تاثیر ازدواج در بهبود بیماری قلبی

در

تحقیقات جدید نشان داده است که احتمال مرگ افراد متاهل در اثر حمله قلبی ۱۴ درصد کمتر از افراد مجردمی باشد ، افراد مجرد در مقایسه با متاهل ها  در طول زندگی  از سلامتی کمتری برخوردار هستند و تعداد روزهای بیشتری را در بیمارستان ها نسبت به متاهل ها بستری می شوند.

دوران نقاهت مجرد ها نسبت به متاهل ها طولانی تر می باشد درنتیجه هزینه متوسط بستری شدن آنها برای سازمان های بیمه بیشتر می باشد.این تحقیقات با بررسی شرایط بیش از بیست و پنج هزار نفر که بین سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۳ دچار حمله قلبی شده بودند صورت گرفته است.
هر چندمشخص نشده است که افزایش احتمال زنده ماندن افراد متاهل پس از حمله قلبی در نتیجه چه عاملی می باشد  اما این گروه پژوهشی اعتقاد دارند که حمایت جسمی و روحی از بیماران مطمئنا در بازگشت سلامتی آنان تاثیر بسزایی دارد.(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

بیماری قلبی 8 علامت خطرناک

در
با توجه به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، تنها در ایالات متحده، حدود 610،000 نفر در هر سال از بیماری قلبی میمیرند. هم مردان و هم زنان به طور مساوی تحت تأثیر قرار می گیرند. بسیاری از بیماری ها به دلیل شیوه نامناسب ایجاد می شوند. اما بیماری به ندرت به طور ناگهانی اتفاق می افتد: اغلب شما می توانید پیش از این متوجه شوید که نوعی از علائم بیماری در بدن وجود دارد.
 
ما در  sayarak.com بر این باوریم که مراقبت های بهداشتی اولویت اصلی هر فرد است و بهتر است که این مشکل را در اسرع وقت پیگیری کند. ما 8 مورد از علائم بیماری قلبی را جمع آوری کردیم. اگر این علائم را در خودمشاهده کردید، نادیده نگیرید، و با دکتر مشورت کنید. این می تواند زندگی شما را نجات دهد.
 

1. یکی از علائم بیماری قلبی درد در کتف چپ است

بسیاری از مصاحبه شوندگان اذعان داشتند که قبل از حمله قلبی در بازوی چپ خود درد دارند. زنان احساس درد در هر دو دست یا آرنج دارند.
احساسات ناخوشایند در اندام فوقانی ناشی از این واقعیت است که انتهای عصبی قلب در کنار نخاع قرار دارد. و این شامل بسیاری از اعصاب است، در سراسر بدن متفاوت است. این احساسات سرگردان مغز را به اشتباه می اندازد: به نظر میرسد که درد در دست و بازوی چپ دارید در صورتی که در واقع این طور نیست.
 

2. یکی از علائم بیماری قلبی سرفه طولانی مدت است

سرفه می تواند در بسیاری از بیماری ها و  بیماری های قلبی عروقی  دیده شود. به خصوص اگر سرفه همراه با یک مایع صورتی رنگ باشد، باید مراقب باشید. خلط خونی یکی از آشکار ترین نشانه های  نارسایی قلبی است.اغلب اوقات، با تنگی نفس یا از دست دادن ناگهانی آگاهی همراه  است.
 

3. یکی از علائم بیماری قلبی خونریزی در پا و مچ پا است

اگر خون ناکافی به قلب پمپاژ شود، مایع از رگ های خونی به بافت های اطرافوارد می شود. مشکلات خونریزی اغلب در اندام تحتانی قابل توجه است: برای قلب مشکل ترین قسمت ها در رساندن خون به این اندام ها است. اگر عوارض لباس مثل کش جوراب  بر روی پوست وجود داشته باشد و  پاها ورم یا تورم دارند، این عادت محیطی نامیده می شود .
این علامت  همیشه با آسیب شناسی قلب همراه نیست، اما بسیاری از بیماران مبتلا به مشکلات قلبی عروقی در خود این نشانه را ذکر می کنند. بنابراین توجه به آن، به خصوص در ترکیب با دیگر علائم ، باید با دکتر مشورت کنید.
 

