دانشمندان: محصولات سویا می توانند باعث سرطان شوند

در
سویا
دانشمندان گفتند: محصولات سویا می توانند باعث سرطان شوند
طبق مطالعه دانشمندان فرانسوی ، محصولات حاوی سویا ناامن هستند و حتی می توانند منجر به سرطان شوند ، بنابراین باید در مصرف آنها مراقب باشید.
 
محصولات مبتنی بر سویا بسیار محبوب هستند و مدتهاست که برای جایگزین های محصولات حیوانی برای علاقه مندان به مواد غذایی سالم جایگزین می شوند. با این حال ، دانشمندان پس از تجزیه و تحلیل 55 محصول مختلف سویا از جمله ظروف آماده ، دسر ، سس ها نگران شدند.
 
در بعضی از نمونه ها ، مقدار فیتو استروژن ها چندین بار از حد معمول فراتر رفته است.
 
- اعتقاد بر این است که آنها زمینه هورمونی را مختل می کنند ، می توانند مشکلات باروری را تحریک کرده و حتی باعث تحریک سرطان شوند. مقاله جدید در Health.News می گوید ، تحقیقات جدید حاکی از محتوای بسیار زیاد آنها در بسیاری از محصولات حاوی سویا است.
 
دانشمندان به زنان باردار و کودکان توصیه می كنند كه از مصرف محصولات حاوی سویا خودداری كنند ، در حالی كه به دیگران توصیه می كنند بیش از یك وعده در روز محصولات حاوی سویا میل نكنند. آنها همچنین از مقامات می خواهند كه برای برچسب زدن محصولات سویا قدم بردارد.
 
مواد موجود در سویا می توانند سنتز هورمونهای تیروئید را مسدود کنند ، که به نوبه خود می تواند باعث تحریک سرطان تیروئید و کم کاری تیروئید شود.
 
علاوه بر این ، باید به خاطر داشت که محصولات سویا با علف کش ها دفع آفات می شوند ، که WHO آن را در "سرطان زا های احتمالی" طبقه بندی می کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

زن ها این 5 علامت را جدی بگیرند

در

زنان
پزشکان به طور جدی نادیده گرفتن این علائم را از طرف زنان منع می کنند.

علامت شماره 1 مو روی بدن ، صورت و سینه ظاهر شود

در پزشکی به این علامت هیرسوتیسم گفته می شود.هیرسوتیسم در مورد مشکلات جدی در مورد هورمون ها صحبت می کند. علاوه بر این ، ظاهر مو می تواند نشانگر سندرم کوشینگ یا بیماری تخمدان پلی کیستیک باشد. موهای بدن اغلب همراه با آکنه و افزایش وزن ناگهانی اتفاق می افتد.


علائم شماره 2. احساس سرما

احساس سرما ممکن است نشان دهنده بیماری تیروئید - کم کاری تیروئید باشد. لرز همچنین با افزایش شدید وزن ، کیسه های زیر چشم ، خشکی پوست و مو همراه است.


علائم شماره 3. چشم و دهان خشک است

این علائم ممکن است نشان دهنده کاهش تولید استروژن و بیماریهای جدی خود ایمنی باشد. اگر چشم و دهان شما مدت طولانی خشک است ، به پزشک مراجعه کنید.


علامت شماره 4 نفخ

به نظر می رسد نفخ بسیار متداول است. اما اگر بدون در نظر گرفتن رژیم غذایی اتفاق بیفتد و چندین هفته ادامه یابد ، این دلیلی برای مراجعه فوری به یک متخصص سرطان است. این می تواند سرطان دستگاه گوارش و تخمدان باشد.


علائم شماره 5. سینه متورم است

یک علامت آشنا که اکثر خانم ها قبل از قاعدگی یا در دوران بارداری آن را تجربه می کنند. اما اگر پستان در دوره های دیگر متورم باشد و حتی غددهایی در پستان نیز وجود داشته باشد. و پس از معاینه ،  رنگ مایل به قرمز به طرز چشمگیری دیده شود ، دلیلی برای فوریت مراجعه به مامولوژیست است. لازم نیست سرطان باشد. ممکن است التهاب غده یا تومور خوش خیم وجود داشته باشد ، اما گرفتن خطرات و نادیده گرفتن علائم خطرناک است!

نظرات

در ادامه بخوانید...

