خرید طلا

در

معمولا طلا Gold علاوه بر زیبایی به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن نیز قابل استفاده است. حالا آیا واقعا خرید طلا برای سرمایه گذاری مناسب است، قبل از پاسخ به این پرسش باید چند مورد مهم را در نظر بگیرید، ما در این مقاله آن ها را معرفی میکنیم.

 

طلا چیست؟

طلا یا زر یک عنصر شیمیایی با علامت Au است، طلا فلزی نرم و شکل پذیر است. ارزش طلا بدلیل کم یاب بودن آن در طبیعت است ولی خواص دیگر آن مثل شکل پذیری و زنگ نزدن و عدم تغییر رنگ نیز در صنعت جواهر سازی بسیار مورد توجه است.

طلا در برابر بیشتر اسید ها پایدار است ولی در نیترو-هیدروکلریک اسید یا تیزاب سلطانی حل می شود. از تیزاب برای شناسایی و تایید طلا استفاده می شود.

تشخیص طلا و عیار آن توسط سنگ محک و تیزاب سلطانی

روش کار ساده است شما به یک سنگ محک، محلول اسید نیتریک و اسید هیدروکلریک (HCL) نیاز دارید. ابتدا فلز مشکوک به طلا را 20 بار روی سنگ محک بکشید تا خط بیندازد، حالا مقداری اسید نیتریک با قطره چکان روی آن بریزید. در این مرحله واکنشی نشان نمی دهد، حالا 2 قطره اسید هیدروکلریک بچکانید، این محلول تیزآب سلطانی است. اگر در این مرحله نیز اتفاقی نیفتاد عیار طلا با عیار تیز آب یکی است. اگر کم رنگ تر شد یعنی طلا با عیار کمتر از تیزاب دارید و اگر کلا ناپدید شد احتمالا طلا نیست یا مقدار طلای آن بسیار کم است.

برای پیدا کردن مقدار دقیق محلول می توانید از روش طلا فروشان قدیمی تر استفاده کنید. شما باید یک طلایی که از قبل از عیار آن مطمئن هستید را داشته باشید. در کنار خطی که با فلز مشکوک به طلا کشیدید یک خط نیز با طلای واقعی 18 عیار خود بکشید، حالا محلول را به روش بالا اضافه کنید. 

در اینجا اگه فلز مشکوک مانند طلای 18 عیار شما واکنش نشان داد همان عیار است. در غیر این صورت عیار آن متفاوت است یا اصلا طلا نیست.

اگر فلز مشکوک شما ضخیم است یا حس میکنید که آب طلا داده شده باید قبلا سوهان بزنید تا مرکز آن برسید، سپس آزمایش عیار سنجی را انجام دهید.

 

عیار طلا

طلا معمولا در عیار های 24، 22، 18 و 17 در بازار وجود دارد. عیار به میزان خلوص طلا گفته می شود. طلایی که به عنوان سرویس خرید میکنید واقعا طلا کامل نیست و مقداری مس یا نقره دارد. 

 

طلا 24 عیار

خالص ترین نوع طلا موجود است. طلای 24 عیار یعنی 99.9% طلا و مابقی کمتر 0.01% فلزات دیگر است. این طلا نرم و شکل پذیر است و معمولا کاربرد جواهرسازی ندارد و بیشتر در صنعت الکترونیک و ریزپردازنده ها استفاده می شود.

 

طلا 22 عیار

طلای 22 عیار یعنی 91.67% طلا و مابقی نقره، روی یا نیکل است. این میزان ناخالصی باعث استقامت بیشتر آلیاژ شده و در صنعت جواهرسازی کاربرد دارد.

 

طلا 18 عیار

طلا 18 عیار یعنی 75% طلا و 25% مس یا نقره است، این طلا ارزان تر از طلای 24 و 22 است و بیشتر طلای جواهرسازی از این نوع است، این طلا با علامت 750 روی آن مشخص است.

 

عیار های دیگر طلا

طلا در عیار های مختلفی وجود دارد که در زیر مشخص شده و مقدار طلای آن نیز آورده شده است.

24 عیار با حداقل 99.5% طلا

22 عیار با 91.7% طلا

18 عیار با 75% طلا

14 عیار با 58.3% طلا

12 عیار با 50% طلا

10 عیار با 41.7% طلا

 

طلا سرمایه گذاری نیست؟

طلا بر خلاف سهام یا سپرده بانکی به شما سود نمی دهد، طلا یکی از روش های قدیمی سرمایه گذاری است. در زمانی که سهام یا اصلا بانکی وجود نداشت، خرید طلا در هیچ شکل آن باعث رشد صنعت نمی شود. خرید طلا باعث بلوکه شدن مقدار زیادی پول خواهد شد.

برای مردم سخت است که باور کنند طلا روش مناسبی برای سرمایه گذاری نیست، هزاران سال به همین روش عمل شده است.

"gold has value because everyone thinks it has value"

طلا ارزش دارد بخاطر اینکه همه فکر می کنند ارزش دارد.

 

ارزش طلا

برخلاف سایر ارزها مثل ریال، دلار، یورو، بیت کوین و ... طلا ارزش ثابت دارد و وابسته به ارزش پول کشورها نیست. مثلا اگر اقتصاد یک کشور در یک سال پیشرفت زیادی داشته باشد و پول آن با ارزش شود طلا در آن کشور گران یا ارزان نمی شود. ارزش طلا ثابت است.

برعکس این اتفاق هم می افتد وقتی پول یک کشور بی ارزش می شود طلا همچنان ثابت است و تغییری در ارزش آن اتفاق نمی افتد.

پس ارزش طلا ثابت است، طلا مانند پول کشور ها نیست. طلا به راحتی در هر کشوری قابل خرید و فروش است و مثلا طلای ایران یا طلای آمریکا نداریم. طلا، طلاست!

 

بهترین راه خرید طلا

راهنمای خرید طلا

در این بخش فقط به طلا به عنوان فلز طلا نگاه می کنیم و نوع جواهراتی آن مد نظر نیست. کاملا مشخص است جواهرات را باید از طلا فروشی ها بخرید.

برای خرید طلا بهتر است نزدیکترین طلا فروشی به مکان نگهداری را انتخاب کنید، اصلا عاقلانه نیست مقدار زیادی طلا را یکباره یا حتی در چندین بار جابجا کنید، متاسفانه همیشه ممکن است افرادی وسوسه شوند و سعی کنند از شما دزدی کنند.

قیمت طلا در همه جا تقریبا یکسان است و اختلاف آنقدری نیست که ریسک کنید. معمولا اگر همیشه از یک مغازه طلا فروشی خرید کنید جای چانه زدن وجود دارد.

 

به هیچ وجه غیر از طلا فروشی، طلا نخرید! 

طلا یک آلیاژ است، هر فلز زرد رنگی طلا نیست و به آسانی سر شما کلاه خواهند گذاشت، دربالا روش تشخیص طلا گفته شده است ولی این روش نیاز به مهارت خاصی دارد. وقتی از مغازه طلا فروشی خرید می کنید از فروشنده فاکتور میگیرید که نشان دهنده اصالت جنس فروخته شده است. اگر بعدا در طلای شما شبه ای وارد شود این فاکتور قابل پیگیری است.

 

چه زمانی از سال طلا بخریم؟

قیمت طلا در ایران از دو بازار تاثیر میپذیرد، اول بازار داخل است که مثلا در شب عید مردم طلای بیشتری می خرند پس قیمت طلا در شب عید بالاتر است، دوم بازار جهانی که معمولا در ابتدای سال میلادی قیمت پایین تر است. با یک حساب ساده ابتدای سال میلادی 11 دی است پس این زمان بازار جهانی در پایین تر قیمت طلا است و در ایران نیز دلیلی برای بالا بودن قیمت طلا وجود ندارد پس زمان مناسبی برای خرید طلا به هر شکل است.

