم را دوست دارند این است که در واقع ان یک علامت نشان دهنده ی باروری زن و زنانگی اوست. مردها همچنین به زانوهای زنها توجه می کنند. از رآنها و پاهای خود به خوبی مراقبت کنید ، از ماساژ بهره ببرید و ژلهای ضد سلولیت یا کرمهایی که پاهای شما را به بهترین شکل نشان می دهند ،استفاده کنید.

پوست


پوست بدن شما را از سر تا پا می پوشاند. پوست بزرگترین اندام است و تماما در مورد سلامتی شما می گوید! ایا پوست شما به بهترین شکل به نظر می رسد ؟ ایا شما کاملا از پوست خود راضی هستید یا چیزی وجود دارد که دوست دارید ان را بهبود ببخشید یا تغییر دهید؟ مراقبت شایسته را برای پوست خود انجام دهید. مردها چهره ی شاداب و سالم را بی نهایت جذاب در نظر میگیرند.


لباس کفش زیورآلات


قوانین صنعت مد ! نحوه ی لباس پوشیدن شما به دیگران در مورد شیوه ی زندگی و اولویتهایتان می گوید. سبک لباس پوشیدن به مهمی چیزهایی است که در بالا به آنها اشاره شد. اگر بانویی که با یک مرد است به خوبی لباس پوشیده باشد او متوجه میشود. مد و سبک دو چیز کاملا متفاوت هستند و شما باید چیزی برای سبک یا استایل خودتان انتخاب کنید. لباسهای مد روز را نخرید زیرا آنها در عرض چند ماه از مد می افتند. اما سبک و استایل شما تا ابد برایتان باقی خواهد ماند.

 

یک چیز را به خاطر داشته باشید : مردها رمز و راز را دوست دارند. لباس پوشیدن به شیوه ای که تمام اسرار شما را فاش کند به مردها شانس خیالپردازی نمی دهد. دامنهای کوتاه نسبت به دامن و لباس های بلند کمتر کنجکاوی برانگیز و کمتر هیجان برانگیز هستند. عاقبت ، بانوانی که ترجیح می دهند جین و شلوار بپوشند ، زنانه تر و اشتیاق برانگیز تر به نظر می رسند.
 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟  دوست دارید بیشتر با سلیقه مردان آشنا شوید مقاله  ی مرد از کدام قسمت بدن زن خوشش میاد را بخوانید.لطفا نظرات خود را با کاربران به اشتراک بگذارید.  

نظرات

در برخی فرهنگ ها، سخت ترین تابوها با سینه ها مرتبط است، در برخی دیگر معنای مقدسی دارد۱۴۰۰/۱۱/۱۷

سینه زن اثر خواب آور بر انسانیت دارد. به همین دلیل است که به یک فتیش تجاری بزرگ تبدیل شده است. با کمک آن می توانید همه چیز را بفروشید - از لباس زیر گرفته تا ابزارهای خشن مانند چکش.۱۴۰۰/۱۱/۱۷

جراحی کوچک کردن سینه (که باعث کاهش استرس در پشت و ستون فقرات می شود) در کشورهای توسعه یافته حدود 12500 دلار هزینه دارد.۱۴۰۰/۱۱/۱۷

در ادامه بخوانید...

بیوه زنان مشهور جهان

در


بیوه به فردی می گویند که همسرش فوت شده باشد. در تقویم (۲۳ ژوئن /دوم تیر ماه) روز جهانی زنان بیوه نام‌گذاری گردیده اشت. بعضی از زنان بیوه میراث‌دار مردانی هستند که جایگاه ویژه‌ای را دارا بوده اند. هلموت کهل، صدراعظم و معمار وحدت آلمان، حامی اروپای واحد و پول یورو اولین سیاستمداری می باشد که پس از مرگ، مراسمی فرا ملی و در سطح اروپا برایش برگزار کردند.

 


هانه‌لوره کهل، همسر اول هلموت کهل دچار آلرژی به نور شد و مجبور به زندگی در تاریکی بود. او پس از مدتی به زندگی‌اش خاتمه داد. چهار سال بعد کهل و مایکه ریشتر که ۳۵ سال از او جوان‌تر بود عاشق هم شدند. این دو در سال ۲۰۰۸ به هنگامی که کهل در درمانگاهی بستری بود، ازدواج کردند. مایکه ریشتر – کهل حالا میراث‌دار یکی از بزرگترین سیاستمداران آلمان و اروپا پس از جنگ جهانی دوم شده است.

