موزه عیسی مسیح در دهکده شینگو

در
آیا واقعاً عیسی مسیح از اعدام نجات پیدا کرد، در ژاپن ازدواج و زندگی می کرد؟ موزه عیسی مسیح در دهکده شینگو به این سوال پاسخ می دهد
در 650 کیلومتری شمال توکیو می توانید دهکده کوچک شینگو را پیدا کنید ، که افراد محلی این دهکده را آخرین پناهگاه مسیح می دانند. ظاهراً در میان تپه های آرام این مکان که خدا آن را فراموش کرده است ، پیامبر مسیحی مانند یک کشاورز معمولی زندگی می کرد. او سه دختر داشت و تا 106 سالگی در یک روستای ژاپنی زندگی کرد. همه اینها و همچنین بسیاری از حقایق جالب دیگر در موزه محلی عیسی مسیح شرح داده شده است. چه کسی می داند ، شاید امروز شما بتوانید در خیابان به چند تن از فرزندان او برخورد کنید ...
شینگو در بخش آوموری قرار دارد و جمعیت آن حدود 2500 نفر است. در نزدیکی قبر مسیح ادعا شده دیگر جاذبه های گردشگری محبوب مانند یک مسیر مسابقه اتومبیل ، یک هرم خیره کننده و به اصطلاح "Big Rock" موجود است. با این حال ، توریست ها هنوز در وهله اول به شینگو سفر می کنند تا جایی را که عیسی مسیح، 70 سال پس از نجات ادعا شده از اعدام،در آنجا زندگی می کرد را ببینند. جمعیت این روستا که هیچ ارتباطی با دین مسیحیت ندارد و بیشتر بودایی هستند اما، از مسیحیت بسیار پرشور هواداری می کنند.
 
فهرست مکانهایی که به گفته ژاپنی ها ، عیسی مسیح در آن زندگی می کرد و دفن شده است.
علاوه بر این ، افسانه  زندگی عیسی مسیح در شینگو یک ترفند برای جذب گردشگران نیست. مردم محلی صمیمانه به آن اعتقاد دارند. داستان به شرح زیر است: عیسی مسیح 21 ساله بود که به ژاپن رفت و در آنجا 12 سال با یک کشیش در کوه فوجی تحصیل کرد. در سن 33 سالگی ، او برای موعظه خرد جدید شرقی به وطن بازگشت ، اما جمعیت رومیان عصبانی به وضوح از انگیزه های او قدردانی نکردند.
با این حال ، پس از آن اتفاق غیر منتظره ای افتاد. بر روی لوح در محل دفن شینگو نوشته شده است که برادر کوچکتر عیسی  به مسیح کمک کرده است که فرار کند ، اما در عوض جای خود را بر روی صلیب گرفت و مصلوب شد. پس از آن ، عیسی مسیح، از طریق سیبری به آلاسکا گریخت و از آنجا به ژاپن بازگشت.
در شینگو ، مسیح "مرد بزرگی" به حساب می آمد ، گرچه افراد محلی از معجزات او چیزی نمی دانستند. عیسی نام جدید Torai Taro Daitenku را پذیرفت و خانواده خود را با زنی به نام میوکو شروع کرد. فرزندان او  قبیله ساواگوچی را تأسیس كردند.
موزه ای در نزدیکی محل دفن ساخته شده است که اطلاعات و شواهدی درباره ادعای این روستا در مورد جلال آخرین مکان استراحت مسیح ارائه می دهد.
آرامگاه عیسی در شینگو.
 
افراد محلی همیشه خانواده ساواگوچی را بسیار غیرمعمول دانسته اند: بسیاری از آنها چشمان آبی داشتند. با این حال ، وقتی از آنها خواسته شد كه درباره شجره نامه بالقوه 2000 ساله مقدس خود صحبت كنند ، ساواگوچی این مسئله را نادیده گرفته و به خبرنگاران گفت كه "آنها می توانند آنچه را دوست دارند باور كنند." در حقیقت ، همه اینها برای ساواگوچی ، که به هر حال ، اعتقادات شینتو و بودایی را دارند ، مهم نیست. با این حال ، افسانه محلی عیسی مهاجر ، گردشگران را به منطقه جذب می کند. هر ماه ژوئن ، مردم برای برگزاری یک جشن بزرگ در نزدیکی قبور جمع می شوند و آواز می خوانند. این همه به عنوان بخشی از جشنواره Bon اتفاق می افتد.
Toyoji Savaguchi مردی است که خود را از نوادگان مسیح می نامد.
 
