کودکانی شبیه گرگ، به دلیل اشتباه داروسازان

در
بیماری هایپرتریکوز
به دلیل اشتباه داروسازان ، 17 کودک مانند گرگ ها شدند.در اسپانیا شیوع بیماری هایپرتریکوز ثبت شده است. این اتفاق پس از آن رخ داد كه یك شركت داروسازی به اشتباه ماینوکسیدیل، Minoxidil، محرک رشد مو را راه اندازی كرد.
 
به دلیل نقص داخلی در شرکت ، ماینوکسیدیل به جای داروی امپرازول به بازار آمد. این بیماری در 17 نوزاد در اندلس ، والنسیا و کانابابیا تشخیص داده شد. بیماران جوان مبتلا به سوء هاضمه با امپرازول تحت درمان قرار گرفتند.
سندرم گرگ
اکنون این کارخانه به دلیل تخلفات جدی که در قوانین کنترل تولید دارو وجود دارد ، بسته شده است.
 
در ماه ژوئیه ، چندین دسته از داروهای تحریک کننده بیماری از فروش خارج شد. دسته بعدی را می توان در اوایل ماه اوت یافت و کشف کرد. با این حال ، مقامات اعلام کردند که داروهای خطرناک در 30 داروخانه پخش شده است.
 
به گفته دولت ، ترکیب نادرست امپرازول باعث "سندرم گرگ" فقط در کودکان می شود و بر سلامتی بزرگسالان تأثیر نمی گذارد. خبر خوب این است که با قطع مصرف مو ، رشد مو در بیماران کاهش می یابد.
 
بیماری هایپرتریکوز در رشد بیش از حد مو ظاهر می شود که مشخصه ناحیه معینی از پوست نیست که با جنسیت یا سن مطابقت داشته باشد. شایعترین علت آن اختلال در عملکرد ترشحی غدد ، تخمدان های پلی کیستیک ، تغییرات هورمونی ، استفاده طولانی مدت از داروهای هورمونی است. گاهی اوقات رشد بیش از حد مو با آسیب شناسی غده تیروئید همراه است.
 
همچنین ، علت  پرمویی هیپرتریکوز اکتسابی، می تواند یک بیماری سیستم عصبی (تومور مغزی ، استرس ، تجربیات شدید روحی - عاطفی) ، بیماری های عفونی ، اختلالات متابولیک باشد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه استاتین ها بر کبد تاثیر می گذارند؟

در
قرص آتورواستاتین

آتورواستاتین کبد چرب

چگونه استاتین ها برای کاهش کلسترول بر کبد تاثیر می گذارند؟
استاتین ها: خوب یا بد هستند؟
معمولا در افرادی که دارای درجه بالایی از خطرهای قلبی عروقی هستند، رژیم غذایی برای کاهش کلسترول جوابگو نیست و پزشک داروهای کاهش کلسترول را تجویز می کند. شایع ترین آنها استاتین ها هستند که شایعات زیادی درباره مصرف آنها وجود دارد. در این مقاله نظرات متخصصین قلب و عروق را درباره مزایا و آثار مصرف استاتین ها ( آتورواستاتین )  قرص آتورواستاتین و کبد چرب  و داروهای دیگر برای کاهش کلسترول می آوریم.

 

قرص آتورواستاتین برای چیست؟

ایا قرص آتورواستاتین برای کبد چرب مفید است

استاتین چیست؟ قرص آتورواستاتین برای کبد چرب و تأثیر قرص آتورواستاتین بر کبد چرب
دارو های اصلی مورد استفاده برای درمان بیماران مبتلا به کلسترول بالا استاتین است. استاتین ها آنزیم کبدی HGM-CoA را که مسئول تولید کلسترول می باشند مسدود می کند و کلسترول LDL، قلب و عروق و مرگ و میر کلی را بدون در نظر گرفتن جنس و سن کاهش می دهد. استاتین ها مانع از پیشرفت آترواسکلروز می شوند و حتی باعث ایجاد  پلاک های معکوس آترواسکلروز در عروق قلب می شوند.
 
آتورواستاتین برای کبد چرب  می توانند، تری گلیسیرید را کاهش دهند و سطح کلسترول خوب (HDL) را افزایش دهند.استاتین ها سنتز کلسترول را در کبد کاهش می دهند. سطح آنزیم های کبدی (AST و ALT) می تواند با تجزیه و تحلیل بیوشیمیایی خون تعیین شود. لازم است که سطح AST و ALT قبل از شروع مصرف استاتین ها، دو ماه پس از شروع درمان و سپس یک بار در سال، یا هنگام تغییر دوز دارو یا تغییر در نوع دارو ، چک شود.
 
تحمل به درمان با استاتین ها به طور کلی خوب است. خطر ابتلا به هر گونه عوارض جانبی از 0.2 تا 10 درصد متغیر است، اما مزایای استفاده از استاتین ( قرص اتورواستاتین ) بسیار بیشتر از این خطر است.

 

داروهای دیگر برای کاهش کلسترول چه هستند؟

برای شروع مصرف داروهایی که کلسترول را کاهش می دهند، فقط به توصیه پزشک نیاز است. در حال حاضر گروه های مختلف دارو برای کاهش کلسترول بالا  عبارتند از:
آتورواستاتین و کبد چرب  ،  استاتین ها (مثل قرص آتورواستاتین )، مهار کننده های جذب کلسترول انتخابی (ایزتییب)، فیبرها، نیاسین (اسید نیکوتینیک) و یک کلاس جدید از داروها - مهارکننده های PCSK9 استفاده می شود. اغلب بیماران، استاتین ها و مهارکننده های جذب کلسترول (ezetemib) تجویز می شوند، داروهای دیگر کمتر استفاده می شوند
 
Esetimibe، مهار کننده بازخورد کلسترول انتخابی در روده ها، در ترکیب با استاتین ها یا به عنوان یک مونوتراپی (اصلی و تنها دارو) و فقط در بیماران با عدم تحمل استاتین استفاده می شود. ایزتییب در ترکیب با استاتین ها، برای رسیدن به سطح هدف کلسترول LDL در بیماران مبتلا به بالا بودن و بسیار بالا در ریسک قلب و عروق (CCP)، که نمی توانند به حداکثر تحمل به مقدار استاتین برسند، توصیه می شود .
 
اضافه کردن ایزیمیاب به استاتین ها، اثربخشی درمان را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد: نتایج بسیار بهتر از دو برابر افزایش دوز استاتین است.
 
