چگونه پاستا را خوشمزه تر از ایتالیایی ها بپزیم

در

پاستا

 

پاستا یک غذای کلاسیک ایتالیایی است که محبوبیت آن بسیار فراتر از شبه جزیره ایتالیا است. این شهرت به دلیل تطبیق پذیری ، تغذیه ، طعم نفیس و دستور العمل ساده به شهرت جهانی رسیده است. اما ، علیرغم سادگی ظاهری ، اشتباهات در تهیه ماکارونی اغلب اتفاق می افتد. بیش از حد پخته یا نیمه پخته ، ترکیبی ناموفق از انواع سس و ماکارونی بیشترین مشکلاتی است که زنان خانه دار با آن روبرو هستند. ما به شما خواهیم گفت که چگونه پاستا را به درستی بپزید تا غذا خوشمزه و تا حد امکان اصیل باشد.


1. سس ماکارونی را بخریم یا بپزیم؟

سس

سس  یک ماده اساسی برای یک ماکارونی کامل است.  / عکس


امروزه فروشگاه ها انواع مختلفی از سس ها ، از جمله سس بشامل مورد استفاده در لازانیا و پاستاهای دیگر را به فروش می رساند. این کار سریع و ساده است ، اما طعم و مزه چنین ظرفی به طور قابل توجهی پایین تر از غذایی است که با گوشت تازه تهیه شده باشد . بر این اساس ، هیچ چیز "ایتالیایی" در چنین سسی وجود نخواهد داشت. ساکنان ایتالیا اغلب ماکارونی نمی خرند ، بلکه خودشان آن را درست می کنند: خمیر را ورز داده ، به صورت نواری درآورده و بلافاصله آن را می جوشانند یا خشک می کنند. رعایت این همه احتیاط کاملاً غیرضروری است ، اما سس ها باید تهیه شوند نه اینکه خریداری شوند. علاوه بر این ، هیچ مشکلی در این وجود ندارد. برای همان سس بشامل ، متداول ترین محصولات استفاده می شود: کره ، آرد ، شیر و کمی نمک. پخت و پز زمان کمی طول خواهد کشید ، اما ماکارونی به طرز غیرمعمولی خوشمزه تر و تا حد امکان اصیل و معتبر به نظر می رسد.

 

پاستا

سس به تغییر طعم ماکارونی کمک می کند.  / عکس


در مورد انواع سس ها ، امروزه ، در عصر اینترنت ، یافتن هیچ دستور العمل و امتحان پنیر ، گوشت ، گوجه فرنگی و بسیاری از گزینه های دیگر کار دشواری نیست. سرآشپزهای ایتالیایی معمولاً رازهای تهیه ماکارونی را در وبلاگ ها و فیلم های خود با نکات و راهنمایی های مفصلی در میان می گذارند.

 

2. آیا سس با شکل ماکارونی ارتباط  دارد؟

پاستا
فر های فوزیلی در جذب و نگهداری سس غلیظ بسیار عالی هستند.  / عکس


انواع مختلفی از ماکارونی وجود دارد و هر کدام شکل اصلی خود را دارند. گزینه های پیچ خورده فر دار به ویژه زیبا به نظر می رسند. اما فرم تنها نقش زیبایی شناختی ندارد. ایتالیایی ها هنگام انتخاب سس برای یک غذا همیشه ظاهر ماکارونی را در نظر می گیرند. به عنوان مثال ، ما سس بولونزی را کلاسیک و مناسب برای هر نوع پاستا می دانیم. با این حال ، سرآشپزهای ایتالیایی آن را با رشته های نازک کاپلینی یا روبان های باریک فتوچینی استفاده نمی کنند. در عوض ، آنها آن را با تاگلیاتل ، پاپاردل و سایر انواع مشابه - متراکم تر و گسترده تر ، که در برابر پس زمینه سس گوشت آبدار گم نمی شوند ، سرو می کنند.

 

پاستا

سس خامه ای به خوبی با راه راه های فتوچینی مطابقت دارد.  / عکس


در مورد اینکه کدام نوع ماکارونی را با کدام سس ترکیب کنید هیچ قانون سخت و سریعی وجود ندارد ، اما چندین اصل اساسی در انتخاب وجود دارد. (۱۵ ایده برای طرز تهیه ۱۵ مدل ماکارونی) معیار اصلی این است که تمرکز ظرف چه چیزی باشد. اگر طعم ماکارونی است ، انواع نازک و صاف انتخاب می شوند و با سس های سبک و خامه ای ترکیب می شوند. اگر سس برجسته ترین نکته است ، پس از یک ماکارونی فرفری یا موج دار استفاده کنید ، که شکاف های آن پر از سس می شود. به عنوان مثال ، پنه با سس های غلیظ ، غنی ، بوکاتینی با یک سس گوجه فرنگی غنی از کره ، و پاستاهای مانند راویولی و تورتلینی ایده آل هستند و معمولاً به یک سس ساده احتیاج دارند که به طعم  غذا غالب نشود.

 

3. ترفندهایی برای تهیه ماکارونی بسیار خوشمزه

پاستا
تهیه ماکارونی مارک معتبر به همان اندازه که به نظر می رسد کار سختی نیست.  / عکس


ماکارونی یک غذای ساده است ، اما با چند نکته آشپزی می توان آن را خوشمزه تر کرد. بنابراین ، آشپزهای حرفه ای توصیه می کنند:
• هنگام تهیه سس ، کمی از آبی که ماکارونی در آن پخته شده اضافه کنید. نشاسته موجود در مایع سس را غلیظ کرده و چسبیدن به ماکارونی را آسان می کند.

• از بهترین مواد استفاده کنید و در استفاده از سبزیجات زیاده روی نکنید. مطمئناً دستورالعمل هایی برای سس های گیاهی ایتالیایی وجود دارد ، اما در هر ماکارونی یک دسته پونه کوهی و ریحان نریزید.

• هنگام تهیه سس گوجه ، یک قاشق چای خوری شکر به سس اضافه کنید. طعم غذا را غنی تر می کند.

• پاستا و سس را به طور متناوب مخلوط کنید: کمی از گوشت بریزید ، سپس یک لایه ماکارونی ، سپس یک قاشق از آب گوشت و غیره بریزید.
• از آزمایش نترسید! بعد از تسلط بر دستور العمل ، سعی کنید آن را متنوع کنید. به عنوان مثال، می توان یک سس قرمز را با کمی پرک چیلی ادویه ای کرد.


سس

افزودن شکر باعث افزایش طعم سس گوجه فرنگی می شود.  / عکس


4. پاستا را به درستی بپزید

پاستا
شما همچنین باید بدانید که چگونه ماکارونی را درست بپزید.  / عکس


یک سس خوشمزه تنها نیمی از آشپزی است ، پخت ماکارونی به درستی مهم است. ماکارونی واقعی بدان معناست که ماکارونی دیگر خام نباشد ، اما هنوز بیش از حد هم پخته نشده باشد و برای جویدن کمی تلاش لازم است. اما چگونه می توان این لحظه آمادگی را بدست آورد؟ ساده ترین و مطمئن ترین راه این است که به زمان پخت مشخص شده توسط سازنده روی بسته نگاهی بیندازیم و دو دقیقه  از زمان را کم کنیم.

 

پاستا

یک خط سفید در مرکز نشان می دهد که ماکارونی هنوز آماده نیست.  / عکس

 

با این حال ، اتفاق می افتد که یک محدوده مشخص شده است ، به عنوان مثال 10-12 دقیقه. در این حالت ، دو دقیقه از کم می شود: ماکارونی به مدت 8 دقیقه جوشانده و سپس آماده می شود. یک تکه ماکارونی بردارید و به برش نگاه کنید. اگر یک نقطه یا خط سفید در مرکز آن وجود دارد ، بیشتر بجوشانید ، اگر رنگ آن یکنواخت باشد ، خمیر آماده است و از آب خارج می شود.

اشتباهات معمول هنگام پخت ماکارونی که مانع رسیدن شما به کمال کامل می شوند:

• قابلمه کوچک. ماکارونی فضا را دوست دارد و وقتی در مقدار کمی آب جوشانده شود ، می تواند به هم بچسبد.

• نمک کافی نیست. ممکن است به نظر برسد که یک قاشق چای خوری نمک در هر 100 گرم ماکارونی زیاد است ، اما این نسبت مناسب برای یک ماکارونی خوشمزه است.

• عدم جوشاندن آب. برای اینکه پاستا به طور یکنواخت بپزد ، آن را در آب جوش بجوشانید.

• افزودن روغن. این غیر ضروری است - در یک قابلمه بزرگ ماکارونی بهم نمی چسبد ، اما در آب با روغن جوشانده سس را بدتر جذب می کند.
• شستن ماکارونی بعد از پخت با آب سرد. با این کار لایه نشاسته ای که برای چسبیدن سس به ماکارونی کمک می کند شسته می شود.

همانطور که می بینید ، توصیه ها در عمل ساده و آسان است. ماکارونی کاملاً در آب جوشانده شده و یک سس خانگی ، ماکارونی های معمولی را به یک شاهکار آشپزی با طعم ایتالیایی تبدیل می کند.

 

پاستا

افزودن روغن به آب اشتباه رایجی هنگام تهیه ماکارونی است.  / عکس

 

واقعیت به اندازه کافی عجیب و غریب : پیشگامان تولید ماکارونی ، که این غذا را به شهرت جهانی رسانده اند ، ایتالیایی نبودند! چینی ها فکر کردند که خمیر را به صورت نوارهای نازک برش داده و سپس بجوشانند. اما ایتالیایی ها ماکارونی را بخشی از فرهنگ خود کردند و دستورالعمل ها را بهبود بخشیدند و  طرز تهیه و دستورالعمل های جدیدی وارد این غذا کردند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

سالاد بدون سبزیجات 22 مورد

در

حذف سبزیجات
 سالاد نباید حتما با کاهو یا دیگر سبزیجات تهیه شود. برخی از افراد علاقه خاصی به میوه ها و غذاهای دریایی و ماکارونی داشته و دوست ندارند سبزیجات برگ دار بدستور غذایی آنها اضافه شود، این دستورالعمل برای آنهایی که از کاهومتنفرند جالب میباشد در صورت تمایل میتوانید از سبزی های برگ دار دیگری بجز کاهو در این سالاد استفاده کنید


سالاد ماکارونی عالی

1- سالاد ماکارونی عالی
گوجه فرنگی، زیتون، پنیر، پپرونی، و کالباس را با ماکارونی مخلوط کرده و جهت طعم دادن آن مقداری سس سالاد به آن اضافه کنید.بعد از 40دقیقه سالات آماده سرو میباشد. افردای که گیاه خوار هستند میتوانند پپرونی و کالباس را از دستور حذف کنند.


سالاد سرکه سیب زمینی

2- سالاد سرکه سیب زمینی
طرز تهیه سالاد سرکه سیب زمینی بسیار ساده میباشد. در یک ظرف معمولی مقداری گوجه خرد شده، سبزی معطر مثل شوید را با سرکه سیب زمینی مخلوط کنید.


سالاد نخود

3- سالاد نخود
سالاد نخود با طعم عالی را براحتی میتوانید تهیه کنید. مقداری نخودفرنگی منجمد را با افزودنی های معطر مانند پیاز قرمز، پنیر، خامه ترش و گوشت دنده نمک زده مخلوط کنید، سالاد آماده سرو میباشد.


سالاد هویج رنده شده با سرکه لمیو

4- سالاد هویج رنده شده با سرکه لمیو
هیچوقت بدنبال دستورالعمل های پیچیده نباشید، مخلوط کردن هویج رنده شده با سرکه لیمو یک دستورالعمل ساده و زیبا برای این سالاد میباشد.


سالاد والداروف

5- سالاد والداروف
سالاد سنتی همیشه خوش طعم و خوشمزه هستند. والداروف یک سالاد ویژه است که از ترکیب سیب زمینی، انگور و گردو بدست می آید. برای مخلوط کردن آن بجای سس از ماست استفاده میشود.


 سالاد توت فرنگی و اسفناج

6- سالاد توت فرنگی و اسفناج
در دستور تهیه این سالاد ماده غذایی اصلی را توت فرنگی تشکیل داده و برای مزه دار کردن آن از تکه های پنیر بز و بادام خورد شده استفاده میشود.


سالاد کبابی یونانی

7- سالاد کبابی یونانی
این یک دستورالعمل ساده است که هر کسی براحتی میتواند این سالاد را تهیه نماید. زیتون، گوجه فرنگی های گیلاسی و خیار و پنیر فتا را به سیخ کشید و کباب کنید.


سالاد مرغ

8- سالاد مرغ
مقداری مرغ پخته، انگور، ماست بدون چربی و پودر کاری را با هم ترکیب کنید. در صورت تمایل میتوانید مقداری پودر گردو نیز به آن اضافه کنید. با این سالاد میتوانید یک ساندویج خوشمزه تهیه کنید.