بعید نیست کسی بگوید در این افسانه حداقل بخش کوچکی از حقیقت وجود دارد.موزه عیسی مسیح در شینگو اکنون سوابق اسناد گمشده را ذخیره می کند ، که فقط قدیمی ترین افراد به یاد می آورند.
به گردشگران پیشنهاد می شود در تصاویر موزه عیسی مسیح عکس بگیرند.
 
اکثر مورخان معتقدند که این افسانه فقط یک شیرین کاری تبلیغاتی است که در دهه 1930 توسط شهردار شینگو ، دنجیرو ساساکی ابداع شد ، که در آن زمان "موفقیت" پیدا کردن اهرام مختلف باستانی را کشف کرد.این داستان به طور فزاینده ای با اصالت روستا در جایی که بودیسم غالب است ، در هم تنیده شده است.
قطعه ای از یک جزوه توریستی در مورد Shing
 
مسیحیت در اینجا یک عمل مذهبی نیست بلکه ابزاری برای جذب گردشگر است که به لطف آن اقتصاد محلی زنده است. بنابراین ، ساکنان شینگو از مردی تجلیل می کنند که آنها را فرزند خدا نمی دانند بلکه یک "فضیلت حرفه ای" هستند (افسانه محلی دیگری وجود دارد که می گوید عیسی مسافت های بسیار طولانی را برای جستجوی غذا برای اهالی روستا طی کرده است). او در ژاپن "مرد بزرگی" بود ، اما پیامبر نبود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

کلیسای کانتور در قزوین + عکس جدید

در
کلیسای کانتور، کلیسای ارتدکس روسیه در قزوین
کلیسای کانتور یا برج ناقوس که یکی از کوچک ترین کلیساها در جهان است، در سال 1905 توسط شرکت راهسازی روسی به نام شرکت بیمه و حمل و نقل، که قرار بود راه انزلی به قزوین را بسازند برای کارکنان روسی استخدام شده در ساخت جاده انزلی به قزوین احداث شد. کلیسا، مانند کلیساهای دیگر، دارای یک طرح کلیسا با محراب شرقی است. ورودی توسط دو دیوار تزئین شده با صلیب احاطه شده است. در ورودی، یک برج سه طبقه با ناقوس دیده می شود که توسط یک گنبد کوچک محدود می شود. سالن شامل یک کلیسا و یک محراب است و در دو طرف دو منطقه مستطیلی وجود دارد.
محراب شکل یک نیم دایره با گنبد است. در مورد ظاهر کلیسا، می توانید ستون های تزئینی را مشاهده کنید. برنامه ریزی معماری کلیسای کانتور بر اساس چند ضلعی نامنظم ساخته شده از آجر قرمز است. از طبقه اول برج نازوس کلیسای یک نمایش با شکوه از زمین اطراف دیده می شود. گورستان با تعداد زیادی از مقبره ها، که یکی از آن ها متعلق به یک خلبان روسی است که زمانی که هواپیمای او در طی جنگ سقوط کرده و کشته شده است.
در مقابل کلیسای کانتور یک بنای تاریخی برای یادبود مهندسان راه سازی روسی وجود دارد. کلیسا گاه به نام کلیسای "کانتور" یا "کانگر"  که در زبان روسی به معنای دفتر کار و اداره است نامیده می شود.در حال حاضر به مکانی برای بازدید گردشگران و توریست ها تبدیل شده‌است. و این مکان گردشگری به روی مشتاقان هنر معماری باز است.
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

دره توپ یک مکان اسرار آمیز در قزاقستان

در
دره توپ ها در قزاقستان
سیاره ما تعداد زیادی از پازل های گمشده دارد که حتی علم مدرن نیز به سختی می تواند توضیح دهد. یکی از این پازل ها، منشاء سنگ های بزرگی است که در سراسر دره بی انتهای مانگایساتو در شبه جزیره قزاقستان پراکنده اند. طاهر این سنگ ها شبیه اسباب بازی مردی غول پیکر است ! چه کسی این سنگ های غول پیکر را در سراسراین دره پخش کرده است؟ دانشمندان موفق به یافتن دلیل واقعی این سنگ های  کروی بزرگ در این منطقه بیابانی شده اند.
 
دره توپ ها در قزاقستان
مورخان درباره منشاء سنگهای توپ بحث می کنند
دره توپ در قزاقستان گردشگران را که به شبه جزیره می آیند جذب می کند تا با چشمان خود، تخته سنگ های کروی شکل را ببینند. این منطقه قطبی گردشگری را برای توریست ها در داخل و خارج از قزاقستان فراهم کرده است.
دره توپ ها در قزاقستان
توپ ها دارای اندازه و رنگ های مختلف هستند، اما اغلب شامل سنگ های رسوبی (شن و ماسه) می باشند. در جریان مطالعه ی  مبدأ آنها مشخص شد که احتمالا توپها به علت تخلیه های الکتریکی که در پوسته زمین در مناطقی که گسل های تکتونیکی فعال وجود داشته شکل گرفته اند.
دره توپ ها در قزاقستان
توپ از سنگ های رسوبی تشکیل شده است
دانشمندان نشان داده اند  که این توپ های کروی سنگی  در آن روزها که تشکیل می شدند،مخازن آب در محل دره جدید وجود داشت. مرکز یا هسته ی توپ از بقایای موجودات کوچک موجود در آب تشکیل شده است. این با این واقعیت تایید می شود که با توجه به جنس درون توپ، می توانید نسخه های باستانی باقیمانده حشرات، پوسته و ماهی را مشاهده کنید.نشکیل توپ را می توان بر اساس یک گلوله برفی توضیح داد به این صورت که اول یک هسته کوچک با یک لایه ضخیم از شن و خاک رس تشکیل شده،اندازه توپ ها یکسان نیست: توپ های کوچک وجود دارد، اما  قطربعضی از آنها یک متر یا بیشتر است .
دره توپ ها در قزاقستان
هسته داخل توپ
شکل توپ به تدریج تا به امروز تغییرکرده و  تحت عمل باد، آنها به تدریج تخریب شده و میشوند، و چشم اندازی حتی مرموز تر  به خود می گیرند.
 
دره توپ ها در قزاقستان
توپ سنگی مرموز

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 اثر باستانی هندوستان که اسرار تاریخی این کشور را حفظ می کند

در
هندوستان برخلاف سایر کشورها، کشور مذاهب مختلف است. مذاهب ، زبان ها ، عقاید و سنت های مختلف زیادی در هندوستان وجود دارد. بنابراین جای تعجب ندارد که اماکن تاریخی در هندوستان نشان دهنده تنوع سبک ها و فرهنگ های معماری باستانی است.  چند نمونه از مکان های تاریخی شگفت انگیز در هندوستان برای اطلاع گردشگران آورده شده است.

 

Maharaja

محل های گردشگری در هند
Maharaja، معروف به کاخ بادها ، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری جیپور است. این کاخ ماسه سنگی زیبا به شکل تاج لرد کریشنا توسط Maharaja Sawai Pratap Singh در سال 1799 ساخته شده است. Maharaja نیز نمونه ای عالی از معماری راجپوتانا است. شکل هرمی آن و 953 پنجره زیبا این مکان را به یک جذابیت بی نظیر از شهر تبدیل کرده است.
 
فضای داخلی کاخ به دلیل راهروهای طولانی آن و همچنین این واقعیت که پله ندارد - قابل توجه است که کفها با شیبهای مخصوص به هم وصل می شوند. 953 پنجره در Maharaja به طور تصادفی ساخته نشده است - آنها برای زنان حرمسرا سلطنتی که هرگز در ملاء عام ظاهر نمی شدند ، در نما قرار گرفته است! این پنجره ها به آنها امکان مشاهده زندگی مردم را می داد و فقط نمای عالی شهر را تحسین می کردند.
 

 

Cala Pani

محل های گردشگری در هند

زندان سلولی که به Cala Pani نیز معروف است نیز در شهر بندر بلر در جزایرهای اندامان و نیکوبار واقع شده است. این مجموعه به شهادت گنگ به شکنجه گاه فعالان هندی که برای استقلال می جنگیدند ، بدل شد. ساخت آن در سال 1906 به پایان رسید و امروزه Cala Pani یکی از آثار ملی کشور محسوب می شود.
 
به معنای واقعی کلمه هر گوشه زندان "می تواند" داستان های مقاومت ، قربانیان و رنج های مبارزان بزرگ آزادی هند ، مانند Birendra Kumar Ghosh ، Upendranat Banerji ، Hem Chandra Das ، Ulaskar Dutta ، Bibhuti Bhushan Sarkar را برای شما بازگو کند. 696 سلول انفرادی وجود دارد .
 

 

دروازه هندوستان

محل های گردشگری در هند
دروازه هند، مشهورترین نقطه دیدنی بمبئی. ساخت این طاق در معماری به سبک هندو-ساراچن در سال 1911 آغاز شد و در سال 1924 به پایان رسید. هدف اصلی از ایجاد این ساختار عظیم یادبود پادشاه جورج پنجم و ملکه مری بود که در سال 1911 از بمبئی بازدید کردند.
 
دروازه های هند از نظر واقعیتی که سمبل فوق العاده ای از هند بریتانیا و امپراتور انگلیس هستند از اهمیت بالایی برخوردار هستند. بازدید کنندگان همچنین می توانند مجسمه ای از شیواجی ، پادشاه جنگجوی قرن هفدهم ، روبروی قوس دروازه هند را مشاهده کنند.
 

 

Charminar

محل های گردشگری در هند

Charminar یا "مسجد چهار مناره" مشخصه بارز شهر حیدرآباد است و به معنای چیزی مانند تاج محل برای آگرا است. این بنا در سال 1591 توسط سلطان محمد قلی قطب شاه به احترام پیروزی بر طاعون در این منطقه ساخته شده است. برای این بنای تاریخی از سبک معماری هند و اسلامی استفاده شده است و آنها آن را از سنگ گرانیت ، ملات و سنگ مرمر خرد شده بنا کردند.
 
در هر گوشه ساختمان چهار مناره 56 متری ظریف  که با یک بالکن دوتایی متصل شده است. یک راه پله  با 149 پله به طبقه فوقانی مسجد چهار مناره منتهی می شود که برای نماز در نظر گرفته شده است. همچنین یک تونل زیرزمینی شگفت انگیز ساخته شده است که Charminar را با Golconda متصل می کند.
 

 

غارهای آژانتا

آژانتا مشهورترین بنای بودایی در هند است که در اورنگ آباد (ایالت ماهاراشترا) واقع شده است. 30 غار در صخره های این مجموعه، غارهای معبد-صومعه بودایی در قرن دوم قبل از میلاد حک شده است. از میان 30 غار ، پنج سالن دارای استیپاها و بقیه محل های صومعه است. غارهای آژانتا نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.
 
نقاشی های باستانی که وقایع مختلفی از زندگی بودا را نشان می دهد و مجسمه ها، از جذابیت اصلی این غارها است. و سنگ تراش محلی یکی از نادرترین ها در جهان به حساب می آید.
 

 

استوپا سانچی

محل های گردشگری در هند
استوپا سانچی (مادیا پرادش) قدیمی ترین بنای سنگی در هند و همچنین یکی از محبوب ترین بناهای بودایی در این کشور است. این بنا در قرن سوم قبل از میلاد به دستور امپراتور آشوکا ساخته شده است.
 
چهار دروازه اصلی در سانچی استوپ صحنه هایی از زندگی بودا را به تصویر می کشد. همچنین در آن می توانید حکاکی ها و تصاویر بسیاری از بودا ، پوشیده از لاک را، که از زمان امپراتوری مائوریف حفظ شده است ، پیدا کنید.
 
 

 

کاخ میسور

محل های گردشگری در هند
کاخ میسور را می توان در شهر میسور جنوبی هند (ایالت کارناتاکا) مشاهده کرد. در واقع ، این در زمانهای مختلف توسط امپراطورهای مختلف ساخته شده است. دلیل اصلی کاخ به سبک های مختلف معماری ، ساخت آن در زمان های مختلف است - از معماری هندو-ساراکن گرفته تا هندو ، مسلمان ، راجپوت و گوتیک. 
 
عمدتا برای ساخت و ساز از گرانیت خاکستری و سنگ مرمر صورتی استفاده شده است. سالن عمومی و تالار عروسی سلطنتی در داخل کاخ امروز به اصلی ترین جاذبه بازدید کنندگان تبدیل شده است. جالب اینجاست که سلاح ها و زرادخانه قرن چهاردهم مورد استفاده خانواده سلطنتی نیز در این کاخ ذخیره می شود.
 

 

قطب منار

محل های گردشگری در هند

قطب منار دومین مناره بلند کشور است. این میراث جهانی در دهلی ساخته شده است. پایه و اساس آن در سال 1192 گذاشته شد ، و ساخت و ساز بیش از 75 سال به طول انجامید (چندین حاکم جایگزین شدند). قطب منار همچنین با بسیاری از سازه های باستانی احاطه شده است.
 
این بنای تاریخی باستانی اسلامی با ارتفاع 72.6 متر از ماسه سنگ قرمز و مرمر ساخته شده است. قطب منار از 5 طبقه تشکیل شده است که هر کدام با بالکن های زیبایی تزئین شده است. همچنین قسمت زیرین مناره داخلی قابل توجه است که تزئین شده با حجاری های استادانه اسلامی است.
 

 

قلعه سرخ

محل های گردشگری در هند
لال کیلا یا "قلعه سرخ" ، واقع در دهلی ، یکی از نمادهای هند است که در فهرست میراث جهانی قرار دارد. در اصل بیش از 200 سال (تا سال 1856) خانه امپراتوران مغول بود. این ارگ در سال 1648 توسط امپراطور شاه جهان ساخته شد و به دلیل بلوک های عظیم ماسه سنگ قرمز که از آن ساخته شده ، نام قلعه سرخ را گرفت. قلعه سرخ منعکس کننده سبک های معماری مغول ها ، هندوها ، مسلمان ها ، پارس ها و تیموریان است.
 
قلعه سرخ که در زمینی به مساحت 254 هکتار قرار دارد ، دارای شکل هشت ضلعی است. برای تزئین آن از آثار هنری فارسی ، اروپایی و هندی و ... استفاده شده است. 
 
نخست وزیر در روز استقلال هند از سال 1947 ، پرچم ملی را در دروازه اصلی قلعه سرخ برافراشته و پس از آن سخنرانی می کند. این قلعه به بزرگترین بنای تاریخی دهلی بدل شد که هر ساله بازدید کننده از مناطق مختلف جهان را به خود جلب می کند.
 

 

تاج محل

محل های گردشگری در هند تاج محل

یکی از هفت عجایب جهان در آگرا (ایالت اوتار پرادش) واقع شده است. شهر آگرا دقیقاً به دلیل همین بنای تاریخی عشق ، به پر بازدید ترین مکان توسط توریست ها در هند تبدیل شده است. مقبره مرمر سفید که توسط امپراتور مغول شاه جهان به یاد و خاطره همسر سوم خود ساخته شده است ، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.
 
ساخت تاج محل 20 سال به طول انجامید و در سال 1632 آغاز شد. حدود 20،000 نفر در ساخت مقبره مشغول به کار بودند و 1000 فیل برای حمل مواد استفاده شده است. سبک معماری تاج محل معماری اسلامی ، فارسی ، عثمانی ، ترکی و هندی را با هم ترکیب کرده است. 
 
چهار ضلع تاج محل کاملاً یکسان است و بارزترین ویژگی آن این است که مقبره در ساعات مختلف روز رنگ متفاوتی به خود می گیرد: صورتی رنگ در صبح ، سفیدی شیری در ظهر و طلایی در شب. در دیوارهای آن نیز می توانید آیات فارسی خوشنویسی مشتق شده را مشاهده کنید. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

16 مکان که دیدن آنها برای شما جالب است

در

                                                                                                         

                برنامه ریزی تعطیلات معمولا محدود به یک مکاننیست .

ونیز
به نام "دیزنی لند در دریا" نامیده می شود دقیقا تعریف نشده است . در حالی که ساکنین ونیزی برای حفظ خانهای خانه های خود دربالای اب مبارزه میکنند ، گردشگران از سراسر جهان خیابان معروف باریک و کانال ها را مسدود کرده اند. شما میتوانید معماری زیبا ایتالیایی وکشیهای غول پیکرگشتزنی رایبینید که منتظر فیلمبرداری شما هستند .

زیباترین و خطرناک ترین مکان دنیا چاه یعقوب

20 مکان عجیب دنیا 

سی مکان دیدنی فراموش شده

باداب سورت

 

آمستردام

مطمئنا این جایی است که Anne Frank یاداوری میکند وحرمت Van Goughرا نگه میدارد. اما ایا میدانید چه چیزی سفر به ارزشمند میسازد؟ یک کافه علفهای هرز ساکنان تعجب اور، ساکنین فوق العاده بیماری از مردم امستردام با انبوهی ازگردشگران که به منطقه نور قرمز و داروخانه های محلی ماری جوانا هجوم میاورند وتحت تاثیر ماری جوانا قرار گرفته اند .

 

   سانتورینی
 سانتورینی ظرفیت بازدید کننده سفرهای دریائی خود را در 8000 نفر در روز محدود کرده است، که واقعا به نظر می رسد بسیار سخاوتمندانه است. بله، این جزیره دیوانه وار زیبا است. مطمئنا، شما از یک غروب خیالی فوق العاده عاشقانه لذت خواهید برد .   

آکسفورد

مری کلارکسون، عضو شورای کار و شهرداری لرد اعلام کرده تابستان امسال بسیار شلوغ است .بعضی از گردشگران به جشنواره ادینبورگ میروند تا برای کوتاه مدت از جهنم گردشگری شهر آکسفورد در امان باشند .زیبائی آکسفورد تقریبا بین ژوئن و اکتبر فوق العاده است. خطوط خیابان ها وخطوط دو چرخه پر از مربیان گردشگری و پیادهروها بصورت غیر قانونی مسدود شده اند .شاید شهردار لرد نتواند از آکسفورد بازدید کند.

روسیه                                                          

مردم در تعطیلات اغلب لبخند می زنند روس ها فکر می کنند افرادی که لبخند می زنند احمق هستند.مردم روسیه معتقد ند همیشه باید کر کرد وبرای تفریح  کمتر وقت میگذارند .

جزایر گالاپاگوس

یک مکان منحصر بفرد روی کره زمین است که از پوشش گیاهی وجانوری بالائی برخوردار است .مکانی دور از الایندههای مواد سوختی و ازدحام زباله میباشد .

ماجو پیکو

مکان قدیمی و بسیار دور که دولت پرو مجبور شده برای گردشکران محدودیت زمانی داشته باشد .وگردشگران برای بازدید از این مکان باید یک راهنمائی داشته باشند .اگر می خواهید خدایان Incan  را بازدید کنید باید از مسیرهای تعیین شده خاصی به انجا برسید .

 

بولیوی

به بولیوی تبزیک میگوئیم ! بر اساس یک گزارش از سوی انجمن جهانی اقتصاد ازنظر محبوبیت اخرین رتبه را در جهان کسب کرده است . 

ریف بریر بزرگ

یک صخره مرجانی در اقیانوس ارام غربی، درساحل کوئیز ،استرالیا با مسافتی حدود 2000 کیلومتر که تقریبا"با ساحل موازی است و بزرگترین صخره مرجانی جهان است ویکی از عجایب هفتگانه جهان است .سفید کننده تودهای نیز نامیده میشود .هنگامی اتفاق میافتد که کلیه مرجانها از شدت گرما از بین میروند .در انجا شما بهترین منظره طبیعی جهان را خواهید دید .

 جزایر کوه خای

80 درصد این صخره ها ی در امتداد این ساحل زیبا به علت حرکتهای غیر انسانی تخریب شده اند .به همین جهت بازدید از این مکان برای عموم ممنوع شده است .

نظرات

در ادامه بخوانید...

گردشگری آلی یا کشاورزی

در

 (سیارک) گردشگری اشاره به افرادی دارد که سفر می کنند تا با فرهنگ های مختلف، مکان ها، غذا ها و نوشیدنی های متفاوت آشنا شوند، سرگرمی های مانند فعالیت هایی مانند حوادث تفریحی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی داشته باشند. همه افراد با فعالیت منابع طبیعی و فرهنگی در ارتباط هستند. این منابع برای انسان بسیار مهم هستند، هم امروز و فردا. اطمینان از پایداری بسیار مهم است. اطمینان و تضمین زندگی انسان بستگی به حضور توسعه پایدار در همه بخش ها از جمله گردشگری دارد. منابع طبیعی، فرهنگی، تاریخی، ارزش های اجتماعی و زیبایی شناختی، فرآیندهای زیست محیطی و تنوع زیستی برای جلوگیری از آسیب و تضمین پایداری در گردشگری کشور ضروری ولازم می باشند. در این روش، جذابیت کشورها به طور مداوم فراهم خواهد شد. گردشگری پایدار، توسعه گردشگری است که مانع آسیب به محیط زیست، اقتصاد و فرهنگ مکان های که در آن شکل می گیرد، می شود.

هدف از گردشگری پایدار، اطمینان از یک تجربه مثبت برای مردم محلی، شرکت های گردشگری؛ و خود گردشگران است. گردشگری آلی را می توان به عنوان ابزاری برای توسعه پایدار یک قسمت در قلمرو جزئی و کل کشور استفاده کرد.

منشاء گردشگری آلی از اکوتوریسم است. اکوتوریسم به طور انحصاری بر طبیعت، فرهنگ و مزارع که بخشی از این طبیعت و فرهنگ است، متمرکز شده است.

هنگامی که اکوتوریسم پیرامون محصولات ارگانیک تکامل می یابد به آن گردشگری آلی گفته می شود. مزارع ارگانیک یک منبع اقتصادی اضافی برای مزارع محیط زیست و حفاظت از آنها ارائه می کنند. هنگامی که مزارع کشاورزی خود را به مدیریت آلی تبدیل و به خوبی اداره می کنند، برخی از فعالیت های گردشگری دیگر ممکن است توسعه پیدا کنند. اگر مزارع ارگانیک به لحاظ ارگانیک موفق باشند، آنها می توانند انگیزه بازدیدکننده های گردشگران را افزایش دهند. مزارع ارگانیک می توانند به لحاظ اقتصادی قابل دوام شوند، اگر محصولات با کیفیت تولید و به بازار عرضه شوند و درآمد با فعالیت های گردشگری ، به ویژه در زمینه های طبیعت و فرهنگ تکمیل شوند. مزارع ارگانیک نیز برای سلامت انسان حیاتی هستند، به این دلیل که غذاهای ارگانیک بدون آفت کش های متداول ؛ کود های ساخته شده با مواد مصنوعی و یا لجن فاضلاب؛ مهندسی زیستی؛ یا پرتوهای یونیزا تولید می شوند. قبل از اینکه غذاهای ارگانیک به سوپرمارکت های محلی و یا رستوران وارد شوند، باید گواهی ارگانیک دریافت کنند. همچنین نشان داده شده است که روش های کشاورزی ارگانیک برای محیط زیست امن تر هستند، چون هیچ گونه مواد شیمیایی مصنوعی، آنتی بیوتیک و هورمون در تولید آنها وجود ندارد.

گردشگری آلی یک سیستم کشاورزی ارگانیک مورد استفاده در کسب و کار گردشگری است اما در معرض و نظارت بخش بهداشت و کشاورزی قرار دارد.

مصرف کنندگان کشورهای صنعتی به طور فزاینده علاقه مند به خرید مواد غذایی و محصولات حیوانی رایگان آفت کش ها و مواد شیمیایی دیگر هستند. گردشگری آلی یک سرمایه گذاری کسب و کار خوب در یک مزرعه کار است که فعالیت های بسیاری مانند تجارب آموزشی، تفریحی و سرگرم کننده برای بازدید کنندگان ارائه می دهد، در عین حال درآمد اضافی برای مالک تولید می کند. بازدیدکنندگان در فعالیت های یادگیری در شرایط طبیعی و یا کشاورزی دوستانه شرکت می کنند. در حالی که آنها در حال آزمایش غذاهای ارگانیک هستند، باید محصولات ارگانیک را با سرگرمی یاد بگیرند. این اطمینان وجود دارد، بازدید کنندگان که زندگی در مزرعه را تجربه می کنند ، بیشتر با زندگی طبیعی و سلامت بعدی آن کنار می آیند. این گردشگری، گردشگری آلی و یا سرگرمی کشاورزی، یا گردشگری کشاورزی نامیده می شود. تقاضای گردشگری آلی روز به روز در حال رشد است . گردشگری کشاورزی ، به اهمیت مزارع ارگانیک برای سلامت انسان، محیط زیست، کسب و کار، و رفاه اقتصاد محلی می پردازد و یک ارزیابی از نحوه استفاده مزارع ارگانیک برای مقاصد گردشگری ارائه می دهد.
این مقاله ادامه دارد.........ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

عکس های جدید از کلیسای زیبای استپانوس در جلفا

در


کلیسای زیبای استپانوس در یک دره عمیق در امتداد رود ارس ، در سمت ایرانی مرز ایران و نخجوان واقع شده است. در ابتدا در قرن نهم ساخته شده و پس از آسیب دیدگی در اثر جنگ و زلزله در دوره صفویه بازسازی شد.

 

قدیس بارتولوميوس رسول نخستين كليسا را در محل حكومت امپراتوری اشكانی در حدود سال 62 ميلادی تأسيس كرد . اولین صومعه در قرن هفتم ساخته شد و بعداً در قرن 10 گسترش یافت. صومعه در طی جنگهای بین سلجوقیان و امپراتوری بیزانس در قرون 11 و 12 آسیب دیده است.به دلیل زلزله ، صومعه چندین بار مرمت شد. این کلیسا همچنین دارای نقاشی های دیواری منحصر به فرد و تصاویر مجسمه ای است که شاهکار محسوب می شوند. معبد خود از توف فلزیت(سنگهایی با منشاء آتشفشانی) ساخته شده است. ضمناً کلیسای استپانوس در ایران از سال 2008 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. 

 

به دنبال فتح منطقه توسط مغولان هولاگو خان ، نوه چنگیز خان ، در اواسط قرن سیزدهم ، توافق نامه صلح بین کلیسای ارامنه و ایلخانان امضا شد و مسیحیان وضعیت مطلوبی را حفظ کردند. این صومعه در نیمه دوم قرن سیزدهم بازسازی شد و در سال 1330 به رهبری زکریا کاملاً بازسازی شد. تا قرن 14 و 15 م ، صومعه سنت استپانوس در اوج نفوذ فرهنگی و فکری خود قرار داشت و تولید نقاشی و دست نوشته هایی  در دین ، ​​تاریخ و فلسفه.

 

در اوایل قرن 15 ، سلسله جدید صفوی از ارمنی ها محافظت می کرد ، اما این منطقه در مرکز درگیری ها با عثمانی ها بود که در سال 1513 به ارمنستان غربی حمله کردند . صومعه در قرن شانزدهم به تدریج رو به زوال گذاشت. شاه عباس اول در سال 1604 ساکنان منطقه را اخراج کرد و صومعه رها شد. پس از سال 1650 ، صفویان منطقه را دوباره اشغال کردند و صومعه متروکه در اواخر قرن هفدهم بازسازی شد.

 

در آغاز قرن هجدهم ، این منطقه تحت گسترش امپراتوری روسیه قرار گرفت . ایروان در سال 1827 توسط روسها فتح شد و طبق پیمان ترکمنچای ، مرز بین ایران و روسیه متعاقباً بر روی رود ارس مشخص شد. در نتیجه ، بخشی از مردم به زور به ارمنستان روسیه آواره شدند . قاجار برای حفاظت از ارمنی ها و بازسازی صومعه سنت استپانوس  بین 1819 و 1825 تلاش کرد.صومعه در قرن بیستم تحت چندین مرمت قرار گرفت.اخیراً افزون بر کارهای مرمتی فوق جهت استحکام بخشی از بنا و آماده‌سازی آن برای بازدید توریست و گردشگران  توسط میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی صورت گرفته‌است، جاده سابق آن نیز به نحو مطلوبی تعریض و آسفالت شده ‌است.

 

زیباترین و جدیدترین عکس ها از کلیسای زیبای استپانوس در جلفا در تاریخ چهارم مهر ماه 1397 تهیه شده است.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...