4.یکی از علائم بیماری قلبی تهوع و عدم اشتها است

بسیاری از افرادی که از مشکلات قلبی رنج می برند اشتهای خود را از دست می دهند و اگر حتی کمی غذا بخورند، دچار تهوع می شوند. دلیل این امر انباشت مایع در روده و کبد است. این با عملکرد صحیح اعضای بدن اختلال ایجاد می کند و هضم را دشوار می سازد.
اغلب این علائم با درد شکم همراه است. اگر شما این علامت را دیدید و مدت زیادی طول کشید، در اسرع وقت با پزشک مشورت کنید.
 
5. یکی از علائم بیماری قلبی افزایش سطح اضطراب است
تعدادی از مطالعات نشان داده اند که بیماری های قلبی در افرادی که مستعد ابتلا به اضطراب هستند، بیشتر ایجاد می شود. اضطراب ثابت می تواند نتیجه یک شیوه زندگی استرس زا باشد، و گاهی اوقات فوبیا ها و اختلالات هراس باعث ایجاد این وضعیت می شود.
اضطراب و استرس بر روی کار قلب تاثیر می گذارد: فشار خون افزایش می یابد، تاکی کاردی یا تند شدن‌ غيرطبيعی ضربان‌ قلب‌ ظاهر می شود، یا برعکس، ضربان قلب کند می شود .
 

6.سرگیجه و  از دست دادن هوشیاری یکی از علائم بیماری قلبی است

سرگیجه و  از دست دادن هوشیاری  ،از نشانه های برجسته ی مشکلات قلبی است. یک علت شایع این شرایط، شریان های مسدود شده یا محدود شدن دریچه است. این باعث می شود بدن به طور معمول از پمپاژ خون جلوگیری کند. اگر احساس تنگی نفس یا بطور ناگهانی احساس ضعف داشته باشید، در اسرع وقت، با پزشک مشورت کنید و عملکرد قلب را بررسی کنید.
 

7. بنفش شدن پوست و بیماری قلبی

این نشانه برجسته ای از مشکلات قلب نیست: ممکن است به دلیل دیگری ایجاد شود. با این حال، اغلب تغییر رنگ صورت و بدن با وخامت جریان خون و کاهش تعداد گلبول های قرمز خون همراه است.
علاوه بر بیماری های قلبی،خونریزی داخلی، کم خونی و بسیاری از بیماری های دیگر می تواند عامل آن باشد. اگر متوجه تغییرات رنگ پوست شدید، نگران نباشید، اما با پزشک مشورت کنید و نمونه خون را برای تجزیه و تحلیل بدهید.
 

8. لکه های پوستی غیر معمول و بیماری قلبی

مجله آلرژی و ایمونولوژی بالینی و  کالج قلب آمریكا مطالعات مستقل انجام دادند كه نتایج مشابهی را نشان دادند. معلوم شد که اگزما و لانه گزینی عوامل خطر ابتلا به بیماری های قلبی هستند.
افراد مبتلا به اگزما 48 درصد بیشتر از ریسک فشار خون بالا و 29 درصد بیشتر از کلسترول بالا رنج می برند. و  خطر ابتلا به حمله قلبی این افراد نسبت به دیگر افرادی که این مشکل را ندارند افزایش دارد.
 
به یاد داشته باشید که پیشگیری و بازرسی سالانه بهترین راه برای جلوگیری از پیشرفت بیماری  و درمان است. یک سبک زندگی سالم، ورزش، ترک سیگار و الکل کمک خواهد کرد که قلب خود را سالم نگه دارید.
 
البته این علائم در هر فرد مبتلا به بیماری قلبی آشکار نیست اما می توان آن را یکی از علائم آشکار از وجود مشکلات نامید. آیا شما در مورد این علئم می دانید؟ با ما در نظرات به اشتراک بگذارید

نظرات

در ادامه بخوانید...

ممکن است بیماری قلبی داشته باشید 12 علامت

در
ممکن است بیماری قلبی داشته باشید 12 علامت

آپنه خواب

هنگامی که خروپف شما به دلیل مکث در تنفس قطع می شود ، ممکن است مغز شما اکسیژن کافی دریافت نکند، که باعث ارسال سیگنال ها به رگ های خونی و قلب شما می شود تا بیشتر کار کنند و جریان خون ادامه یابد. این مسئله خطر ابتلا به فشار خون بالا ، ضربان قلب غیر طبیعی ، سکته مغزی و نارسایی قلبی را افزایش می دهد. خوشبختانه ، آپنه خواب قابل درمان است.
 

بثورات راش زرد و نارنجی

سطح بسیار زیاد تری گلیسیرید می تواند باعث شود تا پوست شما در اطراف مفصل انگشتان دست دارای راش زرد و نارنجی داشته باشد  . بسیاری از این چربی ها در خون شما می تواند در سخت شدن شریان های شما نقش داشته باشد ، و تعداد زیاد آن ها اغلب مربوط به شرایط دیگری است که شما را نیز در معرض بیماری قلبی و سکته های مغزی قرار می دهد.
 

قدرت ضعیف دست ها

قدرت دست شما ممکن است در مورد قدرت قلب شما نکته مهمی را به شما بگوید. تحقیقات حاکی از آن است که توانایی فشار به خوبی به معنای پایین آمدن خطر بیماری قلبی است. اگر قدرت دست شما بر یک شیء برای شما دشوار است ، می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. (اما بهبود قدرت گرفتن به تنهایی لزوماً قلب شما را سالم نخواهد کرد.)
 

نقاط تیره در زیر ناخن ها

اگر به تازگی به انگشت خود آسیبی وارد نکرده اید و صدمه ندیده اید، اما نقاط کمی از خون مردگی در زیر ناخن شما دیده می شود، می توانند به عفونت در قلب یا دریچه های قلب شما بنام اندوکاردیت اشاره کنند. شما همچنین هنگام ابتلا به دیابت می توانید این نقاط خونی را در زیر ناخن ببینید و افراد مبتلا به دیابت، دو تا چهار برابر بیشتر از افراددارای بیماری قلبی و سکته مغزی این نقاط تیره را دارند.
 

سرگیجه

سبکی سر اغلب نتیجه مستقیمی از اشتباه در عملکرد قلب شما است زیرا خون کافی را به مغز شما پمپ نمی کند. سرگیجه می تواند نشانه ای از ریتم غیر طبیعی به نام آریتمی باشد . نارسایی قلبی به معنای تضعیف ماهیچه نیز می تواند شما را ناپایدار کند. احساس دلپذیر سبکی سر یکی از بسیاری از علائم کمتر شناخته شده حمله قلبی است.
 

مشکلات جنسی

برخی از مشکلات موجود در اتاق خواب می تواند به معنای ابتلا به بیماری قلبی و خطر بیشتر برای حمله قلبی یا سکته مغزی باشد. مردان با اختلال نعوظ ممکن است مشکل فشار خون از کلسترول بالا یا دچار مشکلات گردش خون مربوط به فشار خون بالا یا شریان های باریک باشند. این مشکلات جریان خون همچنین می تواند میل جنسی زن و توانایی لذت بردن از رابطه جنسی را کاهش دهد.
 

تغییر رنگ پوست

انگشتان دست و انگشتان آبی یا خاکستری می تواند از گردش خون ضعیف باشد ، غالباً به دلیل نقص قلب  که در عروق خونی از زمان تولد یا باریک یا مسدود هستند. وقتی تکه های پلاکهای ساخته شده از کلسترول ایجاد شود در رگ های خونی کوچک گیر می کند. ممکن است هنگام آندوکاردیت ، شکافهای خونی دقیقاً زیر پوست در قسمت داخلی دست  و کف پا ایجاد شود.
 

خونریزی لثه ها

متخصصان ارتباط بین بیماری لثه و بیماری های قلبی را کاملاً درک نمی کنند. اما مطالعات نشان می دهد که خونریزی ، تورم لثه ممکن است باعث ایجاد درد در قلب شود. یک نظریه این است که باکتریهای موجود در لثه به جریان خون شما می رسد و التهاب را در قلب شما به وجود می آورد. ابتلا به بیماری لثه ، که می تواند منجر به افتادن دندان شود ، ممکن است احتمال سکته مغزی را نیز بالا ببرد.
 

لکه های تیره و مخملی روی پوست

ممکن است این لکه های ضخیم ، به نام آکانتوز نیگریکانس ، در چین های پوستی مانند گردن ، زیر بغل و کشاله ران پیدا شود که بدن شما در استفاده از هورمون انسولین دچار مشکل شود. تکه ها می توانند برچسب های پوستی نیز داشته باشند. اگر به دلیل مقاومت به انسولین ، سندرم متابولیک یا دیابت نوع 2 تحت درمان نیستید ، برای کمک به کنترل قند خون و محافظت از قلب خود به پزشک مراجعه کنید.
 
تنفس مشکل 
احساس کمبود نفس می تواند نشانه نارسایی قلبی ، ضربان قلب غیر طبیعی یا حمله قلبی باشد. به پزشک خود بگویید که اگر بعد از انجام کارهایی که قبلاً برای شما آسان بود ، یا اگر نفس کشیدن دشوار است . درد قفسه سینه هم دارید؟ با 115 تماس بگیرید.
 

تورم در پاها

این اتفاق می افتد وقتی مدت طولانی می ایستید یا می نشینید ، و همچنین در دوران بارداری شایع است. تورم پا ها همچنین می تواند ناشی از نارسایی قلبی و گردش خون ضعیف در پاهای شما باشد. پاهای متورم می تواند از لخته ای باشد که باعث بازگشت خون از اندام تحتانی به قلب شما می شود. 
 

خستگی

نارسایی قلبی می تواند شما را خسته و از انرژی تخلیه کند ، زیرا ماهیچه قلب دیگر به اندازه کافی برای تأمین نیازهای بدن شما پمپ نمی کند.مراقب علائم دیگر ، مانند سرفه و تورم باشید ، زیرا احساس ضعف می تواند نشانه هشدار دهنده بسیاری از شرایط مختلف ، از جمله کم خونی ، سرطان یا حتی افسردگی باشد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

بیماری پوست مرغی

در

بیماری پوست مرغی

Keratosis pilaris

پوست بدن کراتین سازی می کند و وقتی لایه برداری نشود کنار فولیکول های مو تجمع می کند و روزنه های خروج مو را مسدود می کند در نتیجه سفت می شود و تشکیل کراتوسیس پیلاریس می دهد که بیشتر در ناحیه بازو دیده می شود.در فصل زمستان خشک شده و خارش می گیرد.این بیماری نوعی اگزماست و ارثی می باشد.برای درمان بعد از لایه برداری ابتدا با سرکه سیب شستشو دهید و بعد با روغن نارگیل ماساژ دهید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خواص ویتامین C

در

دکتر فری یک محقق برجسته ویتامین C می گوید: "ویتامین C نقش مهمی در حفظ سلامتی بازی می کند" "این ویتامین برای زندگی مورد نیاز است." چرا؟ سلول های شما نیاز به ویتامین C برای انجام درست کارها دارد، به علاوه این ویتامین دارای خواص آنتی اکسیدانی برای حفاظت از آسیب آنها دارد. متاسفانه، بدن ما آن را تولید نمی کند، بنابراین یک لیوان آب پرتقال بگیرید و اطلاعات بیشتری در مورد مزایای استفاده از ویتامین C بخوانید: (سیارک

کمک به کاهش وزن


با توجه به تحقیقات تغذیه شما 30 درصد چربی بیشتر در طول یک جلسه تمرین متوسط می سوزانید هنگامی که به سطوح کافی از ویتامین C دست یافته باشید در مقایسه با کسی که دارای سطوح پایین ویتامین است،. نظریه؟ ویتامین C در مسیرهای تنظیم اکسیداسیون چربی، مصرف انرژی و دریافت انرژی-تمام چیزهایی که با از دست دادن وزن است کمک می کند. هنگامی که سطح آن کافی است، بدن شما می تواند بسیار کارآمدتر کار کند.

کاهش خطر بیماری قلبی عروقی


مطالعات اپیدمیولوژیک و مشاهده ای ارتباط ویتامین C و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، کاهش فشار خون و بروز سکته کمتر را دریافته اند. فری می گوید "ویتامین C باعث بهبود عملکرد سلول های خونی و افزایش آرامش عروقی است". این کار اجازه می دهد تا خون را آزادانه تر به حرکت در آورد ، که خطر ابتلا به مشکلات قلبی را کاهش بیابد. (سیارک

محافظ پوست در برابر آسیب های خورشید


یک مطالعه مشاهده ای در مجله بین المللی ویتامین و تحقیقات تغذیه نشان می دهد ویتامین C ممکن است خطر ابتلا به ملانوم را کاهش دهد. فری اخطار می دهد که ما درک روشنی در مورد اینکه چگونه ویتامین C در پوست رفتار می کند را نداریم . اما ما می دانیم که با افزایش سن و اشعه UV میزان مواد مغذی آن را کاهش می دهد. ویتامین C نیز در برابر لکه های خورشیدی زمانی که به صورت موضعی استفاده می شود محافظت می کند.

کاهش التهاب


التهاب واکنش بدن در برابراسترس، آلودگی، و حتی کار امروز است و باعث ایجاد رادیکال های آزاد سلول های مخرب است. ویتامین C با این رادیکال های آزاد مبارزه می کند، و به بدن شما درالتیام تحمل زخم التهاب هر روزه ی آن کمک می کند.

کاهش دوره ی سرما خوردگی


هنگامی که می خواهیم با سرماخوردگی مبارز کنیم، مادران ما به ما می گویند ویتامین C بخورید. اما معلوم است که مبارزه با سرما خوردگی یکی از بحث برانگیز ترین مزایای ویتامین C است. با توجه به فری، شواهد در توانایی ویتامین C در مبارزه با سرماخوردگی متناقض است. او می گوید با این حال، که ویتامین C تنها یکی از ویتامین های متعدد است که سیستم ایمنی بدن ما برای عملکرد بهینه نیاز به آن دارد. و یک چیز که ما می دانیم این است: یک سیستم ایمنی قوی تر به معنی روزهای بیماری کمتر است.

مبارزه با سرطان


یکی از مزایای هیجان انگیز ویتامین C امکان اثرات مبارزه ای آن با سرطان است. مطالعات خارج از موسسه ملی بهداشت یافته اند که انفوزیون درون وریدی ویتامین C ممکن است اثر شیمی درمانی بر سلول های سرطانی را افزایش دهد، به خصوص در سرطان پانکراس. این روش درمانی در فاز دوم آزمایشات بالینی است، پس ممکن است قبل از عمل استاندارد آن در مبارزه با این بیماری طولانی نباشد که حدود 1.6 میلیون آمریکایی تحت تاثیر آن هستند. تحقیقات دیگر نشان داده است که تزریق داخل وریدی ویتامین C باعث بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان است. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید..

 

 

مبارزه با سرما خوردگی

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱It's good to see someone thkining it through.

در ادامه بخوانید...

12 علامت در کودکان که نباید نادیده گرفته شود(قسمت اول)

در

برای برطرف شدن این علايم هرگز منتظر نمانید،این علايم جدی هستند...
زمانیکه به عنوان پدر و مادر هستید، نشان لیاقت پزشکی می گیرید. زمانیکه بینی کودک خود را تمیز می کنید یا دندان لق کودک خود را خارج می سازید. اما گاهی اوقات، سخت است بگوییم که چه زمانی با پزشک تماس بگیرید:کدام دمای بدن را تب شدید باید در نظر گرفت؟
یک پزشک متخصص اطفال در شیکاگو، و سخنگوی آکادمی اطفال می گوید: والدین باید همیشه احتیاط کنند وزمانیکه نگران هستند، بدنبال درمان فوری باشند. با این حال، برای راهنمایی شما، 12 علائم را دراینجا ارائه می دهیم که همیشه باید توجه داشت.(سیارک


علامت #1 : تب شدید


تبی که 100.4 فارنهایت یا بالاتر در کودک کمتر از 3 ماه است؛ بالاتر از 101 فارنهایت در کودک 3 تا 6 ماه است؛ یا بالاتر از 103 فارنهایت در کودک 6 ماه تا 2 سال است.
متخصصین اطفال تاکید دارند که وقتی تب زیاد می شود، ارقام دما سنج به اندازه حال کودک شما مهم نیستند. یک استثناء: وقتی که تب به 100 درجه فارنهایت رسید، کودکان زیر 3 ماه نیازمند درمان فوری است.یک متخصص اطفال و مشاور والدین، محقق برخورد با کودک تازه متولد: از تولد تا تحقق می گوید: اگر تب ناشی از عفونت باکتریایی همچون عفونت مجاری ادراری باشد، بسرعت به بدن منتشر می شود. این تب معمولا ناشی از یک ویروس متداول باش اما مجبوریم از آن مطمئن شویم. بهتر است که فورا به پزشک خود زنگ بزنید؛ اگر بعد از ساعات اداری بود، مستقیما به E.R. بروید. در کودکان بالای 2 سال، تا زمانیکه کودک شما آب جذب می کند و بصورت نرمال عمل می کند، نگرانی زیادی وجود ندارد. برای راهنمایی با متخصص اطفال تماس بگیرید.(سیارک


علامت #2: تب طولانی

طبی که با درمان کاهش نیابد یا بیش از 5 روز طول بکشد. اگر به کودک خود داروی کاهش طب می دهید از جمله استامینوفن یا ایبوبروفن، و ارقام دماسنج کاهش نمی یابد، فورا با پزشک خود تماس حاصل کنید. این نشان عفونت شدید کودکتان است و احتمالا دکتر نیازمند معاینه کودک شما باشد. تب ناشی از ویروس سرماخوردگی یا آنفلوآنزا در عرض 5 روز برطرف می شود. تبی که طول می کشد حتی زمانیکه میزان تب پایین باشد (100.4 درجه فارنهایت)، احتمالا ناشی از عفونت باکتری پنومونیا باشد که نیازمند درمان انتی بیوتیک است.


علامت #3: تب همراه با سردرد

تبی که همراه با درد گردن یا سردرد باشد یا همراه با دانه های قرمز در پوست باشد.
به پزشک خود زنگ بزنید- اینها علائم مننژیت بوده و نیازمند مداخله فوری است.


علامت #4: دانه های قرمز دایره مانند

دانه های قرمزی که شبیه چشمان گاو است یا شامل دانه های قرمز رنگ می باشد و تا زمانیکه فشار ندهید دیده نمی شوند
دانه های قرمز حلقه مانند با نکته رنگ پریده در وسط آن، نشانه بیماری لایم است. در صورتیکه نقاط تیزی را زیر پوست می بینید، فورا کمک بگیرید که نشانه بیماری جدی است. هر نوع کبودی وسیع می تواند نشانه اختلال در خون باشد. بعلاوه، نقاط قرمز لکه مانند می تواند نشانه واکنش الرژیک باشد. اگر کودک شما در تنفس مشکل دارد یا آشفته و بی حال است، باید فورا توسط پزشک معاینه شود.(سیارک


علامت #5: خال غیرعادی

خالی که تازه یا متغیر است
متخصص کودکان در اوستین و نویسنده Baby 411 می گوید: خالهای کودکتان را کنترل کنید، بویژه هر خالی که از زمان تولد داشته است چون احتمالا بدخیم شوند. اگر متوجه خالی می شوید که بطور نامنظم شکل گرفته است، دارای کناره های خاص است، تک رنگ نیست یا بلند شده است، به پزشک خود خبر دهید. تمام اینها نشانه سرطان پوست می باشند.


علامت #6: درد ناگهانی شکم

درد شکم که در قسمت سمت راست و پایین است یا دردی که ناگهانی و کرامپی می باشد و می آید و می رود
اگر کودک شما در قسمت سمت راست و پایین شکم درد دارد از او بخواهید بالا بپرد و بیافتد- اگر این کار برایش سخت است، می تواند نشانه آپاندیس باشد. اگرچه آپاندیس در قسمت سمت راست و پایین شکم است، درد ناشی از آپاندیس از پایین کمر شروع شده و به راست می رود. دکتر براون می گوید: ویروس عادی شکم باعث تب، تهوع و سپس درد شکم و اسهال می شود. در مورد آپاندیس ابتدا با اسهال شروع می شود، سپس استفراغ، درد و بعد تب می کند. دکتر لوین می گوید: اگر این علایم را مشاهده کردید، با پزشک خود تماس حاصل کنید- اپاندیس فورا پیشرفت می کند و باید فورا درمان شود. (سیارک
اگر کودک شما زیر 4 سال است و درد شکمی دارد که یک دقیقه می گیرد و یک دقیقه ارام است، می تواند نشانه intussusceptions باشد، اختلال شدیدی که معمولا باعث می شود تا روده های کودک گره بخورند. درد در عرض 20 تا 60 دقیقه شدید می شود و همراه با تهوع، تب، خون در مدفوع و حرکات ژله ای روده است. اگر درد کودک شدید است به پزشک زنگ بزنید. اگر علائم کرامپی وجود دارد، فورا به بیمارستان ببرید.

مترجم itrans.ir  

نظرات و تجربیات خود را در رابطه با این پست با ما به اشتراک بگذارید...

 

12 علامت در کودکان که نباید نادیده گرفته شود(قسمت دوم)

نظرات

در ادامه بخوانید...