سالاد کدو رنده شده با پنیر پارمزان

9- سالاد کدو رنده شده با پنیر پارمزان
میشود با یک شگرد ساده موادی را که گران نیز نیستند یک سالاد خوب تهیه کرد. برای تهیه این سالاد کدو سبز و پنیر پارمزان، آجیل کاج را رنده کرده و با هم مخلوط کنید.


سالاد گوجه فرنگی ساده

10- سالاد گوجه فرنگی ساده
اسم این سالاد گویای کامل این سالاد میباشد. گوجه فرنگی تازه را با ریحان کم هزینه داخل یک ظرف ریخته و مخلوط کنید. بعد از 10دقیقه سالاد آماده است.


سالاد ماکارونی میگو

11-  سالاد ماکارونی میگو
برای تهیه این سالاد گوشت میگو، ماکارونی پیچ، یک بطری سس، گل کلم تازه و کلم بروکلی مورد نیاز است. ابتدا مواد را خرد کرده و با سس ترکیب میکنیم.


 سالاد ماکارونی

12- سالاد ماکارونی
سالاد ماکارونی سالاد فصل تابستان است و اساسا هر کسی دستور تهیه آن را میداند. ماکارونی را با مقداری فلفل، کرفس، پیاز ریز شده مخلوط کرده و سس ماینز کم چرب به آن اضافه کنید.


  سالاد ماهی سالمون با فلفل و لیمو

13-  سالاد ماهی سالمون با فلفل و لیمو
ماهی سالمون را به همراه  زیتون و خیار داخل فویل پخته و برای طعم دار کردن آن مقداری فلفل و لیمو به آن اضافه میکینم


 سالاد ماهی تن و سبزیجات

14- سالاد ماهی تن و سبزیجات
این سالاد در عرض 20دقیقه آماده شده و طرز تهیه آن بسیار ساده است. کرفس، گوجه فرنگی، نخود و کنسرو ماهی تن را مخلوط کرده و با مقدار جعفری و لیمو آن را طعم دار کنید.


سالاد ساده تخم مرغ و آووکادو

15- سالاد ساده تخم مرغ و آووکادو
آووکادو و سس مایونز یا ماست و تخم مرغ آب پز را با مقداری ادویه بهم بزندید سالادی تهیه کرده که میتوانید آن را روی نان تست گذاشته و از مهمانان پذیرایی کنید.


سالاد خیار

16- سالاد خیار
برای تهیه این سالاد تند، کم چرب وتازه مقداری خیار، پیاز قرمز و خامه ترش کم چرب را با هم مخلوط کنید سالاد دلچسبی خواهد بود.


سالاد ماکارونی با فلفل سبز

17- سالاد ماکارونی با فلفل سبز
یک سالاد بدون گوشت و راحت و کم هزینه بوده شامل ماکارونی پیچ، کنسرو ذرت، لوبیای سیاه و فلفل سبز


سالاد لوبیا سبز با سرکه خردل

18- سالاد لوبیا سبز با سرکه خردل
هنگامی که هوا گرم است همه به فکر یک ناهار ساده هستند. این سالاد در حین سادگی بسیار جذاب میباشد. کافی است دانه های سبز لوبیا را با سرکه مخلوط کنید.


سالاد چغندر سرد

19- سالاد چغندر سرد
یک سالاد بسیار قدیمی و فاقد گلوتن میباشد. چغندر پخته تازه را با آبلیمو و مواد افزودنی اولیه دیگر ترکیب کنید.


سالاد چغندر سرد

20- سالاد ماکاورنی پیچ با خیار و پنیر فتا
ماکارونی پیچ پخته شده را با خیار خرد شده و پنیر فتا مخلوط کنید سالادی مقوی و خوشمزه آماده سرو میباشد.


سالاد هندوانه با برگ نعنا

21- سالاد هندوانه با برگ نعنا
یک هندوانه 5 پوندی را داخل ظرف خرد کرده، مقداری پیاز، پنیر فتا، نعنا و مقداری چاشنی های دیگر به آن اضافه کنید. یک سالاد شیرین و خوشمزه خواهید داشت.


سالاد 5فنجان

22- سالاد 5 فنجان
مواد تشکیل دهنده این سالاد بصورت خام استفاده میشود. یک فنجان آناناس، خامه ترش، نارگیل، پرتقال و گل خطمی را با هم مخلوط کرده و چند دقیقه ای در یخچال قرار دهید. سالاد بصورت سرد خوشمزه خواهد بود. منبعmsn.com

نظرات

در ادامه بخوانید...

کلیشه های اشتباه راجع به سیب زمینی و ماکارونی

در

 

محصولاتی که به اشتباه سرزنش می شوند

اسطوره های بسیاری در مورد تغذیه بعضی از محصولات در رژیم غذایی وجود دارد. اتفاق می افتد که کارشناسان عواقب جدی ناشی از استفاده از محصولات خاص را اثبات می کنند. اما محصولاتی وجود دارند که واقعا به اندازه ای که ما فکرمی کنیم، برای سلامتی خطرناک نیستند.
 
هنگامی که هدف ما کاهش وزن است، اغلب محصولات حاوی آرد، شیرین و چربی را حذف می کنیم. و این محصولات را بعنوان "خطرناک" دسته بندی می کنیم که عبارتند از سیب زمینی، ماکارونی، پاستا و همه شیرینی ها.سیب زمینی و ماکارونی به طور غیرمستقیم وارد این لیست می شوند. دلیل این کلیشه ها و اطلاعات قدیمی چیست؟
ماکارونی و پاستا، اگر به درستی انتخاب شود، به بدن آسیب نمی رساند. مهم است که توجه به ترکیب مواد صورت گیرد. اگر گفته شده که آنها از گندم دوروم (سمولینا) ساخته شده است، پس نباید نگران باشید زیرا آنها یک شاخص گلیسمی پایین دارند - 45-50. به عنوان مثال، در برنج این شاخص حدود 80 است. مطمئنا، با چه چیزی ماکارونی و پاستا را می خورید و در چه مقداری، خیلی مهم است. ایده آل برای ترکیب ماکارونی در هنگام پخت و پز سینه مرغ و استفاده از روغن زیتون می باشد. چنین غذایی به بدنل شما آسیب که نمی رساند، مفید هم هست. 
 

 

هنگام از دست دادن وزن می توان پاستا خورد

اغلب افرادی که در حال از دست دادن وزن هستند، از خوردن ماکارونی و پاستا اجتناب می کنند. اما متخصصان تغذیه می گویند این یک تصمیم اساسا اشتباه است. چرا که هر فرد باید این محصولات را در رژیم غذایی خود داشته باشد.
 
معلوم شد که ماکارونی از گندم دوروم نمی تواند به بدن آسیب برساند. بر خلاف سایر کربوهیدرات های خالص که به سرعت جذب می شوند، گندم دوروم دارای شاخص گلیسمی پایین است و دیرتر جذب می شود.
 
مطالعات نشان داده که ماکارونی باعث افزایش وزن بدن یا افزایش چربی بدن نمی شود. در واقع، تجزیه و تحلیل نشان داد که در صورت مصرف این محصولات کاهش وزن کم تر است. بنابراین، علیرغم شک و تردید، ممکن است که ماکارونی بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای هیپوگلیسمی باشد، دکتر جان سیفنپیرر، دانشمند بالینی مرکز تغذیه بالینی و اصلاح ریسک، گفت: 
به طور متوسط، داوطلبان به جای کربوهیدراتهای دیگر، 3.3 بار از ماکارونی در هفته خوردند. یک وعده حدود نیم بشقاب از محصولات پخته شده است. در نتیجه، برای 12 هفته هر فرد حدود نیم کیلوگرم را از دست داد. 
 

 

پاستا در رژیم غذایی مدیترانه

به طور سنتی در نظر گرفته شده است که ماکارونی یکی از خطرناک ترین دشمنان شکل باریک است. در واقع، ماکارونی حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است، اما در ترکیب با سایر محصولات رژیم غذایی مدیترانه ای، یعنی روغن زیتون و سبزیجات، ماکارونی نه تنها سانتیمتر را در کمر اضافه می کند، بلکه منجر به کاهش BMI می شود.
مطمئنا چنین نتیجه گیری هایی توسط متخصصان تغذیه ایجاد نمی شود، در مورد افرادی که تنها بر روی ماکارونی نشسته اند. مشاهدات نشان داد که یک بخش امن از خمیر برای یک رقم، 50 تا 65 گرم در روز است. این کمتر از بخش استاندارد در رستوران است، با این حال، برای تغذیه خوب و طعم و مزه محصول مورد علاقه بسیاری است. با این حال، افرادی که مبتلا به دیابت هستند باید با انتخاب ظروف از پاستا اجتناب کنند.
 

 

دانشمندان از مزایای ماکارونی می گویند

بر اساس تحقیقات، ماکارونی به شکل آسیب نمی رساند، و دوستداران ماکارونی بلندتر و سالم تر از کسانی هستند که ترجیح می دهند غذاهای دیگر.
بسیاری از مطالعات نشان می دهد با این که ممکن است ماکارونی در نگاه اول به نظر برای بدن مضر برسد، این گونه نیست در واقع، غذاهای خوشمزه که می توانند با ماکارونی ساخته شوند، اغلب دارای مقدار زیادی مواد مفید هستند.
 
ما درباره ماکارونی از گندم دوروم صحبت می کنیم، مثلا ماکارونی کلاسیک ایتالیایی. به طور خاص، ایتالیایی ها در رژیم غذایی از خوردن پاستا خودداری نمی کنند - اعتقاد بر این است که کسانی که پاستا را دوست ندارند و اعلام می کنند که از چربی کمتری مصرف می کنند، سس اشتباه را برای پاستا استفاده می کنند. اسپاگتی با سس گوجه فرنگی، سیر و ریحان تازه، مطمئنا برای هر گونه غذای لذیذ مناسب خواهد بود و مهمتر از همه، به این شکل آسیب نمی رساند.
مطالعات نشان می دهد که دوستداران ماکارونی اغلب مواد مغذی بیشتری از غذا دریافت می کنند نسبت به افرادی که آن را دوست ندارند. علاوه بر این، برای اولین بار به ندرت کمبود عناصر کمیاب نادر مثل آهن، منیزیم، اسید فولیک در بدن آنها وجود دارد.
 
متخصصان تغذیه توصیه می كنند كه با افزودن سس ها و پاستا آزمایش كنند و فقط در مورد میزان چربی و حجم آن یادآوری می كنند - اگر سس فوق العاده پركالری را تهیه نكنید و بیش از حد غذا نخورید، ماكارونی دوست و دشمن بدن شما خواهد بود.
 

به هر حال، این آزمایش به مدت 11 سال انجام شد. به عنوان بخشی از مطالعه، کارشناسان رژیم غذایی هزاران نفر را مورد مطالعه قرار دادند، سن بیش از 19 سال بود. در عین حال، هر دو رژیم دوستداران ماکارونی و مخالفان این نوع محصول، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

 
دوستداران ماکارونی از این محصول بیشتر مواد معدنی و ویتامین را دریافت می کنند. از جمله آهن، اسید فولیک، منیزیم و فیبر رژیمی. و مهمتر از همه، آنها چربی های اشباع شده و قند کمتر را مصرف می کنند، که تأثیر مثبتی بر شکل آنها دارند. 
 
کلیشه غلط با سیب زمینی، یک وضعیت مشابه است. بله، سیب زمینی سرخ کرده یک محصول بسیار خطرناک است. اما این به خاطر مقدار چربی است که در فرآیند پخت و پز استفاده می شود. سیب زمینی سرخ شده یا پخته شده غنی از فیبر، آنتی اکسیدان ها و پتاسیم است. این همه آن را یک محصول مفید می سازد.
 
بله، و شما نباید کاملا شیرینی را ترک کنید. شما می توانید 30 گرم شکلات تلخ روزانه را بدون هیچ گونه نگرانی بخورید، البته اگر شما کیک شیرین و دیگر شیرینی جات را در کنار شکلات تلخ می خورید، سعی کنید آنها را به طور کامل حذف کنید. شکلات تلخ حاوی بسیاری از مواد مفید است، به ویژه، به تنظیم میزان کلسترول کمک می کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا ماکارونی از منوی غذای کاخ باکینگهام حذف شد

در
چرا ماکارونی از منوی غذای کاخ باکینگهام حذف شد
توسط ملکه ممنوع شد؟ چرا ماکارونی را در کاخ باکینگهام نمی پزند؟
وارثان جوان تاج و تخت از نخوردن غذاهای ایتالیایی عصبانی هستند ، شما قادر نخواهید بود چنین ظروفی را در کاخ بچشید - آنها ماکارونی را در لیست محصولات مضر نوشتند! آیا دلیلی برای این وجود دارد؟
بچه های کمبریج ، پرنس جورج و پرنسس شارلوت ، ماکارونی را خیلی دوست دارند و حتی به تهیه سس برای ماکارونی کمک می کنند. اما پختن این غذا در کاخ ممنوع است - الیزابت دوم ماکارونی را از منوی غذای کاخ و رژیم غذایی حذف کرد.
 
همانطور که یکی از سرآشپزهای سابق گفت ، این تصمیم به این دلیل است که نشاسته زیادی در ماکارونی وجود دارد. وی همچنین خاطرنشان کرد: مدت زمان طولانی ماکارونی در کاخ سرو نشده است و خود ملکه بخشی از سبزیجات فصلی را بهترین غذای جانبی می داند.
 
متخصصان تغذیه در این باره چه فکری می کنند؟ آنها معتقدند که همه نوع ماکارونی برای سلامتی و بدن مضر نیستند. بنابراین ، محصولاتی از گندم دوروم حتی برای تغذیه در رژیم غذایی (در حد معقول) مناسب هستند - از نظر شاخص گلیسمی پایین و 50 واحد هستند. اصولاً چنین ماکارونی حاوی کربوهیدراتهای دیر هضم است که سطح قند را به سرعت بالا نمی برند، بلکه به تدریج جذب بدن می شوند.
 
ماکارونی گندم دوروم به حفظ احساس پر بودن برای مدت طولانی کمک خواهد کرد. علاوه بر این ، آنها دارای فیبر ، ویتامین های گروه B و مواد معدنی مفید هستند. و ماکارونی یکی از متنوع ترین غذاهای جانبی و پایه ای عالی برای یک غذای مستقل است. گزینه های زیادی برای تهیه آنها وجود دارد - شما می توانید هر کدام را مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید تا برای رژیم غذایی شما مناسب باشد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

اسپاگتی کاربونارا

در
هرچند که غذاهای پاستا در منو ها همیشه جالب توجه هستند و بسیاری از غذاهای ماکارونی در فهرست غذاهای عجیب و غریب و مخصوصاً با استفاده از انواع مختلف فلفل دلمه ای درست می شوند. این اسپاگتی کاربونارا با 3 مدل فلفل الهام گرفته از - Roscioli است که من در خانه ، به روشی مشابه درست می کنم - با یک ترکیب معطر و متشکل از انواع فلفل های مختلف از فلفل سیاه تا فلفل سیچوان و فلفل گل سرخ .
پاستا از غذاهای خوشمزه ایتالیایی می باشد و اسپاگتی کاربونارا یکی از انواع پرطرفدار آن می باشد طرز تهیه اسپاگتی کاربونارا سریع است و فقط 20 دقیقه زمان می برد. کودکان از طرفداران پروپاقرص این اسپاگتی هستند.در ادامه با طرز تهیه این غذای ایتالیایی خوشمزه که الان در آشپزی تمام فرهنگ ها به روش های مختلف وارد شده و آماده می شود، با ما همراه شوید.

 

مواد لازم برای تهیه اسپاگتی کاربونارا

زمان آماده سازی: 20 دقیقه
مواد لازم (برای 2):
 
1/4 قاشق غذاخوری فلفل گل سرخ (من فلفل قرمز استفاده می کنم)
1/4 قاشق غذاخوری فلفل سیچوان
1/4 قاشق غذاخوری فلفل سیاه
250 گرم اسپاگتی
نمک
1 حبه سیر
50 - 75 گرم برش های نازک گوشت گوساله با چربی یا گوسفند با چربی(من گوشت قرمز را از قسمتی که چرب است بصورت نوارهای باریک برش می زنم و استفاده می کنم)
4 زرده تخم مرغ بسیار تازه
50 - 75 گرم Pecorino ، ریز رنده شده (یا پارمسان)
 

 

طرز تهیه اسپاگتی کاربونارا

هر سه مدل فلفل مختلف را با هم مخلوط کرده و به اندازه دلخواه آنها را خرد کنید.
یک قابلمه بزرگ را با آب پر کرده و به جوش بیاورید ، سپس نمک اضافه کنید. طبق دستورالعمل موجود در بسته بندی اسپاگتی را بپزید. دو تا سه قاشق غذاخوری آب پخت و پز را برداشته و درون یک کاسه بگذارید ( بگذارید کمی خنک شود).
 
حبه سیر را پوست کنده و با تیغه یک چاقوی بزرگ آن را به آرامی خرد کنید (هر چند که نباید از هم جدا شود ، فقط طعم بیشتری را آزاد کنید). یک تابه را گرم کنید و گوشت را به همراه سیر روی حرارت متوسط ​​سرخ کنید (اگر گوشت چرب است نیازی به چربی اضافی نیست) تا زمانی که بیشتر چربی باز شود و نوارها مقداری رنگ به دست آورند و ترد شوند. به محض شروع به رنگ قهوه ای شدن ، سیر را کنار بگذارید. چربی نوارهای گوشت را روی حوله کاغذی بگیرید و کنار بگذارید. چربی اضافی را از داخل قابلمه دیگر بریزید تا کمی خنک شود.
 
در یک کاسه ، زرده های تخم مرغ و حدود دو سوم پنیر رنده شده را با هم مخلوط کنید ، سپس آب پخت و پز که کنار گذاشته بودید را اضافه کنید (که باید کمی خنک شود ، در غیر این صورت ممکن است باعث شود که تخم مرغ ها ببندند).
 
اسپاگتی ها را آبکش کرده ، سپس در یک کاسه بزرگ به همراه مخلوط تخم مرغ، پنیر رنده و مقداری چربی اضافی هم بزنید تا ماکارونی به طور یکنواخت مخلوط شود و پنیر کاملاً ذوب شود. حال اسپاگتی کاربونارا را راخل دو بشقاب تقسیم کنید و از همه مهمتر: با نوارهای گوشت ، مقداری پنیر رنده شدهروی اسپاگتی را مخلوط کنید و  از خوردنش لذت ببرید!

نظرات

در ادامه بخوانید...

سوسیس یک غذای مجلسی میشه اگه به این 8 مدل درست بشه

در

سوسیس
سوسیس خسته کننده نیست: یک وعده اصلی که همه دوست دارند.

 

سوسیس یک محصول  بسیار محبوب برای میلیون ها نفر است. خوشمزه هستند و تهیه آنها بسیار آسان است. اما فقط جوشاندن آنها در آب و طرز تهیه سرخ کردن در روغن بسیار عادی و ابتدایی است. پس از همه ، شما می خواهید نه تنها خوشمزه ، بلکه با تزیین زیبا نیز بخورید و غذای طراحی شده از نظر زیبایی از نظر ظاهری بسیار اشتها آورتر می شود. ما در بررسی مجموعه ای از ایده های اصلی را برای کسانی که می خواهند خانواده و دوستان خود را شگفت زده و خوشحال کنند جمع آوری کرده ایم.

1. ششلیک سوسیس

سوسیس
سوسیس  در خمیر یک میان وعده با نوشیدنی  ساده و سرگرم کننده برای مهمانی های عصرانه  است .  / عکس


می توانید روی سیخ سوسیس "کباب" درست کنید. آسان است و جالب به نظر می رسد. یک ورق خمیر را پهن کرده و این لایه را به مستطیل هایی با طول یکسان برش داده می شود و سوسیس رادر خمیر بپیچانید.روی ورق پخت که با کاغذ روغنی پوشانده شده پخش کنید. خمیر را با زرده تخم مرغ و بوسله برس آشپزخانه آغشته کرده و در فر بپزید تا نرم شود.

 

2. سوسیس به شکل گل

سوسیس
نان به شکل گل زیبا و اشتها آور به نظر می رسد.  / عکس


یک نان ، تزئین شده به شکل یک گل ، پرشده از سوسیس بسیار زیبا به نظر می رسد. خمیر پیتزا را حلقه حلقه کرده و به صورت مستطیل درآورید ، سوسیس ها را درون آنها بپیچید و لبه ها را خوب بچسبانید. سوسیس های بدست آمده را به قطعاتی به همان اندازه برش داده و برای پوشاندن کف خمیر برش بزنید. سپس با اتصال خمیرهای پر شده با سوسیس بهم چسباندن انتهای آن ، یک گل تشکیل می شود. هر قطعه را برگردانید تا سوسیس قابل مشاهده باشد ، و "گلبرگ" تشکیل شود. خمیر را با زرده تخم مرغ آغشته کرده و در فر بپزید تا نرم شود.

 

3. سوسیس به شکل گل بابونه

سوسیس
"گل بابونه" از سوسیس برای صبحانه ، صبح شما را  شارژ می کند.  / عکس


اگر دارای تخیل قوی باشید ، یک صبحانه بی اهمیت تخم مرغ و سوسیس تبدیل به یک غذای بسیار زیبا می شود. سوسیس را در تمام طول برش بزنید بدون ای که جدا شوند به طوری که شکل "آکاردئون" تشکیل شود و به صورت حلقه ای تا شود. برای راحتی برش ، می توانید ابتدا آن را روی یک سیخ چوبی کباب خرد کنید. سپس کار با چاقو راحت تر خواهد بود - سیخ به شما اجازه نمی دهد سوسیس را کاملا برش دهید. بعد ، خمیر را پهن کرده ، حلقه هایی با قطر همان حلقه سوسیس را برش داده و آنها را کنار هم قرار دهید. سوسیس در خمیر پیچیده می شود ، لبه های دایره را با سیخ بلند می کند و آن را بین برش ها خم می کند. وسط آن را  پنیر رنده شده بپاشید ، زرده تخم مرغ قرار داده و در فر بپزید.

 

"بابونه" را می توان بدون قرار دادن خمیر ، فقط با قرار دادن سوسیس در یک ماهیتابه تهیه کرد. لبه های "آکاردئون" با یک خلال دندان متصل می شوند ، یک تخم مرغ را در داخل شکسته و سرخ کنید. می توانید به جای زرده تخم مرغ ،  زرده و  سفیده را هم بزنید و روی آن را با پیازچه بپاشید.

 

مشاوره مفید: برای روش های خلاقانه سرو ، شما باید سوسیس بلند را انتخاب کنید. آنها به خوبی حلقه می شوند و کار با آنها راحت است. خمیر را می توان به صورت آماده از فروشگاه  برای پیتزا خریداری کرد.

 

4. املت سوسیس   

سوسیس
سرو زیبای املت که با سوسیس قاب گرفته است ، غذا را بیش از پیش اشتها برانگیز می کند.  / عکس


سوسیس همچنین به شما در تزئین املت صبحانه کمک خواهد کرد. چند سوسیس از طول به دو قسمت مساوی بریده می شوند و در ظرف چرب شده به شکل مربع پخش می شوند. فلفل دلمه ای و سوسیس دیگری را به صورت مکعب های کوچک برش داده و در مرکز شکل می ریزیم. دو عدد تخم مرغ با سه قاشق غذاخوری پنیر سفت رنده شده مخلوط کرده ، نمک و فلفل برای مزه اضافه می شود. این مخلوط در وسط مربع ریخته می شود ، سپس در ظرف را با درپوش می پوشانیم و با حرارت کم می پزیم.

 

برای ارائه اصلی یک املت ، سوسیس ها می توانند نه تنها به شکل یک مربع ، بلکه به عنوان مثال به صورت یک ستاره نیز گذاشته شوند. برای شکل دادن سوسیس ها از طول نصف می شوند ، اما کاملاً بریده نمی شوند و انتهای آن با خلال دندان متصل می شوند.

 

5. مینی نان با سوسیس

سوسیس

مینی نان با سوسیس هم کودک و هم بزرگسال را راضی خواهد کرد.  / عکس

 

خوردن  نان با سوسیس دشوار است ، اما اگر آن را به شکل کاپ کیک درست کنید ، یک غذای پیش پا افتاده به یک غذای شیک تبدیل می شود. خمیر پیتزا را به نان همبرگری کوچک جدا کرده و وسط آن را با لیوان خالی کنید. سوسیس ها به قطعاتی به همان اندازه برش داده شوند ، هر قطعه را داخل خمیر گذاشته و در قالب های مافین های کوچک بچینید. خمیر را با زرده  تخم مرغ چرب کنید و نان ها را برای پخت داخل فر بگذارید تا زمانی که نرم شوند.

 

6.  سوسیس مارپیچ 

سوسیس
 سوسیس مارپیچ غیر معمول به نظر می رسد اما انجام آن بسیار آسان است.  / عکس


تهیه مارپیچ ساده است . سوسیس را از سیخ چوبی کباب  رد می کنند و یک برش مارپیچ را با چاقو روی سوسیس می دهند و آن را به دور محور می چرخانند و سپس کمی در امتداد سیخ کش می دهند. یک نوار خمیر را لوله کنید و در قسمت برش خورده آن را به دور سوسیس بپیچید. مارپیچ های تشکیل شده را روی سینی چرب شده فر از قبل گرم شده بچینید تا پخته شوند.

 

7. مینی هات داگ با سوسیس

سوسیسمینی هات داگ های اصلی ساخته شده از سوسیس باعث لذت بیشتر مهمانی می شود.  / عکس


برای مهمانی ها با دوستان ، معمولاً پیتزا سفارش داده می شود. ساده و خوشمزه است اما تکرار آن هر بار خسته کننده است. اما شما می توانید با تهیه یک میان وعده سوسیس دوستان خود را با این ایده خلاقانه متحیر کنید. بسیار ساده تهیه می شود. خمیر پیتزا به صورت مستطیل برش خورده و سوسیس در آنها پیچیده می شود. سپس هر سوسیس از این دست به چهار قسمت مساوی بریده می شود و در دو ردیف در ظرف پخت چیده می شود. در این حالت نیازی به پر شدن کامل ظرف نیست. قطعات در امتداد دو طرف قرار می گیرند و بخشهای خالی را تشکیل می دهند و پارتیشن ها را می گذارند. قالب را در فر قرار داده و می پزیم تا زمانی که مینی هات داگ ها پخته شوند. بعد از خنک شدن ، داخل  با سس گوجه فرنگی ، چیپس و سس های مختلف پر می شوند. 

 

8. سوسیس شکل هشت پا

سوسیس
"هشت پا" روی سیخ بسیار خوشمزه و چشمگیر به نظر می رسد.  / عکس


گزینه دیگر برای میان وعده های بامزه همراه با نوشیدنی برای مهمانی با دوستان ، سوسیس های هشت پا است. آرد (مخلوطی از آرد برنج - 140 گرم و معمولی - 70 گرم) ، کره (10 گرم) ، آب گرم (100 میلی لیتر) ، نمک و بیکینگ پودر در یک کاسه ترکیب شده و خمیر را ورز می دهیم. سوسیس ها را به دو نیم تقسیم می کنند و هر نیمه را به شش قطعه برش می دهند. انتهای این قطعات را در سیخ کباب چوبی فرو کنید. بعد ، یک تکه پنیر زده شود. سپس پنیر و سوسیس را در خمیر می پیچند تا انتهای برشکه پا های هشت پا را تشکیل می دهد ، درآرد سوخاری می زنیم و سرخ می گنیم . چشم های "هشت پا" از تکه های زیتون ساخته شده است.

 

سوسیس

"هشت پا" های خنده دار ساخته شده از سوسیس ، طعم و مزه ای را به سرگرمی جشن اضافه می کند. / عکس

 

همچنین یک نوع "هشت پا" - بدون سیخ چوبی وجود دارد. نیمه سوسیس با فرو بردن انتهای بریده نشده در خمیر ، کاملاً سرخ می شوند. در صورت تمایل می توانید با  سس مایونز روی برش های زیتون یا پروتئین تخم مرغ آب پز شده چشم ها را درست کنید.و در آخر سوسیس تخم مرغ رو اینجوری درست کنین

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

15 مدل ماکارونی با 15 طرز تهیه

در

اگر تأکید اصلی در آشپزی بر طعم ماکارونی باشد ، انواع صاف انتخاب می شوند.
Fettuccine ، rotelle ، orzo: نام مدل ماکارونی ایتالیایی 

 

انواع بسیاری از ماکارونی در فروشگاه  ها  وجود دارد که  چشمان شما معمولاً جذاب ترین محصولات را  انتخاب می کنند: اینها همه ماکارونی هستند و به سادگی از طرق مختلف پیچ خورده اند. در واقع ، همه چیز خیلی ساده نیست و رئوس مطالب برای پخت و پز اهمیت دارد. بنابراین ، اگر سس مهم ترین مزه در یک ظرف است ، پس شما به یک خمیر با سطح راه راه یا اشکال فرفری نیاز دارید ، در شیارها و شیارهایی که پر کردن آنها حفظ می شود. اگر تأکید اصلی در آشپزی بر طعم ماکارونی باشد ، انواع صاف انتخاب می شوند.

 

1. کاپلینی: موی فرشته

کاپلینی
کاپلینی با میگو و سبزیجات.  / عکس

 

کاپلینی شبیه ماکارونی است ، اما بسیار نازک تر ، قطر آنها به سختی به یک میلی متر می رسد. تقریباً شبیه پشم یا مو است. ضمناً ، در ایتالیایی کلمه "capelli" به معنی "مو" است. و کمترین تنوع این نوع ماکارونی با نام مستعار "موی فرشته" است.
کاپلینی یک ماکارونی ظریف است که بیشتر با غذاهای دریایی و ماهی مطابقت دارد. سس ها برای کاپلینی بسیار سبک و لطیف تهیه شده اند تا ماکارونی در برابر مواد اولیه "از بین نرود".

 

2. اسپاگتی

395672260.jpg
اسپاگتی با گوشت قلقلی و سس گوجه .  / عکس

 

اسپاگتی کلاسیک  ، معروف ترین نوع ماکارونی است. اگر همه پاپاردله و کامپانلا را تشخیص ندهند ، لوله های استوانه ای طولانی با ضخامت متوسط ​​برای همه آشنا هستند. در ایتالیا و در کشور ما این محبوب ترین نوع ماکارونی است. این شیوع با تطبیق پذیری اسپاگتی توضیح داده می شود: هر سسی برای آنها مناسب است ، آنها با هر محصولی ترکیب می شوند و در صورت عدم وجود ورمیشل در آشپزخانه ، حتی در سوپ استفاده می شوند.

 

3. بوکاتینی مدل ماکارونی های قدیمی

395674748.jpg
ماکارونی بوکاتینی با سس طرز تهیه ماکارونی کلفت آماتریکانا.  / عکس

 

بوکاتینی ها از نظر ظاهری به ماکارونی های قدیمی شباهت دارند ، اما ضخامت بیشتری دارند و داخل لوله سوراخ است.ماکارونی سوراخ دار بسیار متراکم است ، بنابراین صرف استفاده با کره یا پخت و پز با سس های سبک در اینجا کارایی نخواهد داشت. سس گوجه فرنگی باید غلیظ باشد:  به گونه ای که بوکاتینی را کامل بپوشاند و مزه دار کند ، به داخل سوراخ آن نفوذ کند. اگر سس غنی از روغن باشد ایده آل است.

واقعیت جالب : در زمان های قدیم ، وقتی پرس پاستا وجود نداشت ، ماکارونی کلفت با دست درست می شد و کار بسیار پرزحمت بود. به عنوان مثال ، برای تهیه ماکارونی ضخیم بوكاتینی ، خمیر را به سوزنهای بافندگی یا سیمهای با قطرهای مختلف می مالیدند ، در طول آن پهن می كردند و سپس میل فلزی را بیرون می كشیدند!

 

4. مدل ماکارانی فتوچینی

 فتوچینی
ماکارونی فتوچینی ماکارونی پهن "آلفردو".  / عکس


Fettuccines مانند اسپاگتی پهن است. روبان های ماکارونی بلند و نسبتاً باریک هستند و با هر غذایی مطابقت دارند: قارچ ، گوشت ، مرغ و ماهی. سرآشپزهای ایتالیایی توصیه می کنند فتوچینی را با سس های خامه ای یا خامه ترش تهیه کنید که مزه خاصی به ماکارونی اضافه می کند.

 

5. پاپاردله شبیه اسپاگتی پهن

 پاپاردله
پاپاردله با سس گوشت.  / عکس


پاپاردله یکی از مدل های ماکارونی به شکل فتوچینی است ، اما روبان ها پهن تر و کمی ضخیم تر هستند. این ماکارونی با گوشت های چرب و سس های غلیظ ایده آل هستند. 

 

6. کامپانلا

کامپانلا
کامپانلا با پنیر ریکوتو و گردو.  / عکس


کامپانلا یکی از ماکارونی ها با لبه های مواج ، حتی نامرتب و به شکل مخروطی در می آید و شبیه زنگوله یا گل سوسن است. مرکز توخالی با سس های غلیظ کاملاً پر می شود و همچنین می توان از کامپانلا در سالاد ماکارونی یا به عنوان ماده ای برای تهیه سوپ استفاده کرد.

 

7. فوسیلی

فوسیلی
فوسیلی با سبزیجات در سس گوجه فرنگی.  / عکس


فوسیلی را می توان با هر سسی پخت - شکل مارپیچی شیارهای زیادی ایجاد می کند که کاملاً سس گوجه فرنگی را نگه می دارد. نکته اصلی این است که سس به اندازه کافی غلیظ باشد . از فوسیلی اغلب در سالادهای ماکارونی نیز استفاده می شود.

 

8. فارفاله

فارفاله
Farfalle با گوجه فرنگی و ریحان.  / عکس

 

ماکارونی Farfalle جالب به نظر می رسد و هر ظرفی را با شکل  خود تزئین می کند. این ماکارونی به طرز شگفت انگیزی همه کاره است. آنها برای گراوی های پایه گوجه فرنگی ، سس های خامه ای و سس های پایه روغن زیتون به خوبی کار می کنند. Farfalle تقریباً با تمام محصولات ترکیب می شوند ، همه اینها به تخیل متخصص آشپزی بستگی دارد.

 

9. ورمیشل

395672190.jpg
سوپ مینسترون با ورمیشل.  / عکس


ورمیشل از نظر ظاهری شبیه اسپاگتی است اما نازک تر است. کمی ضخیم تر از Angel Hair است: قطر ماکارونی از 1.4 تا 2 میلی متر متغیر است. سرآشپزهای ایتالیایی توصیه می کنند از ورمیشل در سوپ های سبک استفاده کنند تا باعث رضایت بیشتر آنها شود. اگر می خواهید پاستا بپزید ، سس های سبک بر پایه گوجه فرنگی ، ماهی یا غذاهای دریایی به آن اضافه می شود.

 

10. روتله

روتله
سالاد روتله و سبزیجات.  / عکس


یک شکل روتله سرگرم کننده - به شکل یک چرخ است که نه تنها ظرف را تزئین می کند ، بلکه دارای ارزش کاربردی است. انواع سس ها و همچنین ترکیبات سوپ یا ماکارونی کاملاً در سوراخ های آن حفظ می شود. علاوه بر این ، روتله برای سالاد ماکارونی بسیار مناسب است.

 

11. اورزو

اورزو
ماکارونی اورزو با قارچ.  / عکس


Orzo کوچکترین نوع ماکارونی است. بسیار شبیه دانه برنج است و اغلب به عنوان ماده ای در سالاد ماکارونی استفاده می شود. و اگر آن را بپزید ، یک ظرف  جالب به دست می آورید - بسته به مواد اضافی در غذا ، اورزو می تواند به عنوان ریزوتو یا پلو اشتباه گرفته شود. همچنین اورزو به سوپ ها اضافه می شود تا بافت سوپ را غلیظ و احساس سیری بیشتری ایجاد کند.

 

12. دیتالینی

دیتالینی
سالاد دیتالینی همراه با سبزیجات و تخم مرغ.  / عکس


دیتالینی نیز به گروه کوچک ماکارونی تعلق دارد. از لوله های شیاردار کوچک بیشتر در سوپ و خورشت با قوام ضخیم (اما نه خامه ای) استفاده می شود. دیتالینی همچنین برای تهیه ماکارونی مناسب است - آنها با انواع سس ها مطابقت دارند. آنها همچنین به سالادها  اضافه می شوند.

 

13. کنچیلی

کنچیلی
پاستای صدفی یا ماکارونی کنچیلی.  / عکس


Conquilier نوع نسبتاً جدیدی از ماکارونی است. اگر با پهن کردن خمیر یا پیچیدن آن در اطراف یک میله فلزی ، رشته یا فوسیلی بدست نمی آید ، تهیه پوسته با دست تقریباً غیرممکن است. این نوع با ظهور ماشین های خاص بوجود آمد. Conquille را می توان بیشترین ماکارونی با "سس" نامید. به دلیل سطح ناهموار و شکل پوسته مانند ، سس آنها را از خارج پوشانده و به مقدار زیادی نفوذ می کند. 

 

14. لازانیا

لازانیا

لازانیا با سس بلونز.  / عکس

 

لازانیا قدیمی ترین ماکارونی شناخته شده از دوران باستان است. به نظر می رسد ورقه های تخت پهن با لبه های صاف یا موج دار است . پر کردن می تواند با مواد باقی مانده بدون استفاده از محصولات باشد . دستورالعمل های زیادی برای  لازانیا  وجود دارد: در هر منطقه از ایتالیا ، آنها چیزی را برای خود قرار می دهند: برش گوشت و پنیر ، برش سبزیجات ، شاخه های سبزیجات و حتی تکه های ماهی و غذاهای دریایی. بنابراین تخیل آشپزی با هیچ چیز محدود نمی شود.

 

نظرات

۱۴۰۳/۲/۲۳ماکارونی های قدیمی که داخل لوله ش سوراخ داشت بعد از پخت خیلی خوشمزه می شد.وقت خوردن زیر دندان صدای خاصی می داد.مثل غریژ غریژ

در ادامه بخوانید...