راه هایی برای جلوگیری از چاقی در زمان یائسگی

در

سفر یائسگی من مدت کوتاهی پس از تولد فرزند دومم آغاز شد. 38 ساله بودم و برای اولین بار خودم را در تلاش برای کاهش وزن می دیدم. من پس از تولد فرزند اولم در سن 36 سالگی هیچ مشکلی برای کاهش وزن نداشتم، اما پس از مدت کوتاهی، بدنم شروع به تغییر کرده بود.
در آن زمان، من به خوبی تغذیه می کردم و به شکل معقول و منطقی فعال بودم. مادر دو فرزند پسر بودن فرصت زیادی برای ورزش و فعالیت باقی نمی گذاشت.وعده های غذایی باید به سرعت آماده می شدند و این به این معنی بود که مقدار زیادی غلات پردازش شده برای صبحانه، ساندویچ برای ناهارو پاستا در شام مصرف می شد. غلات فرآوری شده شامل دانه های کینوآ با شیر سویا، نان قهوه ای برای ناهارو پاستا برای شام.

طبق راهنماییها من 6تا11 عدد نان، برنج و پاستا با تعداد کمی از میوه ها و سبزیجات را مصرف می کردم( ساندویچ ، سس ماکارونی و پاستا).  از دستورالعمل ها پیروی می کردم اما می دانستم که یک چیزی اشتباه است. دائم خسته، تحریک پذیر و عصبی بودم و زود از کوره در می رفتم. مهم نبود که چقدر خوابیده بودم، باز هم خواب بیشتری میخواستم. هر روز بزرگتر و بزرگتر می شدم و خودم هر گونه خطری را انکار می کردم. سایز کمرم همواره در حال گسترش بود.(سیارک)
سپس  چیزی که زندگیم را برای همیشه تغییر داد خواندم. زمانی که سطح استروژن یک زن کاهش می یابد، تحمل او برای کربوهیدارت زیاد می شود. این به این دلیل است که کاهش سطح استروژن منجر به مقاومت انسولین و اختلال تحمل کربوهیدارت می شود. بنابراین کاهش حساسیت به انسولین به این معنی است که شما احتمال بیشتری برای داشتن اضافه وزن دارید، به ویژگی در مناطقی که شما قبل از یائسگی هرگز مشکلی با آن نداشته اید، با نام مستعار چربی شکم!. یکی از ساده ترین راه ها برای مدیریت کاهش حساسیت به انسولین و اجتناب از افزایش وزن این است که به ارزیابی مجدد تحمل کربوهیدراتهای خود پرداخته و برنامه غذایی را با آن تنظیم کنید.

 

1. تمام کربوهیدراتها مثل هم نیستند
انتخاب سایر منابع کربوهیدارت مانند میوه های تازه و سبزیجات به حفظ سلامتی روده کمک می کند. یبوست یک مشکل شایع در زنان مسن است و فیبر موجود در سبزیجات کمک زیادی به حل مشکل یبوست می کند.

2. مبارزه با خستگی
کربوهیدراتهای فرآوری شده تمایل زیادی به افزایش سطح قند خون دارند، که نهایتآ سریع تر هم پایین می آیند، و باعث خستگی، خشکی و بی حالی شما می شود.

3. کربوهیدارتها را "آهسته تر" بخورید .
همانطور که ما رشد می کنیم، بدن ما نیاز کمتری به کالری برای حفظ ثباتش دارد. حالا زمانی که من مشغول غذا خوردن می شود مقدار کمتری می خورم و در نتیجه برخی وعده های غذایی را به بعد موکول می کنم.این کار باعث ذخیره شدن زمان شده و اجازه می دهد که ناهار در ادامه ی روز مصرف شود.(سیارک)

4. سهولت عدم تعادل هورمونی
عدم تعادل هورمونی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در نتیجه یائسگی ایجاد می شود. غذاهای خاص حاوی فیتو استروژن، که دارای ترکیبات استروژنی هستند، تعادل هورموی را تنظیم و بازگردانی می کنند. یک رژیم غذایی سرشار از فیتو استروژن به حداقل رساندن گر گرفتگی و سایر نشانه های یائسگی کمک می کند. چنین غذاهایی از جمله دانه های افتابگردن، تخم کتان، دانه کنجد، تحمه کدو، کرفس،لوبیا سبز و ریواس هستند.

5. بدانید که خوردن آن مافین باعث شادی شما نیست.
ما اغلب غذاها را در لحظات شادی که داریم بیشتر استفاده می کنیم.به شما پیشنهاد نمی کنم که چنین رفتاری را برای همیشه کنار بگذارید.اما آگاه باشید که اگر به دنبال برداشتن یک کیک شکلاتی یا یک مافین هستید، بعد از دو ساعت که قند خودن افت کرد حال بدی خواهید داشت.

6. ذخیره پول
هیچ چیز به این اندازه که ببینم افرادقبل از اقدام به خرید میوه و سبزیجات شکایت از هزینه می کنند چشم مرا خیره نمی کند.دلاربرای دلار، اگر شما مقدار غذای فرآوری شده را کاهش دهید و خرید میوه و سبزی بیشتر را افزایش دهید، می توانم به شما اطمینان دهم که هزینه شما در پایان هفته بیشتر نشده بلکه پول بیشتری هم پس انداز کرده اید.

7. کاهش نفخ معده
کربوهیدراتهای فرآوری شده اغلب دارای شیرین کننده های مصنوعی هستند، که باعث افزایش نفخ معده و افزایش مشکلات معده در هنگام مصرف این فراورده های بسته بندی می شوند. خوردن سبزیجات سبزرنگ به کاهش نفخ کمک می کند. اگر قبلآ از رژیم کم فیبر استفاده می کردید آماده باشید و به
میزان قابل توجهی مصرف فیبر خود را افزایش دهید، در ابتدا ممکن است کمی نفخ را تجربه کنید. اول بدن شما به تنظیمات می پردازد، بعد از مدتی استفاده ، شما نفخ و درد شکم کمتری را احساس می کنید.

8. حقایق بیشتری در مورد نفخ
کربوهیدارتهای فرآوری شده اغلب منبع سدیم زیادی هستند که منجر به احتباس آب و نفخ می شود، با این وجود، پتاسیم،ضد تعادل سدیم و دارای اثر مدر است. بنابراین با خوردن غذاهای غنی از پتاسیم، مانند پرتقال، موز، انبه،کیوی، توت فرنگی، اسفناج، و چغندر پخته شده، میتوانید نفخ را به طور طبیعی کاهش دهید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

علائم پوکی استخوان و راه های تشخیص

در

علائم: پوکی استخوان اغلب بیماری خاموش نامیده می شود زیرا از دست رفتن استخوان بدون علائم رخ می دهد. مردم ممکن است تا زمانی که استخوان هایشان آنقدر ضعیف شود که یک کشش، ضربه یا افتادن ناگهانی باعث شکستگی لگن یا فروپاشی ستون فقرات شود، ندانند که پوکی استخوان دارند. ستون فقرات از هم پاشیده ممکن است در ابتدا به شکل کمردرد شدید، از دست دادن قد، یا تغییر شکل ستون فقرات مانند کیفوز (وضعیت خمیدگی خیلی شدید) حس یا دیده شود.

تشخیص

پیرو یک ارزیابی جامع پزشکی، پزشکتان ممکن است توصیه کند که شما توده استخوانی خود را اندازه گیری کنید. آزمایش تراکم مواد معدنی استخوان (BMD) یک اندازه گیری مهم برای سلامت استخوان شماست. تست های BMD می تواند پوکی استخوان را تشخیص دهد، خطر شکستگی (استخوان های شکسته) شما را تعیین کند و پاسخ شما به درمان پوکی استخوان را اندازه گیری کند. گسترده ترین آزمون شناخته شده BMD، سنجش جذب انرژی دوگانه مرکزی اشعه ایکس یا تست مرکزی DXA است. ای نروش بدون درد است – کمی شبیه به تست اشعه ایکس است، ولی کمتر در معرض تشعشع قرار می گیرید. این کار می تواند تراکم استخوان را در لگن و ستون فقرات شما اندازه گیری کند. تست های BMD می توانند :

- تراکم پایین استخوان را قبل از وقوع شکستگی تشخیص دهند.

- تشخیص پوکی استخوان را اگر شما در حال حاضر یک یا چند شکستگی دارید را تایید کنند.

- احتمال شکستگی را در آینده پیش بینی کنند.

- نرخ از دست رفتن استخوان شما را تعیین می کنند و بر اثرات درمان در صورتی که تست در فواصل یک سال یا بیشتر انجام شده نظارت می کنند.

درمان

برنامه درمان جامع پوکی استخوان شامل تمرکزی بر مواد غذایی مناسب، ورزش و مسائل ایمنی برای جلوگیری از سقوط که ممکن است منجر به شکستگی شود، می باشد. بعلاوه، پزشک شما ممکن است دارویی را تجویز کند که از دست رفتن استخوان را کم یا متوقف می کند، تراکم استخوان را افزایش می دهد و خطر شکستگی را کاهش می دهد.

تغذیه : غذاهایی که می خوریم حاوی مقادیر مختلف ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی مهم دیگر هستند که به حفظ سلامت استخوان های ما کمک می کند. تمام این مواد مغذی در تناسبی متعادل مورد نیاز هستند. به طور خاص، کلسیم و ویتامین دی برای استخوان های قوی و قلب، عضلات و اعصاب مورد نیاز هستند تا به درستی عمل کنند. (بخش "پیشگیری" را برای مقادیر کلسیم توصیه شده ببینید).(سیارک)

ورزش: ورزش یک جزء مهم پیشگیری پوکی استخوان و برنامه درمان است. ورزش نه تنها سلامت استخوان شما را بهبود می بخشد، بلکه قدرت عضلات، هماهنگی و تعادل را افزایش می دهد و منجر به بهبود سلامت کلی می شود. گرچه ورزش برای شخص مبتلا به پوکی استخوان خوب است، ولی این امر نباید هیچ کشش ناگهانی یا زیادی بر استخوان هایتان وارد آورد. به عنوان اطمینان اضافی در برابر شکستگی، پزشکتان می تواند ورزش های خاصی را برای قوی تر شدن توصیه کند و هوای شما را داشته باشد.

داروهای درمانی: برخی داروها برای پیشگیری و/یا درمان پوکی استخوان در دسترس هستند. از جمله: بی فسفونات ها، آگونیستها/آنتاگونیستهای استروژن (تعدیل کننده های گیرنده استروژن انتخابی یا SERMS نیز نامیده می شوند)؛ کلسی تونین؛ هورمون پاراتیروئید؛ استروژن درمانی؛ هورمون درمانی؛ و یون مهارکننده RANK (RANKL) که به تازگی تایید شده است. (سیارک)

 پست های مرتبط:

- پیشگیری

- راه های تشخیص پوکی استخوان

- راه های درمان پوکی استخوان

یشگیری از سقوط در مردان و زنان مبتلا به پوکی استخوان

داروهایی که باعث از دست رفتن استخوان می شوند

استراتژی ورزشی برای پیشگیری از استئوپروز

پرسش و پاسخ در مورد پوکی استخوان

درمان استئوپروز یا پوکی استخوان

تشخیص استئوپروز یا پوکی استخوان

استئوپروز یا پوکی استخوان

بررسی اجمالی پوکی استخوان ارثی

علائم پوکی استخوان و راه های تشخیص

 

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

تغذیه مناسب برای پیشگیری از سرطان سینه

در

مطالعات نشان داده اند ، زنان کشورهایی که در آن ها رژیم غذایی کم چرب دارند ، نسبت به سلامت سینه خود کمتر شکایت کرده اند. "مقامات بهداشتی پیشرو، می گویند که به دنبال یک رژیم غذایی متشکل از کمتر از 30٪ چربی باشید" این نه تنها برای سلامت عمومی سینه خوب است، بلکه همچنین برای سلامت کلی توصیه می شود. آمریکایی ها غذاهای چرب و کالری بسیار زیادی مصرف می کنند. (سیارک



بجای یک رژیم غذایی گیاهی، ما  یک رژیم غذایی مبتنی بر کلسترول داریم، که باعث تحریک سیستم غدد درون ریز برای تولید بیشتر هورمون می شود. هر نسل از زنان آمریکایی سنگین تر و بلندتر می شوند، و قاعدگی آنها زودتر است و دیرتر از اجداد خود به یائسگی می رسند. بدن غذاهای حیوانی را تبدیل به ترکیبات شبیه به هورمون می کند." (سیارک
این دو کارشناس" Ellen Yankauskas مدیر مرکز زنان برای سلامت خانواده در آتاسکادر و بلیک کدی،مدیر مرکز سلامت سینه در زنان و بیمارستان نوزادان در پراویدنس می گویند، ژیم های غذایی کم چرب و مناسب سینه، حاوی گوشت، نمک و کافئین کمتر و سویای بیشتری نسبت به دیگر مواد غذایی است. "امروزه اکثر گوشت گاو شامل هورمونهای رشد، یا از طریق تزریق و یا از خوراک آنها، می باشند. Yankauskas ذکر می کند. "هرچند ما در مورد ارتباط احتمالی بین هورمون های محرک رشد و مشکلات سینه، و چرا با وجود اینکه بیشتر توده های پستان با هورمون ها در ارتباط هستند، هورمون های بیشتری به رژیم غذایی شما اضافه می کنند، هنوز یقین نداریم؟ چونکه بیشتر توده های پستان مرتبط با هورمون هستند؟ در فرهنگ هایی که مقدار زیادی از سویا در رژیم غذایی آنها وجود دارد، زنان مشکلات سینه کمتری دارند." سویا و غذاهای ساخته شده از سویا، حاوی ایزوفلاون، موادی طبیعی که به موادی هورمون مانند تبدیل می شوند که می تواند در کاهش سطح استروژن کلی در بدن مفید باشند، در نتیجه به سلامت سینه و کم کردن ناراحتی کمک می کند. " حداقل دو وعده سویا در روز داشته باشید،" Yankauskas می گوید.
نمک و غذاهای سرشار از سدیم، باعث می شوند ،بدن مایعات را حفظ کند، که به ناراحتی سینه می افزاید،" Yankauskas می گوید. نمک میز خود را با محصولات کم سدیم عوض کنید، و مصرف غذاهای کنسروشده و فرآوری شده را کم کنید. رستوران های فست فود همچنین وعده های غذایی با سدیم بالا ارائه می دهند.
با توجه به Yankauskas، بسیاری از زنان، تفاوت در راحتی سینه را سریعا بعد از اینکه آنها مصرف قهوه را کم می کنند، متوجه می شوند. برخی از زنان به کافئین بسیار حساس بوده و مجبورند آن را بطور کلی از رژیم غذایی خود حذف کنند. اما زمانی که آنها این کار را انجام می دهند، ناراحتی سینه آنها بهبود پیدا می کند."
کافئین در قهوه، چای، نوشابه، شکلات برخی داروهای ضد درد بدون نسخه یافت می شود.
"تغییر از قهوه به چای گیاهی می تواند به بسیاری از زنان با مشکلات سینه کمک کند زیرا برخی از چای های گیاهی به عنوان یک دیورتیک عمل می کنند، و مایع اضافی را از بافت های سینه خارج می کنند،" Yankauskas می گوید. مایع اضافی سبب تورم و احساس ناراحتی می شود."
Yankauskas همچنین نوشیدن آب تصفیه شده را توصیه می کند. "باور من بر این است که بسیاری از آفت کش ها در محیط زیست و سیستم های آب امروزی، در بدن به شکل مواد هورمونی درمی آیند." مطالعات اخیر روی حیوانات نشان داده است که آفت کش ها می توانند به مواد هورمونی تبدیل شوند. این ارتباط بررسی های بیشتر در مورد رابطه ی بین آفت کش ها و سرطان های سینه و و پروستات را توجیه می کند، او اضافه می کند.
شما می توانید یک تصفیه کننده شیر آب را در مراکز بهبود خانگی یا فروشگاه های آب مخصوص بخرید. یک بطری آب تصفیه شده را با خود به سر کار بیاورید، بنابراین شما می توانید هر موقع که خواستید از آن مصرف کنید. همچنین این ایده خوبی است که شما در هنگام سفر، آب تصفیه شده تان را با خود ببرید. "این چیزی است که من باید انجام دهم،" Yankauskas می گوید.
غذاهای زیر را به رژیم غذایی کم چربی تان اضافه کنید:
• آجیل و دانه (برای ویتامین E)
• شیر سویا (در غلات صبحانه)
• شیک سویا (ترکیب شیر سویا یا ماست بدون چربی ساده، جوانه گندم، و میوه، مثل توت فرنگی)
• برگرهای توفو
• آب تصفیه شده
• چای گیاهی (قاصدک، گزنه، جعفری، انگور خرس (uva ursi)، ابریشم ذرت، یا چای بوکو)
غذاهای زیر را حذف کنید، یا کمتر مصرف کنید: (سیارک
• گوشت (مگر اینکه بدون هورمون باشد)
• مواد غذایی کنسروشده یا فرآوری شده (مگر اینکه سدیم کمی داشته باشد)
• قهوه و نوشابه (مگر اینکه بدون کافئین باشد)
• وعده های غذای فوری (فست فود)
و با خوردن ماهی از سرطان جلوگیری کنید
تحقیقات جدید نشان می دهد که ماهی و امگا 3 فوق العاده سالمی که دارد می تواند از زنان در برابر سرطان روده بزرگ محافظت کند
به لیست طویل قبلی از دلایلی که شما باید ماهی بخورید، اضافه کنید: این کار باعث محافظت در برابر سرطان روده بزرگ می شود.
یک مطالعه جدید که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است، عادات غذاییِ بیش از 5300 نفر که برای یک کولونوسکوپی آمده بودند مورد بررسی قرار گرفت. زنانی که بیشترین ماهی (سه بار در هفته) را خوردند، 33 درصد کمتر به پولیپ، رشد بافتی که در روده بزرگ تجمع می یابد و جزء نشانه های اولیه سرطان در نظر گرفته می شود، دچار شدند.
محققان معتقدند که خواص ضد التهابی امگا 3 موجود در ماهی، مسئول جلوگیری از تشکیل این پولیپ ها در وهله اول می باشند. جالب این که، این رابطه در مردان یافت نشد. محققان تصور می کنند که ممکن است مردان حساسیت کمتری نسبت به امگا 3 دارند، نیاز به خوردن مقادیر بیشتری دارند تا همان مزایایی که زنان دریافت کرده اند را بدست آورند. (سیارک
ماهی بخورید، که هم برای شما و هم برای زمین خوب است.
تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا اسیدهای چرب امگا 3 واقعا خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهند مورد نیاز است، اما شما منتظر نتایج نمانید و ماهی بیشتری به رژیم غذایی اضافه کنید!
امگا 3، که همچنین در گردو، سبزیجات برگ دار، و بذر کتان یافت یافت می شود پیش از این ثابت شده است که برای بهبود سلامت قلب، تقویت روحیه، و حتی کاهش خشکی پوست مناسب است.
غذاهای دریایی سالم و قلب سالم
ماهی قزل آلای وحشیِ آلاسکا یکی از بهترین شرایط را برای شما دارد، اما شما همچنین می توانید دوز خوبی از دیگر منابع از جمله تیلاپیا، حلزون اسکالوپ، و میگو (آنرا خانگی کنید) بدست آورید. برای اینکه واقعا مطمئن شوید که شما به اندازه کافی دریافت می کنید، هر روز یک مکمل مصرف کنید. اگر شما زیاد طعم و مزه ی قرص های روغن ماهی را دوست ندارید، یک مکمل روغن کریل و یا حتی گیاه خواری، از مشتقات جلبک، را امتحان کنید.

