ممنوعیت رابطه جنسی : متخصص قلب و عروق پنج افسانه در مورد حمله قلبی را رد می کند

در

قلب

متخصص قلب و عروق ، متداول ترین افسانه ها در مورد حمله قلبی را نام برد. بنابراین ، به گفته وی ، درد در جناغ سینه به هیچ وجه نشانه حمله قلبی نیست ، این یک باور اشتباه  است.بسیاری از مردم فکر می کنند که علامت اصلی حمله قلبی  سوزش و درد در منطقه قلب است. بسیاری از علائم بیماری های شبیه به سکته قلبی وجود دارد که با درد در بازو ، فک ، درد در کتف یا اشکال بدون درد سکته قلبی آشکار می شود.

پنج افسانه در مورد حمله قلبی

 متخصص قلب و عروق خاطرنشان کرد:

1- به طور کلی زنان اغلب بدون شکایت از درد دچار حملات قلبی می شوند.پیچیدگی بیشتر این واقعیت این است که زنان بیشتر از مردان دچار حملات قلبی خاموش می شوند.زنان بیشتر از مردان دچار تنگی نفس ، درد کمر یا فک ، حالت تهوع و استفراغ می شوند. این ممکن است به همین دلیل باشد که برخی از زنانی که دچار حمله قلبی می شوند در ابتدا علائم خود را به عنوان نشانه های آنفولانزا یا برخی بیماری های دیگر کمتر ترسناک رد می کنند.

 

2- هیچ رابطه مستقیمی بین میزان حمله قلبی و شدت سندرم درد وجود ندارد.

 

3-سومین افسانه ممنوعیت رابطه جنسی پس از حمله قلبی است. اگر مردی بدون آنژین سینه و بدون تنگی نفس می تواند به راحتی تا طبقه سوم بالا برود ، این همان میزان فعالیت بدنی برابر با میزان فعالیت جنسی است. دکتر تأکید کرد: این بدان معناست که او می تواند با خیال راحت فعالیت جنسی داشته باشد.

 

4- اعتقاد بر این است که اگر فردی سیگار نکشد ، از حمله قلبی جلوگیری می کند ، اما این طور نیست. البته سیگار ، یک عامل خطر زای شایع است ، اما تعدادی از عوامل دیگر نیز وجود دارد: دیابت شیرین ، کلسترول بالا ، فشار خون بالا.

 

5- بسیاری معتقدند که جوانان دچار حمله قلبی نمی شوند. اما اکنون این بیماری در حال توسعه بین جوانان است و علاوه بر این ، اگر خطرات ارثی ، متابولیسم کلسترول مختل شود (همچنین می تواند با ژنتیک همراه باشد) ، حمله قلبی می تواند در سنین پایین رخ دهد.

 

پیش از این ، متخصصان  نوشیدنی های الکلی را بیشتر از دیگران نامگذاری کردند که منجر به حملات قلبی می شود. این یک کوکتل الکل و انرژی است. ترکیب آنها مشکلات جدی ایجاد می کند - به عنوان مثال ، تاکی کاردی و آریتمی.

 

حمله قلبی خاموش چیست

در برخی موارد ، علایم حمله قلبی به طور واضحی به قلب مرتبط نیستند. این حملات را سکته های قلبی خاموش می نامند و به همان اندازه جدی هستند که سکته های قلبی با علائم بارزتری دارند.

حمله قلبی خاموش هنوز یک حمله قلبی است - به این معنی که جریان خون در بخشی از قلب مسدود شده و در صورت عدم درمان ، آن را در معرض آسیب قرار می دهد.

علائم سکته قلبی خاموش می تواند بسیار گسترده باشد و شامل موارد زیر باشد:

سو هاضمه ، سوزش معده
خستگی مفرط غیر قابل توضیح
ناراحتی مشابه کشیدگی عضله در قسمت فوقانی شکم ، پشت یا فک
سبکی سر
تنگی نفس

جلوگیری از حملات قلبی

البته ، همیشه ایده خوبی است که در وهله اول گامهایی در جهت جلوگیری از حمله قلبی بردارید. در حالی که برخی از عوامل خطر را نمی توان کنترل کرد - به عنوان مثال سن و سابقه خانوادگی بیماری قلبی - برخی دیگر قابل کنترل هستند.

باقی ماندن در کنار سایر مشکلات بهداشتی - مانند فشار خون بالا ، کلسترول بالا و دیابت - می تواند تا حد زیادی به افزایش خطر حمله قلبی کمک کند.

و بسیاری از تغییرات سبک زندگی برای جلوگیری از حمله قلبی به اندازه کافی سریع هستند که می توانند در برنامه روزمره شما کار کنند:

کار بر روی عادات غذایی سالم - همه چیز در مورد میوه ها ، سبزیجات و پروتئین های کم چرب اس
گنجاندن فعالیت بیشتر در روز خود مانند راه رفتن یا استفاده از پله 
با انجام چند دقیقه تنفس عمیق ، سطح استرس خود را کنترل کنید
محدود کردن الکل
ترک سیگار

هنگامی که دچار حمله قلبی می شوید ، ناگهان بخشی از عضله قلب شما مسدود می شود و مانع دریافت خون غنی از اکسیژن برای عملکرد قلب می شود. درمان به موقع بسیار مهم است. بدون آن ، عضله قلب مسدود شده در معرض آسیب دائمی است و قطع بیشتر جریان خون می شود.

به همین دلیل است که دانستن علائم حمله قلبی - و جدی گرفتن آنها - بسیار مهم است.

هر ترکیبی از این علائم را باید جدی گرفت. اولین قدم باید تماس با 115 باشد. افرادی که برای سکته قلبی با 115 تماس می گیرند معمولاً خدمات پزشکی فوری را سریعتر از افرادی که به بیمارستان می روند دریافت می کنند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

8دستور العمل برای داشتن عمری طولانی همراه با سلامتی

در

(سیارک)  : مردم آمریکا این روزها عمر طولانی تری دارند اما از سوی دیگر بیشتر به بیماری های مزمن مانند حمله قلبی و دیابت دچار میشوند که باعث کوتاه شدن عمر و افزایش هزینه های درمانی آنها میشود.بر اساس اطلاعات مرکز کنترل یا پیشگیری از بیماری ها از 133 میلیون فرد بالغ حدود 50 درصد در حال حاضر از یک بیماری مزمن رنج میبرند.


چنین آمار سرسام آوری ممکن است باعث شود فکر کنید که بیماری و رنج جسمی موضوعی متقارن با افزایش سن است،اما افزایش سن همیشه به معنای ناتوانی یا بیماری نیست.در این پست 8 دستورالعمل برای اینکه در این سال های طلایی عمر سالم،شاد و قوی تر بمانیم از جانب افراد متخصص بیان شده است.

هیچوقت دیر نیست!
هیچوقت برای شروع یک روش زندگی سالم تر دیر نیست.حتی کسانی که در دهه 60 یا 70 زندگیشان هستند هم میتوانند برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن کاری انجام دهند.
مارگرت مور،آموزش دهنده ی برنامه جامع افزایش سن سالم CDC میگوید: "من فکر میکردم که سنین بعد از 60و65 شبیه یک افسانه است.شما دیگر کار بیشتری نمیتوانید انجام دهید!" اما حقیقت این است که: " کارهای زیادی است که شما میتوانید برای سالم ماندن در سنین بالا انجام دهید".
مور میگوید: "قطعا برای سالم ماندن در سنین بالا تغییراتی لازم است،اما این مبه معنی عدم توانایی یا بیماری نیست".

بیشتر ورزش کنید!
متخصصان میگویند اگر تنها یک راه برای سالم تر شدن و در امان ماندن از بیماری ها وجود داشته باشد،آن ورزش کردن است! وهیچوقت هم برای اینکار دیر نیست.
متخصص سنین بالا کارمل.ب.دایر که طراح بخش کهولت و مسکن در دانشگاه پزشکی تگزاس در هوستون است میگوید: "من افرادی را میشناسم که در دهه70 زندگیشان ورزش را شروع کرده اند و منافع زیادی از آن حاصل نموده اند".
ورزش باعث کنترل وزن بدنتان،کاهش فشار خون و قدرتمندی عضله هایتان میشود که با جلوگیری از زمین خوردنتان باعث میشود آسیب کمتری ببینید.
دایر میگوید که افزایش حجم عضلانی باعث میشود بدنتان داردها را بهتر تجزیه کرده و مانند افراد جوان آن ها را بهتر دفع کند.
فعالیت جسمی همچنین خطر ابتلا به جنون و بیماری هایی نظیر آن را هم کاهش میدهد.
مور میگوید در سنین بالا نیازی به فعالیت های شدی مثل رفتن به باشگاه وجود ندارد بلکه هر فعالیتی که جسم را به کار بیندازد مفید است.

منعطف بمانید
دایر میگوید تمرین کششی روزانه مهم است،عضلات شما در حین فعالیت های روزانه باید کشیده و منقبض شوند و ورزش های کششی انعطاف شما را افزایش میدهد.
او میگوید: "باور نمیکنید که پنج دقیقه حرکت کششی هرصبح تا چه اندازه میتواند در سنین پیری به شما کمک کند،اما واقعا اینطور است".
محققان دانشگاه پزشکی و علم در دانشگاه اورگان میگویند یوگا انعطاف پذیری شما را افزایش میدهد و خطر ابتلا به ورم مفاصل و فیبروما را کاهش میدهد.
جیمز کارسون روانشناس و استاد OHSU میگوید: "یوگا تکنیک هایی مثل تنفس درست و مدیتیشن را آموزش میدهد که باعث قدرت و تعادل بدن خواهد شد".(سیارک)  