مکانیسم عمل ezetimiba جلوگیری از reabsorption کلسترول در روده کوچک است، که جریان کلسترول را از روده به کبد کاهش می دهد. به همین دلیل، ذخایر کلسترول در کبد کاهش می یابد و میزان کلسترول درخون افزایش می یابد.
 
با توجه به مطالعات بالینی، ایزتییب موجب کاهش جریان خون معکوس کلسترول از روده به کبد تا 54٪ می شود. برخلاف استاتین ها، ایزیتیبا بر روی کبد عمل نمی کند و سطح آنزیم های کبدی را افزایش نمی دهد. عوارض جانبی در هنگام استفاده از ایزوتیبا نادر است و طبق مطالعات بالینی، فراوانی آنها با پلاکت مقایسه می شود.
 
داروهای جدید کاهش کلسترول، مهار کننده های PCSK9 ، باعث کاهش کلسترول LDL می شود - حدود 60٪. این اثر هم در درمان این داروها و هم در درمان آنها در ترکیب با استاتین مشاهده شده است.
 
اما این داروها در حال حاضر فقط برای درمان افرادی که سطح کلسترول بسیار بالا دارند، به علت وجود بیماری ژنتیکی دیس لیپیدمی فامیلی (بیش از حد بالا یا پایین بودن چربی خون) یا در صورت عدم تحمل استاتین مورد استفاده قرار می گیرد. مهار کننده های PCSK9 در سرنگ ها تولید می شوند و بصورت تزریق زیر جلدی به بدن تزریق می شوند، شکل قرص این داروها وجود ندارد.
 
تمام داروها برای کاهش کلسترول در داروخانه به صورت تجویزی در دسترس هستند. فقط یک پزشک می تواند دوز دارو را برای کاهش کلسترول تجویز کند. توصیف داروها برای کاهش کلسترول در هیچ موردی نمیتواند پایه ای برای تصمیم مستقل بیمار برای شروع مصرف دارو باشد. خود را درمان نکنید، این می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد!
 

 

چگونه استاتین ها را مصرف کنیم؟

استاتین ها بهتر است در شب مصرف شوند، این کار موثرتر خواهد بود. استاتین ها باعث کاهش کلسترول در کبد می شوند و کبد کلسترول را عمدتا در شبانه تولید می کند. بنابراین، حداکثر غلظت دارو در خون و در نتیجه، حداکثر اثر دارو در شب مورد نیاز است.
مصرف استاتین ها قبل یا بعد از غذا مهم نیست، زیرا اثر استاتین ها به میزان غذا بستگی ندارد.
 
بهترین زمان مصرف قرص آتورواستاتین در شب، حدود 1-2 ساعت قبل از خواب است و نباید با آب گریپ فروت مصرف شود.
 

قرص آتوسترول برای چیست

قرص آتوسترول   نام برند است  و نام ژنریک آتورواستاتین می باشد. کاربرد درمانی ، کاهنده چربی خون است.

 

آیا درست است که استاتین کبد را از بین می برد؟

قرص آتورواستاتین برای کبد چرب مفید است

عوارض آتورواستاتین بر کبد

استاتین ها کبد را نابود نمی کنند. برای کبد، خطر ابتلا به کبد الکلی بسیار خطرناک است، به دلیل مصرف بیش از حد الکل، بیماری کبد چرب غیر الکلی (hepatosis چربی، "کبد چرب") با اضافه وزن و  ویروس هپاتیت کبد را نابود می کنند . استاتین های مدرن داروهای مؤثر و ایمن هستند که به ندرت عوارض جانبی ایجاد می کنند.
 
پزشک ممکن است توصیه کند به طور موقت شروع درمان با   آتورواستاتین برای کبد چرب  را تنها در سطوح بالای آنزیم های کبدی AST و ALT  برابر و بالاتر از حد بالای طبیعی)، تجویز داروهای مناسب برای تسهیل عملکرد کبدی را توصیه کند. در موارد دیگر، حتی افرادی که دچار مشکلات کبدی هستند، مصرف   قرص آتورواستاتین برای کبد چرب  نه تنها خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته را کاهش می دهد بلکه باعث بهبود عملکرد کبد می شود.
 
در بیماران مبتلا به هپاتیت ویروسی، استاتین ها همچنین می توانند تاثیر مثبتی روی کبد داشته باشند. استاتین ها مطمئنا برای بیمار ایمن خواهند بود و مهمتر از همه، خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را به طور قابل توجهی کاهش می دهند. این مطالعه نشان داده است که در بیماران مبتلا به هپاتیت B، ویروس استاتین خطر ابتلا به سرطان کبد را به علت وابستگی به دوز کاهش می دهد: در افرادی که دوز کم استاتین دارند 34 درصد و در افراد مصرف دوزهای بالا از استاتین ها 60 درصد است.
 
در افراد مبتلا به بیماری کبدی الکلی، استاتین ها می توانند فشار خون را در ورید های کبدی کاهش دهند. بنابراین، استاتین نه تنها کبد را نابود نمی کند، بلکه همچنین به آن کمک می کند. در آینده نزدیک، پس از جمع آوری داده های کافی، ممکن است ما با استاتین ها کبد را درمان کنیم. اما در حال حاضر مشخص است که استاتین ها دشمنان کبد نیستند وکبد را بین نمی برند بلکه از آن حمایت می کنند.
 
تأثیر قرص آتورواستاتین بر کبد چرب  ، دوز مصرف، نحوه مصرف و غیره می توانید در مقاله  آتورواستاتین چیست ؟ موارد مصرف و عوارض جانبی بخوانید.    
 

نظرات

۱۴۰۰/۵/۷بیماری های قلبی عروقی (CVD) (بیماری ایسکمیک قلب - بیماری عروق کرونر ، بیماری عروق مغزی ، بیماری شریانی محیطی انسداد) از دلایل اصلی ناتوانی و مرگ و میر در سراسر جهان است. پاتوژنز این بیماری ها بر اساس تصلب شرایین است - یکی از اصلی ترین مشکلات پزشکی مدرن. تاریخچه مطالعه دقیق ماهیت فرایندهای زمینه ای تصلب شرایین بیش از یک قرن است که ادامه دارد. در حال حاضر ، درک روشنی از تصلب شرایین به عنوان یک بیماری چند عاملی وجود دارد ، فرآیندی پویا که از دهه ها قبل در سیستم عروقی پیشرفت می کند و توانایی معکوس کردن تغییرات در دیواره شریان را دارد. با گذشت زمان ، روند غیر قابل تحول پیشرفت می کند ، که اغلب به طور ناگهانی ، اغلب کشنده (مرگ ناگهانی عروق کرونر یا سکته قلبی) خود را نشان می دهد.

