صخره باستانی ، گویی با لیزر بریده شده و دیگر مناظر مرموز در صحرای عربستان

در

سنگ النصلهصخره ای باستانی ، گویی با لیزر بریده شده است ، و دیگر مناظر مرموز در صحرای عربستان

 

در عربستان سعودی ، هشت ساعت رانندگی از پایتخت ، یک صخره مرموز به نام النصله وجود دارد. این تخته سنگ غول پیکر ، نه متر ارتفاع و حدود هشت متر عرض ، هنوز با هاله ای از راز پوشانده شده است و باعث اختلاف نظر بین دوستداران عرفان و دانشمندان می شود. پس از همه ، به نظر می رسد سنگ النصله با یک اره فوق العاده تیز به دو قسمت تقسیم شده است! راز این بلوک ماسه سنگ ، تقسیم شده به دو قسمت ، با نقاشی های سنگی-سنگ نگاره ها ، که بخشی از سطح را می پوشاند ، اضافه می شود. و این تنها یکی از دیدنی های مرموز عربستان  برای گردشگری است.


چه کسی این کار را کرد؟

طبق یکی از نسخه ها ، سنگ النصله سالها پیش توسط فرستادگان تمدنهای فرازمینی به بشر ارائه شد ، زیرا وقتی از کنار آن مشاهده می شود ، برش آن چنان صاف است که به نظر می رسد گویی با لیزر بریده شده است.

بر اساس دومین فرضیه باورنکردنی ، این سنگ از زمان فرهنگهای بسیار پیشرفته باستانی که هزاران سال پیش در این مکان وجود داشته است ، اینجا ایستاده و سپس ناپدید شده است.

نسخه سوم بیشتر بی نظیر است - اجداد ما سنگ را با کمک اره باستانی (ابزار نجاری ) و آب تقسیم کردند و از آن برای مراسم مذهبی استفاده .می کردند.

سنگ النصله

یکی از مرموزترین مکانها در عربستان سعودی.

 

با این حال ، بسیاری از دانشمندان غربی توضیح ساده تری دارند: این تخته سنگ در نتیجه عجایب طبیعت ، یعنی هوازدگی ، به دو قسمت تقسیم شد. به گفته زمین شناس چری لوئیس از دانشگاه بریستول ، اصل این فرایند این است که ابتدا آب وارد شکاف سنگ می شود و سپس با کاهش دما ، یخ می زند ، منبسط می شود و بر این اساس ، اندازه سوراخ را افزایش می دهد.

همچنین بخوانید: یک کلان شهر 2000 ساله: چگونه معماران باستانی موفق به ساختن آسمان خراش ها شدند

 

سنگ النصله

دو نیمه سنگ.


در همین حال ، حتی شکاکانی وجود دارند که معتقدند تخته سنگی که تکه تکه شده است بازسازی بیش نیست و برای جذب گردشگران ساخته شده است.

سنگ النصله

نقاشی روی سنگ.

قدیمی تر از اهرام

در عربستان سعودی ، متخصصان بیش از صد ساختار سنگی کشف کرده و به این نتیجه رسیدند که این اجسام یکی از قدیمی ترین اجسام روی کره زمین ما هستند. آنها حتی قدیمی تر از اهرام مصر هستند!

اشیاء از سنگهای روی هم انباشته شده است.
ما آنها را به لطف تصویر برداری انجام شده از فضا مشاهده کردیم. این سازه ها که موستانک نامیده می شوند ، دیوارهای پایینی هستند ، شبیه به حصار هستند ، اما به نظر نمی رسد که اصلاً برای اهداف دفاعی (خیلی کم) ساخته شده باشند.

 

سنگ النصله
اشیاء عجیب و غریب

علاوه بر تصاویر ماهواره ای ، داده های Google Earth به نقشه مکان برخی از این اجسام کمک کرد. بسیاری از آنها ها از ارتفاع شبیه مستطیل های باریک هستند.

سنگ النصله

اشیاء عجیب غریب و  مرموز.

 

از آنجا که هیچ اثری از فرهنگهای باستانی در محل کشف اشیاء مشاهده نشد ، دانشمندان سن آنها را با استفاده از تجزیه و تحلیل کربن تعیین کردند. او نشان داد قدمت آنها ها بیش از هفت هزار سال است!

 

سنگ النصله

الگویی در سطح یکی از این اجسام.

شهر مرموز مدائن صالح

شهر باشکوه مدائن صالح ، واقع در قسمت شمالی عربستان سعودی ، در دوره قبل از اسلام ظاهر شد ، زمانی که دولت نبطی در اینجا وجود داشت. در آن زمان یکی از مهمترین راههای تجاری از این شهرک می گذشت. مجموعه باستانی شامل ساختمانهای مسکونی ، معابد برای عبادت و گورستان است.

 

مدائن صالح

حتی قطعات نشان می دهد که شهر باستانی چقدر باشکوه و بسیار توسعه یافته بوده است. 

 

در میان بقایای یک شهر باستانی بسیار توسعه یافته ، آرامگاه قصر الفرید قابل تشخیص است. این عبارت به عنوان "قلعه تنها" ترجمه شده است. این سازه در قرن 1 بعد از میلاد ساخته شده (یا بهتر بگویم از سنگ تراشیده شده است) و سازندگان قدیمی هرگز قسمت جلویی مقبره را تکمیل نکرده اند. در همان قرن ، Nabatea داوطلبانه بخشی از امپراتوری روم شد و یک قرن بعد ، ایالت با شکوه سابق دیگر وجود نداشت.

 

مدائن صالح

اسرار عربستان.

 

به هر حال ، شهرهای Nabatea (یا بهتر بگویم ، آنچه از آنها باقی مانده است) در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند.به هر حال ، اشیاء فوق تنها مناظر منشأ مرموز نیستند. در وسعت بیابان های عربستان سعودی ، اهرام باستانی در اندازه ها و اشکال مختلف ، و "پرتال" های سنگی عجیب و بسیاری شگفتی های اسرارآمیز دیگر از اجداد وجود دارد. دانشمندان هنوز منشا و هدف آنها را حدس نزده اند.

به هر حال ، در کنار عربستان سعودی ، در یمن ، اشیاء اسرارآمیز و شاهکارهای باستانی جهان عرب کمتر وجود ندارد. پیشنهاد ما این است که مقاله چگونه قلعه تنهایی در وسط بیابان عربستان ظاهر شد را بخوانید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 شهر معروف روی آب که با "ونیز" رقابت می کنند

در

406071705.jpg

 

هرکسی که به چشم انداز شهر روی آب فکر کند ، تضمین شده است که قبل از هر چیز "ونیز" افسانه ای را به یاد می آورد. با این حال ، ونیز تنها شهر روی آب نیست که دارای تعداد زیادی کانال است. فقط "ونیز" شمالی / جنوبی / شرقی / غربی" را گوگل کنید و شهرهای زیادی نمایش داده می شود. چیزی خاص ، غیرمعمول ، چیزی که شایسته سفر گردشگری است ، خواه تعداد کانال ها ، تاریخچه پشت سر آنها ، محیط یا آنچه که برای آنها انجام شده است. بنابراین در اینجا چند مدعی از بهترین شهرهای جهان برای کانال هایی که با "ونیز" رقابت می کنند وجود دارد که هر گردشگری شاید نداند.


1. آمستردام (هلند)

آمستردام

کانال های آمستردام نمادهای دوران طلایی آن هستند.  / عکس


شاید معروف ترین شهر برای کانالهای خود بعد از "ونیز" ، آمستردام باشد. تعداد کمی از گردشگران می دانند ، اما طول راه های آبی آمستردام صد کیلومتر است. اولین کانال ها در قلمرو آمستردام مدرن در قرون وسطی ظاهر شدند ، اما بیشتر آنها - از جمله سه کانال اصلی ، Herengracht ، Prinsengracht و Keizergracht - در دوران طلایی آمستردام در قرن 17 ساخته شده اند. آنها به صورت دایره های متحدالمرکز طراحی شده اند که بیشتر به منحصر به فرد بودن کانال های این شهر جوی بیشتر می افزایند.

 

2. هامبورگ (آلمان)

9dd15e2f-a74d-43dc-8ee3-d6eb150ecc01.jpg

زیباترین شهر آلمان که بر روی سه رودخانه ساخته شده است.  / عکس

 

پل های شهر مشهور در قسمت شمالی ایالت آلمان حتی بیشتر از "ونیز" است. براساس sayarak.com ، هامبورگ رسماً بیشترین تعداد پل را در جهان دارد که در مجموع بیش از سه رودخانه ساخته شده است. اصلی الب است ، بیل منشعب اولین است. و آلستر درست در وسط شهر به دو دریاچه می ریزد.

علاوه بر این ، چهار رودخانه کوچکتر در قلمرو هامبورگ وجود دارد که امکان ساخت بیش از 30 کانال نامگذاری شده و حتی بزرگترین بندر دریایی آلمان را فراهم کرده است.

و اگرچه نیم قرن پیش از آنها برای اهداف مورد استفاده خود استفاده می شد: به عنوان مسیرهای حمل و نقل برای حمل و نقل کالا ، امروز آنها به مرواریدهای واقعی هامبورگ توریست و مکانی عالی برای تفریح و ​​گردشگری تبدیل شده اند: در تابستان مردم کایاک سواری و در زمستان با اسکیت بازی می کنند.

 

3. آمیان (فرانسه)

amiens1407447-0.jpg

آمیان - "ونیز" نزدیک  پاریس.  / عکس


در فاصله کمی از پایتخت فرانسه پایتخت پیکاردی واقع در رودخانه سامه واقع شده است که به خاطر محله مشهور است که می تواند با همان "ونیز" رقابت کند. در دوران قرون وسطی ، زمین اطراف مرکز شهر برای استخراج ذغال سنگ نارس مورد استفاده قرار می گرفت. در نتیجه این فعالیت بود که بسیاری از چاله های کم عمق باقی ماند ، که بعداً به 40 کیلومتر کانال تبدیل شد و بیش از 300 هکتار از تالاب را در آمیان فرانسه گسترش داد.

 

4. بروژ ، بلژیک

Istoriya-Bryugge-periody-rastsveta-i-upa.jpg

برخی تصور می کنند که بروژ حتی از "ونیز" هم زیباتر است.  / عکس


انصافاً باید توجه داشت که حتی در بلژیک می توانید شهرهایی با کانال های بیشتر از بروژ پیدا کنید. اما آنها به سختی قادر به رقابت با او در زیبایی تصویر هستند. این شهر دارای یک کانال بزرگ است که بروژ را با Zeebrugge در دریای شمال متصل می کند ، که این شهر را به یک بندرگاه نیز تبدیل می کند.

با این حال ، این کانال های کوچک در مرکز شهر هستند که در لیست یونسکو قرار گرفتند و جاذبه های اصلی گردشگری  آن هستند. در واقع ، بروژ بلژیک از نظر مینیاتوری "ونیز" است ، فقط بر خلاف نمونه اصلی ، مناظر آن حتی بیشتر به دلیل جمع و جور بودن ، جوی و جذاب ترند. و هاله پرنعمت این شهر بهتر حفظ می شود.

 

5. تیگر ، آرژانتین

9482ef40af3a68a7347c081b4e48042f.jpg

شهر آرژانتین روی آب.  / عکس

 

"ونیز" آرژانتین در حاشیه رودخانه پارانا واقع شده است. این منطقه زیبا در فاصله 17 مایلی بوینس آیرس واقع شده و منطقه ای است که توسط کانال ها به صدها جزیره کوچک تقسیم شده است. Tugre از "ونیز" فقط به دلیل رنگ آب متفاوت است - در آنجا نزدیکتر به سایه قهوه است و حتی این واقعیت که در اینجا از قایق ها نه تنها به عنوان یک ویژگی گردشگری بلکه به عنوان یکی از گزینه های حمل و نقل عمومی نیز استفاده می شود.

یک واقعیت جالب: نام شهر - Tigre - به افتخار جاگوارهایی که در زمان های گذشته در جنگل ها پرسه می زدند ، به شهر داده شد ، فقط محلی ها آنها را ببر می نامیدند.

 

6. آلاپوزا ، هند

kerala2-1024x695.jpg

"ونیز" هند با عملکرد گرمسیری.  / عکس


Alappuzha هند در منطقه ای با 12 جزیره ، 44 رودخانه و شش رودخانه بزرگ دیگر واقع شده است - مکانی ایده آل برای ساختن شهری با کانال. به همین دلیل تعداد آنها چشمگیر است: طبق Novate.ru ، Alappuzhe و اطراف آن بیش از 1400 کیلومتر کانال می بالند. چشم انداز این منطقه به قدری بی نظیر است که بسیاری به یک باره در خانه های شناور مستقر می شوند و برای گردشگران این یک روش محبوب و تقریباً تنها در دسترس برای دیدن زیبایی های این مناطق است.

 

7. بیرمنگام ، انگلستان

4993.jpg

مرکز صنعتی انگلیس همچنین به کانال ها افتخار می کند.  / عکس


بیرمنگام دومین شهر بزرگ انگلیس است و علاوه بر این ، بیش از یک قرن است که یک مرکز صنعتی است. با این حال ، این مانع از داشتن سیستم کانال خودش نمی شود. اولین آنها در اواخر دهه 1700 - اوایل دهه 1800 ، پس از باز شدن کانال اول برای حمل و نقل ، ظاهر شد.

تا به امروز ، تقریباً 160 کیلومتر کانال افتتاح شده است. و اگر قبلاً آنها فقط به عنوان بخشی از سیستم حمل و نقل برای صنایع سنگین مورد استفاده قرار می گرفتند ، امروز آنها مانند انبارهای آجری قدیمی که در این نزدیکی ساخته شده اند ، به یک نشان گردشگری در این شهر انگلیسی تبدیل شده اند.

 

8. سوژو ، چین

960x640.jpg

شهری با طولانی ترین کانال جهان.  / عکس


سوژو در کنار کانال بزرگ جینگ هانگ واقع شده است که جزو میراث جهانی یونسکو است و طولانی ترین کانال روی کره زمین محسوب می شود - 1700 کیلومتر. باستانی ترین مکان های آن در قرن 5 قبل از میلاد ساخته شده است.

به طور مستقیم در سوژو ، ده ها کانال کوچک و آبراه وجود دارد که در مجاورت 69 باغ خصوصی هستند که هر یک بیش از هزار سال قدمت دارند. همه آنها در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده اند.

 

9. گلد کوست ، کوئینزلند ، استرالیا

big_gcoast8.jpg

شهر گلد کوست حداقل ده برابر بیشتر از "ونیز" افسانه ای کانال دارد.  / عکس


روزگاری ، تالاب های بین ساحل اقیانوس آرام و مناطق داخلی استرالیا توسط رودخانه نرنگ تخلیه شد و در اواسط قرن گذشته ، تالاب ها با کانال ها و خاکریزهای متعدد به مکان های گران قیمت تبدیل شدند.حوضه آبریز رودخانه نرنگ بزرگترین و قابل توجه ترین سیستم رودخانه ای در ساحل طلا است.

جالب است که محاسبه رقم دقیق طول همه این کانالها به سادگی امکان پذیر نیست: بسته به روش اندازه گیری ، تعداد آنها از 160 تا 530 مایل متغیر است. با این حال ، حتی این ارقام به وضوح نشان می دهد که این شهر حداقل ده برابر بیشتر از "ونیز" افسانه ای کانال دارد.

 

10. فورت لادردیل ، فلوریدا ، ایالات متحده آمریکا

shutterstock_720953032.jpg

شهر آمریکایی روی آب.  / عکس


فورت لادردیل را اغلب معادل آمریکایی ساحل طلای استرالیا می نامند: در مجموع ، بیش از 300 مایل کانال از مناطق اطراف عبور می کند و در فورت لادردیل 165 مایل وجود دارد. این سیستم زنده ماندن کانال ها و مناطق ساحلی زیبا بود ، که این مکان را به گوشه ای از تایلند تبدیل می کند ، نام مستعار زیبایی را به آن داده است - ""ونیز" آمریکا".

شاید ارزش سفر به هر دو این شهرها و "ونیز" را داشته باشد ، زیرا این مکان دوم ، مانند چندین مکان معروف دیگر در نقشه توریستی ، ممکن است به زودی از روی زمین از بین برود: جاذبه هایی که بشریت در شرف خداحافظی با آن است.

 

ونیز ایران کجاست؟

a5f6163add04b7f1287de0c2dd3a4e18-3264x1840.jpg

تالاب شادگان روستای صراخیه رُگبه عکس از سیدجواد خراسانی

 

روستای صراخیه ، سراخیه روستایی بی نظیر در جنوب غربی ایران می باشد که زندگی روزمره آن دقیقاً مانند شهر ونیز ایتالیا است. سراخیه در جنوب جاده دارخوین - شادگان در استان خوزستان ، جنوب غربی ایران واقع شده است.در آبهای تالاب بین المللی شادگان ، بزرگترین مجموعه استخرهای ایران با مساحت 400000 هکتار ، در سطح جهان به عنوان یک منبع طبیعی مهم در منطقه و جهان ثبت شده است.

 

7cfc4860-64a3-4d97-8f79-5a6e32ecc7b6-1.jpg

 به گردشگری علاقه دارید ؟ مقاله ۱۰ شهر گردشگری در جهان که پس از سفر ناامید برمی گردید را بخوانید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

بهشت روی زمین یک جزیره متعلق به یمن است

در
جزیره سوکوترا
  •    بهشت زمینی در میانه اقیانوس هند: چگونه جزیره سوکوترا مانند افسانه به نظر می رسد

 

سوکوترا Socotra یک جزیره متعلق به یمن است که در اقیانوس هند و در سواحل سومالی واقع شده است. این یکی از منزوی ترین جزایر منشأ قاره (غیر آتشفشانی) است. میلیون ها سال پیش از سرزمین اصلی جدا شد و این رویداد  ، طبیعت بی نظیر جزیره را حفظ کرد. به نظر می رسد گیاهان و جانوران آن از هرگونه تأثیر خارجی "مصون" هستند. جزیره سوکوترا  به عنوان قطعه ای ازکره زمین به نظر نمی رسد ، بلکه به عنوان قطعه ای از یک سیاره بیگانه به نظر می رسد. هر آنچه در آنجا دیده می شود ، اصلاً شبیه مناظر معمول زمینی نیست. این نوعی پارک ژوراسیک است.

 

جزیره سوکوترا منحصر به فرد است

جزیره سوکوترا

توسعه در این جزیره به روش خود پیش رفت.

 

زندگی در این جزیره به روش خاص خود توسعه یافته است. با گذشت زمان ، به چیزی کاملاً منحصر به فرد و شگفت انگیز تبدیل شده است. ویژگی های آب و هوایی: گرمای وحشی ، خشکسالی ، موسمی طوفانی در تمام تابستان و در زمستان گرم و مرطوب. همه اینها ، همراه با شرایط خاص آب و هوایی در مناطق کوهستانی ، به شکل گیری یک گیاه و جانور کاملا منحصر به فرد از جزیره کمک کرد. بیهوده نیست که جزیره سوکوترا در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار می گیرد. این تپه های شنی یک کیلومتری در سواحل نیلگون اقیانوس هند ، درختان فوگو و تنه های بطری مانند که مانند ساکورا( مردم ژاپن به شکوفه درخت گیلاس) شکوفا شده اند - به نظر می رسد یک افسانه زنده شده است.

 

 درخت اژدها

 دراسینا سیناباری ، دراسنا : نماد سوکوترا درخت اژدها یا درخت خون اژدها  است.

 بعد از زخمی شدن تنه آن یا بریدن چوب درخت اژدها ، از آن خون ، مایع قرمز رنگ بیرون می‌آید.

 

نماد سوکوترا Dracaena cinnabari (درخت اژدها) است. این درخت مانند یک چتر عظیم یا یک قارچ غول آسا به نظر می رسد. اگر پوست  را از آن جدا کنید ، در این صورت آب قرمز رنگ شروع به جریان می کند که خیلی سریع جامد می شود. از زمان های بسیار قدیم ، ساکنان محلی از این داروی جادویی برای اهداف دارویی و آرایشی استفاده می کردند. بومی ها می گویند آب سیناباری dracaena می تواند هرگونه خونریزی را متوقف کند. در دوره های قاعدگی دردناک و طولانی مدت در زنان بسیار کمک می کند.

 

درخت بطری

درخت بطری شکوفا ، جزیره سوکوترا را به یک افسانه شبیه می کند.

 

درخت بطری

درخت بطری شکوفا ، جزیره سوکوترا را به یک افسانه شبیه می کند.

 

حیوانات محلی علاقه زیادی به خوردن شاخه های جوان این گیاهان دارند. بنابراین ، دستیابی به درخت جوان معروف اژدها بسیار دشوار است. اغلب اینها درختان بالغ و چند صد ساله هستند. این گیاه نه تنها یک نماد است ، بلکه اصلی ترین جاذبه گردشگری و مشخصه اصلی این جزیره غیر معمول است. این درخت اژدها است که به منظره چشم انداز کوهستانی افسانه خاصی می بخشد. هر گردشگری که از این جزیره بازدید کرده باشد مطمئنا در برابر این زمینه جادویی بیگانه مبهوت می شود.

 

جزیره سوکوترا

درختان اژدها به چشم انداز جزیره سوکوترا نوعی بیگانگی می بخشند.

 

جزیره سوکوترا

در ترکیب با سواحل سفید که در افق امتداد یافته اند ، این فقط یک جادو است.

 

جزیره سوکوترا

 

به یاد آوردن حداقل یک مورد که مداخله انسان به نفع طبیعت باشد دشوار است و نه برعکس. خاصیت این دوپا ی هوشمند این است که کاملاً همه چیزهایی را که لمس می کند خراب کند.جزیره سوکوترا خوشبختانه که تأثیر انسان در اینجا کم است. با نگاهی به این زیبایی بیگانه ، تنها می توان خوشحال شد که پدیده ای مانند گردشگری جمعی ، آن را تهدید نمی کند. در غیر این صورت این جزیره زیبا را نابود می کرد.

 

جزیره سوکوترا

گردشگری جمعی می تواند طبیعت زیبای جزیره سوکوترا را از بین ببرد.

 

جزیره سوکوترا

 

عمده ترین تهدیدها برای طبیعت بی نظیر جزیره سوکوترا گونه های بیگانه ، تغییرات آب و هوا و تأثیرات انسانی است. علاوه بر این ها  ، وقتی است که بزها شاخه های جوان درخت بطری Brachychiton و درختان اژدها را می خورند ، که به جزیره سوکوترا  آسیب می رساند ، بقیه می توانند تحت تأثیر قرار گیرند.

 

درخت بطری

بزها عاشق جوانه زدن شاخه های جوان درخت بطری  Brachychiton  هستند.

 

مداخله انسان در اینجا به موقع متوقف شد. اکنون مکان شگفت انگیز یک منطقه طبیعی تحت کنترل ویژه مقامات است. در اینجا بودن ، مقاومت در برابر وسوسه عکاسی را دشوار می کند.

 

درخت خون اژدها

در اینجا من می خواهم از هرمنظره ای عکس بگیرم   ، همه چیز بسیار زیبا است.

 

این جزیره محل زندگی حدود چهل هزار نفر است. ساکنان محلی زبان خاص خود را دارند. علی رغم این واقعیت که بومی ها زبان نوشتاری ندارند ، فولکلور محلی فوق العاده غنی از شعر و نثر است. جزیره سوکوترا به گروه زبانهای سامی تعلق دارد. متأسفانه زبان جزایر به تدریج در حال از بین رفتن است و جای خود را به عربی می دهد.

 

غروب خورشید درجزیره سوکوترا 

غروب خورشید درجزیره سوکوترا 

 

می توانید نقاشی های غیرمعمول را روی سنگ های جزیره مشاهده کنید. این نقاشی ها چیست ، چه معنایی دارند و از کجا آمده اند - هیچ کس نمی داند. هیچ تحقیقی در این باره انجام نشده است. جالب ترین نکته این است که فقط در صورت تبخیر بخشی از آب و باز شدن روی سنگ ها ، می توان آنها را مشاهده کرد.

 

1817225650.jpg

جزیره تاریخی غنی و کشف نشده دارد.

 

گردشگران باید به خاطر داشته باشند که در Socotra عملا هیچ هتل وجود ندارد. در موارد موجود ، بعید است کسی بخواهد متوقف شود. مسافران با خود چادر می برند. از طریق پایتخت یمن ، صنعا ، می توانید فقط با هواپیما وارد این جزیره افسانه ای شوید. این سفر باید از طریق یک آژانس مسافرتی محلی انجام شود. آنها شما را مستقیماً به مکانهای شاخص می رسانند و در آنجا می توانید همانطور که دوست دارید ، منطقه را گشت بزنید.

 

چشم انداز  آرامش بخش در سوکوترا

چشم انداز  آرامش بخش در سوکوترا.

 

کوه های فوق العاده زیبایی در اینجا وجود دارد. تپه های شنی سفید یک افق لاجوردی بی پایان را قاب می کنند. غارهای مرموز می توانند عاشقانه و خنکی به مسافر خسته بدهند. و چه ستاره هایی در آسمان شب هست ! من بلافاصله جلب می شوم تا در مورد غیرقابل درک بودن جهان و قدرت خالق صحبت کنم. داستان سوکوترا ممکن است خلسه اکتشافی به همراه نداشته باشد ، اما احساسات وصف ناپذیر و فوق العاده ای را بر می انگیزد. این یک افسانه است که احیا شده یا یک بهشت ​​گمشده است ، هر کدام را که ترجیح می دهید ، بنامید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

قصر آل فرید در عربستان معروف به قلعه تنهایی

در

قلعه تنهایی

 

همه نمی دانند که در خاک عربستان ، درست در وسط بیابان ، یک بنای منحصر به فرد در نوع خود وجود دارد.این قلعه با معماری زیبا و تاریخ شگفت انگیز مقبره ای است که در داخل صخره تراشیده شده و نام آن "قلعه تنهایی"یا  قصر آل فرید نامیده می شود. هر چند در نگاه اول به نظر می رسد ساختمانهای زیادی در سنگ تراشیده شده اند ، اما قلعه تنهایی واقعاً با بناهای دیگر متفاوت است. اول ، به نظر می رسد که ناتمام مانده است. و ثانیا ، در این مقبره ... هیچ کس هیچ وقت دفن نشده است.

 

قلعه تنهایی

قلعه زیبا با تاریخی شگفت انگیز.  / عکس


انصافاً باید توجه داشت که این مجموعه از مجموعه معماری عظیم Madain-Salih است که مربوط به قرن اول میلادی است ، یعنی دوره وجود پادشاهی باستان Nabataean در خاک عربستان باستان. در مجموع ، این مجموعه دارای 111 سازه دفن تراشیده شده در سنگ و همچنین 20 ساختمان از نوع دیگر است. در سال 2008 ، مجموعه مدائن-صالح در لیست یونسکو قرار گرفت .

 

قلعه تنهایی

قلعه تنهایی : یک مجموعه معماری با دو هزار سال سابقه.  / عکس


نام اصلی مقبره قلعه تنهایی  یا قصر ال فرید است. این ساختمان کاملاً در مقیاس بزرگ است: ارتفاع آن با ارتفاع یک ساختمان چهار طبقه مدرن مطابقت دارد. و ظاهراً شخصی که مقبره برای او ساخته شده دارای موقعیت اجتماعی بالایی بوده است - "قلعه تنهایی" یکی از بزرگترین مقبره های یافت شده در منطقه است.

شاید به همین دلیل است که سازه کاملاً دور از ساختارهای دیگر واقع شده است. در همان زمان ، در کنار قلعه تنهایی یا قصر ال فرید چندین بلوک سنگی دست نخورده مشابه وجود دارد که می تواند پایه و اساس ساختمان های مشابه باشد.

 

قلعه تنهایی

سازه قلعه تنهایی در فاصله ای از بقیه مجموعه قرار دارد.  / عکس


قلعه تنهایی یا قصر ال فرید را می توان یک ساختار معمولی برای دوره ایجاد آن نامید. تمدن پادشاهی Nabataean به طور فعال تراش عناصر خارجی را در بلوکهای عظیم ماسه سنگ و همچنین ساختمانهای کامل تمرین می کرد. با این حال ، "قلعه تنهایی" هنوز دارای تعدادی از ویژگی های متمایز است که آن را در میان ده ها ساختمان دیگر مجتمع معماری Madain-Salih متمایز می کند.

 

به عنوان مثال ، باستان شناسان مطمئن هستند که مقبره تا پایان کامل نشده است ، به همین دلیل فقط یک نمای جلو دارد. علاوه بر این ، محققان موفق شدند دریابند که قصر ال فرید از بالا به پایین تراشیده شده است - یعنی سازندگان به بالای یک سنگ عظیم صعود کردند و شروع به کار کردند ، به تدریج پایین می آمدند ، و فقط از یک طرف بلوک کار کرده اند.

 

قلعه تنهایی

قلعه تنهایی ساختاری که حتی در حالت ناتمام نیز چشمگیر است.  / عکس


با این حال ، شاید بارزترین واقعیت در مورد قلعه تنهایی یا قصر ال فرید این باشد: علی رغم اینکه قلعه تنهایی یک بنای آرامگاه است ، کسی در آنجا دفن نشده است. باستان شناسان در حال بررسی ساختمان ، داخل آن یک اتاق دفن پیدا کردند که مانند خود سازه هرگز تکمیل نشده است. علاوه بر این ، دقت منحصر به فرد اشکال هندسی و مقیاس کلی ساختار هنوز مورد مطالعه قرار نگرفته است ، زیرا هنوز نه مکانیسم تراشیدن چنین اشیای چشمگیر و نه ابزاری که سازندگان می توانند از آنها استفاده کنند ، ناشناخته است.

 

علی رغم این واقعیت که همه فن آوری های ساختمانی گذشته مورد مطالعه و شناخت قرار نگرفته اند ، مهندسی مدرن قادر به ایجاد سازه هایی چشمگیر شده است: 6 آسمان خراش جهان که بر فراز ابرها ساخته شده اند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

گردشگری در ماسوله

در

تابستان نزدیک است و بهترین موقع برای زنگ تفریح خانواده ها ، فارغ از درس و مدرسه و استراحتی برای فرزندان ، تا برای سال تحصیلی آینده  تجدید قوا نمایند و چه خوب که با خانواده به سفر بروند. مطمئن هستم در صورتی که در کودکی سفری با پدر و مادر داشته اید هنوز در خاطرات شما باقی مانده ، وسیله ای که با آن به سفر رفته اید،شهری که مقصد شما بوده وشهر های مسیری که تا مقصد طی کرده اید ، مکانی که اطراق کرده ایدو لذت خوردن غذایی که از بیرون تهیه شده ، همه و همه جزو خاطرات خوب شما باقی می ماند.در این پست یکی از جاذبه های گردشگری ایران را معرفی کنم که شاید آرزوی تعداد زیادی از غیر ایرانیان برای بازدید از نزدیک این مکان باشد.

 

ماسوله ! به معنای کوه بلند می باشد. ماسوله دراستان گیلان و 60 کیلومتری شهر رشت در  شمال ایران قرار دارد و همسایه های چهارسمت آن  فومن، ماسال، طارم علیا و خلخال می باشد.

10 دلیل برای اینکه با کودکان خود به مسافرت برویم

سیر و سفر در مکان های دیدنی و ناشناخته ایران

ماسوله به علت قدمت زیاد بین  به ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ سال در سال ۱۳۸۵ در فهرست آثار ملی قرار گرفته است.بعلت قرار گرفتن در منطقه ی کوهستانی مخصوصا در فصل بهار با وجود مه غلیظ و باران های فصلی بسیار زیبا می باشد.

ماسوله  تابستان های معتدل و زمستان های سردی دارد، پس در صورتی که همراهان کم سن و سال یا میانسال با شما هستند و یا با سرما مشکل دارید بهترین زمان برای مسافرت به ماسوله در فصل تابستان می باشد.

علاوه بر طبیعت زیبا ی منطقه ، معماری شگفت انگیزخانه ها ، چوبی بودن مصالح خانه ها و بخصوص در و پنجره ها باعث زیباتر شدن این روستا شده است خانه های روستای ماسوله بصورت پلکانی قرار دارند و حیاط هر خانه پشت بام خانه بعدی می باشدکه بعنوان محل رفت وآمد و پیاده رو استفاده می شود.تزیین پنجره ها با گلدان های شمعدانی زیبا سلیقه صاحب خانه را به نمایش می گذارد. در صورتی که دوست داشته باشید در این خانه های پلکانی چند شبی را اطراق کنید،می توانید از محلی های ساکن ماسوله اجاره نمایید. برای رفتن به ماسوله (با ماشین شخصی) وارد شهرستان فومن در استان گیلان شویدوازفومن از طریق  جاده جنگلی بسیار زیبایی  به ماسوله می رسید.

نکات شگفت‌انگیزی که در طول سفرها در ایجاد ارتباط دوستانه به شما کمک می‌کند

در صورتی که برای گردشگری به  ماسوله سفر کرده اید با ما به اشتراک بگذارید.(سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...

16 مکان که دیدن آنها برای شما جالب است

در

                                                                                                         

                برنامه ریزی تعطیلات معمولا محدود به یک مکاننیست .

ونیز
به نام "دیزنی لند در دریا" نامیده می شود دقیقا تعریف نشده است . در حالی که ساکنین ونیزی برای حفظ خانهای خانه های خود دربالای اب مبارزه میکنند ، گردشگران از سراسر جهان خیابان معروف باریک و کانال ها را مسدود کرده اند. شما میتوانید معماری زیبا ایتالیایی وکشیهای غول پیکرگشتزنی رایبینید که منتظر فیلمبرداری شما هستند .

زیباترین و خطرناک ترین مکان دنیا چاه یعقوب

20 مکان عجیب دنیا 

سی مکان دیدنی فراموش شده

باداب سورت

 

آمستردام

مطمئنا این جایی است که Anne Frank یاداوری میکند وحرمت Van Goughرا نگه میدارد. اما ایا میدانید چه چیزی سفر به ارزشمند میسازد؟ یک کافه علفهای هرز ساکنان تعجب اور، ساکنین فوق العاده بیماری از مردم امستردام با انبوهی ازگردشگران که به منطقه نور قرمز و داروخانه های محلی ماری جوانا هجوم میاورند وتحت تاثیر ماری جوانا قرار گرفته اند .

 

   سانتورینی
 سانتورینی ظرفیت بازدید کننده سفرهای دریائی خود را در 8000 نفر در روز محدود کرده است، که واقعا به نظر می رسد بسیار سخاوتمندانه است. بله، این جزیره دیوانه وار زیبا است. مطمئنا، شما از یک غروب خیالی فوق العاده عاشقانه لذت خواهید برد .   

آکسفورد

مری کلارکسون، عضو شورای کار و شهرداری لرد اعلام کرده تابستان امسال بسیار شلوغ است .بعضی از گردشگران به جشنواره ادینبورگ میروند تا برای کوتاه مدت از جهنم گردشگری شهر آکسفورد در امان باشند .زیبائی آکسفورد تقریبا بین ژوئن و اکتبر فوق العاده است. خطوط خیابان ها وخطوط دو چرخه پر از مربیان گردشگری و پیادهروها بصورت غیر قانونی مسدود شده اند .شاید شهردار لرد نتواند از آکسفورد بازدید کند.

روسیه                                                          

مردم در تعطیلات اغلب لبخند می زنند روس ها فکر می کنند افرادی که لبخند می زنند احمق هستند.مردم روسیه معتقد ند همیشه باید کر کرد وبرای تفریح  کمتر وقت میگذارند .

جزایر گالاپاگوس

یک مکان منحصر بفرد روی کره زمین است که از پوشش گیاهی وجانوری بالائی برخوردار است .مکانی دور از الایندههای مواد سوختی و ازدحام زباله میباشد .

ماجو پیکو

مکان قدیمی و بسیار دور که دولت پرو مجبور شده برای گردشکران محدودیت زمانی داشته باشد .وگردشگران برای بازدید از این مکان باید یک راهنمائی داشته باشند .اگر می خواهید خدایان Incan  را بازدید کنید باید از مسیرهای تعیین شده خاصی به انجا برسید .

 

بولیوی

به بولیوی تبزیک میگوئیم ! بر اساس یک گزارش از سوی انجمن جهانی اقتصاد ازنظر محبوبیت اخرین رتبه را در جهان کسب کرده است . 

ریف بریر بزرگ

یک صخره مرجانی در اقیانوس ارام غربی، درساحل کوئیز ،استرالیا با مسافتی حدود 2000 کیلومتر که تقریبا"با ساحل موازی است و بزرگترین صخره مرجانی جهان است ویکی از عجایب هفتگانه جهان است .سفید کننده تودهای نیز نامیده میشود .هنگامی اتفاق میافتد که کلیه مرجانها از شدت گرما از بین میروند .در انجا شما بهترین منظره طبیعی جهان را خواهید دید .

 جزایر کوه خای

80 درصد این صخره ها ی در امتداد این ساحل زیبا به علت حرکتهای غیر انسانی تخریب شده اند .به همین جهت بازدید از این مکان برای عموم ممنوع شده است .

نظرات

در ادامه بخوانید...

شهری در آلمان که ۵ قرن است اجاره خانه در آن زیاد نشده!

در


در دنیایی که همه چیر روز به روز در حال گرانتر شدن است، در دنیایی که قیمت همه چیز از خوراک و پوشاک گرفته تا مسکن به سرعت رو به رقم های نجومی است، باورتان می شود جایی در دنیا وجود داشته باشد که ۵ قرن است قیمت اجاره خانه در آن زیاد نشده است؟ آن هم در اروپا؟ آن هم در آلمان؟! شاید فکر کنید این یک شوخی و رویا است، ولی کاملا واقعیت دارد. جایی که در منطقه ی بی نظیر باواریای آلمان قرار دارد، نام این مکان فوگری (Fuggerei) است. 

روستای فوگری در آلمان

روستای فوگری یک جای کوچک و بسیار خوش آب و هوا در کشور آلمان و قدیمی ترین مجموعه مسکونی اجتماعی جهان است. این مجموعه در شهر آوکسبورگ بایرن قرار دارد و در سال ۱۵۱۶ توسط یکی از ثروتمندان جوان به نام یاکوب فوگر ساخته شد، هدف او از ساختن این مجموعه، درست کردن جایی بود تا افراد نیازمند و کسانی که توان پولی ندارند بتوانند در آن اسکان پیدا کنند. در آن سال ها حدود ۵۲ خانه مجموعا در فوگری ساخته شد و کم کم بزرگ و بزرگ تر شد و مغازه ها و کلیساهایی هم در آن ساخته شدند و فوگری گسترش پیدا کرد.

 

روستای فوگری در آن دوران که مانند یک مجموعه بود، در شب ها قفل می شد و در نتیجه حالتی مستقل داشت. جالب است بدانید که در روستای فوگری هنوز هم سکونت می شود و عجیب تر از عجیب این که از سال ۱۵۲۰ تا به امروزه، اجاره خانه در این شهر زیاد نشده است!

 

واقعا شبیه به افسانه است ولی واقعیت دارد که زندگی در چنین جای زیبایی به چه اندازه می تواند ارزان باشد، مخصوصا وقتی در کشوری مثل آلمان باشید. قیمت اجاره ی خانه ها در آن دوران یک سکه طلای رایشنر بود که کمتر از یک یورو است و هنوز هم همان است و زیاد نشده است. علاوه بر اینکه قیمت چیزی در روستای فوگری از ۵ قرن پیش تا حالا زیاد نشده است، رسم زندگی در این منطقه درست مثل همان چیزی است که در آن دوران بود یعنی انجام دعای ربانی و نیایش ها و قبول داشتن شرایط زندگی یعنی این که همه ی افرادی که در این روستا زندگی می کنند باید مسیحی کاتولیک باشند، از افراد کم بضاعت و واقعا تهی دست باشند که حداقل به کسی بدهکار نباشند و حداقل ۲ سال هم در آوکسبورگ زندگی کرده باشند.

 


خانه های روستای فوگری به گونه ای ساخته شده اند که هر واحد آن حتی اگر در آپارتمان باشد، یک در جدا به بیرون دارد و در نتیجه شبیه به خانه های ویلایی است. خانه ها معمولا ۴۵ تا ۶۵ متر هستند و در هر خانه امکاناتی مثل آشپزخانه، اتاق خواب و اتاق نشیمن و گاهی یک اتاق دیگر است. همچنین در این خانه ها هم آب لوله کشی و هم امکاناتی مثل تلویزیون هم هست. جالب است بدانید که هنوز هم دروازه ی شهر شب ها قفل می شود.

چه کسی روستای فوگری را ساخت و به چه دلیل؟

همان طور که در بالا هم به آن اشاره ی کوتاهی شد، روستای فوگری توسط یاکوب فوگر جوان از ثروتمندان آن دوران ساخته شد. خانواده ی فوگر از ثروتمندان بودند که کار تجارت انجام می دادند، یاکوب البته از سرمایه گذاران آن دوران هم بود. او در واقع یک انسان خوب و خیر بود که از ثروتش به نفع مردم هم استفاده کرد و فوگری را در سال ۱۵۱۶ ساخت. فوگری در سال های بعد گسترش پیدا کرد و بزرگ تر شد. متاسفانه روستای فوگری در دوران جنگ جهانی دوم آسیب های زیادی دید ولی دوباره مانند قبل مرمت شد.

 


درست است که امروزه دیگر یاکوب خیرخواه زنده نیست ولی یادگار و میراثی که از او به جا مانده به همان سبک و سیاق آن دوران سرپاست. یاکوب در آن دوران صندوق خیریه ای درست کرد و در آن مقدار اولیه ی ۱۰۰۰۰ رایشنر را گذاشت، امروزه هم این صندوق مانند قبل با صداقت تمام اداره می شود.

امروزه در روستای فوگری در مجموع ۶۷ خانه، ۱۴۷ آپارتمان؛ یک کلیسا به نام کلیسای سنت مارک و یک ساختمان اداری وجود دارد.

بازدید از روستای فوگری

در حال حاضر گردشگران می توانند از این روستا از نزدیک دیدن کنند و سبک زندگی در آن جا را ببینند. شاید برایتان جالب باشد که چرا فوگر جوان این شرایط را در نظر گرفته بود، در واقع از آن جایی که او فردی مذهبی بود می خواست مطمئن شود که مردمی که در این جا زندگی می کنند شهروندان یک دستی هستند و به کلیسایی که او علاقه داشت و در آن جا ساخته بود می روند.

 


قبل از سفر به روستای فوگری بخوانید
اگر علاقه مند شده اید تا از این روستا دیدن کنید، می توانید بعد از رفتن به باواریا هم با دوچرخه، هم تراموا و هم ماشین شخصی به آن جا بروید. مسیر دسترسی آن بسیار راحت است. هزینه ی تور بازدید از این روستا در سال ۲۰۱۱، ۴ یورو بود. 

نظرات

در ادامه بخوانید...