پزشکان سوئدی گفته اند احتمال ابتلا به سرطان در گروه خون اول کمتر است

در
احتمال ابتلا به سرطان در گروه خون اول کمتر است
چنین نتیجه گیری هایی در طول آزمایش هایی انجام شد که 35 سال طول کشید.در افراد دارای گروه خونی اول، گروه خونی O احتمال ابتلا به سرطان کمتر است.
پزشکان سوئدی گفته اند که افراد دارای گروه خونی اول کمتر از افراد با گروه های دیگر حساس به بیماری سرطان هستند.
مردم چهار نوع دارای گروه خونی دارند. این بستگی به آنتی ژنهای موجود در پوسته گلبول قرمز دارد. در اولین گروه خون، دو آنتی ژن: A و B به طور کلی وجود ندارد، بنابراین خون این گروه خونی برای اهدای خون جهانی معروف هستند.
 
برای 35 سال، پزشکان اطلاعات در مورد بیماران در بیمارستان های انگلستان را جمع آوری کردند. در مجموع 1،1 میلیون نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. در نتیجه، کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که در میان بیماران مبتلا به سرطان، تعداد افراد مبتلا در گروه اول خونی حداقل است. علاوه بر این، در چنین بیمارانی بیشتر از سایر بیماران، بیماری های مرتبط با نورو ویروس و هلیکوباکتر پیلوری - گاستریت و زخم پپتیک تشخیص داده شد.
 
علاوه بر این معلوم شد که صاحبان گروه خونی دوم، گروه خونی A با احتمال بیشتری از سرطان معده رنج می برند. افراددارای گروه خونی سوم و چهارم  احتمال ابتلا به سرطان پانكراس را بالا ميبرند.
 
به گفته دانشمندان، اغلب علت سرطان در همه بیماران عادت های بد و استفاده از داروهای ضد التهاب ضد انسدادی بیشتر است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ویروس و سرطان

در

 

 ممکن است  فکر کنید چرا برخی از ویروس ها خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند

                                                

می دانیم که رفتارهای خاص و عوا مل محیطی ، مانند سیگار کشیدن و آلود  می تواند به سرطان منجر شود، ، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که گاهی اوقات پاسخ ایمنی بدن وی به ویروس ممکن است منجر به سرطان شود.  البته این تحقیق هنوز در مراحل اولیه است، اما اگر در طول تحقیق آزمایشات بیشتر ادامه یابد، می تواند منجر به روش های موثرتر پیشگیری از سرطان شود و حل این معضل بشری که به دلیل سبک زندگی جدید رو به افزایش است کمک کند.

 

این تحقیق از دانشگاه Cancer of Colorado نشان داد که آنزیم های ایجاد شده توسط سیستم ایمنی بدن در پاسخ به ویروس مهاجم ممکن است باعث جهش های سرطانی شود.  براساس این تحقیق، یک آنزیم به نام APOBEC3 در واکنش به عفونت ویروسی منتشر شده و با کشیدن DNA ویروس به تلاش برای غیر فعال کردن آن کار می کند.  با این حال، ممکن است DNA فرد را نیز از بین ببرد و خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. این فرضیه ممکن است به توضیح اینکه چرا عفونت با ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) اغلب منجر به سرطان می شود کمک می کند.

 

محققان در تحقیقات اخیر خود نشان داده اند حدود 40 درصد از جهش ژنهای سرطان سر و گردن HPV مثبت توسط آنزیم َAPOBEC3 انجام میگیرد ،اما فقط 10درصد از سرطان های سر و گردن بهHPV  مربوط نیست .

 

"ما می دانیم برخی از مکانیسم هایی که این جهش ها را ایجاد می کنند، به عنوان مثال، تابش اشعه ماوراء بنفش (UV) می تواند جهش هایی باشد که به سرطان پوست منجر می شود و سیگار کشیدن می تواند موتاسیون هایی را که به سرطان ریه منجر می شود، ایجاد کند . Dohun Pyeon"، " Ph.D. اما سرطانهای بیشتری وجود دارد که در آن ما منبع جهش را نمی دانیم.  گروهای  APOBEC3  می توانند توضیح دهند که چگونه برخی از این جهش ها ایجاد می شوند.  در واقع، APOBEC3A  را می توان به روش های مختلفی - نه فقط  با عفونت HPV - فعال کرد  و این عمل ممکن است یک درصد از جهش های سرطانی را در میان بسیاری از انواع سرطان به وجود آورد.