 

آیا طلا فروشی مطمئن است؟

بله، اتحادیه طلا بازرسانی دارد که دائم به طلافروشی ها سر می زنند و شرایط طلا فروشی و حتی عیار طلا را بررسی می کنند. پس خرید از طلا فروشی مطمئن است. طلا فروشی ها معمولا به صورت بورس طلا فعالیت می کنند مثلا ممکن نیست در بین مغازه های طلا فروشی یک لباس فروشی وجود داشته باشد. اگر در پاساژی دنبال طلا فروشی میگردید باید به طبقات بالایی یا زیر زمین مراجعه کنید، امنیت یکی از مهمترین پارامتر ها در انتخاب مکان طلا فروشی است. معمولا مغازه های طلا فروشی در یک طبقه و کنار هم قرار دارند و همیشه توسط نیروهای انتظامی نگهبانی می شوند.

 

به قیمت سایت، کانال تلگرام یا اینترنت اعتماد نکنید

طلا در هر شکلی یک کالای دست دوم است که خریدار و فروشنده روی یک قیمت توافقی معامله می کنند. پس طلا قیمت ثابت ندارد که در فلان سایت یا شبکه اجتماعی قیمت گذاری شود.

 

تابلو قیمت

طلا فروشی ها طبق قوانین اتحادیه موظف به نصب تابلو و نمایش قیمت طلا هستند، این تابلو می تواند یک وایت برد ساده یا LCD باشد، قیمت اعلام شده روی تابلو آخرین قیمت معامله شده است. معمولا ملاک معاملات بعدی نیز قرار می گیرد.

 

فروش طلا

طلا روشی برای سرمایه گذاری و کسب سود نیست، شما اگر طلا را سالیان زیاد هم نگهداری کنید کسی به شما سودی پرداخت نمی کند پس بالاخره باید آن را بفروشید، طبق آمار جهانی، قیمت طلا همیشه در بازه های بلند مدت (حداقل 6 ماه) صعودی بوده است. ممکن است در یک بازه خیلی گران شده و بعد ریزش داشته ولی در نهایت قیمت صعودی بوده است.

 

حرف آخر و رفع مسئولیت

همچنان تاکید می کنم خرید طلا باعث پیشرفت صنعت نمی شود. ممکن است طلا گران شود و شما شخصا سود کنید ولی در نهایت با رکود اقتصادی و بالارفتن تورم سود شما نیز ارزشی نخواهد داشت. اگر قصد خرید طلا دارید اولا به بازه زمانی دقت کنید، خرید و فروش طلا در بازه های کوتاه ماهیانه، هفتگی و حتی روزانه ریسک بسیار بالای دارد و ممکن است به شدت ضرر کنید، هیچ فرد عاقلی تمام سرمایه خود را در روی محصول سرمایه گذاری نمی کند. همیشه سبد خریدی داشته باشید و پول خود را مدیریت کنید تا ریسک را به حداقل برسانید.

ما به هیچ شخصی خرید طلا را توصیه نمی کنیم. مسئولیت سود یا ضرر در معامله با خود شخص است.

این مقاله از سایت های مختلفی جمع آوری و ترجمه شده است. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

راهنمای خرید بهترین طبقه در آپارتمان

در
در هنگام خرید آپارتمان کدام طبقه بهتر است؟ کدام طبقه در زمان خرید آپارتمان برای زندگی راحت تر است؟ این سوالی هست که همیشه ذهن خریدار آپارتمان را درگیر می کند.هنگام خرید آپارتمان، طبقه ی آن خیلی مهم است.اگر در حال خرید آپارتمان هستید مراقب باشید مشاوران املاک و مسکن شما را گیج نکنند در زمان خرید آپارتمان به این 5 مورد مهم از راهنمای خرید توجه داشته باشید.

 

 

خرید آپارتمان در طبقه اول و آخر

از قدیم این بصورت کلیشه ای در ذهن خیلی ها مانده که بهتر است آپارتمان در طبقه اول و آخر خریداری نکنیم.حال ببینیم به چه علت این در ذهن ها مانده است و چرا خرید آپارتمان در طبقه اول و طبقه آخر خریداران را می ترساند؟
واقعیت این است که سقف و بام در طبقه آخر می تواند بسیار دردسر ساز باشد چه به طور مستقیم با جریان بارندگی ها و چه از نظر استفاده از بام برای نصب آنتن و گاهی اوقات بازی بچه ها و یا بزرگسالانی که برای گذراندن شب به پشت بام می روند.
در مورد طبقه اول علاوه بر نور کم ، رطوبت و سر و صدای کوچه،مسئله مهم تر وجود موش ها و سوسک ها هستند که الان تقریبا در بیشتر جاها دیده می شوند و ورود این جانوران موذی به طبقه اول راحت تر است.از این ها که بگذریم می رسیم به قیمت این طبقات، هزینه خرید مسکن در طبقات اول و آخر پایین تر از سایر طبقات است.(البته برج ها در این مورد استثنا هستند)

 

 

خرید آپارتمان در طبقه دوم تا چهارم

چرا خرید آپارتمان در طبقه دوم تا چهارم مناسب نیست؟بگذریم از این مسئله که طبقه دوم تا چهارم برای بسیاری جذاب است.با پیش فرض هایی مثل این که، اگر آسانسور خراب شود، اگر آسانسورس سقوط کند و ....در پس ذهن بصورت ناخودآگاه احساس نزدیکی به زمین برای خیلی ها تأثیر آرام بخش دارد. اما در طبقه دوم تا چهارم برخی از نواقص وجود دارد . آپارتمان در طبقه دوم تا چهارم به دلیل درختانی که در زیر پنجره ها رشد می کنند، تاریک، مرطوب و سرد خواهند بود. در عین حال، زندگی در چنین طبقاتی بخاطر دود اگزوز خودرو ها دشوار است.

 

 

خرید آپارتمان در طبقات بالاتر از طبقه 7

مشکلات بالا در آپارتمان هایی که بالای طبقه هفتم واقع شده اند وجود ندارد. اما تصور کنید: شما با یک کیسه سنگین از فروشگاه برگشته اید و آسانسور کار نمی کند. علاوه بر این،برای افرادی که  ترس از ارتفاع دارند مناسب نیست.پس خرید در این طبقات بسته به سن شما(جوان باشید در صورت مشکل آسانسور بتوانید از پله استفاده کنید) و نترسیدن از ارتفاع دارد .در این طبقات مشکل کمی نور  ،رطوبت، موش و سوسک و .... را ندارید.

 

خرید آپارتمان در طبقات بالای برج

طبقه بالا، به عنوان مثال طبقه 25 واقعا چشم انداز غیر قابل تصوری دارند! آسمان آبی، روشن و بدون آلودگی . فقط رطوبت به اندازه کافی نیست و لازم است که از دستگاه های رطوبت ساز ویژه استفاده کنید. با توجه به برخی از عوامل، خرید آپارتمان در طبقات بالای برج برای افراد جوان و سالم توصیه می شود زیرا سرعت بالای آسانسور باعث کاهش شدید فشار خون می شود.
 
به نظر می رسد زندگی در طبقات بالای یک طبقه مرتفع ممکن است ناامن باشد. طبق مطالعات اخیر دانشمندان آمریکایی به این نتیجه رسیده اند که بهتر است بالاتر از طبقه 7 واقع نشود. دلیل این امر ، به نظر آنها ، در میدان مغناطیسی زمین است که با ترس از ارتفاع ، در نتیجه خطر استرس بر سیستم ایمنی ، عصبی و قلبی عروقی انسان ایجاد می کند.
متخصصان محیط زیست بر این باورند که هوا در ارتفاع بالاتر در شهرهای بزرگ چندان تمیز نیست ، بنابراین تجمع مواد مضر در ارتفاع 30 متر ممکن است از حد مجاز فراتر رود. مسئله دیگر که می تواند برای ساکنان برج های بلند مرتبه مشکل ایجاد کند ، اشعه الکترومغناطیسی است.
پزشکان می گویند که ساکنان طبقات فوقانی برج ها غالباً دچار سردرد و افسردگی می شوند. مشکل دیگر طبقات فوقانی لرزش است که بخاطر حمل و نقل ، تاسیسات صنعتی ، مهندسی و تجهیزات فنی ساختمانها می شود. با یک لرزش ثابت ، تقریباً غیرقابل مشاهده ، فرد غالباً دچار یک حالت افسردگی و یک احساس اضطراب غیر قابل توضیح می شود.

 

بهترین طبقه آپارتمان برای خرید کدام است

اگر توصیه های پزشکان، روانشناسان، مهندسان، آتش نشان ها را با هم تلفیق کنیم، طبقه 5-7 بهترین طبقات برای خرید آپارتمان و داشتن زندگی راحت می باشند.
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه بهترین شیشه شیر کودک را انتخاب کنید؟

در
هنگامی که قرار است بزودی یک نوزاد به خانواده اضافه شود، بسیاری از سوالات در مورد خرید وسایل کودک و مراقبت هایش مطرح می شود. یکی از این سوالات انتخاب شیشه شیر نوزاد است. دیر یا زود، کودک نیاز به شیشه شیر پیدا می کند .اما هنگام انتخاب شیشه شیر چه مواردی را باید در نطر بگیریم؟
 
اولین چیزی که می خواهم در راهنمای خرید توجه داشته باشید این است که شیشه شیر جدید برای نوزادان از مواد مختلف ساخته شده و دارای اشکال کاملا متفاوتی هستند. بنابراین پدر و مادر می توانند در این زمینه حسابی به دردسر بیفتند چون زیادی تنوع در انتخاب مشکلات خودش را دارد.دو نوع شیشه شیر کودک از نظر جنس وجود دارد: شیشه ای و پلاستیک ای.

 

مزایا و معایب شیشه شیر با جنس شیشه

مزایا 

- با دوام تر
- بهتر استریلیزاسیون می شود و حرارت را تحمل می کند
-شتشوی راحت تر 

معایب

- بسیار سنگین تر از پلاستیک است، بنابراین برای کودکنگه داشتن شیشه سخت می شود.
- بخاطر جنس شیشه ای،  بالقوه شکننده و خطرناک هستند.
- بهتر است شیشه های مخصوص تغذیه را از تولید کنندگان شناخته شده انتخاب کنید، زیرا آنها به طور مرتب تایید می شوند.
 

 

مزایا و معایب شیشه شیر پلاستیکی

مزایا

ارزان تر هستند
- سبک هستند
- تنوع در انتخاب
در صورت زمین خوردن نمی شکنند و برای کودک خطر کمتری دارند. 

معایب 

- دوام کمتری دارند.
- خش بر می دارند.
-دیواره ها در طول زمان کثیف و مات می شوند.
- استرلیزه کردن آنها به راحتی جنس شیشه ای نیست و نمی توانیم از حرارت بالا برای ضدعفونی کردن در آب جوش استفاده کنیم.
همانطور که می بینید، هر دو شیشه شیرهای شیشه ای و پلاستیکی دارای مزایا و معایب هستند. بنابراین بهتر است تنها شما انتخاب کنید.
 

 

شکل و اندازه شیشه ها

امروز در بخش فروش شما می توانید شیشه های شیر کودک را در اشکال مختلف و غیر منتظره ببینید. سازندگان این شیشه شیرها این واقعیت را مطرح می کنند که کودک برای نگه داشتن شیشه راحت باشد.
در حقیقت، شکل شیشه واقعا مهم نیست، قبل از خرید یک شیشه از خود بپرسید که آیا می توانید بعدا آن راراحت بشویید. اگر شما یک شیشه اسکیت باز را می خواهید، انتخاب خود را بر روی مدل هایی که کمی در قسمت مرکز کوچک ترمی شود، متمرکز کنید، بنابراین هم برای نگهداری کودک و هم برای شستشو مناسب خواهد بود.
در ضمن برای شستشوی راحت تر از خرید شیشه شیر های خیلی باریک اجتناب کنید.
 

 

هنگام خرید شیشه شیر به چه چیز دیگری باید توجه داشته باشید؟

1. دستگیره های متحرک به برخی از شیشه ها متصل می شوند، که می تواند بسیار مفید باشد برای زمانی که کودک شما یاد می گیرد شیشه را نگه دارد.
 
2. توجه به مقیاس میلی لیتر. 
 
3. همچنین در حال حاضر شیشه شیر هایی که دارای مقیاس درجه حرارت هستند و زمانی که مایع در شیشه به دمای مورد نیاز گرما می رسد حروف "OK" ظاهر می شود.
4. شما باید شیشه ها را با استفاده از برس های خاص بشویید، بهتر است برس را از همان تولیدکننده شیشه خریداری کنید.
 
5. البته بهتر است شیشه شیر را از سازندگان شناخته شده انتخاب کنید، به طوری که آنها به طور منظم چک می شوند و می توانید مطمئن باشید که از کیفیت موادی که شیشه شیر از آن ساخته شده مطمئن باشید.
 

 

کودک به چند شیشه شیر نیاز دارد؟

نوزادانی که به طور کامل با شیر مادر تغذیه می شوندبه 2 شیشه شیر نیاز دارند، و نوزادانی که با شیر خشک تغذیه می شوند 3 تا 4شیشه شی نیاز دارند. همانطور  برای حجم شیشه ها، برای نوزادان تا 6 ماه، شیشه های 125 میلی لیتر مناسب هستند و برای کودکان بزرگتر 200تا 250 میلی لیتر. به هر حال، اکثر تولید کنندگان، شیشه های خود را با سیستم ضد کولیک و ضد خلاء عرضه می کنند تا در هنگام شیر خوردن هوا وارد معده کودک نشود.
 
امیدوارم راهنمایی ها به شما کمک کند که انتخاب مناسب را انجام دهید، که نه تنها نیازهای شما را برآورده می کند، بلکه کودک را راضی و سیر نگه دارد. نظرات، تجربیات و پیشنهاد های خود را با کاربران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا زن ها طلا دوست دارند؟

در
طلای هندی

به نظر می رسد که برای دختران در هند، طلا نشان دهنده مقدار زیادی شادی، سعادت و رفاه است. به هر حال، طلا نقشی بی بدیل در آیین های مقدس دارد. به عنوان مثال، اغلب در مراسم رسمی عروسی طلا به داماد و عروس داده می شود. این امر به ویژه در صورتی رایج است که افراد ثروتمند با هم پیوند ازدواج ببندند . این به نوبه خود نمادی از ثروت و رفاه مداوم آنها است.

دختران هندی

در کشور هند تقریباً هر خانواده ثروتمند ذخایر خاص خود را دارد. این تعجب آور نیست، زیرا کشور هند در رتبه چهارم واردکننده طلا در جهان قرار دارد. این کشور تنها در سال 2019 جواهراتی به ارزش 32.1 میلیارد دلار خریداری کرده است. به نظر می رسد که این رقم فقط بین 2 تا 3 تن است. در مقایسه، سایرین سالانه 300 تا 500 تن جواهرات تولید می کنند.

کشور هند 2 تا 3 تن طلا تولید می کند

طلای هندی

کشور علیرغم شاخص های خوب، تلاش بیشتری می کند و مجدانه در حال حل این مشکل است. به عنوان مثال، 4 سال پیش آنها یک ذخیره طلای پیدا کردند. تخمین زده می شود که این گنجینه تازه کشف شده حاوی ذخایری چندین برابر بزرگتر از ذخیره فعلی کشور باشد. موافقم، این واقعا تعجب آور است. با این حال، تأثیر کامل این کشف هنوز ناشناخته است. اما کارشناسان معتقدند که می تواند موقعیت هند را در بازار جهانی طلا بهبود بخشد. اما این نیاز به تلاش زیادی دارد.

حتی فقرا هم می خواهند طلا بخرند

طلا هندی

علیرغم تولید داخلی نسبتاً پایین، هند به سهم خود از ذخایر جهان به خود می بالد. علاوه بر این، شهروندان آن تقریباً 9-11٪ از کل را تشکیل می دهند. طلا در میان مردم تقاضا دارد. به همین دلیل است که افراد زیادی تمایل به خرید آن دارند. کسانی که درآمد کمی دارند تمایل دارند حتی کوچکترین جواهرات طلا را بخرند.

طلا هند

به نظر می رسد که ذخایر عظیم این فلز در معابد متمرکز شده است. بیش از 4000 تن یا حتی بیشتر در آنجا ذخیره می شود. جدا از معنای نمادین، به عنوان یکی از ارزهای قابل اعتماد نیز استفاده می شود. معلوم می شود که خانواده ها شمش های طلا را با دقت ذخیره می کنند و آنها را به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن در نظر می گیرند. یا می توانند آنها را در طول یک جشن بزرگ، به عنوان مثال در مراسم عروسی، هدیه دهند.

طلا باثبات ترین ارز در کشور است

بازیگر هندی

محبوبیت طلا به راحتی قابل توضیح است. در واقع، این جواهرات معاف از مالیات هستند. این مردم را تشویق می کند تا روی این فلز گرانبها سرمایه گذاری کنند. و همچنین آن را برای مدت طولانی ذخیره کنید.

در میان مجموعه وسیعی از اقلام طلایی که زنان هندی را زینت می دهند، نمی توان به رنگ زرد متمایز و درخشان آن توجه نکرد. اما به نظر می رسد که این رنگ روشن مقدار زیادی شک را ایجاد می کند. برای بسیاری، سؤالاتی در مورد اصالت فلز ایجاد می کند. با این حال، راز این رنگ منحصر به فرد، بی کیفیت بودن آن نیست. شاید باور نکنید، اما برعکس، طلای هند از استاندارد بالاتری برخوردار است.

طلا هندی

در واقع، جواهرات هندی دارای ظرافت 958 هستند. معادل 23 قیراط است. این در تضاد کامل با 583 (14 قیراط) رایج است که در بسیاری از نقاط دیگر جهان یافت می شود. برای مردم بومی هند، چنین فلزی اصلا طلا نیست. آنها جواهرات زرد روشن را ترجیح می دهند.

هندی ها جواهرات زرد را دوست دارند

طلای زرد هند

فلزات اضافه شده مانند مس یا نقره می توانند رنگ طلا را تغییر دهند. با این حال، رنگ زرد روشن مشخص بدون تغییر باقی می‌ماند که نشان از محتوای بالای طلا دارد.رنگ زرد روشن طلا مایه افتخار جواهرسازان هندی است.
کاربر گرامی در صورتی که به طلا علاقه دارید مقاله زیر را بخوانید.
چرا زن عرب طلای زیادی دارد

نظرات

۱۴۰۳/۲/۲۶برخلاف باور سنتی که فقط افراد مسن عاشق خرید طلا هستند، اکنون بسیاری از جوانان نیز این عادت جالب را دارند.

۱۴۰۳/۲/۲۶خواب دیدم یه زنجیر طلا پیدا کردم کسی می دونه خوابم چه معنی می ده؟

۱۴۰۳/۲/۲۷اگر در خواب طلا پیدا کردید، شانس خود را در زندگی واقعی از دست ندهید. جواهرات طلایی که در خواب پیدا می شوند می توانند به معنای سود یا تغییر سریع در سبک زندگی باشند. پیدا کردن یک زنجیر طلا با یک آویز نشانه خوبی است: شاید به شما شغلی با دستمزد بالا پیشنهاد شود. دیدن یک زنجیر روی زمین و برنداشتن آن به معنای اتخاذ تصمیم اشتباه در زندگی واقعی و از دست دادن فرصت است. یافتن زنجیر شخص دیگری و دادن آن به صاحبش در واقع به معنای کمک به یکی از اقوام یا دوستانی است که در شرایط نامناسبی قرار دارند. گنج در خواب همیشه شادی است و به دنبال آن غم است. هر چه گنجینه طلا بزرگتر باشد، انتظار شادی بیشتری می رود. برای بیماران، این خواب به معنای بدتر شدن سلامتی است. جستجوی طلای دفن شده و پیدانکردن آن به معنای امیدهای غیرواقعی، فریبکاری و کار بیهوده، گاهی رسوایی و فاجعه است.

در ادامه بخوانید...