سویا

در


سویا نوعی لوبیا می باشدو از دانه لوبیای سویا گرفته می‌شود. می‌توان دانه‌های سویا را فرآوری نماییم واز آن پروتئین سویا به دست آوریم که پودری می شود که با آن نوشیدنی شیر سویا تهیه می شودوامکان داردبه آن کلسیم یا ویتامین D و یا امگا 3 اضافه شود و به عنوان شیر سویای غنی شده در بازار بفروش برسد .  فیبر سویا هم شامل برخی از بخش‌های فیبری دانه می باشد که بصورت خشک شده وبسته بندی در بازار موجود است.
ازخواص سویا برای کلسترول بالا، فشار خون بالا و پیشگیری از بیماری ‌های قلبی و رگ‌های خونی استفاده می‌گردد. همچنین از آن در بیماری های دیابت نوع 2، آسم، سرطان ریه، سرطان آندومتر، سرطان پروستات و سرطان تیروئید و همچنین جلوگیری از ضعیف شدن استخوان (پوکی استخوان) و کندکردن روند پیشرف بیماری کلیویمورد استفاده قرار می گیرد.
سایر کاربردهای آن عبارتند از درمان یبوست و اسهال، و نیز کاهش پروتئین در ادرار افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی، بهبود حافظه و درمان درد عضلانی ناشی از ورزش.
خانم‌ها از سویا برای درد سینه، جلوگیری از سرطان سینه، جلوگیری از گرگرفتگی پس از سرطان سینه، علائم یائسگی و سندرم پیش از قائدگی (PMS) استفاده می‌کنند.
در مواد غذایی سویا به عنوان یک جایگزین برای شیر در فرمول تغذیه نوزاد و یک جایگزین برای شیر گاو مورد استفاده قرار می‌گیرد. سویا به صورت آب‌پز یا سرخ‌شده خورده می‌شود. از آرد سویا به عنوان یک عنصر افزودنی در مواد غذایی، نوشابه و همچنین چاشنی استفاده می‌شود.
ماده تشکیل‌دهندۀ فعال سویا ایزوفلاون نامیده می‌شود. بررسی کیفیت مکمل‌های تجاری سویای موجود نشان می‌دهد که کمتر از 25% محصولات حاوی 90% محتوای ایزوفلاون برچسب زده شده می‌باشند. پرداخت پول بیشتر برای یک محصول الزاما تضمین کننده این نیست که محتوای بیان شده بر روی برچسب آن دقیق است.
چگونه عمل می‌کند؟
سویا حاوی "ایزوفلاون" است که در بدن به "فیتواستروژن" تبدیل می‌شود که مشابه هورمون استروژن است.
ایزوفلاون‌های سویا
ایزوفلاون‌ها، معمولا جنستئین و دایدزین، بیوفلائنوئیدهایی هستند که در محصولات سویا و سایر گیاهان یافت می‌شوند و قادر هستند که با هورمون‌های مختلف از جمله استروژن فعل و انفعال نشان دهند. به نظر می‌رسد که سالم باشند و برای مردان جوان و سطح تستسترون مضر نیستند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

تغذیه مناسب برای پیشگیری از سرطان سینه

در

مطالعات نشان داده اند ، زنان کشورهایی که در آن ها رژیم غذایی کم چرب دارند ، نسبت به سلامت سینه خود کمتر شکایت کرده اند. "مقامات بهداشتی پیشرو، می گویند که به دنبال یک رژیم غذایی متشکل از کمتر از 30٪ چربی باشید" این نه تنها برای سلامت عمومی سینه خوب است، بلکه همچنین برای سلامت کلی توصیه می شود. آمریکایی ها غذاهای چرب و کالری بسیار زیادی مصرف می کنند. (سیارک



بجای یک رژیم غذایی گیاهی، ما  یک رژیم غذایی مبتنی بر کلسترول داریم، که باعث تحریک سیستم غدد درون ریز برای تولید بیشتر هورمون می شود. هر نسل از زنان آمریکایی سنگین تر و بلندتر می شوند، و قاعدگی آنها زودتر است و دیرتر از اجداد خود به یائسگی می رسند. بدن غذاهای حیوانی را تبدیل به ترکیبات شبیه به هورمون می کند." (سیارک
این دو کارشناس" Ellen Yankauskas مدیر مرکز زنان برای سلامت خانواده در آتاسکادر و بلیک کدی،مدیر مرکز سلامت سینه در زنان و بیمارستان نوزادان در پراویدنس می گویند، ژیم های غذایی کم چرب و مناسب سینه، حاوی گوشت، نمک و کافئین کمتر و سویای بیشتری نسبت به دیگر مواد غذایی است. "امروزه اکثر گوشت گاو شامل هورمونهای رشد، یا از طریق تزریق و یا از خوراک آنها، می باشند. Yankauskas ذکر می کند. "هرچند ما در مورد ارتباط احتمالی بین هورمون های محرک رشد و مشکلات سینه، و چرا با وجود اینکه بیشتر توده های پستان با هورمون ها در ارتباط هستند، هورمون های بیشتری به رژیم غذایی شما اضافه می کنند، هنوز یقین نداریم؟ چونکه بیشتر توده های پستان مرتبط با هورمون هستند؟ در فرهنگ هایی که مقدار زیادی از سویا در رژیم غذایی آنها وجود دارد، زنان مشکلات سینه کمتری دارند." سویا و غذاهای ساخته شده از سویا، حاوی ایزوفلاون، موادی طبیعی که به موادی هورمون مانند تبدیل می شوند که می تواند در کاهش سطح استروژن کلی در بدن مفید باشند، در نتیجه به سلامت سینه و کم کردن ناراحتی کمک می کند. " حداقل دو وعده سویا در روز داشته باشید،" Yankauskas می گوید.
نمک و غذاهای سرشار از سدیم، باعث می شوند ،بدن مایعات را حفظ کند، که به ناراحتی سینه می افزاید،" Yankauskas می گوید. نمک میز خود را با محصولات کم سدیم عوض کنید، و مصرف غذاهای کنسروشده و فرآوری شده را کم کنید. رستوران های فست فود همچنین وعده های غذایی با سدیم بالا ارائه می دهند.
با توجه به Yankauskas، بسیاری از زنان، تفاوت در راحتی سینه را سریعا بعد از اینکه آنها مصرف قهوه را کم می کنند، متوجه می شوند. برخی از زنان به کافئین بسیار حساس بوده و مجبورند آن را بطور کلی از رژیم غذایی خود حذف کنند. اما زمانی که آنها این کار را انجام می دهند، ناراحتی سینه آنها بهبود پیدا می کند."
کافئین در قهوه، چای، نوشابه، شکلات برخی داروهای ضد درد بدون نسخه یافت می شود.
"تغییر از قهوه به چای گیاهی می تواند به بسیاری از زنان با مشکلات سینه کمک کند زیرا برخی از چای های گیاهی به عنوان یک دیورتیک عمل می کنند، و مایع اضافی را از بافت های سینه خارج می کنند،" Yankauskas می گوید. مایع اضافی سبب تورم و احساس ناراحتی می شود."
Yankauskas همچنین نوشیدن آب تصفیه شده را توصیه می کند. "باور من بر این است که بسیاری از آفت کش ها در محیط زیست و سیستم های آب امروزی، در بدن به شکل مواد هورمونی درمی آیند." مطالعات اخیر روی حیوانات نشان داده است که آفت کش ها می توانند به مواد هورمونی تبدیل شوند. این ارتباط بررسی های بیشتر در مورد رابطه ی بین آفت کش ها و سرطان های سینه و و پروستات را توجیه می کند، او اضافه می کند.
شما می توانید یک تصفیه کننده شیر آب را در مراکز بهبود خانگی یا فروشگاه های آب مخصوص بخرید. یک بطری آب تصفیه شده را با خود به سر کار بیاورید، بنابراین شما می توانید هر موقع که خواستید از آن مصرف کنید. همچنین این ایده خوبی است که شما در هنگام سفر، آب تصفیه شده تان را با خود ببرید. "این چیزی است که من باید انجام دهم،" Yankauskas می گوید.
غذاهای زیر را به رژیم غذایی کم چربی تان اضافه کنید:
• آجیل و دانه (برای ویتامین E)
• شیر سویا (در غلات صبحانه)
• شیک سویا (ترکیب شیر سویا یا ماست بدون چربی ساده، جوانه گندم، و میوه، مثل توت فرنگی)
• برگرهای توفو
• آب تصفیه شده
• چای گیاهی (قاصدک، گزنه، جعفری، انگور خرس (uva ursi)، ابریشم ذرت، یا چای بوکو)
غذاهای زیر را حذف کنید، یا کمتر مصرف کنید: (سیارک
• گوشت (مگر اینکه بدون هورمون باشد)
• مواد غذایی کنسروشده یا فرآوری شده (مگر اینکه سدیم کمی داشته باشد)
• قهوه و نوشابه (مگر اینکه بدون کافئین باشد)
• وعده های غذای فوری (فست فود)
و با خوردن ماهی از سرطان جلوگیری کنید
تحقیقات جدید نشان می دهد که ماهی و امگا 3 فوق العاده سالمی که دارد می تواند از زنان در برابر سرطان روده بزرگ محافظت کند
به لیست طویل قبلی از دلایلی که شما باید ماهی بخورید، اضافه کنید: این کار باعث محافظت در برابر سرطان روده بزرگ می شود.
یک مطالعه جدید که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است، عادات غذاییِ بیش از 5300 نفر که برای یک کولونوسکوپی آمده بودند مورد بررسی قرار گرفت. زنانی که بیشترین ماهی (سه بار در هفته) را خوردند، 33 درصد کمتر به پولیپ، رشد بافتی که در روده بزرگ تجمع می یابد و جزء نشانه های اولیه سرطان در نظر گرفته می شود، دچار شدند.
محققان معتقدند که خواص ضد التهابی امگا 3 موجود در ماهی، مسئول جلوگیری از تشکیل این پولیپ ها در وهله اول می باشند. جالب این که، این رابطه در مردان یافت نشد. محققان تصور می کنند که ممکن است مردان حساسیت کمتری نسبت به امگا 3 دارند، نیاز به خوردن مقادیر بیشتری دارند تا همان مزایایی که زنان دریافت کرده اند را بدست آورند. (سیارک
ماهی بخورید، که هم برای شما و هم برای زمین خوب است.
تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا اسیدهای چرب امگا 3 واقعا خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهند مورد نیاز است، اما شما منتظر نتایج نمانید و ماهی بیشتری به رژیم غذایی اضافه کنید!
امگا 3، که همچنین در گردو، سبزیجات برگ دار، و بذر کتان یافت یافت می شود پیش از این ثابت شده است که برای بهبود سلامت قلب، تقویت روحیه، و حتی کاهش خشکی پوست مناسب است.
غذاهای دریایی سالم و قلب سالم
ماهی قزل آلای وحشیِ آلاسکا یکی از بهترین شرایط را برای شما دارد، اما شما همچنین می توانید دوز خوبی از دیگر منابع از جمله تیلاپیا، حلزون اسکالوپ، و میگو (آنرا خانگی کنید) بدست آورید. برای اینکه واقعا مطمئن شوید که شما به اندازه کافی دریافت می کنید، هر روز یک مکمل مصرف کنید. اگر شما زیاد طعم و مزه ی قرص های روغن ماهی را دوست ندارید، یک مکمل روغن کریل و یا حتی گیاه خواری، از مشتقات جلبک، را امتحان کنید.

پست های مرتبط:

 فلاونوئیدها ی موجود در چای با سرطان تخمدان آندوتلیال مبارزه می کند

آیا نوشیدن 4 فنجان قهوه در روز می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را تا 20 درصد کاهش دهد

مواد غذایی برای کمک به پیشگیری از سرطان

تغذیه مناسب برای پیشگیری از سرطان سینه

تلاش یک پزشک برای درمان سرطان خود با مواد غذایی

مواد غذایی برای مبارزه با سرطان

سوپرغذای ضد سرطان سینه

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

25 غذایی که موجب استقامت بدن می شود

در

دراین پست انواع غذهایی را که انرژی زیادی تامین کرده و موجب استقامت بدنتان می شود می آوریم:

  1. سیب:

سیب قرمز غنی از آنتی اکسیدانها بوده و سرشار از فیبر نامحلول، آهن، ویتامین و مواد معدنی می باشند. سیب سیستم ایمنی بدن، سم زدایی کبد، کنترل وزن وحفظ سلامتی قلب را بهبود می بخشد. فیبر محلول شما را سیر نگه می دارد و در طول روز انرژی بالاتری خواهید داشت. آهن به افزایش هموگلوبین خون، افزایش انرژی برای ماهیچه ها و ایجاد استقامت، به شما کمک خواهد کرد.

  1. بادام:

بادام بعنوان سالم ترین غذای روی زمین درنظر گرفته می شود. بادام غنی از ویتامین E  و اسیدهای چرب اومگا 3 می باشد. این اسیدهای چرب منبع انرژی زای عالی هستند و در بدن تجمع نمی یابند. استخوان های قوی، قوی کردن مغز، بهبود سلامتی قلب و حفظ انرژی در کل طول روز را فراهم می آورد. (سیارک)

  1. لوبیا:

لوبیا سرشار از آهن، فیبر، کربوهیدرات، پروتئین و دیگر مواد معدنی هستند. از طریق افزایش ظرفیت انتقال اکسیژن به خون، موجب کامل بودن تغذیه و افزایش استقامت می شود.

  1. برنج قهوه ای:

برنج قهوه ای در دسته کربوهیدرات های پیچیده قرار می گیرد. غنی از محتوای فیبری و ویتامین پیچیده B می باشد. برنج قهوه ای نشاسته کمی داشته و از این رو هضم طولانی تری دارد. این موجب می شود که شکمتان مدتی طولانی تر سیر مانده و به حفظ سطح خوب استقامتی کمک می کند.

  1. موز:

موز غنی از کربوهیدرات، فیبر و فروکتوز می باشد. موز فورا انرژی را تامین کرده و استقامت را بالا می برد. موز باعث آزاد شدن دوپامین می شود که از کنسانتراسیون و تمرکز پشتیبانی می کند. بهمانند نوشیدنی انرژی زای ورزشی، مفید می باشد!

  1. آب چغندر:

چغندر سرشار از ویتامین های A و C می باشد. این ماده مغذی به استقامت و کاهش خستگی کمک می کند. آب چغندر بعنوان از بین برنده خستگی شناخته می شود. نوشیدن یک لیوان آب چغندر قبل از تمرین می تواند سطح انرژی تان را بالا ببرد.

  1. مرکبات:

مرکبات، غنی از ویتامین C می باشند که جذب آهن در خون را افزایش می دهد. مرکبات تقویت کننده های انرژی بسیار خوبی هستند. خون را پاک کرده و ایمنی بدن را افزایش می دهند. با نوشیدن یک لیوان آب مرکبات، میزان جذب را حدودا 10 درصد بالا می برید.

  1. قهوه:

قهوه تقویت کننده فوری انرژی است. هوشیاری و فعال بودن مغزتان را تحریک کرده و انرژی آن را تامین می کند. استفاده از کافئین یا قهوه ی زیاد مضر می باشد. با این حال استفاده در مقادیر معین موجب درمان میگرن و تامین سطوح مورد نیاز استقامت می شود.

  1. ذرت:

ذرت چربی پایینی داشته و ویتامین، مواد معدنی، مواد مغذی و آنتی اکسیدانهای فراوانی دارد. ذرت کالری سالم برای سوخت و ساز فراهم کرده و به طور قابل توجهی از بیماری های مختلف پیشگیری می کند. منبع عالی از کربوهیدراتها می باشد. ذرت کلسترول پایین تری دارد و عملکرد قلب را بهبود بخشیده و استقامت را بالا می برد. به راحتی گلیکوژن را برای بدن تامین می کند که آنهم موجب انرژی فوری بدن می شود. (سیارک)

[نکات ساده برای ایجاد استقامت ذهنی تان را بخوانید].

  1. مرغ:

 مرغ منبع خوبی از پروتئین های کم چرب می باشد. سلامتی وزنی بدن را تامین کرده، رشد و پرورش ماهیچه ها را موجب می شود و وزن را کاهش می دهد. مرغ در طول کل روز با سیر و پر انرژی نگه داشتن شما، استقامت تان را بهبود می بخشد. خوردن مرغ سلامت استخوان را بهبود بخشیده، موجب عضله سازی و بهبود ایمنی و کاهش استرس می شود.

  1. میوه خشک:

میوه های خشک گزینه ای عالی برای قندهای تصفیه شده هستند. مملو از مواد مغذی مختلف ضروری، ویتامین ها و اسیدهای چرب ضروری برای حفظ سلامتی و انرژی بدن هستند. آنها سرشار از اسیدهای چرب اومگا 3 بوده و انرژی زیادی را تامین کرده و به استقامت بدن کمک می کنند.

  1. تخم مرغ:

تخم مرغ یکی از مغذی ترین مواد خوراکی و منبع خوبی از پروتئین هاست. سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان می باشد. گرچه تخم مرغ کلسترول زیادی دارد اما سطح کلسترول خون را تحت تاثیر قرار نمی دهد. یک غذای سالم هست که استقامت بدنتان را بالا می برد و سطح انرژی آن را کل طول روز حفظ می کند.

  1. ماهی:

ماهی، فوق العاده مغذی است. سرشار از پروتئین ها، ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چربی اومگا 3 می باشد. خوردن ماهی برای سلامتی قلب، رشد مغز و سیستم عصبی مفید می باشد. ماهی پروتئین های چربی و سایر مواد مغذی مورد نیاز برای سطوح بهینه استقامت را تامین می کند.

  1. چای سبز:

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان می باشد. به سم زدایی سیستم بدنتان کمک کرده و شما را پر انرژی می سازد. بمانند کافئین محرک مغز است اما انتخاب سالم تری می باشد. چای سبز کلسترول پایینی دارد و وزن را کاهش داده، استقامت را بالا می برد.

  1. سبزیجات برگ سبز:

سبزیجات برگ سبز سرشار از فیبر، ویتامین و ترکیبات مغذی و اصلی می باشد. ویتامین C سطح استقامت را بالا برده، هضم فیبر را طولانی تر می کند و به حفظ سطح قند خون کمک می کند. (سیارک)

  1. گوشت کم چرب:

گوشت کم چرب یک منبع عالی از پروتئین ها بوده و چربی و کالری کمی دارد. سرشار از ویتامین و مواد معدنی است. گوشت کم چرب، پروتئین های مورد نیاز برای سبک زندگی پرفعالیت و پرانرژی را تامین می کند. موجب عضله سازی، قوی شدن بدن و افزایش استقامت می گردد.

  1.  گیاه مکا یا ماکا :

مکا یا ماکا غذای فوق العاده ای است که خصوصیات دارویی دارد. موجب باروری و میل جنسی انسان می شود. ریشه مکا یا ماکا در اصل به شکل پودر می باشد. یکی از بهترین مواد غذایی است که استقامت جنسی را بالا می برد و برای بهبود زندگی زناشویی از طرف پزشک تجویز می گردد.

  1. کدو تنبل:

کدو تنبل بسته غذایی سرشار از ویتامین A و فیبر بوده، و کم کالری میباشد. دانه های کدو تنبل بسیار مغذی بوده و حاوی ویتامین و در سطح گسترده ای مواد معدنی مثل منیزیم، منگنز، روی و مس دارد. کدو تنبل تاثیر زیادی روی هورمونها دارد. استقامت بدنتان را بالا می برد، شما را تندرست تر و پرانرژی تر می کند.

  1. انار:

انار سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. سلامتی استخوان، سلامتی قلب و عروق و سیستم ایمنی بدن و استقامت را افزایش می دهد. انار سرشار از پلی فنول بوده و در از بین بردن التهاب عضله و درد کمک می کند.

  1. بلغور جو دو سر:

بلغور جوی دو سر حاوی کربوهیدرات های پیچیده می باشد. به اجزای کم فعالیت تری تجزیه شده و هضم بیشتری می برد. این به سیر ماندن شکمتان برای مدتی طولانی تر کمک می کند. بلغور جوی دو سر بسته غذایی قوی بوده و انرژی فراهم می کند که ساعتها پایدار خواهد ماند. قند خون تان را در سطح خوبی نگه داشته و استقامت آن را نیز افزایش می دهد.

  1. کره بادام زمینی

کره بادام زمینی غذایی عالی برای افزایش استقامت بدن است. سرشار از اسیدهای چربی اومگا 3 می باشد که برای سلامتی بدن و مغز مورد نیاز است. از آنجایی که کره بادام زمینی کالری بالایی دارد، لذا هضم آن زمانی طولانی می کشد. با مصرف کره بادام زمینی بهمراه کربو هیدرات های پیچیده، زمانی طولانی پرانرژی خواهید بود. (سیارک)

  1. کوینولا

کوینولا یک غله عالی است که سرشار از اسیدهای آمینه، ویتامین ها، فیبر و مواد معدنی می باشد. سرشار از پروتئین بوده و دو برابر غلات دیگر فیبر دارد. انرژی ضروری را فراهم می کند و سطح انرژی را در کل طول روز بالا نگه می دارد. کوینولا بعنوان بسته غذایی قوی برای ورزشکاران در نظر گرفته می شود و سطح استقامت آنها رابالا می برد.

  1. انگور قرمز:

انگور قرمز قند طبیعی فراوانی دارد و انرژی ضروری و استقامت بدن را تامین می نماید. همچنین حاوی رسوراترول است که تقویت کننده انرژی خوبی است.

  1. سویا:

سویا غنی ترین منبع پروتئین گیاهی بوده و بهترین غذا برای افزایش استقامت بدن است. سطح بالایی از فیبر نامحلول، ویتامین و مواد معدنی دارد. سویا به افزایش قدرت عضلانی کمک کرده و استقامت حفظ طولانی مدت فعالیت بدنی را تامین می کند.

  1. گوجه خشک

گوجه خشک یک منبع خوب برای آهن، فیبر و آنتی اکسیدان می باشد. همچنین حاوی کلسیم بوده و سلامتی قلب را بهبود بخشیده و موجب قدرت عضلانی می شود. گوجه خشک 1/3 از RDA آهن را تامین کرده و به ماهیچه ها جهت گرفتن اکسیژن بیشتر کمک می کند.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع (سیارک)  پیگرد قانونی دارد

ترجمه  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۹تمام مواد غذایی بی خاصیت شدن

در ادامه بخوانید...

دانشمندان: محصولات سویا می توانند باعث سرطان شوند

در
سویا
دانشمندان گفتند: محصولات سویا می توانند باعث سرطان شوند
طبق مطالعه دانشمندان فرانسوی ، محصولات حاوی سویا ناامن هستند و حتی می توانند منجر به سرطان شوند ، بنابراین باید در مصرف آنها مراقب باشید.
 
محصولات مبتنی بر سویا بسیار محبوب هستند و مدتهاست که برای جایگزین های محصولات حیوانی برای علاقه مندان به مواد غذایی سالم جایگزین می شوند. با این حال ، دانشمندان پس از تجزیه و تحلیل 55 محصول مختلف سویا از جمله ظروف آماده ، دسر ، سس ها نگران شدند.
 
در بعضی از نمونه ها ، مقدار فیتو استروژن ها چندین بار از حد معمول فراتر رفته است.
 
- اعتقاد بر این است که آنها زمینه هورمونی را مختل می کنند ، می توانند مشکلات باروری را تحریک کرده و حتی باعث تحریک سرطان شوند. مقاله جدید در Health.News می گوید ، تحقیقات جدید حاکی از محتوای بسیار زیاد آنها در بسیاری از محصولات حاوی سویا است.
 
دانشمندان به زنان باردار و کودکان توصیه می كنند كه از مصرف محصولات حاوی سویا خودداری كنند ، در حالی كه به دیگران توصیه می كنند بیش از یك وعده در روز محصولات حاوی سویا میل نكنند. آنها همچنین از مقامات می خواهند كه برای برچسب زدن محصولات سویا قدم بردارد.
 
مواد موجود در سویا می توانند سنتز هورمونهای تیروئید را مسدود کنند ، که به نوبه خود می تواند باعث تحریک سرطان تیروئید و کم کاری تیروئید شود.
 
علاوه بر این ، باید به خاطر داشت که محصولات سویا با علف کش ها دفع آفات می شوند ، که WHO آن را در "سرطان زا های احتمالی" طبقه بندی می کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...