 

با توجه به آمار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، HPV  باعث ایجاد سرطان های گردن رحم می شود، همچنین باعث ایجاد سرطان های واژن، ورم آلت تناسلی، انس، رکتوم و ریفارنکس می شود. در کل، حدود 31،500 مورد سرطان در سال را می توان به HPV نسبت داد . در حال حاضر یک واکسن وجود دارد که می تواند برای جلوگیری از عفونت ها  HPV موثر باشد، اما واکسن موثرتر در زمان سزارین، ترجیحا قبل از قرار گرفتن در معرض ویروس تزریق می شود .

 

طبق آنچه که Pyeon توضیح داد، اگر این تحقیق ادامه یابد، دانشمندان ممکن است قادر به تولید داروهایی باشند که از اثر APOBEC 3 بر روی DNA انسان جلوگیری کند.

 

اگر شما مبتلا به HPV هستید یا دارای سطح بالایی از APOBEC3A هستید، می توانید یک دارو برای جلوگیری از جهش های مهم استفاده کنید .

با این حال، این تیم همچنین یادآور می شود که عوامل دیگر نیزدرافزایش خطر سرطان علاوه بر اثر آنزیم روی جهش ها وجود دارد و آنها امیدوارند که تحقیق بیشتری انجام دهند تا بیشتر از قبل بتوانند به درمان یا پیشگیری از این بیماری، و یا کند شدن سرعت پیشرفت بیماری کمک کنند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا مردم به جای درمان سرطان مرگ را انتخاب می کنند

در
چرا مردم به جای درمان سرطان مرگ را انتخاب می کنند

انتخاب مرگ: چرا مردم سرطان را درمان نمی کنند؟

در عمل پزشکی، موارد زیادی وجود دارد که بیماران مبتلا به سرطان از درمان خودداری می کنند.  چرا آنها این کار را انجام می دهند و آیا این عمل درست است؟
 
شنیدن یک تشخیص ترسناک، تقریبا تمام بیماران را به وحشت می اندازد. بسیاری در این زمینه بثورات مختلفی عمل می کنند، در میان بیماران سرطانی درصد بالا یی از خودکشی دیده می شود و بعضی از بیماران ترجیح می دهند از درمان خودداری کنند.
 
پس از شنیدن یک پیش آگهی بد، بعضی از درمان ها رد می شوند. افرادی که یاد گرفته اند که به زودی بروند، ترجیح می دهند وقت خود را با عزیزانشان صرف کنند.و بقولی سبک زندگی را آنگونه که آرزو داشته اند در این روزهای آخر بگذرانند. به گفته کارشناسان، این کاملا درست نیست، زیرا درمان در موارد خاص می تواند یک اثر خیره کننده داشته باشد و فرد بتواند نه چند ماه  بلکه سال ها زندگی کند. با توسعه پزشکی اغلب "معجزه" اتفاق می افتد.
 
در صورت فرم شدید بیماری، امتناع از درمان هنوز قابل درک است. اما اغلب بیماران که هنوز شانس برنده شدن را دارند، نمی خواهند درمان شوند. به گفته روانشناسان، دلایل متعددی وجود دارد.
 
بعضی ها به راحتی باور دارند که بیمار هستند. اغلب این بیماران به زودی به بیمارستان برمی گردند و قبول می کنند که درمان شوند. تنها چیزی که در مورد سرطان مشکل است این که درمان هر هفته گران تر می شود. بنابراین، حتی یک تاخیر جزئی ممکن است پیش بینی های آینده را تحت تاثیر قرار دهد.
 
یک دسته خاص از بیماران وجود دارند که بر این باورند که سرطان فقط با کمک طب سنتی برنده خواهد شد. اما فقط پزشکان واجد شرایط می توانند به درمان بیماری کمک کنند. گیاهان، رژیم غذایی، دعا ، تمرینات و هر گونه درمان های محلی بر سرطان غلبه نخواهند کرد.
 

اگر یک فرد نزدیک به شما نمیخواهد سرطان را درمان کند، چه باید بکنید؟

سعی کنید با او صحبت کنید و متقاعدش کنید، اما این کار اغلب اجواب نمی دهد. با یک روانشناس تماس بگیرید - او برای مقابله با ترس کمک خواهد کرد. در شهرهای بزرگ، متخصصانی هستند که در زمینه کار با بیماران مبتلا به سرطان تخصص دارند، گاهی اوقات آنها می توانند از طریق سازمان های خیریه و یا به طور مستقیم در بیمارستان کمک کنند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا چاقی باعث سرطان می شود

در
همانطور که دانشمندان اشاره کرده اند، این 13 نوع بیماری سرطان تقریبا در نیمی از تشخیص ها در افراد چاق دیده شده اند. پزشکان بر این باورند که چاقی و اضافه وزن یک عامل آنکوژنی قوی مانند سیگار کشیدن است.
کارشناسان WHO مطالعه گسترده ای در مورد اثر اضافه وزن در احتمال ابتلا به سرطان انجام دادند. معلوم شد که اضافه وزن به اندازه سیگار کشیدن خطرناک است.
 