ساختار شانه و عملکرد آن چگونه می باشد

در

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری، نزدیک به 1.2 میلیون نفر در ایالات متحده در سال 2010 برای مشکلات مربوط به شانه به اورژانس مراجعه کرده اند.

ساختار شانه و عملکرد آن چگونه می باشد؟

برای درک بهتر از بیماری مشکلات شانه و اینکه چگونه اتفاق می افتند، شرح ساختار شانه و عملکرد آن مفید خواهد بود. مفاصل شانه از سه استخوان تشکیل می شود: ترقوه، کتف (استخوان پهن شانه)، و استخوان بازو (استخوان بالای زانو) دو مفصل حرکت شانه را مهیا می سازند.

مفصل آکرومیوکلاویکولر (یا AC) بین آکرومن (بخشی از کتف که در بالاترین نقطه از شانه قرار گرفته است) و ترقوه واقع شده است. مفصل گلنوهومرال، که معمولا مفصل شانه نامیده می شود، مفصلی از نوع گوی و کاسه است که به حرکت جلو و عقب شانه کمک می کند، به بازو این اجازه را می دهد تا در حالت دایره وار یا لولا به سمت بیرون و بالای بدن حرکت کند. («گوی» ‌یا استخوان بازو، بالا، بخش گرد از بالای استخوان بازو می باشد؛ «سوکت» یا گلنوئید بخش بشقاب شکل از لبه بیرونی کتف که گوی آن را پر می کند.) کپسول، پوششی با بافت نرم است که گرداگرد مفصل گلونرال می باشد. توسط غشاء صاف نازک سینوویال پوشانده شده است. (سیارک

در مقابل مفصل ران که تقریبا یک مفصل گوی و کاسه ای واقعی است، مفصل شانه می تواند با توپ و میله گلف مقایسه شود که در آن توپ براحتی می تواند روی میله تخت بلغزد. از‌ آنجایی که استخوانها، ثبات ذاتی کمی برای مفصل شانه مهیا می سازند، این ثبات به شدت به بافت نرم اطراف از جمله رباط کسپول و عضلات اطراف روتاتور کاف بستگی دارد تا توپ در مکان خود نگه داشته شود. در حالی که مفصل ران به دلیل محاصره آناتومی استخوانی، ذاتا کاملا پایدار می باشد، از طرف دیگر نیز نسبتا بی‌حرکت میباشد. از سوی دیگر شانه، نسبتا ناپایدار می باشد اما تحرک بالا به فرد این اجازه را می دهد تا دست را در موقعیت های متعدد قرار دهد. در واقع این یکی از متحرک ترین مفاصل در بدن انسان می باشد. (سیارک
استخوان های شانه در موقعیت خود توسط عضلات، تاندون ها و رباط ها نگه داشته می شوند. تاندون ها، کابل های سخت بافتی هستند که عضلات شانه را به استخوان متصل کرده و به عضلات در حرکت دادن شانه کمک می کنند. رباط ها با ایجاد پایداری، استخوان های شانه را به همدیگر وصل می کنند. برای مثال، جلوی کپسول مفصل توسط سه رباط گلنوهومرال محکم شده است. روتاتور کاف ساختاری مرکب از تاندون هایی است که همراه با عضلات مرتبط جهت نگه داشتن گوی در بالای استخوان بازو در کاسه گلنوئید کار می کند و تحرک و قدرت مفصل شانه را مهیا می سازد. دو ساختار کیسه نیمه شفاف مانند که بورس نامیده می شود، به نرمی لغزیدن بین استخوان ها، عضلات و تاندون ها را مهیا می سازند. آنها از روتاتور کاف از قوس استخوانی آکرومیون ضربه گیری و پشتیبانی می کنند.

پست های مرتبط :

- شایع ترین مشکلات شانه (شانه یخ زده  - دررفتگی شانه - جداشدگی شانه - شکستگی شانه -آرتریت  شانه - التهاب تاندون ها و ) چه می باشد؟‌
ساختار شانه و عملکرد‌آن چگونه می باشد؟‌
 - ریشه و علل مشکلات شانه چه می باشد؟
 - مشکلات شانه چگونه تشخیص داده می شود؟‌
چگونه می توانم درباره مشکلات خاص مربوط به شانه از جمله علائم و درمان آن اطلاعات کسب نمایم؟
 - چه تحقیقاتی در زمینه مشکلات مربوط به شانه انجام شده است؟

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم  itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...