دریاچه صورتی بهشت گردشگران، جهنمی برای کار روزانه

در
دریاچه صورتی در سنگال
دریاچه صورتی در سنگال.
 
دریاچه ربتا، Retba یا همانطور که اغلب از آن یاد می شود - فقط دریاچه صورتی - در سنگال و تنها 20 کیلومتری شبه جزیره کیپ ورد واقع شده است. این تنها دریاچه در نوع خود در تمام آفریقا است - در هیچ جای این قاره نمی توان دریاچه صورتی واقعی را مشاهده کرد. در عین حال یک تفرجگاه بهشتی برای گردشگران ​​و یک مکان جهنمی برای کار روزانه است.
دریاچه صورتی در سنگال
مردم محلی در قایق های چوبی در دریاچه نمک جمع می کنند
 
این دریاچه صورتی کمتر از یک ساعت با داکار فاصله دارد و قبل از آن حتی مقصد نهایی مسابقه پاریس-داکار بود. اکنون به عنوان یک جاذبه برای گردشگران و همچنین به عنوان یک منبع عالی نمک(میزان نمک موجود در آب به 40٪ می رسد) می باشد. در عین حال ، هیچ صنعتی در نزدیکی دریاچه صورتی وجود ندارد که بتواند متهم به تغییر رنگ آب باشد.
دریاچه صورتی در سنگال
آبهای صورتی دریاچه Retba.
 
در حقیقت ، همه چیز بسیار ساده تر است. به دلیل وجود نمک زیاد در آب ، شرایط ایده آل برای جلبک Dunaliella Salina در اینجا شکل گرفته است. این جلبک رنگدانه قرمز تولید می کند که به جذب نور خورشید کمک می کند. به همین دلیل است که رنگ آب تغییر می کند - در فصول خشک (از ژانویه تا مارس) رنگ صورتی دریاچه اشباع تر می شود. اگرچه گاهی اوقات دریاچه حتی در طی یک روز به طرز چشمگیری تغییر می کند: از صورتی کمرنگ تا رنگ اشباع شده ، از صورتی روشن تا تقریباً قهوه ای شکلاتی.
دریاچه صورتی ربتا در سنگال

"دونالیلا سالینا نوعی جلبک سبز هالوفیلی است که بخصوص در مزارع نمکی دریا یافت می شود. دونالیلا سالینا به دلیل داشتن فعالیت آنتی اکسیدانی و به دلیل توانایی ایجاد مقادیر زیادی کاروتنوئیدها ، در مواد آرایشی و مکمل های غذایی مورد استفاده قرار می گیرد."
دریاچه صورتی در سنگال
استخراج نمک منبع اصلی درآمد ساکنان محلی است.
 
برای گردشگران مطمئناً در کنار دریاچه ، در کنار آن ، استراحتگاه هایی مجهز که بهشت ​​واقعی به نظر می رسند، وجود دارد. و این با وجود این واقعیت است که شما نمی توانید بیش از 10 دقیقه در دریاچه بمانید - آب دریاچه باعث سوختگی های شدید روی پوست می شود. و در عین حال ، می توان دریافت که چنین محدودیت هایی به هیچ وجه باعث ناراحتی مردم محلی نمی شود که ساعاتی را در آب استخراج نمک می گذرانند.
دریاچه صورتی در سنگال
استخراج نمک از دریاچه Retba در سنگال.
 
اعتقاد بر این است که هر روز حدود هزار نفر در دریاچه کار می کنند. در طول سال ، آنها حدود 24000 تن نمک جمع آوری می کنند ، که بیشتر آنها به کشورهای غربی آفریقای غربی ، به ویژه جمهوری ساحل عاج صادر می شود. این شیلات به همراه گردشگری منبع درآمد مردم محلی است.
 
دریاچه صورتی در سنگال
بنابراین چگونه ممکن است که افراد محلی بتوانند در آب بسیار نمکی قرار بگیرند و دچار سوختگی نشوند؟ راز کامل این است که آنها قبل از رفتن به داخل رودخانه پوست بدن را با کره و چربی زیاد چرب می کنند -و به این علت در برابر اثرات مضر نمک محافظت می شوند. البته همین چربی به گردشگران نیز عرضه می شود - آنها نیز می توانند در دریاچه نمکی شنا کنند و یک دوجین عکس عالی بگیرند. اما برای کارگران محلی، بدون استفاده از این روغن ، کار کردن کاملاً غیر ممکن است - به جز اینکه آنها را از سوزاندن نمک نجات می دهد ، آنها را از آفتاب سوختگی نیز محافظت می کند. در سنگال ، اغلب دما بالای 36+  است و کار در چنین شرایطی چندان خوشایند نیست.
کیتا ، یکی از معدنچیان نمک دریاچه صورتی Retba
کیتا ، یکی از معدنچیان نمک دریاچه صورتی Retba.
 