۱۴۰۰/۵/۷ایا قرص آتورواستاتین برای کبد چرب مفید است تجویز استاتین برای پیشگیری اولیه و ثانویه از بیماری های قلبی عروقی می تواند از ده ها هزار مرگ زودرس جلوگیری کند. نتایج تعداد زیادی از مطالعات نشان دهنده اثر بخشی و ایمنی تجویز سیمواستاتین برای بیماران مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی به عنوان بخشی از درمان پیچیده سندرم متابولیک است. استفاده ترکیبی از استاتین ها و اسید اورسودئوکسیکولیک به عنوان یک درمان پاتوژنتیک توجیه می شود NAFLD و همچنین درمان کاهش دهنده چربی در بیماران مبتلا به سندرم متابولیک

۱۴۰۰/۵/۷ هیچ قرص جادویی وجود ندارد ، بنابراین من روزانه یک قرص می خورم و سعی می کنم رژیم خود را دنبال کنم ، در غیر این صورت کلسترول بدن من هرگز به حد طبیعی نخواهد رسید. خوشحالم که این دارو عوارض جانبی ایجاد نمی کند و قیمت آن بیش از حد مقرون به صرفه است.

۱۴۰۰/۵/۷قرص آتورواستاتین برای کبد چرب مفید است تاکنون ، من Atorvastatin را فقط یک بار مصرف کردم ، یعنی یک ماه ، این یک دوره کامل است. و من آن را برای پیشگیری از بیماری عروق کرونر مصرف کردم. از آنجا که همه افراد خانواده من از این بیماری رنج می برند ، دکتر تصمیم گرفت که از مشکلات احتمالی پیشگیری کند ، به همین دلیل در سن 30 سالگی شروع به مصرف قرص آتوسترول کردم

۱۴۰۰/۵/۷آتورواستاتین کبد چرب استاتین در عمل م,ثر است و قیمت آن نیز خوب است. من آن را برای نرمال سازی کلسترول مصرف می کنم. علی رغم این واقعیت که من هنوزجوان هستم ، اما مجبور شدم با بیماری های خود به بیمارستان ها بروم. Atorvastatin شاخص های من را مرتب کرده و اکنون همه چیز طبیعی است.

۱۴۰۰/۵/۷پس از سکته مغزی ، مجبورید تعدادی دارو برای حفظ بدن و به منظور درمان و پیشگیری مصرف کنید. و البته من یک رژیم را دنبال می کنم. آتورواستاتین برای کاهش سطح کلسترول توسط پزشک برای من تجویز شد. این دارو به من کمک می کند ، من بیش از یک ماه است که آن را مصرف می کنم.

۱۴۰۰/۵/۷ من کل زندگی کلسترول بالایی دارم ، بنابراین مجبورم همیشه استاتین مصرف کنم. چیزی که من در مورد این گزینه دوست دارم ، قیمت پایین و اندازه کوچک قرص ها است که به راحتی قابل بلع است.

۱۴۰۰/۵/۷تأثیر قرص آتورواستاتین بر کبد چرب این دارو واقعاً کلسترول را کاهش می دهد. بعد از 2 هفته به حالت عادی بازگشت. پزشک تجویز کرده است که تقریباً 3 سال است که آن را مصرف می کنم. کنترل منظم کبد ضروری است ، اما در غیر این صورت آن را به هر کسی که به سلامتی خود اهمیت دهد توصیه می کنم.

۱۴۰۰/۵/۷تأثیر قرص آتورواستاتین بر کبد چرب سلام به همه ، از تجربه شخصی می توانم به کسانی که سطح کلسترول بالایی دارند و نمی توانند با کمک آن از طریق تجربیات شخصی با این رژیمها کنار بیایند ، توصیه کنم ، اما مشاوره اولیه با پزشک معالج مطلوب است ، خود درمانی همیشه بهترین گزینه نیست.

۱۴۰۰/۵/۷ایا قرص آتورواستاتین برای کبد چرب مفید است . من دو سال است که آتورواستاتین را در ترکیب با ترومبوآس مصرف می کنم ، رژیم غذایی را دنبال نمی کنم. کلسترول در 4.8 نگهداری می شود. با عملکردهای خود یک کار عالی انجام می دهد

۱۴۰۰/۵/۷عوارض آتورواستاتین بر کبد . استاتین ها از رایج ترین داروهای کاهنده چربی در عمل بالینی هستند. هدف از این بررسی سیستم سازی رایج ترین عوارض جانبی استاتین ها ، ارائه مکانیسم های توسعه ، تشخیص ، تاکتیک های درمانی و پیشگیری از آنها بود. طبق مطالعات ثبت و مشاهدات ، بروز علائم عضلانی مرتبط با استاتین به طور قابل توجهی بالاتر از آزمایش های کنترل شده تصادفی است. تشخیص تظاهرات بالینی علائم عضلانی دشوار است ، زیرا اغلب بر اساس ارزیابی ذهنی بیمار و پزشک است. در همان زمان ، سطح کراتین کیناز در پلاسما اغلب در محدوده طبیعی باقی مانده یا کمی افزایش می یابد. مطالعات متعدد همچنین وجود ارتباط بین استفاده از استاتین و ایجاد دیابت را نشان داده است. افزایش مداوم و قابل توجه سطح ترانس آمیناز اغلب به دلیل تداخل استاتین ها با سایر داروها ، استفاده از دوزهای بالا و وجود بیماری های همزمان است. قبل از تجویز استاتین ، انجام آزمایشات اساسی گلیسمی ، تعیین سطح ترانس آمینازهای کبدی و کراتین کیناز برای شناسایی بیماران در معرض خطر عوارض جانبی ضروری است. نتایج تعدادی از آزمایش های کنترل شده تصادفی در مورد خطر ابتلا به سکته های مغزی خونریزی دهنده با استاتین درمانی مبهم است. این فرضیه مطرح شده است که استاتین ها می توانند با ایجاد آپوپتوز یا مهار رشد سلول ، آنژیوژنز و حمله ، سرطان زایی را مهار کنند. با این حال ، نتایج مطالعات بالینی و بالینی با یکدیگر متناقض هستند. بیشتر مطالعات مطالعه اثر استاتین ها و عوارض جانبی آنها از نظر مشاهده یا گذشته نگر است ، بنابراین ، نیاز به آزمایش های تصادفی کنترل شده با دارونما با یک دوره پیگیری طولانی تر وجود دارد. با توجه به نشانه های رو به رشد استفاده از آنها ، یک پزشک از هر تخصصی باید عواقب منفی بالقوه استفاده از استاتین را بداند. دانستن فارماکوکینتیک استاتین ها در ایمنی بیمار از اهمیت بالایی برخوردار است. در نظر گرفتن دوزها ، مسیرهای متابولیکی و عوامل خطر برای تداخلات دارویی به منظور به حداقل رساندن عوارض جانبی استاتین ها ضروری است. نیاز به مطالعات بزرگتر ، آینده نگر ، تصادفی و کنترل شده با دارونما با یک دوره پیگیری طولانی وجود دارد.

