10 عدد از مرگبارترین سرطان ها و اینکه چرا درمان ندارند

(سیارک) : ترس و وحشتی که با تشخیص سرطان به کسی دست میدهد ریشه در ذات کشنده آن دارد:بر اساس آمار مراکز پیشگیری و کنترل بیماری ها،سرطان دومین بیماری مرگبار در آمریکاست،دقیقا بعد از مشکلات قلبی! حتی زمانی که زود تشخیص داده شده و با جدیدترین روش ها شروع به درمان شود بازهم قدرت کشتن انسان را دارد.10 عدد از سرطان هایی که براساس آمار موسسه ملی سرطان(NCI) بیشترین مرگ و میر را در فاصله بین سال های 2003 و 2007 داشته اند برای شما می آوریم:

 

1.سرطان نای و ریه،792.495 مرگ

سرطان نای و ریه کشنده ترین سرطان در ایالات متحده است.سیگار کشیدن و مصرف فرآورده های تنباکو دلایل اصلی آن هستند و براساس آمار NCI بیشتر قربانیان آن در رنج سنی 55 تا 65 سال میباشند.2 نوع اصلی برای آن وجود دارد:سرطان سلول غیرکوچک ریوی که شیوع بیشتری دارد و سرطان سلول کوچک ریوی که سریعتر منتشر میشود.

2.سرطان روده بزرگ و راست روده،268.783 مرگ

براساس آمار مرکز ملی سرطان،سرطان روده بزرگ در بافت های روده رشد میکند درحالی که سرطان راست روده در چند اینچ آخر لوله روده ای در نزدیکی مقعد رشد مینماید.دربیشتر موارد این سرطان با تعداد زیادی توده خوش خیم به نام "پولیپ" آغاز میشود و سپس به مرور زمان سرطانی خواهد شد.توصیه میشود برای تشخیص این پولیپ ها،پیش از اینکه سرطانی شوند،آزمایشات عکس برداری صورت گیرد.(سیارک

3.سرطان سینه،206.983 مرگ

براساس آمار کلینیک مایو،سرطان سینه پس از سرطان پوست کشنده ترین نوع سرطان در زنان آمریکایی است.این سرطان ممکن است در مردان هم رخ دهد،در فاصله زمانی 2003 تا 2007 ، 2000 مرد به این سرطان مبتلا شده اند.این سرطان معمولا در لنف هایی که شیر را به نوک پستان میبرند یا درغده های شیری زن (که فرآیند ساخت شیر را انجام میدهند) شکل میگیرد.براساس آمار NCI در سال 2010 حدود 40000 نفر از این سرطان خواهند مرد.

4.سرطان لوزالمعده،162.878 مرگ

سرطان لوزالمعده در لایه های لوزالمعده ،که به هضم و جذب غذا کمک میکنند، شکل میگیرد.تشخیص و مداخله زودهنگام برای این سرطان دشوار است زیرا معمولا بصورت خاموش و سریع پیشرفت میکند.(سیارک)

5.سرطان پروستات،144و926 مرگ

بر اساس آمار NCI این سرطان دومین دلیل اصلی مرگ در بین مردان از میان سرطان ها پس از سرطان ریه و نای است.سرطان پروستات معمولا در غده ی پروستات که مایع منی مورد نیاز برای انتقال اسپرم را میسازد، رشد میکند.بر اساس آمار کیلینیک مایو بعضی از انواع آن در غده پروستات باقی میمانند اما برخی پیشرونده تر هستند و سریعا منتشر میشوند.

6.سرطان خون:108.740 مرگ

سرطان خون انواع گوناگونی دارد اما همه آن ها بر بافت های سازنده خون بدن مانند مغزاستخوان و سیستم لنفاوی تاثیر میگذارند و باعث تولید بیش از اندازه سلول های سفید خون میشوند.

انواع سرطان خون بر اساس سرعت پیشرفت و سلول هایی که بر آنها تاثیر میگذارند تقسیم بندی میشوند:نوعی از آن به نام "سرطان وخیم مغز استخوان" در فاصله سال های 2003 . 2007  41714 نفر را کشته است.

7.سرطان لنف غیرهاجکینی،104.407 مرگ

این سرطان بر غده های لنفاوی تاثیر میگذارد و با نشانه های تب،بزرگ شدن غدد لنفاوی و از دست دادن وزن شناخته میشود.بر سااس آمار NCI چند نوع سرطان لنف غیرهاجکینی داریم که براساس سرعت پیشرفت و نوع لنف هایی که بر آن هاتاثیر میگذارند شناخته میشوند. سرطان لنف غیرهاجکینی کشنده تر از سرطان لنف هاجکینی است .(سیارک

8.سرطان کبد و کیسه صفرا،79.793 مرگ

سرطان کبد اگرچه از رایج ترین انواع سرطان در سراسر دنیاست اما در ایالات متحده زیاد رایج نیست.بهرحال،آمار این سرطان در آمریکا در حال رشد است. بیشتر سرطان های کبی که در آمریکا رخ میدهند معمولا از نقاط دیگر بدن آغاز شده و به کبد میرسند.یکی از سرطان هایی که با این سرطان رابطه نزدیکی دارد، سرطان کیسه صفرا است که از مجرای لنف آغاز شده و زردآب را از کبد به روده کوچک منتقل میکند.

9.سرطان تخمدان،73.638 مرگ

بر اساس آمار NCI سرطان تخمدان چهارمین سرطان شایع بین زنان آمریکایی در فاصله سال های 2003 تا 2007 بوده است.میانگین سنی زنانی که به آن دچار شده اند 63 سال است.درمان این سرطان راحت تر اما تشخیص آن  در مراحل اولیه سخت تر است اما طبق گزارش کلینیک مایو تحقیقات جدید نشانه های موثری برای تشخیص زودهنگام آن را کشف کرده است،نشانه هایی مانند ناراحتی شکمی،اضطرار در ادرار و درد لگن.

10.سرطان مری،66.569 مرگ

این سرطان در سلول هایی که مری(لوله ای فذا را ازگلو به معده میرساند) را میسازند شکل میگیرد و براساس نتایج کلینیک مایو معمولا در بخش پایینی مری رخ میدهد.طبق تحقیقات NCI بیشتر قربانیان این سرطان مردان هستند این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • dorsa 87 :

    خدا نکنه کسی سرطان بگیره مداوا ؟؟!!! فقط زجر کش می کنن مریض رو

    1395/10/28 12:43

بیشتر بخوانید