طی یک هفته ، یک کارگر در دریاچه بطور متوسط ​​حدود یک تن نمک جمع می کند. جمعیت محلی برای شرکت کار نمی کنند ، اما به طور مستقل ، برای فروش محصولات خود به داکار عزیمت می کند. در آنجا آنها نمک را با قیمت 35 دلار به ازای هر تن می فروشند. کیتا ، یکی از این کارگران می گوید: "اینجا بسیار خوب و آرام است." "اما کار بسیار سخت است." بدون آموزش و مدارک تحصیلی ، دریافت شغل در اینجا تقریبا غیرممکن است. بنابراین ، او هر روز به کار خود در دریاچه نمکی ادامه می دهد. "اگر من این فرصت را داشتم ، می رفتم. من اینجا برای زنده ماندن تلاش می کنم. "
بهشت گردشگری در سواحل دریاچه صورتی ربتا در سنگال
بهشت گردشگری در سواحل دریاچه صورتی ربتا در سنگال
دریاچه صورتی ربتا در سنگال
دریاچه صورتی در سنگال.
دریاچه صورتی در سنگال
دریاچه Retba.

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 عکس از کره شمالی

در
گردشگران در کره شمالی، شعار همه چیز را نمی توان در بیشتر کشورهای بسته شده در جهان عکس برداری کرد را کاملا با موفقیت شکسته اند.
 
چه sayarak.com انجام داد؟ بیایید نگاهی به سبک زندگی روزمره پیونگ یانگ از طریق چشم های  گردشگران بیندازیم که عکس های شگفت انگیزی دراینستاگرام خود آپلود کردند.
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا بز کوهی از دیواره سد ها صعود می کند

در
بز کوهی به احتمال زیاد به این علت به این نام خوانده می شود که در کوه ها دیده می شود؛ در کوه ها این گونه حیوانات ساده تر از پستانداران درنده پنهان می شوند، در دامنه های کوه برای آنها آسان تر است تا به رشته کوه های جدید برسند، جایی که می توانند مقدار زیادی از چمن سبز را بخورند. و اگر بز کوهی باید در کوه و دامنه های کوه زندگی کنند، پس چرا آنها با تمام توان از دیواره های سدهای متعدد صعود می کنند؟
 
چرا بز های کوهی از دیواره سد ها صعود می کنند
در کوه های آلپ یک نوع خاص از بز کوهی وجود دارد که ibex نامیده می شود. در قرون وسطی، این حیوانات مقدس در نظر گرفته میشدند، هر قسمت از بدن آنها برای بهبودی یک نوع از بیماری ها بود. به همین دلیل، ابیکس ها تقریبا نابود شدند، به طوری که در ایتالیا تنها 100 عدد باقی مانده بودند که در نزدیکی کوه پارادیزو، بالاترین قله ایتالیا زندگی می کردند. 
 
بز ها یک سد تقریبا خاص را انتخاب کرده اند.
بز کوهی
سپس حمایت کنندگان جنگل و طبیعت مقامات را متقاعد کردند تا از بز های Ibex حمایت کنند. چند سال بعد، شاه ویکتور امانوئل دوم این حیوانات را تحت حفاظت شخصی خود قرار داد و به طور کامل ممنوعیت شکار آنها را تصویب کرد. بنابراین کاملا تمام بز کوهی هایی که اکنون در شمال ایتالیا و در سوئیس دیده می شود ، از نسل همان صد بز باقی مانده است. با این حال، بز ها به سوئیس نمی رسیدند؛ آنها در سال 1906 قاچاق شدند؛ زیرا پادشاه ایتالیا از فروش بز های خود در خارج از کشور خودداری کرد و آنها را گنجینه ملی دانست.
چرا بز های کوهی از دیواره سد ها صعود می کنند
بز کوهی در چمنزارهای آلپ. 
 
بز کوهی
عکاسی از بز کوهی ابیکس در جستجوی نمک
به خطر افتادن و خروج ابیکس به سوئیس، یک اقدام بی معنی نبود - در واقع، این بز ها گردشگران زیادی را جذب می کنند. بز های به سرعت در حال حرکت در امتداد دیوار شیب دار سدها هستند و توریست ها و گردشگران  به طور مداوم عکاسی می کنند. پدیده ای که باعث رونق گردشگری، جذب توریست و عکاسی در این منطقه شده است.
بز کوهی
بزهای کوهه دیوارهای شیب دار را اشتباه می گیرند.
 
پس چرا باید بزهای کوهی از دیوارهای ساخته شده بدست انسان صعود کنند؟ همه چیز در مورد رژیم غذایی آنهاست. Capricorns در کوه هایی در ارتفاع بالای 3500 متر از سطح دریا زندگی می کنند. آنها به دنبال چشمه هایی با گیاهان و درختچه ها هستند - بز های کوهی در مورد مواد غذایی بی تکلف هستند، آنها می توانند به راحتی قارچ، گیلاس، چمن خشک، شاخه های خشک و حتی گیاهان سمی را بخورند. اما آنچه که آنها به شدت در کوه ها کمبود دارند نمک است.
 
بز کوهی
بز کوهی در ایتالیا
بز کوهی
من 15 تا 25 بز را در زمان صعود از دیواره سد دیدم. بز های باقی مانده در پای سد ایستاده بودند.
بز کوهی
چرا بز های کوهی از دیواره سد ها صعود می کنند
چرا بز های کوهی از دیواره سد ها صعود می کنند
 مردم محلی گفته اند که ارتفاع آن در حدود 50 متر است و بسیار تند و تقریبا 90 درجه است.فدریکا گرسسی، یک محلی 63 ساله ایتالیایی می گوید:
چرا بز های کوهی از دیواره سد ها صعود می کنند
همه این کارها فقط برای لیسیدن نمک انجام می شود!
فدریکا توانست عکس بگیرد، تقریبا تمام گله برای خوردن نمک آنجا بودند.یک لایه نازک نمکی روی دیوارهای سد وجود داشت.
چرا بز های کوهی از دیواره سد ها صعود می کنند
برای نمک بود که Ibexes زندگی خود را به خطر می انداختند.
چرا بز های کوهی از دیواره سد ها صعود می کنند
من به بز ها نگاه کردم، ایستاده بود بالای سد، و بسیار شگفت انگیز بود.
چرا بز های کوهی از دیواره سد ها صعود می کنند
بز ها از دیوار سد برای خوردن نمک صعود می کنند.
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

عکس از مزارع اسطوخودوس در حومه لندن

در
معروف ترین مزارع اسطوخودوس، البته، در فرانسه است. با این حال یک مزرعه کوچک در حومه لندن تصمیم گرفت که این گیاه زیبا و معطر را بکارد و گردش گردشگران را برای دیدن مزرعه اسطوخودوس  فراهم کند.در تعطیلات آخر هفته، محبوبیت این منطقه برای گردشگران در اوج است.
 
برای اولین بار این مزرعه در سال 2002شروع به کاشت اسطوخودوس کرد . افسوس، این آزمایش در سال اول به شکست منجر شد - کلاغ ها هر بوته اسطوخودوس را از زمین بیرون کشیدند. سال بعد، برگزار کننده - براندون مای، با این وجود تصمیم گرفت تا دوباره تلاش کند و دوباره اسطوخودوس را کاشت. این بار همه چیز خوب پیش رفت. در سال 2004، او تمام زمین را با اسطوخودوس کشت. جاه طلبی براندون برای استفاده از اسطوخدوس برای تولید مواد برای صنعت عطر بود، اما امکان حمایت دائمی وجود نداشت.
آنها تصمیم گرفتند که از هر بازدید کننده برای ورود به مزرعه هزینه کمی بگیرند - فقط 2.5 پوند و ورود مردم را برای دسترسی به مزرعه برای تمام روز فراهم کنند. آنها در میدان یک غرفه تلفن قرمز قرار دادند و در دور میدان - یک کافی شاپ کوچک که در آن شما می توانستید قهوه یا چای با شیرینی بخورید، که شامل دمنوش اسطوخودوسهم می شد. و همچنین یک فروشگاه کوچک سوغاتی را نزدیکی مزرعه بنا کردند. از آنجا که چیدن گل در مزرعه به شدت ممنوع است، شما می توانید یک دسته گل از فروشگاه گل خرید کنید. 
شش سال پس از اولین کاشت اسطوخدوس، براندون تصمیم گرفت تا کسب و کار عطر را رها و تمرکز را بر گردشگری بگذارد. براندون مای 12 هکتار زمین را در نزدیکی لندن خریداری کرد. زمین در شرایط وحشتناکی بود و چهار سال تمام برای مسطح کردن زمین و پاکسازی از سنگ ها زمان برد، تمام ساختمان های مورد نیاز را در نزدیکی مزرعه ساخت. کار آسانی نبود، اما اکنون مزرعه آماده است. با این حال، آیا سازمان دهندگان اکنون قادر به مقابله با محبوبیتی هستند که این مزرعه بین گردشگران بوجود آورده است؟
صاحبان مزایده حتی مجبور به انتشار هشدار در وب سایت خود بودند، به طوری که گردشگران سعی کنند در تعطیلات آخر هفته به مزرعه نیایند، زیرا بسیاری از مردم در این روزها به مزرعه اسطوخودوس می آیند. از عکاسان حرفه ای نیز خواسته شده است که قبل از مراجعه برای تعیین وقت، ثبت نام کنند.
عکس از مزارع اسطوخودوس در حومه لندن

نظرات

۱۴۰۰/۹/۲۲وطن فرضی اسطوخودوس آسیا است و حدود 40 گونه را شامل می شود با این حال، این گیاه در دریای مدیترانه رایج است. اسطوخودوس در جنوب اروپا، شمال و شرق آفریقا، جزایر قناری، عربستان و هند رشد می کند. در سراسر جهان عمدتاً برای اسانس اسطوخودوس کشت می شود. تولیدکنندگان اصلی فرانسه و بلغارستان و همچنین انگلیس، استرالیا، هند، روسیه، آرژانتین، ایتالیا، الجزایر، مراکش هستند. مزارع بزرگ اسطوخودوس در جنوب فرانسه، ایتالیا و انگلستان وجود دارد.

۱۴۰۰/۹/۲۲اسطوخودوس درختچه ای معطر به ارتفاع 1-2 متر است که در برابر یخبندان خفیف مقاوم است. برگها بلند و همیشه سبز هستند. گلهای آبی، بنفش و یاسی شکل اوج گرفته و از بالای برگها بالا می روند. آنها خاک های خشک، با زهکشی خوب و شنی را ترجیح می دهند. با رطوبت زیاد خاک یا آب راکد، ریشه شروع به پوسیدگی می کند. اسطوخودوس به دلیل بی تکلف بودن و گل های زیبا، اغلب به عنوان یک گیاه زینتی کاشته می شود.

۱۴۰۰/۹/۲۲اسطوخودوس نزد یونانیان باستان محبوب بود. اسمش را گذاشتند تخته نرد به نام شهر ناردا سوریه. اسطوخودوس در کتاب مقدس در آواز سلیمان ذکر شده است، جایی که به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده برای تهیه مرهم مقدس ظاهر می شود. یونانی ها دریافتند که گل های له شده اسطوخودوس رایحه ای آرامش بخش تولید می کنند. برای رومی ها، اسطوخودوس یک خوراکی گران قیمت بود. هزینه هر پوند آن برابر با دستمزد ماهانه یک کارگر مزرعه یا 50 مراجعه به آرایشگاه بود. رومی ها به دلیل بوی عطر و همچنین به دلیل اثرات مفید اسطوخودوس روی پوست، حمام اسطوخودوس را دوست داشتند. رومی ها اسطوخودوس را در زمان فتح رومیان به اروپا آوردند و در قرون وسطی راهبان آن را در صومعه ها پرورش دادند.

۱۴۰۰/۹/۲۲اسطوخودوس به طور گسترده ای در زندگی روزمره، در پزشکی، در عطرسازی، در لوازم آرایشی، در آروماتراپی، در آشپزی و به عنوان یک گیاه زینتی استفاده می شود. معروف ترین نوع اسطوخودوس لاواندولا آنگوستیفولیا (lavandula officinalis) است.

۱۴۰۰/۹/۲۲همچنین انواع تجاری زیادی برای روغن اسطوخودوس وجود دارد. معروف ترین آنها لاواندولا (lavandula x intermedia) است. با این حال، اگرچه گل‌های اسطوخودوس بزرگ‌تر هستند، بوی آن‌ها ضعیف‌تر و کمتر شیرین است.

۱۴۰۰/۹/۲۲ روغن اسطوخودوس از اسطوخودوس با رایحه های معطر شیرین به دست می آید که در مرهم، عطر و لوازم آرایشی استفاده می شود. بهترین روغن از گیاه Lavandula angustifolia یا اسطوخودوس انگلیسی به دست می آید .... انواع اسطوخودوس روغن مشابهی را تولید می کنند، اما با بوی تند. گاهی اوقات روغن اسطوخودوس واقعی با روغن اسطوخودوس یا روغن های مصنوعی جایگزین می شود.

۱۴۰۰/۹/۲۲روغن اسطوخودوس از تقطیر بخار از گلهای تازه در بالای گیاه و از ساقه ها به دست می آید. رنگ آن بی رنگ یا زرد کم رنگ است. این روغن دارای رایحه ای ملایم، تازه و سرد با اثر تسکین دهنده است.با کیفیت ترین روغن با محتوای بالاتر، روغن اسطوخودوس کوهی است، زیرا این فرآیند در دمای پایین تری انجام می شود. کیفیت روغن نیز به محل رشد بستگی دارد. بهترین روغن اسطوخودوس فرانسوی است که از اسطوخودوس از دامنه های آلپ تهیه می شود.

۱۴۰۰/۹/۲۲روغن اسطوخودوس حاوی اکتانون-3، 1b8-سینئول، لیمونن، لانالول، کافور، لاواندولول، ترپینن-4-ول، a-terpineol، لینالیل استات، لاوندولیل است.

۱۴۰۰/۹/۲۲روغن اسطوخودوس دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد عفونی کننده، ضد التهاب، آرام بخش، کلرتیک، ضد اسپاسم، ضد باکتری، ادرار آور، ضد درد، خلط آور، ضد احتقان است.

۱۴۰۰/۹/۲۲در طول جنگ جهانی اول، کف و دیوارهای بیمارستان ها را با اسطوخودوس ضد عفونی می کردند.

۱۴۰۰/۹/۲۲از خواص دارویی اسطوخودوس در موارد زیر استفاده می شود: - با نیش حشرات، خارش را برطرف می کند و پوست را تسکین می دهد، شاخه های اسطوخودوس حشرات را می راند. - به عنوان یک تقویت کننده برای سیستم عصبی، تنش و اضطراب را کاهش می دهد، به آرامش کمک می کند، خواب خوب را بهبود می بخشد، بی خوابی را درمان می کند به دلیل محتوای بالای لینالول و لینالین استات در روغن اسطوخودوس مطالعات بالینی اخیر اثر اسطوخودوس را به عنوان دارویی برای اختلالات خواب تایید کرده اند.

۱۴۰۰/۹/۲۲از اسطوخودوس - برای سردرد و میگرن - برای التهاب و سوختگی - برای کاهش فشار خون - برای بهبود ترکیب خون - با دردهای عصبی قلبی، کمک به تنظیم نبض، رفع تاکی کاردی - کاهش اشتها - برای عادی سازی عملکرد کبد - با درد دندان - با حالت تهوع و استفراغ - برای تقویت ایمنی، پیشگیری از بیماری های عفونی، افزایش مقاومت بدن در برابر قرار گرفتن طولانی مدت در برابر اشعه - برای درمان بیماری های پوستی - آکنه، قارچ، کورک، پسوریازیس، اگزما، زخم های چرکی، آبسه، زخم، بثورات، تسکین دهنده التهاب و خارش - در بیماری های تنفسی سیستم - سرماخوردگی، آنفولانزا، برونشیت، حنجره، برونشیت، آسم - همراه با اوتیت میانی و گوش درد - برای پاکسازی بدن از سموم - با سوختگی (خورشیدی و خانگی)، تسریع التیام - با درد قاعدگی و زایمان - به عنوان یک ادرارآور - با سیستیت و اورتریت، التهاب را تسکین می دهد - به عنوان یک داروی بهداشتی برای واژینیت و برفک دهان - برای دردهای عضلانی، از جمله دردهای ناشی از افزایش فعالیت بدنی، به روماتیسم، آرتریت، کبودی و رگ به رگ شدن کمک می کند - برای اسپاسم استفاده می شود.

۱۴۰۰/۹/۲۲روغن اسطوخودوس باید با احتیاط استفاده شود، زیرا در مقادیر زیاد سمی است و می تواند باعث آلرژی شود.

۱۴۰۰/۹/۲۲اسطوخودوس در تعداد زیادی از محصولات آرایشی - شامپو، روغن، ماسک گنجانده شده است . کرم‌ها، ژل‌های دوش، نمک‌ها و فوم‌های حمام، لوسیون‌های صورت، ژل‌های چشم و غیره.

۱۴۰۰/۹/۲۲اسطوخودوس در محصولات زیبایی به‌دلیل موارد زیر استفاده می‌شود: - خاصیت آنتی‌اکسیدانی، تقویت‌کننده ساختار پوست را بازیابی می‌کند، باعث بازسازی سلول‌ها می‌شود. پوست را شاداب می کند، سموم را از بین می برد. - خاصیت ضد عفونی کنندگی درمان موثر آکنه، از بین برنده جای آکنه. پوست را تمیز می کند، فعالیت غدد چربی را تنظیم می کند. ترک ها را بهبود می بخشد. درمان بیماری های پوستی - آکنه، قارچ، کورک، پسوریازیس، اگزما، زخم های چرکی، آبسه، زخم، بثورات، تبخال. مناسب برای پوست های چرب. - خاصیت ضد التهابی، تسکین دهنده التهاب، خارش، پوسته پوسته شدن، تسکین و بازسازی پوست. مناسب برای پوست های حساس، ظریف، خشک. - خاصیت ضد ادم باعث تسکین ورم و تورم می شود. روزاسه را درمان می کند . مورد استفاده برای ماساژ، اضافه شده به روغن پایه. تسکین دهنده دردهای روماتیسمی و عضلانی، خستگی. برای ماساژ آرامش بخش استفاده می شود. اسطوخودوس یک محصول عالی برای مراقبت از مو است. موهای آسیب دیده را احیا می کند، شوره سر، شکنندگی را از بین می برد. از ریزش مو جلوگیری می کند. یک درمان موثر برای ریزش مو.

۱۴۰۰/۹/۲۲از گلبرگ های اسطوخودوس و روغن اسطوخودوس برای ساخت صابون های مرغوب استفاده می شود.

۱۴۰۰/۹/۲۲اسطوخودوس به طور گسترده ای به عنوان یک عامل طعم دهنده استفاده می شود . از گل های خشک اسطوخودوس در ساشه ها( کیسهٔ کوچک یک‌بارمصرف)استفاده می شود. این یک دافع پروانه بید و پروانه لباس در کمد لباس است.

۱۴۰۰/۹/۲۲اسطوخودوس یکی از اصلی ترین عطرهای مورد استفاده در رایحه درمانی است. اثرات زیر را دارد: - روانی - عاطفی - سیستم عصبی را متعادل می کند، بسته به مشکل آنرا آرام یا تحریک می کند، تنش، استرس را کاهش می دهد، به افسردگی، خستگی، پرخاشگری، تحریک پذیری، اضطراب، ترس، بیش فعالی در کودکان، با حملات پانیک، بهبود حافظه، عدم توجه، کمک می کند. تعداد خطاها را در حین کار کاهش می دهد، به شما امکان می دهد اعداد را بهتر به خاطر بسپارید. اسطوخودوس محل را ضد عفونی می کند، میکروب ها و باکتری ها را از بین می برد، به سرماخوردگی، برونشیت، آنفولانزا کمک می کند، مجاری تنفسی را پاک می کند، سردرد را تسکین می دهد، خواب سالم را بازیابی می کند، بی خوابی را درمان می کند.

۱۴۰۰/۹/۲۲اسطوخودوس آرامش و انرژی می دهد، پرخاشگری را کاهش می دهد، حسادت را التیام می بخشد، به سرعت قدرت را بازیابی می کند، به عشق صفا می بخشد، بوی خلوص و لطافت می بخشد.

۱۴۰۰/۹/۲۲اسطوخودوس با عطرهای زیادی ترکیب می شود و ترکیبات معطر را متعادل می کند. با رزماری، جوز هندی، نعناع، ​​گل رز، نعناع هندی، سنبل الطیب، پرتقال، میخک، شمعدانی، صنوبر، زنجبیل، درخت چای، آویشن، کاج، چوب صندل، نرولی، لیمو، سرو، آهک، بخور، دارچین، مرت، زوفا ترکیب می شود.

۱۴۰۰/۹/۲۲اسطوخودوس در آشپزی استفاده می شود و بخشی از مخلوط ادویه گیاهان پروونس است. به بیشتر غذاها طعمی گلدار و کمی شیرین می دهد و گاهی به پنیرهای گوسفندی و بزی اضافه می شود. معمولا از جوانه های اسطوخودوس حاوی اسانس استفاده می شود. در فرانسه و ایالات متحده آمریکا شربت اسطوخودوس تولید می شود که از عصاره اسطوخودوس به دست می آید.

۱۴۰۰/۹/۲۲اسطوخودوس یک گیاه عالی برای عسل است، منبعی از عسل با کیفیت بالا. گل اسطوخودوس در شربت شکر به عنوان تزئین شیرینی استفاده می شود. "شکر اسطوخودوس" از اسطوخودوس به دست می آید، گل ها به چای سیاه و سبز اضافه می شود که با رایحه و طعم طراوت، آرامش بخش آن مشخص می شود. طعم اسطوخودوس با شکلات بسیار خوب است و در شیرینی های دیگر نیز وجود دارد.

در ادامه بخوانید...

ساختمان های این شهر مانند شیرینی زنجبیلی است

در
خانه های شیرینی زنجبیلی و شاهکارهای دیگر جهان باستان عرب چه چیزی را پنهان می کند: سفری از طریق پایتخت یمن
با وجود این واقعیت که در خاورمیانه مساجد شگفت انگیز و ساختمانهای بسیار جالب وجود دارد ، اما اعتقاد بر این است که گردشگران و توریست ها در یمن است که می توانند با ارزش ترین شاهکارهای معماری جهان باستان عرب را ببینند.  در این کشور شرقی خانه های شگفت انگیز زیادی وجود دارد - به عنوان مثال خانه های عمودی روشن با سقف مسطح ، مشابه کوکی های زنجبیلی ، که به ویژه در پایتخت یمن ، صنعا ، بی شمار دیده می شود.
 
شاید تنوع معماری در این قسمت ها به این دلیل باشد که یمن ، با رفتن از اروپا به آسیا و محلی جذاب برای فاتحان بود ، ویژگی های فرهنگ ها و مذاهب مختلف را جذب كرد. مجبور به دفاع از خود در برابر غریبه ها بود و ساکنان محلی خانه های خود را شبیه به ساختارهای دفاعی ساختند. در صنعا ، برخی از این ساختمانها دارای ارتفاع یک ساختمان شش هفت طبقه مدرن هستند. با این حال ، این ساختمانها هیچ ارتباطی با برج های کسل کننده یا قلعه ها ندارند.

به نظر می رسد خانه ها لعاب دارند

شهری با معماری بی نظیر.  / عکس
 
نمای زنجبیل به ساختمانهای پایتخت نه به اندازه حتی شکل آن (مانند ساختمان های آسمان خراش اروپایی ، خانه های صنعا به شکل مستطیل شکل) داده می شود ، اما طراحی غیر معمول نما در است. پنجره های آنها (همچنین مستطیل شکل) با کرکره ای با لوکارن و روکش قوس تزئین شده و مانند کوکی های شیرین با نوارهای رنگی سفید هم مرز است. همان نوارهای سفید بین کف خانه ها اعمال می شود که باعث می شود آنها مانند کوکی ها از شیرینی زنجبیلی به نظر برسند و حتی ظاهر آنها چیزی اروپایی به نظر برسد.
خانه های این شهر مانند شیرینی زنجبیلی است.
 
به خصوص با تزئینات بسیار غنی در یمن ، خانه ی واقعاً "شیرینی زنجبیلی" قصر دارالحجر است. این قصر همچنین از این نظر بی نظیر است که بر روی یک صخره بنا شده است و به نظر می رسد در آسمان طلوع می کند ، به نظر می رسد که شما در حال دیدن سراب هستید.
قصر دارالحجر
 
به نظر می رسد سراب است.  / عکس
با این حال ، خانه های دیگر کاملاً ظریف هستند که به طور کلی مناظر شهری فوق العاده زیبا را تشکیل می دهند.
 

چگونه در خانه های شیرینی زنجبیلی زندگی می کردند

جالب اینجاست که قسمت زیرین چنین ساختمان معمولاً از گرانیت یا بازالت ساخته می شد ، در حالی که معمولاً دام در طبقه همکف نگهداری می شد و یا به عنوان انبار مورد استفاده قرار می گرفت. در طبقه های فوقانی (مسکونی) که از آجر ساخته شده بود ، صاحبان آن زندگی می کردند.
معمولاً دام ها در طبقه همکف نگهداری می شد و یا به عنوان انبار استفاده می شد.
خانه های صنعا.  / عکس
 
اتاق های مشترکی وجود داشت که مثلاً میزبانان از میهمان پذیرایی می کردند. 
سانا فوق العاده زیبا به نظر می رسد.  / عکس
 
به هر حال ، داخل خانه های روشن و تزئین شده با الگوی پیچیده خانه ها به هیچ وجه ظریف نیستند: بر خلاف ساکنان سایر کشورهای عربی ، جمعیت محلی عادت به فضای داخلی ظریف ندارد و برای استفاده از زبان مدرن ، از زمان های قدیم یمنی ها در یک فضای مینیمالیسم عملی زندگی می کردند . در فضای داخلی: دیوارها صاف و راهروهای باریک وجود دارد.
 