 


ژاکلین آخرین همسر پابلو پیکاسو نقاش و مجسمه‌ساز بزرگ و تاثیرگذار اسپانیایی بود. پیکاسو در ۸ آوریل ۱۹۷۳، در اوج دلباختگی‌اش به ژاکلین درگذشت و ژاکلین روک نیز، که پس از پیکاسو شدیدا از نظر روحی دگرگون شده بود، در سال ۱۹۸۶، با شلیک گلوله خودکشی کرد. ژاکلین چهار سال درگیر بدست‌آوردن میراث پیکاسو بود که در نهایت ۲۴۰ میلیون فرانک به او تعلق گرفت.

 


پس از قتل ایندیرا گاندی، نخست‌وزیر هند توسط دو نفر از محافظان "سیک" در ۳۱ اکتبر سال ۱۹۸۴، راجیو گاندی پسر او (عکس به همراه همسرش سونیا در حال ادای احترام به مادرش) مقام نخست‌وزیری را برعهده گرفت. او در انتخابات سال ۱۹۸۹ شکست خورد و استعفا داد. گاندی در سال ۱۹۹۱ دوباره مامور تشکیل کابینه شد، ولی در عملیات انتحاری "سنمجی راجاراتنام" یکی از اعضای ببرهای تامیل کشته شد.

 


بعد از مرگ راجیو گاندی، همسرش، سونیا گاندی (نام اصلی ادویج آنتونیا آلبینا ماینو متولد ۱۹۴۶ در حومه ونیز ایتالیا) رهبری حزب کنگره ملی هند را در سال ۱۹۹۸ برعهده گرفت. سونیا گاندی پس از پیروزی در انتخابات سال ۲۰۰۴ از به عهده گرفتن مقام نخست‌وزیری به نفع مانموهان سینگ انصراف داد. پسر و دختر او راهول و پریانکا (که شباهت زیادی به مادربرزگش دارد) نیز وارد دنیای سیاست شده‌اند.

 


ایملدا مارکوس، بیوه رئیس جمهور سابق فیلیپین، فردیناند مارکوس است.ایملدا به خرید و جمع‌آوری کفش معتاد بود و در طول دوران زندگی‌اش بیش از سه هزار جفت کفش خرید. پس از سقوط حکومت دیکتاتوری مارکوس او با ۹ میلیون دلار پول نقد، جواهرات و اوراق بهادار به آمریکا رفت. مارکوس در سال ۱۹۸۹ درگذشت و همسرش دوسال بعد به فیلیپین رفت و حتی به‌عنوان نماینده مجلس نیز انتخاب شد.

 

 

خوآن دومینگو پرون ژنرال و سیاستمدار آرژانتینی بود که سه بار به عنوان رئیس جمهور آرژانتین انتخاب شد. پرون و همسر دومش اوا نزد بسیاری از مردم آرژانتین محبوبیت گسترده‌ای داشتند. اوا پرون در سال ۱۹۵۲ درگذشت و دولت پرون نیز طی یک کودتا در سال ۱۹۵۵ سرنگون شد. پرون به خارج گریخت و در پاناما با ایزابل مارتینز دوپرون آشنا شد و در اسپانیا با او ازدواج کرد.

 


در دوران حکومت هکتور خوزه کامپورا در ۲۰ ژوین ۱۹۷۳ پرون به آرژانتین برگشت و همان سال در انتخابات ریاست جمهوری پیروز و همسرش ایزابل هم بعنوان معاون رئیس جمهور انتخاب شد. اما در ۱ ژوئیه ۱۹۷۴ پرون درگذشت و ایزابل عهده‌دار مقام ریاست جمهوری شد. کودتای نظامیان در ۲۴ مارس سال ۱۹۷۶ به دولت ایزابل پرون خاتمه داد.

 


جیانگ چینگ، چهارمین و آخرین همسر مائو تسه تونگ، رهبر حزب کمونیست چین بود. او از سال ۱۹۳۹ با مائو که ۲۰ سال از خودش مسن‌تر بود رابطه‌ عاشقانه‌ برقرار کرد. او در ۸ سال نخست زندگی‌شان به عنوان منشی مائو شناخته می‌شد. از سال ۱۹۶۴ به بعد بود که مائو در مراسم‌های مهم با او در انظار عمومی ظاهر شد و در سال ۱۹۶۶ بود که مائو مسئولیت انجام "انقلاب فرهنگی" را به او سپرد.
در قلع و قمع انقلاب فرهنگی که تا سال ۱۹۷۶ ادامه داشت، دانشگاه‌ها تعطیل، بیش از یک و نیم میلیون چینی کشته‌ و بسیاری از آثار فرهنگی در چین و تبت به بهانه مبارزه با مظاهر سنتی و فرهنگ سرمایه‌داری تخریب شدند. جیانگ چینگ یک ماه پس از مرگ مائو در سال ۱۹۷۶ به همراه ۳ نفر دیگر که به "باند چهار نفره" شهرت یافتند، کوشید قدرت را به‌دست گیرد. اما تلاش او به شکست انجامید و سرانجام بازداشت و محاکمه شد.

 

 

یوکو اونو، هنرمند ژاپنی- آمریکایی و بیوه جان لنون خواننده، ترانه سرا، موسیقیدان، آهنگساز، شاعر و عضو گروه بیتل‌ها است. لنون در سال ۱۹۸۰ به ضرب گلوله به قتل رسید و از آن پس یوکو اونو، میراث هنری لنون را مدیریت می‌کند. گرچه از یوکو اونو آثار هنری بسیاری منتشر شده، اما او به عنوان بیوه جان لنون بیشتر شناخته شده است تا بخاطر آثارش.

 


پس از قتل نینو آکینو در سال ۱۹۸۳، همسرش کرازون (عکس: در حال ادای سوگند) میراث سیاسی او را برعهده گرفت و در انتخابات ۱۹۸۶ در مقابل مارکوس به پیروزی دست یافت و به عنوان رئیس جمهور فیلیپین برگزیده شد. آكینو اول اوت سال ۲۰۰۹ بر اثر ابتلا به سرطان روده درگذشت. آکینوها پنج فرزند داشتند که پسر آن‌ها بنیگنو آکینو نیز در سال ۲۰۱۰ به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد.

 

 

نینو سیمئون آکینو سناتور و فعال سیاسی مخالف حکومت فردیناند مارکوس دیکتاتور پیشین فیلیپین بود. آکینو پس از تحمل هفت سال زندان انفرادی در سال ۱۹۸۰ به آمریکا رفت. وی در بیست و یکم اوت ۱۹۸۳ به‌رغم تهدید به ترور به فیلیپین بازگشت و پس از پیاده شدن از هواپیما هدف اصابت گلوله به سرش قرار گرفت و کشته شد.

 


نادژادا کروپسکایا، همسر ولادیمیر ایلیچ لنین، رهبر انقلاب بلشویکی در روسیه بود. پس از مرگ لنین، رهبری اتحاد جماهیر شوروی به دست استالین افتاد و تسویه حساب‌های خونین درون حزبی به مرگ میلیون‌ها نفر انجامید. بیوه رهبر انقلاب که از سیاست‌های استالین ناراضی بود به مخالفت برخواست که استالین با تهدید به او گفت: «اگر مراقب رفتارت نباشی یک بیوه دیگر برای لنین دست و پا می‌کنیم».

 


ژاکلین کندی، همسر جان اف کندی، سی و پنجمین رئيس جمهور ایالت متحده آمریکا بود. او دانش آموخته دانشگاه جورج واشنگتن بود. کندی‌ها نسبت به روسای جمهور پیشین در آمریکا جوان‌تر بودند و محبوبیت زیادی داشتند. جان اف کندی در روز جمعه ۲۲ نوامبر سال ۱۹۶۳ در شهر دالاس تگزاس ترور شد و به قتل رسید.

 


ژاکلین کندی پنج سال پس از ترور جان اف کندی در روز ۲۰ اکتبر سال ۱۹۶۸ با ارسطو اوناسیس، میلیاردر یونانی ازدواج کرد که تعجب بسیاری از آمریکاییان را برانگیخت. او در دفاع از خود گفت که "من دیگر تحمل زندگی به عنوان یک بیوه را نداشتم".

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

زنان واقعا قوی‌تر از مردان هستند

در


اگر همیشه سر این موضوع با دوستان‌تان بحث می‌کردید، حالا یک تحقیق علمی هم دارید که در راستای ادعای‌تان طرح کنید.نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که در شرایط بسیار سخت مثل قحطی، شیوع بیماری‌های واگیردار، یا حتی اسارت، زنان بیش از مردان دوام می‌آورند.


در عصر حاضر نیز زنان تقریبا همه جای دنیا بیش از مردان عمر می‌کنند. مثلا در انگلستان، امید به زندگی برای زنان ۸۳ سال است و برای مردان ۷۹.۵ سال. (در اسکاتلند این ارقام به ترتیب ۸۱ و ۷۷ است.)

مطالعه اخیر در دانشگاه جنوبی دانمارک و روی هفت نمونه تاریخی که جوامع بشری در شرایط بسیار سخت قرار گرفته بوده‌اند، انجام شده. هدف مطالعه درک بهتر اختلاف عمر بین زنان و مردان بوده.

از نمونه‌هایی که محققان این دانشگاه مطالعه کرده‌اند، می‌توان به قطحی ایرلند بین سال‌های ۱۸۴۵ و ۱۸۴۹ میلادی و دو شیوع سرخک در ایسلند در سال‌های ۱۸۴۶ و ۱۸۸۲ میلادی اشاره کرد. نمونه دیگر تجربه برده‌های لیبریایی است که اوایل قرن نوزدهم میلادی در آمریکا آزاد شدند و به آفریقا بازگشتند و بسیاری چون در معرض بیماری‌هایی که در آمریکا نبود قرار گرفتند، مردند.

در همه این نمونه‌های تاریخی، امید زندگی به شدت کم شد. مثلا در شیوع سرخک در ایسلند (۱۸۸۲)، امید زندگی برای زنان از حدود ۴۴ سال به حدود ۱۹ سال رسید، و برای مردان از حدود ۳۸ سال به اندکی زیر ۱۷ سال.
ادعای این محققان این است که دلیل اصلی اختلاف امید به زندگی بین زنان و مردان، نرخ مرگ‌ومیر نوزادان است
محققان دانشگاه جنوبی دانمارک مشاهده کرده‌اند که در همه جوامع مورد بررسی، و تقریبا در همه گروه‌های سنی، نرخ مرگ‌ومیر زنان کمتر بوده، و جز یک مورد استثناء زنان بیش از مردان عمر می‌کرده‌اند.

ادعای این محققان این است که دلیل اصلی اختلاف امید به زندگی بین زنان و مردان، نرخ مرگ‌ومیر نوزادان است. آنها می‌گویند: "در شرایط بسیار سخت و کشنده، نوزادان دختر بهتر از نوزادان پسر مقاومت می‌کردند".

و بر این مبنا نتیجه گرفته‌اند که: "این واقعیت که در شرایط بسیار سخت، و در بدو تولد که تفاوت‌های رفتاری و اجتماعی دو جنس کمینه است، ماده‌ها بیش از نرها زنده می‌مانند، شاهدی است بر این فرضیه که برتری زنان در بقا دلایل بنیادی زیست‌شناختی دارد".

نویسندگان گزارش تأکید کرده‌اند که بر اساس یافته‌های این تحقیق مزیت زنان به مردان در محیط‌های مختلف کم و زیاد می‌شود و عوامل اجتماعی هم روی آن تأثیر دارد.

آنها به نتایج تحقیق‌های دیگر اشاره کرده‌اند که اختلاف هورمونی را عامل اختلاف مرگ‌ومیر زن و مرد می‌داند. مثلا استروژن که در زنان بیش از مردان یافت می‌شود، خاصیت ضدتورمی دارد. در حالی که تستسترون که در مردان بیشتر است، ممکن است باعث ضعف سیستم ایمنی بشود.

پروفسور ویرجینیا زارولی، سرپرست این تیم تحقیقاتی، می‌گوید: "شرایط مردم در نمونه‌هایی که بررسی کردیم حقیقتا وحشتناک بود. و با اینکه در این دوره‌های بحران مزیت بقای زنان افت می‌کرد، همچنان آن‌قدر بود که بیش از مردان زنده بمانند. یعنی حتی در دوره‌هایی که مرگ و میر زیاد بود، زنان بیش از مردان عمر می‌کردند". ( سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...