در ادامه بخوانید...

چگونه سرماخوردگی را در خانه درمان کنیم

در

سرماخوردگی چیست

چگونه سرماخوردگی را در خانه درمان کنیم؟سردرد درد و تب، چه کاری باید انجام شود و چگونه می توان سرماخوردگی را در خانه درمان کرد؟سرماخوردگی چیست و چه راهکارهای درمان خوبی برای آن در خانه وجود دارد؟
سرماخوردگی، همچنین به عنوان یک عفونت دستگاه تنفسی فوقانی یا بیماری ویروسی  است که می تواند تا بیش از 200 نوع مختلف از ویروس باعث ایجاد آن شود. این اتفاق در طول سال رخ می دهد ، اگرچه در ماه های زمستان بیشتر دیده می شود. 
 
سرماخوردگی، افراد در هر سنی را تحت تأثیر قرار می دهد. نه تنها کودکان در معرض آن قرار دارند ، بلکه افراد سالخورده و همچنین افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف که بیشتر مستعد ابتلا به سرماخوردگی و ایجاد ویروس هستند.
چه عواملی باعث ایجاد سرماخوردگی می شود و چگونه می توان آن را درمان کرد؟
بیش از 200 نوع ویروس مختلف وجود دارد که باعث ایجاد علائم سرماخوردگی می شود و از آنها به عنوان عامل سرماخوردگی یاد می شود.
 

چگونه سرماخوردگی منتقل می شود

شما می توانید در طول سرماخوردگی ، از طریق تماس شخصی یا قطرات پخش در هوادچار سرماخوردگی شوید. به عنوان مثال ، اگر با یک فرد بیمار که قبلاً بیمار بوده است ، یا برخی از وسایل خانگی که به ویروس سرماخوردگی آلوده شده اند را لمس کنید و پس از آن با دستان خود زخم باز را لمس کنید ، یا چشم و دهان را لمس کنید، بیمار می شوید. همچنین می توانید بعد از سرفه یا عطسه در نزدیکی خود ، در قطرات هوای سرد که حاوی ویروس است ، نفس بکشید.
 

علائم سرماخوردگی چیست

هر بار که سرما می خورید، در بیشتر موارد با زمان قبلی متفاوت خواهد بود. علائم خاصی وجود دارد که بسیار شایع است. پس از بروز اولین علائم ، آنها به تدریج در طی چند روز آینده بدتر می شوند. سرماخوردگی می تواند احساس خستگی و کوفتگی در بدن شما به وجود آورد ، اما به طور معمول ، این تنها علامت نخواهد بود. علائم معمولاً بین 7 تا 10 روز ادامه دارد.
علائم سرماخوردگی شامل موارد زیر است:
سنگینی در سر
سرفه
آبریزش یا ترشحات چرکی از بینی
خارش بینی یاعطسه زدن
گلو درد
خستگی
تب
 
سرماخوردگی و آنفولانزا علائم مشابه زیادی دارند ، اما یک تفاوت اساسی وجود دارد. اگر علائم شما به خصوص جدی باشد ، ممکن است شما آنفولانزا یا بیماری تنفسی دیگری داشته باشید.
 
اگر در ابتدای بیماری احساس بدی داشتید ، بهتر شدید و پس از آن ، ناگهان ، دوباره بدتر شدید ، با پزشک مشورت کنید. این معمولاً نشانه عفونت ثانویه است.
 
سرماخوردگی بسیار مسری است ، یعنی خیلی راحت از فرد به شخص دیگر سرایت می کند ، بنابراین همه ما هر از گاهی بیمار می شویم. مدت زمانی که فرد مسری است ، در هر حالت - متفاوت است. 
متأسفانه درمانی برای سرماخوردگی وجود ندارد. سرماخوردگی به بیش از 200 ویروس مختلف تقسیم می شود ، بنابراین تهیه واکسن یا دارو برای درمان / پیشگیری به سادگی امکان پذیر نیست. با این وجود ، می توانید علائم را حتی با یک دوز یک دارو که توسط پزشک تجویز می شود و یا دارو های طبیعی، داروی گیاهی و دمنوش ها کاهش دهید.
 
اغلب ، بهترین کار این است که سیستم ایمنی بدن مبارزه کند. استراحت کنید و مایعات زیادی بنوشید ، مایعات بسیار بیشتر از حد معمول. اگر بعد از 7 تا 10 روز سلامتی شما بهبود نیافته ، با پزشک خود مشورت کنید. در این حالت ، شما ممکن است بیماری های مختلفی داشته باشید ، یا ممکن است شما یک عفونت ثانویه داشته باشید.

4 راه برای درمان سرماخوردگی در خانه

بیشتر افراد هر بار که بیمار می شوند به پزشک مراجعه نمی کنند. با این حال ، همه نمی دانند چگونه واقعاً در برابر سرماخوردگی در خانه مقاومت کنند. این راهنما ایده هایی را در مورد آنچه ممکن است برای شما مفید باشد به شما ارائه می دهد و به شما اجازه می دهد با اجازه دادن به زندگی سالم خود ، احساس بهتری داشته باشید.

استراحت و خواب بیشتر

چگونه سرماخوردگی را در خانه درمان کنیم؟سردرد درد و تب، چه کاری باید انجام شود و چگونه می توان سرماخوردگی را در خانه درمان کرد؟سرماخوردگی چیست و چه راهکارهای درمان خوبی برای آن در خانه وجود دارد؟

وقت کافی برای استراحت ، داشتن خواب اضافی به دلیل سرماخوردگی ممکن است مسخره به نظر برسد ، اما واقعاً بسیار مهم است.
 
هنگامی که می خوابید ، بدن شما ، می تواند به طور مؤثرتر با جزئی ترین بیماری مانند سرماخوردگی مبارزه کند. بنابراین فقط با خوابیدن یک ساعت یا دو ساعت بیشتر به بدن کمک کنیدد تا سریعتر بهبود یابد.

مایعات زیادی بنوشید

بله! آب آشامیدنی و دمنوش. بگو نه به الکل ، سودا یا قهوه!
 
مقدار زیادی مایعات به بدن شما کمک می کند تا خود را از سموم پاک کند و به بدن شما اجازه می دهد تا با عفونت مبارزه کند. در حالی که نوشیدنی های حاوی کافئین و الکل فقط باعث کمبود آب بدن شما شده و باعث بدتر شدن شما می شوند. الکل همچنین می تواند با برخی از دارو ها تعامل منفی داشته باشد.
 

برای رفع علائم دارو مصرف کنید

برای رفع علائم از پزشک خود نسخه ای بگیرید.
به یاد داشته باشید که هیچ دارویی نمی تواند سرماخوردگی(با عامل ویروس) را درمان کند. چندین مورد وجود دارد که این شرط را برآورده می کنند ، اما هیچکدام در عمل اثبات نشده است. با یک داروی مناسب ، که پزشک شما بر اساس یافته ها برای شما تجویز کرده است ، در طول بیماری می توانید علائم را تسکین دهید. می توانید کار کنید و احساس بهتری داشته باشید ، حتی اگر فقط برای مدتی باشد. اما به یاد داشته باشید که آنها ویروس را از بین نمی برند ، فقط به شما در مقابله با علائم کمک می کنند.
 

از درمان های طبیعی سرماخوردگی خانگی استفاده کنید
چگونه سرماخوردگی را در خانه درمان کنیم؟سردرد درد و تب، چه کاری باید انجام شود و چگونه می توان سرماخوردگی را در خانه درمان کرد؟سرماخوردگی چیست و چه راهکارهای درمان خوبی برای آن در خانه وجود دارد؟

بعد از طی کردن مسیری طولانی که طی آن تأثیر مصرف سوپ مرغ ، آبگوشت و مانند آن را تجربه خواهید کرد ، در همان زمان می توانید خودتان درمان را پیدا کنید ، اگر نه یک درمان جهانی ، بلکه مؤثر است که بلافاصله تسهیل خواهد شد قبل از مراجعه به پزشک یا بدون آن وضعیت خود را انجام دهید. به عنوان مثال ، استفاده در یک اتاق بخار یا یک حمام معمولی ، ممکن است شرایط بهبود یابد ، پرتقال گرفتگی  و حتی سرفه را آرام می کند.

آنچه در مورد ملاقات با پزشک باید بدانید

در هنگام سرماخوردگی بیشتر ما نیازی به مراجعه به پزشک نخواهیم داشت. هر چند گاهی اوقات ، علائم بهتر یا بدتر می شود ، ممکن است شروع به نگرانی کنید. ممکن است که عفونت دیگری مانند ذات الریه باعث سرماخوردگی شود یا اصلاً سرماخوردگی نداشته باشد. هنگامی که با پزشک تماس می گیرید ، آماده شوید تا اطلاعاتی را در مورد: هنگامی که اولین علائم ظاهر شد ، چگونه بیماری ظاهر شد و موارد مشابه ، اطلاعات مهم را به دکتر ارائه دهید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

مشکلات ادراری که نادیده گرفتن آنها خطرناک است

در
مشکلات ادراری
چند بار رفتن به توالت هنجار محسوب می شود؟ چه زمانی، زمان به صدا درآوردن زنگ خطر و زمان مراجعه به پزشک رسیده است؟
به طور متوسط ​​تعداد دفعاتی که در هر روز به صورت جداگانه برای توالت رفتن انجام می شود، چند بار است؟ هنجار تخلیه مثانه از چهار تا ده بار در روز است. اما اگر این تعداد به شدت کاهش یافته یا افزایش یافته است ، باید به دنبال دلایلی برای مشکلات ادراری باشیم.
 

ادرار کمتر شده است

به دلیل کمبود آب یا جذب نامناسب ناشی از اسهال ، ممکن است دچار کمبود آب بدن شوید. یکی دیگر از دلایل ممکن است بیماری کلیوی از جمله urolithiasis باشد.(اصطلاحی است که برای توصیف محاسبات یا سنگهای تشکیل دهنده دستگاه ادراری به کار می رود) به عنوان یک قاعده ، این می تواند با التهاب همراه باشد. اگر هیچ یک از دلایل فوق تایید نشده است ، از طریق تشخیص سرطان بروید.
 

تکرر ادرار

این بیماری می تواند به دلایل آسیب شناختی و غیر آسیب شناختی ایجاد شود. اگر باردار هستید یا در اواخر دوره قاعدگی هستید ، دارو هایی یا دارو های ادرار آور نوشیده اید ، اگر فعالیت بدنی را افزایش داده اید یا بدن شما خیلی سرد شد ، اما ادرار تغییر رنگ و بویی ندارد و روند تکرر ادرار با احساسات ناخوشایند همراه نیست ، این طبیعی است. دیگر نیازی به صدا در آوردن زنگ خطر نیست.

هشدار برای تغییر ادرار 

ما متوجه شده ایم که ادرار تغییر کرده است ، روند ادرار باعث سوزش یا درد می شود. این بیماری می تواند از جمله بیماری های التهابی عفونی باشد: سیستیت ، حالب و همچنین پیلونفریت (عفونت ناگهانی و شدید کلیه است)  و urolithiasis(اصطلاحی است که برای توصیف محاسبات یا سنگهای تشکیل دهنده دستگاه ادراری به کار می رود) باشد. دلایل دیگر ممکن است. برخی از اختلالات سیستم غدد درون ریز و مشکلات زنان نیز با افزایش ادرار همراه است. در مردان ، آسیب شناسی پروستات مشکوک است.
 
اگر متوجه تغییر در ریتم طبیعی خود در تخلیه مثانه شده اید و هیچ دلیلی را که برای سلامتی روشن یا بی ضرر باشد پیدا نکردید ، با یک متخصص تماس بگیرید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

5 اشتباه جدی در اندازه گیری فشار خون

در
مانیتور فشار خون
هنگام اندازه گیری فشار خون ، حتی خطاهای کوچک منجر به نشان دادن مقادیر نادرست می شوند ، که به نوبه خود ، به دوز اشتباه دارو کمک می کند. و این شوخی نیست.

 

آیا اندازه گیری فشار خون بلافاصله بعد از خوردن غذا اشتباه است

وقتی غذا خورده ایم ، مقدار زیادی خون به اندام های گوارشی فرستاده می شود ، بنابراین ممکن است این مقدار از آنچه در واقع است پایین باشد. بعد از غذا برای اندازه گیری فشار خون، حداقل یک ساعت باید بگذرد.
 

 

آیا می دانید از کدام دست برای گرفتن فشار خون استفاده کنیم

شما معمولا روی دست اشتباه اندازه گیری می کنید. به طور معمول ، فشار در یک دست پایین تر از دست دیگر است. در ابتدای درمان فشار خون بالا باید آن را از هر دو دست اندازه بگیرید و در آینده همیشه دستی را انتخاب کنید که فشار خون بالاتر بود.
 

 

آیا در زمان گرفتن فشار خون آستین لباس را بالا بزنیم

در زمان گرفتن فشار خون دست توسط لباس فشرده نشود
اگر آستین را به اندازه کافی محکم فشار دهید ، می تواند دست را فشرده کند ، در نتیجه ما مقادیر اشتباه را دریافت خواهیم کرد. پیراهن نازک نیازی به بالا زدن ندارد.
 

 

آیا شما در زمان گرفتن فشار خون بازو بند را درست می بندید

اگر بازو بند بالای سطح قلب باشد ، ممکن است مقادیر خیلی کم باشد. بنابراین ، بازو بند باید در سطح قلب باشد ، تنها در این صورت مقدار با واقعی مطابقت خواهد داشت.
 

 

آیا در زمان گرفتن فشار خون مصرف الکل ، چای قوی یا قهوه اشتباه است

همه اینها منجر به نتایج نادرست اندازه گیری می شود. بنابراین ، الکل می تواند در ابتدا رگ ها را گسترش دهد و این باعث کاهش فشار خون می شود. با این حال ، پس از آن ، فشار دوباره افزایش می یابد و بالاتر از گذشته می شود. و بعد از چای یا قهوه ، فشار ممکن است طی چند ساعت افزایش یابد.
 

 

چگونه فشار خون را بدون دارو کاهش دهیم

فشار خون بالا بدون استفاده از داروها می تواند به طور طبیعی خنثی شود.به گفته پزشکان ، یک اقدام مؤثر در مبارزه با فشار خون بالا ، اصلاح سبک زندگی است. این امر باعث می شود ، اگر به طور کامل درمان نشود ، میزان داروهای مصرفی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. حتی 20 دقیقه تمرین سبک در روز برای قلب بسیار مفید خواهد بود ، حتی پیاده روی اما به طور منظم.
 
بیشتر بیماران فشار خون بالا اضافه وزن دارند ، بنابراین کاهش وزن بهترین و مؤثرترین راه برای کمک به کاهش مداوم فشار است.
 
یک توصیه ساده و مؤثر دیگر ، ترک مصرف مقادیر زیادی نمک ، به حداقل رساندن آن است.
 
بیماران مبتلا به فشار خون بالا باید همراه با سبزیجات ، میوه ها ، لبنیات کم چربی به رژیم غذایی سبک بپیوندند. رژیم غذایی باید شامل آب چغندر (با احتیاط) ، سیر و زالزالک باشد.
 
البته قبل از هرگونه تصمیم گیری در مورد سلامتی خود ، باید با پزشک مشورت کنید.
 
فشار خون بالا وضعیتی است که در آن رگ های خونی دائما فشار خون بالا را تجربه می کنند. هرچه فشار بیشتر باشد ، پمپاژ خون برای قلب سخت تر است.
 
بیشتر افراد مبتلا به فشار خون بالا هیچ علائمی را نشان نمی دهند ، به همین دلیل به این بیماری"قاتل خاموش" گفته می شود. بعضی اوقات باعث ایجاد علائمی از قبیل سردرد ، تنگی نفس ، سرگیجه ، درد قفسه سینه ، تپش قلب می شود ، اما این همیشه اتفاق نمی افتد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ورم پا، علت، درمان

در

ورم پا ها فقط نتیجه کار بیش از حد ناشی از ایستادن طولانی مدت  یا فشار بدنی در اندامهای تحتانی نیست. غالباً ، چنین علامتی یک بیماری مهمتر را نشان می دهد ، تنها یکی از نشانگرهای آن است ، پس از کشف آن باید سریعاً با یک متخصص با تجربه مشورت کنید.

ممکن است دلایل مختلفی وجود داشته باشد که قسمت های تحتانی پا متورم شوند ، اما همه آنها منجر به تورم با شدت های مختلف می شود. وضعیت مشابهی در اثر تجمع مایع در بافتهای نرم ایجاد می شود. به ندرت اتفاق می افتد که ناراحتی فقط بر یک قسمت از بدن آسیب بزند ، همزمان اندام فوقانی ، صورت ، حتی گردن نیز درگیر می شود.

برخی از بیماران از پا های متورم فقط به صورت دوره ای شکایت می کنند و با یک واکنش شدید منفی بدن به برخی محرک های خارجی روبرو می شوند. اما اکثر بیماران از آسیب شناسی دوره مزمن رنج می برند ، و معتقدند که خلاص شدن از شر آن فقط با وسایل خانگی امکان پذیر است: دستور العمل های طب سنتی ، پمادها و ماساژها.

پزشکان توصیه می کنند که بلافاصله به کلینیک مراجعه کنند تا علت عدم وجود غیرعادی ،،غیر متعارف ،، نابهنجاری(آنومالی) نشان داده شود  و چه مقدار ارگان های داخلی را تحت تأثیر قرار داده و چه میزان بر سلامتی و عملکرد عمومی بدن تأثیر دارد.

علت اصلی ورم پا

اگر ما در مورد شخص سالم صحبت می کنیم که فقط گاهی اوقات بیمار دچار ورم پا ها می شود ، باید دلایل آن را در شرایط نامطلوب خارجی یا بار بیش از حد در وضعیت ایستاده جستجو کرد. این به طور معمول برای افرادی که حرفه ای خاص دارند و برای مدت طولانی مجبور به ایستادن هستند، اتفاق می افتد.

همین مسئله در کسانی که در یک کامپیوتر در حالت نشسته کار می کنند شروع می شود ، اما عجله ندارند که هر ساعت برای انجام حرکات  از جا برخیزند. در پایان روز کاری ، بیمار وقتی با یک یا هر دو پا متورم روبرو می شود ، به اصطلاح با "سندرم بالش" مواجه می شود.

 

یکی دیگر از منابع اصلی مکرر آسیب شناسی ، که به طور مستقیم با بی ثبات سازی اندام های داخلی در ارتباط نیست ، معمولاً صدمات با منشاء مختلف نامیده می شود. فردی که دچار شکستگی یا دررفتگی شده، شدیدترین ورم را دارد. اما اگر بیمار به موقع کمک های اولیه دریافت کرده و پس از آن یک دوره درمانی را تحت نظر متخصص انجام دهد ، پس از یک دوره تورم آنها شروع به فروکش کردن می کنند ، زیرا استخوان ها با هم رشد می کنند و رباط ها موقعیت طبیعی خود را به دست می آورند.

اما حتی اگر بیمار با کبودی ساده در پا تشخیص داده شود ، پف کردن نیز یکی از علائم بارز وی خواهد بود. این واقعیتی است که با تورم جزئی ، از نظر ظاهری همیشه امکان پذیر نیست که بلافاصله ترک استخوان ، سایر نقض های یکپارچگی اسکلت را شناسایی کنید.

فقط رادیوگرافی اجازه می دهد تا یک تصویر بالینی دقیق را ترسیم کند.

کمتر از همه ، مشکلات پای چپ و راست نتیجه مستقیمی از نقض تعادل آب طبیعی ناشی از سوء تغذیه ، عادت های بیشمار بد ، اعتصاب غذا یا رژیم های نامتعادل است.

اولین کسانی که در گروه ریسک قرار می گیرند کسانی هستند که بیش از حد غذاهایی با محتوای نمک زیاد را دوست دارند ، که احساس تشنگی را برانگیخته و بیمار را وادار به نوشیدن چندین نوبت آب، بیشتر از آنچه برای زندگی عادی لازم است، می کنند.

یک تحریک کننده ورم پا بصورت غیرمستقیم، هوای گرم است و باعث می شود بیماران مایعات بیشتری بنوشند. بعداً ، آب ورودی باید با عرق و ادرار بیرون بیاید ، اما وقتی مایعات بیش از حد وجود داشته باشد ، به موقع قادر به خارج شدن طبیعی از بدن نیست. علاوه بر این ، طبق قانون جذب ، آب اضافی به تدریج در پایین ترین قسمت بدن جمع می شود.

 

ورم پا ها در دوران حاملگی

معمولاً علت این ناراحتی نقض جریان خون است که در اثر افزایش رحم ایجاد می شود. اما خنثی کردن چنین ادمی بسیار ساده است و پس از زایمان به خودی خود برطرف می شود. متخصص زنان و زایمان به مادران آینده توصیه می کنند غذاهای سرشار از نمک را از رژیم غذایی روزانه خود حذف کنند که این یک ضعف بزرگ در دوران بارداری محسوب می شود.

 

طبق آمار ، اغلب زنان جوان در نیمه دوم حاملگی مجبور به برخورد با چنین مشکلی هستند. علاوه بر این ، تورم با شدت های مختلف می تواند همراه با فشار خون بالا؛ سردرد؛ ورم دست، پا ها  باشد، معمولاً مادر در انتظار  زایمان برای معالجه به بخش بستری بیمارستان ارجاع می شود.تلاش برای کمک به او با داروهای خانگی بدون تأیید قبلی برای معالجه با پزشک ، کاملاً ممنوع است ، زیرا ریسک بالایی از واکنش آلرژیک و اثر منفی بر روی جنین دارد.

 

دلایل غیر طبیعی تورم پا صرف نظر از این که ضایعه چقدر بزرگ است ، حتی اگر تورم از زانو شروع شود ، باید فوراً با پزشک مشورت کنید. این با این واقعیت توضیح داده می شود که منبع اصلی آسیب شناسی ، مصرف داروهایی با عدم تحمل فردی به اجزای ترکیب آنها است. در خانمها ، داروهای ضد بارداری خوراکی یا داروهایی که شامل استروئیدها - هورمونهای مردانه - محتمل ترین منبع تورم در بین داروها هستند.

ورم پا در افراد مسن

در افراد مسن ، ریشه مشکل در داروهای زیر جستجو شده است: برای تثبیت فشار خون بالا. برای حمایت از توسعه ترشحات آدرنال. طیف آرام بخش و مسکن  بعد از عمل. اگر معلوم شود که ورم دقیقاً به علت داروها است ، پس از اتمام دوره درمان ، ابتدا باید با پزشک معالج مشورت کنید. در غیر این صورت ، شما فقط می توانید وضعیت فعلی را بدتر کنید.

ورم به عنوان یک آسیب شناسی مستقل یا فقط به عنوان نشانه برخی از بیماری های جدی قابل توجه در کل سیستم اندام ، نارسایی قلبی و ناهنجاری های عروقی در ابتدا به ذهن می رسد. تورم به همان اندازه اغلب در مردان و زنان یافت می شوند.

علامت مشخص وخیم شدن ورم پا

علائم مشخصه آنها در وخیم شدن زمانی است که پوست به رنگ مایل به آبی تغییر می کند. تورم در هنگام خواب به سرعت در تمام طول اندام رشد می کند. صبح وضعیت تثبیت می شود ، زیرا در طول روز خون آسان تر در گردش است ، بنابراین دست و پا ظاهر اصلی خود را به دست می آورند. برای تشخیص نهایی ، پزشک لزوماً سایر شکایات بیمار را در نظر خواهد گرفت:

خستگی؛ تنگی نفس ؛ مشکلات مربوط به تثبیت فشار خون؛ درد در ناحیه قفسه سینه. حتی پس از عمل جراحی روی قلب ، شریان ها قابل ردیابی است. این احتمال وجود دارد که با رهایی از آسیب شناسی اصلی ، بیمار مجبور شود با واریس روبرو شود.

برای تشخیص نهایی ، پزشک مطمئناً نظرسنجی را برای متقاضی ترتیب می دهد تا علائم واریس را روشن کند. در بین آنها ، احساس سنگینی ، رگ های بیرون زده، درد ، تیره شدن پوست وجود دارد. علاوه بر این ، واریس ممکن است به هیچ وجه بر سلامت مفصل تأثیر نگذارد ، اما ممکن است به محرک تغییر شکل آن تبدیل شود.

 

اگر پا ها متورم شده است ، پس لازم است خطرات ناشی از ترومبوفلبیت را بررسی کرد. به این کار تشکیل لخته های خون در لومن رگ های پا گفته می شود.