آسمان خراش های Shibam

مکان دیگر با معماری متمایز شیبام ، واقع در استان حدرموت یمن است. این شهر در واقع یک کلان شهر است که قدمتی 2000 ساله دارد.
 
علاوه بر این ، برخی از ساختمان های Shibam به 11 طبقه ارتفاع می رسند ، علاوه بر این ، آنها از خشت مخلوط شده با نی ساخته شده اند (گرچه در پایه سنگی).
ساختمانهای شهر Shibama / عکس
 
خانه ها بسیار نزدیک به یکدیگر هستند که از نظر بصری باعث می شود Shibam حتی بیشتر شبیه یک کلان شهر مدرن اروپایی شود. در عین حال ، معماری این شهر از نظر شرقی منحصر به فرد و قابل تشخیص است - خانه ها دارای دیوارهای غیر موازی هستند و با بررسی دقیق تر می توانید حکاکی های جالب روی پنجره ها و درها را تحسین کنید.
 
پنجره های منحصر به فرد / عکس
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

راهنمای کامل عکاسی با آیفون

در
راهنمای کامل عکاسی با آیفون

به یک مقدمۀ مختصر برای جهان عکاسی آیفون خوش آمدید. این راهنمای سریع شامل یک مجموعه از توصیه ها است که از متخصصان، دوستان و تجربۀ شخصی به دست آمده است. چه بخواهید که عکس های با کیفیت DSLR بگیرید یا فقط بازی اینستاگرام را عمل بیاورید، این راهنمای کامل تمام ابعاد توسعۀ عکس های آیفون را پوشش می دهد.

حساب اینستاگرام بسازید، برای اشتراک گذاری عکس ها و دنبال کردن عکاس های دیگر

 بیشتر عکاسان یک سبک اثر دارند و در لفظ هزاران راه مختلف برای شکل دادن کارتان وجود دارد.مانند عکاسی غذا، مد، سبک زندگی، منظره، طبیعت، شهری، چهره ها، سیاه و سفید، ...

شروع کنید از هر چیزی که فکر می کنید عکس گرفتن،  یک عکس خوب بگیرید، لازم نیست حتماً عالی باشد. این فقط شروع کار است.

تعدیلات محیطی

بسیاری از عکاسان بهترین زمان را برای عکس انداختن در طول زمان طلایی می دانند. زمان طلایی دورۀ کوتاهی بعد از طلوع یا قبل از غروب خورشید است که درطول آن نور روز نرم تر از وقتی است که خورشید در آسمان بالاتر است. اما قبل از آن که زمان بندی تمام عکس هایتان را در طول ساعت طلایی آغاز کنید، عکس انداختن تحت تمام انواع نور را تمرین کنید. نور از طریق لنز دوربین آیفون وارد می شود و یک تصویر در متوسط حساسیت نور ضبط شده است. نور خیلی زیاد یا خیلی کم می تواند عکستان را خیلی درخشنده یا تیره کند و باعث شود وضوح، رنگ ها و آهنگ ها را از دست دهید. در اینجا چند راه برای تعدیل جایگاهتان برای نور طبیعی وجود دارد:

• در طول ساعت طلایی می توانید اساساً در هر جهتی عکس بندازید. می توانید به سمت خورشید، دور از خورشید، یا با خورشید در کنارتان عکس بندازید.

• در طول روز تلاش کنید که مخالف خورشید عکس بندازید. سخت است که بدون خراب کردن قاب تصویر، در زاویه ای عکس بندازید که با خورشید مواجه نشوید. (سیارک)

• در شب نور کم است و عکس ها تیره می شوند. از فلش تلفن همراه استفاده نکنید و یک منبع نور خارجی بیابید.

تعدیلات فنی

آنچه آیفون را محبوب می کند آن است که طراحی فنی جهانی و کاربر دوست است. در اینجا برخی نکات وجود دارد که همه می توانند به کار ببرند که فوراً عکاسی آیفونشان را بهبود دهند.

• در بخش تنظیمات، به سمت تب "عکس ها و دوربین" بروید، حالت شبکه ای را انتخاب کنید بنابراین می توانید عکس هایتان را در حالی بیندازید که دقیقاً نسبت طلایی مارپیچ فیبوناچی آکا را به کار ببرید یا قاعدۀ سومی ها را استفاده کنید.

• فلش را خاموش کنید، همیشه یک منبع نور خارجی یا طبیعی داشته باشید.

• در موقعیت های کم نور، ضربه زدن به قسمت های تاریک تر صفحه نمایشتان پرتودهی و تمرکز را افزایش می دهد.

• از زوم استفاده نکنید، دوربین آیفون واقعاً زوم نمی کند، فقط تصویر را بزرگتر میکند.

• روی جهت تمرکز کنید، برای مثال افق و سوژۀ شما.

• برای داشتن گزینه های بیشتر همیشه عکس افقی و عمودی بیندازید.

• جای راحت پیدا کنید. دست شما باید ثابت باشد. روی میز یا نیمکت بگذارید.

• پایین بروید، روی یک زانو قرار بگیرید. عکس انداختن از یک زاویه ی پایین تر می تواند یک چشم انداز متفاوت نسبت به سطح چشم بدهد. عکس از زاویۀ پایین می تواند سوژه را مسلط جلوه دهد، عکس از یک زاویۀ بالا می سوژه را ضعیف جلوه دهد.

