تغذیه مناسب برای پیشگیری از سرطان سینه

مطالعات نشان داده اند ، زنان کشورهایی که در آن ها رژیم غذایی کم چرب دارند ، نسبت به سلامت سینه خود کمتر شکایت کرده اند. "مقامات بهداشتی پیشرو، می گویند که به دنبال یک رژیم غذایی متشکل از کمتر از 30٪ چربی باشید" این نه تنها برای سلامت عمومی سینه خوب است، بلکه همچنین برای سلامت کلی توصیه می شود. آمریکایی ها غذاهای چرب و کالری بسیار زیادی مصرف می کنند. (سیارک



بجای یک رژیم غذایی گیاهی، ما  یک رژیم غذایی مبتنی بر کلسترول داریم، که باعث تحریک سیستم غدد درون ریز برای تولید بیشتر هورمون می شود. هر نسل از زنان آمریکایی سنگین تر و بلندتر می شوند، و قاعدگی آنها زودتر است و دیرتر از اجداد خود به یائسگی می رسند. بدن غذاهای حیوانی را تبدیل به ترکیبات شبیه به هورمون می کند." (سیارک
این دو کارشناس" Ellen Yankauskas مدیر مرکز زنان برای سلامت خانواده در آتاسکادر و بلیک کدی،مدیر مرکز سلامت سینه در زنان و بیمارستان نوزادان در پراویدنس می گویند، ژیم های غذایی کم چرب و مناسب سینه، حاوی گوشت، نمک و کافئین کمتر و سویای بیشتری نسبت به دیگر مواد غذایی است. "امروزه اکثر گوشت گاو شامل هورمونهای رشد، یا از طریق تزریق و یا از خوراک آنها، می باشند. Yankauskas ذکر می کند. "هرچند ما در مورد ارتباط احتمالی بین هورمون های محرک رشد و مشکلات سینه، و چرا با وجود اینکه بیشتر توده های پستان با هورمون ها در ارتباط هستند، هورمون های بیشتری به رژیم غذایی شما اضافه می کنند، هنوز یقین نداریم؟ چونکه بیشتر توده های پستان مرتبط با هورمون هستند؟ در فرهنگ هایی که مقدار زیادی از سویا در رژیم غذایی آنها وجود دارد، زنان مشکلات سینه کمتری دارند." سویا و غذاهای ساخته شده از سویا، حاوی ایزوفلاون، موادی طبیعی که به موادی هورمون مانند تبدیل می شوند که می تواند در کاهش سطح استروژن کلی در بدن مفید باشند، در نتیجه به سلامت سینه و کم کردن ناراحتی کمک می کند. " حداقل دو وعده سویا در روز داشته باشید،" Yankauskas می گوید.
نمک و غذاهای سرشار از سدیم، باعث می شوند ،بدن مایعات را حفظ کند، که به ناراحتی سینه می افزاید،" Yankauskas می گوید. نمک میز خود را با محصولات کم سدیم عوض کنید، و مصرف غذاهای کنسروشده و فرآوری شده را کم کنید. رستوران های فست فود همچنین وعده های غذایی با سدیم بالا ارائه می دهند.
با توجه به Yankauskas، بسیاری از زنان، تفاوت در راحتی سینه را سریعا بعد از اینکه آنها مصرف قهوه را کم می کنند، متوجه می شوند. برخی از زنان به کافئین بسیار حساس بوده و مجبورند آن را بطور کلی از رژیم غذایی خود حذف کنند. اما زمانی که آنها این کار را انجام می دهند، ناراحتی سینه آنها بهبود پیدا می کند."
کافئین در قهوه، چای، نوشابه، شکلات برخی داروهای ضد درد بدون نسخه یافت می شود.
"تغییر از قهوه به چای گیاهی می تواند به بسیاری از زنان با مشکلات سینه کمک کند زیرا برخی از چای های گیاهی به عنوان یک دیورتیک عمل می کنند، و مایع اضافی را از بافت های سینه خارج می کنند،" Yankauskas می گوید. مایع اضافی سبب تورم و احساس ناراحتی می شود."
Yankauskas همچنین نوشیدن آب تصفیه شده را توصیه می کند. "باور من بر این است که بسیاری از آفت کش ها در محیط زیست و سیستم های آب امروزی، در بدن به شکل مواد هورمونی درمی آیند." مطالعات اخیر روی حیوانات نشان داده است که آفت کش ها می توانند به مواد هورمونی تبدیل شوند. این ارتباط بررسی های بیشتر در مورد رابطه ی بین آفت کش ها و سرطان های سینه و و پروستات را توجیه می کند، او اضافه می کند.
شما می توانید یک تصفیه کننده شیر آب را در مراکز بهبود خانگی یا فروشگاه های آب مخصوص بخرید. یک بطری آب تصفیه شده را با خود به سر کار بیاورید، بنابراین شما می توانید هر موقع که خواستید از آن مصرف کنید. همچنین این ایده خوبی است که شما در هنگام سفر، آب تصفیه شده تان را با خود ببرید. "این چیزی است که من باید انجام دهم،" Yankauskas می گوید.
غذاهای زیر را به رژیم غذایی کم چربی تان اضافه کنید:
• آجیل و دانه (برای ویتامین E)
• شیر سویا (در غلات صبحانه)
• شیک سویا (ترکیب شیر سویا یا ماست بدون چربی ساده، جوانه گندم، و میوه، مثل توت فرنگی)
• برگرهای توفو
• آب تصفیه شده
• چای گیاهی (قاصدک، گزنه، جعفری، انگور خرس (uva ursi)، ابریشم ذرت، یا چای بوکو)
غذاهای زیر را حذف کنید، یا کمتر مصرف کنید: (سیارک
• گوشت (مگر اینکه بدون هورمون باشد)
• مواد غذایی کنسروشده یا فرآوری شده (مگر اینکه سدیم کمی داشته باشد)
• قهوه و نوشابه (مگر اینکه بدون کافئین باشد)
• وعده های غذای فوری (فست فود)
و با خوردن ماهی از سرطان جلوگیری کنید
تحقیقات جدید نشان می دهد که ماهی و امگا 3 فوق العاده سالمی که دارد می تواند از زنان در برابر سرطان روده بزرگ محافظت کند
به لیست طویل قبلی از دلایلی که شما باید ماهی بخورید، اضافه کنید: این کار باعث محافظت در برابر سرطان روده بزرگ می شود.
یک مطالعه جدید که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است، عادات غذاییِ بیش از 5300 نفر که برای یک کولونوسکوپی آمده بودند مورد بررسی قرار گرفت. زنانی که بیشترین ماهی (سه بار در هفته) را خوردند، 33 درصد کمتر به پولیپ، رشد بافتی که در روده بزرگ تجمع می یابد و جزء نشانه های اولیه سرطان در نظر گرفته می شود، دچار شدند.
محققان معتقدند که خواص ضد التهابی امگا 3 موجود در ماهی، مسئول جلوگیری از تشکیل این پولیپ ها در وهله اول می باشند. جالب این که، این رابطه در مردان یافت نشد. محققان تصور می کنند که ممکن است مردان حساسیت کمتری نسبت به امگا 3 دارند، نیاز به خوردن مقادیر بیشتری دارند تا همان مزایایی که زنان دریافت کرده اند را بدست آورند. (سیارک
ماهی بخورید، که هم برای شما و هم برای زمین خوب است.
تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا اسیدهای چرب امگا 3 واقعا خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهند مورد نیاز است، اما شما منتظر نتایج نمانید و ماهی بیشتری به رژیم غذایی اضافه کنید!
امگا 3، که همچنین در گردو، سبزیجات برگ دار، و بذر کتان یافت یافت می شود پیش از این ثابت شده است که برای بهبود سلامت قلب، تقویت روحیه، و حتی کاهش خشکی پوست مناسب است.
غذاهای دریایی سالم و قلب سالم
ماهی قزل آلای وحشیِ آلاسکا یکی از بهترین شرایط را برای شما دارد، اما شما همچنین می توانید دوز خوبی از دیگر منابع از جمله تیلاپیا، حلزون اسکالوپ، و میگو (آنرا خانگی کنید) بدست آورید. برای اینکه واقعا مطمئن شوید که شما به اندازه کافی دریافت می کنید، هر روز یک مکمل مصرف کنید. اگر شما زیاد طعم و مزه ی قرص های روغن ماهی را دوست ندارید، یک مکمل روغن کریل و یا حتی گیاه خواری، از مشتقات جلبک، را امتحان کنید.

پست های مرتبط:

 فلاونوئیدها ی موجود در چای با سرطان تخمدان آندوتلیال مبارزه می کند

آیا نوشیدن 4 فنجان قهوه در روز می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را تا 20 درصد کاهش دهد

مواد غذایی برای کمک به پیشگیری از سرطان

تغذیه مناسب برای پیشگیری از سرطان سینه

تلاش یک پزشک برای درمان سرطان خود با مواد غذایی

مواد غذایی برای مبارزه با سرطان

سوپرغذای ضد سرطان سینه

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید