پیراشکی کالباس و ذرت

در

مواد لازم برای تهیه پیراشکی کالباس و ذرت

 آرد 3 لیوان .

مخمر فوری 2 قاشق چایخوری .

نمک 1 قاشق چایخوری .

شیر 3/4 لیوان . آب 1/2 لیوان

روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری .

شکر 1 قاشق چایخوری .

کالباس 200 گرم . زرده تخم مرغ 1 عدد

پنیر پارمزان رنده شده 1/2 لیوان .

ذرت 1 لیوان . جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری . سیر 2 حبه

طرز تهیه خمیر پیراشکی: مخمر فوری و 1/2 لیوان آب ولرم را داخل کاسه ای ریخته و مخلوط می کنیم سپس شیر ، روغن زیتون ، 2 لیوان آرد ، نمک و شکر را اضافه کرده و پس از اینکه مواد  را با هم مخلوط کردیم 1 لیوان باقیمانده آرد را اضافه می کنیم.
با دست مواد را مخلوط کرده تا خمیری نرم درست شود، خمیر را چند دقیقه ورز داده و در  کاسه ای که چرب کرده ایم می گذاریم ، روی ظرف را پوشانده  و 1 ساعت در محلگرمی می گذاریم تا حجم خمیر 2 برابر گردد.
فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن کرده و می گذاریم  تا گرم شود ، روی سطح کار کمی آرد می پاشیم  تا خمیر به سطح کار نچسبد و خمیر را با وردنه نازک پهن می کنیم سپس با لیوان  یا ظرفی گرد خمیر را به شکل دایره قالب می زنیم.
طرز تهیه پیراشکی: ذرت کنسروی ، کالباس خرد شده ، سیر خرد شده ، پنیر پارمزان و جعفری ساطوری را داخل کاسه ای ریخنه  و مخلوط می کنیم ، روی هر خمیر مقداری از این مایه قرار می دهیم سپس خمیر را تا زده ، لبه های خمیر را با آب مرطوب می کنیم  سپس با فشار لبه چنگال دو طرف خمیر را به هم می چسبانیم.


داخل سینی فر کاغذ روغنی می کذاریم و خمیرها را داخل سینی فر می چینیم ، زرده تخم مرغ را با کمی اب رقیق می کنیم و روی خمیرها با برس آشپزخانه می زنیم ، سینی را 30 دقیقه داخل فر می گذاریم و تا طلایی شدن روی پیراشکی ها صبر می کنیم و سپس در ظرف مناسبی سرو می کنیم.

طرز تهیه سمبوسه ( جنوب )

طرز تهیه سمبوسه ماهی سالمون

طرز تهیه پیتزای میگو و پستو

تاکوی میگوی تمپورا آشپزی آسان با سیارک

طرز تهیه مرغ بریان بدون نیاز به فر

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه پلمنی روسی

در

 خمیر آب پز   پلمنی ، Pelmeni 

 

پلمنی چیست

پلمنی ، Pelmeni  یکی از  غذاهای خمیری روسی   است.پلمنی روسی یک نوع پیراشکی کوچولو است که بر خلاف پیراشکی های دیگر در روغن سرخ نمی شودبلکه بصورت بخار پز یا آب پز شده استفاده می شود. به عنوان یک قاعده در آشپزی،  طرز تهیه پلمنی روسی  به سه مرحله پخت و پز تقسیم می شود: ساخت خمیر پلمنی، سپس چاشنی، جمع آوری اجزای به دست آمده پلمني.  پلمنی  طرز تهیه و دستورالعمل پیچیده ای ندارد و همه در آخر مقاله با عکس غذای پلمنی توضیح داده شده است و به سرعت انجام می شود.

  •  

 

 

مواد لازم برای تهیه پلمنی روسی

- آرد : 2 فنجان
- تخم‌مرغ : ۲ عدد
- آب : 2 فنجان 
- نمک : 1/2 قاشق چای‌خوری
مواد داخل پیراشکی:
- گوشت چرخکرده گوساله : 500 گرم
- پیاز متوسط خردشده : ۲ عدد
- نمک : ۱ قاشق چای‌خوری
- فلفل سیاه : 1/2 قاشق چای‌خوری
- سیر : به تعداد دلخواه جهت طعم و مزه

- شوید: برای تزیین

 

 

طرز تهیه پلمنی روسی

غذای پلمنی

طرز تهیه غذای روسی

شروع به آماده کردن خمیر پلمنی روسی میکنیم. بر روی میز آشپزخانه 2 فنجان آردمی ریزیم ، یک سوراخ کوچک در مرکز آرد درست می کنیم و بعد 2 عدد تخم مرغ را وسط آرد می شکنیم ، سپس یک  مقدار نمک اضافه میکنیم. خمیر را با مقداری آب خیس کرده وآب را کم کم به آرد اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا به‌خوبی مخلوط شود در 2 تا 3 دقیقه اول ممکن است فکر کنید که تمام خمیر فقط به دست شما می چسبد و هیچ اتفاقی نمی افتد، اما شما اشتباه می کنید.

 

پس از چند دقیقه، شروع به جدا شدن از دست شما خواهد کرد. خمیر آماده را کنار بگذارید تا 30 دقیقه استراحت کند و به آماده سازی مواد داخل پلمنی بپردازید .

گوشت چرخ کرده را با پیاز و سیر در روغن تفت می دهیم ادویه جات مثل زردچوبه ، فلفل سیاه و نمک را اضافه می کنیم و روی شعله کم ، می گذاریم تا کاملا بپزد.

حال خمیر را با وردنه پهن می کنیم و قالب می زنیم . مانند شکل قالب می زنیم و بعد در وسط هر خمیر قالب خورده کمی از مواد را می ریزیم و گوشه های خمیر را جمع می کنیم و بعدپلمنی ها را  آب و نمک در حال جوش می اندازیم و به مدت ۷ دقیقه می جوشانیم. پلمنی را به جای جوشاندن می توانید بخار پز هم بکنید. پلمنی را می‌توان درون سوپ و یا خامه‌ی ترش سرو کنیم. و با انواع سس قرمز و تند هم خوشمزه می شود.

نظرات

۱۳۹۹/۴/۲۲واقعا خوشمزه بود، دستتون درد نکنه

۱۴۰۰/۳/۱۶خیلی خوشمزه😋

۱۴۰۰/۳/۱۶آرد کافی نیست. مجبور شدم یک و نیم لیوان دیگر اضافه کنم تا خمیر طبیعی شود

۱۴۰۰/۳/۱۶آرد خیلی بیشتری اضافه کردم. من یک قاشق روغن نباتی به خمیر اضافه کردم. و پیاز خرد شده - به نظر می رسد که پیاز آبدار می کند.

۱۴۰۰/۳/۱۶بدبختی من ، پلمنی های آماده را در فریزر قرار دادم - همه چیز به یک خمیر همگن تبدیل شد. طبق دستورالعمل ، آرد کافی وجود ندارد ، برای ورز دادن یک خمیر کم و بیش طبیعی ، لازم بود کاملاً در آن ریخته شود. اما خمیرها باید هنوز تندتر باشند ، اگر در فریزر به هم فرنی نچسبند ، در حین پخت به فرنی تبدیل می شوند. نسبت آب به آرد باید حدود 1: 3 باشد ، اما در اینجا 1: 2 است

۱۴۰۰/۳/۱۶برای فریز کردن باید بین هر لایه از پلمنی یک لایه کیسه فریزری بگذارید و زمان چیدن در ظرف بین پلمنی ها فاصله بگذارید. برای نسبت آرد به آب هم ،بستگی به آرد مصرفی دارد که تا چه میزان سبوس دارد. در ضمن آب را کم کم به آرد اضافه کنید.

۱۴۰۰/۳/۱۶باید کمی شیر یا آب به گوشت چرخ کرده اضافه کنید ، در غیر این صورت گوشت چرخ کرده آبدار نخواهد بود

در ادامه بخوانید...

طرزتهیه خمیر پیراشکی رنگی

در

خمیر پیراشکی رنگی

خمیر پیراشکی رنگی


یک دستور عالی برای پیراشکی های رنگی در 4 رنگ سبز، قرمز، زرد، سفید.
مواد لازم خمیر پیراشکی رنگی

خمیر پیراشکی سبز

آرد گندم - 250-300 گرم

اسفناج منجمد - تا 100 گرم

آب یا شیر - 100 میلی لیتر.

تخم مرغ - یک عدد

خامه ترش - 1 قاشق غذاخوری

نمک - نصف قاشق غذاخوری

روغن نباتی - 1 قاشق چایخوری. (برای چرب کردن دست)

خمیر پیراشکی قرمز

آرد گندم - 250 گرم

آب گوجه فرنگی یا

آب با سس گوجه فرنگی / رب گوجه فرنگی - حدود 100 میلی لیتر.

تخم مرغ - یک عدد

خامه ترش - 1 قاشق غذاخوری

نمک - نصف قاشق غذاخوری؛

روغن نباتی - 1 قاشق چایخوری. (برای چرب کردن دست)

 

خمیر پیراشکی رنگی

خمیر پیراشکی زرد

آرد گندم - 250 گرم

زردچوبه - 0.5-1 قاشق چایخوری.

شیر یا آب هویج - حدود 100 میلی لیتر.

تخم مرغ - یک عدد

خامه ترش - 1 قاشق غذاخوری

نمک - نصف قاشق غذاخوری

روغن نباتی - 1 قاشق چایخوری. (برای چرب کردن دست)

خمیر پیراشکی سفید

آرد گندم - 250 گرم

شیر - 100 میلی لیتر.

تخم مرغ - یک عدد

خامه ترش - 1 قاشق غذاخوری. قاشق

نمک - نصف قاشق غذاخوری

روغن نباتی - 1 قاشق چایخوری. (برای دست ها).

 

پیراشکی رنگی


من بر اساس خمیر پیراشکی مورد علاقه ام خمیر چند رنگ تهیه می کنم  . پیشنهاد می کنم از محصولات طبیعی به عنوان رنگ استفاده کنید: آب گوجه فرنگی، سس یا رب گوجه فرنگی، زردچوبه، آرد ذرت، آب هویج، اسفناج و غیره. پیراشکی ها یا پیراشکی های تهیه شده از این خمیر بسیار زیبا، ظریف و حتی برای جشن مناسب می شوند. گوشت چرخ کرده می تواند از هر نوع خوش طعم باشد: گوشت، سبزیجات یا قارچ و همچنین ترکیبی از آنها.

 

مواد را آماده کنید:

برای خمیر سبز، اسفناج را یخ زدایی کنید، در صورت لزوم آن را خرد کنید و اگر پیراشکی خالدار نمی خواهید، آن را فشار دهید و فقط از مایع به دست آمده برای خمیر استفاده کنید.
یک قسمت خامه ترش و تخم مرغ را اضافه کنید. من از نصف تخم مرغ استفاده کردم، برای این کار تخم مرغ را در لیوان ها هم زدم و حدود نصف را داخل خمیر ریختم. توده را هم بزنید.

آرد را با نمک اضافه کنید و خمیر را با دست چرب شده با روغن نباتی ورز دهید.

 

برای تهیه خمیر قرمز، آب گوجه فرنگی (یا آب با سس گوجه فرنگی یا رب گوجه فرنگی)، مقداری خامه ترش و تخم مرغ را با هم مخلوط کنید.

آرد را اضافه کرده و خمیر را ورز دهید.

بقیه انواع خمیر را به همین ترتیب آماده کنید.

 

توصیه می شود به هر نوع خمیر کمی استراحت دهید، اما در عین حال سطح آن را با کشیدن سلفون از خشک شدن محافظت کنید.
اگرچه، می توانید فوراً  آشپزی  را شروع کنید. 

 

خمیر پیراشکی رنگی

نظرات

در ادامه بخوانید...