راهنمای کامل عکاسی با آیفون

• لنز آیفون بخرید. در اینجا یک لنز گران وجود دارد که من اخیراً خریدم. گزینه هایتان را قبل از آن که هر نوع از لنز یا هر لنز گرانی را بخرید بررسی کنید. این همیشه یک ایدۀ خوب است که با یک تجهیز بودجه ی پایین شروع کنید.

ویرایش یا فتوشاپ

یک محصول نهایی 30% گرفتن عکس و 70% ویرایش است. اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که ویرایش عکس ها را مستقیماً روی آیفون پشتیبانی می کنند. من یک تن اپلیکیشن ویرایش عکس روی تلفنم دارم، گاهی اقوات از بیش از 6 اپلیکیشن برای ویرایش یک عکس استفاده می کنم! 2 اپلیکیشن رایگان که من توصیه می کنم VSCO و Priime هستند.

این دو اپلیکیشن مؤثر و راحن برای مبتدیان هستند.

• قبل از هر ویرایشی، روشنایی صفحه نمایش تلفنتان را به 100% افزایش دهید. اگر ممکن است، سعی کنید در یک اتاق تاریک ویرایش کنید و سپس تحت نورهای متفاوت نقد کنید.

• افزایش چند بعد نظیر نور، تیزی، و سایه ها می تواند کیفیت هر عکسی را افزایش دهد.

• تعدیلات کوچک را با آرام و زیرک کار کردن انجام دهید. به یاد داشته باشید که شما می خواهید بهترین کیفیت های عکس را با استفاده ی عناصر در عکس به وجود بیاورید نه با خلق عکس مصنوعی.

• ویرایش مشابهی را برای هر عکسی دنبال نکنید، هر عکس به ویرایش یکتای خود نیاز دارد. 

• از نظر دیگران استفاده کنید و عکس ویرایش شده را به 2 یا 3 نفر نشان دهید.

• کارتان را با عکس ها و عکاسان مورد علاقه تان مقایسه کنید. تشابهات را پیدا کنید. شاید عکس شما بهتر باشد. 

نظرات نهایی دربارۀ عکاسی آیفون

اگر شما یک طرفدار بزرگ آیفون نیستید، در اینجا برخی جایگزین های عالی وجود دارد.

• گالاکسی S7 دوربین 12 مگاپیکسل با عملکرد نور پایین عالی دارد.

• LG G5 دوربین بزرگ 16 مگاپیکسل و لنز زاویۀ باز 135 میلی متری دارد.

همچنان که تلفن های هوشمند به توسعه ی فنآوری دوربینشان ادامه می دهند، پیش بینی می کنم در آیندۀ نزدیک جامعه خیلی به عکاسی و فیلم DIY علاقمندتر می شود. گرفتن عکس های باکیفیت در آیفون یا هر تلفن هوشمند یک کار سختی نیست. 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸عکاسی هم دیگه از اون حالت حرفه ایش دراومده با این گوشی ها

در ادامه بخوانید...

معجزه عکاسی و تصاویر فراموش‌نشدنی در تاریخ

در

معجزه عکاسی، عکس ماندگار و تصاویر فراموش‌نشدنی در تاریخ

عکاسی از تصاویر تأثربرانگیز  ماندگار از گوشه و کنار جهان با توضیحی کوتاه در زیر هر عکس 

 

مردی  در حال سقوط از ساختمان مرکز تجارت جهانی در روز حادثه 11 سپتامبر

 مردی فرانسوی که هنگام اشغال پاریس بوسیله نیروهای نازی در جنگ جهانی دوم در حال گریستن

 پسر 12 ساله برزیلی که در مراسم تدفین معلم خود با گریه ویولون می‌نوازد. معلم این کودک به او کمک کرد از طریق یادگیری و نواختن این ساز از فقر و خشونت نجات یابد.

کودکانی که در سال 1948 در شیکاگو به فروش گذاشته شده‌اند.

سگی که در کنار مزار صاحبش نشسته است. صاحب این سگ بر اثر رانش زمین در ریو دو ژانیرو در سال 2011 جان باخت.


پسر خردسال «جان اف کندی» در مراسم تدفین پدر به تابوت او ادای احترام می‌کند. جان اف کندی 35امین رئیس‌جمهور آمریکا بود که در سال 1963 ترور شد.



پیرمردی از کره جنوبی در حال گریه به دلیل خداحافظی از خویشاوند خود که در کره شمالی زندگی می‌کند. این دو پس از 60 سال در سال 2010 اجازه یافتند به مدت سه روزه نزدیک مرز کنار یکدیگر باشند.


یک راهب در اعتراض به آزار و اذیت بودایی‌ها بوسیله دولت ویتنام خود را آتش زده است.



یک کودک خردسال که در حال تلاش برای سرپاکردن پدر الکلی خود است.


 پس از فرو ریختن یک کارخانه در بنگلادش زن و شوهری در آغوش هم زیر آوار جان دادند.



در سال 1958 دختر آفریقایی در باغ‌وحشی در بلژیک به نمایش گذاشته شد.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸چقدر تاثر برانگیز ؟

در ادامه بخوانید...