چرا چاقی باعث سرطان می شود؟

چند سال پیش اولین شواهد دریافت شد که خطر ابتلا به سرطان افزایش می یابد. در جریان تحقیقات بیشتر کارشناسان متوجه شدند که 13 نوع سرطان با اضافه وزن همراه هستند - اول از همه، سرطان دستگاه گوارش و همچنین سرطان پستان، کلیه، رحم، تخمدان، تیروئید، پانکراس، مغز و مولتیپل میلوما است.
 
همانطور که دانشمندان اشاره کرده اند، این 13 نوع بیماری سرطان تقریبا در نیمی از تشخیص ها در افراد چاق دیده شده اند. پزشکان بر این باورند که چاقی و اضافه وزن یک عامل آنکوژنی قوی مانند سیگار کشیدن است. برای برخی از انواع سرطان مرتبط با چاقی، سن نقش مهمی دارد. به عنوان مثال، برای زنان بعد از یائسگی، خطر ابتلا به تومور رحم و پستان به تنهایی افزایش می یابد و با وزن بیش از حد افزایش می یابد.
 
دلایل متعددی وجود دارد که چرا چاقی باعث رشد سرطان می شود. اینها اختلالات متابولیکی و هورمونی، رژیم غذایی نامنظم و شیوه زندگی آرام است.
 
دانشمندان معتقدند مبارزه با اضافه وزن، همانند عادت های بد نیز ضروری است . اقدامات انجام شده برای محدود کردن مصرف سیگار و مصرف الکل باعث نتایج خوبی شده است - در بسیاری از کشورها شمار افراد سیگاری کاهش یافته و مردم به طور کلی بیشتر توجه  را به خود جلب کرده اند. چاقی یکی دیگر از مشکلات است . در حال حاضر تعداد افرادی که اضافه وزن دارند در حال زیاد شدن است و بدترین چیز این است که چاقی به طور فزاینده در کودکان تشخیص داده می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

پزشکان 4 بیماری بدتر از سرطان را نام بردند

در
پزشکان چهار بیماری کشنده را بدتر از آنکولوژی (سرطان) می نامند. از این گذشته ، تومورهای بدخیم هنوز قابل درمان هستند ، به خصوص اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شوند. با این حال ، بیماری هایی وجود دارد که تقریباً هیچ شانسی برای زنده ماندن باقی نمی ماند.
 
به عنوان مثال ، "بیماری جنون گاوی" یا بیماری Creutzfeldt-Jakob) CJD). این یک بیماری دژنراتیو پیشرفته در مغز است. مرگ در 85٪ موارد با شکل خفیف رخ می دهد و با یک درمان شدید غیرممکن است. طبق گفته پزشکان ، CJD در تمام مواردی از زوال عقل که خیلی سریع پیشرفت می کند مشکوک است.
 
در مقام دوم بی خوابی کشنده است. این یک بیماری ارثی غیرقابل درمان است که در آن بیمار ناگزیر از بی خوابی می میرد. فقط 40 خانواده مبتلا به این بیماری شناخته شده اند.
 
پزشکان همچنین تب هموراژیک ماربورگ (بیماری ماربورگ) ، معروف به "بیماری میمون سبز" را برجسته می کنند. این یک بیماری حاد ویروسی است که یک بیماری نادر با علائم تب و خونریزی ، مرگ و میر زیاد ، آسیب به کبد ، دستگاه گوارش و سیستم عصبی مرکزی مشخص می شود.
 
پزشکان 4 بیماری بدتر از سرطان را نام بردند
با بیماری دیسپلازی فیبروم عضلانی Fibrody plosia لیست را می بندد - یک بیماری ژنتیکی بسیار نادر و شدید در دوره خود ، که در آن ماهیچه ها ، تاندون ها و لیگامان ها به تدریج به استخوان تبدیل می شوند. این روند طی سالها پیش می رود ، معمولاً از 10 سالگی شروع می شود. هیچ روش موثری اثبات شده برای پیشگیری یا درمان FOP وجود ندارد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

مادر در عکس معمولی از فرزند خود علامت تومور شبکیه را یافت

در
مادر در یک عکس معمولی از فرزند خود علامت تومور شبکیه را یافت
استیسی دکلرک ، یکی از ساکنین انگلستان ، زنگ خطر را به موقع به صدا در آورد و با بررسی یکی از علائم بیماری در عکس فرزند خود ، به نجات فرزند خردسالش  از تومور شبکیه کمک کرد.
 
یک زن عکس پسرش را بررسی کرد و در چشم سمت راست  پسر خود بازتاب سفید رنگی دید. او نگران شد و شروع به جستجوی توضیحی درباره این پدیده در اینترنت کرد.
 
من واقعاً می خواستم باور کنم که بازتاب نور معمولی است ، اما به گفته مادر "همه چیز به تشخیص سرطان منجر شد." او اعتراف می کند که نمی خواست به آن اعتقاد داشته باشد.
 
وقتی کودک بدتر شد ، استیسی او را نزد پزشک برد. در بیمارستان ، کودک به بیماری رتینوبلاستوما تشخیص داده شد. معلوم شد که فرزند او مرحله خطرناکی از بیماری را دارد. احتمال اینکه چشم از بین برود 60 درصد بود.
 
این پسر سه جلسه شیمی درمانی انجام داد ، در نتیجه اندازه تومور به نصف کاهش یافت. "بردی" تا سن 5 سالگی به طور منظم معاینات پزشکی را انجام خواهد داد ، زیرا احتمال عود بیماری ادامه می یابد.
 
پیش از این در مورد یکی از ساکنین ایالت کوئینزلند استرالیا گزارش شده بود که در عکس کودک نشانه ای از تومور سرطانی را مشاهده می کرد. همچنین یک رتینوبلاستوما بود.
 
رتینوبلاستوما یک تومور بدخیم شبکیه است. از سلولهای جنین نابالغ ایجاد می شود.

نظرات

۱۴۰۰/۱۱/۶نشانه ای از استعداد مرگ زودهنگام است که می تواند با چشم مشخص شود به گفته دانشمندان بریتانیایی، نشانه ای وجود دارد که با آن می توان استعداد فرد برای مرگ زود هنگام مرتبط با شبکیه را تعیین کرد. شبکیه حساس ترین قسمت چشم است. وظیفه اصلی آن انتقال تصاویر به مغز است. طبق مقاله ای که در یک مجله چشم پزشکی منتشر شده است، پیری زودرس شبکیه ممکن است نشان دهنده استعداد مرگ زودرس باشد. این مطالعه در مقیاس بزرگ بود: کارشناسان وضعیت شبکیه سی و شش هزار نفر را برای بیش از ده سال تحت نظر داشتند. در طول دوره مشاهده، 1871 نفر جان باختند (همه بیش از چهل سال سن نداشتند). دانشمندان خاطرنشان می کنند که علت مرگ بیشتر شرکت کنندگان در مطالعه سرطان بوده است. آنها شبکیه چشم به سرعت پیر شونده داشتند، یعنی وضعیت شبکیه آنها با سن واقعی مشاهده شده مطابقت نداشت. چنین مشکلاتی می تواند به دلیل مشکلات اعصاب و عروق خونی رخ دهد. اگر شبکیه یک سال از سن واقعی یک فرد "بزرگتر" باشد، خطر مرگ دو درصد افزایش می یابد.

در ادامه بخوانید...

5 نشانه سرطان در مردان که آنها را نادیده می گیرند

در
5 نشانه سرطان در مردان
به ویژه مردان دوست ندارند به پزشک مراجعه کنند و اغلب ، به قول خودشان ، تا آخر می کشند. نشانه هایی وجود دارد که باید به آنها توجه ویژه ای کرد. البته آنها همیشه به معنای بیماری سرطان نیستند ، اما بهتر است به آنها توجه کرده و تحت معاینه قرار گیرند.
 

تغییر در ادرار

جریان متناوب ضعیف ادرار ، احساس خالی نشدن کامل مثانه ، بی اختیاری استرس ادرار و تکرر ادرار ممکن است نشان دهنده سرطان پروستات باشد.
 
یک درصد از کل موارد سرطان پستان بر مردان تأثیر می گذارد. اگر توده ای در قفسه سینه  ظاهر شود ، در صورت ایجاد تغییراتی در پوست ، باید به بیمارستان بروید.
 

احساس فشار در بیضه ها

پزشکان توصیه می کنند هر چه سریعتر آزمایش خون و اسکن سونوگرافی انجام شود.
 

تغییر در انزال

به عنوان مثال ، اسپرم ها به طور ناگهانی قهوه ای می شوند. اسکن ، تجزیه و تحلیل خون و سونوگرافی به درک موضوع کمک می کند.
 

کاهش وزن غیر منطقی

دلیل جدی برای ملاقات با پزشک است. بسیاری از انواع سرطان از این طریق خود را نشان می دهند.
 

سرفه

اگر سرفه بیش از چهار هفته طول بکشد یا تنگی نفس رخ دهد ، این ممکن است نشان دهنده سرطان ریه بخصوص در افراد سیگاری باشد. صدایی که به نوعی تغییر کرده باشد ، نشانه ای بزرگ است ؛ این می تواند نشان دهنده سرطان گلو باشد.

نظرات

در ادامه بخوانید...