استرس مدرسه، هورمون ها، و آکنه

چرا آکنه در همه بطور ناگهانی ظاهر می شود؟ این به خاطر این فرمول ساده است: استرس دبیرستان + هورمون = آکنه

آکنه، زمانی که منافذ پوست را مسدود، روغن های چربی به دام افتاده و باکتری ها به عمق پوست می روند، ایجاد می شود. هنگامیکه شما تحت استرس هستید، بدن شما کورتیزول، هورمونی که به شما در زنده ماندن در زندگی یا شرایط مرگ کمک می کند، آزاد می کند. دبیرستان، با این حال، استرس زا است، معمولا زنده ماندن یا مرگ نیست، اما بدن شما آنرا نمی داند، و در صورت وجود استرس، به آن واکنش نشان می دهد. (سیارک
دو عارضه ی جانبیِ افزایش کورتیزول، افزایش تولید روغن چربی و التهاب در پوست تان می باشد. در نتیجه: جوش های بزرگ، قرمزی در وسط صورت تان درست می شود که شما در آن حالت آرزوی مرگ می کنید.
اگر شما برآمدگی های دردناک، کیسه مانندی دارید، سپس متخصص پوست تان می تواند به بدترین آنها، استروئید تزریق کند، تا از التهاب و بزرگ شدن سریع آنها جلوگیری کند "پرستار! به من یک سرنگ با Kenalog بده. سریع!" (چه کسی گفت که شرایط من اضطراری نیست؟) بهرحال، تزریق های استروئید می تواند، سبب آتروفی یا فرورفتگی در پوست شما شود، که می تواند ماه ها طول بکشد بسیار طولانی تر از جوش اصلی.
درمان خال در خانه دشوار است. محصولات ترتینوئین مانند رتین A، دیفرین، یا تازورک (Tazorac)، اگر برای خال های آکنه استفاده شوند، اثر نمی کند. (سیارک
شما می توانید یک جوش را بترکانید؛ با این حال، درصورتیکه سر سفیدی داشته باشد، فشردن معمولا تنها باعث می شود یک جوش کوچک داخل جوش بزرگ ایجاد شود.
یک درمانِ برای خالِ آکنه، مانند Neutrogena Rapid Clear Fight and Fade Gel را استفاده کنید. هنگامیکه مستقیما استفاده می شود، اسیدهای خفیفِ آن، به از بین بردن جوش کمک می کند.
از یک کاور آپ یا کانسیلر خال، که حاوی اسید سالیسیلیک است استفاده کنید. بله، بچه ها، استفاده از مقداری کاور آپ برای شما خوب است. از مال خواهرتان استفاده کنید.
اگر شما کمی پول اضافی برای شلوغ کاری دارید (صرفا جهت شوخی) سپس زپرهای (zappers) آکنه نظیر Zeno می تواند به شما کمک کند. آنها بطور مستقیم، به جوش ها حرارت می دهند، باکتری ها را می کشند و باعث تسریع بهبودی می شوند. یا فقط از آیفون خود استفاده کنید، (مطمئن هستم که آنها، بزودی یک نرم افزار برای آن درست می کنند، درست است؟).
والدین و کودکان به یاد داشته باشند که مدرسه استرس زا است، بنابراین، بخوبی بخورید، بخوابید (بهتر است در کلاس حساب دیفرانسیل و انتگرال نخوابید) و بطور منظم ورزش کنید. این ها هورمون های استرس شما را کاهش می دهد و شما را از دست آکنه راحت می کند.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید