بیماری هایی که باعث اشتیاق و هوس شیرینی می شود

هوس شیرینی


آیا دائماً هوس شیرینی می کنید؟ صبح آغاز نمی شود مگر اینکه یک رول شیرینی و یک فنجان قهوه بخورید؟ گاهی اوقات تمایل به خوردن آب نبات یا یک تکه کیک زمانی ایجاد می شود که شما فقط می خواهید آرام باشید و گاهی اوقات چنین ترجیحات طعم دهنده وجود بیماری ها را نشان می دهد.


 چرا اینقدر جذب شیرینی می شوید؟

برای هوس شیرینی می توان توضیحی یافت. بیایید نگاهی بیندازیم که چرا سرکوب ولع مصرف شکرو هوس شیرینی بسیار دشوار است ، و ولع مصرف بیش از حد کربوهیدرات چه بیماری هایی را اثبات می کند. اکنون بیشتر بخوانید


اگر صبحانه ، ناهار و شام هوس شیرینی دارید چه کاری باید انجام دهید؟

صبحانه همیشه باید مغذی باشد تا بدن را با انرژی پر کند. بهترین گزینه صبحانه پروتئینی با اسیدهای آمینه است. در این حالت می توان احساس گرسنگی را ارضا کرد و بدن را با انرژی پر کرد ؛ به میان وعده های مضر به شکل محصولات کربوهیدرات نیازی نخواهد بود. اگر علاوه بر این ، می خواهید با استفاده از یک رژیم غذایی رادیکال وزن خود را کاهش دهید ، بدن می تواند  "اعتصاب" شیرینی ترتیب دهد و یا  "خواستار" شیرینی  شود.


در زمان ناهار ، سطح انرژی کاهش می یابد و ما اغلب به این واقعیت فکر می کنیم که خوب است یک فنجان قهوه با یک چیز خوشمزه بخوریم. اما در واقع ، نوشیدن قهوه در وقت ناهار می تواند بی خوابی شبانه را تحریک کند و قطعاً شیرینی جات به درد بدن نمی خورد. بنابراین بهتر است قهوه را با چای گیاهی جایگزین کنید و از مصرف شیرینی جات خودداری کنید.

 

اگر به جای شکر ، یک شیرین کننده به قهوه یا چای اضافه کنید ، این مسئله مشکلی را حل نمی کند ، زیرا در این حالت بدن گلوکز کمتری دریافت می کند و شما همچنان به سمت شیرینی و کیک جذب خواهید شد. پیاده روی در فضای باز در هنگام ناهار نیز مفید است ، باعث کاهش سطح استرس و بازیابی انرژی می شود. به یاد داشته باشید که در هنگام استرس ، بدن دو برابر انرژی صرف می کند ، بنابراین سعی کنید عصبی نباشید تا اشتیاق و هوس شیرینی شما کاهش یابد.

 

عصر زمان مناسبی برای بهبودی است اما بسیاری از افراد هنگام بازگشت به خانه از محل کار خود به خانه می پرند و در این بین لقمه ای برای خوردن غذا یا یک برش کیک دارند تا سعی کنند کمی آرام شوند. نتیجه این است که خلق و خوی بالا می رود ، اما استرس به جایی نمی رسد. اگر این کار را هر روز انجام دهید ، مقدار قند مصرف شده افزایش یافته و سلامتی شما به خطر  می افتد.


راه نجات : حداقل چند دقیقه به استراحت ، مدیتیشن ، تمرینات تنفسی بپردازید یا فقط در سکوت بنشینید. اگر حتی بعد از یک شام دلچسب ، چیز شیرینی می خواهید و هوس شیرینی دارید ، شاید این مسئله عادت یا عدم رضایت از روز گذشته باشد ، در این صورت به شما توصیه می کنیم دندان های خود را مسواک بزنید ، این امر به شما امکان می دهد از نظر روانشناسی با یک استراحت شبانه هماهنگ شوید .


 
بیماری هایی که در آنها اشتیاق به شیرینی جات وجود دارد

1. پوکی استخوان

هنگامی که شریان هایی که خون را به مغز منتقل می کنند ، مغز گلوکز دریافت نمی کند و بر این اساس سیگنال هایی را به بدن ارسال می کند که کربوهیدرات های سریع مورد نیاز است.


2. مشکلات دستگاه گوارش

(اسیدیته بالا ، یبوست ، دیس بیوزیس و سایر موارد) در جذب مواد معدنی و اسیدهای آمینه تداخل ایجاد می کند ، بنابر این هوس شیرینی دارید و تمایل به خوردن چیزی شیرین وجود دارد.


3. بیماری های کبد

اگر فردی به بیماری بوتکین مبتلا شده باشد ، پس همیشه چیز شیرین را می خواهد. وقتی طحال از التهاب رنج می برد ، به کربوهیدرات ها "نیاز" دارد.


4. دیابت شیرین

با دیابت نوع 1 ، فرد همیشه میل به شیرینی می کند ، زیرا بدن مقدار انسولین لازم برای جذب گلوکز را تولید نمی کند.


5. اعتیاد به الکل

برای هضم حتی دوز کم الکل ، بدن به گلوکز نیاز دارد و می توانید با خوردن غذاهای شیرین آن را دریافت کنید.
فراموش نکنید که هوس شیرینی و اشتیاق به شیرینی جات می تواند به دلیل کمبود اراده باشد ، اما با این وجود ، قبل از تلاش برای تغییر عادت ، باید به وضعیت سلامتی خود توجه کنید و از عدم وجود بیماری اطمینان حاصل کنید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید