اکوتوریسم چیست

در

اکوتوریسم یک شکل از گردشگری مبتنی بر طبیعت است که به لحاظ محیط زیست ، اجتماعی و فرهنگی، و اقتصادی پایدار است، در حالی که فرصت هائی را  برای ارزیابی و یادگیری از محیط زیست طبیعی و یا عناصر خاص آن فراهم می کند . این تعریف ترکیبی از سه معیار مورد اکوتوریسم است.

اول، اکوتوریسم یک شکل از گردشگری مبتنی بر طبیعت است به دلیل اینکه تمرکز بر محیط زیست طبیعی (به عنوان مثال، یک جنگل انبوه و یا مرتع) و یا اجزای خاص است.

در مرحله دوم، اکوتوریسم بر یادگیری به عنوان نتیجه تعامل بین گردشگران و محیط طبیعی تاکید دارد. اکوتوریسم از این طریق، از فعالیت های گردشگری مبتنی بر طبیعت که اوقات فراغت  است (مانند تعطیلات کلاسیک "3S" دریا، شن و ماسه، و خورشید) و یا تعطیلات ماجراجویی گرا (مانند کوه پیمایی، کوهنوردی، قایق سواری متفاوت، و غیره.)، متمایز می شود. هانی در2008 نیز می گوید که "اگر چه اکوتوریسم اغلب با گردشگری طبیعت برابر است، اکوتوریسم در صورت  درک درست، فراتر می رود، سعی در احترام و رعایت نفع مناطق حفاظت شده و همچنین افرادی که در اطراف و یا در این زمین می کنند، دارد". با این تعاریف که تا حدی در ذهن مبهم هستند، به طور کلی تفکیک اکوتوریسم از "سبزی " در حال ظهور گردشگری مهم است. "هانی" بر مولفه های اضافی آموزش و تجربه به عنوان ضرورت مناسب اکوتوریسم و همچنین تعامل و حفاظت از طبیعت و محیط زیست برای جوامع محلی در حال و آینده تاکید دارد. فعالیت های اکوتوریسم در منطقه طبیعت رخ می دهند و سرمایه گذاری ها بر زندگی مردم و در اطراف، محیطی  که گردشگران مکررا آنجا می روند، تاثیر دارند. مردم محلی منافع در حال ظهور فعالیت های اکوتوریسم را به صورت منصفانه تقسیم می کنند. بنابراین در سومین مرحله اکوتوریسم کارآفرینی روستایی ایجاد کرد که کسب و کار کوچک روستایی را پدید آورد و اکوتوریسم به توسعه نواحی روستایی کمک کرده است.  از سوی دیگر، مردم محلی از درآمد برای توسعه کسب و کار کشاورزی استفاده می کنند. باید در نظر گرفته شود که تاثیر اکوتوریسم بر مردم محلی را می توان در سطح مسائل اجتماعی، اقتصادی، روانی و سیاسی مشاهده کرد. مادامی  که اکوتوریسم برای مناطق مفید است، علاقه به محیط زیست و اکوتوریسم همچنان رشد خواهد کرد.

در سیارک بخوانیم:

محصولات جایگزین گردشگری

گردشگری آلی یا کشاورزی

نظرات

در ادامه بخوانید...

گردشگری آلی یا کشاورزی

در

 (سیارک) گردشگری اشاره به افرادی دارد که سفر می کنند تا با فرهنگ های مختلف، مکان ها، غذا ها و نوشیدنی های متفاوت آشنا شوند، سرگرمی های مانند فعالیت هایی مانند حوادث تفریحی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی داشته باشند. همه افراد با فعالیت منابع طبیعی و فرهنگی در ارتباط هستند. این منابع برای انسان بسیار مهم هستند، هم امروز و فردا. اطمینان از پایداری بسیار مهم است. اطمینان و تضمین زندگی انسان بستگی به حضور توسعه پایدار در همه بخش ها از جمله گردشگری دارد. منابع طبیعی، فرهنگی، تاریخی، ارزش های اجتماعی و زیبایی شناختی، فرآیندهای زیست محیطی و تنوع زیستی برای جلوگیری از آسیب و تضمین پایداری در گردشگری کشور ضروری ولازم می باشند. در این روش، جذابیت کشورها به طور مداوم فراهم خواهد شد. گردشگری پایدار، توسعه گردشگری است که مانع آسیب به محیط زیست، اقتصاد و فرهنگ مکان های که در آن شکل می گیرد، می شود.

هدف از گردشگری پایدار، اطمینان از یک تجربه مثبت برای مردم محلی، شرکت های گردشگری؛ و خود گردشگران است. گردشگری آلی را می توان به عنوان ابزاری برای توسعه پایدار یک قسمت در قلمرو جزئی و کل کشور استفاده کرد.

منشاء گردشگری آلی از اکوتوریسم است. اکوتوریسم به طور انحصاری بر طبیعت، فرهنگ و مزارع که بخشی از این طبیعت و فرهنگ است، متمرکز شده است.

هنگامی که اکوتوریسم پیرامون محصولات ارگانیک تکامل می یابد به آن گردشگری آلی گفته می شود. مزارع ارگانیک یک منبع اقتصادی اضافی برای مزارع محیط زیست و حفاظت از آنها ارائه می کنند. هنگامی که مزارع کشاورزی خود را به مدیریت آلی تبدیل و به خوبی اداره می کنند، برخی از فعالیت های گردشگری دیگر ممکن است توسعه پیدا کنند. اگر مزارع ارگانیک به لحاظ ارگانیک موفق باشند، آنها می توانند انگیزه بازدیدکننده های گردشگران را افزایش دهند. مزارع ارگانیک می توانند به لحاظ اقتصادی قابل دوام شوند، اگر محصولات با کیفیت تولید و به بازار عرضه شوند و درآمد با فعالیت های گردشگری ، به ویژه در زمینه های طبیعت و فرهنگ تکمیل شوند. مزارع ارگانیک نیز برای سلامت انسان حیاتی هستند، به این دلیل که غذاهای ارگانیک بدون آفت کش های متداول ؛ کود های ساخته شده با مواد مصنوعی و یا لجن فاضلاب؛ مهندسی زیستی؛ یا پرتوهای یونیزا تولید می شوند. قبل از اینکه غذاهای ارگانیک به سوپرمارکت های محلی و یا رستوران وارد شوند، باید گواهی ارگانیک دریافت کنند. همچنین نشان داده شده است که روش های کشاورزی ارگانیک برای محیط زیست امن تر هستند، چون هیچ گونه مواد شیمیایی مصنوعی، آنتی بیوتیک و هورمون در تولید آنها وجود ندارد.

گردشگری آلی یک سیستم کشاورزی ارگانیک مورد استفاده در کسب و کار گردشگری است اما در معرض و نظارت بخش بهداشت و کشاورزی قرار دارد.

مصرف کنندگان کشورهای صنعتی به طور فزاینده علاقه مند به خرید مواد غذایی و محصولات حیوانی رایگان آفت کش ها و مواد شیمیایی دیگر هستند. گردشگری آلی یک سرمایه گذاری کسب و کار خوب در یک مزرعه کار است که فعالیت های بسیاری مانند تجارب آموزشی، تفریحی و سرگرم کننده برای بازدید کنندگان ارائه می دهد، در عین حال درآمد اضافی برای مالک تولید می کند. بازدیدکنندگان در فعالیت های یادگیری در شرایط طبیعی و یا کشاورزی دوستانه شرکت می کنند. در حالی که آنها در حال آزمایش غذاهای ارگانیک هستند، باید محصولات ارگانیک را با سرگرمی یاد بگیرند. این اطمینان وجود دارد، بازدید کنندگان که زندگی در مزرعه را تجربه می کنند ، بیشتر با زندگی طبیعی و سلامت بعدی آن کنار می آیند. این گردشگری، گردشگری آلی و یا سرگرمی کشاورزی، یا گردشگری کشاورزی نامیده می شود. تقاضای گردشگری آلی روز به روز در حال رشد است . گردشگری کشاورزی ، به اهمیت مزارع ارگانیک برای سلامت انسان، محیط زیست، کسب و کار، و رفاه اقتصاد محلی می پردازد و یک ارزیابی از نحوه استفاده مزارع ارگانیک برای مقاصد گردشگری ارائه می دهد.
این مقاله ادامه دارد.........ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

محصولات جایگزین گردشگری

در


گردشگری ترکیبی از گردشگری جایگزین و جمعی است. ویژگی توریسم جمعی با تعداد زیادی از افرادی که به دنبال تعطیلات مربوط به فرهنگ خود در رفت و آمدهای مکرر مقصدهای محبوب، مشخص می شود. گاهی اوقات گردشگری جایگزین به عنوان "گردشگری با علاقه ویژه " و یا "گردشگری مسئول" اشاره می شود و معمولا به معنای اشکال جایگزین گردشگری است که بر ارتباط و درک راه ساکنان زندگی و محیط زیست طبیعی محلی تاکید دارند . گردشگری جایگزین را می توان بطور گسترده به صورت "اشکال گردشگری تعریف کرد که رابطه دوستانه با محیط زیست دارد و به ارزش های اجتماعی و فرهنگی جوامع احترام می گذارند و اجازه می دهند که میزبان و مهمان به از تعامل مثبت و ارزشمند و تجارب مشترک لذت ببرند " (ویرینگ و نیل 2000). مفهوم گردشگری پایدار، فعالیت های گردشگری جایگزین را بسته به طبیعت مانند گردشگری طبیعت، گردشگری کشاورزی، گردشگری روستایی، اکوتوریسم، گردشگری مزرعه، گردشگری و گردشگری آلی ایجاد می کند. همچنانکه از بسیاری از واژه ها تحت موضوع گردشگری جایگزین یا گردشگری پایدار استفاده می شود، که در تجزیه و تحلیل تفاوت بین این توصیف نیاز است: گردشگری مبتنی بر طبیعت یک نوع از گردشگری بر اساس جاذبه های طبیعی یک مقصد است. برای مثال؛ کوه پیمایی، پیاده روی، دوچرخه سواری، ماهیگیری، شکار، کمپینگ، بازدید از پارک ها و جنگل ها، غارنوردی، خیال پرستی، تماشای پرنده، عکاسی و غیره طبیعت مشوق های زیادی برای مردم محلی و گردشگران که به دیدار یک مقصد می روند، فراهم می کنند. مقاصد زیستگاه دارند و فرهنگ این مردم و مردم مسئولیت حفظ آنچه که در طبیعت مقصد وجود را دارند. در حالی که مردم محلی مالکان حاضر هستند که در مقصد زندگی می کنند، گردشگران تجربی علاقه مند به تنوع این منابع طبیعی و فرهنگی هستند.

این افراد تعطیلات خود را سپری می کنند و انتظار می رود تجربه شگفت انگیز در مقصد با مردم محلی، فرهنگ، تاریخ، سلیقه در غذا و غیره داشته باشند. علاقه به گردشگری مبتنی بر طبیعت ریشه در درک رو به رشد در میان زمینداران دارد که، ارائه فرصت های تفریحی برای بازارهای در حال ظهور گردشگران تجربی راه مهم دیگر استخراج سود اقتصادی از منابع طبیعی موجود در زمین های خصوصی است. گردشگری روستایی می تواند به عنوان "تجربه کشور" تعریف شود که شامل طیف گسترده ای از جاذبه ها و فعالیت هایی است که در مناطق کشاورزی و یا غیر شهری رخ می دهند. ویژگی های اساسی آن شامل فضاهای باز، سطح پایین توسعه صنعت گردشگری، و فرصت برای بازدید کنندگان تا به طور مستقیم محیط های کشاورزی و / یا طبیعی را تجربه کنند . گردشگری روستایی فقط گردشگری مبتنی بر مزرعه نیست. این گردشگری نه تنها شامل تعطیلات مبتنی بر مزرعه بلکه شامل تعطیلات ویژه علاقه به طبیعت و اکوتوریسم، همانند فعالیت های گردشگری بر اساس طبیعت است. گردشگری روستایی در مناطق روستایی واقع شده است. این گردشگری سنتی و فرهنگی است. این گردشگری شامل میراث طبیعی، فرهنگی و تاریخی، زندگی روستایی، غذاهای ارگانیک، منطقه کمتر توسعه یافته و کوچک و خانه های کوچک و کمتر مدرن برای مردم و انبارهای حیوانات می شود. افرادی که در مناطق روستایی زندگی می کنند بیشتر با کشاورزی ، زندگی آنها سروکار دارد و محل کار منطقه روستایی است و هر آنچه که ماهیت منطقه روستایی را فراهم می کند. افرادی که از مناطق روستایی برای ماهیت توریستی بازدید می کنند، مایل به بازدید از روستاها و مزارع با هدف لذت بردن، آموزش و یا داشتن تجربه زندگی روستایی هستند. درآمد گردشگری روستایی از زندگی اجتماعی و اقتصادی کشاورزان و همچنین توسعه کشاورزی و روستاها حمایت می کند.

گردشگری  مزرعه Farm. یک زیر بخش گردشگری روستایی است و همچنین با گردشگری کشاورزی در ارتباط است. از دیدگاه رابرتز و هال ، گردشگری مزرعه یکی از پنج دسته گردشگری روستایی است، و سایرین اکوتوریسم، فرهنگی، ماجراجویی و گردشگری فعالیت. بخش وسیع تری از گردشگری روستایی می تواند به صورت فعالیت های گردشگری در مناطق روستایی تعریف شود و دارای معانی مختلف در کشورهای مختلف است. هیل، D.، E. ساندرلند، سیاوکاتین و G. دلی  گردشگری روستایی را به عنوان "گردشگری از زندگی طبیعی تعریف می کنند، که از آن طریق مشتری ممکن است از محیط زیست طبیعی در مقابل محیط تجاری توسعه دسترسی به فعالیت های توریستی دسترسی پیدا می کنند.  گردشگری روستایی برای ایجاد رضایتمندی  در گردشگران که به دنبال تجارب سالم، فعال، آرامش بخش و فرهنگی معتبر برای فرار از جمعیت شهری و محل کار استرس زا هستند، آغاز شده است.  اصطلاح "گردشگری مزرعه" در برخی از مناطق یا کشورها با agrotourism یا گردشگری کشاورزی استفاده می شود. هر نامی که داشته باشد،  "گردشگری روستایی اغلب به  توریسم مزارع اشاره دارد که در آن محیط کار بخشی از محصول از دیدگاه مصرف کننده را تشکیل می دهد" . 

گردشگری مزرعه می تواند مسکن، مواد غذایی و مجراهای آشامیدنی ، مراکز بازدید مزرعه، گالری ها و موزه ها، فروشگاه  مزرعه برای محصولات و صنایع دستی، پیاده روی های هدایت شده و مسیرهای پیاده روی در مزرعه، بازدیدهای آموزشی، فعالیت های کشاورزی، مانند فراخواندن، چیدن میوه، اسب سواری و ماهیگیری را در بر می گیرد. مزارع توسط مالک / کشاورز با کمک خانواده خانواده اداره می شوند. گردشگری معمولا جزء فعالیت های کشاورزی ثانویه است.

در ادامه این مقاله.......... به اکوتوریسم،گردشگری کشاورزی، گردشگری غذا و گردشگری آلی پرداخته می شود. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

گردشگری در ماسوله

در

تابستان نزدیک است و بهترین موقع برای زنگ تفریح خانواده ها ، فارغ از درس و مدرسه و استراحتی برای فرزندان ، تا برای سال تحصیلی آینده  تجدید قوا نمایند و چه خوب که با خانواده به سفر بروند. مطمئن هستم در صورتی که در کودکی سفری با پدر و مادر داشته اید هنوز در خاطرات شما باقی مانده ، وسیله ای که با آن به سفر رفته اید،شهری که مقصد شما بوده وشهر های مسیری که تا مقصد طی کرده اید ، مکانی که اطراق کرده ایدو لذت خوردن غذایی که از بیرون تهیه شده ، همه و همه جزو خاطرات خوب شما باقی می ماند.در این پست یکی از جاذبه های گردشگری ایران را معرفی کنم که شاید آرزوی تعداد زیادی از غیر ایرانیان برای بازدید از نزدیک این مکان باشد.

 

ماسوله ! به معنای کوه بلند می باشد. ماسوله دراستان گیلان و 60 کیلومتری شهر رشت در  شمال ایران قرار دارد و همسایه های چهارسمت آن  فومن، ماسال، طارم علیا و خلخال می باشد.

10 دلیل برای اینکه با کودکان خود به مسافرت برویم

سیر و سفر در مکان های دیدنی و ناشناخته ایران

ماسوله به علت قدمت زیاد بین  به ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ سال در سال ۱۳۸۵ در فهرست آثار ملی قرار گرفته است.بعلت قرار گرفتن در منطقه ی کوهستانی مخصوصا در فصل بهار با وجود مه غلیظ و باران های فصلی بسیار زیبا می باشد.

ماسوله  تابستان های معتدل و زمستان های سردی دارد، پس در صورتی که همراهان کم سن و سال یا میانسال با شما هستند و یا با سرما مشکل دارید بهترین زمان برای مسافرت به ماسوله در فصل تابستان می باشد.

علاوه بر طبیعت زیبا ی منطقه ، معماری شگفت انگیزخانه ها ، چوبی بودن مصالح خانه ها و بخصوص در و پنجره ها باعث زیباتر شدن این روستا شده است خانه های روستای ماسوله بصورت پلکانی قرار دارند و حیاط هر خانه پشت بام خانه بعدی می باشدکه بعنوان محل رفت وآمد و پیاده رو استفاده می شود.تزیین پنجره ها با گلدان های شمعدانی زیبا سلیقه صاحب خانه را به نمایش می گذارد. در صورتی که دوست داشته باشید در این خانه های پلکانی چند شبی را اطراق کنید،می توانید از محلی های ساکن ماسوله اجاره نمایید. برای رفتن به ماسوله (با ماشین شخصی) وارد شهرستان فومن در استان گیلان شویدوازفومن از طریق  جاده جنگلی بسیار زیبایی  به ماسوله می رسید.

نکات شگفت‌انگیزی که در طول سفرها در ایجاد ارتباط دوستانه به شما کمک می‌کند

در صورتی که برای گردشگری به  ماسوله سفر کرده اید با ما به اشتراک بگذارید.(سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...

16 مکان که دیدن آنها برای شما جالب است

در

                                                                                                         

                برنامه ریزی تعطیلات معمولا محدود به یک مکاننیست .

ونیز
به نام "دیزنی لند در دریا" نامیده می شود دقیقا تعریف نشده است . در حالی که ساکنین ونیزی برای حفظ خانهای خانه های خود دربالای اب مبارزه میکنند ، گردشگران از سراسر جهان خیابان معروف باریک و کانال ها را مسدود کرده اند. شما میتوانید معماری زیبا ایتالیایی وکشیهای غول پیکرگشتزنی رایبینید که منتظر فیلمبرداری شما هستند .

زیباترین و خطرناک ترین مکان دنیا چاه یعقوب

20 مکان عجیب دنیا 

سی مکان دیدنی فراموش شده

باداب سورت

 

آمستردام

مطمئنا این جایی است که Anne Frank یاداوری میکند وحرمت Van Goughرا نگه میدارد. اما ایا میدانید چه چیزی سفر به ارزشمند میسازد؟ یک کافه علفهای هرز ساکنان تعجب اور، ساکنین فوق العاده بیماری از مردم امستردام با انبوهی ازگردشگران که به منطقه نور قرمز و داروخانه های محلی ماری جوانا هجوم میاورند وتحت تاثیر ماری جوانا قرار گرفته اند .

 

   سانتورینی
 سانتورینی ظرفیت بازدید کننده سفرهای دریائی خود را در 8000 نفر در روز محدود کرده است، که واقعا به نظر می رسد بسیار سخاوتمندانه است. بله، این جزیره دیوانه وار زیبا است. مطمئنا، شما از یک غروب خیالی فوق العاده عاشقانه لذت خواهید برد .   

آکسفورد

مری کلارکسون، عضو شورای کار و شهرداری لرد اعلام کرده تابستان امسال بسیار شلوغ است .بعضی از گردشگران به جشنواره ادینبورگ میروند تا برای کوتاه مدت از جهنم گردشگری شهر آکسفورد در امان باشند .زیبائی آکسفورد تقریبا بین ژوئن و اکتبر فوق العاده است. خطوط خیابان ها وخطوط دو چرخه پر از مربیان گردشگری و پیادهروها بصورت غیر قانونی مسدود شده اند .شاید شهردار لرد نتواند از آکسفورد بازدید کند.

روسیه                                                          

مردم در تعطیلات اغلب لبخند می زنند روس ها فکر می کنند افرادی که لبخند می زنند احمق هستند.مردم روسیه معتقد ند همیشه باید کر کرد وبرای تفریح  کمتر وقت میگذارند .

جزایر گالاپاگوس

یک مکان منحصر بفرد روی کره زمین است که از پوشش گیاهی وجانوری بالائی برخوردار است .مکانی دور از الایندههای مواد سوختی و ازدحام زباله میباشد .

ماجو پیکو

مکان قدیمی و بسیار دور که دولت پرو مجبور شده برای گردشکران محدودیت زمانی داشته باشد .وگردشگران برای بازدید از این مکان باید یک راهنمائی داشته باشند .اگر می خواهید خدایان Incan  را بازدید کنید باید از مسیرهای تعیین شده خاصی به انجا برسید .

 

بولیوی

به بولیوی تبزیک میگوئیم ! بر اساس یک گزارش از سوی انجمن جهانی اقتصاد ازنظر محبوبیت اخرین رتبه را در جهان کسب کرده است . 

ریف بریر بزرگ

یک صخره مرجانی در اقیانوس ارام غربی، درساحل کوئیز ،استرالیا با مسافتی حدود 2000 کیلومتر که تقریبا"با ساحل موازی است و بزرگترین صخره مرجانی جهان است ویکی از عجایب هفتگانه جهان است .سفید کننده تودهای نیز نامیده میشود .هنگامی اتفاق میافتد که کلیه مرجانها از شدت گرما از بین میروند .در انجا شما بهترین منظره طبیعی جهان را خواهید دید .

 جزایر کوه خای

80 درصد این صخره ها ی در امتداد این ساحل زیبا به علت حرکتهای غیر انسانی تخریب شده اند .به همین جهت بازدید از این مکان برای عموم ممنوع شده است .

نظرات

در ادامه بخوانید...

شهری در آلمان که ۵ قرن است اجاره خانه در آن زیاد نشده!

در


در دنیایی که همه چیر روز به روز در حال گرانتر شدن است، در دنیایی که قیمت همه چیز از خوراک و پوشاک گرفته تا مسکن به سرعت رو به رقم های نجومی است، باورتان می شود جایی در دنیا وجود داشته باشد که ۵ قرن است قیمت اجاره خانه در آن زیاد نشده است؟ آن هم در اروپا؟ آن هم در آلمان؟! شاید فکر کنید این یک شوخی و رویا است، ولی کاملا واقعیت دارد. جایی که در منطقه ی بی نظیر باواریای آلمان قرار دارد، نام این مکان فوگری (Fuggerei) است. 

روستای فوگری در آلمان

روستای فوگری یک جای کوچک و بسیار خوش آب و هوا در کشور آلمان و قدیمی ترین مجموعه مسکونی اجتماعی جهان است. این مجموعه در شهر آوکسبورگ بایرن قرار دارد و در سال ۱۵۱۶ توسط یکی از ثروتمندان جوان به نام یاکوب فوگر ساخته شد، هدف او از ساختن این مجموعه، درست کردن جایی بود تا افراد نیازمند و کسانی که توان پولی ندارند بتوانند در آن اسکان پیدا کنند. در آن سال ها حدود ۵۲ خانه مجموعا در فوگری ساخته شد و کم کم بزرگ و بزرگ تر شد و مغازه ها و کلیساهایی هم در آن ساخته شدند و فوگری گسترش پیدا کرد.

 

روستای فوگری در آن دوران که مانند یک مجموعه بود، در شب ها قفل می شد و در نتیجه حالتی مستقل داشت. جالب است بدانید که در روستای فوگری هنوز هم سکونت می شود و عجیب تر از عجیب این که از سال ۱۵۲۰ تا به امروزه، اجاره خانه در این شهر زیاد نشده است!

 

واقعا شبیه به افسانه است ولی واقعیت دارد که زندگی در چنین جای زیبایی به چه اندازه می تواند ارزان باشد، مخصوصا وقتی در کشوری مثل آلمان باشید. قیمت اجاره ی خانه ها در آن دوران یک سکه طلای رایشنر بود که کمتر از یک یورو است و هنوز هم همان است و زیاد نشده است. علاوه بر اینکه قیمت چیزی در روستای فوگری از ۵ قرن پیش تا حالا زیاد نشده است، رسم زندگی در این منطقه درست مثل همان چیزی است که در آن دوران بود یعنی انجام دعای ربانی و نیایش ها و قبول داشتن شرایط زندگی یعنی این که همه ی افرادی که در این روستا زندگی می کنند باید مسیحی کاتولیک باشند، از افراد کم بضاعت و واقعا تهی دست باشند که حداقل به کسی بدهکار نباشند و حداقل ۲ سال هم در آوکسبورگ زندگی کرده باشند.

 


خانه های روستای فوگری به گونه ای ساخته شده اند که هر واحد آن حتی اگر در آپارتمان باشد، یک در جدا به بیرون دارد و در نتیجه شبیه به خانه های ویلایی است. خانه ها معمولا ۴۵ تا ۶۵ متر هستند و در هر خانه امکاناتی مثل آشپزخانه، اتاق خواب و اتاق نشیمن و گاهی یک اتاق دیگر است. همچنین در این خانه ها هم آب لوله کشی و هم امکاناتی مثل تلویزیون هم هست. جالب است بدانید که هنوز هم دروازه ی شهر شب ها قفل می شود.

چه کسی روستای فوگری را ساخت و به چه دلیل؟

همان طور که در بالا هم به آن اشاره ی کوتاهی شد، روستای فوگری توسط یاکوب فوگر جوان از ثروتمندان آن دوران ساخته شد. خانواده ی فوگر از ثروتمندان بودند که کار تجارت انجام می دادند، یاکوب البته از سرمایه گذاران آن دوران هم بود. او در واقع یک انسان خوب و خیر بود که از ثروتش به نفع مردم هم استفاده کرد و فوگری را در سال ۱۵۱۶ ساخت. فوگری در سال های بعد گسترش پیدا کرد و بزرگ تر شد. متاسفانه روستای فوگری در دوران جنگ جهانی دوم آسیب های زیادی دید ولی دوباره مانند قبل مرمت شد.

 


درست است که امروزه دیگر یاکوب خیرخواه زنده نیست ولی یادگار و میراثی که از او به جا مانده به همان سبک و سیاق آن دوران سرپاست. یاکوب در آن دوران صندوق خیریه ای درست کرد و در آن مقدار اولیه ی ۱۰۰۰۰ رایشنر را گذاشت، امروزه هم این صندوق مانند قبل با صداقت تمام اداره می شود.

امروزه در روستای فوگری در مجموع ۶۷ خانه، ۱۴۷ آپارتمان؛ یک کلیسا به نام کلیسای سنت مارک و یک ساختمان اداری وجود دارد.

بازدید از روستای فوگری

در حال حاضر گردشگران می توانند از این روستا از نزدیک دیدن کنند و سبک زندگی در آن جا را ببینند. شاید برایتان جالب باشد که چرا فوگر جوان این شرایط را در نظر گرفته بود، در واقع از آن جایی که او فردی مذهبی بود می خواست مطمئن شود که مردمی که در این جا زندگی می کنند شهروندان یک دستی هستند و به کلیسایی که او علاقه داشت و در آن جا ساخته بود می روند.

 


قبل از سفر به روستای فوگری بخوانید
اگر علاقه مند شده اید تا از این روستا دیدن کنید، می توانید بعد از رفتن به باواریا هم با دوچرخه، هم تراموا و هم ماشین شخصی به آن جا بروید. مسیر دسترسی آن بسیار راحت است. هزینه ی تور بازدید از این روستا در سال ۲۰۱۱، ۴ یورو بود. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

کویر گردی و روستاهای شگفت انگیز

در


کویر و روستاهای کویری شگفت‌انگیزند، همچون داستان‌های هزار و یک شب. شاید تصور کنید که اقلیم کویر خشک و خشن است، اما مهربانی‌های کویر و کویرنشینان، این منطقه را به مقصد گردشگری خوبی تبدیل کرده است.

خور و بیابانک در حاشیه کویر مرکزی ایران یکی از دیدنی‌ترین مناطق گردشگری است. شاید آشناترین روستاهای کویری هم برای گردشگران ایرانی در این منطقه قرار داشته باشد. فیلم «خیلی دور، خیلی نزدیک» بسیاری از ایرانی‌ها را با زیبایی‌های کویری این منطقه آشنا کرده است.

مصری در قلب ایران


روستای مصر شاید مشهورترین روستای کویری ایران باشد. بسیاری برای دیدن زیبایی‌های روز و شب کویر به این روستا سفر می‌کنند. وجود شتر و ماشین‌های مخصوص کویرنوردی در این روستای زیبا، خود بر جذابیت‌های گردشگری می‌افزاید.

شترسواری در روستای مصر و فرحزاد می‌تواند تجربه‌ای تکرار نشدنی برای شما باشد. اقامت در کاروانسراهای قدیمی و خانه‌های بوم‌گردی در این منطقه برای هر گردشگری خاطره‌ساز است.

تپه‌های شنی که خاصیت درمانی هم دارد و بسیاری از گردشگران از گوشه و کنار برای استفاده از خواص درمانی آن به این روستا سفر می‌کنند. شب‌های کویر با آسمان پرستاره‌اش از دیگر ویژگی‌های جذاب این منطقه است.

قلعه بیاضه، دژ کویری

 

 روستای بیاضه به دلیل داشتن یک قلعه تاریخی معروف شده است. بیاضه قلعه‌ای از زمان ساسانیان دارد که در طول تاریخ استوار ایستاده است. وارد قلعه که می‌شوید، اتاق‌های تو در تو و کوچک همراه با ساباط‌هایش نظر شما را جلب می‌کند.

همچنین دور قلعه خندقی بوده که امروزه هم آثاری از آن را می‌توان دید. قسمتی از این قلعه بازسازی شده و امکان بازدید گردشگران از آن وجود دارد. این قلعه باستانی، با سبک معماری ساسانی، قرن‌ها به عنوان دژ مستحکم و تسخیرناپذیر کویر مرکزی ایران کارکردهای دفاعی و مسکونی داشته است و بنا به روایت‌های تاریخی در دوره اسماعیلیه پایگاه هواداران حسن صباح بوده است.

قلعه بیاضه، با بنایی چند طبقه و خندق عریض و عمیق و برخوردار از مجموعه خشتی به هم‌پیوسته و بافت گسترده تاریخی پیرامون آن، نمونه بارز یک ارگ و دژ کویری است.

گرمه، روستایی با نخلستان و چشمه‌های آب سرد

 

 همچنین در منطقه خور و بیابانک، روستاهای دیگری هم هست که می‌تواند برای هر مسافری جالب باشد. روستای گرمه حدود 85 کیلومتر با مصر فاصله دارد.

از جاذبه‌های گرمه، نخلستان و چشمه آبی است که برای کشاورزان منطقه بسیار با اهمیت است. چشمه آب سرد در روستای گرمه یک ویژگی منحصربه‌فرد دارد. در این چشمه ماهی‌های سیاه کوچکی زندگی می‌کنند که به محض آنکه کسی پایش را داخل آن بگذارد دور آن حلقه می‌زنند و مردم از آن برای درمان بیماری‌های پوستی از دیرباز استفاده می‌کردند.

صنایع‌دستی مردم گرمه نیز می‌تواند سوغات خوبی برای انتهای یک سفر نوروزی باشد، وسایلی که با برگ‌های درخت خرما یا همان نخل ساخته می‌شوند، از جمله زیرانداز و سبدهای زیبا.منبع:برترین ها

نظرات

در ادامه بخوانید...