ضمانت دیگر این که تجمع مایع در فضای بین سلولی در بالا و پایین پا مشاهده خواهد شد ، بیماری تیروئید و نارسایی کبد نیز باید بررسی شود

بیشتر اوقات ، افراد مبتلا به تورم در یک بخش معین،  مبتلا به سیروز تشخیص داده می شوند. بی ثبات سازی کبد همچنین همراه است با زردی؛ خارش، نقص مغزی؛ هیچ پمادی نمی تواند منبع اصلی بیماری را درمان کند و فقط قرمزی موضعی را از بین می برد. به جای هزینه کردن در مورد داروهای مشکوک، بلافاصله باید از پزشک معالج متخصص استفاده کنید.

هنگامی که ورم پا ها به علت غده تیروئید بوجود می آید و اغلب پس از زایمان رخ می دهد ،زن با این موارد روبرو می شود: بی حالی، خواب آلودگی، یبوست، زبان متورم، اضافه وزن، تغییر در شکل صورت. اما حتی اگر این علائم بسیار متداول پای متورم را نیز نداشته باشد، گزینه های بسیاری دیگر مانند وضعیت بعد از شکستگی یعنی کبودی باقی مانده است.

 

حتی کار بیش از حد یا اختلال در خواب باعث می شود که پا در قسمت پایینی ورم کند و در هنگام راه رفتن احساس درد کنید.

درمان ورم پا

درمان باید با تشخیص دقیق شروع شود. پزشک به شما در انتخاب لیست مناسب آزمایشات کمک می کند. نتایج آنها به شما امکان می دهد تا براساس میزان آسیب ، خصوصیات فردی بدن ، پزشک بتواند بهترین دارو را انتخاب کند. اگر علت بی ثباتی سلامت جراحتی بود ، باید تأکید بر یک دوره جامع درمانی باشد.

اما وقتی منبع تورم مصرف آب غیرطبیعی معلوم شد ، پس مجبور هستید رژیم غذایی تجویز شده را به طور مداوم حفظ کنید. این تنها راه برای از بین بردن ورم است. نیاز اصلی رژیم غذایی ، رد غذاهای حاوی مقدار نمک زیاد است. ما باید میزان نوشیدنی را کنترل کنیم ، از مقدار دو لیتر در روز تجاوز  نکند.

تنها با این روش می توان علائم هشدار دهنده را دربدن از بین برد. برای کسانی که سخت کار می کنند ، همان موقعیت را حفظ می کنند و بعد شکایت می کنند که حتی راه رفتن به آنها صدمه می زند ، متخصصان توصیه می کنند لباس زیر مخصوص فشرده سازی داشته باشند. این کار به شما امکان می دهد تا در اواخر بعد از ظهر احساس ناراحتی نکنید ، به نظر می رسد که اگر پای شما به معنای واقعی کلمه در حال سوختن است. یادگیری اصول اولیه ماساژ یا ملاقات با یک متخصص ماساژ درمانی با گذراندن یک دوره درمانی مفید خواهد بود. در طول استراحت شب ، باید پا های خسته را بالاتر از قسمت بالایی بدن قرار دهید. 

در نارسایی قلبی ، جایی که تورم تنها یکی از علائم آن است ، متخصصان قلب تجویز داروهای ادرارآور ، داروها برای عادی سازی فعالیت قلب و همچنین مجموعه خاصی از تمرینات،  را ارائه می دهند. 

علاوه بر این ، محصولاتی از لباس بافتنی پزشکی حتی برای آقایان یافت می شود. با کمک آنها نوبت به حفظ سلامت پا در سطح مناسب خواهد رسید. شما همچنین باید راحت ترین کفش های ارتوپدی را انتخاب کنید. خود درمانی برای واریس ، ترومبوفلبیت و سایر انواع آسیب شناسی های عروقی تهدید کننده زندگی است. در اینجا مهم تر این است که به دنبال چگونگی خلاص شدن از شر تورم آزار دهنده نباشید بلکه به کمک مجتمع درمانی که توسط پزشک تجویز شده است ، منبع این مشکل را درمان کنید.

پزشک به شما می گوید که هر یک از داروهای تجویز شده توسط وی به چه چیزی کمک می کند. او همچنین به شما می گوید که چه چیزی و چگونه می توانید در رژیم غذایی روزمره صرفه جویی کنید تا سریع تر اثر مطلوب را تسریع کنید. و به هیچ وجه نباید سعی کنید پمادها را بدون تشخیص اولیه آزمایشگاهی استفاده کنید ، اگر پا ها علاوه بر تورم ، خارش نیز داشته باشند، اگر چنین علائم تهدید کننده زندگی را داشتید ، باید سریعاً از پزشک متخصص کمک بگیرید. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

علائم مشکلات تیروئید چیست

در
تیروئید
سه علامت که ممکن است دچار مشکلات تیروئید باشید و همه نمی دانند.افزایش وزن و خستگی بیش از حد نشانگرهای کاملاً مشهوری است که با مشکلات عملکردی غده تیروئید مطابقت دارد. با این وجود علائم دیگری وجود دارد که باید هشدار داده شود و دلیلی برای مراجعه به متخصص غدد باشد.
 
در هوای گرم سرتان باشد و بلعکس در سرما پنجره ها را باز کنید. هنگامی که سنتز هورمون مختل شود ، مشکلات با ترشح در بدن انجام می شود. به عنوان مثال ، با پرکاری تیروئید حتی بعد از پیاده روی در هوای یخبندان می تواند خسته کننده باشد. برعکس ، در حالی که در اتاق بخار هستید ، می توانید احساس سرمازدگی کنید.
 
پوست کمرنگ و خشک شده است. اگر ویتامین مصرف می کنید و از مرطوب کننده ها غافل نمی شوید ، اما مشکل برطرف نشده است ، این یک زنگ خطر است.
 
مو ها از بین می رود ، ناخن ها می شکنند. مشخص است که همه این علائم می تواند بسیاری از مشکلات بهداشتی را شناسایی کند. اگر مو شکننده و کسل کننده و خشک باشد و ناخن ها بشکنند ، مشکلات مربوط به غده تیروئید است.
 
براساس WHO ، حدود 700 میلیون نفر در سراسر جهان از بیماری های مختلف تیروئید رنج می برند. سرطان تیروئید در شش مورد در هر 100 هزار نفر رخ می دهد.
 
بسیاری از موارد بیماری تیروئید تشخیص داده نشده است. اگر تیروئید به موقع درمان نشود ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ، ناباروری ، افسردگی ، پوکی استخوان و عصبی بودن وجود دارد.

نظرات

در ادامه بخوانید...