پست های مرتبط:

 فلاونوئیدها ی موجود در چای با سرطان تخمدان آندوتلیال مبارزه می کند

آیا نوشیدن 4 فنجان قهوه در روز می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را تا 20 درصد کاهش دهد

مواد غذایی برای کمک به پیشگیری از سرطان

تغذیه مناسب برای پیشگیری از سرطان سینه

تلاش یک پزشک برای درمان سرطان خود با مواد غذایی

مواد غذایی برای مبارزه با سرطان

سوپرغذای ضد سرطان سینه

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

استرس مدرسه، هورمون ها، و آکنه

در

چرا آکنه در همه بطور ناگهانی ظاهر می شود؟ این به خاطر این فرمول ساده است: استرس دبیرستان + هورمون = آکنه

آکنه، زمانی که منافذ پوست را مسدود، روغن های چربی به دام افتاده و باکتری ها به عمق پوست می روند، ایجاد می شود. هنگامیکه شما تحت استرس هستید، بدن شما کورتیزول، هورمونی که به شما در زنده ماندن در زندگی یا شرایط مرگ کمک می کند، آزاد می کند. دبیرستان، با این حال، استرس زا است، معمولا زنده ماندن یا مرگ نیست، اما بدن شما آنرا نمی داند، و در صورت وجود استرس، به آن واکنش نشان می دهد. (سیارک
دو عارضه ی جانبیِ افزایش کورتیزول، افزایش تولید روغن چربی و التهاب در پوست تان می باشد. در نتیجه: جوش های بزرگ، قرمزی در وسط صورت تان درست می شود که شما در آن حالت آرزوی مرگ می کنید.
اگر شما برآمدگی های دردناک، کیسه مانندی دارید، سپس متخصص پوست تان می تواند به بدترین آنها، استروئید تزریق کند، تا از التهاب و بزرگ شدن سریع آنها جلوگیری کند "پرستار! به من یک سرنگ با Kenalog بده. سریع!" (چه کسی گفت که شرایط من اضطراری نیست؟) بهرحال، تزریق های استروئید می تواند، سبب آتروفی یا فرورفتگی در پوست شما شود، که می تواند ماه ها طول بکشد بسیار طولانی تر از جوش اصلی.
درمان خال در خانه دشوار است. محصولات ترتینوئین مانند رتین A، دیفرین، یا تازورک (Tazorac)، اگر برای خال های آکنه استفاده شوند، اثر نمی کند. (سیارک
شما می توانید یک جوش را بترکانید؛ با این حال، درصورتیکه سر سفیدی داشته باشد، فشردن معمولا تنها باعث می شود یک جوش کوچک داخل جوش بزرگ ایجاد شود.
یک درمانِ برای خالِ آکنه، مانند Neutrogena Rapid Clear Fight and Fade Gel را استفاده کنید. هنگامیکه مستقیما استفاده می شود، اسیدهای خفیفِ آن، به از بین بردن جوش کمک می کند.
از یک کاور آپ یا کانسیلر خال، که حاوی اسید سالیسیلیک است استفاده کنید. بله، بچه ها، استفاده از مقداری کاور آپ برای شما خوب است. از مال خواهرتان استفاده کنید.
اگر شما کمی پول اضافی برای شلوغ کاری دارید (صرفا جهت شوخی) سپس زپرهای (zappers) آکنه نظیر Zeno می تواند به شما کمک کند. آنها بطور مستقیم، به جوش ها حرارت می دهند، باکتری ها را می کشند و باعث تسریع بهبودی می شوند. یا فقط از آیفون خود استفاده کنید، (مطمئن هستم که آنها، بزودی یک نرم افزار برای آن درست می کنند، درست است؟).
والدین و کودکان به یاد داشته باشند که مدرسه استرس زا است، بنابراین، بخوبی بخورید، بخوابید (بهتر است در کلاس حساب دیفرانسیل و انتگرال نخوابید) و بطور منظم ورزش کنید. این ها هورمون های استرس شما را کاهش می دهد و شما را از دست آکنه راحت می کند.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

نظرات

در ادامه بخوانید...

5 ماده ی غذایی که زنان با افزایش سن بیشتر نیاز پیدا می کنند

در

(سیارک) : در زنان خطر مبتلا شدن به مشکلاتی مانند حمله قلبی و سکته با افزایش سن زیاد خواهد شد،مخصوصا پس از یائسگی.دکتر نیریدا کوریا متخصص بیماری های زنان در دانشکده پزشکی شهر نیویورک میگوید: "هربار که زنان دچار قاعدگی میشوند،میزان محدودی از استروژن در بدنشان تولید میشود.وقتی بدنشان دچار کمبود استروژن شود،خطر سکته قلبی در آنها افزایش مییابد".

بر اساس آمار دولت،بیماری های قلبی،که میتواند شامل حمله یا ایست قلبی باشد،دلیل اصلی مرگ زنان و سکته سومین دلیل مهم برای این موضوع است.در این پست 5 ماده مغذی که میتواند به زنان در پیشگیری از بیماری های قلبی و همچنین بیماری های حاد مثل پوکی استخوان،سرطان سینه،دیابت و فشار خون کمک کند را معرفی میکنیم:

ویتامین D

زنانی که به اندازه کافی ویتامین D دریافت نمیکنند ممکن است دچار شکنندگی استخوان یا حتی بدتر،پوکی استخوان شوند.طبق مطالعه ای که در ژولای در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شد بیان میکند که دریافت مقادیر زیاد این ویتامین (800 واحد بین المللی) میتواند خطر شکستگی استخوان در زنان در سنین بالا را 30 درصد کاهش دهد.

سه راه برای دریافت ویتامین D  وجود دارد: از طریق پوست،از طریق تغذیه و از طریق مصرف مستقیم ویتامین.

متاسفانه با افزایش سن میزانی که این ویتامین با تابش آفتاب در پوست تولید میشود کاهش میابد اما زنان میتوانند یا مصرف 8 اونس لبنیات کم چرب بصورت روزانه مقدار مورد نیاز را دریافت کنند.این مقدار برابر مصرف سه لیوان شیر 1 درصد خواهد بود.

کوریا میگوید: "زنان شیر زیادی نمینوشند". او توصیه میکند که زنان مولتی ویتامین،ماست کم چرب و پنیر محلی بخورند.همچنین در یک رژیم روزانه پنیر پرورده،آب پرتقال غنی و لپه جات مصرف کنند.ویتامین D به جذب کلسیم کمک میکند که باعث میشود استخوان های افراد با سن بالا محکم بماند.

 

کلسیم

کوریا میگوید: "کلسیم باعث ساخته شدن سلول های خونی تازه میشود.وقتی که یائسگی در زنان رخ میدهد قابلیت بدن آن ها برای ساختن سلول های  خونی جدید کاهش میابد".کوریا اضافه میکند که نوشیدن شیر برای تامین کلسیم بدن کافی نیست.او توصیه میکند که علاوه بر مصرف یک رژیم غذایی غنی از کلسیم،زنان باید دو وعده 600 میلی گرمی از کلسیم را دو بار در روز مصرف کنند.دو نوع رایج کلسیم،کلسیم کربنات و کلسیم سیترات هستند.طبق اظهارات مرکز ملی سلامت،کلسیم کربنات ارزان است در حالی که برای جذب باید با غذا مصرف شود،در حالی که کلسیم سیترات گران تر است ولی میتواند در معده خالی هم جذب شود.

کلسیم علاوه بر لبنیات در مواد غذایی از جمله سویا،سبوس،حبوبات،دانه های برنج،سبزیجاتی مثل کلم پیچ،کلم چینی و ماهی های نرم استخوان مثل قزل آلا و ساردین هم یافت میشود.

 

امگا3 و اسید های چرب

براساس تحقیقاتی که در سال 2002 در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد امگا3 و اسید های چرب میتوانند باعث کاهش خطر بیماری های قلبی در زنان شوند.بر اساس آمار این انجمن امگا 3 و اسید های چرب که از جمله چربی های اشباع نشده هستند میتوانند باعث کاهش ساخته شدن پلاک در شاهرگ های قلبی و کاهش فشارخون شوند.(سیارک)  

کوریا میگوید: "این اسیدها میتوانند باعث افزایش کلسترول خوب و کاهش نوع بد آن در بدن شوند".چند تحقیق در این زمینه نشان داده اند که مصرف روزانه 1تا 4 گرم چربی ماهی میتواند میزان تری گلیسیرید بدن را بین 20 تا 50 درصد کاهش دهد.AHA مصرف هفتگی حداقل 2 بار ماهی های دارای چربی مثل قزل آلا تیلاپیا و کدفیش را توصیه میکند.

همچنین مصرف روغن زیتون که شامل تک چربی های اشباع نشده است هم میتواند مفید باشد.

 

ویتامین B12

بر اساس تحقیقات امروزه زنانی که هنوز یائسه نشده اند و میزان B12 کمی در رژیم روزانه دارند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به کم خونی هستند.دانشمندان بر 7300 زنی که هنوز یائسه نشده بودند در یک برنامه 9 ساله آغازین سلامت تحقیق کردند.از میان زنانی که در این پروژه شرکت کردند،5.5 درصد آنها کم خون بودند.دانشمندان متوجه شدند که این زنان کم خون مصرف پروتئین،فولیک اسید(همان ویتامین B9) ،آهن،ویتامین C و B12 کمتری داشته اند.(سیارک)  

کمبود B12  با افزایش سن در زنان رخ میدهد.بقیه افراد بخاطر هیدروکلریک اسید کمتری که در معده دارند جذب بیشتری برای این ویتامین دارند.

زنانی که میزان مناسب B12  ندارند ممکن است دچار خستگی عصلانی،کاهش وزن،ضعیف شدن حافظه؛جنون و افسردگی شوند.اگرچه مصرف B12  برای درمان از دست رفتگی حافظه،افزایش تمرکز و انرژی توصیه نشده است این موارد از لحاظ علمی هنوز اثبات شده نیستند.آن ها مصرف روزانه 2.4 میکروگرم B12  را برای افراد بالغ توصیه میکنند.این ویتامین میتواند در گوشت ماهی،گوشت قرمزتخم مرغ،شیر،گوشت ماکیان و غله جات غنی صبحانه یافت شود.برای زنانی که گیاهخوار هستند یک رژیم ویتامینی مناسب ضروری است.کوریا در اینمورد تزریق این ویتامین را توصیه میکند که بهترین راه جذب آن در بدن است.

فولیک اسید (ویتامین B9)

اگرچه فولیک اسید بیشتر از ویتامین های ضروری برای زنان باردار شناخته شده است،همچنین برای زنان در سنین بالاتر هم ضروری است.کوریا میگوید: " فولیک اسید باعث حفاظت از قلب میشود که در نتیجه باعث ساخته شدن نسج های تازه میشود.میشود گفت که به طور کلی بسیار کمک کننده است".(سیارک)  

فولیک اسید یک نوع ویتامین B-Complex است که به ساخته شدن سلول های خونی جدید کمک میکند.نشانه های کمبود B9 سردرد،از دست دادن وزن،ضعف جسمانی و افزایش هوموسیستین در خون است که فاکتوری برای افزایش خطر بیماری های قلبی میباشد.بر اساس تحقیقی که انجمن سلامت آمریکا در سال 2005 انجام داده است میتوان گفت در حقیقت مصرف فولیک اسید خطر ابتلا به فشارخون بالا را کاهش میدهد.

دانشمندان در این پروژه به بررسی 94000 زن در سنین بین 27 تا 44 و حدود 62000 زن در سنین بین 43تا 70 سال که هیچ سابقه ای بای فشار خون بالا نداشتند پرداختند.

محققان در این تحقیق زنانی که مصرف روزانه بالای 1000 میکروگرم فولیک اسید و کسانی که پایین 200 میکروگرم روزانه  داشتند را مقایسه کردند.آن ها نتیجه گرفتند که 12347 زن با سن بالا بیماری فشار خون داشتند و کسانی که مصرف فولیک اسید بالاتری داشتند 18 درصد کمتر به این شرایط دچار شده بودند.به بیان دیگر،د رمقیاس سالانه ازهر 1000 زنی که مصرف روزانه 1000 میکروگرم فولیک اسید به بالا داشتند،6 مورد کمتر دچار فشار خون بالا شده بودند.طبق گفته ی محققان این بدان معنی نیست که زنان باید روزانه بش ار 1000 میکروگرم فولیک اسید مصرف کنند بلکه باید تلاش کنند که میزان توصیه شده ی 400 میکروگرم را حتما رعایت نمایند.

فولیک اسید در مرکبات،گیاهان سبز برگ،نارنج؛خانواده توت و روغن زیتون یافت میشود.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

ترجمه  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸مادرم روزی 4 لیوان شیر می خوره با هفته ای یک عدد قرص فوزامکس فقط جلو پیشرفتش گرفنه شده تا جوان هستی باید پیشگیری کنی

۱۳۹۵/۱۲/۷با سپاس از شما

۱۳۹۵/۱۲/۶مطالب خیلی مفید و کاربردی هستند ،سپاسگزارم.

در ادامه بخوانید...