وزنتان را کنترل کنید
مطالعات نشان میدهد که کنترل وزن با ورزش و تغذیه صحیح منافع زیادی دارد.
بر اساس CDC اگر بتوانید وزنتان را متعادل نگه دارید خطر ابتلا به دیابت که حدود 23.3 میلیون آمریکایی به آن دچارند و همچنین انواع آرتروز که 19 آمریکایی را رنج میدهد، را در خود کاهش میدهید.
یکی از راه های تغذیه سالم خوردن میوه جات سبزیجات تازه است.
تالماج میگوید: "ما میدانیم افرادی که حداقل پنج وعده میوه و سبزی را در روز میخورند فشار خون کمتر، گرفتگی عروق قلبی کمتر،احتمال ابتلا به سرطان کمتر،ایمنی بدن بهتر و درصد احتمال کمتری برای ابتلا به دیابت و چاقی دارند".

کمی پیشگیری
آزمایشات پیشگیری،مانند تزریق واکسن،نمونه برداری از سینه،رادیوگرافی قلب و تست سرطان برای افزایش سن بی خطر بسیار لازم اند.
مور میگوید که مواظب عوامل بیماری بودن مانند نظارت بر فشار خون و مراحل اولیه دیابت میتواند تفاوت چشمگیری در ابتلا به ناتوانی ها در کهولت سن داشته باشد.
او میگوید: "اکرچه واقعا نمیشود جلوی همه بیماری ها را گرفت اما حداقل میتوان از آن هایی که کم کم سراغمان می آیند پیشگیری کرد".
همچنین راه های برای پیشگیری از پیشرفت بیماری آرتروز،که رایج ترین بیماری در ملت بوده و حدود 46 میلیون فرد بالغ که نصف آن ها پایین 65 سال هستند به آن مبتلا هستند،وجود دارد.با آموزش در این زمینه،محافظت در برابر آسیب های جسمانی و فعالیت جسمی میتوان تاثیرات این بیماری را کاهش داد.
چارلز هلمیک که کمک کار برنامه آرتروز CDC است میگوید: "وقتی آرتروز دارید،فعالیت جسمانی میتواند باعث کاهش درد فیزیکی و علایم بیماری شود،به نظر عجیب میرسد اما طبق اسناد صحت دارد".(سیارک)  

با روحیه و خوشبین بودن
پیوستن به برنامه های مذهبی و داشتن دیدی روشن به آینده با یک زندگی شاد و سالم تر مرتبط است.برای مثال،مطالعه ای در سال 2006 نشان داد که رفت و آمد مرتب به کلیسا میتواند 1.8 تا 3.1 سال به عمر انسان اضافه کند.
دایر میگوید فعالیت های روحیه بخشی مانند مدیتیشن میتواند برای سلامتی مفید باشد.
دسته ای از تحقیقات میگویند که افراد خوشبین بیشتر زندگی میکنند و کمتر به بیماری های حاد مثل حمله قلبی دچار میشوند.
برای مثال تحقیقی در سال 2004 که روی 1000 مرد و زنی که خود را خوشبین میدانستند نشان داد که آن ها 55 درصد احتمال کمتری برای مرگ و 23 درصد احتمال کمتری برای ابتلا به بیماری های سکته قلبی نسبت به افراد بدبین در یک بازه زمانی 9 ساله داشته اند.
دایر میگوید: "من بیش از 20 سال در حال کار ورزشی برای کهن سالان بوده ام.اینگونه فهمیده ام که افرادی که خودشان ا خوشبین توصیف میکردند بهترین اتفاقات را تجربه مینمودند.بنظر میرشد آنها زندگی شادتر و طولانی تری دارند".
"من فکر میکنم که اگر شما خوشبین ومثبت باشید؛عملکرد بهتری خواهید داشت و احساسات زیباتری پیدا خواهید کرد".(سیارک)  

داوطلبی برای کمک به دیگران
در مطالعه ای که در ماه جاری انجام شد،محققان دانشگاه میشیگان نمونه ای ازمایشی از دانش آموزان دبیرستان وینسکانسین را از زمان فارغ التحصیلی،از سال 1957 تا اکنون، دنبال کردند.در سال 2004 داوطلبان اعلام کردند که چه مدت یکبار در این ده سال داوطلب شده اند و دلایل داوطلب شدنشان را توضیح دادند.برخی از شرکت کنندگان دلیلشان را کنک به دیگران بیان کردند در حالی که دلایل دیگران بیشتر خود محورانه بود،مثل:"فرار از مشکلات شخصی".
محققان دلایل آن ها را با اطلاعات سطح سلامتیشان مقایسه کردند و بررسی کردند که چه تعدادی از آن ها تا سال 2008 هنوز زنده اند.
نتایج نشان داد کسانی که بخاطر دیگران داوطلب شده بودند نسبت به کسانی که برای خودشان داوطلب شده بودند یا اصلا داوطلب نشده بودند مرگ و میر کمتری داشتند.
از 2348 نفر که داوطلب نشده بودند 4.3 درصد تا سال 2008 فوت شده بودند و افرادی هم که هدفشان برای داوطلبی خودشان بود آمار مشابهی داشتند: 4 درصد.
بهرحال تنها 1.6 درصد از کسانی که هدفشان برای داوطلبی متمرکز بر دیگران بود درگذشته بودند.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

ترجمه  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۹باید دغدغه ها و استرس های روزمره کم بشه اما مگه میشه؟

۱۳۹۵/۱۰/۲۸باید بریم روستا زندگی کنیم.

۱۳۹۵/۱۲/۲۷Artă metaforică ÃŽmi place la nebunie cum se joacă cu minÅ£ile noastre! ÃŽnainte să citesc interpretarea, mi se păruse că acea clepsidră e semnul invu#itulii&n8230;cumfa tot legat de timp, dar exact opusul

در ادامه بخوانید...

عشق و ازدواج

در

تو تنها افتخار من بودی،/بگذار این را به خاطر سپاریم/من از آن تو بودم/امیلی دیکنسن، قطعه 1028

من و همسرم به تازگی از تعطیلات بازگشته بودیم. مقصد ما جائی بود که معمولاً زوج ها برای گذراندن تعطیلات یا برای ماه عسل به آنجا می روند. دیدن زوج هائی که دست های همدیگر را گرفته اند و از هم دیگر بوسه می ستانند، بسیار لذت بخش است. اما جای بسی تأسف است که تعداد فزاینده ای از زوج هائی که برای تعطیلات با هم به سفر می روند، انگشتری در انگشتشان ندارند. این زوج ها به یقین چنین فکر می کنند که عشق بدون قول و تعهد هم می تواند به حیات خود ادامه دهد، اما عشق نیازمند انحصار است. عشق اگر اصرار نورزد که «من از آنِ توام و تو از آنِ منی» دیگر عشق نیست.
ترانه نویسان معمولاً در سروده هایشان به ما یادآوری می کنند که «عشق و ازدواج/ مانند اسب و درشکه همیشه همراه همند/... شما نمی توانید یکی را بدون دیگری داشته باشید.» اما سکولاریست ها تلاش کرده اند تا پیوند میان عشق و ازدواج را سست کنند. تلویزیون ارزش های هالیوودی و روابط بدکارانه را به پذیرائی های ما آورده است و این ایده های سنت شکنانه را به عنوان مد روز به خورد ما داده است که ازدواج سدی در برابر خودشکوفائی، محدودیتی ناخواسته در برابر استقلال و از دست دادن آزادی است. به دلیل باور به این عقاید ، بخش اعظمی از مردم در تلاش اند تا مسائل عشقی و عاطفی خود را خارج از محدوده ازدواج تأمین کنند.
عشق پیچیدگیِ عظیمی را وارد زندگی ما می کند. طرف مثبت قضیه آن است که هیجان حاصل از عشق می تواند سرچشمه یِ مسرت و امید برای پیوندی ماندگار باشد. با این حال، این پایان کار نیست. اگر ما واقعاً موجوداتی منطقی و عاقل بودیم، هرگز شکافی چنین عظیم میانِ باورهای ادعائی و رفتار ما نمی بود.

در سیارک بخوانیم: ازدواج تا چه اندازه مهم است؟ 

عشق اغلب با هیجان ها و احساسات قوی دیگری مانند ترس، خشم، غرور، حسادت و شهوت، مقایسه می شود. گاهی ما احساساتی داریم که ما به صورت کامل از آن ها آگاه نیستیم، احساساتی که از اعماق جراحات سرکوب شده سرچشمه می گیرند؛ این احساسات می توانند فرایندهای تصمیم گیری عقلانی و معمول ما را دچار اختلال کنند و باعث واکنش های مخربی شوند که با معیارهای اخلاقی باورهای ادعائی ما در تضاد هستند.
اگر قرار است که باورهای ما رفتار ما را تعیین کند، این باورها باید ریشه در حقیقت داشته باشند و بر احساسات و نیازهای سائق ما حاکم شوند. تنها در این صورت است که اصول اخلاقی ای که ما فقط در زبان به آن ها پایبند هستیم، به اعتقادات مستحکمی بدل می شوند که رفتار و شخصیت حقیقی ما از آن ها مایه می-گیرد. در غیر این صورت، قول هائی که سر سفره عقد به هم می دهیم چیزی بیشتر از مشتی کلمات توخالی نخواهد بود.
عشق و رابطه جنسی باعث قلیان قویترین احساسات و عواطف در ما می شوند. در حالی که عشق و رابطه جنسی غیرمتعهد بخشی از توهمات بی اساس و احمقانه ذهن پسامدرن هستند، حقیقت در جاهائی که اصلاً انتظارش را نداریم خود را به طریقی نمایان می کند. این امر در هیچ جائی به روشنی فیلم Vanilla Sky [آسمان وانیلی] به تصویر کشیده نشده است. در صحنه ای تلخ، کامرون دیاز به تام کروز با خشم می گوید که او قول هایش را فراموش کرده است. وقتی کروز به دیاز می گوید که او هیچ قولی به او نداده است، دیاز با یقین تمام ، جواب می دهد که رابطه جنسی آن ها در شب قبل بنای یک قول را گذاشته است. جای بسی تأسف است که با این که دیاز حقیقت را بیان می کند، فیلم تلاش می کند تا کاراکتر او را به عنوان یک بیمار روانی جلوه دهد.
قول ها تنها زمانی قابل اعتنا هستند که پشتوانه شان تعهد باشد، و زمانی معنادار و مؤثرند که صاحب قول، دارای شخصیتی قوی و محکم باشد. از آنجائی که ما موجودات جایزالخطائی هستیم، باید سعی کنیم با مدد گرفتن از هر آنچه که در دسترس ماست، پای قول هایمان بایستیم. فقط در این صورت است که قول هائی که در جشن عروسی می دهیم، و سوگندهائی که در برابر خدا، خانواده و دوستان می خوریم، معنا می یابد و ما می توانیم امیدوار باشیم که کسانی را که به ارزش هایشان و عقایدشان احترام می گذاریم، مأیوس نخواهیم کرد. علاوه بر این، داشتن نقاط عطف در زندگی، یعنی لحظه ای که مرحله ای از زندگی ما را از مراحل دیگر متمایز می کند، می تواند بسیار ارزشمند باشد.
به همان اندازه که من از دیدن زوج های عاشق لذت می برم، از دیدن کسانی که رابطه شان صرفاً برای بهره مند شدن از لذات جنسی و جسمانی است، کامم تلخ می شود. از آنجائی که بنای رابطه ایشان از ابتدا کج نهاده شده است، امیدی برای شکوفائی و بهبود وجود ندارد. این که این نوع رابطه به بن بست برسد بسیار محتمل است. عواطف و احساسات فراوانی که ایشان به ناگزیر باید با آن ها دست و پنجه نرم کنند، سخت و غیرقابل تحمل خواهد بود؛ شور عشق ناپایدار و غیرقابل پیش بینی است.
من باید این را می دانستم. من وقتی فهمیدن که دوستان و نزدیکانم تا چه اندازه از تداوم زندگی مشترک من و همسرم حیرت زده هستند، شوکه شدم. اولین واکنش من پس از شنیدن این مطلب، سردرگمی و آشفتگی بود؛ آن ها چطور می توانستند درباره عشق و اشتیاق من و همسرم به همدیگر شک کنند؟
با گذشت زمان و تفکر درباره این موضوع من تفسیر نادرست ایشان از شخصیت قوی و مستحکم ما را درک کردم. یقیناً پیوند دو فرد سرسخت و جدی دشوار است. بلاشک این پیوند بدون تعهد نمی توانست دوام آورد. چگونه می توان رابطه جنسی و عشق را بدون تعهد تحمل کرد؟ به هیچ وجه. بدون پیمان ازدواج؟ هرگز!


در جشن ازدواج، زوج ها به هم قول می دهند که در لحظات خوب و بد زندگی، در فقر و غنا، و در مریضی و سلامتی در کنار همدیگر باشند. زوج های بسیاری هستند که بعد از ازدواج دچار مشکلات شدید اقتصادی شده و حتی دارائی های خود را از دست داده اند؛ برخی دیگر هم مجبور شده اند که از همسر معلول شده خود نگهداری کنند. هیچ کدام از ما از چالش هائی که ممکن است در آینده دست به گریبانمان شود آگاه نیستیم. زندگی جونی اریکسن تادا بسیار الهام بخش است زیرا او به رغم این که حدود 37 سال است که به خاطر فلج شدن بر روی صندلی چرخ دار می نشیند، خوشبختی و مسرت زندگی او مثال زدنی است. از نظر لری کینگ، مجری مشهور شبکه CNN ، او یک فرد حیرت انگیز است، و حتی شاید گفت اندکی ترسناک است.
کنار آمدن با مشکلات در دنیای شام تلفنی، کنترل دائم آب و هوا و حمام چرخ آبی، ممکن نیست. اما جونی کتاب را چراغ راه زندگی خود قرار داده است که می گوید: حتی اگر در زندگی با مرارت و دشواری ای روبرو شدیم، باید آن را مایه مسرت خود بدانیم. جونی اریکسون تادا در مصاحبه با لری کینگ به او گفت که «من از خدا به خاطر صندلی چرخدارم ممنونم و آن را گذرنامه شادی می دانم، زیرا در زندگی چیزهای مهمتری از راه رفتن وجود دارد.»
لری کینگ بحث را با کنجکاوی محتاطانه ای به ازدواج جونی کشید. او از جونی پرسید که جونی و همسرش چگونه می توانستند با هم ازدواج کنند «در حالی که به لحاظ فیزیکی توانائی داشتن رابطه جنسی را با هم نداشتند؟» جونی از روی لطف پاسخ داد که «من و همسرم مثل هر زوج دیگری با هم رابطه جنسی داریم.»
کینگ با تعجب گفت «آخر چطور ممکن است وقتی شما از گردن به پائین احساس ندارید؟»
این بار هم جونی با صبر و سعه صدر فراوآن مطالبی را به زبان آورد که گفتن آن ها برای هر کسی آسان نیست. او گفت که «عشق بازی و مغازله چیزی فراتر از حس کردن گردن به پائین است.»
او ثمرات رابطه ای را که با دشواری فراوان به نتیجه رسیده است، برشمرد: «و به نظر من سرور، تعهد، عشق، محبت، احترام، کرامت، ایثار و احساس وظیفه ای که میان من و شوهرم وجود دارد شاید با ارزش تر از چیزهائی باشد که در ازدواج های معمول در این کشور رخ می دهد.»
لری کینگ 72 ساله که تا به حال هفت بار ازدواج کرده است، در ادامه گفت که او با یک بدن سالم فقط احساس دارد، ولی جونی که روی صندلی چرخدار نشسته است، تجربه 22 سال زندگی مشترک سالم و شاد را دارد.
مسخره است که آرمان رابطه عاشقانه – با وجود فروپاشی ازدواج و تبعیت بسیاری از افراد در جهان امروز از دیدگاه های کلبی مسلکانه درباره ازدواج – هنوز این است که مرد و زنی عاشق هم خواهند شد، ازدواج خواهند کرد، خانواده تشکیل خواهند داد، و به پای هم پیر خواهند شد.
چه چیزی شعف انگیزتر از دیدن اتحاد و یکدلی روزافزون زوجی است که راه های کنار آمدن با همدیگر را در کنار هم یاد می گیرند؟ این کار گاه در قالب مراودات فکاهی و گاه در قالب نگاه های معنی دار انجام میگیرد. چیزی که از نظر من لذت بخش تر است دیدن هماهنگی بین زوج ها در مواردی است که کلامی درباره آن با هم سخن نمی گویند – مثل رقاص ها یا اسکیت بازهای حرفه ای که حرکات و واکنش های همدیگر را از حفظ می دانند. فرقی نمی کند که 5 سال از ازدواج زوجین گذشته باشد یا 20 سال، گرمای محبت و عشق و حس ایثار در شرایط سخت در وجود آن ها می درخشد. همچنین دیدن این که با عمیق تر شدن درک زوجین از احساسات و عواطف همدیگر، حس اطمینان متقابل در آن ها قوت می گیرد بسیار رضایت بخش و خوشایند است.
مرحوم اِوا کاسیدی Eva Cassidy در درختان بلند در گرجستان با این کلمات پشیمانی خود را از برگزیدن استقلال به جای عشق ابراز می دارد:
من شیرین ترین عشق زندگیم را/ زیر پا گذاشتم/ زیرا من نمی خواستم که عروس هیچ مردی باشم
و اکنون که بهار جوانی به خزان تبدیل شده و تنهاست و حسرت ازدواج در دل دارد، شفیقانه توصیه می کند که:
دخترم/ ذهنت را کنترل کن/ و دلت را به مردی بسپار/ زیرا اگر به تمام مردان دل ببازی/ یقیناً هیچکدام در بر تو نخواهند ماند
با نظری کوتاه به این عبارت های مختصر ولی گزنده و طعنه آمیز درمی یابیم که تقریباً همه در درون خویش مشتاق و محتاج داشتن یک همدم واقعی هستند – نه این که صرفاً به دنبال کسی باشند که برایشان مهم باشد و تعهدی نصفه و نیمه هم به آن ها داشته باشد....................... این مقاله پژوهشی ادامه دارد

نظرات

در ادامه بخوانید...

خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی با شکل بدن ارتباط دارد

در
زنانی که چربی بدن آنها در ناحیه باسن و پا ها انباشته می شود ، بیشترین محافظت در برابر بیماری قلبی و عروقی را دارند.
 
پزشکان سالم ترین شکل تناسب اندام در زنان را منتشر کردند.
اخیراً مجله اروپایی قلب نتایج تحقیقات دانشمندان آمریکایی را منتشر کرد که در مورد چگونگی ارتباط انواع مختلفی از تناسب اندام در زنان با بیماری های قلبی و عروقی بررسی شده است. داده های 2500 زن که نظارت بهداشتی آنها به مدت 18 سال انجام شده است ، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
 
در شروع مطالعه ، تمام زنان از نظر شاخص توده بدنی طبیعی و از بیماری های قلبی عروقی رنج نمی بردند. در تمام مدت مشاهده ، 300 زن به نوعی بیماری قلبی عروقی داشتند. معلوم شد که خطر ابتلا به این بیماری ها با شکل بدن ارتباط دارد.
 
بنابراین ، زنانی که شکل آنها به شکل یک سیب نزدیکتر بود ، دارای پا ها و باسن نسبتاً کم چربی بودند ، اما معده بزرگ داشتند که خطر حمله قلبی و سکته مغزی را دو برابر بیشتر از کسانی می کرد که چربی کمی در شکم داشتند. برعکس ، در خانمهایی که شکل بدن گلابی داشتند (چربی بدن عمدتا در باسن و پا ها) ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در مقایسه با افرادی که تجمع چربی بسیار کمی در باسن و پا ها دارند 40 درصد کاهش یافته است.
 
واقعیت این است که رسوبات چربی در شکم منجر به اختلالات متابولیک می شوند و این در حال حاضر باعث ایجاد بیماری های قلبی و عروقی می شود. با این حال ، برای دانشمندان هنوز مشخص نیست که چرا تجمع چربی در ناحیه باسن و پا خطر ابتلا به این بیماری ها را کاهش می دهد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا شکلات تیره برای مردان مفید است

در
چرا شکلات تیره برای مردان مفید است
مدتهاست که استفاده از شکلات تیره و تأثیر خوبی که بر سلامتی دارد، شناخته شده است. مهم است که این محصول حداقل 70٪ کاکائو داشته باشد. بله حداقل 70٪ ، در غیر این صورت هیچ اثر درمانی نخواهد داشت.
 
دانشمندان پژوهشگاه تغذیه و سلامتی دانشگاه آبردین (اسکاتلند) به طور تجربی دریافتند که خوردن منظم چند قطعه شکلات تیره باعث تقویت عضله قلب می شود ، به جلوگیری از سکته مغزی و سکته های قلبی کمک می کند. با این حال ، اثر شفابخش شکلات تیره بیش از زنان بر مردان تأثیر می گذارد.

 

هر چه شکر شکلات تیره کمتر باشد مزایای آن بیشتر است

نمایندگان هر دو جنس باید به خاطر داشته باشند که شکلات دارای قند و چربی زیادی است. این ترکیب در تناسب بدن یک عاشق شیرینی تأثیر بدی دارد. زنانی که به طور طبیعی وزن بیشتری پیدا می کنند نباید از شکلات ، شکلات های سفید و شیری سوء استفاده کنند.
 
بهترین گزینه از همه گزینه های موجود، شکلات فوق العاده تیره با محتوای کاکائو 90٪ است. این ماده حاوی فقط 8٪ شکر است ، بنابراین این محصول طعم تلخی دارد. شما نمی توانید مقدار زیادی از این شکلات ها را بخورید. بله و نه! با یک یا دو قطعه سیر می شوید و مزایای سلامتی مورد انتظار را به همراه خواهد داشت.
 

 

شکلات تیره برای مردان مفیدتر است

متخصصان انستیتوی آبردین ثابت کرده اند که شکلات تیره دارای خاصیت ضد انعقادی است: خون را رقیق می کند ، با رسوبات روی دیواره رگ های خونی مبارزه می کند و خون رسانی به بدن را بهبود می بخشد. با این حال ، این اثر در مردان بهترعمل می کند.
 
پس از تحقیق در نورویچ ، دکتر باوییر دو راس اعلام کرد که 42 داوطلب پس از ماهها مصرف منظم مقدار کمی شکلات سیاه ، نتایج انعقادی خون را به طور قابل توجهی بهبود بخشیده اند. معلوم شد کاکائو تعداد پلاکت هایی که وقتی به هم می چسبند ، رگ های خونی را مسدود کرده و منجر به حمله قلبی می شوند را کاهش می دهد.
 
در گروه آزمون 26 زن و 16 مرد میانسال حضور داشتند. نمونه خون و ادرار پس از 2 و 6 ساعت پس از خوردن شکلات گرفته می شد. دانشمند به دو نتیجه رسید.
 
در مرحله اول ، اثر مثبت یک وعده شکلات به تدریج تضعیف می شود. پس از 6 ساعت ، بدن فرآیند بازیابی سطح اولیه پلاکت ها را آغاز می کند. برای تأثیر مثبت پایدار ، قطعه های غنی از کاکائو باید مرتباً خورده شوند.
 
ثانیا ، شکلات تیره زنان را کمتر از مردان تحت تأثیر قرار می دهد. این به دلیل وجود هورمونهای خاص در بدن زنان است كه باعث انعقاد خون می شود. بنابراین ، عشق خانم های جوان به شکلات تیره بیشتر باعث رضایت از خوردن آن می شود ، در حالی که مردان واقعاً می توانند سلامت به خطر افتاده خود را با شکلات تیره بهبود ببخشند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

هوش مصنوعی به پیش بینی حمله قلبی و سکته کمک می کند

در
هوش مصنوعی به پیش بینی حمله قلبی و سکته کمک می کند
هوش مصنوعی به پیش بینی حمله قلبی و سکته کمک می کند. برای اولین بار از هوش مصنوعی(AI) برای ارزیابی دقیق جریان خون در یک مطالعه انجام شده توسط UCL و Barts Health NHS Trust استفاده شد. 
 
بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر جهانی است. کاهش جریان خون ، که اغلب قابل درمان است ، علائم شایع بسیاری از بیماریهای قلبی است. سازمان های بین المللی به طور کلی آزمایش برای اندازه گیری جریان خون بیمار را توصیه می کنند ، اما بسیاری از آنها تهاجمی هستند و خطرات خاصی را به همراه دارند.
 
تاکنون تجزیه و تحلیل ارزیابی جریان خون غیر تهاجمی موجود ، از جمله تصویربرداری از رزونانس مغناطیسی قلبی عروقی (CMR) ،بسیار دشوار بوده است. نوع جدیدی از هوش مصنوعی قادر به مطالعه این تحلیل ها خواهد بود.
 
نتایج هوش مصنوعی می تواند احتمال مرگ ناشی از حمله قلبی یا سکته مغزی در بیماران را پیش بینی کند. پزشکان می توانند از این داده ها هنگام توصیه روشهای درمانی برای بهبود جریان خون در افراد بیمار استفاده کنند.
 
این مطالعه پتانسیل فناوری تصویربرداری هوش مصنوعی را برای بهبود تشخیص بیماری های قلبی نشان می دهد. این سیستم می تواند پزشکان را به ایجاد داروهای دقیق تر برای بهینه سازی مراقبت از بیماران نزدیک کند. 
     
به عنوان بخشی از آموزش هوش مصنوعی ، دانشمندان تصاویر CMR را از بیش از 1 هزار نفر گرفتند. پزشکان پس از مطالعه هوش مصنوعی پیش بینی آن را با نظر پزشکان واجد شرایط مقایسه کردند. علاوه بر این ، بر اساس این داده ها ، شبکه عصبی آموخته است که احتمال حمله قلبی یا سکته مغزی را حتی بهتر از پزشکان پیش بینی کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

علائم به ظاهر بی ضرر که هشدار می دهند حمله قلبی به زودی اتفاق می افتد

در
علائم به ظاهر بی ضرر که هشدار می دهند حمله قلبی به زودی اتفاق می افتد
عقیده ای وجود دارد که زمان حمله قلبی را غیر ممکن است متوجه شوید. این فقط تا حدی درست است. قلب با این علائم هشدار می دهد و با این علائم ، فرد می تواند خود را آماده کند و حتی از آن جلوگیری کند.
 
هشدار های علائم حمله قلبی که همه باید آنها را بشناسند.
 
علائم شماره 1.

سرگیجه مکررا تکرار می شود

انفارکتوس میوکارد یک نقض جدی سیستم قلبی عروقی است. نقض منجر به کمبود اکسیژن می شود که مغز از آن رنج می برد. به این موضوع توجه کنید.
 
علائم شماره 2.

خستگی بیش از حد

این نشانه دیگری از یک سیستم قلبی و عروقی با عملکرد ضعیف است. مردم عادت کرده اند که در محل کار خسته شوند و متوجه وخیم شدن اوضاع نشوند. اگر با استراحت ، تعطیلات ، خواب کافی کمکی به رفع خستگی شما نشد ، با یک متخصص قلب و عروق مشورت کنید.
 
علائم شماره 3.

تنگی نفس

در نتیجه نقض خون رسانی به ریه ها ، مانند سایر اندام ها ، بوجود می آید. از این نظر ، تهویه آنها مختل شده است. اگر بعد از انجام اعمال فیزیکی جزئی، تنگی نفس دارید ، این دلیل دیگری برای مشورت با متخصص قلب است.
 
علائم شماره 4.

احساس سرماخوردگی مزمن

همچنین در هنگام نزدیک شدن به حمله قلبی مشخص است. گلو درد ، تب ، سرفه. در حقیقت ، این یک بیماری است که در ارتباط با کاهش ایمنی عمومی به دلیل اختلال در خون رسانی ایجاد می شود.
 
علائم شماره 5.

درد قفسه سینه

فقط منتظر چنین درد هایی نباشید که به شما اجازه بلند شدن نمی دهد. افراد اغلب متوجه درد جزئی در قفسه سینه نمی شوند ، درد خفیف در بازو یا شانه. و این در حال حاضر علائم حمله قلبی اولیه است که می تواند قبل از ایجاد آسیب های جبران ناپذیر متوجه شوید. به سلامتی خود توجه کنید!

نظرات

در ادامه بخوانید...